Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, October 20, 2011

GEMPARRR..!! BUKTI PAS BERKIBLATKAN POLITIK..!!!

Keenganan PAS menyertai perhimpunan sejuta umat bagi menunjukkan bantahan kepada cubaan untuk memurtadkan umat Islam sekadar menyerlahkan hakikat yang selama ini cuba disembunyikan daripada pandangan masyarakat umum bahawa sememangnya PAS sebuah parti yang bertuhankan politik.

Ya, pakaian mereka ala Nabi, janggut mereka ala Nabi, ana ente sana sini, tapi tuhan yang mereka sembah bukan yang umat Islam sembah sebaliknya POLITIK itulah yang mereka sembah siang malam, yang tak putus-putus mereka zikirkan.

Sehingga sebarang keputusan yang diambil, perlulah bersandarkan kepentingan politik. Kalau sebelum ini pun (ketika bersendirian) dah hancur, apa lagi sekarang bila bergabung dengan parti sekular seperti PAS dan DAP.

Kalau nak menunjukkan tentang kepada cubaan murtad pun tak boleh, elok PAS amend saja perlembagaannya yang konon meletakkan al-Quran dan sunnah sebagai sumber tertinggi sebab banyak hal sebelum ini pun perkara tersebut tidak berlaku sama sekali. Yang tertinggi ialah apa kata DAP, yang tertinggi ialah apa kata PKR.

Perhimpunan Sejuta Umat ini bebas unsur politik, diadakan lanjutan dari penemuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan diperkenankan oleh DYMM Sultan Selangor bahawasanya memang berlaku cubaan untuk memurtadkan umat Islam oleh pihak gereja DUMC dalam satu kejadian pada Ogos.

Jika benar PAS bertuhankan Allah swt dan memperjuangkan Islam dalam erti kata yang sebenarnya, PAS sepatutnya menjuarai, kalau tidak mengetuai perhimpunan pada Sabtu ini seperti mana yang mereka lakukan dalam hal perhimpunan Bersih 1 dan 2 yang diketuai Ambiga Saravenasan – seorang peguam hindu yang pro murtad.

Hanya kerana tidak ada bukti yang cukup untuk pendakwaan di mahkamah, itu bukan alasan untuk PAS tidak menyertai perhimpunan yang mengumpulkan seluruh umat Islam dari sepelusuk negara menunjukkan tentang ke atas usaha untuk memurtadkan saudara mereka seperti mana yang berlaku di DUMC.

Tidakkah PAS takut dengan pembalasan tuhan kerana dengan enggan menyertai perhimpunan tersebut bermaksud PAS turut bersengkongkol dengan PKR dan DAP dalam mempromosi agama kristian dikalangan orang Islam. Bukan rahsia lagi bahawa memang apa yang berlaku di DUMC tersebut ialah cubaan memurtadkan umat Islam dan penulis tidak faham kenapa PAS enggan menyertai perhimpunan tersebut.

Melainkan kerana patuh dengan arahan DAP yang kini menjadi kiblat dan sembahan PAS.

Keputusan pemuda PAS untuk menyertai perhimpunan tersebut juga tidak bermakna langsung. Ini kerana keputusan tersebut tidak melambangkan persetujuan pucuk pimpinan tinggi PAS yang menjadi harapan pengikut bawahannya. Pemuda PAS pun bukan ada peranan banyak mana, ibarat buih-buih pepsi cola yang akan hilang dengan sendiri (Hadi Awang, 2008).

Walaupun sebenarnya perhimpunan sejuta umat itu akan tetap berjalan, tanpa atau dengan penyertaan PAS, tapi yang penting untuk kita tahu bagaimana mudahnya PAS menjadi hamba politik kepada rakan Pakatannya yang lain. Ini ke parti yang kita nak harapkan menjaga kepentingan orang Islam kalau Pakatan menguasai Putrajaya nanti?

Sudah tentu tidak dan penulis mintak semua umat Islam ramai-ramai kita sertai perhimpunan pada Sabtu sebagai lambang perpaduan umat Islam di Malaysia, toksah ikut dayus macam PAS.


Sumber: klik sini

KES RAMAS BUAH DADA RM200,000: UMNO JUGAK YANG SALAH KE..???

Setelah negara dipanaskan dengan dakwaan anak kepada seorang VVIP Pakatan dari Pulau Pinang terlibat dalam perbuatan gangguan seksual di sekolahnya, UMNO dengan segera dipersalahkan dan dituduh memulakan dakwaan tersebut.

Padahal, isu tersebut dimulakan didalam blog-blog peribadi yang cenderung kepada menyokong kerajaan dan ianya bersifat persepsi semata-mata. Artikel-artikel didalam blog-blog terbabit juga pada mulanya tidak langsung menyebut nama VVIP tersebut malah tiada langsung nama sesiapa ditimbulkan.

Isu itu menjadi semakin panas apabila blog-blog pembangkang sendiri mempopularkannya kerana beranggapan VVIP tersebut adalah dari kalangan pemimpin Barisan Nasional. Jika diteliti, di negeri Pulau Pinang hanya ada dua orang sahaja yang layak digelar VVIP.

Satu ialah TYT Negeri dan satu lagi ialah Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri. Disinilah terletaknya kebodohan cybertrooper pembangkang. Takkan hendak menuduh anak kepada TYT negeri sebagai terbabit didalam perlakuan gangguan seksual tersebut?

Dan apabila Ketua Menteri Pulau Pinang tampil membuat kenyataan menghentam UMNO disebalik spekulasi anak VVIP itu, barulah semua pihak menyedari bahawa VVIP yang dimaksudkan ialah tak lain dari Lim Guan Eng sendiri.

Selain itu, Lim Guan Eng secara membuta tuli menghentam seluruh kepimpinan UMNO sehinggakan Perdana Menteri dan Timbalannya turut dibabitkan sama. Lim Guan Eng mendakwa Perdana Menteri membiarkan UMNO cybertroopers melakukan serangan peribadi terhadap anaknya yang berumur 16 tahun.

Tidak cukup dengan itu, muncul pula Anwar Ibrahim dengan Hadi Awang yang bercerita tentang politik jijik penyokong kerajaan kerana sanggup mengaibkan anak dan isteri pemimpin Pakatan. Yang menariknya, apakah selama ini dipihak Pakatan langsung tak pernah menghina anak dan isteri pemimpin kerajaan?

Inilah yang dimaksudkan dengan sikap paling hipokrit pemimpin-pemimpin Pakatan. Di dalam negara ini, hanya mereka sahaja yang berhak memaki hamun seluruh keluarga pemimpin UMNO/BN. Tetapi jika kena pada batang hidung mereka sendiri, terus mereka bising bagaikan mereka itu terdiri dari kalangan orang-orang maksum.

Kalau benarlah dakwaan para bloggers pro kerajaan itu salah dan palsu, mengapa Lim Guan Eng dan Pakatan tidak bertindak menyaman saja mereka? Kenapa harus UMNO dipersalahkan? Lim Guan Eng tak perlulah berselindung disebalik politik simpati dengan bercerita mengenai anaknya yang sudah 2 hari tidak ke sekolah..

Apa yang penting, berani kerana benar…, takut kerana salah !!


Sumber: klik sini

Fitnah, Tohmah, Bohong, Tipu, Putar Belit: Tu Je Ke Hujah Pakatan Haram???


Semakin hampir Pilihanraya Umum ke-13, semakin teruk Pakatan Haram dikerjakan oleh cybertrooper-cybertroopers dan media internet pro-kerajaan. Mungkin kerana sebelum ini Pakatan Haram dikatakan menguasai dunia perang siber dan keadaan ini menyebabkan begitu ramai pejuang-pejuang Islam, Melayu dan Tanah Melayu tampil masuk ke medan perang mematahkan serangan dan tohmahan puak-puak Pakatan Haram.

Hakikat hebat atau tidak, pejuang-pejuang maya pro-kerajaan ini tidak putus-putus menyerang kepentingan Pakatan Rakyat dan pimpinannya dengan hujah yang bernas, logik, berfakta dan dikemukakan bukti sampingan untuk menguatkan lagi serangan tersebut. Pendek kata, serangan tersebut diadun "secukup rasa" sebelum menyerang!

Mungkin kelam-kabut diserang begitu, ditambah pula dengan tahap IQ yang lemah, kurang ilmu, kurang maklumat dan yang paling jelas, puak-puak Pakatan Haram sememangnya tak mampu hendak menjawab segala serangan dengan ilmiah, logik dan berfakta.

Maka sebab itulah mereka terpaksa membalas serangan dengan maki hamun, mencarut sesuka hati, mengeluarkan kata-kata kesat dan menyerang peribadi pihak yang menyerang. Tanpa disedari, mereka gagal menjawab isu yang dikemukakan dan turut mendapat "dosa" sebagai bonus memaki hamun!

Sebagai contoh, kes dakwaan liwat Saiful Bukhari Azlan dan rakaman video skandal seks Anwar Ibrahim yang disebarkan di internet. Kedua-dua isu tersebut telah gagal sama sekali untuk dijawab oleh Anwar Ibrahim sendiri, mahupun cybertrooper-cybertrooper upahan Pakatan Haram.

Di dalam dakwaan rakaman video skandal seks Anwar, "pemimpin anugerah Tuhan" itu dipamerkan melalui visual yang disahkan tulen oleh pakar luar negara, sumpah oleh ketiga-tiga Datuk Trio, dan Anwar sendiri dibuktikan kehilangan jam tangan berjenama Omega. Sehingga kini Anwar gagal menunjukkan jam tersebut meskipun mengaku jam tangan itu ada "dalam simpanan" isterinya.

Anwar Ibrahim ketika ditanya wartawan mengenai DNA dan jam tangan Omega yang dikaitkan dengan rakaman video skandal seksnya berubah sikap menjadi marah dan mengutuk wartawan tersebut pada satu sidang media. Sudahlah tidak menjawab soalan, dimarah dan dikutuknya pula wartawan yang bertanyakan soalan tersebut. Anwar provoke orang boleh, tapi orang provoke dia balik tak boleh pulak!

Begitu juga dengan kes liwat yang diadukan oleh Saiful Bukhari. Saiful Bukhari sampai sanggup bersumpah laknat mengadu pada Allah dan rakyat seluruh negara bahawa dia telah dianiaya serta diliwat oleh Anwar Ibrahim yang meninggalkan kesan air mani di dalam salur rektum Saiful.

Meskipun cukup bukti dan wujud kes prima facie di dalam kes ini, Saiful teruk dikecam, dituduh tukang fitnah, dibeli UMNO, malah ada yang puak-puak Pakatan Haram yang sanggup memfitnah Saiful Bukhari sakit tenat "termakan sumpah laknat". Padahal, Saiful sihat wal afiat dirumahnya tanpa cacat cela sedikit pun!

Yang jelasnya, mereka hanya pandai menabur fitnah "Saiful sakit", mengutuk, mengecam, mencarut dan memaki hamun bekas "coffee boy" Anwar itu saja tanpa disokong oleh satu pun bukti atau fakta yang kukuh! Semuanya omongan kosong belaka. Bayangkan berapa banyak pahala yang Saiful dapat dan berapa banyak "hutang" mereka kepada Saiful di akhirat kelak?

Begitulah perihal puak-puak pembangkang yang gagal dan tidak berkualiti. Hidup mereka hanya tahu memfitnah dan melemparkan tohmahan jahat kepada UMNO - BN. Anehnya, mereka tuduh pula kita yang buat begitu? Realitinya, rakyat Malaysia perlu membuka mata dan berfikir secara rasional tentang perkara ini. Fitnah, tohmah, bohong, tipu, putar belit, itu saja yang ada pada Pakatan Haram!

Sumber: klik sini

Woi Puak-Puak PAS..!!! Dewan Syura Dah Bubarkah? Bab Agama Lajnah POLITIK Yang Bincangkan???


Sebagaimana yang dijangka, PAS Selangor di bawah pimpinan Pesuruhjaya PAS Negeri yang baru, Abdul Rani Osman, telah pun mengumumkan larangan kepada semua ahli parti itu agar tidak menyertai Himpunan Sejuta Umat yang dijadualkan berlangsung pada Sabtu ini, di Stadium Melawati, Shah Alam. Larangan tersebut berkuatkuasa serta merta.

Menurut laporan akhbar rasmi PAS, Harakah Daily, individu yang di”kambing hitam”kan untuk mengumumkan larangan itu ialah Setiausaha PAS Negeri, Mohd Khairuddin Othman. Keputusan itu dikatakan dibuat ekoran “titah perintah” Lajnah POLITIK parti itu yang bermesyuarat baru-baru ini.

Dengan pengumuman “fatwa” terbaru itu, maka diharamkanlah bagi ahli-ahli PAS Selangor untuk menyertai Himpunan Sejuta Umat yang dianjurkan oleh ribuan NGO-NGO Islam demi mempertahankan aqidah Islam yang makin tercabar di negara ini.

Sebagaimana yang kita tahu, NGO-NGO Islam di negara ini, khususnya yang berpengkalan di Selangor kebanyakkannya dipelopori oleh golongan aktivis Islam. Kebanyakkan dari mereka juga merupakan penyokong-penyokong dan ahli-ahli PAS yang “totok” dan kurang gemar dengan Kerajaan sedia ada.

Misalnya, di dalam Pertubuhan Gabungan-Gabungan Pembela Islam, ada di kalangan ahli-ahlinya yang sememangnya ahli PAS. Begitu juga dengan pertubuhan-pertubuhan lain seperti PERKID, PPIM dan sebagainya. Saya pernah menemui mereka di Seminar Menangani Cabaran Kristianisasi di Malaysia yang berlangsung di Bangunan SUK Selangor, Shah Alam, pada minggu lalu.

Di majlis tersebut, masih segar dalam ingatan saya terhadap ucapan perasmian oleh Hasan Ali, bekas Pesuruhjaya PAS yang digulingkan Abdul Rani dan Khalid Samad pada muktamar parti itu April lalu. Hasan Ali dan beberapa ketua NGO yang ada di majlis tersebut turut mempromosikan Himpunan Sejuta Umat di majlis tersebut.

Namun, setelah PAS Selangor mengumumkan larangan pada ahlinya di negeri itu untuk menyertai himpunan tersebut, timbul persoalan di kotak pemikiran saya, “Hasan Ali ajak umat Islam hadir ke himpunan itu, tapi dia sendiri dilarang untuk hadir, wajarkah begitu?”. Persoalan itu bermain-main di akal saya berulang-ulang kali.

Kemudian, saya terbayang pula pada ratusan ustaz-ustaz yang hadir di majlis tersebut, termasuk seorang ustaz dari Sabah yang lenggok gayanya berucap merupakan seorang penyokong PAS yang kuat di negeri di bawah bayu itu. Apakah ustaz-ustaz itu akan hadir pada Himpunan Sejuta Umat itu?

Kita lihat kembali keputusan yang diputuskan oleh lajnah POLITIK Pas mengenai perkara ini.

Saya mempersoalkan tindakan PAS membincangkan tentang perkara ini melalui lajnah POLITIK. Mengapa lajnah POLITIK? Kenapa tidak dibincangkan melalui Dewan Ulama PAS, Majlis Ulama PAS, Dewan Syura dan sebagainya? Bukankah Dewan Syura merupakan organisasi tertinggi di dalam parti itu untuk menentukan hala tuju dan dasar PAS?

Pemilihan lajnah POLITIK untuk membincangkan hal ini sangat tidak sesuai memandangkan Himpunan Sejuta Umat ini tiada kena mengena langsung dengan POLITIK. Malah, himpunan ini adalah jelas berkait rapat dengan Islam, aqidah dan umat Islam di negara ini. Agak aneh, lajnah POLITIK pula yang mengambil alih tugas Dewan Syura bagi membincangkan soal Islam dan kedaulatannya.

Ini menunjukkan bahawa PAS membuat keputusan berlandaskan POLITIK dan tidak berpaksikan Islam dan ajarannya. Jelas sekali PAS mendahulukan POLITIK berbanding Islam di dalam penentuan dasarnya. Dan yang paling nyata, PAS membelakangkan kepentingan Islam demi kuasa POLITIK..!!!

Sebenarnya, saya ingin melihat berapa ramaikah ahli PAS yang akan hadir di majlis tersebut. Jika benar PAS bertegas tidak mahu sertai himpunan ang menyatu padukan umat Islam pada Sabtu ini, mereka harus mengambil tindakan disiplin yang melanggar “fatwa” parti itu, khususnya PAS Selangor.

Begitu juga dengan PKR yang melarang ahlinya untuk hadir sama di majlis tersebut. Setahu saya, Dr. Yusri Mohamad, Presiden PEMBELA adalah rakan Anwar di dalam ABIM dahulu. Tak tahulah sama ada Dr. Yusri akan hadir atau tidak. Jika hadir, apakah dia tidak lagi “sebulu” dengan Anwar?

Aneh sungguh PAS dan PKR. Satu perhimpunan yang dianjurkan demi Islam dan kedaulatannya di negara ini tidak mahu disertainya. Tapi perhimpunan yang dianjurkan oleh kafir harbi seperti Ambiga Sreevenasan mahu pula mereka sertai. Apakah itu bentuk keredhaan Allah yang dicari mereka?

Pada saya, pergi jahanam dengan “fatwa” PAS atau PKR. Demi Allah, sekiranya saya ini penyokong PA, saya tetap akan hadir ke majlis Himpunan Sejuta Umat. Saya ahli UMNO dan demi Islam serta kedaulatannya di negara ini, saya sanggup mengenepikan kepentingan parti saya dan bersatu dengan penyokong-penyokong PAS, PKR mahupun DAP (jika ada) di Himpunan Sejuta Umat.

Takbir saya kali ini pasti akan berkumandang di Stadium Shah Alam pada Sabtu ini dan saya tidak akan sia-siakan takbir saya pada ucapan pemimpin DAP di ceramah-ceramah politik Pakatan Haram sebagaimana yang dipraktikkan oleh PAS selama ini. Allahu Akbar..!!!

Sumber: klik sini

Wahai Ngeh, Datuk Seri Dr. Zambry Bijak, Tidak Bodoh Seperti Nizar Yang Kamu Keldaikan Dulu..!!!

Siapa tak kenal dengan ADUN Sitiawan, Ngeh Ko Ham, seorang wakil rakyat dari parti DAP yang berjaya mem”puppet”kan bekas Menteri Besar, Nizar Jamaluddin, ketika Pakatan Haram mentadbir negeri Perak Darul Ridzuan. Seorang yang licik dan penuh niat busuk serta berjaya menghuru-harakan Perak selama hampir setahun.

Akibat huru-hara yang ditimbulkan dan kegagalan Ngeh Ko Ham dan ADUN Pakatan Haram yang bersekongkol dengan ‘semangat’ komunis yang dimilikinya, maka lompatlah tiga orang ADUN Pakatan Haram menjadi ADUN Bebas setelah hilang kepercayaan terhadap Nizar yang dibonekakan ketika itu. Hakikatnya, Ngeh Ko Ham menjadi antara penyumbang terbesar Pakatan Haram kehilangan kuasa di Perak.

Namun, dendam dan kebodohan yang dimiliki oleh Ngeh ternyata tidak dapat dipisahkan dari sifat dirinya. Terbaru, Ngeh Ko Ham dengan sengaja menuduh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir, telah meluluskan tanah seluas 68, 503 ekar dan menjual seluas 60, 561.75 ekar tanah pertanian atau industri dengan nilai RM375 bagi 0.4 hektar!

Selain itu, Ngeh juga mendakwa bahawa Dr. Zambry yang baru menjadi Menteri Besar Perak selama dua tahun lebih itu telah menabur memberikan sebanyak RM900 juta untuk dinikmati “kroni-kroni”nya di Perak..!!!

Hebat bukan dakwaan Ngeh? Bukan calang-calang dakwaan, siap dengan jumlah keluasan tanah yang lengkap bersama “titik perpuluhan” lagi! Mujurlah Ngeh Ko Ham tidak menyertakan jumlah “sen” pada harga 0.4 hektar tanah tersebut. Jika tidak, tentu Ah Pek, Ah So, Ah Chai dan lebih ramai lagi masyarakat Perak, khususnya kaum Cina akan tertipu!

Pertamanya, secara logik akal, bolehkah kita percaya pada dakwaan Ngeh bahawa Dr. Zambry meluluskan tanah seluas lebih 60 ribu ekar begitu saja? Untuk pengetahuan Ngeh yang buta hati dengan menabur fitnah sebegitu, seekar tanah, malah seinchi luas tanah di Perak itu pun sangat ketat prosedur kelulusannya dan melibatkan banyak pihak.

Takkanlah Dr. Zambry tergamak berbuat begitu? “Kantoi”lah dia kalau orang tahu. Takkanlah di pejabat tanah di negeri Perak itu semuanya berpihak kepada UMNO atau BN? Sudah tentu ada yang menyokong pembangkang di dalamnya. Dr. Zambry pun tahu. Jadi, takkanlah beliau nak buat perkara sebegitu? Kalau nak tuduh, biarlah logik sikit…

Untuk pengetahuan Ngeh, Dr. Zambry tidak bodoh seperi Ir. Nizar yang diperbodohkannya sebelum ini. Dr. Zambry tahu etika dan tahu undang-undang serta menghormati dan mematuhinya. Dia tidak seperti Nizar yang tiba-tiba saja meluluskan tanah kepada perkampungan Cina untuk 999 tahun..!!! Itu kerja bodoh..!!!

Keduanya, Ngeh menuduh Dr. Zambry menjual lebih 60 ekar tanah dengan harga RM375 bagi 0.4 hektar tanah negeri Perak. Memang melucukan tuduhan sebegini. Kalau saya di depan Ngeh, sudah tentu saya perli dia, “murah sangat harga RM375 untuk 0.4 hektar, kalau saya, saya jual RM1,000 bagi 0.4 ekar tanah”!

Kenapalah bodoh sangat Ngeh Ko Ham ini? Kenapalah rakyat pilih dia jadi ADUN di Perak? Dia tak boleh fikir, kah? Apa dia fikir semua tanah di negeri Perak ini milik Dr. Zambry? Begitu? Bila-bila Dr. Zambry boleh jual, boleh beli begitu saja? Apakah Ngeh ada invois, resit atau bukti pembelian yang mampu membuktikan tuduhannya itu? Mana..?!!!

Kalau setakat bercakap tanpa disokong oleh bukti-bukti yang benar dan sahih dari sudut perundangan, itu FITNAH namanya atau “slander” dalam bahasa orang putihnya! Bercakap tanpa bukti, sesiapa saja boleh buat. Saya pun boleh buat begitu. Saya pun boleh tuduh Ngeh menjual punggungnya kepada Anwar Ibrahim dengan harga RM0.02 seinchi! Tapi, saya tidak begitu. Saya bukanlah seperti pemimpin pembangkang yang suka tabur tohmahan, fitnah dan pembohongan kepada rakyat!

RM900 juta untuk “kroni-kroni” Dr. Zambry? RM900 juta? Banyaknya duit Dr. Zambry..!!! Mana dia dapat duit sebanyak itu? Dari “Foundation of The Future” sebagaimana yang Anwar Ibrahim dapat itu, kah? Ngeh, Dr. Zambry itu baru saja dilantik menjadi Menteri Besar Perak. Dia takkan ada duit sebanyak itu. Jika dia punya duit sebanyak itu, saya percaya, seluruh Perak akan jadi milik BN dan Dr. Zambry akan jadi MB sampai meninggal dunia macam Nik Aziz di Kelantan!

Apa punya dungunya pemikiran Ngeh. Nampak sangat menipunya. Dr. Zambry itu dari keluarga yang dikategorikan golongan sederhana di Perak. Malah ada dikalangan keluarganya yang layak mendapat bantuan dari Kerajaan. Beliau tidaklah sekaya itu dan memiliki wang sebanyak RM900 juta! Hampir sebilion!!! Rasanya, mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, yang mentadbir negara selama 22 tahun pun tidak sekaya itu! Tak logik langsung tuduhan Ngeh!

Siapa kroni Dr. Zambry yang dikatakan Ngeh menikmati RM900 juta pemberian itu? Siapa? Kalau ada, mahu juga saya jumpa dia dan minta sikit wang tersebut? Masalahnya, wujudkah “kroni” yang diperkatakan Ngeh itu? Kalau ada, cuba sebut satu persatu nama mereka. Itu pun kalau Ngeh mampu buktikan sejauh mana “kekronian” mereka yang dimaksudkan itulah…

Saya difahamkan bahawa Dr. Zambry sudah mencabar Ngeh untuk membuktikan tuduhan-tuduhan yang dilakukan terhadapnya. Saya juga senada dengan Dr. Zambry, namun saya menggesa agar seluruh ADUN UMNO/BN atau Ketua-Ketua UMNO Bahagian di Perak untuk mencabar Ngeh dan berikan dia tempoh selama 7 hari untuk membuktikan tuduhan-tuduhan tersebut.

Sekiranya Ngeh gagal dalam tempoh 7 hari tersebut untuk membuktikan kebenarannya, maka saya minta salah seorang dari pemimpin di Perak agar saman saja ADUN Sitiawan itu. Tak payah Dr. Zambry yang saman, orang lain pun boleh buat laporan polis dan saman saja Ngeh. Kalau saya berada di Perak sekarang, sudah tentu saya sudah saman Ngeh berjuta-juta. Gerenti boleh menang dan hasilnya akan dibahagi dua dengan Dr. Zambry (boleh YB? heh!).



sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! KES RAMAS BUAH DADA RM200,000: ANAK GUAN ENG DIKEHENDAKI POLIS SINGAPURA KERANA MERABA JUGA?

Gambar suspek meraba pompuan di Singapura

Gambar anak Guan Eng..mirip yang kat atasss..?

Perggghhh..!!! Minggu ini memang panas bagi VVIP dan anak lelakinya di Penang. Polis Singapura pun cari budak lelaki yang sama? Kes ramas buah dada RM200,000 yang menggemparkan kita baru-baru merebak hingga ke Singapura?

Polis Singapura sedang mencari seorang pencabul yand diklasifikasikan sebagai "molestor". Menurut sumber di sini, polis republik itu mencari seorang budak berbangsa Cina dan kurus, seakan-akan anak VVIP di Pulau Pinang. Bajunya pun berbelang, ada mirip-mirip, kan?

Di atas, saya ada siarkan kedua-dua gambar yang seakan-akan mirip antara satu sama lain. Benarkah anak Guan Eng itu dikehendaki oleh polis Singapura atas sebab meraba buah dada jugak..???!!!

HANTAMMM ANWARRR..!!! 1998 LAWAN TETAP LAWAN, 2008 LARI MASUK KEDUTAAN TURKI..!!!


Anda kenal Anwar Ibrahim? Bagaimana anda kenal Anwar Ibrahim? Adakah anda rapat dengan Anwar hingga boleh masuk ke rumahnya sesuka hati dan membuka peti sejuk di dapur rumahnya serta mengambil apa saja yang anda mahu? Atau anda rapat dengan Anwa sehingga diberi kepercayaan untuk melihat sms yang Anwar terima di telefon bimbitnya?

Tidak, bukan? Sekiranya anda tidak kenal Anwar sebegitu dan hanya kenal dia di ceramah-ceramah dan media saja, itu belum menunjukkan anda benar-benar kenal siapa Anwar sebenarnya.

Orang yang sebegitu rapat denga Anwar Ibrahim ialah Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu, Zulkifli Noordin. Untuk pengetahuan semua, Zul Kulim merupakan individu yang agak istimewa rapatnya dengan Anwar. Bukan saja rapat dengan Anwar, malah Zul Kulim ini juga rapat dengan ahli-ahli keluarga Anwar. Dalam ertikata lain, Zul Kulim lebih tahu tentang Anwar berbanding kita.

Sebagaimana kita tahu, Zul Kulim telah dinyahkan dari PKR oleh Anwar setelah Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu itu mempersoalkan kepimpinan Anwar. Maka terlontarlah Zul Kulim di dalam buangan menjadi Ahli Parlimen tidak berparti dan membentuk konsesi Ahli Parlimen Bebas bersama mereka-mereka yang senasib dengannya.,

Baru-baru ini, beliau menceritakan detik-detik beliau mempersoalka keperibadian Anwar di dalam satu ceramah. Dan menariknya, Zul Kulim secara tidak langsung mendedahkan perbezaan reaksi Anwar berhubung kes liwat I dan ke liwat II yang sedang dihadapinya.

Menurut Zul Kulim, pada tahun kes liwat tahun 1998, Anwar yang ketika itu dipecat dari jawatan nombor dua negara, Anwar yang dituduh meliwat Azizan, bertindak melawan dakwaan tersebut habis-habisan. Malah ketika dia terpaksa diserbu dirumahnya sendiri untuk ditangkap oleh pasukan Unit Tindakan Khas (UTK). Kedegilan Anwar ketika itu memang teruk untuk ditangani oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Namun, itulah kenyataannya, Anwar begitu garang dan melawan pada kes liwat I yang berlaku pada tahun 1998.

Bagaimanapun, berlainan dengan kes liwat II pada tahun 2008, Anwar dilihat panik, kecut, penakut dan melarikan diri apabila berhadapan dengan mangsanya, seorang budak berhingus bekas “coffee boy”upahannya sendiri!

Zul Kulim ceritakan sendiri detik-detik tersebut dengan jelas. Menurut Zul Kulim, dia, Anwar dan rakan-rakan kepimpinan PKR lain sedang mengadakan mesyuarat di kalangan mereka, berbincang berkenaan tugas-tugas sebagai wakil rakyat. Ketika menjamu hidangan di mesyuarat itu, satu sms masuk ke telefon bimbit milik Anwar.

Meremehkan sms yang masuk, Anwar menyuruh Zul Kulim mengambil telefon bimbitnya dan membacakan padanya kandungan sms tersebut. Apalagi, Zul Kulim pun bacalah! Menurut Zul Kulim, sms tersebut berbunyi ” The boy had lodged the report”, dan dibacakan kepada Anwar…!

Secara tiba-tiba, muka Anwar berubah pucat lesi secara drastik! Dia panik dan kelam-kabut dengan sms seringkas itu? Lantas Anwar bingkas dari tempat duduknya dan meluru ke luar sambil mengheret isterinya, Wan Azizah bersamanya. Semua yang ada bersama Anwar ketika itu dapat melihat reaksi Anwar yang bagaikan ketakutan ketika mendapat sms tersebut!

Setelah itu, Zul Kulim berkata, satu mesyuarat tergempar diadakan pada masa itu juga dan diputuskan bahawa mereka akan merekayasakan cerita bahawa Anwar diancam bunuh! Dari itu, Anwar punya alasan untuk melarikan diri masuk ke dalam kedutaan Turki bersama alasan tersebut.

Persoalannya, apa perlunya Anwar panik dengan sms tersebut? Apa Anwar takut dengan “the boy”? Mengapa reaksi dan wajah Anwar tiba-tiba berubah pucat sepucatnya ketika Zul Kulim bacakan kandungan sms tersebut? Kenapa pula Anwar bersikap bagai nampak bayangan malaikat maut? Saat kematiannya sudah sampai, kah?

Menurut Zul Kulim, Anwar selepas itu bergegas melarikan diri menuju ke kedutaan Turki. Menurutnya, Anwar yang menggunakan alasan itu untuk masuk ke kedutaan itu secara terpaksa ditolong oleh seorang rakannya yang kebetulan berkerja di kedutaan tersebut. Kononnya, ada orang nak bunuh dia..?

Kronologi kejadian itu menjadi persoalan pada Zul Kulim yang pernah menjadi peguambela Anwar untuk kes liwat I pada tahun 1998. Pendekatan Anwar begitu berbeza sekali. Dulu Anwar berani melawan. Menurut Zul Kulim, pada tahun 1998, dia sendiri mengikut Anwar naik berceramah di atas lori di sekitar Selangor.

Namun, mengapa kali ini Anwar perlu lari? Mengapa pula kali ini Anwar perlu merekacerita kononnya ada orang nak bunuh dia? Apa perlunya Anwar takut? Mana perginya slogan “lawan tetap lawan” yang dilaungkan pada tahun 1998? Mengapa semangat tahun 1998 dahulu tidak berlaku pada tahun 2008?

Persoalan itulah yang bermain di dalam benak Zul Kulim ketika itu. Dia yang begitu rapat dengan Anwar sekeluarga hilang kepercayaannya bila melihat dan memikirkan segala persoalan tersebut. Zul Kulim kata, dia sebelum ini seperti lembu yang mengangguk apa saja yang dikatakan Anwar walapun dia tahu Anwar berbohong! Semuanya dia “ya”kan saja. Namun tidak lagi selepas kejadian itu…

Setelah Zul Kulim membuka mindanya, mempersoalkan tindak tanduk dan keputusan Anwar, dia hilang kepercayaannya pda bekas sahabatnya itu.

Kini, Zul Kulim yang begitu rapat dengan Anwar pun sudah hilang kepercayaan terhadap “sesumpah” itu, apatah lagi kita yang sememangnya tak kenal dan tak rapat langsung dengan Anwar. Sampai bila kita mahu terus diperbodohkan Anwar untuk mencapai cita-citanya sebagai Perdana Menteri? Saya tak mahu dijual Anwar, anda bagaimana?

Sumber: Klik sini

Lawak pagi Khamis..! Najib Sebok Bekerja Untuk Rakyat, Anwar Sebok Huru-Harakan Rakyat..!!!

Wednesday, October 19, 2011

GEMPARRR..!!! RUPANYA ANWAR DAPAT CHINA DOLL DARI SINI..?!!!


Makkk aihhh..!!! Ni dah lebih ni..!!! Sebuah agensi membekalkan escort girl dari kalangan China Doll, gadis Thai dan Indon telah dikesan beroperasi di sekitar Lembah Klang. Mungkinkah agensi ini yang digunakan oleh Anwar untuk mendapatkan khidmat yang memanaskan panggung dan punggung..???

Tidak mustahil bukan..? Namun pada aku, pihak berwajib perlu ambil tindakan segera sebelum ramai lagi rakyat negara ini yang akan terpengaruh dengan Anwar. Perkara ini perlu disiasat. Anwar kenal "jimmy"? Hanya Anwar yang boleh menjawab persoalan ini...


Khidmat Tempahan Pelacur Secara Terbuka Di Facebook

KUALA LUMPUR – Populariti laman sosial Facebook yang luar biasa turut menjadikan ia satu medium untuk memasarkan pelbagai barangan termasuk yang kurang sihat seperti wanita dan pelacuran.

Mungkin disebabkan tumpuan luar biasa masyarakat ke Facebook, maka tanpa segan dan silu sesetengah bapa ayam memilih untuk memasarkan ‘produk’ mereka di laman berkenaan.

Tinjauan Mynewshub.my menemukan sebuah Fan Page bertajuk Malaysia No 1 Call Girl Service . 3C Agent : 0129599***.

Setakat ini sudah lebih 1,000 pengguna Facebook yang memilih untuk Like page berkenaan.

Mungkin kesemua mereka itu memerlukan kemas kini secara berterusan akan di mana dan bila mereka boleh menerima ‘bekalan ayam’.

Apa yang menarik, si bapa ayam yang menawarkan khidmat tempahan pelacur itu pula yang merungut di dinding Facebook kerana ‘tidak menang tangan’ melayan kerenah pelanggannya yang mahu perkhidmatan yang pantas di tengah-tengah kesesakan jalan ibukota.

Pengendali akaun Facebook syarikat itu yang hanya dikenali sebagai Agent 3C, meminta agar pelanggannya memahami suasana trafik yang sesak dan tidak mengharapkannya mampu menghantar gadis yang ditempah dalam tempoh yang terlalu singkat.

“Banyak customer (pelanggan) mahu cepat . Tetapi trafik kuala lumpur sesak tiap tiap hari .harap kamu boleh fahami. Jangan suruh saya hantar dalam 10 minit. its imposibble (ia mustahil) ,” katanya pada Ahad lalu di sini.

Baru-baru ini, Mynewshub.my menerima kiriman emel dari seorang pembaca yang memberitahu kewujudan sebuah agensi yang menawarkan khidmat wanita pelayan di ibu negara secara terbuka di laman Facebook.

Agensi yang hanya dikenali sebagai 3C itu menawarkan gadis-gadis jelita warga asing untuk dijadikan teman kepada sesiapa yang berminat mengikut tempoh tempahan dan negara asal ‘teman-teman segera’ yang terpilih.

Menurut maklumat di laman tersebut, agensi terbabit membekalkan khidmat-khidmat gadis dari China, Thailand dan Indonesia mengikut harga yang telah ditetapkan dari RM180 hingga RM700 mengikut jumlah jam diinginkan.

Selain akaun Facebook, ‘Malaysia No 1 Call Girl Service’ berkenaan, agensi 3C itu juga turut mempromosikan ‘perniagaan’ mereka di blog rasmi mereka, ‘No 1 Malaysia Escort Service 2011’.

Dipercayai setelah agen tersebut menyatakan bahawa pelanggan boleh buat sesuka hati saja kepada gadis-gadis tersebut, ramai ‘lelaki hidung belang’ yang berminat untuk mendapatkan khidmat mereka.

“Yes, Good service. Can do whatever u want” katanya agen 3C yang beroperasi di Kuala Lumpur dan Selangor itu.

Meskipun laman web itu menyiarkan nombor telefon bimbit untuk dihubungi bagi urusan ‘perniagaan’ tersebut, nombor yang tertera gagal dihubungi oleh beberapa individu yang merungut di dindingnya.

“Where r u in KL? U r mobile not working (Di mana lokasi anda di KL? Mobil (telefon) anda tidak berfungsi.

“I call so many times but number is not in service u have any other number? (Saya hubungi banyak kali tapi nombor tiada dalam perkhidmatan anda ada nombor lain?,” komen Koteswararo Vaddavalli di laman Facebook tersebut.

“I call xdapat la..” kata kucing hodoh pula di dinding yang sama.

Aktiviti ini dan yang seumpamanya dengannya perlu mendapat perhatian pihak berkuasa kerana Facebook digunakan anggota masyarakat pelbagai usia termasuk yang masih bersekolah. - mynewshub.my

GEMPARRR..!!! SEORANG LAGI ANAK LELAKI VVIP DIKESAN PINDAH SEKOLAH DI UTARA..!!!


Memang lebih panas info kali ni brooo..!!! Menurut sumber yang aku terima, rupa-rupanya bukan anak lelaki Guan Eng saja yang berpindah sekolah!!! Ada seorang lagi anak VVIP yang dipindahkan sekolah..!!!

Menurut sumber, anak VVIP ini juga dari sebuah negeri di utara semenanjung. VVIP tersebut merupakan seorang pemimpin politik yang sedang memenrintah negeri itu. Bezanya dengan VVIP di Pulau Pinang, VVIP ini memakai ketayap putih dan sekali sekala suka pakai songkok hitam!

Anak VVIP ini asalnya bersekolah di sekolah menengah kebangsaan "tuuuuttt.." di sebuah daerah. Pada satu ketika, anak VVIP itu diceritakan pernah mengugut ibunya untuk lari dari rumah sekiranya tidak belikan sebuah motorsikal untuknya.

Menurut sumber lagi, anak lelaki VVIP ini sebenarnya terpengaruh dengan rakan-rakan di sekolah lamanya dan berubah menjadi lebih teruk kemudiannya. Ada ketikanya, dia ponteng sekolah, ponteng kelas dan buat benda-benda bodoh yang lain.

Ibunya, (isteri kedua kepada VVIP berketayap) tersebut bimbang dengan kenakalan anaknya dan berusaha memindahkan anaknya ke sekolah agama rakyat. Namun, anaknya itu membantah cadangan tersebut pada awalnya.

Sepanjang anak VVIP ini buat hal di sekolah tersebut, hanya ibunya saja yang hadir mengambil tahu tentang budak lelaki tersebut. Persoalannya, mana perginya VVIP tersebut? Sebok hingga lupa tanggungjawab, kah???!!!

Sewajarnya, dia sebagai ketua keluarga, perlu mengambil berat tentang keluarganya dahulu. Bukan apa, sesungguhnya Islam menegaskan bahawa kepimpinan itu bermula dari diri sendiri, pasangan, anak, jiran, masyarakat setempat, negeri dan kemudian barulah ke peringkat negara.

Tapi VVIP ni langkah jauh! Dia pentingkan negeri dan negara daripada mengambil berat tentang keluarganya sendiri.

Tak perlulah saya katakan siapa gerangan VVIP itu. Bak kata Dr. MiM, "siapa yang makan cili, dialah yang terasa pedas"nyaaaaa..!!!

PANASSS..!!! BERSHIT 2.0 DIHALALKAN, HIMPUNAN SEJUTA UMAT DIHARAMKAN..!!!


Memang menyakitkan hati apabila melihat PAS yang sengaja menolak untuk bersatu dan bersama-sama di dalam sebuah program yang dianjurkan demi memartabatkan sebuah negara Islam. Misalnya, majlis Himpunan Sejuta Umat yang dijadualkan berlangsung di Stadium Melawati, Shah Alam, pada Sabtu ini awal-awal lagi telah ditolak oleh parti yang mengaku memperjuangkan Islam tersebut.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membuat keputusan untuk melarang PAS dari terlibat sama di dalam himpunan yang dianjurkan bagi menangani barah Kristianisasi yang semakin berleluasa di negara kita ini. Kononnya, “menghormati penganjur yang tidak melibatkan parti politik dalam himpunan tersebut”.

Ahli Parlimen PAS kawasan Parit Buntar, Mujahid Yusof Rawa pula mengesyaki ada yang tak kena dengan majlis Himpunan Sejuta Umat yang dianjurkan oleh NGO-NGO Islam di seluruh negara. Kononnya, himpunan sebegitu mampu mengancam keharmonian hubungan antara berbilang agama di Tanah Melayu ini.

Paling menyedihkan, Dewan Pemuda PAS yang pada mulanya memberi sokongan dan berjanji untuk hadir sama di dalam program mempertahankan aqidah umat Islam itu, telah bertindak membatalkan sokongan mereka dan menegaskan tidak akan turut serta. Menyedihkan, bukan?

Apa nak jadi dengan PAS? Kita tahu bahawa PAS sebelum ini sering cuba menonjolkan diri sebagai “juara” tentang perkara-perkara yang berkaitan dengan Islam di negara ini. PAS sebelum ini sanggup ketepi dan melanggar undang-undang negara untuk menyertai Himpunan Bershit 2.0 yang melumpuhkan ibu negara Kuala Lumpur dalam tempoh dua hari pada Julai lalu.

Kalau PAS boleh sertai Himpunan Bershit 2.0 dahulu, mengapa pula PAS enggan menyertai Himpunan Sejuta Umat?

Himpunan Bershit 2.0 pada Julai lalu dianjurkan oleh sebuah kumpulan yang mengaku NGO dan juga menegaskan tidak melibatkan mana-mana parti politik di dalamnya. Ambiga sendiri yang kata begitu. Jadi, mengapa pula PAS terhegeh-hegeh sanggup sertai himpunan tersebut dan kini mengatakan tidak pada Himpunan Sejuta Umat?

Aneh betul PAS sekarang, bersikap “double standard” dan tidak pro-Islam lagi. Atau, apakah PAS takut DAP dan pengundi bukan beragama Islam marah pada PAS? Takut DAP dan undi lari dari PAS hingga sanggup membelakangkan aqidah umat Islam? Aneh benar…

Sekiranya dibandingkan Himpunan Bershit 2.0 dan Himpunan Sejuta Umat, bagai langit dengan bumi bezanya. Himpunan Bershit 2.0 berpaksikan seorang ketua yang merupakan penyokong kuat Kristianisasi dan gelaja murtad di negara ini. Siapa yang tak kenal dengan Ambiga yang cuba mencabar perlembagaan bagi membenarkan umat Islam dimurtadkan sewenang-wenangnya.

Manakala, Himpunan Sejuta Umat pula dianjurkan oleh NGO-NGO Islam yang jelas mahu mempertahankan aqidah umat Islam dari terus diancam oleh agama lain. Itu pun PAS tak mahu sertai? Padahal, di dalam NGO-NGO Islam tersebut juga dipenuhi oleh penyokong-penyokong mereka sendiri. Masih kurang pasti? Cuba periksa latar belakang ketua-ketua NGO tersebut.

Sebagai contoh, ketika Seminar Menangani Cabaran Kristianisasi Di Malaysia anjuran Jabatan Agama Islam Selangor di Bangunan SUK Selangor baru-baru ini, Exco PAS sendiri, Datuk Dr. Hasan Ali, bertindak mempromosikan Himpunan Sejuta Umat tersebut pada ucapan perasmiannya dan meminta agar seluruh umat Islam menghadiri himpunan itu. Apa PAS tak kenal dengan Hasan Ali?

Apakah PAS tidak melihat fakta dan perbezaan ini? Atau sengaja berpura-pura tidak nampak?

Apa yang nak jadi dengan PAS? Seruan ke arah satu gerakan perpaduan umat Islam pun ditolaknya. Seruan ke arah mempertahan aqidah umat Islam pun ditolaknya. Seruan kepada memartabatkan kembali pegangan agama Islam di kalangan umat pun ditolaknya. Entah apa yang sudah terjadi pada PAS. Sejak berkawan dengan “syaitan” ini, lain macam sekali sikap dan pendekatan mereka. PAS sudah di”DAP”kan, kah?

Sumber: klik sini

Anwar Sebut Pasal Hutan Negara, Pasal Untung Negara Tak Sebut Pulakkk..!!!


Pembangkang memang terpukul dengan pembentangan bajet 2012 oleh Perdana Menteri. Dengan sebegitu banyak faedah yang diberi kepada rakyat, mereka hampir tidak punya modal untuk membalas balik dari segi perincian. Yang mampu dilakukan ialah cuba menghasut rakyat dengan mengatakan bajet itu bajet pilihanraya dan kerajaan tidak mampu melaksanakannya.

Dan Perdana Menteri sendiri dah jelaskan, membentangkan bajet yang tidak mampu untuk dilaksanakan hanya akan ‘membunuh’ diri’, yang mana disebut dalam konteks politiik.

Tapi itu tidak cukup untuk menghentikan dakyah dan fitnah pembangkang dan sekali lagi Laporan Bank Negara Malaysia 2011 digunakan sebagai taktik terbaru untuk menghasut rakyat menolak bajet yang telah dibentangkan. Pembangkang cuba memberikan bayangan seolahnya hutang negara sama macam hutang individu.

Sedangkan ia adalah 2 perkara berbeza, USA dilapurkan berhutang sebanyak USD14 trillon dan adakah kita lihat mereka jatuh bangkrap?

Taktik bercakap separuh betul (peringkat awal) dan tidak bercakap benar kemudiannya semakin popular di kalangan pemimpin Pakatan Rakyat. Ingat kita Anwar saja yang guna taktik sedemikian, rupanya ada ramai lagi, tidak terkecuali Ahli Parlimen Seputeh, Teressa Kok.

Jawapan penuh kementerian kewangan di Parlimen berhubung dengan soalannya mengenai jumlah hutang negara, hanya dipetik yang mana penting pada pembangkang saja oleh Teresa Kok, fakta selebihnya tidak dipedulikan dia tau sebab yang penting padanya ialah tajuk, dan tajuk juga yang suka dibaca oleh penyokong pembangkang.

Maklumlah, zaman SMS dan Twitter sekarang, siapa yang suka baca panjang-panjang pun ye tak?

Fakta yang hilang (the missing link) itu ialah 96% atau RM 421 billion adalah daripada sumber tempatan manakala selebihnya (RM 16 billion atau 3%) adalah hutang luar negara. Sumber dalam negara ini macam biasalah, duit EPF dan lain-lain lagi, yang mana itu bukan suatu yang baru, dah lama dah, masa Anwar dalam kerajaan dulu pun perkara ini dah dilakukan.

Dari laporan diatas jelas menunjukkan yang hutang luar negara kita yang rendah. RM 16 billion tu dalam konteks sebuah kerajaan memanglah rendah, kalau individu atau syarikat, mau berbelas kalau tak berpuluh keturunan pun masih tak selesai hutang lagi.

Kebanyakkan negara, prestasi kewangannya diukur berdasarkan jumlah hutang luar, bukan hutang domestik dengan lebih tinggi hutang luar bermaksud lebih teruk prestasi kewangan sesebuah negara tersebut. Fakta itu sengaja tidak diperbesarkan Teresa kerana kalau diperbesarkan ia hanya akan menunjuk kehebatan kerajaan memerintah dalam menguruskan kewangan negara.

Jangan kita lupa, dalam soal berhutang, yang paling penting ialah kemampuan untuk membayar balik. Setakat yang kita ketahui sekarang, adakah duit EPF kita atau mana-mana sumber dinyatakan tidak terkurang walaupun sesen.

Soal hutang ni pun bukan semuanya yang negatif. Sebelum itu, jangan campur aduk hutang bank dengan hutang along dan hutang-hutang yang lainnya. Kalau rakyat dengan 5 ke 6 orang anak perlu berhutang untuk memiliki rumah dan sebagainya, apa yang kita jangka bila bercakap tentang hutang dari sudut sebuah kerajaan seperti Malaysia.

Hutang semua ini untuk apa? Untuk membangunkan negara dan memakmurkan rakyat, apa yang lebih penting dari itu?

Dengan minyaknya, buku teks budak sekolah, subsidi tol dan macam-macam lagi, memang lah nak kena pakai duit banyak. Penulis nak cakap ada banyaklah subsidi di Malaysia, yang mana penerimanya tidak kira melayu atau cina atau india. Semua ini memerlukan wang untuk membiayainya.

Tapi yang penting untuk semua orang ingat, hutang kerajaan tak sama macam hutang individu. Masalahnya bukan sebab behutang tapi macam mana kita menguruskannya.

Kupasan penuh hutang negara, boleh rujuk disini



Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! KES RAMAS BUAH DADA RM200,000: MALAYSIAKINI SAHKAN MANGSA BELAJAR DI SMJK HENG EE...!!!


Hahahahahaaaa...!!! Seronok betul main phsycho dengan wartawan Malaysia kini. Dan ternyata, wartawan Malaysiakini sememangnya senang saja di"main"kan oleh blogger-blogger Penang..!!! Hahahahahahahaaaaa....

Kronologinya begini...

Wujud dakwaan seorang amoi kena ramas buah dada di sebuah sekolah di Pulau Pinang dan dibayar RM200,000 untuk menutup mulut amoi tersebut dari menyebarkan insiden itu kepada pihak berkuasa dan rakyat umum.

Di tengah-tengah kekecohan itu, blogger-blogger Penang menyiarkan sekeping gambar amoi dan bertanya sama ada benarkan ini amoi yang dimaksudkan. Kemudian, diselitkan sekali gambar anak lelaki Guan Eng yang bertukar sekolah, dari Heng Ee ke St. Xavier...

Maka wartawan Malaysiakini pun pergilah ke sekolah Heng Ee untuk menafikan bahawa amoi yang dipaparkan dalam gambar tersebut bukanlah amoi sebenar. Susan Loone, kononnya nak buat "scoop"...

Susan telah bertanya pada sekolah Heng Ee sambil menunjukkan gambar amoi yang blogger Penang siarkan itu, apakah ini mangsa yang diramas buah dadanya. Dan sumber di sekolah Heng Ee menafikan serta menjelaskan bahawa itu bukan gambar mangsa yang sebenar!

Kan dah kantoi...!!! Maka sah bahawa kes ramas buah dada ini memang benar-benar berlaku di sekolah Heng Ee dan sudah tentu sekolah tersebut tahu siapakah amoi sebenar yang telah diramas buah dada tersebut. Dan dipercayai, wartawan Malaysiakini itu pun tahu siapa amoi sebenar tersebut!

Kesimpulannya...

Pertama, memang benar kes ramas buah dada berlaku di Pulau Pinang.

Kedua, kes ramas buah dada itu memang berlaku di SMJK Heng Ee.

Ketiga, mangsa yang diramas buah dada itu masih belajar di sekolah tersebut.

Empat, anak lelaki Guan Eng dipindahkan ke sekolah lain!

Jelas sekali wartawan Malaysiakini tersebut telah dipermainkan oleh blogger-blogger Penang dan apa yang berlaku secara tak langsung telah mem"back fire" portal tajaan pembangkang tersebut!

Nantikan lagi pendedahan seterusnya...

Sumber: Blog Helen Ang & MPP...

GEMPARRR..!!! GUAN ENG TERTEKAN..!!! PACK BARANG DAN KELUAR DARI PEJABAT KM PENANG..?!!!


Nampaknya hayat Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sudah tidak lama. Sejurus selepas pembubaran DUN negeri itu, maka Guan Eng akan kehilangan jawatan tersebut untuk selama-lamanya, insyaAllah.

Menurut sumber tidak berpihak yang saya peroleh dari negeri utara tersebut, rata-rata rakyatnya sudah menyesal dan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Pakatan Haram, khususnya Guan Eng sendiri.

Tidak kira sama ada India atau Cina, apatah lagi Melayu di Pulau Pinang sudah serik di'main'kan oleh rejim Guan Eng. Selama tiga tahun mentadbir Pulau Pinang, Guan Eng tidak pun membela rakyat, malah mempermain-mainkan mereka.

Untuk pengetahuan semua, mahkamah di Pulau Pinang kini sedang membicarakan kes saman Guan Eng terhadap akhbar Utusan, kononnya akhbar tersebut telah telah menyiarkan sebuah artikel yang berbaur fitnah terhadapnya. Artikel tersebut berjudul "Kebiadaban Guan Eng", yang dikarang oleh wartawan berpengalaman 18 tahun, Zulkifli Bakar.

Antara isu yang diketengahkan di dalam artikel tersebut ialah perihal nasib Kampung Buah Pala dan penduduknya.

Dua hari lalu, seorang saksi kes yang juga merupakan Pengerusi Pertubuhan Penduduk Kampung Buah Pala, M Sugumaran, 56, telah memberitahu mahkamah bahawa Anwar telah bersumpah di atas kepala A Driviam, 84, bahawa beliau akan memulangkan Kampung Buah Pala kepada penduduknya jika pakatan pembangkang menang di Pulau Pinang.

Sumpah tersebut dilakukan oleh Anwar ketika berkempen pada PRU 12 yang lalu. Menurutnya lagi, Anwar berjanji akan menunaikan sumpahnya itu dalam tempoh 7 hari selepas tarikh pakatan pembangkang menubuhkan Kerajaan Negeri.

Bagaimanapun menurutnya, sumpah dan janji tersebut tidak dipenuhi langsung oleh Anwar mahupun Kerajaan Pakatan yang dipimpin oleh Guan Eng sekarang.

Selain Anwar, pemimpin lain seperti Karpal Singh, RSN Nayer dan P Ramasamy juga berjanji di depan 5,000 orang pada satu majlis sambutan perayaan Pesta Ponggol, 18 Januari 2009, bahawa Kampung Buah Pala akan dikekalkan sebagai "kampung tradisi" orang India.

Bagaimanapun, mereka juga seperti Anwar, tidak menunaikan janji-janji mereka kepada penduduk Kampung Buah Pala.

Di dalam kes saman Guan Eng tersebut, mampukah dia menang? Pada saya, biarlah Hakim Mahkamah yang menentukan kelak. Kita tak boleh campur kes yang sedang dibicarakan. Itu menghina mahkamah namanya.

Namun, dari sudut moralnya, majoriti rakyat Pulau Pinang sudah "masak" benar dengan perangai Pakatan Haram di Pulau Pinang. Contoh kes saman Guan Eng ini pun sudah cukup untuk menunjukkan "ketelusan" dan bagaimana corak "pembelaan" Pakatan Haram Pulau Pinang terhadap rakyatnya.

Tak tahulah sekiranya penduduk Pulau Pinang tidak kisah dizalimi Guan Eng dan konco-konconya..?

Pada pandangan saya, sekiranya Guan Eng kalah di dalam kes samannya itu, maka jelaslah ia merupakan petanda jelas untuknya mengemaskan barang-barang peribadi dan sembunyikan fail-fail sulit di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang. Itu petanda besar Pakatan Haram nak kalah di Pulau Mutiara itu!

Sudahlah Guan Eng sekarang tertekan dengan anak lelakinya sendiri, dihentam lagi bila kalah kes saman. Rasanya, jika dia kalah kes saman ini, dia sudah tentu lebih tertekan lagi.

Lagipun, khabarnya penyokong akar umbi PAS sendiri sudah muak dengan Guan Eng. Lainlah cerita dengan Malik "itik" yang kerjanya asyik berlumba membodek Guan Eng saja! Dah naik menyampah dah tok-tok lebai PAS melihatnya...

Justeru itu, bersiap sedialah untuk menerima BN kembali di Pulau Pinang. Rasanya BN sudah mendapat pengajaran dan mengambil iktibar atas kesilapannya sebelum ini setelah kehilangan kuasa di negeri itu untuk sepenggal ini. BN Pulau Pinang pasti takkan ulangi kesilapan itu lagi.

Usahlah rakyat Pulau Pinang gusar lagi. Kesejahteraan, kemakmuran, keharmonian dan kemajuan negeri Pulau Pinang pasti meriah kembali setelah BN kembali mentadbir negeri itu kelak. Jangan beri muka lagi pada Pakatan Haram dan Guan Eng. Kita ajar mereka cukup-cukup!!!

GEMPARRR..!!! SURAT SULIT MILIK ANAK LELAKI GUAN ENG TERBONGKARRR..?!!!


Memang besttt..!!! Memang panas surat ni...!!! Susah jugak aku nak dapat surat ni. Tapi oleh kerana surat ni "surat sulit" untuk anak jantan Guan Eng, maka aku terpaksa menahan sabar...

Korang bacalah sendiri ini sulat...ehhh...surat kat bawah ni...

Okay laa...okay laaaa...aku "terima" la Guan Eng punya alasan. Guan Eng semalam bagi alasan kat media bahawa anak lelakinya itu dipindahkan sekolah kerana anak lelakinya itu nak berambut panjang! Okay laaa..iyaaaa...aku "terima" alasan tuuuu...

Pasal nak rambut panjang maka sanggup tukar sekolah? Weiii.."so hai" punya anak Guan Eng! Lu cuba tengok lu punya latukkkk..dia ada lambut panjang kaaaa? Talak, kan? Lu tengok lu punya bapak punya lambuttt...ada panjang kaaa? Pun talak, kannn..?

So..apa pasat lu mau simpan lambut panjang? Lu mau jadi gangster kaaa? Lu mau jadi "taiko" kaaa? Lu talak lasa mau jaga itu disiplin dili ka? Itu lu punya latuk sama lu punya bapak aaa..olang manyak busat punyaaaa...lu mau kasi malu sama dia olang ka?

Cuba lu tengok lu punya bapak punya lambut...Dia kasi letak itu minyak manyak-manyak...kasi sikat tepi...slow-slow kasi sikat..manyak ensem wooooo...lu pun mesti mau ikut itu punya maaaaaa...itu "tladisi" punyaaaaa...tulun temulun woooo...

Lagi satu aaa...wa kasi tau sama lu...lu pegi itu balu punya sekolah...lu jangan kasi tunjuk lu punya taiko tauuu...lu jangan bawak lu punya pelangai buluk dekat sekolah lama pegi ke sekolah baluuu...nanti dia olang kasi hantam sama lu...wa tatau woooo...lu ingat lu manyak "busat" kaaaa..???

Last wa mau tanya lu aaaa...apa macam lasa itu "tuuuuutttt"? Ada ngam kaaaa? Pegi sekolah balu jangan buat itu macam lagi woooooo...nanti lu punya bapak sama lu punya mak manyak susah hati...macam sekalang...tiap-tiap hali dia olang kena hantam sama kami wooooooo....lu kesian sikit la sama lu punya bapak sama mak...

Manyak sincere punyaaaa...
dali...
Duke Of UMNO maaaaa...

Muahahahaaaaaaaaa....!!!!!!

Kartun pagi Rabu..!!! Orang cerita yang elok, "Anwar" cerita bab tak elok jerrr...

Tuesday, October 18, 2011

Panasss..!!! SERAH TUBUH SYARAT BEBAS SUAMI..!!!


Masyaallah...apa sudah jadi nih??? Tu laaa...berkawan lagi dengan "awang itam", kan dah kena....

Kadang-kadang, aku hairan dengan segelintir gadis-gadis Malaysia yang tertarik dengan warga asing, terutamanya "pak itam-pak itam" yang semakin ramai masuk negara ni. Diorang tu boleh caya ke?

Ntah-ntah diorang tu perogol, perompak dan penjenayah kat tempat diorang. Lepas gadis-gadis kita ni boleh bangga pulak berkepit dengan diorang. Diorang cakap "pak itam-pak itam" tu semuanya caring, loving dan understanding lebih dari lelaki tempatan...loya aku dengar statement tuhhh..!!!

Padahal, bila belum dapat, mestilah diorang layan baik punyaaaa...cuba tanya dengan gadis-gadis yang dah "terkena" dengan "pak itam-pak itam" ni..dah tentu merana seumur hidup bebbbb..!!! Dah la kena tipu, body dan maruah tergadai...!

Dan lepas tu, jangan harap la lelaki tempatan nakkan diorang lagi.."Bekas Pak Itam"...siapa mahu bebbbbb? Anyway bagi kes kat bawah ni aku bagi pengecualian sikit la...sebab dia "terkena" tanpa sengaja dan diugut...tapi ntah betul ntah tidak...

Apa pun serah kat polis buat investigation dulu...cuma nasihat aku...hati-hati dengan warga asing...tak semua jahat...tapi kita kena waspada...nobody knows..rite? Chowwww...!!!

Seorang kakitangan sebuah bank di negeri ini mendakwa diperdaya seorang lelaki warga asing yang memaksanya melakukan hubungan seks sebagai balasan bagi membebaskan suami yang kononnya diculik.

Berdasarkan laporan polis yang dibuat mangsa pada 8 Oktober lalu, wanita berusia 27 tahun itu mendakwa dirogol dan dipaksa melakukan seks oral oleh lelaki berkenaan selepas mengikuti suspek, 29, yang kononnya mahu membantunya mencari suaminya.

Menurut sumber, sehari sebelum kejadian (7 Oktober), mangsa mendakwa dia dan suaminya, lewat 20-an, membawa lelaki warga asing itu yang juga rakan suaminya, makan di sebuah restoran di Bukit Beruang, sebelum suaminya menghantar lelaki itu pulang, manakala dia menaiki sebuah lagi kereta.

“Beberapa jam kemudian, mangsa mendakwa lelaki berkenaan menelefonnya bertanya mengenai suaminya menyebabkan dia terkejut kerana sepatutnya dia bersama kenalannya itu.

“Lelaki warga asing itu yang juga ahli perniagaan kemudiannya menyatakan suaminya mungkin diculik dan menawarkan diri untuk membawa wanita itu ke balai polis untuk membuat laporan.

“Mangsa cuba menghubungi suaminya beberapa kali, namun gagal dan berikutan bimbang sesuatu yang buruk berlaku, dia akhirnya bersetuju mengikuti lelaki berkenaan,” kata sumber.

Menurutnya, ketika dalam perjalanan, wanita itu mendakwa lelaki berkenaan mengherdiknya selain mengaku dia yang menculik suami mangsa dan disembunyikan di rumahnya di Bukit Beruang.

Katanya, wanita itu mendakwa kemudian dibawa ke rumah suspek sebelum dipaksa melakukan seks oral dan dirogol dengan ganas hingga mangsa mengalami kecederaan di kedua-dua belah pahanya sebagai balasan membebaskan suaminya.

“Mangsa mendakwa lelaki memberitahu dia ghairah melihat bentuk tubuhnya hingga mahu melakukan hubungan seks.

“Berikutan laporan polis yang dibuat mangsa, polis kemudian menahan lelaki warga asing berkenaan di rumahnya di Bukit Beruang Utama beberapa hari selepas itu.

Sumber berkata, kejadian culik itu dipercayai tidak berlaku dan suami mangsa pulang ke rumah keesokan harinya dan ketika kejadian, dia berada di tempat lain.

Dalam perkembangan sama, Ketua Polis Negeri, Datuk Chuah Ghee Lye, mengesahkan menerima laporan kejadian.

Menurutnya, warga asing itu turut membuat laporan berasingan kelmarin mendakwa wanita itu dan suaminya mereka-reka cerita kerana gagal memeras wang daripadanya. -mynewshub.my

Panass..!!! Bela Diri Sudah Tamat, Mana Pergi SAKSI ALIBI Anwar..???


Hari ini bertarikh 18 Oktober 2011, maka tamatlah sudah peluang Anwar untuk membela diri dari pertuduhan meliwat mangsanya, Saiful Bukhari Azlan. Dengan rasminya, barisan peguambela Anwar yang diketuai oleh Karpal Singh, menutup bicara bela diri Anwar di depan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah.

Sekiranya dikaji dari awal bicara bela dirinya, Anwar telah memilih untuk tidak berhadapan dengan soal balas barisan Pendakwaraya Negara sebagaimana kebiasaan bagi kes-kes lain. Anwar memilih untuk membela diri dari kandang Orang Kena Tuduh (OKT) di mana dia sendiri telah diberi amaran oleh barisan peguambelanya bahawa keterangan dari kandang OKT boleh ditolak sewenang-wenangnya oleh mahkamah.

Namun Anwar tetap memilih untuk berbuat demikian dan enggan menerima baik amaran para peguambelanya. Jadi, Anwar wajar bersedia dengan apa saja kemungkinan dengan pilihan itu yang digunakannya untuk menyampaikan “cerama politik di dalam bilik mahkamah”.

Sebelum ini, seringkali kita dengar dari mulut Anwar yang berdegar-degar di luar mahkamah berbicara mengenai kes liwatnya itu. Saiful Bukhari sudah pasti dikutuknya habis habisan. Namun, sekiranya kita ingat, Anwar telah berulang-ulang kali menyatakan bahawa dia punya SAKSI yang boleh dijadikan ALIBI bagi kes tersebut dan sekaligus membuktikan bahawa dia tidak bersalah.

Malah sebelum ini, Anwar, isterinya, Wan Azizah, anaknya Nurul Izzah, bertindak membuat ceramah keliling Malaysia dan dunia bagi menjelaskan bahawa mereka punyai SAKSI ALIBI yang mampu membuktikan bahawa Anwar berada bersama mereka dan tidak bersama Saiful Bukhari ketika masa kejadian. Wan Azizah dan Nurul Izzah misalnya, berkali-kali memberitahu Anwar ada bersama mereka dan menyatakan mereka akan tampil menjadi SAKSI ALIBI di mahkamah.

Tunggu punya tunggu punya tunggu, langsung tak nampak muka. Selepas memanggil Dr. Thomas Hoogland, barisan peguambela Anwar terus memaklumkan kepada mahkamah bahawa mereka menutup kes dan tidak mempunyai saksi pembelaan yang perlu dipanggil lagi.

Sudahlah mereka membatalkan sapina bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hasan dan bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Rodwan Mohd Yusof, terus tutup kes begitu saja?

Mana SAKSI ALIBI yang heboh diperkatakan sebelum ini? Mana? Manaaaaa..???

Nampaknya, Anwar anak beranak lebih suka menjaja pembohongan demi pembohongan di dalam siri ceramah mereka. Setelah kali ini di”kantoi”kan menipu lagi, masih ada lagikah puak-puak Pakatan Haram, khususnya ahli-ahli PKR, yang mahu percayakan “pemimpin anugerah Tuhan” itu?

Sekiranya masih ada yang percaya kepada Anwar dan anak beranaknya, tidak malukah mereka apabila Anwar sekeluarga terang-terang di’tangkap’ menipu lagi?

Dulu mereka sepakat menipu berkenaan jam tangan Omega, kali ini mereka di’tangkap’ lagi menipu mengenai SAKSI ALIBI kes liwat. Selepas ini, apa lagi yang akan ditipu rakyat oleh Anwar anak beranak?

Sesungguhnya, budak sekolah tadika Kemas pun tahu bahawa berdosa sekiranya seorang yang beragama Islam itu berbohong atau menipu. Tidakkah Anwar sekeluarga tahu akan perkara asas ini? Sudahlah wahai Anwar, Wan Aziza, Nurul Izzah dan “Azmin”, usalah menipu rakyat negara ini lagi. Pergilah bermigrasi ke luar negara. Kewujudan kalian semua hanya merosakkan rakyat dan negara saja.

Paling wajar mereka patut berhijrah ke negara pimpinan Benjamin Netanyahu. Pergilah ke Israel dan saya percaya mereka akan menerima Anwar dan keluarganya dengan tangan terbuka…

Sumber: klik sini

CUBA KORANG TENGOKKK..!!! BURUK BENAR PERANGAI MILOSUAM..!!! HAHAHAHAHAAAAA....!!!


Sekali sekala, memang melucukan bila melihat gelagat blogger pencacai Pakatan Haram, Milosuam. Hari ni dia buat posting yang betul-betul buat aku ketawa besar...!!! Cuba tengok kat sini...

Dia jeleskan bila PBB dan WTO puji Najib dan kerajaan pimpinannya, Barisan Nasional, yang berjaya memacu industri pelancongan di mata dunia. Dia cemburu bila Najib menjadi pemimpin Asia kelima yang mendapat pengiktirafan badan antarabangsa itu!

Heheheheheheeee...!!! Cuba korang tengok. Terul betul perangai Milosuam, kan? Sama je macam perangai Anwar. Kalau rakyat Malaysia lain, dah tentu bangga bila negara dapat pengiktirafan begitu. Tapi lain pulak dengan Milosuam ni...nampak sangat dia jelesss!!!

Najib teruk-teruk kerja mengharumkan dan menaikkan nama Malaysia di persada dunia. Tapi Anwar siap buat "tour" lagi keliling dunia memburuk-burukkan Malaysia. Dan pengiktirafan ini menandakan Najib lebih berjaya dan telah mengalahkan propaganda Anwar tersebut!

Untuk Milosuam...harap belajar la berfikir pakai akal dan otak yang Allah beri tu. Jangan la pikir pakai kepala lutut atau kepala "tuuuuttt.."!
Najib terima pengiktirafan PBB KUALA LUMPUR 17 Okt. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menjadi pemimpin Asia kelima menerima pengiktirafan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ekoran kejayaan Malaysia muncul destinasi pelancongan ke sembilan paling menarik di dunia. Serentak dengan itu, PBB melalui Pertubuhan Pelancongan Dunia (WTO) mengharapkan sokongan politik daripada Perdana Menteri bagi memperkasakan lagi sektor tersebut yang kini muncul sebagai industri ketiga terbesar di dunia. Setiausaha Agung WTO, Dr. Taleb Rifai berkata, kejayaan Malaysia muncul selaku salah satu daripada 10 destinasi paling menarik di dunia membuktikan keupayaan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam membangunkan sektor pelancongan. "Sebab itu kami memilih untuk berkerjasama dengan kerajaan Malaysia terutamanya sokongan daripada Perdana Menteri sendiri bagi membangunkan industri ini secara keseluruhan. Kami percaya banyak idea positif Malaysia boleh dimanfaatkan bersama. "Negara ini merupakan negara Asia kedua selepas China yang tersenarai sebagai 10 destinasi paling menarik di dunia," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan surat bertajuk 'Pemimpin Global Bagi Kempen Pelancongan' di Parlimen, di sini hari ini. Hadir sama, Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen. Dalam pada itu, Yen Yen berkata, menjelang 2020, kerajaan menyasarkan kedatangan pelancong asing ke negara ini meningkat kepada 26 juta berbanding 24.6 juta pada tahun lalu. Katanya, peningkatan tersebut akan menyumbang sebanyak RM168 bilion kepada pendapatan negara iaitu peningkatan hampir tiga kali ganda berbanding tahun lalu yang mencatat RM56 bilion. "Ketika ini negara memperoleh pendapatan kira-kira RM1 bilion seminggu dan ia menjana peluang pekerjaan kepada 1.2 juta penduduk. ''Jadi saya berterima kasih kepada WTO kerana mengiktiraf kejayaan kita dalam sektor pelancongan," katanya. -Utusan

TERKINI KES LIWAT ANWARRR..!!! KARPAL SENGAJA KENAKAN ANWARRR...?!!!

Sudah tentu sekarang Anwar Ibrahim sedang mengeletar segala urat sendinya. Perbicaraan kes liwat yang melibatkan dirinya dan bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan semakin sampai ke penghujungnya. Dalam ertikata lain, kes tersebut akan berakhir dan keputusan hakim akan diperdengarkan tidak lama lagi.

Hari ini, barisan peguambela Anwar dengan rasminya menutup pembelaan mereka dengan menyatakan bahawa tiada lagi saksi pembelaan yang akan dipanggil bagi membantu menipu mahkamah bagi melepaskan Anwar dari kesalahan yang dilakukannya. Yang tinggal kini hanyalah empat orang saksi yang bakal dipanggil oleh pihak pendakwaraya bagi menafikan keterangan Dr. Hoogland yang menyatakan Anwar “mati pucuk” dan “tak boleh bengkok badan”!

Pada saya, untuk menafikan pembohongan Dr. Hoogland adalah perkara mudah bagi barisan pendakwaraya yang diketuai oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden. Barisan pendakwaraya yang bertaraf A itu sudah tentu berpengalaman untuk mematahkan satu persatu pembohongan warga asing yang di”import” untuk menyelamatkan Anwar dari dosa yang dilakukan terhadap Saiful Bukhari.

Sebelum ini, Datuk Mohd Yusof begitu konsisten mematahkan hujah dan keterangan barisan peguambela Anwar serta keterangan-keterangan saksi pembelaan. Sebagai contoh, kreadibiliti Dr. McDonald yang juga warga asing dari Australia begitu mudah dipertikaikan memandangkan “doktor” itu tidak pernah mempunyai sebarang pendidikan formal mengenai DNA. Apatah lagi “saksi misteri” yang “langsung tak misteri” dengan pembohongan yang bercanggah dan terlalu subjektif mengenai Saiful Bukhari.

Paling mengejutkan ialah pengguguran bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, dari dipanggil sebagai saksi pembelaan kes tersebut. Sedangkan dalam pengetahuan saya, Tan Sri Musa sudah menyatakan komitmennya dan bersedia dipanggil mahkamah untuk memberi keterangan berhubung kes tersebut. Malah rakannya, bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof juga dibatalkan sapinanya oleh para peguambela Anwar.

Persoalannya, mengapa perlu batalkan sapina Tan Sri Musa dan Datuk Rodwan? Bukankah mereka ketika itu masih lagi bertugas dan sebagai Ketua Polis, sudah tentu mereka punya banyak keterangan yang mampu membantu keadilan berhubung kes itu. Sebagai entiti yang mewakili kepentingan rakyat, keterangan dari pihak berkuasa seperti Ketua Polis Negara sangat perlu untuk membuktikan kebenaran memandangkan kebanyakkan kes berprofil tinggi dilaporkan terus kepadanya.

Barisan peguambela Anwar memberikan alasan bahawa tiada gunanya memanggil Tan Sri Musa dan Datuk Rodwan memandangkan Perdana Menteri dan isterinya menolak untuk menjadi saksi pembelaan. Mungkin tujuan mereka ialah untuk mengaitkan hasil siasatan polis itu sebagai satu “arahan” dari Najib dan isteri?

Tolonglah! Najib ada banyak lagi perkara penting dan soal negara yang perlu difikirkan. Pada pandangan saya, Najib tak sikit pun ingin menyemakkan fikirannya memikirkan tentang kes Anwar yang sememangnya jelas salah Ketua Pembangkang itu sendiri yang tidak mahu berubah walau pernah di dakwa sebelum ini dengan kes yang sama.

Pada saya, barisan peguambela Anwar membatalkan sapina Tan Sri Musa Hassan dan Datuk Rodwan kerana takut lebih banyak tembelang Anwar pecah serta diketahui umum. Mereka takut berhadapan dengan kedua-dua bekas pegawai polis tersebut, terutamanya Tan Sri Musa yang dulunya merupakan pegawai penyiasat kes liwat I Anwar yang bermula pada tahun 1996.

Sesungguhnya masa Anwar sudah sampai ke penghujungnya. Bagai “sirih pulang ke gagang”, begitulah perihalnya Anwar Ibrahim yang akan kembali ke “kandang”nya yang terletak di “Bamboo River”.

Saya ragu-ragu sebenarnya dengan keputusan barisan peguambela Anwar yang menutup kes ini dengan tidak memanggil “saksi-saksi pembelaan lain sebagai alibi” untuk Anwar. Sebelum ini, Anwar berdegar-degar memberitahu bahawa dia punya banyak saksi yang boleh menjadi “alibi”. Mana saksi-saksi tersebut? Sudah tidak ada “alibi”, kah?

Mungkinkah ini permainan Karpal Singh yang mengetuai barisan pembelaan Anwar yang mahu melihat Ketua Umum PKR itu disumbat kembali ke dalam penjara? Ini taktik politik terbaru DAP? Atau sememangnya Karpal sudah lama menyampah dengan Anwar. Iyalah, takkan tak ingat dengan kenyataan Karpal sebelum ini?

“It’s enough for Anwar to create trouble in this country, Anwar Ibrahim harus bertaubat!”. Tidak mustahil Karpal suruh Anwar bertaubat dalam penjara, kan?


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! ANWAR NAIK ANGIN KAT TUN M SEBAB KASI PECAH DIA PUNYA RAHSIAAAAA..!!!!


Hadoi laaaaa..!!! Tun Dr. Mahathir nihhh.... Ribut tak de, angin tak de, tetiba pulak dia nak bocorkan rahsia Si Ketua Penipu tu pulak. Apa rahsia yang dia dah dedahkan?

Tapi jangan salah sangka. Rahsia ni pun sebenarnya bukan isu baru. Tapi dah lama dah isu ni timbul sebenarnya. Sejak awal tahun lagi, isu ni dah hangat diperkatakan.

Kali ini, ianya boleh dijadikan bukti pulak dalam perbicaraan kes liwat Si Ketua Penipu tu terhadap Bekas Pembantu Khasnya, Mohd Saiful.

Sebelum ini, Doktor yang merawat sakit tulang belakang Si Ketua Penipu tu kata, punca penyakit tu disebabkan kerana dia dipukul oleh Polis.

Tapi, dalam pendedahan yang dibuat sebelum ini jelas membuktikan yang Si Ketua Penipu tu dah kencing Doktor Hoogland hidup - hidup. Meh baca kenyataan dibawah:


Petikan dari buku 'A Doctor In The House - The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad

Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah jatuh kuda, hingga hampir patah lehernya, tetapi kemudiannya beliau menukar cerita dengan menuduh pihak polis mencederakan lehernya, begitulah kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam bukunya, A Doctor In The House, MPH Group Publishing Sdn Bhd, 2011.

“Selama bertahun-tahun, kami mempunyai hubungan peribadi yang baik. Beliau menunggang kuda sepertimana yang saya lakukan, walaupun beliau terbukti adalah penunggang yang tidak sabar. Sebelum beliau pandai menunggang dengan betul, (tetapi) beliau (sudah) mula menunggang kencang.

“Beliau jatuh dan hampir patah lehernya dan terpaksa dimasukkan ke hospital. Kemudian beliau menuduh pihak polis telah mencederakan lehernya”, katanya.- aidc.

Eh! Bukan ke Si Ketua Penipu tu kata dia nak ambik tindakan terhadap penerbitan buku Tun Dr. Mahathir sebelum ni? Jadi, kenapa dia masih belum ambik tindakan?

Kalau diingatkan balik, dalam buku Tun ni ada tulis mengenai skandal Si Ketua Penipu tu dengan empat orang wanita.

Dua daripada wanita tersebut sanggup memenuhi kehendak Si Ketua Penipu tu, dan dua lagi pulak menolak. Dan perkara tersebut turut diakui oleh sahabat baik Si Ketua penipu tu sendiri.

Jadi, sekarang ni macam mana? Adakah dia akan ambik tindakan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun dalam buku dia ni? Atau adakah dia hanya akan mendiamkan diri?

Ke dia nak kata yang ianya hanya konspirasi demi menjatuhkan maruah dia je? Kalau dia berani, ambik tindakan. Setakat bercakap je, apa guna!!!


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! RAHSIA "TONG" FAIZAL TERBONGKARRR....!!! Gomo mesti suka punyaaa...

Dalam gambar ni..aku recognize sorang saja budak Mykmu.net...dan yang pastinya bukan budak "Tong" Faizal yang kat tengah-tengah tu...hahahahahahaaaaaa...

Kah!Kah! Kahhhh..!!! Ketawa guling-guling aku baca entry Parpu yang satu ni semalam. Hangin betul Parpu dengan budak Exco Pemuda, "Tong" Faizal nih. Aku rasa, kalaulah budak nama "tong" Faizal ni ada depan Parpu dah teruk dah kena seranah...!!!


Parpu...
Sabar bro..sabar. Semua orang tahu majlis tu Mykmu.net yang buat. Bertungkus lumus kawan-kawan kita buat kerja. Perkara tu semua orang tahu, termasuk PM sendiri, bro...

So..pi mai pi mai tang tu jugak. Budak "Tong" Faizal ni takkan boleh tipu PM punya. Dia ingat PM tu bodoh macam dia dan macai-macai dia ka? Heh?!

Kalau bebudak dalam facebook yang tak tahu hujung pangkal tu boleh la dia kelentong. Biasa la..takkan hang tak kenal "Tong" Faizal punya perangai, Bro...? Dia memang cari makan macam tu...dari dulu lagi, kan? Heh?!

Bro...kita tunggu next event. Dah tak lama dah...next month saja. Kita tengok pulak apa akal depa nak tipu budak-budak dalam facebook tu....

Pada aku, sekali bebudak tu dah tahu rahsia budak "Tong" Faizal ni menipu, sampai selama-lamanya depa takkan percaya kat dia lagi dahhh...biarkan...aku percaya..apa yang dia buat ni akan back fire dia balik....

Bro Parpu...selama ni ramai dah blogger yang dah terkena dengan "Tong" Faizal ni. Gomo dah banyak kali terkena...dan kali ni MyKMU.net pulak...dan aku sebagai sebahagian dari keluarga besar Mykmu.net tentu "terasa" dengan apa yang berlaku...

Anyway..aku rasa...webmaster Mykmu.net tahu apa yang perlu dia buat untuk settle perkara ni...heheheheheeeee....

Lagi satu, korang tau tak kenapa aku panggil mamat tu "Tong"? Hahahahahaaaa....

p/s: Bro...ada ke patut dia hantar sorang budak itam jumpa webmaster Mykmu.net lepas tu claim satu akaun FB tu dia yang create...padahal webmaster Mykmu.net tu yang create..!!! Hahahahahaaaaaa....kantoi bro..kantoi berdepan pulak tuhhh..!!! Hahahahaaaaaaaa.....

GEMPARRR..!!! BERITA TERKINI KES BUAH DADA DIRAMAS ANAK VVIP PENANG...!!!


Saya telah mendapat maklumat susulan mengenai kes buah dada diramas anak VVIP di Pulau Pinang bahawa ada pihak yang akan tampil membuat laporan polis terhadap kes tersebut dan diminta pihak berkuasa menyiasat perkara itu dengan segera.

Menurut sumber, pihak itu menggesa siasatan berhubung kes itu dilakukan kerana bimbang tentang keselamatan anak-anak gadis di Pulau Pinang yang berkemungkinan akan mengalami nasib yang sama seperti mangsa sebelum ini.

Selain itu, laporan polis itu juga dibuat bagi menuntuk keadilan untuk mangsa kes berkenaan yang dikatakan berada di dalam keadaan "phobia" dan tertekan.

Maklumat tersebut juga memberitahu bahawa pihak berkenaan akan membuat laporan kepada SPRM berhubung kes berkenaan atas dakwaan rasuah dan salah guna kuasa oleh keluarga VVIP tersebut.

Dikhabarkan bahawa semua laporan tersebut akan dilakukan di atas nama Betty. Tak tahulah Betty Benafe ke...Betty drama alih suara dulu tu ke...atau Betty lain...ini memandangkan kerana individu yang bernama "Betty" ni la yang kowtim dengan duit RM200,000 tu...

Errr....rasa-rasa hari ni Malaysiakini akan pergi tanya Guan Eng lagi ke tak..??? Heheheheheheheeee.......kantoi!!!

Lawak Pagi Selasa..! Hapuskan Ketuanan Melayu..!!!

Monday, October 17, 2011

BUAH DADA BERHARGA RM200,000 DIRAMAS: Puteri UMNO Mahu pihak berkuasa siasat segera..!!


Pergerakan Puteri UMNO mahu pihak berkuasa menyiasat dakwaan beberapa blog yang mendakwa seorang pelajar perempuan telah dicabul kehormatannya oleh seorang pelajar lelaki yang dikatakan anak seorang VVIP di Pulau Pinang.

Ketuanya, Datuk Rosnah Shirlin Abdul Rashid berkata, sewajarnya pihak berkuasa menyiasat kes tersebut memandangkan ia melibat kehormatan seorang gadis yang telah dizalimi.

“Sekiranya perkara ini benar-benar berlaku, tidak kira sama ada anak VVIP atau anak Ketua Menteri sekali pun, dia perlu di bawa ke muka pengadilan.

“Undang-undang di negara ini tiada pengecualian kepada sesiapa sekali pun,” katanya kepada Mynewshub.my ketika dihubungi di sini hari ini.

Beberapa blog politik berpengaruh hari ini mendakwa seorang pelajar perempuan telah dibayar sebanyak RM200,000 untuk menutup mulut setelah buah dadanya diramas oleh seorang pelajar lelaki, anak kepada seorang VVIP di Pulau Pinang.

Menurut blog MiM, wang tersebut disogok oleh keluarga pelajar lelaki itu kepada mangsa dan kemudiannya bertindak memindahkan anak mereka ke sekolah lain untuk mengelak insiden tersebut diketahui orang ramai.

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang dikaitkan sebagai VVIP yang dimaksudkan, dilaporkan sebuah portal berita sebagai enggan mengulas mengenai perkara tersebut kepada media.

“Mengapa harus saya menjawab soalan mereka setiap kali?,” persoalnya kepada wartawan hari ini.

Isteri Guan Eng, Betty Chew ketika ditanya hal itu mengelak dari menjawab dan hanya berkata, “Tolong kemukakan soalan kepada KM”.

Anak lelaki ketua menteri itu yang berusia 16 tahun itu didakwa baru-baru ini dipindahkan dari sekolah Cina Heng Ee ke Sekolah St Xavier’s Institution kerana masalah disiplin.

Mengulas mengenai jawapan Ketua Menteri Pulau Pinang itu, Rosnah menyatakan bahawa mungkin itu pendekatan yang digunakan Setiausaha Agung DAP itu untuk mengelak dari terus tertekan akibat dakwaan tersebut.

“Mungkin itu pendekatan beliau untuk menjawab persoalan berkenaan,” katanya lagi.

Rosnah berkata, perkara tersebut melibatkan salah laku individu yang mengaibkan mangsa yang hanya merupakan seorang gadis marhein serta kaum keluarganya dan pembelaan perlu diberikan kepada mereka. -mynewshub.my

GEMPARRR..!!! GAP Cabar Khalid Gereja Bertumbuk..Berani ke Khalid..???


Bila saya baca posting GAP yang ajak Khalid Samad bertumbuk, macam-macam yang datang dalam kepala. Nak ketawa pun ada, setuju pun ada, marah pun ada..macam-macam ada...

Pada saya, GAP memang punya alasan kukuh untuk ajak Khalid Samad bertumbuk (itupun kalau Khalid Samad berani dan sanggup sahut cabaran lah). Ye la, ada ke patut Khalid Samad salahkan Sultan Selangor sebab tegur umat Islam untuk bangkit tangani gejala murtad yang sedang aktif dijalankan oleh pihak Kristian (Evangelis)?

Salah ke teguran Sultan Selangor tu? Tuanku kan seorang Ketua Tertinggi Agama Islam di Selangor, jadi tentulah layak untuk memberi sebarang komen atau teguran mengenai Islam di negeri Selangor. Apatah lagi umat Islam diancam gejala murtad!

Apa Khalid Samad biol sangat ke? Baru-baru ni Hasan Ali ada datang rasmi Seminar Menangani Cabaran Kristianisasi Di Malaysia di bangunan SUK, Shah Alam. Dia tak tahu ke betapa seriusnya cabaran Kristianisasi ni? Atau dia saja buat macam tu sebab yang datang rasmi tu adalah Hasan Ali? Gitu?

Bro GAP, kalau hang jadi bertumbuk dengan Khalid Samad, aku sanggup jadi pengadil! Hangpa bertumbuk dari pagi sampai esok pagi pun aku sanggup tunggu jadi pengadil. Nak jugak aku tengok sapa yang menang. Hehehehheeee...

p/s: Aku rasa GAP mungkin menang...sebab dia baru balik "bertapa" di luar negara...katanya ilmu persilatannya lebih ampuh sekembalinya dari perguruan ini...macam-macam dia bawa balik dari sana...mortar, peluru berpandu, revolver, machine gun...pistol air pun adaaa..!!!

Mungkin Aziz Bari Pakar Undang-Undang, Tapi Kurang Ajar..!!!


Bila mana seorang yang dikatakan pakar undang-undang terlalu taksub dengan kepakarannya, dia selalunya akan keliru dengan soal moral, tidak mampu berfikir dan yang paling malang, dia akan merasakan dia terlalu bagus untuk mendengar pandangan pihak lain yang jauh lebih bernas.

Tidak ramai yang punya sifat begitu di negara ini, dan salah seorang yang bersifat sedemikian ialah Aziz Bari, seorang pensyarah dan pakar perundangan dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Setelah DYMM Sultan Selangor bertitah melahirkan rasa murkanya dengan usaha-usaha yang dilakukan oleh pihak gereja DUMC yang cuba memurtadkan umat Islam di negeri di bawah naungan Baginda.

Dalam isu JAIS-DUMC tersebut, JAIS jelas dipihak yang benar dengan penemuan beberapa bukti yang ditemui yang membuktikan wujudnya usaha Kristianisasi di Selangor. Bagaimanapun, bukti yang ada tidak mencukupi bagi JAIS mendakwa gereja tersebut ke muka pengadilan.

Berdasarkan titah tersebut, tiba-tiba muncul pula Aziz Bari mencelah dan mengkritik titah Tuanku Sultan Selangor tersebut. Menurut Aziz Bari, Sultan Selangor telah “melanggar garisan yang ditetapkan kepada DYMM Raja-Raja Melayu dan membelakangkan perlembagaan”.

Begitulah bunyinya kritikan Aziz Bari, seorang rakyat yang cari makan di Selangor (UIAM – Gombak) dan tak sedar dek untung!

Ekoran kritikan Aziz Bari tersebut, ia mencetus kontroversi di kalangan rakyat dan menyebabkan ada yang tampil membuat laporan polis terhadapnya.

Dalam hal ini, saya lebih bersependapat dengan negarawan ulung, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ketika saya mendengar kritikan Aziz Bari terhadap Tuanku Sultan Selangor, perkara pertama yang hadir dalam pemikiran saya ialah “AZIZ BARI KURANG AJAR PADA DYMM RAJA-RAJA MELAYU”!

Mungkin saya dan Tun M tidaklah sehebat Aziz Bari yang kononnya tahu serba-serbi mengenai perlembagaan dan undang-undang. Namun, sehebat mana sekalipun pengetahuan Aziz Bari terhadap bidang itu, ia bukanlah satu “lesen besar” untuknya menghina Raja-Raja Melayu sebegitu.

Saya hairan dengan seorang Melayu yang menghina seorang Raja Melayu yang bertindak mempertahankan aqidah umat Islam di negara ini. Seorang yang mengaku Islam, namun mengkritik Rajanya yang meluahkan rasa kecewanya tentang usaha pihak yang tidak mematuhi perlembagaan itu sendiri.

Saya percaya, Aziz Bari tentu tahu tentang perlembagaan yang melarang sebarang usaha memurtadkan umat Islam di Malaysia. Memang tak cukup bukti untuk dibawa kes tersebut ke mahkamah untuk diadili, namun buktinya tetap ada, bukan?

Lagipun Baginda Tuanku bertitah bahawa tidak ada sebarang pendakwaan akan dibuat terhadap gereja itu. Sultan Selangor hanya meluahkan rasanya, iaitu rasa murka Baginda terhadap usaha itu, salahkah?

Tidakkah Aziz Bari tahu bahawa majoriti umat Islam sangat marah dengan apa yang dilakukan oleh DUMC dan pihak yang cuba memurtadkan saudara seIslam di negara ini? Apa Aziz Bari tidak ingat tentang kisah Natrah?

Tidak ingat tentang Lina Joy dan ribuan umat Islam lain yang telah dibaptiskan secara rahsia? Tidakkah Aziz Bari sebagai seorang Islam punya perasaan sayang pada saudara seIslam dan aqidah mereka yang dicabar di negara ini? Tidakkah Aziz Bari sedar bahawa dia juga seorang Islam?

Mungkin pada Aziz Bari, dia merupakan seorang “pakar” perlembagaan. Namun kelebihan itu tidak menjadikannya seorang yang baik. Berapa ramai pakar undang-undang yang buruk perangainya memanipulasi undang-undang demi kepentingan diri sendiri.

Seorang peliwat misalnya telah menangguhkan kesnya hingga lebih 3 tahun hanya kerana dia punya peguam yang mahir dengan undang-undang. Jika dia orang biasa yang tidak mampu membayar yuran guaman seorang peguan hebat seperti itu, dah tentu sudah lama dia merengkok dalam penjara!

Sememangnya Aziz Bari seorang pakar, tapi dia lebih layak digelar sebagai “PAKAR UNDANG-UNDANG YANG KURANG AJAR DAN TIDAK BERMORAL”. Mungkin Aziz Bari lupa pesan pensyarahnya dahulu bahawa “undang-undang hanya berkait sedikit sahaja dengan moral”. Mungkin ia menjadikannya kurang ajar dan tidak bermoral seperti sekarang!

Mujurlah dia bukan pensyarah saya dulu di UIAM. Jika tidak, malu nak mengaku dia pensyarah saya!

Sumber: klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!