Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, August 20, 2011

Panasss..!!! Malaysian Insider mintak maaf pada PM, mengaku wartawannya bangang..!!!


Patutnya, Malaysian Insider rasa malu dengan apa yang berlaku. Dan sepatutnya Malaysian Insider juga memohon maaf kepada semua pembaca, dan tidak hanya kepada PM sahaja. Dah jelas, Malaysian Insider akhirnya mengaku salah dan mengaku wartawannya memang "bangang"!

Malaysian Insider juga mengaku wartawan-wartawannya tidak faham bahasa Melayu dengan baik. Habis tu, kenapa pulak Malaysian Insider ambil budak-budak bangang tu jadi wartawan? Kalau iya pun, jangan la hantar wartawan-wartawan bangang tu ke press conference berbahasa Melayu.

Aku tengok, dah banyak kali dah wartawan-wartawan depa ni tak faham yang cuba disampaikan. Nama je warganegara Malaysia, tapi bahasa Melayu pun tak faham. Apatah lagi bila bercakap. Lintang pukang je soalan yang diorang kemukakan. Macam tu kualiti wartawan Malaysian Insider? Padan pun beritanya banyak spin dan bodoh-bodoh belaka!

Macam tu pun masih ramai lagi rakyat Malaysia yang baca dan percaya pada portal pro-pembangkang tu? Agak-agak la. Apa standard yang korang letak pada diri sendiri untuk percaya benda karut-marut propaganda pembangkang tu? Lain la kalau daya intelek korang tu tahap sifar...

Tapi, sekurang-kurangnya Malaysian Insider mengaku salah dan menyalahkan diri sendiri. Berbanding "Yahudikini" yang dah banyak kali kantoi menipu, diorang tetap juga buat muka tak malu. Muka tembok! Dari wartawan hinggalah editornya, memang jenis muka tak malu!

Apa tidaknya? Walaupun dihentam, dikantoikan dan diperli secara berdepan, Malaysiakini tetap bermuka tebal pergi cover majlis-majlis BN, UMNO, Perkasa dan NGO-NGO yang menghentam mereka. Sebagai contoh, Tok Him dan Zul Kulim pernah hentam diorang secara berdepan, wartawan malaysiakini tu berada betul-betul depan depa! Tapi biasalah, muka tembok...mana ada rasa malu pun...
The Malaysian Insider Mohon Maaf Kepada PM

KUALA LUMPUR – Portal berita The Malaysian Insider (TMI) hari ini membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atas kesilapan laporan bertajuk Najib: Meritokrasi 100 Peratus Akan Lahir Negara Tidak Bermutu.

Permohonan maaf itu dibuat oleh Pengarang TMI, Jahabar Sadiq dan ia disiarkan dalam ruangan ‘Side Views’ portal berkenaan dan laporan terbabit juga telah dibawa keluar.

Antara lain laporan tersebut menyatakan Perdana Menteri menjustifikasikan langkah pentadbirannya kembali kepada dasar-dasar tindakan afirmative untuk mengalakan ekonomi bumiputera dengan berkata, satu sistem yang hanya berdasarkan 100 peratus meritokrasi hanya akan melahirkan negara tidak bermutu.

Sedangkan Najib langsung tidak menyebut tentang negara akan menjadi undur bila laksana meritokrasi sebaliknya beliau menegaskan bahawa kita mesti mengadunkan antara meritokrasi dengan keadilan sosial memandangkan melakukan meritokrasi sepenuhnya ia masih dilihat sebagai tidak adil.

Pada masa yang sama jelas beliau, tanpa meritokrasi kita akan menjadi negara mediocrity (tidak bermutu).

Ucapan beliau dengan jelas berniat untuk memberitahu bahawa kerajaan sentiasa memberikan keadilan kepada semua pihak dan kaum di negara ini.

Kesilapan kali ini dipercayai berlaku kerana kecuaian pemberita yang tidak memahami bahasa Melayu dengan baik. Penguasaan yang rendah terhadap bahasa rasmi dan bahasa ibunda masyarakat majoriti negara ini menyumbang kepada kesilapan itu. -MYNEWSHUB.MY

Panasss..!!!!! Jualan Penghabisan Stok Pembangkang..!!!


Seolah-olah berada dalam minit-minit kecemasan, pembangkang menyerang kerajaan bertubi-tubi dalam keadaan kelam kabut dan kehilangan arah.

Malah serangan yang telah dipatahkan dengan begitu nyata seperti isu cincin juga terus dimainkan berulang-ulang gara-gara terlalu kalut dan panik.

Ketakutan mereka ini, mungkin kerana 22 Ogos semakin hampir atau mungkin juga kerana percaya bahawa pilihan raya semakin dekat tidaklah dapat dipastikan.

Kini pembangkang mencuba nasib menyerang kerajaan lagi dengan memainkan isu perlantikan Fact Based Communication (FBC) untuk pembikinan filem dokumentari bertajuk Propaganda Malaysia bagi siaran BBC.

Blog pro-pembangkang tersebut turut memetik minit mesyuarat yang menyatakan bayaran berjumlah RM28,350,000 yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia kepada syarikat tersebut bagi tujuan ini.

Dalam kekalutan, pembangkang nampaknya tidak berfikir panjang sebelum menyerang.

Jika mereka melakukan sedikit penyelidikan mereka pasti akan mendapati bahawa FBC telah dilantik oleh Perdana Menteri terdahulu iaitu Tun Abdullah Badawi.

Dato’ Seri Najib yang mengambil alih jawatan beliau pada 3 April 2009 hanyalah ‘mewarisi’ kontrak yang telah ditandatangani.

Kos menamatkan kontrak adalah jauh lebih tinggi, maka kerajaan mengambil langkah bijak dengan menggunakan khidmat FBC sebaik mungkin.

Lebih dari itu, kontrak lantikan tersebut yang berakhir dalam masa 2 tahun, telah pun tamat kini. Oleh itu secara automatiknya ia tidak lagi menjadi isu.

FBC sebenarnya bukanlah dilantik semata-mata untuk membikin sebuah dokumentari tetapi telah berkhidmat mempromosi Malaysia serta membantu memperbetulkan gambaran serta menaikkan kembali imej Malaysia yang teruk dirosakkan oleh pembangkang, terutamanya Anwar Ibrahim.

FBC menjalankan tugas dengan baik untuk memperomosi Malaysia bukan sahaja melalui BBC, tetapi juga CNBC, AlJazeera dan lain-lain.

Justeru, jumlah RM28.4 juta tersebut tidaklah banyak jika diambilkira kepentingan negara.

Oleh itu pembangkang tidak usahlah merungut berteriak konon kerajaan membazir wang, mengupah Yahudi atau sebagainya kerana jika tidak kerana pengkhianatan mereka yang sering memburuk-burukkan negara sendiri, tentu kerajaan tidak perlu mengeluarkan walau sesen pun untuk tujuan itu.

Tidak ada pembangkang di negara lain yang begitu giat memburukkan negara sendiri sepertimana pembangkang di Malaysia.

Jika kerajaan tidak bertindak memperbaiki nama dan imej Malaysia di mata dunia, tentu Malaysia sudah lama mengalami kemerosotan yang teruk dari segi pelaburan, pelancongan dan sebagainya akibat dari sikap tidak bertanggungjawab dan khianat pihak pembangkang.

Tidak perlu juga pembangkang menyalak-nyalak mengaitkan kerajaan UMNO/BN dengan Yahudi kerana isu itu telah lama selesai dijawab oleh pihak kerajaan dan APCO sendiri yang menafikan penglibatan mereka dengan Israel.

Satu-satunya yang pasti mengenai Yahudi dan hubungannya dengan Malaysia adalah melalui pembangkang secara am dan Anwar Ibrahim secara peribadi.

Hubungan pembangkang/Anwar dengan Yahudi boleh dilihat dengan jelas melalui latarbelakang portal pro-pembangkang tegar iaitu Malaysiakini dan ‘alat penyamaran’ pembangkang iaitu Bersih.

Maria Chin Abdullah yang juga salah seorang ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 yang mengakui BERSIH menerima sejumlah kecil sumbangan daripada dua organisasi Amerika Syarikat iaitu NDI (National Democratic Institute) dan OSI (Open Society Institute) NDI adalah salah satu cabang NED (National Endowment For Democracy) sebuah yayasan yang didalangi Yahudi, dipengerusikan Carl Gershman.

NDI pula dipengerusikan oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat.

Kedua-dua tokoh Yahudi itu mempunyai hubungan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak pengakhiran tahun 1990-an lagi

Philip Agee, bekas pegawai CIA mendedahkan penubuhan NED adalah tiruan daripada modus operandi CIA. Menurutnya sebelum ini, CIA menyalurkan dana kepada yayasan Kristian Jerman, termasuk KAF (Konrad Adenauer Foundation), namun selepas penubuhan NED, saluran wang CIA dipindahkan dari KAF kepada NED.

Di Malaysia, NED melalui cabang-cabangnya turut memberi bantuan kewangan kepada SUARAM, Malaysiakini, NIEI (National Institute for Democracy and Electoral Integrity), SEAPA (Southeast Asian Press Alliance), dan CIJ (Centre for Independent Journalism), selain pernah mengadakan bengkel khas kepada tenaga penggerak BERSIH.

Pada Februari 2001, Far Eastern Economic Review (FEER) mengaitkan Malaysiakini dengan Open Society Fund. Kemudiannya, bekas ketua editor Chon Yen Long membuat satu kenyataan mengejutkan bila mendedahkan Malaysiakini mendapat pembiayaan sejumlah RM188,000 daripada Media Development Lond Fund (MDLF) yang turut dikaitkan dengan George Soros.

MDLF turut menyenaraikan Malaysiakini sebagai klien mereka di serata dunia. BBC melaporkan George Soros telah memberi dana awal sejumlah USD$500,000 kepada Sasa Vucinic (Managing Director MDLF), pada 1995 untuk membantu MDLF menggerakkan media bebas di 17 negara pada awal penubuhannya.

Projek pertama MDLF ialah membantu surat khabar Bratislavan yang beroperasi di Slovakia. Kaitan antara MDLF dan Soros amat jelas iaitu Soros selaku penaja dana awal kepada MDLF.

Ini hanyalah sebahagian kecil atau ringkasan hubungan pembangkang dengan Yahudi. Semua ini bukan lagi rahsia dan hampir semua rakyat Malaysia sudah sedia maklum mengenainya.

Oleh itu, tidak payahlah mana-mana blogger pembangkang mencuba-cuba menyerang kerajaan dengan mengaitkan kerajaan dengan Yahudi dalam usaha menonjolkan pembangkang sebagai Islamik kerana sudah terang lagi bersuluh bahawa pembangkang bukan sahaja agen Yahudi tetapi juga penyokong dan pembela agen yang memurtadkan orang Islam.

Kesimpulannya, isu FBC ini jelas ditimbulkan pembangkang kerana sudah ketandusan isu dan idea untuk membelit dan memfitnah. Nampaknya, pembangkang telah benar-benar kehabisan modal dan kini terpaksa membuat jualan penghabisan stok bagi menampung sisa-sisa hidup parti mereka.


Sumber: Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! PRU 13 AKAN DIUMUMKAN BILA-BILA MASA DARI SEKARANG..!!!


Gendang perang sudah dipalu! Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah mengumumkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, tanpa perlu menunggu Jawatankuasa Khas Parlimen selesai memtransformasikan sistem pilihanraya negara.

Nampaknya gegak gempitalah puak-puak Pakatan Haram yang tidak puas hati dengan pengumuman Najib itu. Mereka sebelum ini memberikan syarat kepada Kerajaan supaya tidak melangsungkan PRU ke-13 selagi Jawatankuasa itu tidak selesaikan masalah yang ada pada sistem pilihanraya yang dikendalikan SPR.

Saya percaya, Najib akan dikecam dengan pelbagai kata nista dan sebagainya selepas ini. Namun, rasionalnya sudah Najib sediakan. Ramuannya cukup pedas untuk memerah padamkan muka dan menyebabkan telinga puak-puak Pakatan Haram ini berasap, termasuk Ambiga dan geng Bershitnya.

Najib sudah katakan sebelum ini. Barisan Nasional, Najib, dan seluruh jemaah menteri sendiri pun akan rasa cukup terhina sekiranya BN menang dengan cara yang tidak bersih dan menggunakan tipudaya kotor. BN sendiri pun tak suka apabila SPR "memenangkan" Pakatan Haram di 4 buah negeri dan 1 Wilayah Persekutuan pada PRU 12 dahulu.

BN sendiri tahu bahawa sistem SPR perlu dibaik pulih dan sebab itulah Jawatankuasa itu ditubuhkan. Jawatankuasa itu ditubuhkan bukan kerana tunduk pada desakan parti pembangkang. Tapi ia ditubuhkan sebab BN berpendapat, ia perlu ditubuhkan. Itu rasionalnya dan tal payah diputar belitkan lagi.

Saya melihat pengumuman Najib ini menimbulkan rasa tidak puas hati oleh ramai puak-puak Pakatan Haram. Komen-komen di "Yahudikini" penuh dengan caci maki kepada Perdana Menteri. Macam-macam ditohmahnya Najib. Terpaksa pula saya hentam balik di ruangan berita yang sengaja di"spin"kan oleh portal pembangkang itu.

Sebelum ini, semua negeri di bawah jajahan Pakatan Haram sudah mengumumkan bahawa mereka sudah bersedia untuk menghadapi PRU ke-13. Ketua Pembangkang yang air maninya dalam dubur Saiful pun sebelum ini dengan bangganya mengumumkan Pakatan Haramnya itu sudah bersedia menghadapi PRU ke-13. Mereka sedia menggempur BN, begitulah kononnya kata mereka.

Tapi, bila Najib umumkan bahawa tarikh PRU ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, mengapa mereka nak marah pulak? Bukankah mereka kata mereka sudah bersedia? Sedia apa ke namanya kalau marah-marah dan kelam kabut begini? Takut ke? Ada telur ke takde ni? Zuraida memang takde telur, tapi Anwar Ibrahim tu ada ke telurnya?

Saya melihat, tiada sebab untuk mereka melenting kepada Najib. SPR sebelum ini "memenangkan" mereka di beberapa buah negeri BN, termasuk Selangor yang menjadi kubu kuat BN sebelum ini. Dua buah negeri asal bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir dan Tun Dolah, iaitu Kedah dan Pulau Pinang, jatuh ke tangan mereka. Malah majoriti 2/3 BN pun "dinafikan" oleh SPR.

Jadi, dimana yang tidak telusnya lagi? Agen pemerhati mereka pun ada di setiap pusat undi! Agen mereka tidur, tak buat kerja dan makan elaun buta, kah? Sayugia saya ingin ingatkan. BN pun bukannya kuat sangat untuk menghadapi PRU ke-13, namun insyaAllah, dengan berkat doa orang BN yang teraniaya dan difitnah siang dan malam, BN akan kembali mendapatkan majoriti 2/3 itu!

InsyaAllah. Ayuh..!!! Gendang perang sudah dipalu..!!!


Sumber: klik sini

Pas terbongekkk kena penampar Panglima Melayu ATM..!!!

PAS kantoi lagi apabila mengemukakan empat orang BEKAS anggota Angkatan Tentera Malaysia untuk memburukkan imej SPR. Mereka mendakwa, empat BEKAS anggota Tentera terbabit ditugaskan untuk memangkah kertas undi pos didalam pilihanraya yang lalu.

Selain dari bertujuan untuk megaibkan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), PAS juga mahu memburukkan pihak ATM yang selama ini berkhidmat mengawal keselamatan negara tanpa mengira waktu. Ini bukti jelas bahawa PAS semakin terdesak untuk menjatuhkan kerajaan.

Fitnah PAS ini bagaimanapun terbongkar apabila Panglima Angkatan Tentera (ATM), Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin sendiri bertindak tampil untuk membuat penafian terhadap dakwaan jahat dari PAS dan Pakatan.

Jeneral Tan Sri Zulkifeli menyifatkan tuduhan PAS dan Pakatan tersebut adalah perkara yang tidak berasas dan juga merupakan satu pengkhianatan oleh anggota Tentera terbabit yang sengaja mahukan perpecahan wujud dikalangan Angkatan Tentera Malaysia.

Panglima ATM itu juga menegaskan bahawa proses pengundian Pos yang selama ini dilakukan oleh pihak mereka adalah telus. Mana mungkin ianya diselewengkan kerana terdapat wakil-wakil parti bertanding sendiri dan pemerhati bebas yang memantau sepanjang proses pengundian dijalankan.

Setelah dikecam oleh pihak atasan ATM sendiri, PAS dan Pakatan dilihat membisu mungkin sebab malu kerana taktik kotor mereka sudah terdedah. Kita sendiri merasa pelik dengan apa yang diceritakan oleh kesemua BEKAS anggota Tentera yang mendakwa memangkah undi Pos tersebut.

Apa tidaknya, bukankah sesuatu yang mencurigakan apabila mereka mendakwa terpaksa memangkah sebanyak dua karung undi Pos Tentera dan terpaksa mengambil masa tiga hari untuk “menyempurnakan” tugas mereka memangkah undi.

Adakah keempat-empat BEKAS anggota Tentera terbabit itu kurang upaya atau cacat sampaikan terpaksa mengambil masa tiga hari bagi menyelesaikan kerja senang memangkah kertas undi?

Lagi pun, kenapa baru sekarang ini sahaja mereka tampil untuk membuat pendedahan? Kenapa selama ini mereka berdiam diri jika benar mereka DIPAKSA untuk memangkah undi bagi memenangkan Barisan Nasional?

Bagaimanapun, kita sebagai rakyat yang menyokong kerajaan pastinya mahu pihak ATM mengambil tindakan sewajarnya terhadap para penyebar fitnah yang terbabit. Paling kurang pun, pihak ATM wajar menyaman PAS dan Pakatan kerana telah memburukkan imej ATM dengan sengaja.

Dengan penjelasan dari pihak ATM didalam isu ini, rakyat kini sudah dapat mengagak bahawa anggota Tentera yang bersekongkol dengan pihak pembangkang itu adalah mereka-mereka yang kecewa dan terdesak.

Siapa tahu, mungkin mereka telah diberi imbuhan yang lumayan oleh pihak terbabit bagi memburukkan kerajaan. Jika mereka setia kepada negara dan pemerintah, mereka pastinya tak bersikap sebegini.


Sumber: klik sini

Aqidah umat Islam di Malaysia tak payah ambil peduli, Syiria lebih pentinggg..!!!

Dewan Pemuda PAS Pusat semalam menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Syria bagi menuntut masyarakat dunia agar menyedari kepentingan politik kuasa-kuasa tertentu yang kelihatan mahu melemahkan Syria.

Pemuda PAS menuntut Kerajaan Syria di bawah pemerintahan Presiden Bashar al-Assad agar melaksanakan perubahan-perubahan demokratik dan menghentikan tindakan keras terhadap pihak yang menuntut perubahan di negara itu.

Agaknya.., apalah yang mangkuk-mangkuk Pemuda PAS tu bayangkan ye..? Kadang-kadang..aku rasa lawak pun ada dengan puak-puak PAS semua tu.. Cuba bayangkan.., dalam negara sendiri pun mereka tak mampu nak bersuara, tapi ada hati pula nak desak negara luar supaya ikut cakap mereka…

Inilah yang kita panggil sebagai golongan yang perasan bagus dan tak sedar diri.. Apa kejadahnya nak desak kerajaan Syria supaya ikut cakap Pemuda PAS? Dah hilang akal ke apa puak-puak tu semua?

Pemuda PAS nak desak Pemimpin tertinggi Syria penuhi permintaan pembangkang di negara tu. Antara perubahan yang dituntut oleh golongan berhaluan kiri di Syria ialah kebebasan berpolitik, bersuara dan memilih pemimpin sama ada melalui pilihanraya demokrasi atau berperlembagaan.

Dan PAS pulak perasan hebat bila serahkan surat bantahan kepada kerajaan Syria. Memorandum tersebut diserahkan oleh Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nik Abduh Nik Abdul Aziz lepas solat Jumaat dan diterima oleh pegawai bahagian pentadbiran kedutaan Syria, Latt Zaifizzul Mansor untuk dipanjangkan kepada duta Syria di Malaysia.

Memang betul lah mereka tu tak tahu malu.. PAS tu bukannya kerajaan pun.. dan PAS bukannya wakil dari pemimpin negara.. Jadi aku musykil.. ada ke yang nak peduli dengan memorandum Pemuda PAS tu..?

Selain dari Raja Ahmad dan Nik Abduh, antara kepimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat lain yang turut hadir termasuk Redzuan Mohd Noor bersama beberapa orang kepimpinan PAS Wilayah Persekutuan yang antara lain termasuklah Ketua Penerangannya, Mohd Nasaie Ismail.

Sebelum itu, mereka bersama puluhan orang pemuda PAS telah mengadakan perarakan dari Masjid Tabung Haji ke Kedutaan Syria untuk menyerahkan memorandum tersebut sebaik sahaja selesai solat Jumaat.

Peliknya... isu aqidah umat Islam dalam negara ni tak pulak Pemuda PAS nak buat Demonstrasi depan Gereja.. Tambah malang lagi.., pemimpin PAS hentam pulak pihak JAIS yang nak benteras gejala murtad..

Jadi nampak sangat PAS sekarang ni bukannya nak menjaga kepentingan agama.. Mereka cuma tahu nak jaga politik murahan mereka saja sebenarnya…


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Adik DS Najib sabotaj Kerajaan pimpinan abangnya..???!!!

CIMB merupakan gabungan beberapa buah bank yang asalnya bertunggakkan Bank Bumiputera Berhad. Ia kemudiannya ditukar kepada Bumiputera Commerce Berhad dan akhirnya kepada CIMB setelah berlakunya penggabungan dengan Southern Bank dan juga penjenamaan semula (rebranding).

Sungguhpun kumpulan politik bumiputera tidak berpuas hati dengan pengguguran nama bumiputera namun tidak ramai membantah secara terbuka kerana tidak mahu dilihat sebagai perkauman.

Seorang pemimpin UMNO dalam keadaan bergurau berkata masih ada perkataan Melayu di CIMB cuma Melayu dan bumiputera bukan keutamaan lagi. Kata beliau CIMB merupakan bank 1 Malaysia kerana ia singakatan kepada Cina, India, Melayu Bank.

Mungkin kerana keutamaannya ialah Cina maka Melayu tidak boleh mengharapkan apa-apa yang istimewa kepada bank tersebut sungguhpun ia dipimpin oleh adik Perdana Menteri, Nazir Tun Razak.

Yang sungguh mengejutkan CIMB bukan sahaja mengutamakan Cina biarpun majoriti penyimpannya ialah bumiputera, malah sanggup mengiklan di dalam Malaysiakini.com, portal berita yang menjadi alat menjahanamkan Barisan Nasional dan kerajaan Malaysia.

Saban hari Malaysiakini menyiarkan berita propaganda memburukkan kerajaan, Perdana Menteri, Barisan Nasional, UMNO dan orang Melayu, namun CIMB yang dikuasai oleh kerajaan dan orang Melayu membutakan mata hati mereka terus memberi tajaan bernilai mungkin jutaan ringgit setahun untuk Malaysiakini.com.

Apakah wajar sebuah GLC yang dipimpin oleh adik Perdana Menteri menyediakan peruntukan iklan kepada Malaysiakini sebuah portal berita yang bukan sahaja kerjanya menjatuhkan BN sejak 1999, malah dikhabarkan menerima banyak peruntukan dalam dan luar negara bagi melemahkan kerajaan sedia ada.

Dalam masa yang sama kita dapati tidak pernah sekali pun CIMB mengiklan atau menyediakan peruntukan iklan kepada akhbar Sinar Harian yang diterbitkan dan dimiliki oleh pengusaha bumiputera dan pekerjanya hampir 95% adalah bumiputera.

Jika mahu dilihat sumbangan Sinar harian kepada kerajaan dan negara jauh lebih baik berbanding Malaysiakini yang hanya menyumbang kebencian generasi muda kepada kerajaan. Lihat sahaja dalam isu Daftar Pemilih Pilihan Raya. Malaysiakini sentiasa berusaha menimbulkan keraguan dan menanamkan propaganda bahawa kerajaan melakukan penipuan dalam daftar pemilih biarpun telah beberapa kali terbukti tuduhan dan propaganda mereka tidak benar.

Telah banyak kali Sinar Harian menjalankan penyiasatan mereka sendiri dan membuktikan hampir 90% dakwaan yang diterbirkan oleh Malaysiakini merupakan dakwaan palsu dan bersifat semberono. Namun portal tersebut terus menerbitkan bahan-bahan berunsur hasutan bagi menanamkan dalam pemikiran pembacanya bahawa kerajaan hari ini korup, penipu dan tidak telus dalam daftar pemilih.

Namun CIMB masih terus mengiklan dalam Malaysiakini dan tidak menyumbang apa-apa kepada Sinar Harian.

Kita pasti CIMB akan memberi alasan bahawa penyiaran iklan ditentukan oleh syarikat ketiga yang diberikan kontrak oleh bank tersebut untuk menguruskan iklan CIMB. Alasan ini selalu diberikan oleh pegawai GLC bagi melepaskan tanggungjawab atau sememangnya “bodoh dan bendul” dalam dunia pengiklanan atau memang ia mahu membantu menjahanamkan BN.

Bukankah aneh peruntukan berpuluh juta setahun oleh GLC seperti CIMB tetapi keputusan untuk mengiklan di mana ditentukan sepenuhnya oleh pihak ketiga?

Sekarang kita mahu jawapan daripada Nazir Tun Razak mengapa CIMB berterusan mengiklan di portal-portal berita yang pro-pembangkang sehingga mensabotaj usaha abangnya sendiri untuk memulihkan imej negara dan juga menguatkan Barisan Nasional?

Wajarkah beliau terus kekal sebagai CEO CIMB sekiranya beliau gagal menguruskan hal-hal sebegini sehingga menjadikan CIMB sebagai penyumbang tidak langsung kepada kerja-kerja menjatuhkan kerajaan BN?

Sumber: klik sini

Lawak pagi ini..!!! Gemparrr..!!! Kes Anwar tak jadi bicara 22 Ogos ni? Tunda lagiii???


Friday, August 19, 2011

Katanya "Lawan tetap lawan"..!!! Tapi dengan Zainur Rijal, Anwar tak berani lawan pulak..!!!

Apa sajalah si Anwar Al Juburi ni.. Tak habis-habis nak menyusahkan dan bawak masalah kepada masyarakat dan juga badan kehakiman negara. Dia ingat rakyat tak ada kerja lain gamaknya.. Asyik nak dengar cerita cubaan tangguhkan kes liwat dia saja..

Dulu katanya dia berani kerana benar.. Lawan tetap lawan kononnya.. Tapi sekarang apa sudah jadi..? Tangguh tetap tangguh.., lari tetap lari sampai kedutaan Turki. Kalau macam ni bukannya berani baii.. Ini pengecut namanya…

Anwar ni berlagak saja pandai.. Dia selalu kata orang lain tak betul. Dalam negara ni, hanya dia sorang saja yang betul dan pandai.. Ekonomi dia pandai, politik dia pandai.., agama pun dia pandai.., berlakon video pun dia pandai.., dan main belakang pun dia pandai juga.. Mana ada orang yang lagi pandai dari dia..?

Jadi betullah tu.., Memang pun Anwar pandai dalam semua bidang.., cuma pandai dia dari sudut pembohong sajalah.. Ayah Pin pun surrender dengan Anwar kalau dalam bab pembohong ni..

Dulu si Anwar ni cuba elakkan kes dia dibicara di Mahkamah dengan buat macam-macam helah. Habis semua orang dia kaitkan kononnya dia di konspirasi oleh kerajaan. Lepas tu bila jarum dia tak jalan, dia cuba pulak nak buang Hakim.. Malangnya, gagal… Biasalah.., orang yang salah ni mana pernah dapat kejayaan..

Hari ni Anwar cuba lagi setelah semua pihak desak dia supaya tak tangguhkan lagi kes dia di Mahkamah.. Anwar try pulak nak buang Peguam Zainul Rijal iaitu Pendakwaraya Syariah. Bukan tu saja.., Anwar juga cuba buang Ketua Pengarah Jawi dan juga Datuk Jamil Khir

Anwar pada awal tahun lalu telah memfailkan permohonan di Mahkamah Syariah terhadap Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, Che Mat dan Jamil Khir supaya pendakwaan qazaf terhadap Saiful dijalankan mengikut undang-undang syarie namun ditolak.

Dia kemudian membuat rayuan di mahkamah sama pada April tahun lalu dan permohonan itu dijangka akan didengar pada Oktober ini.

Yang menariknya, Anwar kata Peguam Zainul Rijal dah menghina mahkamah bila peguam terbabit melambat-lambatkan perbicaraan kes dan campurtangan dalam perjalanan kes Liwat 2 di Mahkamah Sivil..

Anwar juga tuduh Menteri Agama Datuk Jamil Khir halang pendakwaan daripada berlaku. Tapi Anwar lupa yang dia dan kumpulan peguambela dia dah hampir 100 kali tangguhkan kes di Mahkamah.

Siapa yang sebenarnya hina Mahkamah sekarang ni? Memang kaki spin lah Anwar ni.. “Kata dulang paku serpih.., nak kata kat orang tapi dia sendiri yang lebih..


Sumber: klik sini

Panassss 18SX..!!! Marsha tak laku sampai kena "jual diri" begini..???!!!



Tertonggeng sana, tertonggeng sini. Elok sangat le tu? Entah sapa ajar si Marsha ni aku pun tak tahu. Tapi dia pun sanggup pulak berposing macam ni? Aku tak tahu apa motif si Marsha ni. Dia tak laku sangat ke sampai terpaksa "jual diri" macam ni?

Aku tak tahu la apa agama si Marsha Londoh ni. Tapi, bila berposing macam dah nak ter"londeh" macam ni, aku rasa ia adalah satu perbuatan yang melampau! Memang la seksi dan hangat. Tapi, sebagai rakyat Malaysia yang sememangnya kaya dengan adab ketimuran dan kaya dengan kesopanan serta kesusilaan, Marsha tak wajar bergambar macam ni.

Gambar-gambar ini dirakam untuk terbitan sebuah majalah FHM. Aku tak tahu la sapa yang suruh Marsha berposing macam ni. Tapi pada aku, semua yang terlibat, sama ada Marsha, cameraman atau editorial majalah tu tak sepatutnya mensensasikan majalah mereka begini.

Aku tertanya-tanya, adakah golongan wanita tak rasa dieksploitasi dengan bergambar sebegini? Eksploitasi tubuh, terutamanya seorang wanita sebelum ini ditentang ramai. Ada ke sesiapa yang tampil membantah penerbitan gambar macam ni kat Malaysia sekarang ni? Atau rakyat dan NGO sudah menjadi "terlalu open minded" untuk isu sebegini?

Jangan lupa. Malaysia berukunegara. Rukun kelimanya ialah "Kesopanan dan Kesusilaan". Korang tengok gambar kat bawah ini penuh "Kesopanan" dan "Kesusilaan" ke? Aku bagi korang pikir sendiri tentang soal moralnya...

p/s: Ini bukan soal politik, ini soal kenegaraan...

Erin Malik bangga bertatoo..dia Islam ke? Atau dia dah murtad jugak???

Aku rasa nak lempang je budak ni...Lisa Surihani tak payah bertatoo bertindik lidah pun..glamour je..kan awak kannn...esok kita berbuka sesama yer..!!!

Mana ada orang buat buat tatoo tak bagi orang nampak. Saya buat tatoo mesti nak bagi orang tengok. Kalau buat tatoo tak bagi orang nampak buat apa buat tatoo. - Erin Malik

Ni la budak Erin tu...kat mana agak-agak tatoo dia tu?

Sebagai orang Islam, aku nak tanya pada semua umat Islam di Malaysia ni, apakah hukum bertatoo dan bertindik di lidah? Harus ke? Sunat ke? Makruh? Takkan Wajib kot? Setahu aku, bertatoo adalah haram di sisi Islam.

Frankly, aku tak berapa tahu tentang hukum bertindik di lidah. Tapi, mengikut apa yang aku belajar, jika kita meniru sesuatu yang dimulakan oleh kuffar dan perkara ini memudaratkan, ia adalah haram. Bertindik di lidah tu dimulakan oleh sahabar Rasulullah ke? Apa pula kebaikan bertindik di lidah?

Memandakan aku kurang arif mengenai hukum bertindik di lidah oleh umat Islam. aku rasa, lebih baik aku tak payah ulas mengenai perkara tu. Cuma, memang aku confirm bahawa bertatoo adalah haram kepada umat Islam!

Tapi Erin Malik, berbangga pulak memberitahu bahawa dia bertatoo dan bertindik di lidah. Dia tak tahu ke bertatoo tu haram? Aku nak tanya, Erin Malik ni Islam ke? Atau dia ni penganut Kristian, Buddha, Hindu atau Sikh?

Kalau dia beragama lain selain Islam, lantak dialah nak bertatoo ke apa ke. Tapi, memandangkan namanya pun Erin Malik (aku tak tahu nama sebenarnya), aku jangkakan dia adalah seorang Islam.

Oleh itu, aku mohon pada mana-mana pihak yang berkenaan supaya check IC Erin Malik dan tengok apakah dia seorang Islam atau tidak. Lagi satu, memandangkan sekarang ni gejala murtad semakin hebat di Malaysia, soal siasat minah tak senonoh ni sikit, dia Islam ke bukan Islam? Manalah tahu..kan?

Pas Kedah clearkan sampah atau akan "di tong sampah"kan..!!!


Apa cerita ni? Kata dulu hebat sangat memerintah Kedah. Kalau Pas ambil alih Kedah, Pas boleh settlekan bab sampah kat seluruh negeri tu. Dah tu sekarang ni dah kotakan ke kata-kata tu? Sampah kat Kedah meningkat 40% dah ni..!!!

Aku nak tengok Raya ini. Menurut apa yang E-Idaman cakap, dia akan tingkatkan operasi. Aku nak tengok sejauh mana peningkatan tu. Jangan dok gebang itu ini, tapi bila time perlaksanaan, hancur!

Setahu aku, penyelanggaraan sampah kat Alor Setar diamalkan secara double standard. Sebagai contoh, operasi penyelenggaraan sampah hanya bertumpu di kawasan elite dan orang-orang kaya saja diutamakan. Contohnya di Lorong Menteri, Jalan Sultanah, dan Taman Uda. Siap ada zon-zon lagi. Kalau sampah banyak kat kawasan elite, maka berpusu-pusulah mereka kasi clear kawasan tu. Bersih je kawasan tu..

Tapi, cuba tengok kawasan perumahan orang miskin dan sederhana. Sebagai contoh di Perumahan Awam Mergong, Flat-Flat Simpang Kuala, dan kawasan-kawasan yang didiami oleh golongan rakyat bawahan. Sampah tak diambil. Padahal, kawasan tu padat dengan penduduk dan sampah tentulah banyak. Tapi kawasan-kawasan tu tak pula diberikan keutamaan untuk operasi pengambilan sampah.

Tak pa. Aku akan balik raya ni. Aku akan pantau sendiri keadaan sampah di Bandaraya Alor Setar yang kononnya lebih baik di bawah Pas. Aku nak tengok hebatnya Pas settlekan bab sampah ni. Dengan kamera yang aku ada, mungkin aku akan terserempak dengan sesuatu yang menarik untuk dikongsi. Harap Pas alert dengan cabaran aku ni..

Kalau Pas fail, aku rasa Pas wajib di"tong sampah"kan saja PRU 13 ni...
Sampah Di Kedah, Perlis Meningkat 40%

ALOR SETAR – Bilangan sampah di Kedah dan Perlis setiap kali musim perayaan akan meningkat sehingga 40 peratus berbanding pengeluaran sampah di negeri berkenaan pada hari biasa.

Ketua Pegawai Eksekutif Environment Idaman Sdn Bhd (E-Idaman), Mohd. Saiful Anuar Zainal berkata, anggaran jumlah sampah yang dikeluarkan di Kedah dan Perlis kira-kira 1,200 dan 150 tan sehari pada musim perayaan.

“Menyedari hakikat ini E-Idaman akan meningkatkan operasi pembersihan awam menjelang Aidilfitri ini,” katanya di sini malam semalam.

Mohd. Saiful berkata, pihaknya telah menempah sebanyak 10 buah tong roro berkapasiti 10 meter padu untuk diletakkan seminggu sebelum raya dan seminggu selepas raya.

Menurut beliau, waktu operasi juga akan dipanjangkan sehingga pukul 2 pagi berbanding dari pukul 8 pagi hingga pukul 8 malam pada waktu ini.

Sementara itu, katanya, E-Idaman akan menandatangani perjanjian konsesis bersama Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan bagi tempoh 22 tahun pada 1 September ini.

Menurutnya, syarikat berkenaan telah bersedia dari segi logistik bagi memastikan jadual-jadual operasi kutipan sampah diikuti.

“Kita akan pastikan setiap taman perumahan mempunyai jadual operasi kutipan sampah dan pemotongan rumput supaya tidak berlaku longgokan sampah yang terlalu banyak,” jelasnya.

Dalam pada itu, katanya, sebanyak 50,000 tong sampah pelbagai saiz akan diagihkan secara berperingkat mengikut kawasan bagi memudahkan kutipan sisa pepejal. -MYNEWSHUB.MY

Cikgu Pa dok payoh mintok maaf pada UMNO...tunggu je surat saman"ggg"..!!!

Cukup haru biru melihat perangai Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustapha Ali. Tiba-tiba saja menuduh UMNO menjadi dalang di sebalik pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (GMDU) di Seksyen 13, Petaling Jaya, pada 3 Ogos lalu. Apa asas tuduhannya itu?

Menurut Mustapha Ali yang lebih dikenali sebagai “Cikgu Pa” ini, dia ada “bukti” yang menunjukkan bahawa UMNO adalah dalang di sebalik insiden pemeriksaan Gereja yang cuba memurtadkan orang Islam itu. Cikgu Pa memberitahu bahawa dia ada “maklumat” dari sumber “dalaman” JAIS yang memberitahunya mengenai penglibatan UMNO berhubung tindakan agensi Kerajaan Negeri Selangor yang menguruskan hal ehwal Islam negeri itu.

Memandangkan UMNO Selangor memberikan tempoh tiga hari untuk meminta maaf (akan expired Ahad ini) berhubung tuduhan itu, Cikgu Pa membuat kenyataan akhbar memberitahu dia tidak akan minta maaf pada UMNO atas kenyataannya itu. Dia kata, “Apa pulak nak minta maaf? Saya ada bukti..” katanya depan saya di ibu pejabat Pas di Jalan Raja Laut dua hari lepas.

Baiklah. Enggan minta maaf, ya? Bukti apa yang Cikgu Pa ada? Maklumat apa? Maklumat itu boleh digunakan sebagai bukti, kah? Cikgu Pa ada empat orang saksi? Jika ada, Cikgu Pa mesti memastikan saksi-saksi itu mesti tidak fasikh. Jika tidak hilang kelayakan jadi saksi. Kalau ada rakaman video, ia tidak boleh diambil kira memandangkan ia hanyalah “besi”!

Mengenai “maklumat dari sumber dalaman JAIS”. Baiklah. Apa bentuk maklumat itu? Ada dokumen? Sumber “dalaman” JAIS itu faxkan dokumen itu atau hantar “by hand”? Atau Cikgu Pa hanya menerima maklumat melalui panggilan telefon? Jika melalui panggilan telefon, ia tidak boleh dijadikan bukti. Ia hanyalah cakap mulut, atau “hear say” kata orang putih (Cikgu Pa bekas guru Bahasa Inggeris, kan? Tentu tahu maknanya).

Jadi, apa bukti yang menunjukkan penglibatan UMNO dalam hal ini? Sebenarnya, UMNO tak tahu apa-apa pun. UMNO ada banyak lagi kerja nak buat untuk memastikan rakyat menikmati kehidupan sebagai sebuah masyarakat yang bertamadun. Bukan macam Pas, sivik pun tak ada. Ada ke patut Pas campur tangan hal ehwal Kerajaan Negeri? Tak malu ke?

Seperkara lagi, Harakah Daily ada menulis bahawa Cikgu Pa akan memberitahu Pengarah JAIS mengenai “maklumat dalaman” itu dalam pertemuan JAIS – Pas nanti. Saya nak tanya Cikgu Pa, dah nyanyuk ke Cikgu? Cikgu Pa tak dengar ke titah DYMM Sultan Selangor yang melarang JAIS untuk bertemu dengan Pas berhubung kes pemeriksaan JAIS – GMDU ini?

Cikgu Pa nak JAIS kena murka dengan DYMM Sultan Selangor ke? Agak-agak la Cikgu Pa. Sedarlah sikit diri tu. Awak tu penjual agama Islam. DYMM Sultan tu Ketua Agama Islam Negeri Selangor. Boleh ke lawan titah Baginda Tuanku? Nak pergi jumpa juga dengan JAIS? Pas nak cuba “bakor” DYMM Sultan Selangor ke? Sebelum Pas “bakor” DYMM Sultan Selangor, baik kami “bakor” saja Cikgu Pa dan Pas dulu…

Sudah-sudahlah menipu di bulan Ramadhan ni, Cikgu Pa. Cikgu puasa ke tidak ni? Sedap-sedap saja menuduh UMNO itu dan ini. Orang yang tak tahu hujung pangkal pula disalahkan. Ataupun Cikgu Pa cuba nak “divert” kesalahan Pas pada UMNO? Dalam hal ini, jelas sangat Pas Selangor salah! Nak tahu kenapa? Sebab Pas Selangor tak pertahankan kebenaran Hasan Ali dan JAIS dalam hal ini, kan?

Pas sudah sedar bahawa mereka sudah tersilap langkah. Namun cuba menyalahkan UMNO pula dalam hal ini. Sedangkan penyokong UMNO, NGO Islam dan semua umat Islam menyokong JAIS dan sanggup mengenepikan soal politik untuk menyokong Hasan Ali, Pas tersentak kerana terlalu asyik mengikut telunjuk DAP. Itulah! Lain kali ber”setubuh” lagi dengan syaitan DAP tu. Kan dan jadi haru biru…


Sumber: klik sini

Azizan Razak: Baru keluar IJN dah mula bertugas...takut hilang kerusi MB..???!!!


Mungkin kerana takut hilang kerusi Menteri Besar yang disandangnya, Ustaz Azizan Razak masuk bertugas juga walaupun doktor telah menasihatkannya supaya berehat. Malah, Azizan sendiri mengaku bahawa dia mnadapat MC hingga 29 Ogos ini (sehari sebelum Hari Raya Aidilfitri, jika nampak anak bulan!).

Sehari selepas dibenarkan keluar dari Insitut Jantung Negara (IJN) yang dulunya penubuhannya dikutuk Pas, Azizan terus menghadirkan diri dalam mesyuarat Exco Negeri Kedah. Dia tak mahu berehat dan nak mula bekerja juga walaupun secara tidak rasmi. Takut sungguh hilang kerusi Menteri Besarnya itu...

Menurut Azizan, dia masih lagi dalam pengawasan Doktor. Doktor secara rutinnya masih memeriksa tekanan darah, kandungan gula dan keadaan jantung Azizan Razak. Dan doktor juga mengesahkan tiada saluran di jantungnya yang tersumbat. Dia hanya perlukan rehat secukupnya. Itu saja.

Rehatlah Ustaz Azizan. Dengarlah nasihat doktor. Kalau sakit nanti, siapa yang susah? Rakyat Kedah juga, kan? Ingat tak dulu bekas Menteri Besar, Datuk Seri Syed Razak yang lumpuh? Memandangkan dia sakit begitu, maka dia dengan rela hati mengundurkan diri dari terus menjadi Menteri Besar. Mungkin dia tak mahu menyusahkan rakyat Kedah...

Begitu juga dengan Ustaz. Ustaz kena jaga kesihatan. Ustaz takkan tak tahu, Sayyidina Ali pernah menasihatkan supaya menjaga kesihatan. Ingat sihat sebelum sakit teruk, tak ingat? Ustaz berehatlah. InsyaAllah, nanti saya akan menziarah Ustaz di Sri Mentaloon. Itu pun kalau Ustaz buat rumah terbuka Menteri Besar pada Hari Raya nanti...

Saya sedar, mungkin Ustaz Azizan risau dengan kerusi Menteri Besar tu. Ramai dari kalangan pemimpin-pemimpin Pas Kedah yang sedang mengintai tempat Ustaz itu. Depa dah lama teringinkan kerusi Menteri Besar Kedah tu. Rasanya, Ustaz Azizan sendiri pun sedar tentang hal ini, bukan?

Saya sedar, mungkin Ustaz tahu bahawa pemimpin-pemimpin Pas Kedah seperti Mahfuz Omar, Ir. Amiruddin yang baru berbini dua, Phahrolradzi,Taulan dan ramai lagi yang memang "perembang" jawatan Ustaz Azizan. Ustaz kena hati-hati. Depa tu bukannya boleh dipercaya sangat. Kalau Ustaz tak percaya, Ustaz boleh tanya Kedah Civil Servant (KCS). KCS lebih tahu apa yang berlaku dibelakang Ustaz...

Justeru itu, saya ingin menyarankan pada Ustaz agar menjaga dan mengutamakan kesihatan Ustaz terlebih dahulu dari berpolitik. Kalau Ustaz tak tahan sangat, serahkan saja kerusi Menteri Besar itu kepada Mahfuz selepas PRU ke-13 ini. Dia dah lama mahukan kerusi tu. Kita tengok dia punya KPI pula. Dia kata dia "hebattt"...

Seperkara lagi yang saya nak beritahu Ustaz. Jangan percaya sangat dengan orang-orang kanan Ustaz tu. Saya ada ramai kenalan dalam Pas Kedah dan ada yang bekerja di Wisma Darulaman. Malah ada yang bekerja secara langsung dengan pejabat Menteri Besar. Maklumat yang saya terima, ada "musuh dalam selimut" yang sedang merancang sesuatu yang Ustaz sendiri tak berapa gemar...

Justeru itu, saya sarankan supaya Ustaz berhati-hati. Sakit Ustaz tu tak seberapa jika dibandingkan sakit "ditikam dari belakang" oleh orang sendiri. Pada saya, lebih baik ustaz berehat dan tumpukan sekejap masa untuk keluarga. Lagipun saya dengar, isteri kedua Ustaz ada masalah dengan Mahmud, anak lelaki Ustaz tu. Khabarnya dia sudah bertukar ke sekolah pondok setelah selalu ponteng sekolah, ponteng kelas dan nak jadi liar kerana bercampur dengan budak-budak nakal.

"Kullukum raa'in, wa kullukum mas'uulun 'an ra'iyyatih". Ustaz pemimpin keluarga juga,kan? Takkanlah Ustaz lupakan tanggungjawab Ustaz sebagai seorang ayah dan suami. Walaupun "Ustazah" itu isteri kedua, dia tetap isteri Ustaz juga, kan? Dan Mahmud itu pun zuriat dan waris Ustaz juga, kan? Harap Ustaz Azizan tahu mana keutamaannya...


Sumber: klik sini

Anwar dan Peguamnya dua kali kena main dengan Musan Hassan dalam masa seminggu..!!!

Marah betul peguam-peguam Anwar semalam. Mujurlah peguam-peguam yang mewakili Anwar untuk kes liwatnya itu semuanya hitam-hitam belaka. Jika tidak, sudah tentu kita boleh nampak dengan jelas merah padam pada muka mereka apabila dua kali dipermainkan oleh bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Menurut sumber, peguam-peguam itu terpaksa menahan geram mereka sekali lagi dimahkamah hari ini. Kelmarin, mereka menghebohkan bahawa Musan Hassan akan hadir di Mahkamah Tinggi Jalan Duta untuk ditemubual dan ditentukan sama ada berpotensi atau tidak untuk pihak pembelaan itu menjadikan beliau sebagai saksi.

Malangnya, Musa Hassan hanya datang untuk “tunjuk muka” dan kemudian “blah” begitu saja selepas memberitahu bahawa beliau enggan ditemubual dan tak mahu langsung menjadi saksi pembelaan kes liwat Anwar – Saiful Bukhari itu! Masa tu, memang hitam muka peguam-peguam Anwar menahan marah dan geram!

Manakan tidak, untuk kali ini, sudah dua kali mereka di”main”kan secara berdepan oleh Musa Hassan. Kali pertamanya berlaku pada awal minggu ini apabila bekas Ketua Polis Negara itu hadir ke mahkamah sebagaimana yang diperintah mahkamah. Pada mulanya, Musa Hassan dilihat seolah “mengacah-ngacah” peguambela Anwar, bagaikan dia sedia ditemubual. Anwar dan peguamnya ketika itu sudah tersengih-sengih…

Alih-alih, selepas seketika, Musa Hassan memberitahu bahawa beliau membatalkan niatnya untuk setuju ditemuduga. Beliau memberi alasan bahawa beliau tidak mahu Anwar ada bersama di dalam temubual tersebut dan sebab itulah beliau membatalkan temuduga itu serta merta.

Mahu tidak mahu, peguambela Anwar terpaksa “melepaskan” Musa Hassan yang merupakan Pegawai Penyiasat yang mengendalikan kes liwat I Anwar yang bermula sejak tahun 1996 hingga 1999 itu. Lagi pun, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Zabidin Mohd Diah sendiri yang memberikan hak kepada 15 individu yang diperintahkan hadir ke Mahkamah untuk diberi pilihan sama ada mereka bersetuju atau tidak untuk ditemuduga dan mereka juga tidak boleh dipaksa untuk setuju!

Sekarang, “jerat sudah makan tuan”..!!! Dan untuk kali keduanya semalam, mereka sekali lagi dipermainkan oleh Musa Hassan. Jangan main-main dengan bekas Ketua Polis Negara itu. Dia cukup berpengalaman dengan kerenah Anwar. Dan dia cukup mahir dengan hak dan undang-undang. Lagi pun, lulusannya bukan di “local universiti” macam Anwar…

Anwar dan peguamnya perlu tahu bahawa tidak semua orang boleh mereka permainkan atau memasukkan jarum tipu muslihat mereka. Rakyat yang bangang macam Mazlan Aliman, Nik Nazmi, Tian Chua dan Eli Wong tu boleh la dia tipu. Tapi jangan harap nak mainkan orang macam Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah, Musa Hassan dan lain-lain lagi. Mereka bukan Suliati atau Fitria yang boleh dipanggil sesuka hati mak bapak saja..!

Nah! Sekarang baru terkena buku dengan ruas. Cuba mengenakan orang, orang kenakan mereka balik! Padan muka. Dua kali dimalukan begitu sahaja. Sebenarnya, Anwar sengaja timbulkan isu nak temuduga saksi ni. Mana pernah dibuat orang untuk panggil dulu saksi nak tengok dia layak atau tidak untuk dijadikan saksi. Tapi pihak kehakiman “manjakan” sangat Anwar sampai boleh buat ikut suka mak bapak dia saja.

Sebenarnya, Anwar buat semua tu untuk tangguhkan lagi perbicaraan dia. Mujurlah Hakim dah “fed-up”. Mahu tak mahu, 22 Ogos ni Anwar kena masuk kandang! Jawab soalan peguam dan semua kisah susur galur air maninya yang bertakung dalam bontot Saiful akan terbongkar! Menjawablah Anwar nanti! Harap Hakim jangan tangguhkan lagi. Kalau tak sempat sumbat Anwar ke Sg. Buloh pada Aidilfitri ni, Hari Raya Aidiladha pun bolehhh..!!!


Sumber: Klik Tang Ni...

PAS dan UMNO sudi ke bersatu demi Islam dan akidah..?

Ramai pemimpin politik sama ada dari pihak Barisan Nasional (BN) mahupun Pakatan Haram, mengambil pendekatan berhati-bati dalam memberikan komen mengenai isu penyebaran agama Kristian yang semakin mencabar dan melampaui batas-batas yang telah termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Memandangkan isu ini sangat berkait rapat dengan Islam, maka Pas terlebih dahulu mengambil kesempatan untuk mengulas mengenai isu yang semakin hangat diperkatakan ini. Malangnya, Pas sendiri tidak mempunyai asas yang kukuh di mana pemimpin-pemimpinnya memberi komen bercanggah antara satu sama lain. Percanggahan ini membolehkan kita melihat “true colour” Pas yang sebenar.

Pihak pro-ulama sudah tentu mempertahankan Hasan Ali dan JAIS di dalam isu ini. Manakala pihak erdogan Islam liberal, sudah tentu akan memihak kepada Khalid “Gereja” yang pro-Kristian ini. Bagaimanapun, memandangkan Pas bukan lagi memperjuangkan Islam dan sebaliknya beralih kepada “kebajikan”, maka pro-erdogan dilihat lebih dominan dalam menentukan pendirian Pas. Pas kini lebih memihak kepada Kristianiti atas dasar kebajikan kepada penganut agama lain.

Dalam ertikata lain, Pas kini menerima kesamarataan agama. Inilah yang dimahukan oleh penyokong IFC dan DAP yang mahu Islam dan bangsa Melayu hilang keistimewaan di negara ini. Itu kesimpulan yang kita dapat lihat dalam usaha Pas yang cuba mempolitikkan soal kesucian aqidah umat Islam pada isu ini.

Mengapa Pas jadi begitu? Sedangkan kita tahu sebelum ini bahawa Pas cukup sensitif kepada mana-mana gerakan yang tidak Islamik dan mencemar aqidah umat Islam. Ini adalah kerana Pas hanyalah sebuah parti politik dan tidak lebih dari itu. Pas memperjuangkan politik dan bukannya Islam. Sebab itulah kita lihat Pas lebih mengutamakan undi dari golongan Cina dan India Kristian dengan menyebelahi agama Kristian itu.

Pendirian Pas ini sangat dikesali oleh ramai pihak. Bukan hanya UMNO, malah orang-orang Pas sendiri memberontak di dalam hati mereka melihat dasar dan tindakan pemimpin mereka yang membelakangkan kepentingan aqidah umat Islam yang semakin dicabar oleh golongan mubaligh Kristian. Ramai yang terbakar dengan Khalid “Gereja” di Shah Alam, namun mereka terpaksa pendamkan kerana “tahaluf siyasi”, satu terma yang meng”halal’kan cara meskipun ia terbukti mencemar dan merugikan Islam di Malaysia.

Sejak Pakatan Haram mengambil beberapa kepimpinan negeri, banyak dasar yang dilakukan oleh mereka yang menyebabkan Islam rugi. Antaranya ialah melarang bacaan Al-Quran melalui corong masjid, merampas dan menjual tanah wakaf orang Islam, dan yang paling baru ialah mengenai gerakan penyebaran dakyah Kristian di sekolah-sekolah rendah yang melibatkan anak-anak orang Islam.

Mahu tidak mahu, kita harus sedar tentang penyebaran dakyah Kristian secara halus ini. Ia berlaku tidak jauh dari tempat tinggal kita, iaitu di Parlimen Seputeh. Ini kawasan di bawah jajahan Teresa Kok (DAP). Mungkin Teresa fikir, dia adalah “Mother Theresa” di Malaysia?

Anak-anak dari kalangan golongan Melayu Muslim yang hidup dhaif di kawasan setinggan itu “dibeli” dengan momokan tiusyen percuma di sekolah, namun tenaga pengajarnya dari golongan Kristian yang kurang ajar telah menyerapkan “saya cintakan Kristian” kepada anak-anak tahun 1 hingga tahun 6 di sekolah tersebut.

Pada saya, ini adalah satu tindakan kurang ajar dan mencemar kewibawaan serta keistimewaan Islam sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, artikel 11(4). Puak-puak pelampau Kristian ini perlu diambil tindakan tegas oleh pihak berkuasa, termasuk JAKIM dan KDN. Jika dibiarkan, ia mampu mencetus krisis agama yang mungkin berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini.

Saya pasti, jika isu ini melibatkan kepentingan bangsa Cina, sudah tentu DAP, MCA dan Gerakan ada senada dalam mempertahankan kepentingan mereka tanpa mengira fahaman politik masing-masing. Namun, bila perkara seperti ini berlaku, yang melibatkan kepentingan Islam dan aqidah umatnya, apakah UMNO dan Pas enggan bergabung dan senada dalam mempertahankan hak Islam dan kepentingan aqidah umat Islam sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan?

Pada saya, UMNO wajar mengambil tindakan mempertahankan Islam yang diberikan keistimewaan eksklusif menurut apa yang telah dipahat di dalam perlembagaan. Dan kemudiannya, Pas wajar menyokong UMNO dalam hal ini dan membelakangkan kepentingan politik masing-masing.

Jika dulu ketika di zaman Allahyarham Ustaz Fadhil Noor, Pas boleh senada dengan UMNO mengenai hal umat Islam di Palestine, mengapa pula mereka tidak boleh senada dengan UMNO dalam hal Islam dan umatnya di negara sendiri? Langkah awalnya, Pas harus berhenti dari cuba menjadi “hero” dalam isu ini. “Hero” Islam apa kalau tunduk pada Kristian? Ada perlembagaan pun tak reti pakai..!

Persoalan ini perlu ditamatkan dengan penyatuan yang senada demi kepentingan Islam di Malaysia. Apatah lagi Islam dicabar ketika umatnya sedang menjalani ibadah Ramadhan Al-Mubarak ini. Pas dan UMNO harus mengambil keberkatan bulan yang mulia ini untuk bersatu mempertahankan Islam dan perlembagaan negara tanpa kompromi. Pada saya, itulah jalan terbaik untuk menyelesaikan hal ini.

Wallahua’alam.


sumber: klik kat sini

Panasss..!!! Pok Nik jual Islam RM1 pada Lim Kit Siang..???!!!

Disaat umat Islam semakin ditekan dan diancam dengan penyebaran dakwah dari golongan kafir, dimanakah suara golongan para cerdik pandai yang mengaku memperjuangkan Islam didalam negara?

Apakah mereka hanya bercakap bila terdapat sesuatu yang menguntungkan mereka, atau mereka diam demi untuk menjaga pihak-pihak yang bersekutu dengan mereka sahaja?

Jika para cerdik pandai yang tak lekang dari serban dan jubah kononnya mahu mengikut sunnah ini memilih untuk diam kerana kepentingan peribadi, SAHlah bahawa mereka adalah dari golongan yang hanya tahu menjual agama.

Kita akui bahawa golongan yang mengaku mereka memperjuangkan agama itu bukannya maksum, tetapi mereka juga pasti bukannya bodoh untuk membezakan diantara perkara yang dituntut oleh agama dan juga perkara yang dikehendaki oleh pihak kafir.

Walau apa sekalipun alasan yang diberikan oleh golongan itu untuk menghalalkan perbuatan mereka, tiada sebarang kemaafan yang dapat diberikan jika mereka menyelewengkan fakta dan juga menyembunyikan kebenaran sehingga mengelirukan umat Islam berkenaan dengan permasalahan yang timbul mengenai Islam.

Sebenarnya tidak salah untuk para cerdik pandai agama untuk mengecapi kemewahan dan menjawat jawatan besar didalam parti ataupun pemerintahan negeri mahupun negara. Tetapi ia haruslah diperolehi tanpa menggadaikan perkara yang hak.

Semua ini kerana mereka itu telah diamanahkan tuhan dengan ilmu yang mendalam tentang agama. Mereka juga dianggap sebagai Ulamak ataupun Tok Guru dikalangan para pengikut mereka. Jadi tak wajarlah mereka mempergunakan kelebihan yang dianugerahkan untuk mencari harta dan kuasa dengan mudah.

Tetapi jangan pula seseorang yang digelar Tok Guru atau pun ulamak itu menjadi pembela membuta tuli kepada sesebuah Pakatan mahupun parti. Harus diingat bahawa tiada langsung kompromi didalam agama biarpun terpaksa meninggalkan kapal yang dinaiki bersama hanya kerana demi menegakkan kebenaran.

Jangan pula ditutup kebenaran itu dengan pelbagai putar belit serta manipulasi ayat serta hadis semata-mata untuk menjaga kepentingan rakan sekutu sendiri. Tak ada gunanya mempertahankan perkara mungkar khususnya yang berkaitan dengan aqidah umat semata-mata kerana mahu menjaga kepentingan politik.

Sebab itu lah sepatutnya kita sebagai rakyat harus tahu membezakan siapakah ulamak sebenar dan juga ulamak yang hanya mencari makan dengan menjual agamanya sendiri. Jangan cepat melabelkan seseorang itu sebagai Tok Guru hanya dengan melihat penampilan luarannya sahaja.

Apa gunanya ilmu yang Allah anugerahkan terhadap Pak Syeikh, Tok Mufti, Ustaz, Tok Guru, Tok Wali dan sebagainya jika ianya digunakan untuk menjaga kepentingan kafir laknatullah sehingga mengenepikan kepentingan umat Islam itu sendiri?

Apakah dengan menjaga parti dan mengejar kuasa politik itu lebih besar dari keutamaan terhadap agama?


Sumber: klik sini

Panasss..!!! Anwar tak tidur malam menanti 22 Ogos...


Sebenarnya, saya tidak sabar-sabar menunggu tarikh 22 Ogos 2011. Tarikh ini merupakan tarikh keramat bagi Saiful Bukhari Azlan yang sudah menunggu lebih tiga tahun untuk membawa Anwar dari kandang tertuduh ke kandang saksi bagi disoal peguam dan memberi keterangan kepada Mahkamah.

Tarikh 22 Ogos ini bakal bermulanya pelbagai helah, tipu muslihat, dan konspirasi Anwar serta para peguamnya untuk melepaskan diri dari pertuduhan meliwat Saiful Bukhari. Banyak yang perlu diperjelaskan kepada mahkamah. Dan sudah tentu segala yang diperdengarkan di mahkamah itu akan turut disampaikan ke telinga rakyat.

Sama ada rakyat mahu mempercayai segala yang terbongkar di mahkamah kelak, itu terserah pada mereka. Pada saya, Anwar sudah terhukum seawal pendakwaan kes liwat I pada tahun 1998 lagi. Tiada siapa, meskipun Anwar sendiri mampu menafikan pengesahan mahkamah ketika itu bahawa pengkhianat bangsa ini sememangnya terlibat melakukan aktiviti meliwat.

Namun, itu bukan klimaksnya. Klimaksnya bakal ditentukan di dalam kes Saiful. Saya sendiri teruja untuk mendengar alasan Anwar mengenai bagaimana air maninya boleh diperoleh dari dalam dubur Saiful. Apakah air mani itu dibekalkan Wan Azizah kepada Saiful ketika mereka melakukan hubungan suami isteri dan Saiful memasukkan sendiri air mani itu ke dalam duburnya? Itu hujah Anwar? Rasanya, budak sekolah pun tak dapat terima alasan begitu?

Anwar perlu perjelaskan ayat-ayat yang pernah dilontarkan kepada Saiful seperti “Can I F**k you today?” dan sebagainya. Anwar juga perlu memberitahu asal usul kewujudan kata laluan “Mokhtar!”. Siapa “Mokhtar”? Mokhtar Dahari, kah? Anwa peminat Mokhtar Dahari? Apa rahsia dan signifikannya nama “Mokhtar” sehingga dijadikan kata laluan?

Tentunya 22 Ogos ini Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Jalan Duta akan dipenuhi dengan pemberita-pemberita dari dalam dan luar negara. Media-media pro-Pakatan Haram seperti Malaysian Insider, Malaysiakini, Harakah Daily, Malaysian Today, Free Malaysian Today dan blogger-blogger mereka akan memenuhi perkarangan mahkamah. Mungkin ketika itu, Utusan, Berita Harian, TV3 dan RTM akan dihimpit ke tepi begitu saja. Maklumlah, kes itu membicarakan “Sivaji”, boss mereka…

Jika di tahun 1998-1999 dahulu, perkarangan mahkamah penuh dengan ribuan penyokong Anwar. Mungkinkah ribuan penyokong itu akan hadir pada perbicaraan kes liwat Anwar kali ini? Dulu Anwar berbalut dileher, dan apakah kali ini Anwar turut akan mengenakan “pakaian rasmi”nya itu untuk ke kandang saksi memberi keterangan lagi? Banyak peristiwa menarik akan terakam pada 22 Ogos ini nanti…

15 Ogos lalu, genaplah 3 tahun Saiful Bukhari bersumpah laknat terhadap Anwar. Walaupun Anwar takut dan enggan menyahut permintaan Saiful untuk bersumpah balas, Saiful teruskan juga sumpah itu dengan sabar. pelbagai tohmahan dilemparkan padanya sepanjang 3 tahun ini. Namun, berkat kesabaran dan istiqamah yang ditunjukkan Saiful, segalanya semakin dipermudahkan Allah padanya…

Saya ingin mengingatkan Saiful bahawa jangan terlalu yakin bahawa Anwar akan disabitkan kesalahan kali ini. Undang-Undang di dunia ini hanyalah ciptaan manusia dan justeru itu sudah tentu banyak pincangnya. Bukankah manusia itu tidak sempurna? Namun, berserahlah kepada Allah. Dialah yang bakal menentukan segalanya. Saiful sudah berusaha menuntut keadilan di dunia, biarlah Pemiliknya yang menentukan…

Namun, sekiranya Anwar berjaya melepaskan diri kali ini, usahlah Saiful lemah semangat atau berkecil hati. Segala yang berlaku adalah kehendak Allah dan ada hikmah di sebaliknya. Namun saya yakin dan pasti, sekiranya Anwar terlepas di dunia, insyaAllah, binatang itu tidak akan terlepas di akhirat, di depan Allah kelak. Dia yang Maha Adil, sudah tentu memberikan segala keadilan pada hambanya.

22 Ogos semakin menggamit. Saya tidak pasti sama ada berkesempatan atau tidak untuk ke mahkamah pada hari tersebut. Namun jika diizinkan Allah, pasti saya akan ke sana. Bukan mudah untuk masuk dan mendapat tempat di dalam kamar perbicaraan. Kena datang seawal yang boleh. Pada 8 Ogos lalu, saya terpaksa keluar dari rumah selepas solat subuh untuk memastikan saya tidak tercicir ke mahkamah. Namun, takdir Allah tidak membenarkan saya masuk, apakan daya saya.

Teruja betul menantikan tarikh ini. Sudah tidak lama. Isnin depan ini sahaja. Dan saya yakin, hujung minggu ini, Anwar akan sangat terganggu emosinya. “Bad mood” memanjang! Silap-silap, bertanyakan nak minum air apa pun akan ditengkingnya Kak Wan. Hanya seorang saja yang mampu memujuk hatinya. Siapa lagi kalau bukan isteri Azmin, Shamsidar Taharin!

Sumber: klik sini

Lawak pagi ini..!!! Azmin dah jumpa jam OMEGA..!!!



Thursday, August 18, 2011

Panasss..!!! "Scoop" Malaysiakini satu sudah terbongkar..!!! Tinggal dua lagi..!!! Tungguuuuu..!!!


Makam Di Raja Langgar

1- Hari ini PAS dan Malaysiakini naik syok dan buat kecoh lagi dengan penemuan mereka mengenai daftar pemilih pilihan raya, seperti dibawah. Penemuan mereka memang lah benar kerana kesilapan data entry seperti dibawah. Sehingga kini dijangkakan SPR sudah tentu membuat pembetulan tersebut.

Jadi dimana kah silapnya?


2- Kita ambil contoh salah seorang pengundi tercicir iaitu Hasrullizam bin Halim.
MyKad: 800604-00-2563. “00” Tiada kod negeri.

3- Apa yang Pas kecoh-kecoh sangat kerana ia hanyalah kesilapan teknikal semasa memasukan data-data sahaja. Orang yang menjumpai atau tuan diri hanya perlu menghubungi SPR dan perbetulkan rekod sahaja. Sebaliknya dihebohkan melalui PAS.

4- Dah alang-alang nak hebohkan, di sini diperturunkan sedikit data mengenai Hasrullizam.

KP sebenar beliau ialah : 800604-02-5635
Beliau Ahli Koperasi Bumira Bhd
Beliau menerima dividen pada 2006 tahun 2007 sebanyak RM 20.40 (BDV 2007/3034)
Beliau adalah Bendahari Pertubuhan Dakwah dan Hikmah Malaysia (WISDOM).
Rumah beliau di Kampong Pokok Asam, Pondok Langgar.
Majoriti Pondok Langgar adalah ahli Pas, tahap gila babi.
Memang kubu kuat Pas semenjak zaman Datuk Asri.
Ini gambar IC beliau dan kawasan mengundi beliau yang berjaya dikesan.


5- Lain-lain yang bermasalah yang sama, seperti berikut:-

Rosmadi bin Chik
MyKad no: 801111-00-2544
MyKad sebenar ialah: 801111-02-544x
Kawasan mengundi: Kota Siputeh (negeri), Jerlun (Parlimen)

Shapiza binti Ghazali
MyKad no: 811020-00-2568
MyKad sebenar ialah: 811020-02-568x
Kawasan mengundi: Bukit Lada (negeri), Pokok Sena (Parlimen)

Kad Pengenalan sebenar mereka berdua tengah dikesan.

Sumber: klik sini

GEMPARRR 18SX..!!!Artis anak mak lampir kantoi gambar tak senonoh lagi..?!!!

Oooo...ko kata gambar memula dulu tu superimpose ye..?

Betul ke gambar-gambar yang di sensor ini "superimpose"? Korang percaya?

Yang gambar terbaru ni superimpose kepala hotak hang..!!! Mak bapak hang tak marah ka hang buat perangai macam ni..???!!!

Korang ingat lagi tak Zarina Ann? Alaaa..budak yang berlakon cerita anak pontianak dulu tu? Oooo...tak ingat ye? Kalau aku cakap budak yang kantoi gambar bogel dengan boypren dia dulu tu, korang ingat ek?

Aku akui. Kalau nak ikutkan lakonan dia jadi anak pontianak tu, sapa pun tak kan ingat dia. Tapi, oleh kerana dia kantoi dengan gambar tak senonoh dia dengan boypren dia tu, terus minah ni terkenal seluruh negara, kan?

Masa gambar dia dengan boypren dia tu tersebar, dia nafikan. Kononnya, tu gambar super impose. Muka dia, tapi body orang lain. Okay..mungkin gambar dia tak dianalisis oleh pakar super impose macam rakaman video seks "pemimpin anugerah Tuhan - China Doll" tu...

Tapi macamana pulak dengan gambar ni? Khabarnya gambar ni di snap di sebuah elite club kat area Hartamas. Super impose jugak ke?

Aku rasa budak ni dah rosak. Ni kes nak tiru Anwar la ni. Anwar dengan China Doll kat lokasi "rahsia". Zarina Ann ni pulak kat club area Hartamas? Gitu? Korang rasa..minah ni spesis apa ek? Pontianak pun lagi baik dari minah ni...!!!

Mana Wardina? Puan Wardina, adik puan ni perlukan tazkirah dan tasykil...boleh bantu? Asyik-asyik bantu Nik Nazmi jer...

p/s: Sengaja aku letak entry ni sebelah malam, kalau tak...kurang pahala posa aku dan korang...astaghfirullah al-azim...

Panasss..!!! Warga Singapura Rakam Aksi Polis Trafik Malaysia Terima Rasuah..!!! Memalukan..!!!

Klik pada gambar untuk besarkan imej.

Sebuah laman web,The Straits Times singaporeseen.stomp.com.sg , dipercayai berpangkalan di Singapura hari ini menyiarkan sebuah video klip yang memaparkan seorang anggota polis trafik Malaysia yang berpakaian lengkap, menahan dan menerima @meminta ‘duit kopi’ dari pemandu warga republik itu.

Klip video selama 1.59 minit tersebut memperlihatkan seorang pemandu warga Singapura yang menyeberang ke Malaysia melalui Tambak Johor telah ditahan polis trafik kerana memandu laju, 125 kilometer sejam, berbanding 110 kilometer sejam seperti yang dibenarkan undang-undang.

Rakaman tersebut tidak menyatakan secara tepat di mana kejadian itu berlaku tetapi laman web berkenaan turut memuatkan beberapa keping gambar operasi polis trafik di tempat kejadian.

Di dalam klip video yang dirakamkan pada tarikh 8 Julai lalu, namun baru dimuatkan di internet ini pada mulanya, menunjukkan anggota trafik berkenaan telah meminta sesuatu dipercayai kad pengenalan atau lesen memandu dari pemandu tersebut, sebagaimana prosedur biasa.

Namun beberapa saat kemudiannya, anggota polis trafik itu bagaikan sudah biasa mengamalkan rasuah jalanan, menebalkan muka meminta ‘duit kopi’ sebanyak RM100 untuk mengelak pemandu itu disaman, namun jumlah tersebut tidak dipersetujui oleh pemandu itu.

Kemudiannya proses tawar menawar berlaku dan jumlah ‘duit kopi’ itu berjaya dikurangkan kepada RM50 oleh pemandu warga Singapura tersebut.

Setelah membayar wang berjumlah RM50, pemandu warga Singapura itu dilepaskan pergi oleh anggota polis trafik itu sambil menyelitkan wang yang diterima di bawah buku saman miliknya.

Video klip berkenaan turut menggunakan lagu tema ‘Truly Asian’ sebagai muzik latarnya sebagai satu sindiran sinis kepada Malaysia, di mana lagu itu digunakan oleh Kementerian Pelancongan untuk mempromosikan negara ke mata dunia.

Tindakan itu secara tidak langsung mampu memberikan kesan buruk terhadap industri pelancongan yang merupakan industri kedua yang memberikan pendapatan paling tinggi kepada Malaysia.

Kementerian Dalam Negeri, sebagai kementerian yang bertanggungjawab terhadap penguatkuasaan undang-undang dan tindak-tanduk anggota polis trafik wajar memberikan perhatian serius kepada insiden yang memalukan negara ini.

Perlakuan buruk anggota polis trafik itu juga tidak dapat dikompromikan lagi memandangkan pihak Polis DiRaja Malaysia bergitu giat menjalankan kempen Benci Rasuah dan boleh dikatakan setiap anggotanya dibekalkan lencana bertulis ‘Intergriti Amalan Kita’.

Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga!

Sumber: MYNEWSHUB.MY

Bila Kak Su Bersuara... Heh!