Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 10, 2012

PANASSS..!!! NAMEWEE KATA "PUK*M*K" KAT KORANG..!!! APA KORANG NAK BUAT KAT DIA..???

namewee
Nampaknya pengarah filem yang pernah menghina Malaysia dengan mempersendakan lagu Negaraku, Namewee, kali ini mencari nahas dari seluruh rakyat Malaysia. Terbaru, dia memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyokong Bershit 3.0 dengan panggilan kesat, “PU**MAK!”.

Dalam video terbarunya yang dirakam khas untuk memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyertai himpunan ganas Bershit pada 28 April lalu, Namewee selamba mencarut dan memuatkan kata-kata keji di dalamnya.

Persoalannya, apakah Namewee sedar bahawa hanya sekitar 20 ribu orang sahaja yang turun berhimpun untuk Bershit 3.0 tempohari?

Dan dalam jumlah tersebut, ia juga termasuk ratusan wartawan, ratusan jurugambar, ribuan pihak berkuasa dan orang awam yang bekerja di sekitar kawasan tersebut yang tidak menyokong himpunan itu.

Untuk rekod, dipercayai ramai juga penyokong pembangkang yang tidak turun buat kacau di Dataran Merdeka tempohari, termasuk Timbalan Pengerusi DAP, ibu bapa Namewee, Tan Sri Harussani, Datuk Dr. Haron Din dan ramai lagi saudara maranya sendiri.

Jika ditolak tambah dengan jumlah rakyat Malaysia, ia bermaksud bahawa Namewee menujukan perkataan “PU**MAK” itu kepada lebih 27 bilion rakyat negara ini yang tidak menyokong Bershit! Namewee nak “mampos” cepat ke?

Siapa Namewee untuk mencarut dan memaki hamun rakyat Malaysia? Di mana letaknya tatasusila budak Cina kurang ajar itu sebagai rakyat Malaysia?

Namewee memang terkenal dengan sikapnya yang kurang ajar, biadap dan melampau sebelum ini. Dia pernah memohon maaf mengenai kes menghina lagu Negaraku suatu ketika dahulu.

Namun kemudian, dia buat perangai lagi dengan merakamkan video-video yang menghina, memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata nista dan dimuatkan di dalam Youtube untuk tontonan segenap lapisan.
Dia pernah memaki hamun TNB, Lynas dan dilihat begitu condong menyokong agenda pembangkang. Tapi, bila dia mahu meminta bantuan kewangan dari kerajaan untuk menghasilkan filem, dia mengaku kononnya dia adalah penyokong tegar Gagasan 1Malaysia! Nampak sangat menipunya…

Sebagai warganegara yang bersikap rasional dan waras, saya tidak marah sekiranya Namewee memilih untuk menyokong Bershit atau parti politik pembangkang. Itu normal dan membuktikan satu amalan demokrasi sihat.

Namun, dengan mengeluarkan perkataan kesat dan mencarut begitu rupa, saya rasa dia sudah melampau dan perlu diberi pengajaran yang setimpal.

Pada saya, jika dia memohon maaf kali ini pun saya tidak akan percaya dan dapat menerimanya lagi selagi dia tidak dihukum dengan kebiadapan dan keceluparan melampaunya itu.

Pada saya, FINAS perlu menggantung segala hak penyiaran mana-mana karya seni Namewee dalam apa bentuk sekalipun di negara ini untuk jangkamasa 10 tahun. Semua karyanya perlu diharamkan dan sesiapa yang menyiarkannya perlu dihukum.

Selain itu, budak kurang ajar ini perlu dihukum sewajarnya dari sudut perundangan kerana dia mampu menyebabkan rakyat marah dan tidak mustahil sekiranya ada seseorang yang tidak dapat mengawal kemarahan serta menyerang pengarah biadap itu.

Saya yakin, sekiranya Ahmad Idham, David Teo atau Khabir Bakhtiar membuat filem atau rakaman pendek memaki hamun dan mencarut sesuka hati, sudah tentu pihak kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mereka.

Jadi, apa lebihnya Namewee untuk dibiarkan terus menyalak berkurang ajar dan mencarut terhadap rakyat? Nak tunggu rakyat mengamuk dan pukul Namewee baru nak ambil tindakan?

Sumber: Klik sini

5 comments:

Anonymous said...

Tak de masalah, beb. Kata-kata saje. Yang lebih hina memanggil orang anjing, Babi, pelacur, wali selipar, pariah, keling, apa hal?

Anonymous said...

dia biasa jilat puki mak dia

Anonymous said...

budak ini kita gelarkan cibai babi. cam na. setuju tak.

Anonymous said...

Anak hilang pun kena tunggu 24 JAM baru boleh buat report bro....ini kan pula si BABI nie dok maki orang2 MELAYU.....POKOKNYA...KENA BUAT LAPORAN DUL BARU BOLEH DIAMBIL TINDAKAN..very proaktif...Suara puak2 minoriti lebih DIDENGAR dari majoriti bro..

attiq

Anonymous said...

kata pukimak tu ditujukan untuk mak dan bapak dia tu sebenarnya

Bila Kak Su Bersuara... Heh!