Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, November 12, 2011

GEMPARRR..!!! MAHLIGAI EKSKLUSIF SAIFUDDIN MUKA BERLUBANG TERBONGKARRR..!!!

Mahligai eksklusif milik siapakah ini?

Ini pula adalah rumah milik rakyat biasa di Parlimen Machang

Cuba lihat perbezaan antara kedua-dua mahligai eksklusif dan rumah di atas. Gambar paling atas ialah mahligai eksklusif milik Saifuddin Nasution, Ahli Parlimen Machang. Manakala gambar di bawahnya pula adalah gambar rumah milik rakyat biasa (bukan yang paling miskin!) di kawasan Parlimen Machang...

Jauh berbeza, bukan?

Selama ini, Saifuddin Nasution sebok ke sana ke mari berceramah politik. Kononnya, dia membela rakyat dan memberi kebajikan terhadap rakyat. Dalam ceramahnya, dia mengutuk BN dengan mengatakan bahawa kerajaan BN tidak peduli nasib rumah rakyat...

Padahal, kerajaan BN dah bina berpuluh ribu rumah yang jauh lebih selesa untuk rakyat bertaraf termiskin dan miskin di seluruh negara. Kalau ada yang tercicir pun, kerajaan akan cari jalan untuk membantu melalui ADUN atau Ahli Parlimen BN di kawasan tersebut.

Namun Saifuddin Nasution yang muka tembok tebal tak malunya dan sudah 3 tahun lebih menjadi Ahli Parlimen Machang berjaya membina mahligai eksklusif yang berjuta harganya. Tapi cuba lihat pula rumah rakyat di Parlimennya...menyedihkan bukan?

Oi Saifuddin muka berlubang! Pergi balik kawasan laaa...ramai rakyat yang nak rumah yang lebih selesa. Ko senang lenang di "istana", diorang hidup susah kat rumah bocor sana bocor sini...!!! MP apa lagu ni...? Makan gaji buta ke...???

Gambar sumber dari: klik sini

BONGKARRR..!!! KEMELUT PAS KEDAH..!!! AZIZAN DISELAMATKAN UMNO..!!!


Sebagaimana yang aku janjikan, aku bongkarkan apa yang terjadi kepada Menteri Besar Kedah, Azizan Razak dan status jawatan yang disandangnya itu malam ini. Sebenarnya, musuh utama MB Kedah itu sekarang ialah puak-puak PAS Kedah sendiri.

Dan paling mengejutkan ialah Azizan selama ini berjaya mempertahankan jawatan MBnya itu hasil pertolongan dan sokongan dari pihak UMNO..!!!

Sebagaimana kita tahu sebelum ini dilaporkan bahawa Azizan Razak berkali-kali cuba digulingkan oleh puak-puak PAS sendiri, terutamanya Phahrolrazi dan Ir. Amiruddin, terutamanya ketika Azizan sedang menjalani rawatan jantung di IJN.

Pada satu ketika, Azizan sudah hampir digulingkan dan jawatan MB Kedah sangat hampir bertukar tangan kepada Phahrolrazi atau Amiruddin sendiri. Malah, nama calon MB Kedah yang baru hanya menunggu masa saja untuk diumumkan oleh Presiden PAS, Hadi Awang.

Namun, mendengar rancangan "coup de tat" tersebut, Azizan bingkas dari sakitnya dan bergegas pulang ke Kedah meskipun doktor menasihatkan beliau untuk terus mendapat rawatan di IJN. Sebab itu juga, MB Kedah itu terus masuk pejabat dan tidak menghiraukan nasihat doktor tersebut.

Menurut sumber yang aku terima lagi, selama ini Azizan banyak kali di"kena"kan oleh barisan Exco-Exconya yang menyebabkannya kadangkala tersilap membuat keputusan dan menandatangani perkara yang memberikan "bola tanggung" untuk "musuh dalam selimut"nya itu memburukkan nama Azizan di Kedah.

Namun, setelah dirujuk kepada beberapa pegawai Kerajaan Negeri yang sememangnya diketahui penyokong kuat UMNO, Azizan di"breif" bahawa tindakannya itu kurang tepat dan akan menghasilkan "back fire" terhadap dirinya. Setelah diperbetulkan kesilapan itu, barulah Azizan kenal "siapa kawan, siapa lawan" sebenarnya...

Hakikatnya, sudah banyak kali Azizan "diselamatkan" oleh pegawai-pegawai pro-UMNO tersebut. Dan dikhabarkan bahawa Azizan juga mulai sedar tentang konspirasi dalaman yang sedang dihadapinya. Mengaku atau tidak, Azizan memang sayangkan UMNO berbanding beberapa rakan PAS Kedah yang "berhati busuk"...

Bagaimanapun, untuk menjaga imej dan nama PAS Kedah, Azizan takkan sekali-kali mengaku tentang hakikat ini kepada khalayak umum, khususnya kepada media. Dia tak mahu disebabkan kemelut PAS Kedah yang rakus kepada jawatannya itu, ia akan memalukan PAS di seluruh Malaysia. Dipercayai, sebab itulah Azizan sembunyikan hal ini...

Percaya atau tidak, itulah hakikat PAS Kedah sekarang sehingga PRU ke-13 kelak. Saya yakin, kalau ditanya malah diasak bagaimana sekalipun, Azizan takkan mengaku kesahihan berita ini. Namun saya yakin, hati kecilnya kuat mengangguk kebenaran pendedahan ini. Justeru itu, tak payah tanya pada Azizan..dia takkan mengaku punya...

Saya masih ingat kata-kata Phahrolrazi yang mengidamkan jawatan MB Kedah itu..."Salah satu sebab mengapa Datuk Azizan perlu turun dari jawatan MB ialah kerana dia terlalu bagi muka pada UMNO"...sayang juga Azizan pada UMNO ye? Mengapa? Hanya Azizan saja yang tahu jawapannya...

PANASSS..!!! GAMBAR BEKAS BOSS LIM KIT SIANG PAKAI SONGKOK LEPAS TU JUAL ORANG MELAYU..!!!


Aku rasa, tak ramai budak-budak muda yang pernah tengok gambar Lee Kuan Yew kat atas ni. Maklumlah.. budak-budak zaman sekarang ni tahu sikit-sikit je pasal sejarah..tapi malas nak baca lebih-lebih isi kandungannya secara terperinci...

Untuk pengetahuan korang, gambar tu adalah gambar Kuan Yew ketika berkempen dulu. Cuba tengok..dia pakai songkok, kan? Time tu..Melayu adalah kumpulan majoriti di Singapura. Untuk mengambil hati dan mencuri undi orang Melayu, Kuan Yew berlakon untuk jadi "lebih Melayu" dari bangsa Melayu itu sendiri...

Maka dengan taktik lakonannya itu, maka berjayalah Kuan Yew mendapat kuasa di Singapura dan kemudiannya membuat dasar kerajaan di negara itu. Paling hebat, Kuan Yew telah berjaya menjadikan Melayu sebagai kumpulan minoriti yang telah di"zip"kan mulutnya.

Dia juga telah mengimport berkapal-kapal bangsa Cina ke Singapura untuk menambah undi terhadapnya bagi menjamin kuasa yang ada. Itu dasar Kuan Yew ketika itu...tapi taklah dia ceritakan kat dunia strategi dia tu...

Nak tahu siapa Kuan Yew? Kuan Yew adalah bekas Boss Lim Kit Siang. Kuan Yew mengasaskan parti PAP di Singapura dan Kit Siang yang pernah menjadi Setiausaha Politiknya mengasaskan adik PAP iaitu DAP di Malaysia.

Kalau korang nak Melayu dan Islam jadi macam apa yang terjadi kat Singapura, sokong la Pakatan Haram tu...

GEMPARRR..!!! RAHSIA PAS KEDAH AKAN TERBONGKAR HARI INI...!!!


Baru baru ni, aku ada dengar cerita dari Kedah mengenai kedudukan Azizan Razak sebagai Menteri Besar Kedah. Namun, memandangkan ketika itu aku hanya dengar dari seorang penyokong UMNO, maka aku simpan dulu cerita tu.

Kemudian, aku rujuk kepada seorang penyokong totok PAS Kedah yang kerjanya dok melepak yang komplek PAS Kedah kat area Kota Sarang Semut tu. Dan jawapan yang aku terima sama saja dengan apa yang diberitahu penyokong UMNO tersebut.

Tak puas hati lagi dengan jawapan itu, aku cuba pastikan kesahihannya dengan seorang yang berstatus "atas pagar" dan juga merupakan salah seorang pegawai tinggi Kedah Civil Servant (KCS). Dan jawapannya tetap serupa...

Nak tahu apa ceritanya? Tungguuuu..!!! Akan aku dedahkan kemelut PAS Kedah VS. Azizan Razak malam nanti..!!!

LAWAK GEMPARRR PAGI INI..!!! AGENDA SEBENAR DAP TERBONGKARRRR...!!!

Friday, November 11, 2011

GEMPARRR..!!! ARTIS ISLAM PALING TIDAK BERMORAL YANG PERNAH AKU JUMPA..!!!

Anak sapa la artis ni..? Ahhh..apa aku kira..lantak la anak sapa pun! Rasanya kalau budak ni ada kat depan aku, memang dah makan penampar dah! Dah la bodoh, sombong pulak tu..!!! Apa nak jadi la minah niiii..???

Korang baca la sendiri apa yang ditulisnya kat twitternya ni...


KUALA LUMPUR – Aktres kontroversi, Zarina Anjoulie Lavocah, yang mendedahkan hampir separuh buah dadanya di majalah FHM Indonesia baru-baru ini tampil mempertahankan tindakannya itu dari kritikan-kritikan peminat industri hiburan tanahair di laman Twitter miliknya.

“Tapi Sambil Tengok Gosok Bird-Bird” – Zarina Ann JoulieZarina yang turut dikritik hebat oleh beberapa blog hiburan terkenal itu juga menyifatkan mana-mana pihak yang mengutuknya itu sebagai hipokrit dan tidak wajar menghentamnya sedemikian rupa.

“All I hear frm yesterday is tetek ths tetek that.Apa dosa sial tetek ak kat org..Masing2 ada tetek nk kacau tetek org,” katanya yang berang apabila peminat mempersoalkan kewajaran untuk mendedahkan payudaranya di majalah tersebut.

Menjawab kritikan peminat, Zarina menyatakan bahawa mereka tidak berhak untuk menilai dirinya selain Allah dan menyifatkan mereka yang mengkritik sebagai cuba bertindak sebagai Tuhan.

“As far as I know only god can judge me, so y is there so many ‘gods’ know judging me… So every1 wants to play god huh (Setahu saya, hanya Tuhan yang boleh menilai saya, jadi mengapa pula ramai sangat ‘Tuhan’ yang menilai saya..semua orang nak jadi tuhan huh).

“Semua org nk berlagak alim pegi blog kutuk2 selit unsur islam..first of all kalau awk2alim sgt wat r u doin lookin through d pics 2 bgin wit,” katanya lagi di laman twitter tersebut.

Selain itu, Zarina turut mahu para pengkritiknya mengkritik dengan cara membimbing ke arah yang lebih baik dan tidak memaki hamun dirinya.

“Org islam sepatutnya tlg membimbing umat islam lain.Bkn hina caci, kalau mcm 2 wajarkah anda mengaku diri anda2seorang islam yg benar dahulu,” ujarnya bersahaja.

Beliau turut menyarankan agar mereka-mereka yang gemar mengutuk artis-artis seksi agar tidak melayari internet, tidak wajar menonton televisyen, membaca majalah-majalah hiburan dan menghabiskan masa terluang dengan membaca Al-Quran sahaja.

“Saya rasa manusia yg kutuk semua artis seksi ni,tak patut ada internet tak patut tgk tv tak patut baca majalah, semua tu x elok..

“Lebih baik korang duduk umah jgn tgk semua tu n ngaji.. Lebih afdal buat org yg kata ni haram tu haram, itu ini masuk neraka..,” katanya lagi.

Aktres yang dikatakan gagal menyerlah dan hanya dipopularkan dengan identiti seksinya itu juga turut menyindir beberapa peminat lelaki yang cuba menasihati bahawa tindakannya yang mendedahkan aurat itu adalah haram menurut Islam.

“Mulut kata haram.. Tapi sambil tengok gosok2 bebird (kemaluan) kan kan kan ;p x senonoh je,” katanya sinis.

PANASSS..!!! AKU TERPAKSA DEDAH JUGAK...TAHNIAH BLOGGER "PREPAID"..!!!


Okay la...memandangkan aku dah dapat beberapa green light dari beberapa blogger top ranking, aku dedahkan jugak la apa yang aku maksudkan tadi. Namun sebenarnya, aku tak marah pun dengan apa yang bakal aku nyatakan di bawah ni...

Sebenarnya, aku dah dapat tahu dah berapa banyak peruntukan bulanan yang diterima oleh satu pihak yang kononnya "champion" dalam hal ehwal cybertroopers ni. Dan jumlahnya? Tak payah la aku dedahkan...takut korang terkejut pulak nanti...


Tahniah la bro. Namun aku ingatkan bahawa performance tu biarlah setaraf dengan harganya. Kalau ranking blog aku yang cikai ni pun ketuanya tak boleh kalahkan, rasanya pihak yang memberikan peruntukan tu perlu kaji semula peruntukan untuk kumpulan "hebat" tersebut.

Frankly aku kata, tujuan sesebuah blog dalam cyberwar dinilai kejayaannya dari segi impak dan pengaruh yang diterima. Kalau blog tu orang tak masuk (orang tak baca la tu..), faham-faham sajalah impaknya...

Bagi aku, peruntukan yang banyak tidak semestinya akan membuat perfomance yang hebat. Selalunya blog yang lahir dari perjuangan dalam diri dan bukannya mengharapkan balasan lebih berjaya berbanding apa yang dibuat oleh kumpulan berbayar tersebut.

Sebagai contoh, top ranking blogger dikuasai oleh blogger-blogger tidak berbayar berbanding blogger-blogger kumpulan "prepaid" itu. Aku rasa, tentu ramai blogger yang faham maksud aku...heh!

Sekali lagi aku ucapkan tahniah pada kumpulan blogger "prepaid" itu. Tapi jangan ingat dan kata aku atau kitorang jeles ngan korang pulak! Kitorang takde masa nak jeles-jeles ni. Macam bebudak je kalau bersikap macam tu...cuma kami harap, tingkatkan la prestasi tu...kalau boleh, potong ranking Gomo...boleh?

Aku bagi masa sampai PRU 13 je untuk salah sorang blogger "prepaid" ni potong rangking Gomo. Kalau gagal, elok letak jawatan je la...

p/s: Pemain bola sepak kalau bersara orang panggil "gantung boots", kalau bersara jadi blogger nak panggil "gantung" apa?

AKU TAHU SATU PERKARA PASAL "PIHAK TU"...WAJARKAH AKU DEDAHKAN KAT BLOG..???


Pening kepala aku. Baru tadi, aku mendapat satu maklumat yang sangat sahih tentang sekumpulan blogger "hebat" dan aku tak pasti apa respon rakan-rakan blogger yang lain sekiranya aku dedahkan perkara ni...

Problemnya, kumpulan blogger yang aku katakan itu berada di dalam kem UMNO jugak! Sebab tu aku pening kepala fikirkan sama ada nak bagi tahu menerusi blog atau tidak. Namun aku confirm, sumber aku ni memang benar...

Aku dapat tahu perkara ni masa makan tengahari selepas solat Jumaat tadi dan sehingga kini aku belum buat keputusan sama ada nak ceritakan perkara ini dalam blog atau hanya menerusi sms kepada rakan-rakan blogger...bukan apa..kalau boleh..aku tak mahu gaduh dengan sesiapa...

Aku harap, mana-mana rakan blogger yang baca entry ini boleh tolong beri buah pendapat kat aku sama ada nak dedahkan atau tidak...

Apapun, nantikan pada pukul 10.15 nanti. Sama ada dedah atau tidak...nantikan entry tersebut malam ni..tungguuuuu..!!!


GEMPARRR..!!! WARDINA RAMPAS TEMPAT ALLAHYARHAMAH DR. LO' LO' DI TITIWANGSA..???!!!


Ish..ish..ish...!!! Betul ke apa yang aku dengar ni? Setahu aku, Wardina sendiri dah buat sidang media sebelum ni, kononnya dia tak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik dan tak mahu dikaitkan dengan mana-mana parti politik jugak pun!

Namun, apa yang aku baca di sini agak berbeza dengan kenyataan media yang dia buat sebelum ni. Betul ke Wardina nak ganti tempat Allahyarhamah Dr. Lo' Lo' dan ambil alih kawasan Titiwangsa?

Pada aku, Wardina tak layak pun nak ganti tempat Dr. Lo' Lo'. Beza antara Wardina dan Dr. Lo' Lo' macam langit dengan bumi. Jauh bezanya. Dr. Lo' Lo' jauh lebih bagus dari selebriti TV3 tu.

Dr. Lo' Lo' penuh berilmu dan zuhud orangnya, manakala Wardina penuh arrogant, berlagak pandai, selalu cari pasal dengan rakan-rakan selebritinya, berilmu taqlid ala-ala Bob Lokman dan boleh dikatakan tak layak jadi pemimpin pun. Kalau sekadar tayang muka boleh laaaa...ada kormersial value.

Seperkara lagi, kalau Wardina nak masuk politik pun, rasanya dia akan masuk PKR ekoran hubungan rapatnya dengan Nik Nazmi. Macam belangkas! Tapi Parlimen Titiwangsa tu kawasan PAS. PAS nak bagi ke kerusi Parlimen tu pada PKR? Heh? Tu kena tanya Hadi Awang..ehhh silap..dia tak ada kuasa..kena tanya Pok Nik Ajissss...

Wardina, sekali lagi saya cadangkan, kalau diri tu dah terpaut pada PKR dan nak jadi MP...ngaku saja la...tak baik menipu peminat dan rakyat. Dosa tau! Anwar or Nik Nazmi tak ajar you tentang dosa menipu ke? Kami tak marah pun kalau Wardina declare nak masuk parti pembangkang...cuma jangan menipu jer...errr..bila nak ngaku?

KAH..! KAHHH..!! KAHHHHH..!!! PENYOKONG PAKATAN HARAM KENA TIPU DENGAN PEMIMPIN MEREKA SENDIRI..!!!!!


Baru-baru ini, Anthony Loke, Dr. Hatta Ramli dan Saifuddin Nasution mengadakan satu sidang akhbar memberitahu bahawa terdapat sesuatu yang tidak kena dengan permohonan pendaftaran yang dibuat oleh wakil gabungan DAP, PKR dan PAS untuk membentuk parti Pakatan Rakyat.

Kononnya, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) punya “muslihat politik” kerana menolak permohonan mereka membentuk Pakatan Rakyat dan menyebabkan gabungan parti pembangkang itu berstatus “Pakatan Haram”. Dalam ertikata lain, mereka menuduh ROS berpakat dengan kerajaan BN untuk tidak meluluskan permohonan tersebut.

Begitulah yang mereka beritahu penyokong-penyokong mereka dan rakyat negara ini. Tujuannya dalah untuk menampakkan BN sebagai kerajaan “kuku besi” dan zalim. Keduanya, adalah untuk menutup malu mereka yang dikatakan gagal membentuk sebuah gabungan secara rasmi yang berdaftar dan menghapuskan status “haram” yang ada pada mereka.

Namun hari ini tembelang mereka dipecahkan apabila Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS), Datuk Abdul Rahman Othman membuat kenyataan akhbar dan menafikan tuduhan ketiga-tiga ekor pembohong yang sering menabur fitnah dan tohmahan jahat kepada agensi kerajaan itu.

Selain itu, beliau turut mencabar DAP, PKR dan PAS untuk hadir ke pejabatnya mengemukakan permohonan baru mendaftarkan parti “Pakatan Rakyat”. Dalam penjelasannya hari ini, Abdul Rahman menegaskan bahawa memang ROS ada menerima permohonan pendaftaran dari gabungan pakatan pembangkang itu melalui wakilnya, Datuk Zaid Ibrahim.

Namun kemudiaannya, Zaid telah bertindak keluar dari parti PKR dan menjadi entiti asing yang terpisah dari sebahagian Pakatan Haram tersebut. Menurut beliau, sekiranya wakil parti yang dilantik menjadi pemohon tersebut keluar dari partinya ketika itu, maka permohonan pendaftaran tersebut terbatal secara automatik. Justeru itu, maka wajarlah ROS menolak dan tidak meluluskan permohonan gabungan DAP, PKR dan PAS itu.

Sebelum ini, ketiga-tiga ekor “keldai” itu juga memberitahu bahawa DAP, PKR dan PAS sudah menugaskan Ahli Parlimen Tumpat, Kamaruddin Jaafar, untuk membuat permohonan semula mewakili mereka. Persoalannya, adakah Kamaruddin sudah pergi ke pejabat ROS untuk berbuat sebagaimana yang ditugaskan?

Menurut Pengarah ROS, beliau sudah bertanya kepada semua stafnya sama ada Kamaruddin Jaafar pernah hadir ke pejabat mereka untuk memohon pendaftaran semula sebagaimana yang dikatakan oleh ketiga-tiga ekor “hamlau” itu. Namun malangnya, jangankan hadir ke pejabat ROS, bayangnya pun tidak pernah dilihat oleh staf-staf beliau.

Justeru itu, jelaslah bahawa Kamaruddin Jaafar tidak menjalankan tugas yang telah diamanahkan kepadanya sebelum ini untuk mendaftar semula nama “Pakatan Rakyat” di pejabat ROS. Dia diarahkan, tapi dia tak buat kerja tersebut. Apakah itu salah ROS? Apakah itu salah BN?

Sebenarnya, Pakatan Haram tidak serius pun untuk mendaftar gabungan mereka itu secara rasmi kepada ROS. Mengapa? Dipercayai sandiwara ini sengaja dipertontonkan untuk menutup malu setelah berjuta kali mereka disifatkan sebagai pakatan yang tidak berdaftar dan memegang status “tidak halal”. Dalam ertikata lain, mereka berstatus HARAM di negara ini.

Justeru itu, jangalah pula disalahkan pihak yang memanggil dan menggelar mereka sebagai Pakatan Haram kerana mereka sememangnya wujud secara haram! Penubuhan gabungan DAP, PKR dan PAS adalah tidak sah di sudut perundangan yang membawa maksud sebagai “pertubuhan haram”!

Namun begitu, mereka tidak malu untuk berbohong kepada rakyat kononnya ROS ada muslihat politik terhadap mereka. Mereka bermuka tembok dan tak malu untuk mengaitkan kerajaan dalam hal status mereka yang haram itu. Padahal, mereka sendiri bagaikan tak mahu terikat secara rasmi dinegara ini!

Mengapa mereka tak mahu terikat antara satu sama lain? Ini adalah kerana meskipun mereka mempunyai satu matlamat iaitu menimbulkan kebencian rakyat kepada BN dan menawan Putrajaya, namun mereka mempunyai dasar, kepentingan dan perkara pokok yang sangat bertentangan.

Misalnya, PKR hanya mahu memperjuangkan Anwar supaya “peliwat anugerah Tuhan” itu menjadi Perdana Menteri. DAP pula memperjuangkan Malaysian Malaysia di mana semua dasar kerajaan dan perlembagaan bakal dirombak bagi memberikan keistimewaan yang dinikmati Bumiputera juga diberikan kepada bukan Bumiputera. PAS pula nak tubuhkan Negara Islam..eh! eh! bukan…sudah tukar…Negara Kebajikan!

Pertentangan dasar yang utama ialah antara DAP dan PAS. DAP tak mahu Islam diistimewakan, apatah lagi Hudud. Namun PAS mahu Islam dan hudud dilaksanakan. PKR tak peduli pasal dasar atau apa-apa pun, asalkan Anwar jadi Perdana Menteri, itu sudah cukup bagi mereka.

Hakikatnya, sampai bila mereka nak menipu rakyat? Kalau dah nama pun Pakatan Haram, memang haram jadah jugalah perangai pemimpinnya sekor-sekor..!!!

Sumber: klik sini

PANASSS..!!! MURTAD + LGBT = ANWAR IBRAHIM..!!!!!


Apa yang penganjur Festival Seks Bebas mahu promosikan ialah amalan seks songsang dan luar tabi’e Lesbian, Bisexual, Gay & Transgender – LBGT! Iaitu menggalakkan amalan seks antara lelaki & lelaki, wanita dengan wanita, manusia dengan haiwan, manusia hidup dengan mayat, jantan jadi betina, betina jadi jantan dan macam-macam lagi amalan seks songsang dan luar tabi’e!

Ada pihak menyatakan tujuan Festival Seks Bebas ini adalah untuk mendedahkan “kesengsaraan”, “penderitaan”, “diskriminasi” dan lain-lain yang dilalui oleh kaum songsang dan luar tabi’e ini. Adakah itu benar? Sedangkan slogan mereka “Our Body, Our Right“! Apa maknanya tu? Maknanya kaum ni berkata “ini tubuh badan aku, hak aku nak bersetubuh apa cara pun!”.

1. MURTAD MENGHALALKAN YANG HARAM!

Persoalan pokok yang timbul daripada isu Festival Seks Bebas ini ialah mereka sedang mempromosikan sesuatu yang haram disisi mana-mana agama dan ketamadunan & peradaban kemanusiaan.

Hukum agama jelas. Amalan seks songsang ini ditolak oleh semua agama samawi Islam, Kristian & Yahudi, termasuk agama pagan Hindu, Budha, Tao dan lain-lain. Khususnya dalam Islam, hukum bagi pengamal seks songsang & luar tabi’e adalah jelas, ianya ‘amalan yang dikutuk dan dilaknat ALLAH.

HUKUMNYA DALAM ISLAM JELAS: HARAM! HARAM! HARAM!

Bermakna Festival Seks Bebas ini cuba menghalalkan apa yang diharamkan secara sarih oleh ALLAH swt.

Bagi umat Islam pendirian kita mesti jelas. Menghalalkan apa yang diharamkan ALLAH hukumnya murtad, terbatal aqidahnya! Ini membabitkan soal aqidah, satu soal besar yang akan menentukan nasib kita dihadapan ALLAH nanti!

Sebab itu teman menyokong Mufti Perak, Mufti Pahang dan beberapa orang ulama’ lain yang mengambil pendirian yang tegas dan jelas. Mana-mana umat Islam yang menyokong atau bersekongkol dengan Festival Seks Bebas ini hukumnya murtad dan batal aqidahnya!

2. PERBUATAN JENAYAH BUKAN HAK ASASI

Kedua, apa yang cuba dipromosikan oleh kaum penganjur Festival Seks Bebas ini adalah satu perbuatan jenayah. Amalan seks songsang dan luar tabi’e ini adalah satu kesalahan jenayah didalam peruntukkan undang-undang negara ini. Seksyen 377A-D Kanun Kesiksaan memperuntukkan pengamal seks songsang dan luar tabi’e ini, jika sabit kesalahan hendaklah dihukum tidak melebihi 20 tahun penjara ataupun sebatan.

Adakah masuk aqal untuk kita menyokong dengan kaum yang mahu mempromosikan perlakuan jenayah. Apa kata lepas ini ada kaum mempromosikan merogol itu hak asasi, merompak, mencuri membunuh juga hak asasi! Budak tadika pun tahu ini kerja orang bodoh! Tapi malangnya ramai yang jadi bodoh dan cuba memperbodohkan orang lain dalam isu seks songsang dan luar tabi’e ini!

3. MEMANSUHKAN SEKSYEN 377 A-D KANUN KESIKSAAN

Atau adakah kaum ini mempunyai agenda yang tersirat-mahu memansuhkan Seksyen 377 A-D! Apakah mereka merancang supaya perlakuan seks songsang & luar tabi’e bukan lagi satu jenayah!

DAN ADAKAH IANYA SATU KEBETULAN MEREKA YANG TERLIBAT INI ADALAH ANTARA PENYOKONG KUAT ANWAR IBRAHIM! DAN KITA SEMUA TAHU MANUSIA YANG DITABAL BININYA SEBAGAI ANUGERAH TUHAN INI SEDANG MENGHADAPI PERTUDUHAN JENAYAH KERANA MELAKUKAN SEKS SONGSANG DAN LUAR TABI’E TERHADAP PEMBANTUNY SAIFUL BUKHARI AZLAN!

Apakah ini formula “win-win” atau “menang-menang” mereka? Bila mereka membela dan menyokong Anwar sehingga menjadi PM (na’uzubillah) kelak nanti akan menghalalkan seks songsang & luar tabi’e yang mereka perjuangkan, dan untuk pakatan tertentu menyokong penganjur Festival Seks Bebas ini akan membebaskan Anwar daripada cengkaman perundangan anti seks songsang & luar tabi’e!

Apa pun, kedudukan masakini jelas! Seks songsang & luar tabi’e ini adalah satu kesalahan jenayah! Mempromosikannya pun satu kesalahan jenayah! Oleh itu tidak timbul soal hak asasi manusia atau kebebasan amalan seks. Melakukan jenayah, termasuk mempromosi perlakuan jenayah tidak termasuk dalam ruang-lingkup hak asasi manusia. Kalau ada kaum yang menyatakan melakukan dan mempromosi perlakuan jenayah adalah hak asasi manusia, maka samada orang itu gila, atau memang benar-benar dah gila!

4. FESTIVAL ORANG BERPENYAKIT & GILA

Pengamal seks songsang dan luar tabi’e ini adalah orang yang berpenyakit. Jangankan manusia, haiwan binatang pun tidak mengamalkan perlakuan seks songsang dan luar tabi’e ini. Sebab itu teman nak perbetulkan kenyataan sebelum ini iaitu tindakan kaum Festival Seks Bebas ini akan membawa ketamadunan manusia ke tahap ketamadunan haiwan adalah tidak tepat, sebaliknya ia membawa manusia ketahap ketamadunan dan peradaban yang lebih buruk daripada haiwan!

Dan bila berdepan dengan orang gila dan berpenyakit, kita tidak mengambil sikap mengadakan dialog ataupun berbincang. Itu bukan cara manusia bertamadun, itu cara manusia yang jahil, bahlol lagi dan bodoh. Orang gila dan sakit kita rawat dan cuba pulihkan, bukan kita pergi berbincang dan berdialog. Kang dok sibuk nak berdialog dan berbincang, penyakit dan gilanya makin parah, silap-silap padam terus.

5. DIALOG DENGAN ORANG GILA?

Sebab itu teman tegaskan, tidak timbul isu dialog atau bincang dalam berdepan dengan isu ini. Apabila berlaku kemungkaran, dan seks songsang dan luar tabi’e ini adalah satu kemungkaran besar, caranya ialah dengan pencegahan. Iaitu dengan tindakan penguatkuasaan dan perlaksanaan undang-undang. Dalam hal melaksanakan hukum dan undang-undang, kita wajib tegas, dan tidak ada kompromi!

Teringat teman satu dialog diantara seorang waras dengan dengan seorang gila. Si Waras melawat sebuah pusat penjagaan orang gila. Dia terlihat salah seorang daripada mereka sedang menjulur lidi seolah-olah sedang memancing ikan didalam sebuah baldi yang kosong. Lalu si Waras bertanya, “banyak dapat ikan yop?”. Si Gila menjeling lalu menempelak si Waras, “mike gila ke yop, mana ada ikan dalam baldi ni!!!”. Ringkasnya, kita tak sepatutnya berdialog dengan orang gila, sebab nanti kita akan ditertawakan oleh si Gila!

6. NGO & INDIVIDU YANG SAMA BERSIKAP PROVOKATIF

Dan yang paling teman musykil, tiap kali isu provokatif dan sensitif ini ditimbulkan, mesti indidividu dan NGO yang terlibat dikalangan orang dan badan yang sama. Daripada isu penubuhan IFC, kepada isu murtad, kepada isu himpunan haram, sekarang kepada isu seks bebas, dan terkini isu mendesak amalan qurban umat Islam dihadkan ketempat tertutup, semuanya membabitkan individu dan NGO yang sama atau yang berkaitan dengan mereka!

Dan yang paling malang, ada jugak umat Islam, termasuk yang mengaku pejuang Islam, yang mengambil sikap menyokong individu dan badan-badan ini. Dan mereka berselindung disebalik hak asasi manusia dan kebebasan bersuara.

Sebab itu teman tegaskan “hak asasi manusia & kebebasan bersuara” ini adalah satu virus agama baru yang sedang menyerang ketamadunan kemanusiaan dan akan meranap dan menghancurkan peradaban dan warisan kesinambungan insan!

Sumber: zul4kulim.blogspot

LAWAK GEMPARRR..!!! KIT SIANG, HADI TAK SETUJU BENTUK PAKATAN..!!!


Pakatan Haram yang berstatus tak halal..!!! Kalau haram tu memang haram jadah la sampai ke mati..!!!

Thursday, November 10, 2011

GEMPARRR..!!! LEMBU BOLEH BERCAKAPPPP..!!!!!


Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli dan Zuraidah "Mak Lampir", memang payah nak mengajar "lembu-lembu" ini untuk memahami isu sebenar di sebalik kemelut ladang lembu National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC). Sebaliknya ketiga-tiga ekor "lembu" ini memilih untuk terus menjadi dungu dari memilih untuk berfikir secara adil dan rasional.

Ketiga-tiga ekor "lembu" itu marah-marah dan membuat kenyataan akhbar mengenai kemelut NFC di lobi Parlimen baru-baru ini. Dalam kenyataan mereka tersebut, mereka menyalahkan kerajaan kononnya mengamalkan krosnisme dan nepotisme kerana memberikan kelulusan projek bernilai lebih RM250 juta itu kepada suami dan keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kemudian, mereka mempersoalkan tentang jumlah pinjaman (soft loan) sebanyak RM250 juta yang diberikan kepada NFC. Kononnya, jumlah tersebut terlalu banyak dan melibatkan wang rakyat. Tanpa disedari, tuduhan itu dilakukan di lobi parlimen dan sekiranya tidak benar, maka ia bakal mendedahkan ketiga-tiga ekor "lembu" itu kepada tindakan undang-undang, terutamanya dari Sharizat sendiri mahupun dari NFC.

Sekiranya dirujuk kepada Laporan Audit Negara 2010, ia memberitahu bahawa...

"Program tersebut telah berjaya mencapai sasaran yang ditetapkan oleh kementerian. (RUJUK MUKA SURAT 138 LAPORAN YANG SAMA). Geran pelancaran projek PFN berjumlah RM13 juta kepada NFC telah diluluskan pada 3 Oktober 2007 bagi penyediaan infrastruktur. Sejumlah RM6.52 juta telah dibayar kepada NFC pada 25 Oktober 2007 dan Kementerian memutuskan baki geran pelancaran hanya akan dibayar setelah perjanjian perlaksanaan ditandatangani.

Selain daripada geran pelancaran, Kementerian Kewangan juga telah meluluskan pinjaman mudah (soft loan) berjumlah RM250 juta kepada NFC dengan kadar faedah 2% setahun bagi tujuan pembiayaan kos pembangunan dan operasi PFN. Pinjaman mudah ini telah ditandatangani di antara Kementerian Kewangan dan NFC pada 6 Disember 2007 dan sehingga akhr tahun 2010, sejumlah RM134.72 juta telah disalurkan kepada NFC.

Bagi tahun 2007 sehingga 2010, sejumlah RM48.71 juta (66.1%) telah dibelanjakan daripada peruntukan keseluruhan berjumlah RM73.64 juta untuk membangunkan projek PFN.

Kesemua perbelanjaan ini melibatkan pembangunan infrastruktur yang sebenarnya turut melibatkan sebuah syarikat lain iaitu APT Equity Sdn. Bhd menerusi tender terbuka bagi perlaksaan merekabentuk, membina, membersihkan kawasan, menanam rumput dan membangunkan infrastruktur pengairan melibatkan keluasan tanah 5,000 ekar bagi tempoh 28 Disember 2006 sehingga 27 Jun 2007.

Bagaimanapun, syarikat berkenaan gagal menyiapkan kerja-kerja mereka pada tarikh yang ditetapkan sebaliknya hanya mampu menyiapkan kerja-kerja mereka pada 17 Januari 2008 melibatkan 3 lanjutan masa selama 204 hari. Begitu juga dengan kerja-kerja pembinaan pagar berangkai dan jalan ladang melibatkan keluasan tanah seluas 2000 ekar. -dipetik dari Sel13.com"

Pertamanya, adalah tidak wajar untuk menyalahkan Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam hal ini memandangkan ketika itu beliau tidak punya sebarang jawatan dalam kerajaan. Ketika itu dia baru saja kalah pilihanraya ditangan Izzah di Parlimen Lembah Pantai.

Lagipun, projek tersebut dibentangkan oleh NFC sendiri kepada Kementerian Pertanian yang ketika itu di bawah Tan Sri Muhyiddin Yassin. Memandangkan NFC ketika itu punya kepakaran Dr. Rosli Mailam dan kerjasama dengan pembekal lembu dari Australia Lambert Agriculture Trade (M), maka permohonan pinjaman itu berjaya meyakinkan Muhyiddin untuk meluluskannya.

Tambahan pula, ketika itu negara ini sedang dalam usaha mempertingkatkan industri "livestock" memandangkan permintaan yang tinggi, maka tidak salah untuk memberikan pinjaman tersebut kepada yang layak. Apatah lagi ketika itu juga industri berkenaan dimonopoli oleh sebilangan "tauke" bukan Bumiputera dan bukan Islam sering memanipulasi harga daging mentah dinegara ini, maka usaha dari sebuah syarikat Bumiputera Islam seperti NFC perlu digalakkan. Salahkah kerajaan meluluskan kepada yang layak atas merit?

Seperkara yang perlu ketiga-tiga ekor "lembu" itu faham ialah pinjaman tersebut adalah sebuah pinjaman biasa yang dibuat oleh sebuah syarikat swasta kepada kerajaan. Ada perjanjian dan ada kontrak yang perlu ditandatangani. Syarikat itu juga perlu membayar pinjaman tersebut mengikut jadual. Sama ada syarikat itu gagal buat keuntungan atau mengalami kerugian, ia tiada kena mengena dengan kerajaan selepas perjanjian pinjaman ditandatangani.

Sepatutnya, NFC yang tampil menjawab segala pertikaian ketiga-tiga ekor "lembu" tersebut mengenai perkara ini. Sebaiknya, ketiga-tiga ekor "lembu" itu pergi ke pejabat NFC dan berjumpa dengan pengarah-pengarahnya tentang perkara itu. Itu pun kalau mereka nak layan "lembu-lembu" itulah!

Sebenarnya, kemelut ini adalah ibarat sebuah syarikat meminta pinjaman dari sebuah bank untuk memulakan perniagaan. Setelah bank puas hati dengan "presentation" yang meyakinkan, maka pinjaman diluluskan. Namun, sekiranya syarikat itu gagal dan rugi, atau tak mampu nak bayar balik pinjaman tersebut, maka mungkin bank diberi kuasa untuk mengambil alih syarikat tersebut, melelongnya, menyaman syarikat tersebut dan sebagainya.

Dalam kes NFC ini, kerajaan mungkin boleh mengenakan denda kepada NFC dan mengambil alih projek tersebut di bawah mana-mana GLCnya, termasuk FELDA. Itu saja isunya dan tiada kena mengena dengan politik pun.

Jelas sekali ketiga-tiga ekor "lembu" itu sengaja mengambil kesempatan untuk mempolitikkan perkara ini dan memburuk-burukkan kerajaan, terutamanya Datuk Seri Shahrizat Jalil. Niat jijik dan busuk perut mereka itu jelas berlawanan dengan usaha meningkatkan ekonomi negara, khususnya Bumiputera Islam.

Perlu diingatkan bahawa NFC telah meletakkan sasaran 8,000 ekor lembu setahun memandangkan sasaran awal 60,000 ekor setahun untuk dipasarkan adalah terlalu tinggi untuk syarikat tersebut. Apatah lagi perniagaan syarikat itu mendapat saingan hebat dari "tauke-tauke" yang memonopoli industri "livestock" itu.

Difahamkan, "tauke-tauke" itu mendapatkan bekalan lembu dari negara Thailand yang jauh lebih murah dan "kurus" berbanding lembu-lembu NFC yang diperoleh dari Australia yang lebih mahal dan lebih banyak dagingnya. Persaingan itu turut menjadikan NFC terpaksa bergelut dengan pasaran semasa yang mahukan daging yang lebih murah. Itu hakikatnya.

Justeru itu, tidak wajar sekali kita mempolitikkan perkara ini. Kerajaan dan Shahrizat tidak wajar dipersalahkan. NFC perlu dibantu dan perlu diberi galakan sewajarnya untuk memecahkan monopoli industri "livestock" yang dikuasai oleh bukan muslim. Salahkah kita membantu syarikat bumiputera muslim yang mahu berusaha sedemikian? Mereka bukan buka rumah pelacuran atau rumah urut pun...



Sumber: klik sini

PANASSS..!!! DEMI IZZANA...AKAN KU PERTAHANKAN MAMI IJAT SEKELUARGA..!!! CHEWWWAHHH..!!!!





Memang aku marah dan bengang dengan Rafizi Ramli sejak kebelakangan ini. Ada ke patut dia serang keluarga Mami Ijat? Dah la gitu, dia tak tahu ke betapa teruknya aku nak memujuk "anak mami Ijat" yang sorang tu?

Chiissss..!!! Memang cari pasal la "anak ikan" Anwar Berahim ni..!!! Berani betul dia kacau family Mami Ijat...siap la ko lepas ni...!!! Tak pe Mami Ijat, saya takkan biarkan Mami Ijat diserang sewenang-wenangnya...(ishhh..ayat bodek ke nih? Heh?!)...

Apa Rafizi ingat dia best student MCGayGay tu aku takut sangat ke? Poddaaah laaa..!!! Macam la kitorang tak tau apa yang Nuar Berahim buat kat ko masa kat Leeds dulu tuuu... Nak kitorang pecah rahsia ke??? Heh?

Actually, kisah ladang lembu Feedlot tu dah dihuraikan panjang lebar dengan fakta-fakta kukuh dari beberapa sahabat blogger. Noh Omar pun dan jawab dah kes ni. Mami Ijat pun dah jawab dah..lagi mau pertikai ka?

Setahu aku, penjelasan yang Mami Ijat buat tu dah menjawab segalanya. Tapi memandangkang kebengapan "the best anak ikan" Nuar Berahim tu, dia mungkin tak paham bahasa dan tak mau terima kebenaran tersebut.

Seterusnya, sahabat blogger saya, Sanggul Kerambit, pun dah jawab panjang lebar tentang hal ni. Bukan satu entry, 3 entry dia buat untuk jawab semua tohmahan Rafizi. Kalau nak baca, sila ke blog Sanggul Kerambit, the only blogger yang hebat dari Wanita UMNO..!!!

GEMPARRR..!!! PAKATAN HARAM TETAP "TAK HALAL"..!!!




Kalau dah dasar pembohong tu, pembohong jugaklah dia. Sudahlah berbohong, disalahkan pula pihak lain. Kalau dah haram tu, haram jugaklah ia. Sudahlah haram, memang haram jadah betul la Pakatan Haram tu!

Hari ini, Pengarah Pendaftar Pertubuhan (ROS), mendedahkan pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin Pakatan Haram, Saifuddin Nasution, Anthony Loke dan Dr. Hatta Ramli yang kononnya ROS sengaja tak mahu luluskan pendaftaran pakatan DAP, PKR dan PAS sebagai satu parti dibawah "Pakatan Rakyat".

Ketiga-tiga pembohong ini mendakwa kononnya ROS mempunyai "muslihat politik" untuk tidak meluluskan permohonan tersebut.

Kepala hotak dia..!!! Apa dia tak pergi sekolah ke..??? Dia tak tahu ke syarat mendaftar yang menetapkan bahawa sekiranya wakil atau individu yang memohon tersebut tidak lagi menjadi ahli pertubuhan atau parti maka permohonan tersebut terbatal secara automatik?

Dalam kes ini, permohonan tersebut dilakukan oleh Zaid Ibrahim yang kemudiannya keluar parti dan tidak lagi menjadi sebahagian dari ahli gabungan DAP, PKR dan PAS. Maka ia terbatal secara automatik. Tak wujud lagi locus standi..! Takkan itu pun tak paham???

Kemudian, ketiga-tiga beruk mat yeh yang cuba tipu rakyat itu menyatakan bahawa mereka menugaskan Kamaruddin Jaafar untuk membuat permohonan baru. Persoalannya, bila masanya Kamaruddin Jaafar pergi ke ROS dan buat permohonan baru tersebut???

Menurut Pengarah ROS itu, dia dah check dengan semua staf ROS dan mendapati Kamaruddin Jaafar tak pernah mohon pun pendaftaran baru untuk gabungan parti pembohong itu. Jangankan mendaftar, bayang pun tak pernah nampak di ROS..!!!

Jelas sangat puak-puak haram jadah ni memang tak serius nak jadikan pakatan mereka itu berstatus "halal"! Sebab tu la saya kata, kalau dah haram tu, memang haram jadah la Pakatan Haram tu...!!! Dah la bohong sana sini..tak sedar diri yang diorang tu memang haram jadah..!!!


- Posted using BlogPress from my iPad

US NAK BUNUH BASHAR AL-ASSAD, ANWAR NAK BUNUH NAJIB BAGI PIHAK US PULA???


Hari ini, Kerajaan US dengan bongkaknya menyatakan bahawa pemerintahan Presiden Syiria, Bashar Al-Asad akan berakhir tidak lama lagi.

Setelah berjaya mengguling dan membunuh Presiden Libya, Muammar Gaddafi, melalui proksinya iaitu para penunjuk perasaan, US mahu melenyapkan pemimpin beragama Islam yang dianggapnya sebagai 'proksi kejahatan', selain Korea Utara.

Kita tahu, Allhayarham Saddam Hussein, Allahyarham Muammar Gaddafi dan kini, Bashar Al-Asad adalah antara pemimpin Islam yang enggan tunduk kepada kekuasaan US, apatah lagi menurut kehendak mereka.

Justeru itu adalah disyaki bahawa US telah menggunakan kaedah "mencucuk" rakyat negara-negara itu sendiri untuk bangkit menentang pemimpin mereka sendiri melalui propaganda pemimpin mereka zalim dan perlu digulingkan secara kekerasan dan demonstrasi ganas.

US mungkin tidak mahu lagi menghantar tenteranya sendiri untuk menghancurkan Bashar Al-Asad memandangkan ia memerlukan kos yang sangat tinggi selain mengelak untuk dikecam secara langsung.

Selain itu, saya percaya dengan firman Allah yang menyatakan bahawa puak-puak yahudi dan nasrani itu tidak akan redha kepada mana-mana pihak selagi mereka tidak tunduk kepada kehendak puak-puak laknatullah itu.

Dunia pernah menyaksikan bagaimana US membantu Saddam dahulu dengan membekalkan peralatan ketenteraan dan senjata untuk menewaskan musuh mereka, Iran, ketika berperang dengan Iraq dahulu.

Justeru itu, saya memohon kepada rakyat negara ini supaya berhati-hati dengan propaganda pihak-pihak di negara ini yang rapat dengan tokoh yahudi seperti AlGore, Medaline Albright, Soros, Wolfowitz dan sebagainya.

Adalah tidak mustahil untuk individu seperti ini mendapat sokongan dari tokoh-tokoh yahudi ini untuk menjatuhkan kepimpinan negara ini yang kadangkala menyakitkan hati puak-puak yahudi, terutamanya kenyataan-kenyataan pedas mantan PM, Tun Dr. Mahathir terhadap mereka.

Sebelum ini, mereka dipercayai cuba menjadikan Dataran Merdeka seperti Dataran Tahrir ketika himpunan Bershit 2.0. Buktinya, Sam Ketot dan Izzah pernah berceramah mahu menjadikan demonstrasi itu "berdarah" dan ganas seperti yang berlaku di negara-negara tersebut.

Apa yang kita perlu tahu, sekiranya tidak mampu mengalahkan kerajaan sedia ada dengan cara demokrasi, saya percaya bahawa mereka akan menggunakan cara ganas dan tidak bertamadun untuk memastikan kuasa mereka dan kuasa yahudi US mampu menguasai negara ini.

Ini adalah corak penjajahan baru Yahudi melalui proksi sebagaimana yang dikatakan oleh Tun M selama ini. Persoalannya, mahukah kita membiarkan proksi zionis yahudi seperti Anwar ini menguasai Tanah Melayu?

PANASSS..!!! APA HUKUM KAFIR HARBI EDAR, SENTUH DAGING KORBAN..???

Daging korban sewaktu Aidiladha hanya dikhaskan buat umat Islam sahaja. Ada larangan supaya ia jangan diberikan kepada kaum kafir kerana korban semasa Aidiladha ialah satu ibadah, bukannya suka-suka dilakukan seperti di majlis kenduri kahwin.

Tetapi, tidak pernah terdengar pula hukum melarang kaum kafir hadir sewaktu upacara korban dilakukan. Mungkin dari segi adab dan juga sikap hormat menghormati sesama agama, kaum kafir selama ini tidak pernah melibatkan diri didalam upacara keagamaan umat Islam yang satu ini.

Namun apa yang menyedihkan, pada Aidiladha kali ini, ibadah korban seolah-olah dicemari dengan pembabitan Ahli Parlimen Batu iaitu Tian Chua bergambar semasa melapah daging korban. Begitu juga dengan pengagihan daging korban oleh wakil DAP Teressa Kok kepada umat Islam di Parlimen Seputeh.

Selama berpuluh tahun ibadah korban dilakukan di Malaysia, tidak pernah kedengaran perkara seperti ini berlaku. Tetapi semenjak PAS berkawan baik dengan kafirun didalam DAP dan PKR, perkara-perkara jijik ini muncul secara tiba-tiba.

Dari satu segi, mungkin pihak PAS akan berkata bahawa kehadiran Tian Chua serta Teressa Kok ini membuktikan keberkesanan dakwah mereka kepada bukan Islam. Tapi dari satu sudut yang lain, ianya menunjukkan bahawa umat Islam amat pelahap hinggakan sanggup mengenepikan tradisi kesucian ibadah korban demi politik.

Hanya kerana dambakan kuasa politik, umat Islam didalam Pakatan sanggup membenarkan kaum kafir menyertai ibadah korban mereka. Bukan itu sahaja, kafir juga diberikan peluang untuk turut serta melapah daging serta mengagih-agihkan daging korban tersebut kepada umat islam lainnya.

Secara jujur, PAS kini membuka peluang kepada kaum kafir mempersendakan adat serta budaya bangsa melayu didalam negara. Malah, ibadat umat Islam juga telah dihalalkan untuk dipolitikkan oleh DAP bagi meraih sokongan dari bangsa melayu di negara ini.

Jangan lupa bagaimana sebelum ini Teo Nie Ching memberikan Tazkirah di mimbar Surau. Jangan lupa juga bagaimana sebelum ini Nga Kor Ming mempersendakan ayat Quran diatas pentas ceramah PAS. Kini, giliran Tian Chua dan Teressa Kok pula melakukan perkara yang sama.

Sanggupkah kita sebagai umat Islam dan juga bangsa melayu, melihat adat, budaya serta agama kita dipersendakan sebegini rupa? Pakatan pembangkang melalui PAS menjadikan semuanya halal demi politik jijik mereka.

Mungkin bagi penganut-penganut PAS ia tidak menjadi masalah, tetapi bagaimana dengan kita? Tepuk dada tanyalah iman…



Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! DYMM SULTAN TARIK SERTA MERTA GELARAN "DATUK" PADA AMBIGA...???!!!


Rata-rata rakyat Malaysia yang beragama Islam dan berbangsa Melayu memang marah pada Ambiga Sreevenasan. Dia dilabel sebagai seorang yang tidak sensitif terhadap sentimen keagamaan, khususnya yang membabitkan agama Islam di negara ini.

Dia dikait rapat dengan pelbagai aktiviti seperti menyokong kes murtad, IFC, Bershit 2.0 dan banyak lagi perkara yang mencetuskan kemarahan umum. Terbaru, dia diibaratkan bagai "ratu" oleh golongan LGBT yang mahu dia merasmikan program Seksualiti Merdeka..semua orang tahu.

Melihat pembabitan dirinya sebagai seorang yang sering mencetus kekeliruan dan kekecohan yang mampu mengancam keselamatan negara, saya berpendapat adalah wajar untuk gelaran "Datuk" yang disandangnya itu ditarik balik serta merta.

Kalau tidak silap saya, Ambiga memperolehi gelaran tersebut dari DYMM Sultan Pahang. Ampunkan patik kalau patik tersilap informasi, Tuanku. Namun sekiranya benar maklumat tersebut, patik menjunjung kasih Tuanku memohon pertimbangan sewajarnya untuk Tuanku menarik balik gelaran tersebut dengan segera.

Itu saja permintaan patik. Besarlah harapan agar Tuanku berkenan untuk memenuhi permintaan patik ini. Ambiga tidak wajar mengotorkan gelaran kebesaran tersebut memandangkan ia adalah darjah kemuliaan yang dikurnia oleh Institusi Raja-Raja Melayu yang berdaulat. Ampun Tuanku.

LAWAK GEMPARRRR PAGI INI..!!! AMBIGA JADI CALON PKR...???

Khabarnya, Ambiga marah sangat sebab projek LGBT yang diarahkan Anwar kepadanya telah digagalkan. Betul ke?

Dan kemarahan itu menyebabkan dia nekad untuk bertanding sebagai calon pada PRU ke-13? Betul ke?

Amacam Anwar? Ada berani jadikan Ambiga sebagai calon PKR?

Wednesday, November 9, 2011

GEMPARRR..!!! EMAIL PEMBACA: MUSLIHAT ANWAR TERHADAP PELAJAR TAJAAN KERAJAAN DI LUAR NEGARA TERBONGKARRR..!!!


Baru-baru ni aku terima email dari seorang pengunjung blog ini yang hanya dikenali sebagai Mat. Kata Mat, dia belajar di oversea dan dia menceritakan tentang gerakan puak-puak Anwar yang semakin berjaya mempengaruhi pelajar-pelajar tajaan kerajaan di sana.

Justeru itu, aku publish kandungan email tersebut untuk dikongsi bersama, terutamanya kepada pemimpin BN. Harap maklum dengan amaran ini...

Nama gua mat..gua bakal guru, study kat oversea..salah satu care gua sokong umno dgn join n jadi comitee umno luar negare n bace blog2 macam blog lu, papagomo pe sume.. tu je r care gua nak tau pasal politik..sebab gua sayang UMNO, mcm lu gak..gua sayang agame, bangse n negare gua..



ade satu bende gua nak bgtau, especially pasal member gua,yg sesame cikgu yg study kat oversea ni..kitorg under kementerian pelajaran( sah2 government, ye dak)..



ade 6-7 org member gua yang gile babi sokong anwar@ PKR sampai suruh anwar datang sini bagi ceramah sume..siap nak support anwar tempat tinggal lagi..dorang hantar email n si jubor tu pun balas..gue dah x tahan sial..kerjaye gua in future didik anak bangse, bukan berpolitik sokong peliwat..



dah sah2 anwar kaki bontot, dorang sokong..mane gua tak panas..dah tau anwar nak jual negare pe sume.. lu bayangkan r nanti in future kat skola cikgu2 mcm mber gua ni ajar anak lu tanam sifat benci umno/bn..lu mesti taknak kan?



last2, gua dah bntai gaduh dgn mmber sendiri sbb gua rase dorang bodoh percaye anwar..lu kene tau yg anwar ni ade ramai pengikut especially students oversea..mulut manis, msti rmai pengikut..mcm sial kan?



fyi bro, kat oversea gerakan haluan kiri ni dah makin kuat jgk..usrah ape sume under IKRAM sume lancau..tudung labuh langgar tiang bersepah..yang sokong PAS bersepah..PAS pun ade sponsor gak.melalui org perseorangan..ni sume students bro..dorang blaja tarekat indon ape sume..



gua nmpak makin kuat r gerakan ni ajak students2 join pembangkang dalam mase bagi ceramah agame ape sume..kutuk2 kerajaan time bagi ceramah agame, sume..tmbah2 ni nak dekat pilihanraya..lagi r kuat dorg kutuk kerajaan..kalo kat fb tu bersepah r geng2 usrah ni kutuk najib /rosmah ape sume..



UMNO/BN must do something bro..budak2 ni sume under scholarship MARA, JPA, KPM, PETRONAS..sah2 kerajaan yg bagi dorg blaja oversea..lu byangkan r, sorang students disponsor paling kurang 400 ribu ringgit, last2 kat oversea kutuk kerajaan..ni jenis tak tau bersyukur bro,



FYi gak, budak2 cine yang dpt scholarship JPA sume menentang kerajaan..dorg bijak bro, dapat duit kerajaan study oversea, belakang sokong DAP..sumpah sial..



gua harap lu bleh panjangkan hal ni..gua tak kenal mane2 ahli politik kat msia..gua just berkhidmat ntuk agame, bangse n negare..



thank you bro..



regard,
Mat


GEMPARRR...!!! SKANDAL TERLARANG PANAS ANWAR - RAFIZI TERBONGKAR: INTRO...

Amboiiii...seronoknya Bung Anwar duduk sebelah "toyboy"nya...?!

Adoi laaaaaa..!!! Rasanya Rafizi Ramli dah tak boleh nak tidur malam. Rasanya nak mengadap bini dia pun dah tak mampu dah! Jiwa kacau..!!! Itulah keadaannya bila rahsianya dengan Bung Anwar dibongkar bloggerrr...

Beberapa blogger tersohor telah memulakan serangan awal terhadap Rafizi. Menurut sumber yang aku terima dari rakan-rakan, telah berlaku peristiwa yang "tak senonoh" antara Anwar dan Rafizi di UK...

Ketiga-tiga "anak ikan" yang dikatakan memiliki "password" rahsia Anwar...

Kalau Saiful passwordnya "Mokhtar!", apa pula password yang digunakan oleh Rafizi ketika itu? Heh?!

Menurut cerita, pada suatu hari, Anwar telah mendapat panggilan telefon dari Rafizi yang ketika itu masih belajar di Leeds University, UK. Tiba-tiba saja Anwar dilihat begitu gelisah dan risau hingga memaksanya bergegas ke UK segera....

Detik-detik Anwar mengorat Rafizi untuk dijadikan "toyboy" simpanannya..?

Kenapa? Apa istimewanya bekas pelajar MCKK itu kepada Anwar (budak MCKK jugak dulu)? Secara logik, hanya individu yang penting dalam hidup Anwar saja yang akan dilayan seistimewa itu...heh! Nantikan episod sambungan..ini baru intronya saja...heh!

Apapun, dijangka Kak Wan pun tak dapat tidur jugak. Silap-silap bergaduh lagi dengan "suami anugerah Tuhan" dia tu. Silap-silap, Shamsidar pun akan gaduh bila cerita "kecurangan" Anwar diungkit kembali. Mengejutkan, Anwar dan Rafizi kini disyaki mempunyai office yang sama di Selangor...

Apa yang berlaku? Kita tunggu selepas ini...!!!

p/s: Sabar...nak bongkar sesuatu pun kena step by step...heh!

GEMPARRR..!!! Jangan pertikai ibadah korban kami kalau tak mahu "TERKORBAN"..!!!


Masyarakat Malaysia terkenal dengan pelbagai kaum, pelbagai budaya dan bangsa. Malaysia juga sehingga hari ini masih mengekalkan keamanan dan kemakmuran sehingga mendapat pujian dan perhatian negara luar.

Wakden berbangga menjadi rakyat Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri yang hebat2 belaka. Perdana Menteri kita hari ini pandai menjaga keharmonian dan kestabilan ekonomi Malaysia semata-mata mahu memastikan rakyat Malaysia khususnya mendapat kemakmuran yang berpanjangan.

Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib Tun Razak hari ini dilihat sudah berlaku terlalu adil untuk semua lapisan Masyarakat samada untuk kaum cina, India dan Melayu. Baik yang muda, yang remaja dan yang tua.

Tetapi sejak kebelakangan ini, wakden perhatikan masih ada segelintir masyarakat Malaysia yang cuba porak perandakan keharmonian yang telah lama kita kecapi.

Masih ada juga segelintir masyarakat yang tidak tahu bersyukur apa yang mereka kecapi hari ini jika dibandingkan dengan negara asal mereka. Tetapi masih mahu mempertikaikan hak-hak dan keistimewaan Melayu di bumi asal Tanah Melayu ini.

Masih ada juga yang buta dan cuba mengenepikan garis Perlembagaan yang telah ditetapkan suatu ketika dahulu dan Kontrak Sosial yang menjadi pegangan orang melayu.

Dua hari lepas seluruh umat islam menyambut ketibaan Hari Raya Aidiladha. Lazimnya hari raya tersebut umat islam akan mengadakan ibdah korban. Penternak lembu dan kambing meraih rezeki mereka dibulan yang mulia ini.

Bukan cerita penternak lembu yang hendak di war-warkan, tetapi segelintir rakyat Malaysia yang mesti dihantar ke sekolah untuk diajar bagaimana cara2 bersyukur dan menghormati hak dan ibadah keagamaan kaum lain.

Ibadah Korban mula dipersoalkan.

Sebuah badan bukan kerajaan (NGO) mula mempersoalkan tempat Korban dijalankan. Mereka tidak membenarkan ibadah tersebut dilakukan di kawasan lapang sekolah dan tempat lapangan awam.

Siapa mereka?

Selama hari ini kita hidup dalam perlbagai kaum dan budaya serta memahami ritual keagamaan kaum masing-masing, kita (orang melayu) tidak pernah mempersoalkan dan mempertikaikan ibadah dan keagamaan mereka.

Tetapi hari ini mereka berani mempersoalkan ibadah korban yang sudah bertahun tahun kita amalkan dan ia juga sebuah tuntutan agama untuk masyarakat Islam.

Ini soal keagamaan, sensitiviti orang islam begitu mudah tersentuh jika dibangkitkan soal ini. Begitu juga dengan kaum lain, mereka juga akan tersentuh jika soal keagamaan mereka di persoalkan.

Wakden berharap, masyarakat hari ini jangan sesekali cuba membangkitkan isu keagamaan ini,sebelum ada yang terkorban, jangan pertikai Ibadah Korban kami.

Sumber: klik sini

SYABAS NAJIB..!!! ANWAR MESTI JELES TAHAP GABAN PUNYAAAAA..!!!


Meskipun dihujani pelbagai kritikan, fitnah dan kutukan dari beberapa musuh politiknya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak serta isteri, Datin Seri Rosmah Mansor akhirnya selesai juga menunaikan rukun-rukun utama ibadah haji di Mekah.

Sejak berangkat ke Tanah Suci Mekah pada 31 Oktober lalu, tidak putus-putus beliau dan isteri dihujani pelbagai tuduhan seperti pembelian mutiara berharga RM487,000 dan anak gadisnya turut difitnah berbelanja boros berjumlah RM195,000 di Perth, Australia.

Namun dengan kuasa Allah SWT, tohmahan keji itu terjawab apabila sumber akhbar yang menyiarkan berita tersebut menarik balik artikel berkenaan dan memohon maaf atas kesilapan mereka melaporkan berita palsu itu.

Kemudiaanya, layanan istimewa yang diterima oleh Perdana Menteri dan rombongan haji yang diberi Kerajaan Saudi Arabia turut dipersoal serta dibandingkan dengan Presiden Iran, Mahmoud Ahmedinijad yang tidak mendapat layanan serupa.

Apapun, salahkah Perdana Menteri dan rombongannya menerima layanan istimewa itu sedangkan beliau tidak pun meminta untuk dilayan sedemikian rupa? Ia disediakan kerajaan Arab Saudi.

Yakinlah, kalau Najib boleh menolak, dan berbuat demikian, akan timbul pula tuduhan seperti beliau mengada-ngada, dah beri tak nak pulak, jual mahal dan sebagainya. Ini kerana ada pihak yang tidak melihat kepada ibadah yang dilakukan, tetapi mencari ruang untuk menjatuhkan maruah dan air muka pemimpin kita.

Selain itu, ada pula dakwaan dari pihak tidak bertanggungjawab menuduh Najib memakai tangkal pendinding ketika menunaikan ibadah haji, sedangkan apa yang kalungkan dilehernya itu hanyalah merupakan buku panduan ibadah haji yang turut digantung oleh semua jemaah lain.

Belum pun Perdana Menteri pulang ke tanahair, timbul pula cubaan untuk menimbulkan kebencian kepada pemimpin nombor satu negara itu kononnya beliau membelanjakan gajinya untuk tempoh empat tahun berjumlah RM1.2 juta untuk menderma 402 ekor lembu korban sempena Aidiladha.

Korban amalan mulia pun dipolitikkan.

Hakikatnya, Mynewshub.my mendapat jawapan sebenar bahawa kesemua lembu-lembu untuk ibadah korban tersebut bukanlah dibeli oleh Najib, sebaliknya adalah sumbangan dari beberapa syarikat swasta yang berniat baik melakukan ibadah korban bersama.

Akad penyerahan telah dilakukan di Pekan.

Tweet beliau yang disalah-tafsir sesetengah pihak pun dijadikan isu besar-besaran.

Sebahagian besar isu ini digembar-gemburkan oleh portal yang didukung oleh orang bukan Islam. Sayangnya yang Islam pun terikut sekali.

Apapun, segalanya wajar dijadikan renungan dan iktibar oleh seluruh rakyat negara ini untuk menilai perkara sebenar di sebalik apa yang telah terjadi pada musim haji 1432 Hijrah kali ini.

Tidak rugi bersangka baik memandangkan sifat itu sangat dituntut oleh Islam yang melarang umatnya untuk bersangka buruk sesama saudara seagamanya dan semoga kita mendapat rahmat serta pengajaran dari Allah SWT.

Sukarkah untuk kita bersangka baik ke atas tindakan yang mulia? Tanya diri kita sendiri. Bagi yang asyik mengutuk itu, sudahkah anda menjadi tetamu Allah SWT di Tanah Suci yang juga kiblat pertama umat Islam? Kalau belum…..fikirlah sendiri.

Diselitkan di sini beberapa keping gambar Perdana Menteri dan rombongannya ketika menunaikan haji di rumah Allah baru-baru ini. - Mynewshub.my

LAWAK GEMPARRR..!!! ANWAR DITENGKING WAN AZIZAH PEPAGI HARI...!!!


Memang kecohhhhh..!!! Pepagi lagi Anwar dah kena tengking dengan Kak Wan..!!! Tu laaaa...asyik keluar merambu memalam..pegi jumpa "mambang" le tuh? Kan dah kena marah dengan Kak Wan. Izzahhhh..!!! Tolong...papa kena marah...!!!

Tuesday, November 8, 2011

PANASSS..!!! SURAT PUAKA KHAS UNTUK MARINA MAHATHIR..!!!


Rasanya, dah beberapa kali aku tegur Marina Mahathir. Sejak dia terbabit dalam Sister In Islam lagi, aku dah tak berapa berkenan dengan anak Tun M yang sulung ni. Dan yang buat aku marah tu, kenyataan dia pasal Seksualiti Merdeka ni memang tak boleh pakai!

First of all, aku mintak maaf dari Ayahanda Tun M dan Bonda Tun Siti Hasmah sekeluarga sekiranya entry kali ini agak kasar bunyinya. These nothing to do with you, dear Tun M. It's only about Marina...

Pada aku, pendirian dan pandangan Marina tentang Seksualiti Merdeka jelas tersasar dari dasar Islam yang sebenar. Dia sokong kebebasan LGBT? Apa dia ni beragama Islam ke apa?

Marina, I bukan nak lecture you. Tapi rasanya you perlu tahu bahawa se"profesional" mana pun you sekali, "sehebat" mana pun sekali PHD you ada, you tak boleh lari dari hakikat Islam yang sebenar. Itu root yang perlu you patuhi sebagai seorang Islam. Itu hukum dan wajib ditaati.

Dalam konteks kebebasan menurut Islam, agama kita itu tidak memberikan kebebasan secara mutlak terhadap umatnya. Dalam ertikata lain, kebebasan menurut Islam ada batasnya! Faham?!!!

Kalau you cakap pasal hak. Sekiranya seseorang masuk dalam rumah you dan ancam you. You berhak mempertahankan diri you, keluarga you, harta benda you and so on. Namun, apakah dengan tindakan tersebut membolehkan you bunuh je terus mamat yang masuk rumah you tu?

Dalam ertikata lain, meskipun mamat tu buat jenayah kat rumah you, ia tidak membuatkan you BEBAS untuk bunuh mamat tu, kan? Sebab...negara kita ni ada undang-undangnya... Understand???

Samalah juga dengan kebebasan LGBT. Memang bagi golongan bukan Islam, mungkin agama mereka membenarkan kebebasan sebegitu. Tapi, Islam melarang keras unsur-unsur LGBT ni! You tak study Islam ke dulu? Katanya "profesional" sangat educationnya....

You tak malu ke sebagai seorang Islam, tapi you pergi tolong puak-puak LGBT ni. Kalau you ajak diorang kembali ke pangkal jalan tu takpe la jugak. Tapi ni you pegi encourage pulak diorang ke jalan yang salah! You ni sekolah ke tak ni? You reti fikir ke tak reti ni? Husband you tak ajar ke?

You marah? Marah sesangat pada TV3? Itu you punya pasal la. Itu antara you dengan TV3. Tapi antara you dengan Islam sekarang ni memang ada masalah besar! Nampak sangat you tak reti fikir sebagai seorang yang "kononnya golongan profesional Islam"!

I tak tahu la kenapa you jadi macam ni. Setahu I, your parents dah bagi you education yang secukupnya dan tanggungjawab parents you dah habis terhadap you. You are all alone now. Tapi apa yang perlu you tahu, you dah buat silap banyak sangat dah pasal pendirian dan pendapat you mengenai Islam. You rujuk permasalahan Islam dari Ambiga ke???

Marina, please stop being pathetic laaaa..!!! Stop annoying us..!!! You make us sick of you a lot! You rujuk balik la dengan Mufti-Mufti. I recommend you refer kat Tan Sri Harussani, nak? You dah "jauh" sangat dah ni...bila lagi nak kembali ke pangkal jalan?

Hope you can think about this rationally. I tak mau cari gaduh dengan you. But you gone too far by now and I can't help it, okay! You make me upset dan very angry with your recent statement. You make me speak in English and I always speak in English when I got very-very angry..!!!

p/s: Errr... betul ke apa yang aku speaking ni?

GEMPARRRR..!!! SKANDAL RAFIZI DIDEDAHKANNNN...!!!???

Hahahahaa...skang ni ko senyum puas-puas...!!! lepas ni meraung la ko....!!!

Memang panas cerita Rafizi Ramli nihhhh...kalau dia baca, rasanya memang berdesing merah telinga...siap keluar asap woooooo...!!! Skandal? Hahahahahaaaa......

Kali ni aku tak nak cakap banyak. Buat Rafizi Ramli...ko tunggu je laaaa...Hehehehehehe...lepas ni ko tau la langit tu tinggi ke rendah...!!!

Tunggu pendedahan yang akan dibuat tak lama lagiiii...!!!

PANASSS..!!! SAMPAI BILA MARINA NAK MALUKAN BAPANYA..???

Marina Mahathir Satu Kupasan

Penulis sendiri tak pasti apa kaitannya Marina Mahathir dengan agenda politik kerajaan BN sehinggakan segala pergerakkannya dikaitkan dengan BN dan kerajaan? Hanya kerana bapanya penyokong kerajaan, itu tidak menjadikannya penyokong kerajaan juga. Politik sama seperti beberapa perkara lain yang tidak ’wajib’ diwarisi sepertimana hubungan genetik.

Marina adalah Marina seperti yang kita semua tahu – anak Tun Dr Mahathir Mohammad dan Tun Dr. Siti Hasmah, tak lebih tak kurang.

Dunia politik negara kita memang penuh dengan kepelbagaian yang menarik untuk diperkatakan. Di parlimen kita sekarang, abang duduk sebagai penyokong kerajaan adik duduk sebagai penyokong pembangkang.

Diluar parlimen pula, Anwar sanggup berhabis sebahagian kemewahannya untuk menghantar anak lelaki tunggalnya menetap di New York kerana perasan yang Ehsan tidak sealiran dengan agenda politiknya dan tidak mahu Ehsan merosakkan impiannya ke Putrajaya sebagai Perdana Menteri. Dikatakan juga Ehsan berkawan baik dengan Saiful Bukhari dan tahu kejadian liwat tersebut memang dilakukan bapanya.

Pendek kata soal kaum keluarga berlainan aliran bukanlah suatu yang janggal.

Balik pada Marina tadi. Sejak kerajaan BN dibawah pimpinan Abdullah Badawi mengasingkan bapanya dari aliran semasa, Marina mula berubah menjadi kritikal kepada kerajaan. Padanya BN tidak mengenang jasa yang ditabur bapanya sepanjang 22 tahun memerintah negara ini.

Sejak itu Marina mula berjinak-jinak dengan pergerakan NGO-NGO liberal yang berlindung disebalik nama hak asasi manusia untuk meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap BN yang dipandang tidak mengenang budi ini tadi. Kenapa pergerakan ini jadi pilihan tidak susah ditafsirkan.

Marina terpaksa menyertai pergerakan liberal ini kerana dia tidak boleh berdiri diatas platform pembangkang. Dibanding dengan kerajaan BN pimpinan Abdullah Badawi yang tidak mengenang budi, pembangkang memusuhi bapanya secara peribadi dan itu akan membuatnya lebih tidak selesa walaupun penyertaannya dalam mana-mana parti politik pembangkang mempunyai nilai politik yang tidak mampu dilepaskan mereka.

Walaupun setelah kepimpinan negara bertukar tangan, Marina sudah merasa selesa dengan pergerakan ini kerana diri dan ideanya diterima pihak-pihak terbabit. Maka itu Marina semakin aktif dan tidak keterlaluan kalau penulis sebut, dipergunakan untuk kepentingan puak-puak ini memandangkan kepada nama besar dihujung namanya itu – MAHATHIR.

Kelancangan Marina mengecam polis dan kerajaan di dalam isu-isu berkaitan dengan Bersih dan Seksualiti Merdeka yang diharamkan membuktikan cakap penulis itu. Marina terbawa-bawa dengan emosi apabila pihak yang menerimanya dikala dia dan keluarganya diketepikan kerajaan pimpinan Abdullah Badawi, dikenakan tindakan oleh polis atas alasan yang padanya remeh seperti perhubungan sejenis ini.

Marina punya asas untuk menyokong Seksualiti Merdeka kerana dia bercakap dari kedudukkannya sebagai penyokong gerakan liberal. Atas apa pun alasan, kita perlu bersetuju bahawa diskriminasi ke atas golongan gay dan lesbian ini adalah sesuatu yang tidak boleh diterima.

Yang jadi masalah ialah apabila gerakan liberal yang disokong dan didokong Marina memilih memberi pengiktirafan kepada golongan ini sebagai jalan penyelesaian, sedangkan sebagai sebuah negara Islam dan dihuni majoriti orang Islam, penyelesaian yang dipilih Marina itu tidak boleh diterima sama sekali.

Sebagai perbandingan, ada banyak kes zina, dadah dan sebagainya berlaku di dalam masyarakat kita sekarang, adakah jalan penyelesaian terbaik ialah memilih untuk memberi pengiktirafan kepada golongan ini?

Kesimpulannya, Marina tidak langsung berkaitan dengan agenda politik BN. Mengaitkan segala pergerakkannya di dalam aktiviti seperti Seksualiti Medeka, Bersih dan sebagainya dengan BN hanyalah kerja sia-sia dan tidak mendatangkan hasil.

GEMPARRR..!!! PECAT SEGERA "MAMAT TU" KALAU TIDAK SEMUA BLOGGER AKAN TEMBAK DIA RAMAI-RAMAI...!!!!!


Nampaknya semakin panas cerita mengenai satu pihak yang dikatakan melacur nama blogger-blogger besar untuk kepentingan peribadi. Khabarnya, "mamat yang sama" juga yang punya angkara. Habis semua blogger besar baru-baru ini mengamuk sakan..!!!

Gomo, Parpu, GAP, MPP, Flying Kick, Pisau, MIK, DET, malah ramai lagi kawan-kawan aku yang meluahkan rasa tak puas hati yang amat sangat pada "mamat VIP" ni. Apa tidaknya? Kalau orang ambil hak atau royalti korang, korang marah tak?

Kononnya, dia yang naikkan nama blogger-blogger ni? Pundek depa! Selama ni, blogger-blogger ni la yang bertungkus lumus tiap-tiap hari buat posting berperang dengan puak-puak Pakatan Haram. Tapi "mamat VIP" ni dok senang lenang dok makan hasil keringat blogger-blogger top ranking ni...

Patutnya, depa kena berterima kasih kat blogger-blogger top ni pasal dah banyak tolong dan bantu depa dalam cyberwar. Ini tidak, depa aniaya pulak blogger-blogger ni. Patut ka tak patut? Habaq mai kat aku...

Mungkin pasai tu aku malas nak campur dengan bebudak UMB ni. Ada jugak depa dok pelawa sebelum ni. Tapi mengenangkan apa yang dah jadi kat kengkawan aku tu, rasanya...terima kasih je la. Rasanya aku mampu untuk menilai siapa yang benar dan siapa yang salah...

Aku tau la apa yang berlaku sebab aku memang selalu jugak lepak dengan kelompok blogger top ranking ni. Walaupun aku ni blogger tak top macam depa...depa tak sombong kongsi maklumat dan beri semangat untuk aku menulis...depa jugak la yang ajar aku berblog secara teamwork...

Lagu ni laaaa...pada aku, hal ini perlu diketengahkan memandangkan jika dibiarkan akan menyebabkan nama blogger-blogger besar ini jadi busuk, sebusuk hati perut "mamat VIP" yang buat naya kat depa tu.

Aku desak supaya pihak yang ada kuasa dalam hal ni pecat segera "mamat VIP" tu dari jawatan lantikan dia tu...buat taik je kerjanya...tak guna simpan!!! Kalau tak buang dia...alamatnya makin perkara ni takkan selesai la sampai PRU 13 nanti..!!!

Panasss..!!! DAP MEMANG RACIST ANTI MELAYU ANTI ISLAM..!!!

Sebelum ini Pakatan Pembangkang terutamanya PAS serta PKR sering mendakwa yang kakitangan kerajaan memberikan sokongan terhadap mereka. PAS serta PKR tanpa berselindung mendabik dada yang usaha mereka untuk menukar kerajaan direstui oleh sebilangan besar penjawat awam.

Tetapi kebenarannya muncul juga akhirnya. Pembohongan pemimpin-pemimpin PAS dan PKR terbongkar apabila DAP melalui wakilnya, Tony Phua telah meluahkan hasrat untuk mengurangkan penjawat awam/kakitangan kerajaan jika mereka diberikan mandat sebagai pemerintah selepas PRU13 nanti.

Kenyataan Tony Phua itu mengukuhkan persepsi kebanyakan rakyat Malaysia bahawa DAP memang anti kepada bangsa melayu. Apa taknya, hampir sebahagian besar kakitangan kerajaan adalah terdiri dari orang melayu. Dan jika DAP mahu mengurangkan golongan ini setelah mereka berkuasa, ia bermakna DAP tak mengiktiraf kebolehan bangsa melayu.

Jika kita teliti dengan lebih mendalam, DAP sebenarnya telah lama memperjuangkan hak samarata kaum didalam negara Malaysia ini. Agenda mereka itu dilakukan tanpa memperdulikan bahawa bangsa melayu adalah majoriti didalam negara berbanding kaum cina yang hanya sekitar 30 peratus kewujudannya.

Sebelum ini DAP juga telah menuntut semua biasiswa kepada anak-anak bumiputera diberikan juga kepada kaum mereka. Selain itu, DAP juga menuntut sistem merit dilaksanakan dalam institusi pengajian tinggi bagi membolehkan lebih ramai kaum mereka masuk ke menara gading.

Dan akhir-akhir ini, DAP seolah-olah mahu mencabar Islam sebagai agama rasmi apabila pemimpin-pemimpin mereka sering mempertikaikan kebebasan beragama serta menyentuh sentimen yang berkaitan dengan Islam seperti azan dan juga sambutan keagamaan umat Islam sendiri.

Tak keterlaluan dikatakan, DAP sebenarnya amat irihati dengan apa yang dicapai oleh bangsa melayu didalam negara. Kalau boleh, mereka mahu bangsa melayu mundur dan juga lemah seperti apa yang berlaku di Singapura. DAP ternyata sangat tak selesa apabila bangsa melayu meguasai sesuatu bidang.

DAP seboleh-bolehnya ingin mengurangkan penguasaan orang-orang melayu dari segala segi termasuklah didalam bidang pentadbiran. Sebab itulah Tony Phua tanpa segan silu mendedahkan niat sebenar DAP untuk mengurangkan jumlah bilangan kakitangan kerajaan. Kerana apa? Kerana banyak orang melayu didalam bidang tersebut.

Saya amat yakin, walaupun cadangan DAP ini mendapat tentangan dari semua pihak termasuklah dikalangan penyokong mereka sendiri didalam Pakatan, ia tak mustahil akan dilaksanakan secara berperingkat. Dimulakan dengan negeri-negeri yang mereka kuasai, dan seterusnya ke peringkat negara jika mereka dibenarkan berkuasa.

Hanya satu cara bagi kakitangan awam/penjawat awam mahu menghalang usaha DAP laknatullah serta rakan-rakannya didalam Pakatan ini. Seluruh kakitangan kerajaan/penjawat awam haruslah membulatkan tekad untuk menolak Pakatan khususnya regim DAP pada PRU akan datang.

Bukan sahaja hanya undi jangan diberikan kepada mereka.., sokongan moral pun jangan dibiarkan memihak kepada Pakatan kerana sudah terbukti puak-puak itu hanya mempunyai agenda jahat disebalik janji-janji manis yang mereka taburkan selama ini.


Sumber: klik sini

Monday, November 7, 2011

PAKATAN TERUS HARAM..!!! TAK RETI SYARAT ROS KE..???!!!

Semalam, Dewan Pemuda PAS Kelantan menuduh yang Barisan Nasional amat takut kepada sistem dua parti didalam negara Malaysia. Barisan Nasional juga didakwa mempergunakan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) untuk menghalang proses perjalanan sistem demokrasi dinegara ini.

Dengan penuh bangga, Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan mendabik dada kononnya gabungan Pakatan Rakyat terbukti lebih baik serta diterima oleh seluruh rakyat. Sebab itulah Barisan Nasional dan UMNO sedaya upaya berusaha untuk menggagalkan pendaftaran Pakatan Rakyat sebagai satu gabungan yang sah.

Disini sahaja sudah menampakkan kebodohan Ketua Pemuda PAS Kelantan itu. Pakatan Rakyat tak boleh didaftarkan sebagai pertubuhan yang sah BUKAN kerana Barisan Nasional atau UMNO yang menjadi penghalang. Ia juga BUKAN kerana pihak Pendaftar Pertubuhan menjadi dalang.

Sebenarnya, Pakatan Rakyat tidak boleh didaftarkan secara SAH kerana gabungan tersebut TIDAK MENCUKUPI syarat-syarat yang ditetapkan oleh Pendaftar Pertubuhan Malaysia. Jelas tertulis didalam syarat bahawa setiap pertubuhan yang hendak didaftarkan, ia haruslah mempunya 7 anggota atau parti didalamnya.

Maka, ini sekaligus menolak permohonan PAS, PKR dan DAP untuk menubuhkan gabungan Pakatan Rakyat kerana mereka hanya terdiri dari 3 parti yang bergabung. Mereka masih kekurangan lagi 4 parti untuk membolehkan mereka mendaftar sebagai Pertubuhan yang sah.

Jadi, ternyata tuduhan Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman sangat tak berasas dan hanya menunjukkan bahawa dia langsung tak faham mengenai syarat-syarat Pendaftar Pertubuhan. Abdul Latif juga telah memalukan Dewan Pemuda PAS kerana dia bertindak menuduh secara membabi buta sahaja.

Bukan itu saja, Dewan Pemuda PAS juga telah melakukan fitnah kerana menuduh Perdana Menteri terbabit didalam usaha menghalang pendaftaran Pakatan Rakyat. Takkanlah puak-puak yang mengaku Islam seperti Dewan Pemuda PAS ini tak sedar tentang dosa bagi seorang pemfitnah?

Yang patut disalahkan didalam isu gabungan Pakatan Rakyat itu adalah Anwar Ibrahim, bukannya Perdana Menteri DS Najib Razak. Sikap flip flop Anwar lah yang menyebabkan semua penyokong PAS, PKR dan DAP tertipu dengan agenda untuk menubuhkan gabungan Pakatan Rakyat.

Mustahil Anwar yang telah lama berkecimpung didalam politik serta menjadi ahli Barisan Nasional sebelum dipecat, tak tahu langsung mengenai undang-undang pertubuhan? Jika Anwar tak tahu, takkan pula Lim Kit Siang dan juga Hadi Awang yang lebih tua pun tak tahu juga tentang syarat-syarat tersebut?

Semua ini menunjukkan sikap retorik Anwar, Hadi Awang serta Kit Siang didalam mengurus tadbir parti-parti mereka. Mereka melaungkan transformasi untuk negara, padahal mereka sebenarnya sedang melakukan penipuan secara besar-besaran terhadap rakyat keseluruhannya.

Lihat sajalah bagaimana bajet pilihanraya yang dibentangkan oleh Anwar sebelum ini bagi menyaingi bajet Kerajaan. Bukankah ia satu lawak bodoh kerana siapalah Anwar bagi mencatur ekonomi? Sedangkan ekonomi Selangor pun Anwar tak mampu naikkan setelah dilantik menjadi penasihat, inikan pula hendak menjana ekonomi negara?


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! KHUTBAH AIDILADHA DIHARAMKAN DI KEDAH..!!!?

Alhamdulillah, saya diberi peluang sekali lagi oleh Allah untuk menyambut Hari Raya Aidiladha 1432 Hijrah pada tahun ini di kampung halaman. Selesai solat Aidiladha, seperti biasa saya akan duduk mendengar khutbah yang disampaikan oleh imam di masjid di qaryah saya itu…

Pada tahun ini, khutbah yang disampaikan oleh imam masjid itu bertajuk “Kepimpinan Islam”. Menarik tajuknya. Mengambil kesempatan kepada jemaah yang ramai (biasanya tak ramai sebegitu), imam tersebut mula “berpolitik” melalui khutbahnya…

Menurut imam itu, umat Islam di negara ini mesti memperjuangkan kepimpinan yang berteraskan ulama dan mengubah sistem kepimpinan negara mengikut acuan Islam yang sebenar sepertimana di zaman Khulafa’ Ar-Rashidin.

Melalui sistem kepimpinan Islam silam itu, ia tidak menggunakan sistem demokrasi sekular seperti yang diamalkan di negara ini. Ia menggunakan sistem “bai’ah”. Dan imam itu menggesa agar sistem demokrasi itu ditukar kepada sistem Khulafa’.

Selain itu, dia mengecam tentang perpaduan umat Islam yang dicanang oleh parti politik (UMNO la tu..). Menurutnya, perpaduan Islam mestilah berpaksikan Islam dan bukannya berpaksikan politik! Wow! Sebiji bunyinya macam fatwa yang dikeluarkan oleh Nik Aziz Nik Mat!

Baiklah. Berhubung menukar sistem demokrasi berperlembagaan di negara ini kepada sistem Khulafa’ Ar-Rashidin. Saya setuju. Tapi setujukah rakyat yang lain, terutamanya yang bukan beragama Islam di negara ini?

Sebelum ini, PAS menyatakan bahawa mereka akan mempertahankan perlembagaan negara ini sekiranya diberi peluang untuk memerintah. Sekiranya mahu menggunakan sistem Khulafa’, maka perlembagaan perlu dipinda.

Pertahankan perlembagaan apa ke jadahnya kalau PAS pinda perlembagaan itu? Itu bukan pertahan namanya, itu tukar perlembagaan terus! Ulama jenis apa kalau menipu rakyat dan umat Islam?

Menurut Islam, bai’ah dibuat oleh umat Islam kepada pemimpin Islam yang terpilih dan diyakini akan mempertahankan Islam. Bagaimana pula dengan apa yang terjadi di Pulau Pinang? Guan Eng dibai’ah oleh PAS untuk menjadi “Khalifah” mereka di sana?

Jenis ulama apa yang mengangkat seorang kafir harbi, chauvinis, ultra kiasu dan rasis sebagai “khalifahnya”…? Tidak ada umat Islam lainkah di Pulau Pinang yang lebih layak untuk dijadikan “Khalifah” oleh PAS di sana? Guan Eng juga yang dipilih dan di”bai’ah”? Biar betul..?

Perpaduan Islam di negara ini terpisah oleh fahaman politik dan bukan kerana Islam. Politiklah yang memecah belahkan umat Islam. Dan sekiranya mahu mencantumkan kembali perpaduan itu, maka ia perlu dibuat melalui perpaduan antara PAS dan UMNO terlebih dahulu. Itu hakikatnya.

Untuk tiba-tiba saja mahu melangkau “politik” dan bersatu kerana Islam, adalah sesuatu yang tidak akan memberi kesan. Misalnya, katakanlah kita umat Islam bersatu kerana Islam tanpa menghiraukan fahaman politik. Kemudian, musim pilihanraya tiba…

Apakah ketika itu umat Islam tidak akan berpecah? Tak payah tipulah! PAS sendiri mengkafirkan umat Islam parti UMNO hanya kerana pilihanraya dan politik mereka! Ketika itu, anak pun tak sanggup mengaku ibunya itu ibu kandungnya sendiri kerana ibunya sokong UMNO. Malah berapa banyak perkahwinan musnah kerana fahaman politik yang dimainkan oleh PAS..!!!

Nak tengok umat Islam bersatu kerana Islam, lihatlah apa yang berlaku pada Himpunan Sejuta Umat. Ketika itu, semua umat Islam yang mendaulatkan Islam sedia bersatu berpaksikan Islam. Mana perginya Nik Aziz, PAS dan tok imam masjid itu pada Himpunan tersebut? Mana? Malah Hasan Ali yang hadir pun dikutuk puak-puaknya sendiri..!!!

Pada saya, adalah sangat tidak wajar bagi seorang Imam dan sebuah masjid mengambil kesempatan untuk menyampaikan “ceramah politik” untuk menggantikan “khutbah Aidiladha”.

Namun, itulah yang belaku di masjid Seberang Pumpong, Alor Setar, Kedah. Setahu saya, teks khutbah sesebuah masjid di sesebuah negeri disediakan dan perlu disemak oleh Majlis Agama Islam Negeri masing-masing untuk mamstikan intipatinya bertepatan dengan Islam sebenar. Namun, apakah kali ini teks tersebut disediakan oleh Azizan Razak sendiri?


Sumber: klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!