Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, June 26, 2012

PEDASSS UNTUK ANWAR..!!! ANWAR LUPA PADA CARA ISLAM..???

Saya terbaca di Malaysiakini yang menyiarkan tentang cabaran Anwar kepada PM “mahu berdebat atau tidak?”.

Sebagai seorang yang mengaku Islam, Anwar perlu faham cara menyelesaikan masalah dalam Islam.  Anwar nak ikut cara Islam atau caranya sendiri? Azizan Razak suruh "buat kerja cara Islam"...

Dulu, semasa Anwar dalam UMNO, dia selalu mengatakan bahawa cara menyelesaikan masalah BUKAN dengan cara berdebat, tetapi mensyuarat atau syura. 

Ketika itu, Anwar berhujah dengan membaca petikan dari Al-Quran...tapi itu dulu...

Tapi sekarang, mengapa sekarang Anwar kerap sangat cabar pemimpin UMNO untuk berdebat. Apakah dia sudah lupa dengan ajaran Islam yang beliu perjuangkan dulu. Dia dah tinggalkan cara Islam, kah?

Kalau sudah lupa, kami nak ingatkan Anwar:

Pertama: Baca kitab Minhajul Abidin, karangan Hujjatul Islam Imam Ghazali: Sabda Rasullallah: “ orang-orang yang asalnya benar, tetapi kemudian menjadi sesat, kerana mereka mulai dengan berbantah-bantah (berdebat).

Kedua: Baca kitab Syed Qutb: Inilah Dienul Islam: Syed Qutb berkata: “ tidak perlu mengadakan perdebatan, kerana perdebatan itu hasilnya sia-sia. Dan umat Islam pada hakikatnya dilarang melakukan perdebatan berlarut-larut tanpa manfaat.

Ketiga: Baca kitan Al Syahid Hasan al Banna: 10 Wasiat: Al Banna berkata: 

"Perdebatan adalah perbuatan bathil. Sebagai hiasan syaitan yang ditempelkan kepada orang-orang kafir. Mereka sangat mengagumi sifat berdebat ini".

"Perdebatan hanya akan mengantar kepada kemurkaan Allah. Mendatangkan akibat yang merugikan bagi pelakunya"

Mungkin Anwar sudah lupa pendapat ulama-ulama yang pernah disebutkannya dahulu. Anwar lupa pada ulama Islam. Mentang-mentanglah Anwar dah ada Kit Siang, Karpal dan Eli Wong..heh!

*Kiriman pembaca

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!