Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, May 16, 2012

TERJAH BALAK AZIZAN DI BALING: EPISOD III - AZIZAN SHARE DENGAN SIAPA BALAK-BALAK NI..???

Azizan bagi kat sapa projek balak ni..???
Aku jumpa satu signboard kaler hijau (PAS memang suka kaler hijau). Dia tulis kat situ nama pemegang lesen balak ialah Winlyn Sdn Bhd. dan kontraktornya ialah SBB Nothern Trading.

Maknanya, kawasan balak ni berlesen. Sapa yang bagi lesen balak? Takkan JPJ kot??? Tentulah Azizan Razak...! Heh! Elok la tu...hasil kekayaan bumi ni bagi kat Cina. 

Tu yang orang PAS marah sangat kar Azizan tu... Depa dah lama dah dok target nak angkut balak lepas PAS dapat kuasa. Tapi Azizan bagi kat Cina la pulakkkkk..ishhh..!!!
Lata Chelak kat dalam kawasan pembalakan...keruh jugakkk...
Korang tergamak ke mandi air kotor cam ni..?
Keruhhhhh...kan?
Kami lalu melintasi air terjun Lata Chelak kat situ...airnya tetap keruhhhh. Dan kami terjumpa sebijik lori balak yang digunakan untuk angkut balak kat kawasan tu ke tempat simpanan balak-balak Azizan. Tapi lori tu dah rosak dan bangkainya dibiarkan situ...
Aku cuba check ada tak nama Azizan kat lori ni..tapi takdak...mungkin kontraktor dia yang punya kot...?
Dekat dengan area tu, kami jumpa beberapa pokok balak yang rasanya baru saja ditebang. Mungkin semalam atau dua hari lepas. Aku tak sure. Tapi nampak macam baru...

balakkkk..!!!
balak lagiii...!!!
...dan balak lagi....
...balak dan balak lagi...
Tak jauh dari situ, kami jumpa beberapa buah jentera berat untuk aktiviti pembalakan. Aku rasa macam nak turun sabotaj je jentera-jentera tu. Tapi memandangkan aku tak sejahat Azizan dan puak-puak PAS, maka aku batalkan niat aku...

Nak je aku bakar...tapi tak jadi...nanti tak leh keluar pulak dari situ...naya woo...
Aku ada tulis nama aku kat salah satu balak ni...tandanya...aku yang punya..heh!
Tapi geram aku tu membara je kat hati. Aku terpandang sebatang balak kat situ. Heh! Kalau diikutkan hati, nak je aku ambik sebatang bawak balik. Tapi memandangkan jeep aku takleh bawak balak..terpaksa aku lupakan niat aku tu...heh! Lagipun..haram woooo kalau curi...

Tu diaaa...balak tu Cina ni yang punya laaaa...Azizan bagi kat dia...
10 minit dari situ, aku jumpa satu lagi signboard tertulis nama pemegan lesen balaknya, Cheng Chai Seng (Seng Heng Timber Trading) dan kontraktornya pula ialah Eng Chen Khoon (Amarzid Trading)...

Heh! Ni syarikat Cina lagi ni..kontraktornya pulak maybe syarikat "Alibaba". Joint venture dengan Phahrolrazi ke Amiruddin? Heh! Hasil Tanah Melayu dikaut bukan bumiputera. Agak-agak aku boleh dapat kontrak balak kat Tanah Besar China tak?

Walaupun otak aku bergegar naik 4x4 tu, tapi aku masih waras untuk berfikir. Sampai hati Azizan "rompak" hasil balak dan kongsi dengan Cina...kurang-kurangnya share la dengan orang PAS..at least depa pun Melayu jugak...(walaupun ada yang tak mengaku Melayu!) heh!

Nak tahu apa yang yang aku jumpa? Tunggu lagi 2 jam dari sekarang...memang panas brooo..!!!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!