Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, May 25, 2012

PANASSS..!!! AMBIGA PATUT SURUH DIRINYA KE MAHKAMAH...BUKAN PENIAGA..!!!


Saya tertawa sini bila mendapat tahu tentang hujah Pengerusi Bershit, Ambiga Sreveenasan, yang marah-marah terhadap Majlis Tindakan Peniaga Kuala Lumpur yang merancang untuk mengadakan pasar malam di depan rumahnya.

Dalam “puji-pujian”nya kepada pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan pihak polis yang mengawal ketat rumahnya, dia berkata…

“Bagi saya, saya tidak mahu mempunyai negara yang kucar-kacir di mana masyarakat senang-senang menceroboh ‘personal space’ orang lain. 

“Sekiranya mereka mempunyai isu dengan saya, saya cabar bawa saya ke mahkamah. Di sana, mereka boleh senaraikan semua isu tentang saya.

“Tapi, dengan menyusahkan saya dan jiran-jiran kawasan rumah saya, itu tidak boleh diterima.

Malah menurut rakan wartawan yang menghubungi saya sebentar tadi, Ambiga menyukai gelaran “Amburger” yang diberikan padanya serta risau tentang rancangan para peniaga yang mahu mengadakan pasar malam di depan rumahnya pada esok (Khamis) dan lusa (Jumaat).

Apakah Ambiga fikir para peniaga dan rakyat Malaysia mahukan sebuah negara yang dikucar-kacirkan oleh himpunan Bershit 1.0, 2.0 dan 3.0 yang menyusahkan?

Dan apakah yang Ambiga lakukan pada 28 April lalu? Ambiga sudah lupa tentang himpunan ganas yang diketuainya itu? Cepat benar Ambiga lupa…

Baru Ambiga tahu bagaimana rasanya bila “personal space”nya diganggu dengan himpunan aman beberapa puluh orang yang mahu berniaga di depan rumahnya?

Bagaimanapula dengan apa yang dilakukan Ambiga pada 28 April lalu dengan menghimpunkan lebih 20,000 manusia ganas dan menghuru-harakan kawasan para peniaga mencari rezeki, memalukan Malaysia di depan pelancong asing dan menyusahkan warga kota?

Tidakkah Ambiga sedar tentang impak dan kesan himpunan ganas yang diketuainya itu? Dan apakah itu menggambarkan bahawa kononnya dia “tidak mahu mempunyai negara yang kucar-kacir” dan “menceroboh personal space orang lain”?

Sepatutnya, Ambiga berasa malu dengan apa yang dikatakannya itu. Dia tidak layak berkata begitu kerana dialah Pengerusi gerakan himpunan Bershit!

Ambiga “bijak” mencabar para peniaga yang tidak  berpuas hati padanya untuk membawa ketidakpuasan hati mereka ke mahkamah. Kononnya, dia seorang peguam dan tahu tentang undang-undang!

Persoalannya, mengapa Ambiga tidak membawa kes tuntutan dan ketidakpuasan hatinya terhadap SPR ke mahkamah? Mengapa perlu menggunakan jalanraya, himpunan jalanan dan menyusahkan ramai pihak?

Saya yakin, sekiranya Ambiga membawa segala tuntutannya itu ke Mahmakah dan tidak mengadakan himpunan Bershit ganas 3.0 itu, rasanya para peniaga itu tidak akan marah sangat padanya dan meniaga burger di depan rumahnya!

Bawalah ke mahkamah! Mengapa pandai suruh para peniaga membawa tuntutan dan ketidakpuasan hati mereka sedangkan Ambiga sendiri tidak berbuat demikian terhadap tuntutan serta ketidakpuasan hatinya pada SPR?

Sekarang baru Ambiga rasa susah apabila “brader burger” membuka gerai di depan rumahnya, bekas anggota veteran bersenaman “istimewa” di depan rumahnya dan para peniaga bercadang mahu membuka gerai pasar malam di depan kawasan rumahnya?

Sebenarnya Ambiga sudah “kecut perut”. Majoriti rakyat sudah sedar dan marah padanya. Jiran-jirannya pula dikatakan menyalahkan Ambiga kerana protes para peniaga itu dan Ambiga semakin tersepit, bukan?

Rasakan sekarang! Itu baru sedikit sahaja pembalasan dari rakyat terhadap “dewi pujaan” Pakatan Haram ini. Kalau nak rasa lagi pembalasan seterusnya, tunggulah PRU ke-13 nanti. Awas..! - Kedahan69ers.com

1 comment:

Anonymous said...

kalau dah BABIga tu BABI juga ler

Bila Kak Su Bersuara... Heh!