Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, June 18, 2012

PANASSS..!!! POK NIK KATA ILMUNYA LEBIH TINGGI DARI SYEIKHUL AZHAR..???!!!

Jangan terkejut jika Pok Nik Ajis fikir dia lebih "power" dari ulama-ulama Al-Azhar. Mungkin dia fikir dia lebih tinggi ilmu agamanya berbanding ulama-ulama Al-Azhar...

Dia kata, dia ada hujah untuk tangguh ibadah haji kerana PRU. Tapi tidak ke dia fikir ulama-ulama Al-Azhar itu juga mempunyai hujah-hujah yang lebih mantap berbanding hujahnya?

Kalau dia fikir dia ada dalil naqli dan aqli, apakah dia fikir ulama-ulama Al-Azhar tidak punya dalil naqli dan aqli?

Mungkin itulah cara Pok Nik fikir. Dia fikir dia seorang saja yang hebat dan tinggi ilmu agamanya. Mungkin kerana dia fikir dia Mursyidul Am kot...

Tapi dia lupa bahawa sehebat-hebat dan setinggi-tinggi ilmunya, tinggi lagi ilmu dan kehebatan orang lain. Biar pun bukan Mursyidul Am dari mana-mana parti, sudah tentu ulama-ulama Al-Azhar lebih tinggi ilmunya. 

Kalau tidak, takkanlah mereka akan diiktiraf sebagai ulama muktabar di universiti yang tersohor di dunia itu, kan? Alaaaa...puak-puak PAS pun pergi menuntut di Al-Azhar...inilah jadinya bila perasan bagus....!

Dia tak setuju dia punya fasal - Nik Abdul Aziz

KOTA BHARU 17 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan peringatan beberapa ulama terkenal apabila mempertahankan kenyataan beliau supaya ahli Pas yang terlibat secara langsung sebagai jentera parti dalam pilihan raya umum, menangguhkan ibadah haji.

Ini kerana menurut Nik Abdul Aziz, Rasulullah sendiri pernah menangguhkan ibadah haji selama empat tahun apabila hanya menunaikan ibadah tersebut pada tahun kesepuluh hijrah, sedangkan ayat mewajibkan ibadah haji diturunkan pada tahun keenam hijrah.

"Ya saya mempertahankan, dia tak setuju dia punya fasal, tapi kita ada hujah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan 20 Tahun Ar-Rahn di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz diminta mengulas peringatan beberapa ulama pada Seminar Antarabangsa Fiqh Mentaati Pemimpin di Kuala Lumpur semalam yang menyatakan umat Islam wajib menunaikan ibadah haji tanpa perlu menangguhkannya semata-mata untuk menyertai pilihan raya. - Utusan

16 comments:

Anonymous said...

Itu kapal sinki pun ada cakap "Nik Aziz harus bertoubat"

Anonymous said...

Nk tangguh haji boleh....posa nk dekat dah....ok tak kalu tangguh?poknik tlg jawab

Anonymous said...

jangan bro dia balajar kat India, tak terbelit ko nanti.

Anonymous said...

Pok Nik telah dinaikkan oleh diri nya sendiri sebagai Musyridul Am Dunia.

Anonymous said...

ulama apa macam nie?x boleh terima pendapat org lain..tinggi mana ilmu nik aziz nie jika nak dibandingkan dengan ulama2 dari luar tu.org macam nik aziz ni x boleh jadi pemimpin kerna untuk menjadi pemimpin kita mesti boleh menerima teguran dan cadangan pihak lain

Anonymous said...

Hujah kepala butuh kau n.najis oiiiiii..
Sekarang bukan senang nak pegi haji.
Tahun ini daftar 5 tahun akan datang belum tentu lagi dapat tunai haji.
Di panggil tahun ni yang pencacai bodoh tu nak tangguh gara2 arahan ulamak taik ni apahal.
Kalau kata kauorang bodoh marah.
Kalau dah dah ada peluang pegi la.
kalah atau menang kehendak ALLAH bukannya ketentuan ulamak taik ni.
Apa punya bangang.

Anonymous said...

Tak sepatutnya rakyat biasa yang sentiasa bergelumang dosa dibandingkan dengan Rasullullah s.a.w. insan Agung lagi terpuji yang telah dijanjikan syurga. Manusia biasa perlu membersihkan dirinya dengan amalan ibadah seperti solat, puasa, zakat dan ibadat Haji bagi mensucikan diri dari dosa untuk mendapat syurga Allah swt. Kalau ditangguhkan bimbang ajal menjemput terlebih dahulu. Pada pandangan saya, panggilan Allah swt untuk menunaikan Haji perlulah diberi keutamaan dari hal duniawi seperti pilihanraya...negara belum mencapai tahap darurat contohnya diserang musuh Islam seperti Israel sehingga menyebabkan kita terpaksa berjihad dan menangguhkan ibadah Haji untuk tujuan suci itu.

Pewaris Wasiat said...

Dah memang Dasar Orang Tua Nyanyok mabuk dan gila nk berkuasa....tuu pasal byk cakap merapu.....Ulamak Dunia berlumur taik Nik Aziz niiii.....tuuuuuuuihhhh

Anonymous said...

SOMBONG sangat Nik Aziz ni.

Anonymous said...

memang sesat lagi menyesatkan dah org tua gampang ni..nyanyok nak mampos gamaknyer...erm..

Anonymous said...

N.ajis ni gaya dan tuturkatanya persis jelmaan syaitan. Tapi tak heran kerana kawan baik dia memang syaitan

org johor said...

Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda bahawa : “Aku bimbang ke atas kamu orang-orang yang lebih dahsyat dari dajjal”, bila ditanya siapakah mereka itu? jawab baginda, “Ulama Sukk”
Dalam sebuah hadis yang lain: “Sesungguhnya perumpamaan orang munafiq yang membaca Quran adalah sebagai pohon kemangi, baunya wangi tetapi rasanya adalah pahit”. Maksud hadis ini iaitu sesiapa yang berpura-pura adalah walaupun luaran begitu cantik, tetapi dalamnya adalah begitu jijik dan kotor, berwaspadalah terhadap orang-orang yang berpura-pura tahu, tetapi sebenarnya apa yang keluar dari mulutnya adalah cakap kosong sahaja.

Anonymous said...

Ular mak Nik Aziz memang otak lembu..otak udang..otak taik cacing..otak sesat dan tak hulu hala..Gi mampus lah kau nik aziz.

Anonymous said...

Ular PUKIMAK nIK aZIZ MEMANG OTAK TAK BETUL..GI MATI LGI BAIK DARI JDI mENTRI BUSOK KELANTAN..MULUT BAU PEKONG..OTAK PENOH TAIK..dAH NAK MAMPUS TAK SEDAR DIRI.kALAU MATI AKU KENCINGKAN MAYAT nIK AZIZ.

Anonymous said...

knp nak salahkan Tok Guru Nik Aziz sepenuhnya..knp x salahkan je pd menteri kita Najib..die kn yg bkuasa..bleh printah buat bila2 je PRU t..knp nak buat pd masa orang nak buat haji..jgn nak salahkan org lain sedangkan pemimpin kita yang x pandai menentukan masa yang tbaik untuk buat PRU..

Anonymous said...

knp nak salahkan Tok Guru Nik Aziz sorng je..knp x salahkan juga pd menteri kita Najib Tun Razak..sedangkan beliau bkuasa dalam menetapkan PRU nanti..sepatutnya Najib boleh menetapkan PRU dibuat sebelum/selepas musim Haji..tapi knp nak ambik juga pada musim Haji..kn mudah bagi rakyak x kira la dr UMNO mahupun Pakatan Rakyat mjalankan Haji sambil mengundi sekiranya PRU x dbuat pada musim Haji..jd pikir-pikir la siapa yang patut dipersalahkan sebenarnya..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!