Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, May 15, 2012

PALING PANAS DARI KEDAH..!!! AZIZAN RAZAK "ROMPAK" BALAK TAK HENGATTTT DI HUTAN SIMPAN PEDU...!!! #saveKedah

Aku dapat tahu bahawa rakan-rakan aku dari Naka mengamuk sakan semalam. Depa pergi serbu kawasan pembalakan di Hutan Simpan Tasik Pedu..!!! Heh! Kes balak brooo..!! Juta-juta punya projek!

Tahniah kepada rakan Facebook, Aktivis UMNO Pekan Naka (AUPN) yang membongkar "rompakan" di Pedu...Hang tak ambil sebatang balak balik rumah ke, bro? Heh!

Aku semalam pergi ke Baling...pun kes balak jugak...cuma aku blom sempat story lagi. Letih beb! Macam nak tercabut semua sendi aku naik 4x4 lalu jalan balak. Bergegar otak..! Heh..nanti aku ceritakan hal di Baling...

Jom kita cakap pasal di Pedu. Kat Pedu, ada empangan. Empangan tu supply air hampir di seluruh Kedah. But lately, air yang sepatutnya jernih, jadi keruh. Sebabnya?

Semuanya pasal projek balak! Heh! Kejar duit juta-juta..konon nak tunjuk "pandai cari duit", habis pokok-pokok di tebang. Yang kecik, tak layak dipanggil balak pun kena tebang jugak wooo..!!!


Rakus sungguh!

Dulu, masa Azizan gazetkan kawasan tu sebagai kawasan balak, ramai yang komplen, termasuk Pok Nik Ajis. Tapi Azizan "ketegaq" (degil la tuuu..). Lepas tu depa suggest pembalakan tu pakai helikopter. Tu pun Azizan degil jugakkkkk....depa bantai hentam saja ambik balak kat situ...

Hasilnya, ekosistem kat situ terancam. Pelancongan kat Tasik Pedu tu pun jahanam. Air keruh. Jalanraya rosak teruk. Hutan simpan dah "tak disimpan" dah..depa simpan duit pulak untuk PRU13 ni..heh!



Tu dia laaaa...hangpa bagi lagi Kedah ni kat PAS Pis Pussy..kan depa buat tak tentu hala dah...

Aku dengar, PAS dah tak yakin dapat pertahan Kedah pada PRU13 ni. So, sementara depa jadi kerajaan dalam beberapa bulan ni, depa sebat hasil kekayaan Kedah kaw-kaw punya...



Kat penyokong PAS, depa bagitau duit tu masuk kat parti. Tapi cuba pergi check betoi-betoi kat dalam poket depa...duit berkepuk (berlambak)! Tu belum kira kat rumah depa lagi tu. 

Khabarnya dalam almari kat rumah depa takdak baju..dalam almari tu penuh dengan duit ja! Betoi ka? Heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!