Monday, January 2, 2012

PANASSS..!!! KHAS KEPADA SEMUA ANAK-ANAK POLIS DAN MEREKA YANG ADA KAITAN DENGAN POLIS SAHAJA..!!!

Polis tak boleh ganas-ganas cam ni? Polis kena berlatih tarian lemah lembut..???

Entry kali ni aku khaskan kepada anak-anak polis, isteri-isteri polis, suami-suami polis, sanak saudara polis dan mereka-mereka yang ada hubung kait serta rapat dengan PDRM...

Sejak Anwar ditahan polis pada tahun 1998 dulu, polis menjadi sasaran untuk diburuk-burukkan oleh pihak tertentu yang berkepentingan politik. PDRM dihina, dimaki hamun dan dicarutkan dengan kata-kata kesat sejak itu.

Sebab Anwar ditumbuk Tan Sri Rahim Noor ketika itu kerana "Imam Mahdi" versi Badrul Amin itu menggelarnya sebagai "bapak anjing" ketika di dalam lokap. Akibatnya, mungkin Rahim Noor hilang sabar dan melebamkan sikit mata Anwar.

Anwar kemudiaannya menambah lebam itu sendiri dan tampil dikhalayak ramai kononnya, matanya lebam teruk ditumbuk bekas Ketua Polis Negara itu.


Sejak itu, Anwar mempelopori gelaran "anjing" kepada semua anggota PDRM. Pada Anwar, polis adalah "anjing kerajaan". Namun, setelah video lakonannya disebar Eskay, kepada "anjing" itulah juga dia buat laporan. Tu pun dia buat laporan palsu pulak tu..!

Itulah contoh yang diambil Adam Adli dan sekumpulan mahasiswa bangang yang membuat provokasi terhadap polis depan pintu pagar UPSI baru-baru ini...

Diorang berhimpun dengan SMM yang jelas dibawah pengaruh politik di depan pintu pagar UPSI. Diorang buat kecoh dan polis dipanggil untuk menyuraikan keadaan...

Bila polis suruh bersurai, budak-budak ni degil (pun macam Anwar jugak). Diorang provoke polis kaw-kaw. Gelaran memanggil polis sebagai "anjing" terbit lagi malam itu dari mulut-mulut mahagampang-mahagampang tersebut...


Polis bersabar. Dan apabila budak-budak tu melampau dan ganas, polis tahan la diorang. Tu pun tahan secara cukup baik dah tu. Kalau polis kat negara lain, dah makan peluru hidup dah budak-budak bangang tu...

Tapi pasal nak tunjuk terer kat satu Malaysia, nak digelar "hero" dan "wira" oleh Malaysiakini, MalaysianInsider dan boss-boss politik diorang, diorang melawan dan lari lintang pukang menyelamatkan diri. Dah buat jahat..lepas tu lari la..kan..?


Lari punya lari..ada antara diorang yang tak perasan pintu cermin klinik! Bammm!!! Langgar! Hancur pecah berderai! Pergghh..!!! Berdarah sakan la..iya laaa..kena kaca pintu klinik tu laaaa... Lepas tu hantar pegi klinik...

Tetiba je lepas tu "wira rakyat/mahasiswa", Adam Adli tu cakap kat Twitter polis belasah diorang malam tu! Heh! Apa ke bodohnya budak Adam Adli ni? Dia ingat dia sorang je yang ada kat tempat tu malam tu? Heh!

Sekali, ada pulak saksi kejadian menceritakan perkara sebenar. Nur Hidayah kata, polis tak belasah diorang pun, diorang je yang provoke polis lebih-lebih. Bila nak kena tangkap, lari dan tercedera masa melarikan diri..itu je kesnya!

Tapi pasal nak tutup malu, Adam Adli and the gang salahkan la polis-polis tu! Polis jugak yang buruk. Dah la diorang maki hamun polis tu.."anjing"kan polis malam tu. Lepas tu diorang fitnah pulak polis-polis tu? Heh! Macam kenal je modus operandi nihhhh...

Yaaa..!!! Itulah cara Anwar dan puak-puak pembangkang! Ingat lagi tak Bershit 2.0? Haaa..macam tu la yang berlaku malam tu. Alih-alih, polis jugak yang difitnah macam-macam...

So, macamana? Seronok ke ayah-ayah korang, abang-abang korang, kakak-kakak korang, adik beradik korang dan sanak saudara korang tu digelar "anjing", dimaki hamun, dikutuk dan difitnah begitu?

Polis tak buat salah apa-apa pun. Tapi cuba dipersalahkan oleh "anjing-anjing" belaan "bapa anjing" sebenar! Pada aku, "anjing" sebenarnya bukanlah polis dan aku rasa, korang pun setuju dengan aku tentang "siapa yang anjing sebenarnya dalam isu ini", kan? Heh!

3 comments:

Anonymous said...

pasai depa ni otak semua kat lubang jubur

TokAyah said...

Saya tak ada saudara polis. Tapi saya akan merelakan diri saya berjihad dengan pengkhianat yang cuba menghancurkan keamanan negara ini apabila sampai masa dan ketika.

zahari1950 said...

Sebahagian anak dan cucu kepada "anjing" inilah yang sekarang ini ada yang jadi peguam, doktor, jurutera, pentadbir, polis, tentera, usahawan dan bermacam lagi bidang profesion hingga negara ini aman damai dan tidak miskin.

Sebahagian mereka inilah juga yang menyumbang cukai dan kepakaran hingga negara mampu menyediakan: pusat pengajian dari serendah-rendahnya hingga setinggi-tingginya.

Salah satunya adalah UPSI yang sangat dibanggakan. Tetapi Adam Adli dan SMM tak mengenang budi.

Adakah mana-mana polis yang sudah bersara dan yang sedang bertugas dan keluarga mereka sanggup menerima hinaan seperti ini.

Jika polis yang bertugas itu adalah anjing maka dato nenek, ibubapa dan adik beradik mereka semuanya anjinglah. Begitukah tanggapan Adli dan ahli SMM termasuk Adli kepada manusia lain yang tak sehaluan dengan mereka?.

Aku harap UPSI buang terus mereka ini dari UPSI kerana mereka tak layak bergelar guru. Nanti anak murid yang mereka ajar akan menjadi setan seperti mereka.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!