Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, June 4, 2012

GEMPARRR..!!! DAP HINA BAHASA MELAYU DENGAN CERITA BABI, BEER DAN ANJING..!!!

Sebagai seorang yang pernah dinobatkan sebagai "sasterawan negara", aku mencabar Pak Samad Janggut supaya membantah, buat demo dan menganjurkan himpunan besar-besaran menuntut DAP untuk memohon maaf pada semua rakyat Malaysia, khususnya bangsa Melayu, kerana mempromosikan Bahasa Melayu dengan menggunakan cara yang jijik dan keji.

Terbaru di roketkini, terbitan DAP pada "21 May" (yang sepatutnya 21 Mei), DAP menterjemahkan sebuah novel bertajuk "Animal Farm" hasil karya George Orwell ke dalam bahasa Melayu, yang mengisahkan tentang "BABI, BEER dan ANJING"..!!!

Berikut adalah petikan dari Roketkini seperti yang dimaksudkan...
Di salah satu sudut gudang besar, di atas sebuah podium yang tinggi letaknya, si Major duduk di atas tilam jerami, di bawah sebuah tanglung yang tergantung di tiang. Ia berusia dua belas tahun dan kebelakangan ini tubuhnya semakin berisi. 

Namun ia tetap seekor babi yang berparas agung dan terlihat jelas gigi panjangnya tidak pernah dipotong. Tak lama kemudian binatang lain datang berduyun-duyun dan dengan caranya sendiri-sendiri berusaha duduk atau berdiri dengan nyaman.

Yang pertama sampai tiga ekor anjing, iaitu Bluebell, Jessie, dan Pincher, diikuti sekumpulan babi yang segera mengambil tempat duduk di atas jerami di depan podium. 

Kumpulan ayam betina bertenggek di ambang jendela, sementara burung-burung merpati mengepak-mengepak di atas alang, dan sekumpulan biri-biri serta sapi berbaring di belakang para babi sambil mulai mengunyah rumput.
Persoalannya, takde kisah lain yang lebih baik ke untuk diterjemahkan bagi mengkayakan bahasa Melayu di negara ini?

Aku rasa, kalau DAP memerintah nanti, kisah babi, beer dan anjing ni la yang akan menjadi rujukan teks di sekolah-sekolah. Macam haram betul..!!!


Aku terbayang lagi macamana Teresa Kok cuba hina dan buang tulisan jawi di signbord jalan.

Mana pegi Pak Samad Janggut? Nak kena tarik janggut dan diheret sampai depan rumah puak-puak DAP tu ke??? Atau nak aku cukur licin je janggut tu...???!!!

1 comment:

REZAB Tanah Melayu said...

DAP memang parti paling rasis di Malaysia

Bila Kak Su Bersuara... Heh!