Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, November 19, 2011

GEMPARRR..!!! AKTRES TUNJUK PUSAT, PERUT MASA BERSANDING ATAS PELAMIN..!!!



Sebenarnya, aku pun tak tahu apasal si Syella ni tunjuk pusat dan perut dia masa atas pelamin. Fesyen? Fesyen apa? Fesyen "bagi dosa free kat laki" lepas baru akad nikah? Gitu?

Setahu aku, si Syella ni beragama Islam dan seorang celebrity. Aku risau kalau budaya bodoh yang dia bawak ni menyebabkan budak-budak kecik yang ada dalam gambar tu terpengaruh!

Mula-mula tunjuk pusat dan perut..lepas tu tunjuk apa lagi pun aku dah tak tau dah...!!!

Apa nak jadi la artis-artis yang ngaku beragama Islam zaman sekarang ni...???!!!

PANASSS..!!! LEMBU RAFIZI VS. LEMBU NFC..!!! SEBARKANNN..!!!


Rafizi "lembu gila" sebelum ini mempertikaikan beza harga seekor lembu yang dikatakan jauh lebih murah berbanding lembu NFC. Apa punya bodoh la si Rafizi niiii..??? Kata dulu "best student MCKK"..!!! Itu pun tak boleh nak pikir ke???

Aku nak tanya Rafizi, sekilo kapas dengan sekilo besi padu, mana yang lebih berat??? Tahu jawapannya?

Sekali lagi aku nak tanya, seekor lembu "jenama Rafizi" seberat 100 kilo dan seekor lembu "jenama NFC) seberat 600 kilo, yang mana lebih mahal???

Tak faham lagi???

Baiklah. Tengok gambar kat bawah ni dan bayangkan harga daging dan pulangan yang akan diperoleh dari penjualan kedua-dua ekor lembu di bawah...!!!




Ini adalah lembu kurus yang dikatakan Rafizi bangang sebagai lebih murah...

Ini pula salah seekor lembu NFC yang aku rakamkan semalam kat PFN...

p/s: Kalau Rafizi tak faham lagi, elok pulangkan balik la degree kat Leeds tu...

GEMPARRR..!!! BUKTI FUZIAH SALLEH BERHATI BINATANG..!!!

Kambing toron Fuziah Salleh?

Korang dah tengok ke video Fuziah Salleh ni? Eiiii..!!! Tergamak dia buat makanan macam tu? Apa jenis manusia la macam ni? Buat malu je jadi manusia...

Kenapalah Fuziah Salleh ni dijadikan sebagai manusia? Kenapa tak dijadikan sebagai kambing ke..ayam ke..carrot ke...udang ke...apa-apa je la asalkan jangan jadi manusia dah le...macam haram je aku tengok!!!

GEMPARRR..!!! SKANDAL LEMBU DI SELANGOR PULAKKK..!!! YAAKOB SAPARI PUNYA KERJA..???!!!


Mengejutkan! Sebuah syarikat milik kerajaan negeri Selangor yang digantung operasi (diisytihar Dormant) pada 2009 dan memberhentikan semua pekerjanya boleh meluluskan peruntukan berjuta ringgit bagi projek ternakan lembu tenusu.

Selangor Oil Palm Industries Corporation Sdn Bhd (Sopic) anak syarikat Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) telah memberi kontrak pembinaan Kandang Lembu Tenusu di Sabak Bernam, Selangor berjumlah RM 1.38 juta kepada LLK Construction Sdn Bhd (384613-K).

Kontrak sebanyak RM 1.38 juta ini hanya untuk membina struktur kandang lembu sahaja tidak membabitkan sebarang pembelian lembu, mahu pun pengurusan lembu. Malahan tiada sebarang perancangan dan sasaran penternakan lembu yang jelas ketika meluluskan pembinaan tersebut.

Menurut minit mesyuarat Lembaga Pengarah SOPIC, yang terdiri daripada dua orang sahaja iaitu Haji Ali Ahmad dan Aqmal Azam Ahmad, LLK Cons dipilih kerana mengemukakan harga terendah. Namun Menurut dokumen yang kami terima tiada sebarang tender atau sebut harga yang dibuka. Kelulusan berdasarkan runding terus antara PKPS dan LLK Cons. Malahan LLK sekurang-kurangnya sekali mengemukakan surat bersetuju menyemak semula sebut harga yang mereka nyatakan sebelumnya.

Persoalannya,

1. Bagaimana sebuah syarikat berkaitan kerajaan negeri yang mempunyai tunai RM 20 juta boleh memberhentikan semua pekerjanya?

2. Mengapa sebuah syarikat yang kononnya diisytihar “dormant” boleh memberi projek dan mengeluarkan wang sesuka hati mereka?

Dulu lembu korban anak syarikat kerajaan negeri “disalahguna oleh Tan Sri Khalid untuk merasuah” penyokong beliau di Parlimen Bandar Tun Razak: Dokumen Lembu Korban Haram : MB Selangor Pembohong. Sekarang syarikat yang dibekukan boleh luluskan wang untuk bina kandang lembu.



Sumber:klik sini

Friday, November 18, 2011

GEMPARRR..!!! ADIK LELAKI RONNIE LIU DIBELASAH SETENGAH MATIII...!!!???


Perghhh..!!! Teruk sowhai ni kena hentak! Koyak muka bebbb..!!! Aku rasa lepas ni memang meraung la Ronnie Liu tengok "adik dia" ni kena belasahhhh..!!! Tu laaaa...nak kaya cepat sangat...tipu sana sini tak tentu hala...Ronnie Liu yang aja la tuuu..!!!

Tapi aku heran jugak dengan orang-orang Melayu yang senang-senang kena tipu ni. Apa ke bodoh sangat sampai kena tipu macam tu? Dah sah-sah dah puak-puak gores & menang ni dilaporkan menipu! Yang "bijak sangat" sampai terjebak tu kenapa??? Budussss!!!
"Gambar-gambar yang bakal anda saksikan di bawah ini adalah kejadian sebenar amukan sekumpulan mangsa sindiket gores dan menang yang berlaku di sebuah syarikat seumpama itu di Kepong semalam.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Pasukan Bertindak Hak Pengguna (CRTF) kebetulan sampai di tempat kejadian ketika sekumpulan lelaki yang dikatakan menjadi mangsa bersemuka dengan kakitangan syarikat itu.

Mynewshub.my tidak menutup muka mereka yang dibelasah itu agar anda juga dapat mengenali wajah kumpulan yang menipu anggota masyarakat kita.

Jarang masyarakat Malaysia bertindak seperti ini melainkan tahap kemarahan yang sudah sampai ke peringkat yang tidak mampu dikawal lagi.

Seperti yang kita semua maklum, media dan akhbar tempatan sering melaporkan berita-berita mengenai sindiket penipuan syarikat ‘gores dan menang!’ yang mempedaya orang ramai sehingga mengakibatkan kerugian jutaan ringgit.

Kebanyakan mangsa yang tertipu dengan aktiviti tersebut hanya mampu bersabar atau sekadar bertindak melaporkan kes mereka kepada pihak berkuasa.

Malangnya tidak semua kes yang dilapor berjaya diselesaikan akibat kelicikan sindiket-sindiket seumpama itu.

Namun bak kata pepatah, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.

Menerusi emel yang diterima Mynewshub.my petang semalam, insiden berdarah melibatkan salah satu sindiket itu dapat dirakamkan dalam bentuk gambar.

Dalam kejadian tersebut, PPIM bersama beberapa orang aktivis CRTF telah berkunjung ke premis syarikat tersebut di Kepong ekoran aduan dari pengguna yang mendakwa mereka diperdaya dan ditipu syarikat itu.

Bagaimanapun, setibanya PPIM dan CRTF di premis tersebut, mereka dikejutkan apabila di’sambut’ dengan bunyi bising.

“Kami terkejut! wartawan yang kami bawa bersama ada yang lari meninggalkan tempat kejadian,” kata seorang aktivis PPIM, Harshnoel Murshim yang dihubungi Mynewshub.my di sini hari ini.

Memberanikan diri, beberapa aktivis PPIM dan CRTF menghampiri premis tersebut dan ‘berpeluang’ menyaksikan pergaduhan yang berlaku di antara kumpulan dipercayai keluarga mangsa penipuan sendiket berkenaan dengan sekumpulan lelaki dipercayai pekerja syarikat itu.

Bagaikan bertemu buku dengan ruas, pekerja-pekerja yang bersubahat menipu orang ramai itu dibelasah secukup-cukupnya oleh kumpulan lelaki berkenaan yang mendakwa ditipu sebanyak RM2 juta oleh sendiket berkenaan.

Menurut Harshnoel, kumpulan lelaki yang menyerang ibu pejabat syarikat tersebut dianggarkan seramai 10 hingga 15 orang manakala pekerja syarikat itu hanya sekitar lima hingga enam orang.

Selain itu, beliau turut mendengar amaran yang diberikan kepada wakil syarikat itu yang mengancam akan mengambil tindakan lebih teruk terhadap mereka sekiranya cuba menipu orang ramai lagi.

“Kau buat lagi kat orang Melayu, kami kasi mati..! Kami tak bagi chance (peluang)..,” kata lelaki tersebut kepada wakil-wakil syarikat berkenaan yang ‘separuh mati’ dipukul.

Enggan melibatkan diri dengan apa yang terjadi, PPIM dan CRTF terpaksa menunda hasrat mereka untuk berbincang dengan syarikat itu yang dikatakan telah menipu seorang pengguna sebanyak RM75,000 baru-baru ini.

Bagaimanapun, PPIM dalam kenyataan yang dihantar melalui emel berharap agar tiada lagi sesiapa yang akan terpedaya dengan kumpulan sindikit seumpamanya di negara ini pada masa akan datang.



Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! ANWAR MENANGIS TEWAS BERHUJAHHH...!!!?



"Set Mencuci Dakwat Kekal"

Dakwat Kekal namun ianya tidak kekal dan tidak sesuai untuk digunakan oleh Malaysia dalam menghadapi proses Pilihanraya. Penggunaan Biometrik disarankan untuk ketelusan pengundian.

Dibawah ini Video yang Gomo rakamkan lewat pagi tadi mengenai Demo cara cara Dakwat Kekal digunakan jika berlangsung pilihanraya dan juga Cara cara menghilangkan dakwat kekal tidak sampai 5 Minit. Pohon saksikan sehingga tamat apa yang berlaku.




Jelas terbukti buat kita seluruh rakyat Malaysia bahawa Dakwat yang dikatakan kekal ini adalah tidak Kekal sama sekali sepertimana yang dinyatakan oleh pemimpin Pembangkang. Malah tuntutan pihak BERSIH yang mendesak SPR menggunakan Dakwat Kekal pada PRU 13 juga jelas terbukti agenda Jahat yang dirancang bersama PKR, PAS dan DAP demi memenuhi hasrat mereka menjatuhkan kerajaan dengan cara yang tidak sihat.


Indelible Ink
Dikeluarkan oleh syarikat GLC Mysore Paints & Vanish Ltd
dari negara India.
- Sebotol Indelible Ink mampu menampung seramai 700 orang pengundi
-Kekal 2 ke 3 di jari hari tampa menggunakan apa apa pencuci.




Cleaning 1 - Mengandungi Sodium Hydroxide Solution
yang boleh diperolehi di farmasi, Hardware



Cleaning 2 - Mengandungi Alcohol with Turtentine
yang boleh didapati di Farmasi dan kedai Hardware



Panic Stone - Sering digunakan untuk membersihkan Kuitik



Kapas - Boleh diperolehi di Farmasi

Diatas ini merupakan bahan bahan yang mana terdiri dari Dakwat Kekal (Tak kekal pun) dan alat serta bahan peluntur yang digunakan bagi menghilangkan Dakwat yang dituntut oleh PAS,PKR dan DAP pada PRU 13 nanti.

APA MOTIF PAS, PKR & DAP YANG SEBENARNYA DALAM ISU DAKWAT KEKAL?

Untuk makluman semua, pihak pakatan pembangkang beriya iya mendesak SPR untuk menggunakan dakwat Kekal adalah bertujuan untuk mencetuskan huru hara dihari pengundian dijalankan pada PRU 13 kelak.

Caranya mereka akan memanipulasi keadaan yang mana mereka Jentera yang telah dilatih dalam menghilangkan dakwat Kekal akan menjalankan tugas menghilangkan dakwat yang ditanda dijari pada pengundi yang telah selesai bagi membolehkan pengundian dijalankan sebanyak 2 mahupun 3 kali dalam satu satu masa.

Bila berlaku hal sedemikian maka akan ada pula kumpulan yang yang memboikot sewaktu proses pengundian berjalan yang mana kita sendiri boleh bayangkan situasi yang tegang akan berlaku disetiap pusat pembuangan undi.



Dalam hal ini yang akan memperolehi keuntungan besar adalah Pakatan PAS, DAP dan PKR yang mana mereka akan menyatakan kepada rakyat bahawa proses pengundian telah tercemar dan tidak telus kerana ada yang telah membuang undi lebih dari sekali.

Malah Gomo juga berani nyatakan bahawa Pakatan Pembangkang akan menyediakan satu Team Khas yang akan melakukan rusuhan di setiap lokasi bagi memberikan tekanan kepada pihak SPR untuk membatalkan pilihanraya walaupun selepas keputusan pengundian diperolehi.

Setelah kekcohan ini berlaku pihak Pakatan Pembangkang akan memastikan agar pilihanraya diadakan semula dan tidak mustahil pada waktu ini rakyat akan terhasut dengan Agenda Pakatan Pembangkang yang menyatakan Barisan Nasional iaitu kerajaan menggunakan taktik kotor dalam proses pengundian.

Dan percayalah bahawa jika diadakan Pilihanraya semula walaupun tampa Dakwat Kekal Pakatan Pembangkang yang mana setelah tamat proses pengundian bukan lagi sebagai Pembangkang sebaliknya Kerajaan Malaysia. Ini lah motif utama mereka Pakatan PAS, DAP dan PKR kerana mereka tahu Rakyat mudah dihasut dalam proses pilihanraya dan itulah juga peluang buat mereka bagi menawan Putrajaya.

Mungkin ada yang beranggapan apa yang Gomo nyatakan ini hanya sekadar Fantasi dan bukan realiti namun Gomo nak berikan anda semua kenyataan dari Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Badawi :

"ejen-ejen mengundi juga sudah tentu akan membantah mereka yang sudah dicalit dakwat kekal di atas jari kuku masing-masing daripada cubaan mengundi kali kedua. Apa yang berlaku ialah mereka telah diperdayakan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Jika ketegangan di antara pengundi dan ejen-ejen mengundi berlaku di saluran mengundi di seluruh negara, pihak polis sudah memaklumkan kepada SPR bahawa mereka tidak mampu untuk mengawal ketegangan yang mungkin berlaku sehingga boleh menjejaskan keselamatan dan ketenteraman awam pada hari mengundi. ."

Kenyataan diatas sudah jelas menyatakan bahawa jika berlaku kekecohan mengenai Dakwat Kekal ini,ketegangan tidak akan dapat dikawal seluruh negara dan ianya akan mengundang bencana buat rakyat Malaysia keseluruhanya.



Dengan bukti VIDEO yang Gomo tampilkan diatas maka seharusnya pihak Pakatan Pembangkang Menafikan dan menidakkan apa yang terkandung dalam video tersebut. Anwar Ibrahim, Haji Hadi, Lim Kit Siang, Wan Azizah dan juga seluruh pemimpin Pakatan Pembangkang mesti memberikan BUKTI bahawa Dakwat Kekal yang mereka perjuangkan tidak akan HILANG dalam masa 5 minit.


Indelible Ink - utk buktikkan orang tu sudah pun mengundi. Tapi tak mengesahkan pengenalan orang tu.

Biometrik - mengesahkan identiti individu utk mengundi dan seterusnya direkodkan individu tersebut telah mengundi.

Yang mana Pilihan Anda?


Psssttt.... Sorry lah rakaman amatur, Gua pulak bukannya pernah jadi pengacara ke apa ke. Kira bidang terjun cam Johari Abdul je ha ha ha


Sumber: PAPAGOMO

LAWAK GEMPARRR PAGI JUMAAT..!!! GUAN ENG KENA PENAMPOR PULAK DAHHH..!!!

Kan aku dah cakap...jangan memain kurang ajar dengan orang Melayu Penang... Kan dah kena penampor Melayu..!!! Lepas tu berlari pegi report kat bapak lu...tiu naaa singgg..!!!

Thursday, November 17, 2011

GEMPARRR..!!! SKANDAL NIZAR - CIKGU MALA TERBONGKARRR..!!!


Aku heran betul dengan Nizar kepala komunis Perak ni. Dia ni berkenan sangat ke kat Cikgu Mala calon PRK Tenang dulu tu? Nizar, Mala tu dah ada laki laaaa...mike tu pun dah ada bini dah! Lagi pun, tak malu ke kamu tu pemimpin PAS nak pikat bini orang?

Aku tau la Cikgu Maarof tu sekarang ni dah berjauhan dengan Mala. Tapi jangan la ambik kesempatan pulak! Kamu cuba nak ambik hati Mala ye, Nizar? Kononnya kamu nak rayu Kerajaan pindahkan balik Cikgu Maarof ke Tenang? Heh?!

Kamu sedar ke tidak ni, Nizar? Kamu angau sangat ke? Apa pulak Cikgu Maarof yang kena pindah sekolah? Patutnya, Mala yang kena pindah ke Tanjung Pengelih tu! Bini yang kena ikut laki, bukannya laki yang kena ikut bini..!!! Kamu ni bodoh ke apa, Nizar???

Kamu ni tahu tak Cikgu Maarof tu tipu MC berapa banyak kat sekolah lama dia dulu? Perghhh!!! Apa kamu lupa? Dah tentu la dia dikenakan tindakan tatatertib. Salah tetap salah la. Politik letak ke tepi la dulu! Kamu ni memang bengap la Nizar...patut pun Nga dengan Ngeh senang-senang je "keldai"kan kamu dulu..!!!

Aku tau la Cikgu Maarof tu laki kedua Mala. Apa kamu nak jadi laki nombor 3 ke, Nizar? Cheh! Memang kamu jenis lelaki murahan la..! Macamana la bini kamu tu boleh berkenan dengan kamu? Agaknya kat rumah pun kamu kena queen control, ye Nizar?

Udah-udah la. Mike tu dah tua la Nizar. Ingat sama anak bini kat rumah tu! Kalau angau meroyan sekali pun, jangan la tunjuk sangat...buruk bebenor kata orang Perak nyer..!!!

Mala, kamu ada hati jugak ke dengan si Nizar nih? Ishhh..!!! Manusia macam ni pun kamu berkenan? Tak de orang lain ke? Abih tu laki kamu tu nak humban ke mana? Ishhhh..!!! Muslimat PAS zaman sekarang...apa nak jadi? Kalau Allahyarhamah Dr. Lo' Lo' ada lagi, dah tentu kamu kena tarik telinga..!!!

Sumber: klik sini

GEMPARRR...!!! RAHSIA KEMELUT PAS TERBONGKAR LAGI..!!! AZIZAN PENING KEPALA, MAHFUZ GILA KUASA..!!!


Semalam, aku ada "mengeteh" (minum teh) dengan beberapa sahabat dari Kedah yang berkunjung ke KL atas urusan perniagaan. Memang dah lama aku nak jumpa sahabat-sahabat ni sebab diorang memang orang PAS totok Kedah! Heh!!!

Lama tak jumpa menyebabkan kami sembang sakan berjam-jam lamanya. Dari segelas, dah jadi 4 gelas! Heh..perut pun dah naik kembung! Tapi aku gagahkan juga untuk bersembang, apatah lagi depa ni memang rapat dengan kepimpinan PAS Kedah! Setakat jumpa Azizan Razak tu, buleh kata tiap-tipa minggu jumpa...heh!

Nak tahu apa cerita? Malam tadi, aku ada tanya pasal condition Azizan Razak di Kedah dan kemelut dalaman PAS. Maka aku terpaksa berlakon sebagai "neutral" untuk melindungi identiti aku. Kalau tidak, payah la depa nak ceritaaaa...

Banyak yang depa cerita kat aku, tapi aku ringkaskanlah sebaik mungkin...

Depa kata...
Keadaan Azizan Razak makin teruk la ni. Depa menjelaskan bahawa sudah la tahap kesihatan Azizan tak berapa nak stabil, dia diasak pula dengan komplot (depa pakai term "komplot", aku pakai "konspirasi") puak-puak dalaman PAS Kedah...

Menurut depa lagi, Azizan pening kepala dengan Exco-Exco yang suka dok pemain dia dalam banyak hal pentadbiran portfolio masing-masing. Ada projek yang dia sendiri tak tau pun wujud. Namun, atas pemberitahuan beberapa penjawat awam negeri, baru dia tau wujudnya projek tersebut.

Dalam ertikata lain, projek haram la tu! Hangpa tak payah tanya la Exco mana satu, tapi boleh dikatakan majoriti Exco di buat perangai lagu tu...

Depa kata...
Perangai Ir. Amiruddin ni dah berubah terus sejak beristeri 2 ni. Kalau dulu Amiruddin selalu backing Azizan dalam banyak perkara, sekarang ni dia dah masuk belah "sana" dah. Bukan masuk belah UMNO laa..masuk belah PAS jugak, tapi kem no.2!

Kau tanya, kem mana satu? Depa kata kem "bakal MB". Siapa? Siapa lagi kalau bukan Phahrolrazi...heh!

Depa kata...
Mahfuz la ni pun dah naik tocang dah. Walaupun dia Ahli Parlimen, dia dok jeles kat geng-geng ADUN sebab dapat perintah Kedah dan dapat macam-macam berbanding dia. Memang la dia tak kata direct, tapi kelakuannya menunjukkan begitu...

Depa dengar, Mahfuz dok aim nak bertanding DUN dan Parlimen sekali gus kat area Pokok Sena pada PRU 13 ni. Dalam ertikata lain, kalau Pakatan Haram kalah PRU 13 di peringkat Pusat dan menang di Kedah, dia ada chance nak jadi MB!

Tapi kalau Pakatan Haram menang kat Pusat, dia dah tentu pilih jawatan kat Pusat laaa..lagi masyukkk! La ni, dia memang dok pasang kaki kuat-kuat kat Kedah. Dok raih sokongan dari Dewan Pemuda PAS kat area dia...

Tapi pergerakan Mahfuz agak terbatas sebab gerakan dia tu dapat dihidu oleh Sanusi Md Nor, Setiausaha Politik Azizan Razak. Mahfuz memang tak ngam dengan beberapa Pemuda PAS yang setia pada Azizan...

Depa kata...
Azizan sendiri sebenarnya dah fed-up dengan PAS Kedah. Dalam satu ketika, Azizan sampai kata...

"Mampoih pi la Kedah lepaih ni..biaq PAS kalah pun takpa...dah naik meluat dah aku..," begitulah lebih kurang Azizan Razak kata.

Menurut depa, kekuatan Azizan sekarang ni hanya bergantung kepada Sanusi Md Nor dan beberapa pegawai KCS (dipercayai sokong dan ahli UMNO) yang banyak bantu dia secara profesional dan simpati kat dia. Azizan memang sayang kat orang UMNO! Tu yang puak-puak PAS marah sangat tuuu...

Aik??? Dah give up? Tak sampai sepenggal dah putus asa dah? Sampai lagu tu sekali parahnya puak-puak PAS Kedah dan kemelut dalaman mereka? Perghhhhh...!!!

Begitulah lebih kurang isi kandungan kami malam tadi. Aku tak tokok tambah sikit pun. Aku cuma ringkaskan sepadat yang boleh...

Macamana? Azizan dah give up. Phahrolrazi dah mimpi duduk kerusi MB. Amiruddin dah khianat kat Azizan. Mahfuz dah gila kuasa. Azizan hanya bergantung kat Setpol dan orang-orang UMNO yang kerja dengan kerajaan negeri...

Apa dah jadi ni PAS Kedah? Hangpa ni..tak sampai sepenggal pun dah huru-hara dah ni..!!! Apa nak jadi hangpa ni? Dulu masa BN perintah, hangpa bangkang sana sini macam hangpa terer sangat. La ni? Haaaaa...amik! Pecah belah PAS dibuatnya..!!! Heh!

PENTING..!!! TAK KIRA PAS ATAU UMNO...ORANG ISLAM MESTI BACA..!!!


KEMPEN SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH KANCHUT..!!!


Bangunan Madrasah Salihiah Kanchut di Jalan Tambang Badak, Alor Setar Kedah bakal dirobohkan untuk dibina Plaza Tunku Yaacob. – utusan/ Kamal Basir


BANYAK kali sudah saya menulis mengenai sikap hipokrasi dan munafik orang kita, iaitu orang Melayu beragama Islam di negara ini. Cakap tak serupa bikin. Matlamat menghalalkan cara. Akhirnya yang rugi ialah bangsa itu sendiri.

Apabila terkena di atas batang hidung sendiri semua senyap. Ya, semuanya yang salah menjadi betul. Sehinggakan Madrasah Salihiah Kanchut, Alor Setar berusia lebih 100 tahun, yang diumumkan oleh kerajaan Pas Kedah mahu dirobohkan, pun menjadi betul.

Semua orang senyap sunyi. Hanya 30 orang sahaja kariah yang berdemo. Tiada perbincangan dalam blog. Tiada kata-kata yang menuduh kerajaan Pas Kedah zalim, mahazalim, mahafiraun kerana mahu merobohkan sebuah madrasah – rumah suci umat Islam untuk dijadikan sebuah kompleks beli-belah.

Apa kata sekiranya kerajaan Kedah yang mahu merobohkan madrasah itu ialah Kerajaan Barisan Nasional (BN)? Saya rasa akan ada pak-pak lebai Pas yang sanggup tidur di atas jalan bagi mempertahankan madrasah itu.

Kini, tiada apa-apa berlaku. Malah kerajaan negeri pimpinan ustaz Azizan pula berkata siapa yang menentang ‘projek pembangunan’ itu dengan merobohkan madrasah itu sebagai orang bingai, atau tak reti bahasa atau dalam bahasa Inggeris yang bersopan ignorant atau jahil.

Wahai pembaca sekelian. Madrasah itu bukanlah madrasah biasa atau surau baru. Ia telah berusia lebih 100 tahun dan menjadi salah satu bangunan warisan Kedah di kota raya Alor Setar tua itu.

Perlu disebut, Alor Setar ialah salah sebuah bandar yang tertua di dunia, berusia sekitar lebih 200 tahun.

Bangunan-bangunan tua seperti Madrasah Salihiah Kanchut itu sepatutnya diperbaiki dan perindahkan seperti Masjid Zahir Alor Setar – bukannya dirobohkan.

Madrasah itu sepatutnya dijadikan bangunan warisan. Carilah tanah lain untuk didirikan kompleks beli-belah itu atau biarkanlah madrasah itu berdiri megah di keliling pusat beli-belah tersebut.

Yang mahu dirobohkan ini pula bukan bangunan tua yang bukan-bukan, ia adalah tempat ibadah yang maha suci umat Islam. Islam pula ialah parti yang kononnya didokong oleh parti Pas, parti yang memerintah Kedah sekarang?

Apa sudah jadi ini? Mana pergi hulubalang Pas yang sanggup tidur di atas jalan di Kuala Kangsar dulu dan sanggup menjadikan tubuh badan sebagai perisai di hadapan kereta FRU semasa demo Bersih dulu? Pergilah pertahankan madrasah berusia 100 tahun itu.

Azizan kata kita semua bingai. Menteri Besar itu kata dia pandai. Katanya kita roboh madrasah berusia 100 tahun itu, kita bina kompleks beli-belah dan kita buatlah surau di bawah bangunan itu. (Di atasnya ada apa?)

Tak apalah kita semua bingai. Apa yang Azizan itu cakap samalah seperti kita robohkan Masjid Zahir, kita bina kompleks beli-belah di atasnya dan kita buat surau yang indah-indah di dalamnya. Bolehkah kita perdengarkan azan di dalam kompleks beli-belah itu, sama seperti madrasah itu sekarang? Jika sebuah surau lain dibina di bawah bangunan atau di tapak lain, adakah sama dengan Madrasah Salihiah berusia 100 tahun itu?

Kita bukan nak beremosi di sini. Cuba kita bandingkan dengan senario ini: Pas pernah melancarkan kempen Kerajaan Selangor Zalim sekitar 2003 kerana kononnya Menteri Besar ketika itu, Dr. Khir Toyo mahu menamatkan tauliah solat Jumaat sebuah surau sementara dan merobohkannya di bawah sebuah pangsapuri lima tingkat di Seksyen 4 Bandar Baru Bangi. Itu hanyalah surau berdindingkan plywood yang didirikan, sementara sebuah masjid iaitu Masjid Al-Hasanah siap dibina.

Oleh kerana surau itu sudah menjadi markas pengikut Pas, maka mereka melancarkan tentangan hebat dan blog-blog memainkan peranan dengan melancarkan kempen zalim terhadap kerajaan negeri.

Jika sebuah surau sementara di bawah sebuah flat Jubli Perak itu pun ditentang habis-habisan oleh puak Pas, bandingkan pula Madrasah Salihiah Kanchut berusia 100 tahun? Kenapa senyap sunyi?

Oleh itu wahai sahabatku di Kedah, cubalah lihat hipokrasi yang anda semua tunjukkan. Sesungguhnya kami sedih kerana anak-anak kami dan kaum kerabat kami telah dikelirukan oleh anda semua selama ini.

Kelmarin ustaz Azizan dengan megah menaiki jentera backhoe membuat upacara pecah tanah – tanpa mempedulikan tunjuk perasaan kariah. Kompleks membeli-belah itu berharga RM500 juta. Turut hadir ialah Pengarah Urusan syarikat pemaju, Belleview Group, Datuk Sonny Ho, sebuah syarikat berpangkalan di negeri pakatan, Pulau Pinang.

Sesungguhnya Allah amat murka dengan orang yang munafik. Antara ciri-ciri munafik yang berat ialah: Apabila berbicara selalu berbohong (Orang ini tidak boleh dipercayai dalam setiap perkataan yang diucapkan); Apabila berjanji tidak ditepati, dan; Apabila diberi kepercayaan mereka mengkhianatinya.

Semua ciri itu adalah bertentangan sama sekali semasa mereka berjanji ketika pilihan raya lalu.

Akhir sekali, wahai umat Islamku semua marilah kita mempertahankan dan menyelamatkan Madrasah Salihiah Kanchut di Jalan Tambang Badak di Alor Setar daripada dirobohkan.

Semoga Allah SWT sentiasa melindungi kita daripada sifat-sifat munafik dan kejahatan orang munafik.

FAKTA MADRASAH SALIHIAH KANCHUT

Jalan Tambang Badak, Alor Setar, KEDAH

DIBINA pada tahun 1327 Hijrah atau 1909. Kini berusia 102 tahun.

Bangunan yang asalnya diperbuat daripada kayu itu diasaskan antaranya oleh Hajah Aisyah.

Tapak asal Madrasah Salihiah adalah kira-kira 0.1 hektar namun mengecil kepada 0.08 hektar selepas sebahagian daripada tanahnya diambil untuk tujuan pembinaan jalan raya.

Tapaknya berstatus tanah wakaf khas yang dikhususkan untuk orang Islam bagi tujuan pembinaan masjid atau surau dan ia tidak pernah diganggu sejak sekian lama.

Madrasah itu kini mempunyai kira-kira 200 ahli kariah, bahkan kariah dari Jalan Titi Siam, Kampung Pisang, Jalan Menanti dan umat Islam lain juga menggunakan kemudahan yang ada di madrasah itu.

Setelah sekian lama digunakan, pada 23 Oktober 2011 pihak Madrasah Salihiah menerima notis daripada Kerajaan Negeri Kedah agar mengosongkan bangunan madrasah itu untuk dirobohkan bagi memberi laluan kepada projek pembangunan.

Ahli kariah tidak berpuas hati kerana ia melanggar keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Kedah pada 8 Rejab 1431 iaitu 21 Jun 2010 yang menyatakan. “Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah memutuskan bahawa surau ini hendaklah dikekalkan di tempat asalnya tanpa diruntuhkan struktur asal bangunan tersebut demi kemaslahatan jemaah berdekatan untuk beribadat dan melakukan aktiviti keagamaan.”

Namun pada cabutan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah pada 4 Julai 2011, jawatankuasa itu membuat pindaan terhadap keputusan yang dibuat pada 21 Jun 2010.

Pindaan itu membenarkan madrasah itu digantikan dengan surau baru yang dibina oleh pemaju dengan beberapa syarat ditetapkan.

Notis mengosongkan bangunan itu diberikan lagi oleh kerajaan negeri yang berakhir 10 November 2011 bagi pembangunan semula Plaza Tunku Yaacob.

Kerajaan negeri berjanji akan menggantikan Madrasah Salihiah Kanchut dengan surau baru di pusat beli-belah tersebut.

Sumber: Datuk Zaini Hassan / Utusan

BONGKARRR..!!! INI HARTA BUKAN AHMAD ALBAB YANG PUNYA..INI HARTA NURUL IZZAH YANG PUNYA..???!!!



Wahai Izzah ku sayang... Banyak sungguh harta mu di luar negara (kat Israel pulak tu..!) sehingga tidak terkira banyaknya. Ada pihak yang memberitahu aku tentang akaun-akaun rahsia mu yang sengaja disembunyikan di negara sokongan Papa Hebat mu itu...

Inginlah aku mendapatkan penjelasan dari mu tentang perkara ini. Adalah sangat molek sekiranya dirimu menggesa agar siasatan dilakukan terhadap akaun-akaun yang dikatakan di atas nama mu ini... Kalau pihak berkuasa menolak...desak pula agar sebuah suruhanjaya menyiasat akaun-akaun berjumlah jutaan USD ini...

Amacam ada berani ke Izzah? Duit banyak ni..!!! Boleh mintak sikit? Alaaaaa...share la..kita kongsi la sikittt...!!! Heh?!
HARTA-HARTA IZZAH DI LUAR NEGARA

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)... 3 years
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99

1. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : F-817-200-11 (C)
Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/99

2. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : G-211-922-718-2 (D)
Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97
Date of Maturity : 12/07/02

3. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
1 years
Account No : F-3532-3310-501 (NG)
Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98
Date of Maturity : 21/09/99

4. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : DA-9159-7211-819 (M)
Amount : USD 4,500,000.00
Date of opening account : 20/05/96
Date of Maturity : 20/05/99

5. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : ME-3138-5144-219 (A)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 08/09/97
Date of Maturity : 08/09/00

GEMPARRR...!!! PAS KEDAH BERGEGARRR..!!! AZIZAN UMUM LETAK JAWATAN 24JAM DARI SEKARANGGG..???!!!

Azizan Razak pada detik-detik terakhir...?

Semalam, aku ada keluar dengan beberapa sahabat lama yang kini merupakan sebahagian orang kuat PAS Kedah. Maklumlah...kami dulu sama-sama sekolah agama. Depa join PAS...cuma depa tak tau pulak aku join UMNO...heh!

Banyak yang aku sembang dengan depa semalam. Berjam-jam lamanya. Walaupun aku letih bekerja seharian, namun memandangkan lama tak jumpa, maka aku kenalah layan sahabat-sahabat aku ni...

Banyak rahsia PAS Kedah yang depa cerita kat aku semalam. Frankly speaking, aku percaya kat depa sebab depa tak pernah tipu aku. Lagi pun...aku kenai sangat sahabat-sahabat lama aku ni...heh!

Nak tahu apa yang depa cerita? Hahahahahahahaaaaaaa....

Buat masa ini aku agak sebok sikit nak menulis...nanti lepas kerja...malam ni aku bagitau kat hampa...memang menarik broooo...!!!

Aku bagi hint sikit...ada cerita mengenai Azizan, Amiruddin, Mahfuz dan Phahrolrazi... Apa cerita dengan Azizan? Apa condition Amiruddin? Mahfuz nak buat "coup de tat"? Phahrolrazi pulak? Hehehehehe....

Nantikan malam ni...sorry la...aku agak busy sikit sekarang ni...malam nanti pukul 8.30 lebih aku dedahkan...tunggguuuuuu..!!!!!

"Alahhhh...setakat bagi RM100 saja..tu pun nak kecoh sangat...bukannya bagi RM1,000 punnn..!" - Waris Pelajar


Baru-baru ni, Kerajaan telah memberikan wang tunai sebanyak RM100 kepada setiap pelajar sekolah. Namun, di sebalik pemberian itu, aku ada dengar beberapa cerita sama ada dari pihak Kerajaan mahupun pihak yang menerima wang tersebut...

Menurut sumber aku, pada mulanya kerajaan telah mengarahkan agar wang tersebut disampaikan oleh pemimpin politik. Namun, entah bagaimana tiba-tiba kerajaan mengubah fikiran dan mengarahkan agar wang tersebut diberikan terus oleh pihak sekolah kepada waris atau pelajar masing-masing...

Lega aku mendengarnya. Mungkin kerajaan sendiri tahu bahawa rakyat memang tak suka campur tangan orang politik dalam hal beri-memberi ini. Apa salahnya pihak sekolah sendiri yang mengaturnya, tak salah, kan? Lagi pun, duit tersebut sampai juga ke tangan waris atau pelajar...

Namun, apa yang tak sedapnya ialah kisah-kisah yang berlaku ketika pemberian wang tersebut....

Aku difahamkan bahawa pihak sekolah telah memaklumkan kepada pelajar untuk memberitahu waris-waris masing-masing untuk hadir ke sekolah untuk tujuan pemberian wang tersebut...

Maka pada hari yang ditetapkan, maka berduyun-duyunlah waris-waris pelajar yang hadir untuk menerima wang tersebut. Untuk memudahkan proses penyerahan wang, pihak sekolah telah membahagikan waris-waris mengikut kelas anak masing-masing...

Satu kelas selalunya mengandungi antara 30-45 orang pelajar. Maka penuhlah bilik-bilik darjah dengan waris-waris tersebut. Namun begitu, sudahlah kelas tersebut penuh dengan waris dan pelajar, bila guru bertugas meminta waris untuk duduk secara teratur, ada pula waris yang degil dan enggan beri kerjasama...

Dalam satu kejadian, seorang guru meminta seorang waris untuk datang ke depan bagi menandatangani borang menandakan dia sudah terima wang tersebut. Malangnya, guru itu telah diherdik dan disindir sinis di hadapan waris dan pelajar yang ada...

"Alahhhh...setakat bagi RM100 saja..tu pun nak kecoh sangat...bukannya bagi RM1,000 punnn..!" kata waris tersebut kepada guru itu.

Pelik betul aku. Sudahlah diberikan wang RM100 secara percuma tanpa mengharapkan balasan, diherdiknya pula guru tersebut! Bayangkan air muka guru tersebut di depan waris dan pelajar...

Mujurlah aku bukan guru tersebut. Kalaulah aku ditempatnya, dah tentu masak waris tu aku khutbahkan! Tak kiralah waris tu parti PAS atau UMNO...aku peduli apa!!!

Begitulah sikap waris tersebut yang memang tak reti bersyukur dengan pemberian Allah itu. Sikapnya jauh lebih buruk dari beberapa waris pelajar bukan Melayu yang lebih tertib, mengucapkan terima kasih apabila menerima wang dan melemparkan senyuman untuk guru-guru bertugas...

Aku tak faham...mengapa perlu waris tersebut tunjuk perangai yang buruk seperti itu...

Untuk pengetahuan, insiden tersebut berlaku di Kedah dan dekat sangat dengan kawasan Azizan Razak...heh!

GEMPARRR..!!! PENYOKONG PAKATAN HARAM SHOPPING SAKAN DI KR1M..!!! THANKS TO IZZAH & TONY PUA..!!!

Baru-baru ini, pasangan dua “sejoli”, Tony Pua dan Nurul Izzah, masing-masing berganding bahu masuk ke Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), dan membawa keluar beberapa barangan runcit untuk diperlekehkan dikhalayak rakyat. Kononnya, KR1M menjual barangan yang mahal harganya dan tidaklah semurah yang dikatakan sebelum ini…

Antara barangan yang cuba dikantoikan oleh mereka berdua ialah bahan pencuci lantai, sardin, cecair peluntur, pencuci pakaian, sabun buku, pes pencuci dan cocktail buah-buahan. Sila lihat jadual di atas. Malah, mereka juga mendakwa menurut kajian makmal mereka sendiri, produk susu tin di kedai tersebut mengandungi bakteria E-Coli…

Begitulah dakwaan mereka berdua. Persoalannya, mengapa secara tiba-tiba mereka berdua ini sengaja mencari kelemahan dan kesilapan, sekaligus menyerang KR1M? Apa salahnya pada KR1M dimata mereka? Mengapa KR1M menjadi sasaran sedangkan masih banyak lagi gedung-gedung membeli belah yang memonopoli pasaran barangan runcit yang boleh diserang?

Hakikatnya, mereka takut! Takut dan phobia dengan kesungguhan Kerajaan membela rakyat dengan menawarkan opsyen lebih baik dan lebih murah berbanding pihak mereka yang tidak menawarkan apa-apa jalan penyelesaian langsung terhadap manipulasi kenaikan harga barang di pasaran negara.

Sebagaimana kita tahu, pasaran barangan runcit di negara ini dikuasai sepenuhnya oleh tauke-tauke pemborong Cina dan bukan bumiputera. Kita tahu bagaimana golongan taikun-taikun indusrti peruncitan di negara ini sering memanipulasi harga barang dan seolah-olah cuba menimbulkan imej buruk kepada Kerajaan sedia ada.

Kononnya, dengan memanipulasi harga pasaran dan menaikkan harga barangan bukan kawalan secara sesuka hati akan mampu menekan pengguna dan cuba meletakkan kesalahan itu kepada Kerajaan. Kita tahu siapa dibelakang permainan ekonomi mikro dan makro di negara ini. Malah kerajaan juga sedar akan permainan mereka ini…

Justeru itu, untuk meringankan beban rakyat, maka Kerajaan memperkenalkan KR1M sebagai opsyen yang lebih bernilai untuk rakyat. Namun malangnya, sikap dan perangai hasad dengki puak-puak pemimpin Pakatan Haram memang takkan kesudahan. Mereka memperlekeh dan cuba mensabotaj usaha Kerajaan tersebut.

Saya ingin bertanya kepada Izzah dan Pua “long kang”, mengapa tidak serbu saja Isetan, Sogo, dan lain-lain gedung membeli belah yang lain? Takut? Atau sengaja membuat “sabotaj terpilih”?

Cuba lihat kembali jadual yang mendedahkan fakta pembohongan dua “keldai bodoh” di atas! Tak perlu saya ulas, jelas sekali kenyataan kedua-dua mereka itu satu pembohongan dan satu usaha jijik keji yang cuba dilemparkan kepada KR1M! No doubt about it!

KR1M diketuai oleh usahawan muslim berwibawa Datuk Ameer Ali Mydin dan bukannya diketuai oleh “Ah Keong” atau “Ronnie” atau “Eli Wong” atau “Teresa Cocktail”. Sebagai seorang yang mengaku muslimah, mengapa pula Izzah cuba mensabotaj perniagaan saudara seagamanya?

Sewajarnya, kedua-dua ekor “keldai” ini sedar dan berbangga dengan kemampuan jenama serta produk tempatan diletakkan di barisan hadapan kedai, setaraf dengan produk berjenama lain. Seperkara lagi, jika nak dibandingkan di pasaraya-pasaraya besar lain, produk tempatan hanya diletakkan di ruangan tersorok berbanding produk-produk jenama terkenal yang diletakkan di bahagian depan!

Apa Tony dan Izzah tidak menyokong barangan produk tempatan, kah?

Sedar atau tidak, tindakan pemimpin pembangkang memperlekehkan barangan produk KR1M tidak lebih bermotifkan politik dan tidak berminat untuk membela bebanan rakyat yang sering tertindas oleh taikun-taikun peruncit bukan Bumiputera. Macamana ekonomi peniaga tempatan dan Bumiputera nak berkembang sekiranya sering disabotaj pemimpin yang tidak rasional seperti ini?

Soalnya, sejauh manakah “damage” yang telah dibuat oleh pembohongan kedua ekor “keldai” yang penuh dengan sifat hasad dengki ini? Sekiranya diukur, sudah pasti puak-puak penyokong pembangkang yang berada akan menyokong pembohongan Izzah dan Tony Pua ini.

Namun apa yang pasti, sekiranya anda benar-benar nak melihat kesannya, sila tunggu dihadapan KR1M untuk sehari suntuk. Jangan terkejut pula jika melihat lebai-lebai PAS, puak PKR dan DAP miskin yang memborong sakan di kedai tersebut! Pemimpin mereka perlekeh KR1M, namun penyokong mereka berebut “shopping” di KR1M. Hebat kesannya, bukan?!


Sumber: klik sini

LAWAK GEMPARRR PAGI INI...!!! HARUSSANI TAMPAR KEPALA POK NIK AJISSS..!!!

Dia ingat dia pegang jawatan Mursyidul Am tu kira dah power sangat dah la tu...? Sekali kena penampor dengan Tan Sri Harussani...terus bisu wehhhhh...!!!

Wednesday, November 16, 2011

GEMPARRR..!!! SELEPAS KANTOI DENGAN CHINA DOLLS..ANWAR BERALIH KEPADA JAPANESE DOLLS..???!!!


Mungkin setelah teruk kantoi melanggan China Doll sampai tertinggal jam tangan Omeganya di "sarang ayam", Anwar mula beralih arah untuk mencari "Japanese Dolls" pulak???

Jika Anwar berminat, rasanya aku ada calon yang paling cun untuk Anwar try! Tapi kali ni aku nak pesan la sikit...jangan pakai jam tangan masa pegi melanggan tu..!!! Ni haaa..kat bawah ni..stok baik punya untuk Anwar..!!!

"Cuba lihat gambar model Jepun ini. Memiliki rupa paras yang amat menarik dan membuatkan ramai wanita yang cemburu dengan dirinya.


Orangnya Cantik, Jantinanya Pelik!

Nama model ini adalah Kayo Satoh.

Sekarang anda harus juga tahu bahawa Kayo Satoh sebenarnya seorang lelaki.

Mengikut model itu, dia telah berpindah dari kampung halamannya untuk mengelak dirinya daripada dikenali orang. Dia kemudian memilih untuk hidup sebagai wanita dan menggunakan nama baru.

Kayo mendakwa dia tidak pernah melakukan sebarang pembedahan plastik dan mendakwa kecantikan dirinya adalah asli.

Jika benar, maka make up pastinya memainkan peranan yang amat penting dalam mengubah wajah lelaki ini.

Dia bagaimanapun mengakui menyuntik hormon ke dalam tubuhnya sejak berumur 15 tahun.

Kayo dilahirkan pada 26 Disember 1988 di kawasan Aichi.

Pengakuan mengenai dirinya seorang lelaki dibuat tahun lalu dalam program televisyen Majotachi no 22ji. Ia dibuat selepas khabar angin mengenai jantina sebenarnya tersebar di internet.

Dia juga dikenali dengan nama Kayo Police dan merupakan seorang pemain permainan video Street Fighter yang disegani di Jepun. -MNH"

GEMPARRR..!!! SKANDAL SEKS TERBARU ANWAR BAKAL TERDEDAHHH..???!!!


Bapak peliwat negara, Anwar Ibrahim petang tadi terpaksa masuk Balai Polis Kepong untuk disoal siasat dan memberi keterangan berhubung dakwaan melakukan laporan palsu berkenaan skandal video seksnya yang berjudul, "The Towel Man and The China Doll"!

Menurut sumber rakan yang berada di sana, Anwar yang terpaksa ditemani beberapa ekor lawyer-lawyer "cari makan"nya, menghabiskan masa lebih 2 jam di Balai Polis tersebut sebelum dibenarkan keluar.

Khabarnya, Anwar akan dipanggil lagi memberi keterangan sekiranya perlu dari masa ke semasa. Turut menyebok di Balai Polis berkenaan ialah Sam Ketot, Fadhiah Poyo, Kak Tipah Koyak, Surendren Mangkok dan Kak Wan The Silencer...

Takde la pulak puak-puak PAS yang selama ni konon bela sangat si peliwat tegar tu. Namun memandangkan Anwar suka buat kacau sebelum ini, polis dah awal-awal lagi standby dengan beberapa FRU dan sebuah trak polis untuk mengetuk kepala sesiapa yang cuba buat hal di situ...

Lepas bagi keterangan tadi, Anwar kata polis akan terus siasat dia supaya pastikan dia "sentiasa sebok". Dan katanya, dia takkan terkejut kalau ada pertuduhan baru!

Perghhh!!! Maknanya, Anwar sememangnya ada lagi buat benda-benda tak senonoh yang belum dan bakal dibongkar selepas ini! Dia kata orang sengaja buat? Padahal, memang dia buat betul pun!

Errr..nak ke kitorang upload kejadian Kak Wan marah, jerit-jerit, sambil tumbuk-tumbuk dada dia bila dapat tahu dia meliwat lagi? Heh?! Camana Kak Wan marah? "Abang kata abang taknak buat lagi..abang tipu..abang tipuuu..!!!," errr..Anwar ingat kejadian tu???

PANASSS..!!! BUNG MOKHTAR VS. SHAHRIZAT...SIAPA PERLU LETAK JAWATAN..??!!!


Hebat betul Bung Mokhtar Radin "belasah" Shahrizat berkenaan isu NFC. Katanya, Shahrizat perlu letak jawatan kerana kemelut NFC tu. Kononnya, Shahrizat menjadi liabiliti kepada UMNO dan BN. Kononnya, itu tindakan yang adil. Itu kata Bung Mokhtar baru-baru ini...

Betul. Memang betul kata Bung Mokhtar itu. Tapi, rasanya Bung Mokhtar tersilap sebut nama...

1. Bung Mokhtar perlu tahu fakta bahawa Shahrizat tidak ada kena mengena dalam isu NFC sebab dia bukan CEO atau terlibat dalam projek tu.

2. Bung Mokhtar kena tahu bahawa ketika projek tersebut diluluskan, Shahtizat tidak punya sebarang jawatan dalam kerajaan.

3. Bung Mokhtar patut sebut nama Pak Lah sebagai individu yang wajar dipertanggungjawabkan sebab Pak Lah adalah PM ketika projek tersebut diluluskan...

4. Bung Mokhtar perlu siasat dulu sebelum keluar apa-apa kenyataan mengenainya. Dapatkan dulu maklumat dari NFC sendiri sebelum keluar kata. Dengar dari kedua-dua belah pihak..barulah adil! Kalau dengar kata pembangkang saja..tak adil la cam tu...

Dalam pada itu, Bung Mokhtar perlu cermin diri sendiri dulu sebelum desak orang lain letak jawatan. Dia sendiri ada kelemahannya...

1. Bung Mokhtar telah menceraikan isteri pertamanya, Nor Asidah Alimuddin yang melahirkan 4 orang anaknya...

Time di dah kahwin ke belum? Siapa ikut siapa ni?

2. Bung Mokhtar mungkir janji berjanji pada Nor Asidah tidak akan meuwar-uwarkan berita perkahwinan mereka. Bekas isteri minta mereka kahwin senyap-senyap supaya tidak menimbulkan persoalan.

Wanita cam ni yang Bung Mokhtar pilih sebagai isteri?

3. Bung Mokhtar pilih orang macam Zizie untuk jadi isteri barunya? Kahwin kerana nafsu atau kahwin kerana Allah dan ibadah? Zizie wanita terbaik?

4. Saya tahu bahawa Bung Mokhtar kaya raya dan mampu "beli" Zizie yang "highly maintenance" itu, tapi tidakkah personaliti Zizie yang agak "liar" sebelum ini takkan mencalarkan reputasi UMNO atau BN?

5. Kita mungkin boleh terima Bung Mokhtar kahwin dengan artis seksi montok itu untuk menjadikan Zizi lebih "Islamik", tapi setelah beberapa berkahwin, siapa yang pengaruh siapa? Bung Mokhtar pengaruh Zizie atau Zizie yang banyak pengaruhi Bung Mokhtar?

Come on la Bung Mokhtar. Be frank la. Rasanya tak perlu la nak desak Shahrizat letak jawatan pun. Bukan salah dia totally. Shahrizat pun mungkin hanya kena tempias saja ekoran kegagalan suaminya handle NFC. Itu pun NFC bukannya gagal pun..hanya out of target. Itu pun nak suruh letak jawatan ke?

Dah lama kahwin..Bung Mokhtar tak ajar Zizie dosa pahala ke? Teruk la kena balun dalam kubur lepas ni...

Apa kata Bung Mokhtar kalau ada MP yang suruh dia letak jawatan sebab kahwin dengan Datin Zizie tu? Heh?!

GEMPARRR..!!! DEWAN PEMUDA PAS KELANTAN CUBA SONGLAP DUIT DERMA ARWAH BEKAS PEGAWAI KHAS HUSAM..???!!!


"[admin] Kepada mana-mana pihak yang ingin menghulurkan derma / sumbangan kepada keluarga Pegawai Khas Dato Haji Husam Musa, Allahyarham Kamarulzaman Haji Abdullah yang meninggal dunia dalam kemalangan awal pagi tadi, boleh memasukkan sumbangan ke akauan DEWAN PEMUDA PAS NEGERI KELANTAN BIMB: 3018010033272. Sila hantarkan emel pengesahan ke alamat : ahmadfadhli80@gmail.com .. Doakanlah semoga beliau dirahmati oleh Allah SWT, semoga perjalanannya pulang dari Parlimen kerana menuntut hak rakyat Kelantan ditulis sebagai amalan kebajikan di sisi Allah SWT."

Pertamanya, tidak terlewat bagi saya untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Kamarulzaman Abdullah yang kembali ke rahmatullah dalam kemalangan baru-baru ini. Alfatihah untuk ruhnya yang kini sedang berada di alam barzakh. Semoga Allah mengampuni segala dosa beliau.

Keduanya, saya agak musykil dengan gerakan mengutip derma buat keluarga Allahyarham memandangkan keluarganya bukanlah dari golongan mustadh'afin atau miskin tegar. Lagipun, saya percaya, Husam Musa ada membeli insuran untuk pegawai khasnya itu.

Tidak cukupkah wang insurans yang diterima dan apakah Husam tidak memberikan sumbangan peribadinya kepada keluarga mangsa?

Ketiganya dan paling utama, saya agak khuatir dengan modus operandi yang cuba dilakukan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan yang mengutip derma untuk keluarga mangsa dan diderma tersebut disalurkan melalui akaun sayap PAS tersebut.

Persoalannya, mengapa tidak disalurkan terus kepada akaun keluarga mangsa? Mengapa pula perlu derma itu dilakukan melalui "orang tengah"? Supaya derma tersebut turut "membawa nama Dewan Pemuda PAS Kelantan"? Atau Dewan Pemuda PAS Kelantan ada agenda tersembunyi melalui derma tersebut?

Pada saya, adalah lebih telus sekiranya derma tersebut disalurkan terus kepada ahli keluarga Allahyarham Kamarulzaman. Ia setidak-tidaknya mengelak dari sebarang keraguan sama ada wang tersebut sampai atau tidak kepada keluarga Allahyarham.

Selain itu, ia boleh mengelak dari bahana fitnah atau dakwaan yang memungkinkan Dewan Pemuda PAS Kelantan "songlap" duit yang didermakan kepada keluarga Allahyarham Kamarulzaman.

Sebelum ini, kisah songlap menyonglap wang kutipan derma bukanlah sesuatu yang asing untuk terjadi di dalam PAS. Sebagai contoh, Tabung Memali yang dikutip untuk para balu dan waris para penyokong PAS di Baling, Kedah. Wang tabung tersebut diseleweng sewenang-wenangnya oleh pihak ketiga dan waris kepada mereka yang terkorban tidak merasa langsung duit derman tersebut.

Meskipun salah seorang pemegang amanah Tabung Memali (seorang ahli PAS) itu pernah mempersoalkan kehilangan dana hasil kutipan derma itu melalui buku "Airmata Memali", beliau disekat dari berbuat demikian. Malah buku tersebut di"haram"kan oleh PAS manakala pengarangnya diugut untuk dipukul dan dibunuh!

Demikian juga apa yang terjadi pada syarikat kelolaan PAS, Kohilal, di mana penyelewengan yang hampir serupa modus operandinya terjadi sehingga menyebabkan syarikat tersebut "gulung tikar"!

Justeru itu, adalah sangat tidak wajar untuk Dewan Pemuda PAS Kelantan menggunakan modus operandi yang sama dan mengambil kesempatan terhadap wang derma untuk keluarga Allahyarham Kamarulzaman.

Lagipun, apa sangatlah yang dicari oleh Dewan Pemuda PAS Kelantan melalui derma tersebut? Dewan Pemuda PAS Kelantan mahu harumkan namanya dan kononnya merekalah yang memberikan derma tersebut serta mahu namanya disanjung? Dewan Pemuda PAS Kelantan mahu dilihat sebagai prihatin dan pembela? Apalah yang ada pada nama...

Itu riak dan ujub namanya. Menurut amalan Islam sebenar, tangan kanan yang menderma, tangan kiri tak tahu pun. Tapi dalam kes ini, Dewan Pemuda PAS Kelantan seolah-olah ingin seluruh dunia tahu bahawa merekalah yang paling baik hati menderma dan mengumpulkan derma untuk keluarga Allahyarham.

Paling "hebat", pengumuman tersebut dilakukan di laman Facebook milik Menteri Besar, Nik Aziz Nik Mat. Tidakkah Dewan Pemuda PAS Kelantan rasa segan mempergunakan nama Nik Aziz untuk mengharumkan nama mereka? Apakah Dewan Pemuda PAS Kelantan tidak punya kreadibiliti sendiri untuk berdiri di atasnya? Bak kata Chef Wan kepada anaknya Chef Riz, "SHAME ON YOU!".


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! SELEBRITI BERBOGEL TELAH DIKENAL PASTI..!!!

Dia ni ada kaitan dengan Ambiga dan Marina Mahathir, ke?

Beberapa laman web dan blog terkenal tanahair baru-baru ini gempar dengan isu dakwaan seorang selebriti wanita terkenal yang dikatakan telah berbogel ketika sedang bertugas di konti radio.

Menurut pemilik laman blog Dr. MiM, Dr. Novandri Hasan Basri, beliau melahirkan rasa terkejutnya dengan penyiaran gambar-gambar terlampau tersebut yang sedang bertebaran di ruang media internet pada masa ini.

Teruja dengan tindakan tidak bermoral tersebut, beliau turut meminta mana-mana pihak untuk tampil melakukan siasatan terhadap insiden itu yang dikhuatiri belaku di dalam negara ini.

Apatah lagi, apabila melihat kepada “tagline” stesen radio tersebut yang berbunyi “Today’s Best Music” yang dikatakan sama dengan tagline yang digunakan oleh sebuah stesen radio tempatan, Red FM.

“Dan apabila meneliti foto di atas, apakah konti ini milik radio red FM kerana taglinenya sama dengan dengan syarikat tersebut? Atau pun konti di luar Malaysia?,” kata Novandri di blognya.

Bagi blogger Generasi Pejuang Bangsa pula, tindakan DJ penyampai radio wanita tersebut adalah hasil ‘penangan’ program Seksualiti Merdeka yang diperjuangkan oleh Datuk Ambiga Sreevenasan, Datuk Paduka Marina Mahathir dan Irene Fernandez yang diharamkan pihak berkuasa awal bulan ini.

Menurutnya, dek kerana ‘hak asasi manusia’, hak seseorang individu itu untuk berbogel di mana-mana saja di’halal’kan oleh kelompok penganjur dan penyokong Seksualiti Merdeka tersebut.

“Mungkin inilah kesan dan hasil perjuangan Seksualiti Merdeka 2011 oleh Ambiga ..nak bogel di mana-mana pun boleh sebabnya hak asasi ..haha,” kata pemilik laman blog tersebut.

Bagaimanapun, setelah disiasat oleh beberapa pihak, tindakan berbogel di konti radio tersebut dilakukan oleh seorang selebriti di negara Filipina bernama, Muai Taylor atau nama sebenarny Maureen Anne Rodriguez, dan telah lama popular di ruang-ruang forum negara itu sejak tahun 2007 lagi.

Muai Taylor bukanlah seorang penyampai radio sebagaimana yang diperkatakan, sebaliknya adalah seorang penyanyi, pelakon dan model terkenal di Filipina.

Hakikatnya, sama ada perkara ini sudah lama atau baru berlaku, sama ada berlaku di dalam negara atau di luar negara, kita sebagai rakyat negara diseru agar bijak memilih untuk memperjuangkan hak asasi diri sendiri untuk mengekspresi diri.

Tidak salah untuk memperjuangkan hak asasi manusia, namun berasaskan agama, adab sopan kesusilaan dan budaya ketimuran yang diamalkan negara ini, kebebasan hak asasi kemanusiaan juga ada batasannya.

Rasanya, rakyat Malaysia masih mampu untuk berfikir secara waras dan bijak untuk tidak memilih sesuatu yang bertentangan dengan moral, bukan?


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! ANWAR MARAH UIA PULAK DAHHHH..!!!

Cheiiissss..!!! Sapa cakap aku tak popularrrr..??? Aku Sivaji Da Boss tauuuu..!!!

Pulakkk dahhhh..!!! Kenapa la UIAM buat kajian pasal benda niiihhh??? Kalau Anwar dan Aziz Bari tahu, dah tentu meraung-raung diorang tu..!!! Tarik balik..tarik balik laaaa kajian tu...nanti ramai pulak yang meroyan tak tentu pasal...!!!

POPULARITI NAJIB MENINGKAT, ANWAR, NIK AZIZ DAN GUAN ENG MEROSOT: KAJIAN UIA

KUALA LUMPUR – Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meningkat dengan mantap sejak 2009 tetapi yang sebaliknya berlaku kepada tiga pemimpin utama pembangkang, demikian menurut kajian oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Selain daripada Najib, kajian terhadap populariti lima personaliti kepimpinan di Malaysia yang dijalankan oleh Unit Kajian Media dan Pilihan Raya UIAM menunjukkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal popular walaupun berundur pada 2003 manakala Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, menyaksikan populariti mereka merosot.

Prof Datuk Syed Arabi Idid daripada Jabatan Pengajian Komunikasi UIAM, mengetuai kajian itu dari Mac 2008 hingga Julai 2011 bersama penyelaras penyelidikan, Azrul Hisyam Wakichan.

Satu sampel rambang purata 1,500 responden terdiri pengundi Melayu, Cina danIndiadari seluruh negara ditanya mengenai kepuasan mereka terhadap kualiti kepimpinan kelima-lima pemimpin itu

Kajian itu menunjukkan peningkatan dalam populariti Najib adalah hasil usaha berterusan beliau untuk mendekati hati rakyat dan memimpin negara ke arah masa depan yang lebih cerah.

“Kajian ini dengan jelas menunjukkan responden Melayu, Cina dan India kini menerima Datuk Seri Najib,” katanya.

Pada Okt 2008, 35 peratus responden Melayu, 33 peratus Cina dan 41 peratus India menunjukkan yang mereka puas hati atau sangat puas hati dengan Najib tetapi menjelang Julai 2011, penerimaan masing-masing meningkat kepada 59 peratus, 45 peratus dan 62 peratus.

“Hakikatnya rakyat kini lebih bersedia menerima Datuk Seri Najib sebagai pemimpin mereka,” kata Syed Arabi yang menjalankan kajian mengenai populariti pemimpin-pemimpin sejak 1989.

Mengenai punca kemerosotan populariti Anwar, Nik Aziz dan Lim, beliau berkata ia banyak berpunca kerana isu-isu semasa dan kegagalan untuk mencapai kata sepakat dalam banyak hal.

Azrul Hisyam, yang menyelaras kajian itu, berkata kajian yang sama mendapati rakyat Malaysia masih memandang tinggi Dr Mahathir dan segala sumbangannya.

Purata 74 peratus daripada responden dalam soal selidik itu menunjukkan mereka menyanjungi Dr Mahathir sepanjang kajian empat tahun itu.

Azrul Hisyam berkata rakyat Malaysia melihat Dr Mahathir sebagai pemimpin yang telah membuktikan kebolehannya dan masih lantang bersuara.

“Mereka melihat beliau sebagai pemimpin teladan,” katanya. -klik sini

PERHATIAN SEMUA..ADIK KECIL INI PERLU BANTUAN SEGERA...MOHON SEBARKAN..!!!

Kemaskini jumlah yang dijanjikan setakat ini (setakat 7.20pm): RM 1, 350.00 – Budiman(RM 150), Keris_melayu (RM 100.00), Tengkudin (RM 100), Adamyan (RM 100), Gullit (RM 150), Salim Zainal (RM 150), kunta kinte (RM 150) Jalil (RM 150), Jamil (RM 150), Johari (RM 150).


Mykmu.net ingin mencari 30 orang para sahabat siber yang sanggup menderma RM 100 – 150 bagi membantu membiayai kos pendahuluan bagi pembedahan adik Puteri Amalin Nabila Binti Tengku Azminizam.

Puteri Nabila mengalami masalah jantung berlubang dan asma. Kos perbelanjaan pembedahan mencecah RM 25, 000.00. Bagaimanapun keluarga ini memerlukan kos pendahuluan sebanyak RM 2, 500.00 untuk membolehkan Puteri diterima masuk untuk menjalani pembedahan.

Sesiapa yang berminat untuk menyumbang sila sms atau berhubung dengan penyelaras sekretariat bantuan MYKMU, saudara Ab Jalil Backer di talian 0192210430 (Sms nama dan jumlah yang hendak disumbang) atau emel beliau jalil74@myjaring.net

Bila Kak Su Bersuara... Heh!