Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, April 26, 2012

PANASSS..!!! ANWAR MINTAK CAMPUR TANGAN LUAR UNTUK PILIHANRAYA KALI INI..!!!

pemilihan-pkr2010-kecoh4-lembahpantai
Ura-ura Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim nak bawa masuk pemantau pilihanraya dari luar negara sebetulnya seumpama satu cerita dulu kala berkaitan si bapak ketam beria-ria nak mengajar anaknya berjalan lurus sekalipun diri sendiri jalannya langsung jauh dari betul.

Mengikut kata Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Anwar telah menghantar kepadanya sepucuk surat jemputan menyertai pertemuan bersama dengan 12 orang pemantau pilihanraya asing pada hari khamis nanti.

kecoh 1Surat tersebut juga dilaporkan turut dihantar kepada semua parti politik di negara ini. Wah, bunyinya macamlah Anwar adalah seorang yang telus, bebas dan menjunjung keadilan. Chaittt… 

Ptuihhh… Jauh bumi dari langit.

Anwar teringin buat lawak spastik lagi ke? Memang jenis manusia tak sedar diri, spesis lahabau yang tak reti tengok muka sendiri depan cermin. 

Sedar la diri tu sikit, muka dahlah makin lama makin keruh, berkerut seribu mengalahkan kambing jamnapari.

Ada hati nak memantau proses pilihanraya kelolaan SPR sedangkan parti yang dia sendiri ketuai sejak sedekad lalu penuh dengan kecelaruan semasa pemilihan pucuk pimpinan.

Mana ada dalam dunia ini yang pemilihan partinya mencatat rekod sebagai paling teruk, paling bercelaru dan paling ganas dengan segala adegan tumbuk menumbuk, baling kerusi, penyelwengan undi, jumlah kertas undi melebihi jumlah pengundi dan macam-macam lagi.
http://media.themalaysianinsider.com/images/uploads/2010/november/10/mustafazaid.jpg 
Pendek kata cukup lengkap satu pakej semuanya hanya ada dalam PKR yang diketuai oleh Anwar Ibrahim yang gah memperjuangkan ‘keadilan’ dan kebetulan nama partinya pun parti ‘keadilan’ rakyat. 

Adil tahi kucing, tunggu kucing tumbuh tanduk pun takkan wujud keadilan dalam parti anak beranak paling unik atas dunia tu.

Masyarakat umum takkan lupa sandiwara Anwar yang banyak berdolak dalik semasa timbulnya bantahan keras dari Zaid Ibrahim dan Mustapa Kamil Ayub yang ketika itu terpaksa terpaksa berputih mata menjadi mangsa penyelwengan dalam pemilihan PKR.

Jadi, di mana kelayakan untuk Anwar meletakkan dirinya sebagai pejuang keadilan mahupun cuba berlagak memperjuangkan ketelusan? Masuk bakul angkat sendiri bolehlah walaupun hakikatnya bakul yang diangkat itupun penuh dengan tahi biawak.
http://www.mykmu.net/wp-content/uploads/2012/04/pemilihan-pkr2010-kecoh2-klang.jpg 
Daripada sibuk nak memantau perjalanan pilihanraya kelolaan SPR yang dah berpuluh tahun berpengalaman dan tak lokek belajar memperbetulkan kelemahan, baik Anwar pantau parti sendiri yang bersepah dipenuhi kejahilan dan ketidaktelusan.

Tapi selagi Anwar kekal namanya Anwar Ibrahim selagi itulah segala macam keadilan, ketelusan dan integriti yang jadi zikir harian kumat kamit jadi sebutan mulut, segalanya hanya wayang untuk menutup kelemahan pentadbiran dalam parti sendiri yang serba cacat dan penuh dengan bau busuk mengalahkan bau sampah yang bertimbun di sesetengah tempat di Selangor.

Apa saja tuduhan dan tohmahan Anwar dan pakatan pembangkang yang dihalakan pada SPR sekarang ibarat jari telunjuk lurus jari kelengkeng berkait. Berlagak juara kejujuran dan keadilan walhal diri sendiri jauh panggang dari api, setakat sembang dan gebang sajalah. Praktikalnya hancur sama sekali.

Bersih 3.0 demi kebebasan, adil dan telus konon. Kata dulang paku serpih kata kat orang, PR & PKR sendiri yang lebih. Chaittt.. Pttuiih.. Bersihkan puak sendiri tu dulu sebelum mengada-ngada nak membersihkan orang lain.

Sumber: Klik sini

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!