Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, June 20, 2012

PERHATIAN KEPADA SEMUA GLC..JAUHI "INTERNATIONAL PR FIRM" INI..!!!

Sebelum ni aku hanya dengar je rungutan rakan-rakan blogger dan member-member aku. Diorang bengang giler dengan sebuah INTERNATIONAL PR FIRM ni...!!! Aku dengar, ada yang hantar surat marah-marah pasal INTERNATIONAL PR FIRM tu...

Dan semalam dapat panggilan telefon dari member baik aku mengenai INTERNATIONAL PR FIRM tu...dan melalui ceritanya..sebuah laman portal dah bengang habis dengan INTERNATIONAL PR FIRM tu dan akan buat satu laporan polis terhadapnya...

Aku cakap kat member aku...aku sokong tindakan laman portal tu...buat je laporan polis sebab aku dengar FIRM tu dah tipu banyak orang, termasuk rakan-rakan blogger aku...cheh! Macam haram betul laaaa...

Lepas buat laporan polis tu nanti, salinan report tu akan di distribute kepada semua GLC-GLC supaya tak lagi ambik INTERNATIONAL PR FIRM tu sebagai consultant diorang...

Aku tak sure sama ada korang tahu atau tidak mengenai sebuah INTERNATIONAL PR FIRM yang selalu dapat kontrak lumayan dari GLC-GLC tu...tapi memang ramai yang tak puas hati dengan service yang diorang berikan...

Dalam erti kata lain, FIRM tu memang tak buat kerja pun..! Chehhhh..!!! Dapat kontrak juta-juta, tapi tak buat kerja. Aku tengok imej-imej GLC yang diorang jaga makin teruk di tarnish tiap-tiap hari...tapi FIRM tu buat tak tahu jer....

Sebenarnya aku tahu nama sebenar FIRM tu...cuma aku tak mau sebut je la kat sini...nama je INTERNATIONAL FIRM...tapi tak reti buat kerja...sombong...dan takde skill PR punnnn..!!! Dan aku heran mcamana dia boleh dapat kontrak dari GLC-GLC tu....

Aku nak pesan la sikit kat pegawai-pegawai GLC tu supaya balcklist kan INTERNATIONAL PR FIRM tu...tak guna hire diorang dan bayar lebih-lebih...bukannya diorang buat kerja punnn..!!! Dok sebok jual nama 'INTERNATIONAL" diorang tu je...

Actually, banyak lagi LOCAL PR FIRM yang hebat-hebat dan memahami isu serta perform dalam job diorang. Aku rasa, lagi berbaloi kalau hire LOCAL FIRM yang proven buat kerja dan bagus dalam urusan PR ni...tak payah la nak import yang INTERNATIONAL...

3 comments:

Anonymous said...

aDAKAH SAUDARA SEDANG BERCERITA TENTANG edelman YANG BEBAL NAK MAMPOS TU?

Anonymous said...

aDAKAH SAUDARA SEDANG BERCERITA TENTANG edelman YANG BEBAL NAK MAMPOS TU?

QalamQabut said...

Aku teringat satu kisah yang seperti berulang2. Suatu masa dulu Jabatan Kesihatan merampas berkotak2 ubat pelangsing (dan di masa lain ubat kategori lain pulak)kerana mengandungi bahan terlarang yang membahayakan kesihatan. Yang hairannya klip video yang ditayang dikelabukan pulak cop jenamanya, dan tidak dimaklumkan kepada umum, baik ketika siaran berita itu atau selepasnya.

Aku tak tau siapa yang betul, samaada aku yang mengatakan Jabatan Kesihatan buat kerja bodoh, atau Jabatan Kesihatan menganggap orang ramai seperi aku ni pandai, tau apa maklumat yang ingin disampaikan tanpa memberitahu dengan terus dan terang.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!