Wednesday, January 4, 2012

GEMPARRR..!!! BLOGGER PAS INI AKAN DILANTIK JADI MENTERI PELAJARAN JIKA PAKATAN HARAM MEMERINTAH..!!!


MUNGKIN ramai yang terperanjat bagaimana Menteri Pelajaran dari PAS sudah dikenalpasti sedang pilihan raya umum belum pun berlangsung.

Dan apakah DAP sudah memberikan restu kepada calon PAS untuk memegang portfolio Menteri Pelajaran.

Tak kisahla semua tu.

Apa pun, penulis blog PASPB ini adalah calon paling layak untuk diberikan jawatan Menteri Pelajaran atas analisis penuh lengkap akan bagaimana UMNO yang bersalah dalam kes Nur Amalina.

Tanpa usul periksa akan benarkan itu gambar sebenar Nur Aamalina atau di mana dan apa keputusan pelajaran Nur Amalina yang sebenar masa ini, penulis blog yang ‘cukup hebat’ ini berjaya tampil dengan analisis yang layak diangkat terus sebagai tesis untuk melayakan penulis berkenaan menerima PHD terus.

Memang taksub la dengan kehebatan penulis blog PASPB ini. Entah dasar mana yang dia bawak masuk ketengah ni susah nak faham la.

Boleh tak tengok isu ni diluar ruang lingkup politik? Semua benda nak pusing.

Apa pun, Tabikkkkkk springggggg kepada bakal Menteri Pelajaran baru! Berikut apa yang ditulis Menteri Pelajaran baru akan datang.

Oleh:PASPB

AMALINA VERSI BARU!!! Salah UMNO dan dasar kerajaan UMNO

Ramai yang terkejut terhadap perubahan yang berlaku kepada pelajar cerdik Nur Amalina. Apa puncanya , sehingga jadi begitu?

Salahnya , dasar kerajaan UMNO dan UMNO

1. Kerajaan UMNO melalui Kementerian Pelajaran sentiasa mahu keputusan cemerlang setiap kali menteri bertukar. Apabila , keputusan diperolehi kurang memuaskan maka diturunkan markah lulus.

Jika kurang dapat A, diturunkan markah untuk dapat A sehingga 70 markah pun dah dapat A. Sedangkan di sekolah ,markah untuk mendapat A adalah 80. Tak caya ka, tanya la cikgu2 kat sekolah

Kesannya, ramai yang dapat A markah rendah. Ramai yang boleh masuk U, kerajaan UMNO terpaksa buka lebih banyak U. Tapi, bila terlalu ramai yang keluar U dengan ijazah, kerja tak ada. Contoh pelajar UPSI yang ada ijazah guru tapi tak diterima jadi guru.

Kesan lain, apabila pelajar A markah rendah ni masuk U luar negara contohnya Oxford, markah lulusnya tetap tak ikut Menteri. Pelajar yang tak betul2 belajar, dok bebas bersosial akan gagal. Tak kira la pelajar tu dapat 20 A kat Malaysia pun.

2. Kerajaan UMNO juga menetapkan pelajar yang hendak keluar negara mengikuti kursus BTN. Tahu apa yang ditanam kepada pelajar? Antaranya, bila pergi luar negara jangan ikut kumpulan-kumpulan Islam. Jangan join usrah dan aktiviti agama dianjur kumpulan Islam kat kampus.

Kenapa? takut pelajar tu balik tak sokong UMNO sebaliknya sokong Islam, bila sokong Islam sokong PAS la.

Habis disuruhnya join apa? Kena join Kelab UMNO la di luar negara.

Bila , pelajar2 ni sampai diluar negara. MSD pula ambil peranan ugut pelajar jangan masuk kumpulan Islam. Jangan join IKRAM, ISMA, HALUAN, ABIM, MISG dan lain2.

Kesannya, pelajar yang takut tak berani join kumpulan Islam walaupun sebenarnya kumpulan Islam ini bukan ajar ajaran sesat.

Pelajar ini join Kelab UMNO. Apa aktiviti Kelab UMNO, banyak nya program bersosial . Menyanyi, menari , fesyen .Kurang sangat program agamanya. Akhirnya, pelajar ini hanyut dan ada diantaranya gagal dalam pelajaran.

Pelajar yang join kumpulan Islam , pasti ada yang akan memberi nasihat jika mereka melakukan aktiviti maksiat. Ini menyebabkan mereka tidak hanyut sebab hidup berjemaah.

Tak caya ka, tanya la pelajar yang pi luar negara….

Jadi sah salah dasar UMNO dan tindakan ugut UMNO….

Tanya juga dua orang pelajar yang gay kahwin baru2 ini. Dua2 tu join Kelab UMNO atau kumpulan Islam? Anda tahu jawapannya……… -Klik sini

Sumber: Mynewshub.my

1 comment:

Anonymous said...

Yang dua gay tu tak joint Kelab UMNO atau PAS (Depa panggil kelab Islam sebanarnya kelab PAS...Banyak sungguh beza antara Islam Dan PAS. Dua gay tu joint Kelab DSAI... he he

Bila Kak Su Bersuara... Heh!