Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, August 6, 2011

GEMPARRR...!!! POK NIK KANTOI MENIPU DI BULAN PUASA..!!!


“Saya tidak tahu cerita jumpa Ku Li (timbul) dari mana, tak ada (pertemuan). Kalau ada, buat apa saya rahsia, dalam sejarah hidup saya, tidak ada rahsia, tuan-tuan tahu sendiri, tiada yang rahsia,” - Nik Aziz Nik Mat
Di atas adalah kata-kata Mursyidul Am agama Pas, Pok Nik Ajis. Dia berkata demikian ketika menjawab mengenai persoalan benarkah dia ada bertemu Ku Li untuk berbincang mengenai "replacement leader" kepada Anwar. Lantak dialah nak jumpa ke tidak dengan Ku Li. Itu aku tak nak peduli sangat.

Tapi, cuba baca elok-elok kenyataan Pok Nik yang seterusnya. Sah-sah dia menipu di bulan puasa! Chisssss..!!! Tok-tok lebai kulup Pas boleh la Pok Nik tipu. Tapi jangan harap nak tipu kitorang...!

Dia kata, dalam sejarah hidupnya tidak ada rahsia? Tiada yang rahsia? Kepala hotak dia! Sampah betul la Pok Nik ni. Dah tua-tua pun nak menipu ke?

Korang ingat tak dia ada dipanggil mengadap DYMM Yang DiPertuan Agong dulu. Lepas tu timbul spekulasi tentang perpaduan umat Islam yang Pok Nik tentang sangat tu. Ingat tak jawapan dia? Masa tu..dia kata..dia diamanahkan untuk tidak menceritakan tentang apa yang diperbincangkan dalam majlis makan malam tersebut...

Dalam ertikata lain, dia merahsiakan sesuatu! Tidak kiralah dia merahsiakan itu disebabkan amanah ke, titah ke atau apa pun sekali. Pokok pangkalnya dia merahsiakan sesuatu!

Seperkara lagi. Dalam hidup seorang manusia, takkan la takde rahsia? Rahsia "dalam kelambu", rahsia kawin bersanding pakau seluar yenki dan bini tak pakai tudung rambut fesyen Saloma, rahsia diri sendiri dan banyak lagi woooo..!!! Takkan benda tu semua Pok Nik nak dedahkan pada umum?

Setahu aku, rahsia hanya tidak akan menjadi rahsia hanya apabila berdepan dengan Allah di padang mahsyar sahaja. Ketika bersoal jawab dengan Allah, tiada rahsia lagi yang akan tersorok. Begitu barulah boleh dikatakan "tiada rahsia"!

Apa la punya Mursyidul Am. Bulan puasa pun nak menipu jugak ke? Patut pun majoriti puak-puak penganut agama Pas rosak. Tukan tunjuk jalannya suka menipu. Apatah lagi anak-abak buahnya, lagi terukkkkk...!!!!!

Amboiiii...!!! Seronok sungguh Khalid Samad "belasah" Hasan Ali...


Seperti yang dijangka, orang yang paling seronok dengan insiden serbuan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) ialah Khalid Samad. Awal-awal pagi lagi dia sudah memberi kenyataan akhbar mem"balun tak hengat" terhadap Hasan Ali. Sudah diduga, Khalid Samad yang sememangnya musuh Hasan Ali di dalam Pas Selangor itu tidak akan melepaskan peluang keemasan untuk menamatkan riwayat karier politik mantan Pesuruhjaya Pas Selangor itu.

Pagi tadi, mungkin sudah dirancang sebelum subuh lagi, Khalid Samad menyelar Hasan Ali. Kononnya, dia menjauhkan kenyataan Hasan Ali dari kepimpinan Pas Selangor. Dalam ertikata lain, kenyataan Hasan Ali telah dipulaukan ekoran tindakan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu mempertahankan tindakan JAIS terhadap gereja tersebut.

Khalid juga mempersoalkan sama ada benar atau tidak Hasan Ali punya bukti untuk bertindak sedemikian terhadap gereja tersebut. Dia cabar Hasan Ali untuk kemukakan bukti tersebut. Khalid berhujah, hanya Hasan Ali seorang saja yang mendakwa bahawa "majlis tersebut bertujuan untuk memurtadkan umat Islam", sedangkan JAIS hanya mendakwa "ada bukti penyebaran agama bukan Islam terhadap umat Islam".

Persoalannya, apakah bezanya "usaha memurtadkan umat Islam" dan "menyebarkan agama bukan Islam terhadap umat Islam"? Hasil dari usaha memurtadkan umat Islam ialah "seorang muslim keluar dari agama Islam" dan hasil dari "penyebaran agama bukan Islam terhadap umat Islam" juga menyebabkan "seorang muslim keluar dari agama Islam". Hasilnya sama. Khalid Samad buta hati sangat ke?

Yang paling mahalnya, Khalid Samad berkata...

"Kita harap ada kebijaksanaan dalam isu seperti ini. Kita simpan komen akhir sehinggalah dapat laporan Jais dan mesyuarat dewan (harian) bersama Hasan Ali untuk dapatkan penjelasan lanjut lagi."

"Kita simpan komen akhir"? Komen akhir apa tu? Komen maut sebagai lambaian terakhir kepada Hasan Ali di dalam Pas? Komen akhir untuk menamatkan riwayat Hasan Ali dalam barisan Exco Kerajaan Negeri? Nampak sangat Khalid Samad ada niat busuk di dalam hatinya terhadap Hasan Ali! Busuk perut! Lebih busuk dari bau bangkai. Dalam bulan Ramadhan pun dia tak boleh kawal busuk hatinya itu..!!!

Yang peliknya, Khalid "Gereja" memberikan kenyataannya kepada Malaysian Insider! Manakala di Harakah Daily, tidak timbul langsung berita Pas Selangor atau Khalid Samad menghentam tindakan Hasan Ali itu. Apakah Khalid Samad fikir Pas Pusat setuju dengan tindakannya menghentam rakan separtinya itu melalui media? Apakah Khalid syok sendiri?

Sementelah itu, saya melihat komen-komen di Malaysiakini berkenaan isu ini jelas menunjukkan rata-rata penyokong dan penganut agama Pas membela Hasan Ali dan mengecam Khalid Ibrahim, Khalid Samad dan konco-konco DAP mereka. Akar umbi pun tahu menilai. Tapi Khalid Samad kononnya terlampau advance pemikiran liberalnya, sanggup membelakangkan kepentingan aqidah agama umat Islam berbanding motif politiknya.

Itulah rupa bentuk Khalid Samad. Saya tidak tahu apakah dia merupakan "syaitan" dalam bentuk manusia di bumi Selangor. Setahu saya, syaitan dan iblis dirantai serta dihalang untuk menggangu puasa umat Muhammad SAW. Tapi nampaknya dengan ketiadaan syaitan dan iblis laknatullah, Khalid Samad dan Khalid Ibrahim tampil untuk mengambil peranan syaitan dan iblis tersebut...!!!

Wallahua'lam.


Sumber: Sebagaimana yang aku tulis di sini...

Panasss..!!! Pas sanggup mati pertahankan 14 tuntutan ini..!!!


Berikut adalah tuntutan yang dibuat oleh seseorang yang sangat disokong, dihormati dan digelar sebagai "ketua wirawati negara" oleh puak-puak lembu yang tak sedar diri kena jual. Setujukah anda dengan tuntutan di bawah ini?

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh… dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

P/s: Tu pun ada umat Islam yang sanggup mati untuk tuntutan keramat ni...! Chehhh..buang karan!

GEMPARRR PEPAGI HARI..!!! Skirt Eli Wong diselak sorang mamat..!!!

Friday, August 5, 2011

Tahu tak kenapa kitorang balun KDN lately ni..?



Tahu tak kenapa Blogger pro-Kerajaan selalu kata Menteri KDN lembik, penakut, tak tegas, hanya pandai beri amaran, amaran lembik, amaran kurang keras, amaran separa keras, amaran keras dan pelbagai bentuk amaran?



Salah satu sebabnya ialah sampai sekarang dia tak ambil tindakan pada Sam Ketot. Nak berhadapan dengan budak kemetot tu pun KDN takut ke? Apa la fungsi KDN macam tu? Budak kemetot tu ajak merusuh pun dibiarkan jer? Apa raaaaaa.....

Tuuu diaaa..!!! Fatwa terbaru Pas: Mati syahid menentang Kerajaan..???


Kita masih ingat lagi tentang amanat yang dikeluarkan oleh Hadi Awang mengenai hukum menentang UMNO dan kewajipan PAS melawan kerajaan. Amanat tersebut telah dipegang oleh puluhan ribu pengikut PAS dan menjadi panduan kepada kebanyakan mereka hingga kini.

Melalui amanat inilah perpecahan dikalangan umat Islam semakin parah hinggakan berlakunya sembahyang dua imam didalam masjid yang sama. Perbuatan melabelkan setiap ahli UMNO sebagai kafir juga berleluasa kerana Hadi didalam amanatnya telah menggambarkan sebagai syahid jika mati ketika menentang UMNO.

Amanat yang pertama kali diucapkan oleh Hadi Awang tersebut dalam satu ceramah di Banggol Paradong rupanya masih terpakai sehingga ke hari ini. Walaupun Hadi Awang pernah cuba untuk berdalih menafikan amanatnya yang banyak menimbulkan kecelaruan tersebut, namun ia tak cukup untuk menafikan bahawa PAS telah menyumbang kepada penyelewengan aqidah para pengikutnya.

Dan kini sekali lagi terbukti Hadi Awang masih berpegang kepada amanat yang pernah diucapkannya berpuluh tahun dahulu. Allahyarham Baharuddin Ahmad, 58 tahun yang mati akibat sakit jantung didalam demonstrasi menentang kerajaan telah dikatakan sebagai seorang SYUHADA serta mati syahid oleh Hadi Awang.

Arwah juga dikatakan mampu memberi syafaat kepada seluruh keluarganya di akhirat nanti kerana telah meninggal didalam keadaan menentang kezaliman. Persoalannya disini, apakah arwah meninggal ketika memerangi musuh Islam sehingga boleh digelar sebagai seorang SYUHADA dan mati syahid?

Apa yang kita sedia maklum, perhimpunan haram BERSIH yang diadakan baru-baru ini dianjurkan untuk menentang kerajaan dan mendapat bantahan dari ramai pihak. Pihak yang berhimpun di ibunegara tersebut bukanlah berkumpul untuk berperang dengan pihak kafir tapi mereka sebaliknya bersekongkol dengan kafir untuk menjatuhkan kerajaan Islam.

Jadi dalil manakah yang Hadi Awang gunakan untuk menyatakan bahawa Arwah Baharuddin mati sebagai syahid dan sebagai seorang syuhada? Jika orang Islam yang mati menentang kerajaan dikatakan sebagai syahid dan syuhada, pasti lepas ini akan lebih ramai umat Islam berpusu-pusu tampil ke jalanan bagi menentang kerajaan dengan harapan untuk mati syahid.

Tok Guru Haji Yaakob Omar yang merupakan tokoh agama dan juga pengendali Madrasah Iktifarkiah Ceruk Putih Memali, Baling Kedah telah membuat kenyataan menyanggah kenyataan Hadi Awang.. “Orang-orang yang mati kerana menentang kerajaan tidak tergolong dalam mati syahid.”

Dan Ustaz Idris Sulaiman yang merupakan seorang penyelidik di kedutaan Arab Saudi juga menyifatkan seseorang yang mati akibat demonstrasi, bukanlah mati syahid sebagaimana yang didakwa, sebaliknya ia mati dalam keadaan jahiliah kerana menurut ajaran Islam, berdemonstrasi melawan pemerintah, hukumnya haram.

“Hal ini (demonstrasi) adalah sesuatu yang bercanggah dengan apa yang dituntut oleh agama kita, di mana Islam sentiasa menuntut umatnya bersatu padu dan melarang berpecah”.. katanya.

Dan kita perlu rujuk kembali kepada hadis yang telah diucapkan oleh baginda Rasulullah SAW mengenai permasalahan mati ketika menentang pemerintah Islam ini..

“Dalam hadis Rasulullah SAW, yang diriwayatkan oleh Imam Muslim yang bermaksud.. “barang siapa yang menarik ketaatannya, dia akan bertemu Allah tanpa alasan, dan barang siapa yang mati tanpa bai’ah (ketaatan) di lehernya, dia telah mati dalam keadaan jahiliah”

Bila kita rujuk kembali kepada hadis tersebut, maka terbuktilah ia berbeza sama sekali dengan apa yang digembar-gemburkan oleh banyak pihak tentang mati syahid jika menemui ajal ketika berdemonstrasi menentang kerajaan yang memerintah. Jadi dalil mana yang Hadi Awang pakai untuk menggelar mereka yang meninggal ketika demonstrasi adalah syahid?

Amat jelas sekali kenyataan Hadi Awang bercanggah dengan hadis baginda Rasulullah SAW dan ianya terbukti merupakan penyelewengan yang bakal merosakkan pemikiran dan pegangan umat Islam keseluruhannya.

Sumber: Klik Sini

Pas is the biggest loser..!!! - Zulkifli Noordin


Salam 2 all.

Teman dok ingat bulan-bulan pose ni tak berminat sangat nak tulis hal-hal politik kepartian ni. Tapi perkembangan terbaru berkenaan pelawaan kepada YB Tengku Razaleigh Hamzah @ Ku Li untuk mengetuai pakatan pembangkang BiaDAPP (DAp-Pkr-Pas) memberi satu dimensi baru kepada politik tanah air. Teman cukup yakin Ku Li sedang tersengih meleret melihat namanya kini terpancar terang dalam kemelut politik negara.

Apa pun pertama sekali teman ucapkan tahniah kepada Ku Li atas pelawaan tersebut. Ini membuktikan bahawa kot mana dema berputar pun, bila tiba bab kepimpinan, kaum biaDAPP tetap memerlukan orang UMNO juga untuk memimpin mereka.

Buktinya, dalam menghadapi UMNO/ BN bagi pilihanraya 1990 dan 1995, PAS dan DAP terpaksa melantik Ku Li melalui Parti Semangat 46 untuk menjadi pemimpin dan gam kanji untuk PAS-DAP tidur sekatil. Memang jelas PAS-DAP tidak boleh bekerjasama sesama mereka. Begitu teruknya hubungan PAS-DAP ini, hingga Ku Li terpaksa menubuhkan Angkatan Perpaduan Ummah untuk bersama PAS, dan Gagasan Rakyat untuk bersama DAP. Dan yang paling banyak menerima menafaat kepimpinan bekas UMNO ini pada masa itu ialah PAS, yang berjaya membentuk Kerajaan Negeri Kelantan pada tahun 1990. Tetapi sejarah melihat bagaimana PAS mengkhianati Ku Li, dan akhirnya ia berpecah dan Ku Li kembali kepangkuan UMNO.

Bukti kedua ialah apabila berdepan dengan UMNO/ BN bagi pilihanraya 1999, sekali lagi PAS dan DAP terpaksa mengambil pemimpin UMNO untuk menjadi pemimpin dan gam kanji untuk melekatkan mereka. Maka calon mereka pada masa itu ialah manusia yang ditabal bininya sendiri sebagai anugerah tuhan - Anwar Ibrahim. Sekali lagi PAS mendapat menafaat daripada pakatan luar tabi'e itu apabila mendapat banyak kerusi Parlimen dan Presiden PAS Allahyarham Ustadz Fadhil Noor berjaya menjadi Ketua Pembangkang.

Setelah berpurnama madu sebanyak dua pilihanraya, teman dapat membaca bahawa kepimpinan PAS mula merasakan Anwar sudah mula menjadi beban dan liabiliti kepada PAS, dan tidak membawa apa-apa menafaat kepada mereka. Pilihanraya 2004 menyaksikan PAS hampir hanyut dengan kerusi Parlimen yang terlalu sedikit. Manakala dalam PRU 12 pada tahun 2008, walaupun mendapat penambahan kerusi, namun PAS menjadi rakan tercorot dalam pakatan pembangkang dan muncuk sekadar lembu yang dicocok hidung oleh Anwar & biaDAP; dan yang paling mendapat menafaat ialah parti cauvinis biaDAP. PAS dapat melihat bahawa game-plan Anwar yang sanggup menjual agama dan bangsa sendiri sudah mula memakan tuan. PAS is the biggest loser dalam percaturan ini, kerana vote-base PAS ialah orang Melayu.

Ini ditambah pula dengan skandal liwat dan videoklip manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan. Teman cukup yakin pemimpin PAS bukan bodoh. Keengganan Anwar menyerahkan sampel darah bagi ujian DNA untuk membuktikan bukan airmaninya dalam karung kunyit Saiful menimbulkan kegelisahan dan keraguan dikalangan pemimpin PAS khususnya para ulama' dan ustad-ustad. Dan videoklip Mat China-Doll @ Mat CD menjadi paku terakhir memahat keranda politik Anwar. Sebenarnya sudah ramai kalangan ulama' dan ustad PAS sudah melihat videoklip tersebut dalam diam-diam. Ada yang baru tengok 2-3 minit dah mula urut dada sesak nafas. Ada yang berani menonton sampai ke adengan kondang-kondi, dan tidak lain yang keluar daripada mulut mereka selain menyumpah seranah Anwar, "celaka hang Anwar, hang tipu kami Anwar oooiiii. Hang baguih punya enjut, kami pulak yang kena hamput!!!".

Paku terakhir keranda politik Anwar sudah mula dipahat. Sebab itu teman tidak terkejut mendapat maklumat ada kepimpinan PAS menemui Ku Li secara rahsia & sulit. Mereka tahu jika mereka memasuki PRU 13 membawa bersama excess-baggage Anwar, maka mereka akan kehilangan vote-base Melayu mereka. Ditambah dengan kesilapan kaum Anwarinas menjadikan Ambeega Sreenavasan sebagai khalifah mereka dalam himpuan haram Koonyet-2, sehingga PAS dimomokkan dengan singkatan Pengikut Ambeega Sreenavasan! Ini semua mengerikan para ulama' dan ustad-ustad PAS. Mereka perlu lakukan sesuatu untuk memastikan vote-base Melayu mereka tidak hilang. Maka Anwar menjadi kambing hitam bagi PAS sekarang ini. Walaupun akan dilihat sebagai satu pengkhianatan, namun bagi PAS yang penting sekarang ialah survival politik mereka bagi menghadapi PRU 13. Ramai daripada mereka sudah seronok sedap merasa menjadi YB dan MB/ Exco; dan mereka tidak mahu kehilangan itu semua.

Sebab itu teman tidak hairan ada kepimpinan PAS mula melihat kearah Ku Li. Siapa lagi yang boleh berdepan dengan jentera gergasi UMNO melainkan orang UMNO sendiri. Besi memerlukan kayu untuk menebang batang pokok. Dan Ku Li dilihat sebagai orang yang paling layak. Kerana Ku Li adalah veteran UMNO, masih ada penyokong dan simpatisan, apatah lagi dikalangan Melayu liberal dan dan punya agenda sendiri.

Diwaktu yang sama, PAS masih mahu meraih sokongan bukan Melayu dan para kafir yang telah mereka semai beberapa tahun kebelakangan ini. Kerana PAS tahu mereka juga tidak mahu kehilangan sokongan bukan Melayu dan kafir yang seronok melihat PAS bersedia tidur sekatil dengan cauvinis biaDAP; sehingga sanggup membakulsampahkan perjuangan menubuhkan negara Islam yang menjadi jampi-mentera PAS selama ini. Ku Li dilihat sebagai gam kanji yang boleh melekatkan cauvinis biaDAP dengan PAS.

Diwaktu yang sama, Ku Li juga boleh menjadi gam-kanji bagi golongan Melayu liberal, saperti Zaid Ibrahim dan Parti Kita yang ditubuhkannya. Juga golongan liberalis lain termasuk dari golongan profesional dan lain-lain.

Dan mereka tahu Ku Li juga mengidam untuk menjadi Perdana Menteri. Kalau tak masakan Ku Li berani mencabar Tun Mahathir dalam pemilihan 1988 yang menyaksikan UMNO berpecah dan berkubor. Dan untuk menghadapi gergasi UMNO/BN dibawah pimpinan YAB Dato' Sri Najib, Ku Li akan dilihat sebagai orang yang paling layak. Kerana Ku Li adalah rakan Allahyarham Tun Abdul Razak, bapa YAB PM sekarang. Takkan anak nak lawan kawan bapak kot. Begitulah perkiraan dan sipir politik PAS sekarang.

Persoalannya, adakah Ku Li bersedia menjadi kuda tunggangan PAS sekali lagi? Ku Li politikus yang sudah matang; beliau kenal bebenor PAS ni yop. Apatah lagi pernah tidur sekatil hampir 10 tahun dengan mereka. Dengan pengalaman sebegitu rupa, teman cukup yakin Ku Li akan mengatur langkah dengan lebih bijak.

Itulah sebabnya Ku Li tidak terus menerima pinangan PAS. Sebaliknya beliau mengambil sikap berhati-hati. Beliau menubuhkan badan bukan kerajaan dengan nama Amanah. Beliau turut di apit oleh para politikus yang punya nama besar walaupun sudah menjadi tukun dan dinasour politik negara. Ku Li tahu kalau beliau membuat "political move" sekarang dengan menyertai pakatan pembangkang biaDAPP, sudah pasti karier politik beliau akan berakhir serta-merta. Pasti jentera UMNO/BN akan menyembelih beliau sehingga khatam 18, sedangkan pilihanraya tidak tahu bila kerana mandat kerajaan sekarang hanya berakhir pada April 2013.

Dengan menubuhkan sebuah NGO, Ku Li akan terus menikmati posisinya sebagai veteran UMNO; sudah pasti UMNO tidak akan menyembelih "orang" mereka sendiri. Dengan kedudukan istimewa sebagai veteran UMNO, Ku Li boleh mengatur langkah dengan lebih selesa tanpa risiko kena sembelih. Malah kedudukan itu akan memberikan beliau "imuniti" dan ruang nafas yang cukup selesa untuk bergerak. Teman cukup yakin dari kedudukan itu, Ku Li akan boleh menghentam dan mengkritik kerajaan dengan lebih uummph! Bayangkan veteran UMNO menghentam parti UMNO sendiri. Jika ia dilakukan dengan cara strategik dan konsisten, teman cukup yakin Ku Li akan dilihat sebagai hero. Mungkin juga akan ada dikalangan pimpinan UMNO/BN akan turut serta beliau, terutama dari kalangan mereka yang punya kepentingan dan agenda tersendiri.

Jadi persoalannya, bila Ku Li akan buat keputusan menerima pelawaan mengetuai pakatan biaDAPP ini? Teman punya firasat, Ku Li akan hanya umum penerimaan pelawaan itu (jika beliau memilih untuk menerimanya) atas dua faktor:

1. setelah Anwar disabitkan dengan kesalahan meliwat Saiful. Ini kerana sabitan itu akan menjadi alasan terkuat PAS untuk menyembelih Anwar Ibrahim, kerana sudah ada pengesahan perundangan. Itulah kata-kata para ulama; dan kepimpinan PAS pun, iaitu mereka akan mengkaji semula kerjasama politik dengan Anwar jika ada sabitan oleh Mahkamah. Dan semua orang tahu, dengan keengganan Anwar memberikan sampel darah untuk ujian DNA, dan cara pembelaan alibi Anwar yang sangat diragui kerana ujudnya DNA airmani Anwar dalam karung kunyit Saiful, maka kemungkinan besar Anwar akan disabitkan dengan kesalahan meliwat stafnya sendiri Saiful. Dan kali ini hukumannya pasti melebihi 9 tahun penjara, kerana dalam sabitan lepas Anwar sudah ada rekod sabitan jenayah dan hukuman 9 tahun penjara. Bila disabitkan kelak, Anwar akan hilang semua "moral gorund" untuk terus kekal sebagai Ketua Pembangkang. Ditambah dengan videoklip Mat CD. Teman tidak akan terkejut kalau diwaktu itu PAS sendiri akan mengeluarkan patwa baru menghentam Anwar. Jangan lupa PAS pernah lakukannya tahun 1997 apabila mempatwakan Anwar dengan label Al Juburi yop!!!

2. Apabila Ku Li yakin pilihanraya umum semakin hampir. Sebagai seorang berpengalaman, Ku Li tidak akan terjun sekarang dalam keadaan Kerajaan ada mandat hampir 2 tahun lagi. 2 tahun adalah satu masa yang lama dalam politik. Untuk bertahan selama 2 tahun, Ku Li perlukan dana dan stamina yang besar. Pada usia 76 tahun, Ku Li perlu menyimpan stamina dengan cukup. Sebab itu beliau akan menunggu sehingga semua isyarat pembubaran Parlimen terserlah. Buat masa ini, YAB Dato' Sri Najib tidak ada sebab langsung untuk membubarkan Parlimen. Beliau pun baru berusia 58 tahun, satu umur yang masih kuat dan bertenaga untuk berdepan dengan apa juga ranjau politik yang mendatang.

Apa pun, yang jelas daripada pelawaan kepada Ku Li ini ialah Anwar sudah hilang kelayakan untuk terus mengetuai pakatan biaDAPP. Mesej jelasnya ialah PAS (termasuk cauvinis biaDAP) sudah hilang kepercayaan kepada Anwar. Khusus bagi PAS, persekongkolan berterusan dengan Anwar, orang yang dilihat sanggup menggadai agama dan bangsanya, ditambah dengan skandal liwat dan videoklip Mat CD, akan hanya menghakis sokongan Melayu-Muslim kepada PAS; apatah lagi dengan ujudnya kaum Anwarinas yang dilihat lebih berqiblatkan Anwar sebagai sembahan politik mereka, sehingga mengheret PAS bertuankan kafir harbi la'natullah Ambeega sebagai khalifah mereka. Ramai dikalangan ulama' dan ustad PAS sangat kecewa bila singkatan P.A.S. dimomokkan sebagai Pengikut Ambeega Sreenavasan.

Bagi UMNO dan BN, jika Ku Li menyertai pakatan biaDAPP ini, janganlah risau, Kerana sejarah membuktikan semangat Melayu Ku Li sangat kuat. Teman cukup yakin Ku Li akan membawa pakatan biaDAPP ini, khususnya PAS, kembali keperjuangan UMNO. Ku Li pernah lakukannya dengan berjaya melalui Semangat 46, dan percayalah Ku Li akan melakukannya sekali lagi dengan pakatan biaDAPP ini. Rasional mudah, tidak ada pemimpin Melayu-Islam sanggup diingati sebagai pengkhianat agama dan bangsanya. Dan Ku Li tidak terkecuali yop!

Apa pun, UMNO patut berbangga kerana walaupun dimaki hamun dan dicerca 24 jam 7 hari seminggu oleh pakatan biaDAPP ini, tetapi bila terdesak perlukan pemimpin, orang UMNO jugak yang dicari oleh pakatan biaDAPP ini!!!

Dan bagi yang tidak percaya PAS sanggup mengkhianati Anwar; ingatlah kalau jampi mentera PAS untuk menubuhkan negara Islam sanggup mereka bakulsampahkan dengan patwa terbaru "rupenya negara Islam tak ada dalam Quran", maka apa pun PAS boleh lakukan. Pokok pangkalnya, PAS bukanlah satu agama, tetapi hanya sekadar sebuah parti politik yang juga punya nafsu mahu menduduki takhta kekuasaan. Jangan lupa PAS pernah menghukum Anwar dengan label Al Juburi walaupun tanpa 4 saksi tetapi cukup sekadar tuduhan seorang benggali biaDAP. Bak kata penganut fahaman politik machiavelli, "tidak ada kemustahilan didalam politik, semuanya bisa dong!!".

Adios amigos, grasias senor!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
03 Ramadhan 1432
03 Ogos 2011

GEMPARRR...!!! NYAWA ANWAR TERANCAM LAGIIII...!!!


Tahukah anda Anwar Ibrahim memiliki 9 nyawa sama seperti kucing? Betul ke? Realiti atau hikayat moden?

Korang semua tentu tahu mitos yg mengatakan kucing memiliki 9 nyawa ntah betul atau tidak tak tahulah, yg pastinya kisah 9 nyawa kucing tu agak popular.

Barangkali kerana ingin meniru mitos kucing tersebut atau mungkin jugak terangsang dgn kehebatan 9 nyawa yg dimiliki oleh spesis kucing kurap maka Anwar memanfaatkan sepenuhnya mitos itu utk meraih simpati khalayak.

Tahukah anda keadaan terkini menunjukkan Anwar sedang bertarung utk menyelamatkan nyawanya yg ke-8 selepas kehilangan nyawanya dalam 7 kejadian lampau sebelum ini.

Ikuti urutan hikayat berikut utk mengenali kehebatan Anwar yg di percayai memiliki 9 nyawa sama seperti mito seekor kucing kurap.

1. Propaganda Tumbukan Ketua polis

* Anwar telah di tumbuk hingga mencederakan sebelah matanya oleh Ketua Polis ketika itu (Rahim Noor). Berikutan itu disebarkan cerita wujudnya konspirasi nyawa Anwar terancam dan akan di bunuh oleh pihak polis.

* Kerana mulut badan binasa, kerana pulut santan binasa. Nyata tindakan provokatif Anwar yg memanggil pihak polis dan Rahim sendiri sebagai barua dan juga anjing kerajaan telah dilupakan begitu saja gara-gara simpati mencurah-curah kalangan khalayak kepada Anwar. Dengan hanya sekali tumbukan padu ini boleh di anggap ianya kehilangan nyawa yg pertama bagi Anwar Ibrahim.

* Hasil mata lebam tersebut akhirnya sebagai pengabadian kehilangan nyawa yg pertama maka simbol perjuangan Anwar diterjemahkan melalui Parti Keadilan Nasional (sekarang PKR) yg berlogokan sebijik mata sama seperti mata dajjal. Innalillah.

2. Drama Keracunan Arsenik

* Tidak semena-mena selang kejadian tumbukan padu oleh bekas KPN ketika itu, timbul pula dakwaan oleh Wan Azizah bahawa suami tersayangnya itu telah di racun dgn racun arsenik melalui pemakanan oleh polis dan orang2 Dr. Mahathir.

* Wan Azizah, para pemimpin ADIL (skang PKR) ketika itu termasuklah peguam kanan Anwar yakni Zulkifli Noordin (skang ahli parlimen bebas) telah menyebarkan berita nyawa Anwar dalam bahaya. Kuku jari dan kaki menjadi hitam, Anwar sudah kronik dan nazak.

* Walaupun siasatan oleh HKL menunjukkan tiada keracunan arsenik dalam air kencing dan darah Anwar, namun keputusan lengkap HKL itu tidak mampu menghalang pemergian ke rahmatullah nyawa ke-2 nya itu.

* Jangka hayat Anwar diramalkan oleh para pimpinan PKR dan Pas hanya mampu bertahan 1 tahun kerana keracunan arsenik yang teruk,.. Dek kerana singkatnya masa, maka nyawa ke-2 Anwar tidak mampu menanggung lagi lalu pergi menghadap Illahi.

* Anwar yg masih hidup selepas setahun di racun dgn arsenik adalah Anwar yg memanfaatkan stok nyawa ke-3. Hebat gitu.

3. Sandiwara Suntikan Darah HIV

* Selang selepas drama paling hot berkaitan keracunan arsenik, kemudiannya timbul pulak dakwaan Wan azizah suaminya telah disuntik dgn darah HIV positif. Nyawa ke-3 Anwar benar-benar dalam bahaya. Kebiasaannya orang yg menghidap HIV+ selang 2, 3 tahun kemudiannya akan menghidap AIDS kemudian meninggal dunia selepas 2 atau 3 tahun selepas itu dgn badan yg kurus kering dan berkudis-kudis.

* Tiada ubat atau penawar hingga kini utk pesakit HIV+ mahupun AIDS, kerana itu hanya ucapan Innalillah sahaja yg mampu diungkapkan utk nyawa ke-3 tersebut. takziah utk keluarganya. huk..huk..

* Tanpa sebarang penawar atau ubat utk HIV+ dan juga AIDS tidak menghalang Anwar utk menggunakan talian hayatnya yg ke-4.

* Hasil keupayaan memiliki 9 nyawa telah membantu Anwar meneruskan kehidupan hingga kini (2011) tanpa sebarang masalah kudis mahupun mati kekeringan melainkan perutnya terus maju ke depan.

4. Lelucon Patah Tengkuk

* Sepanjang perbicaraan dan hingga mendiami istana Sungai Buloh yg dilengkapi dgn pengawal keselamatan di setiap penjuru, ketika ini Anwar dan para pemimpin tertinggi PKR dan Pas telah mengwar-warkan kehidupan Anwar masih terancam kerana lehernya di dapati patah dan ada urat yg terkehel.

* Sepanjang perbicaraan meliwat dan juga tuduhan salah guna kuasa, Anwar sentiasa memakai penyokong leher utk memperbetulkan kembali lehernya yg patah dan uratnya yg terkehel.

* Secara umumnya dgn keadaan leher yg patah itu sebenarnya nyawa ke-4 Anwar sudahpun pergi meninggal jasad, Innalillah… Akhirnya Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan nyawa baru yakni nyawa kucing yg ke-5 utk meneruskan kehidupan duniawi.

* Hasil penggunaan nyawa ke-5, Anwar bebas menanggalkan penyokong lehernya itu bila-bila masa di dalam penjara terutama sekali selepas pulang daripada perbicaraan mahkamah.

5. Filem Box Office Lumpuh Sakit Belakang

* Sewaktu hayat nyawa ke-5, Anwar mendakwa tulang belakangnya telah bengkok dan terkehel hingga mengakibatkan lumpuh tidak mampu berjalan.

* Dalam waktu-waktu membawa rayuan ke mahkamah dan juga sewaktu menghadiri perbicaraan merayu kesnya itu, Anwar kerap datang ke Mahkamah sambil melambai tangan pada penyokongnya dgn menaiki kerusi roda yg di sorong oleh pembantu ataupun isterinya.

* Bertebaran berita yg mendakwa kerajaan sengaja mendera Anwar dan keengganan kerajaan membenarkan Anwar mendapat rawatan di luar negara telah menyemarakkan emarahan khalayak yg menyokong bung Anwar.

* Kisah Anwar yg terpaksa hidup dalam kelumpuhan ketika hayat nyawa ke-5 di palu di gendang tiap masa walaupun di masa yg sama kerajaan telah menawarkan rawatan pakar tempatan di HKL utk menentukan sejauh mana patah terkehelnya tulang belakang Anwar itu.

* Nyawa anwar yg ke-5 pergi meninggalkan jasadnya itu selepas kerajaan muktamad tidak mahu mengikut kehendak Anwar, maka keperitan hidup dalam kelumpuhan tidak dapat membendung nyawa ke-5 utk kekal di jasad Anwar. Innalillah.

* Berkat keajaiban memiliki nyawa kucing, sewaktu berada di KLIA Anwar telahpun menggunakan nyawa ke-6 kerana itu sebelum berlepas ke Jerman utk pembedahan tiada lagi kerusi roda sebaliknya Anwar bebas bangun duduk dan berjalan utk bersalaman dgn penyokongnya yg menunggu di lapangan terbang.

* Anwar kembali ke arena politik dgn nyawa ke-6 yg bertenaga luarbiasa selepas pembedahan tulang belakang yg paling berjaya dalam sejarah dunia tercipta di Jerman. Hanya dalam tempoh 2 jam sahaja Anwar sudah tidak lumpuh malah sudah mampu berjalan berlari tanpa sebarang kesan sakit.

* Keajaiban proses pembedahan di Jerman ini pastinya di cemburui banyak negara lain kerana tidak pernah ada pesakit kronik tulang belakang mampu berjalan berlari hanya selepas 2 jam pembedahan. Rata-rata pesakit yg berjaya di bedah di serata dunia memerlukan 3 – 6 bulan utk pulih dan berjalan berlari seperti biasa. Inilah kehebatan Anwar, anugerah tuhan yg complicated dan tidak mungkin dimiliki oleh insan lain.

6. Hikayat Ancaman Bunuh

* Tidak semena-mena hujan tidak ributpun tidak, nyawa ke-6 Anwar pula dikesan dalam bahaya. Wujud ancaman bunuh yg mengncam nyawa ke-6 Anwar ibrahim yg secara halusinasi yg tak terlihat oleh mata kasar mahupun mata hati manusia biasa seperti kita.

* Tika itu Anwar sedang asyik meeting bersama pimpinan PKR serta Wan Azizah, tiba-tiba bagaikan beruk terkejut, mesyuarat tiba-tiba dihentikan oleh Anwar hanya selepas menerima satu panggilan telefon yg rupanya membawa berita Saiful Bukhari telah pergi membuat laporan polis berkaitan satu kes liwat.

* Demi menyelamatkan nyawanya yg ke-6 maka Anwar sanggup mengharung kegelapan malam daripada quality Hotel di Shah Alam utk mencari perlindungan di Kedutaan Turki yg terletak di KL.

* Namun takdir menentukan Kedutaan Turki tidak mampu membantu Anwar selama-lamanya, natijahnya upacara sembahayang ghaib utk nywa ke-6 dilakukan sambil itu Anwar terpaksa meneruskan kehidupan menggunakan stok nyawa ke-7 tapi masih lagi guna jasad yg sama.

7- Failure Movie Sabotaj Kereta Azizah

* Kegawatan kes liwat Anwar dan Saiful kemudiannya makin menjadi-jadi dgn pelbagai penangguhan proses mahkamah daripada kes sakit demam peguam hinggalah cubaan memecat pendakwa dan hakim memperlihatkan keazaman tinggi nyawa ke-7 Anwar utk terus menghayati keindahan alam ini.

* Kehebatan inspirasi yg dimiliki oleh nyawa ke-7 Anwar ini nyata memberi semangat kuat utk para penjenayah utk cuba menggunakan method yg sama yakni menangguhkan sebanyak yg boleh kes perbicaraan di mahkamah termasuklah cuba memecat hakim dan pendakwa mengikut kemahuan sendiri demi keadilan diri sendiri.

* Namun disebalik pelbagai cubaan tangguh menangguh itu, tiba-tiba tampil Datuk Trio yg menghebahkan satu kegiatan projek Anwar dgn Chinadoll berumur 26 tahun di sebuah apartmen sederhana mewah.

* Walaupun muka lelaki dalam video itu adalah milik Anwar namun dikatakan ramai penyokong Anwar perut dan punggung Anwar tidaklah boroi dan berisi seperti itu. Hebat. Nyata kekentalan nyawa ke-7 lebih hebat daripada sebelumnya. Lebih bijak dan inovatif. Hinggakan kepakaran 2 proffesor di US, kepakaran syarikat TV di Korea pun tidak mampu menyakinkan penyokong Anwar bahawa lelaki tersebut adalah Anwar.

* Pun demikian tidak tahan dgn asakan demi asakan apatah lagi bila video seks tersebut bertebaran di alam internet hinggalah di cetak dalam benduk CD & DVD, akhirnya nyawa ke-7 terancam jua.

* Bertiuplah angin-angin spoi yg mendakwa nyawa ke-7 Anwar terancam selepas dikatakan wujud sabotaj terhadap kereta Wan Azizah. Selang sebulan selepas kejadian yg dikatakan berlaku ‘eksiden mengejut’ yg cuba membunuh Anwar itu, barulah pemandu Wan Aziah tampil membuat laporan polis.

* Walaupun logiknya patut wan Azizah yg terancam kerana kereta itu dinaiki olehnya dan pemandu itu pulak adalah pemandu kereta Azizah, namun logik tersebut tidak dapat menghalang utk Anwar kehilangan nyawanya buat kali ke-7. Innalillah sekali lagi utk kali ke-7 dalam masa 13 tahun.

8- Demo Jalanan Bershit 2.0, 09/07/2011

* Ya, kini selepas kehilangan 7 nyawa dalam masa 13 tahun dgn pelbagai plot luar tabie melangkau batasan pemikiran manusia, kini adalah masanya Anwar menggunakan nyawanya yg ke-8.

* Rupanya hayat nyawa ke-8 tidak panjang, malah kekentalannya adalah yg paling lemah berbanding 7 nyawa yg lain sebelum ini.

* Berita terbaru yg di terima sewaktu kekecohan demo Bershit 2.0 petang tadi (09/07/2001), nyawa ke-8 Anwar benar-benar di peringkat sakkaratulmaut.

* Demo haram Bershit 2.0 yg sepatutnya di adakah di Stadium Shah Alam seperti tawaran MB Selangor, namun kemudiannya dikekalkan utk diadakan di sekitar KL nyata telah secara langsung mengancam nyawa ke-8 Anwar.

* Di khabarkan Anwar terkena tembakan FRU yg bersenjatakan senapang gajah, darah membasahi bajunya hingga tidak nampak lagi warna kuningnya itu, penafasan oksigen diperlukan, ini sudah kes berat. Ini peringkat kehilangan nywa yg ke-8, memang bahaya.

* Dilaporkan pula oleh banyak blog, nyawa ke-8 Anwar ini hanya di hujung misai kucing, dikhabarkan bacaan Yassin berkumandang dan wasiat mungkin sedang dibacakan kepada kaum keluarga sementara menanti kehadiran stok baru nyawa ke-9.

* Berkemungkinan besar, tarikh 16 Julai 2011 utk perbicaraan Anwar nanti bakal tertangguh lagi sebagai meraikan bakal kehilangan nyawa ke-8 Anwar ini. Sebagai standby setelah melihat floating nyawa ke-8 Anwar ini tak tentu hala, maka blog ini mengucapkan pending order dgn ucapan Innalillah. Huh.. ucapan pun ada pending & floating macam forex. :)

9- Hikayat 9 Nyawa Kucing Milik Anwar Ibrahim

* Sampai bila Anwar akan terus bergantung pada nyawa kucing demi melanjutkan kehidupan jasadnya dalam dunia politik? Sama-sama kita nantikan episod seterusnya dalam hikayat ini kelak.

Hakikatnya, dunia realiti kita tiada 9 nyawa demikian juga dgn kucing. Semua kita makhluk Allah s.w.t hanya ada satu nyawa dan satu jasad.

Namun fahamkah anda apa yg ingin aku sampaikan di sini berkaitan hikayat seorang politikus yg bernama Anwar Ibrahim yg memilik 9 nyawa?

Yup, tentu ramai yg faham betapa kehebatan Anwar bukan sahaja terletak pada pidatonya namun juga dgn gerak geri lakonannya yg pasti mampu mengabui mata rama penyokong taksub dan bebal.

Bagi kita yg faham susur galur dan gerak geri politik Anwar, kita faham Anwar gemar bermain sandiwara utk menarik perhatian khalayak.

Anwar Ibrahim seumpama seorang pemidato yg mampu meyakinkan khalayak umum bahawa tahik kambing itu adalah ubat makjun tonik. Dan khalayak yg menyokongnya itu tanpa segan dan silu tetap akan dgn selambernya menjamah tahik kambing itu dan di suap masuk ke dalam mulut utk menguatkan tenaga dan semangat.

Pun begitu, sampai bila Anwar mahu terus berpura-pura menghebahkan yg dirinya terancam dan nyawanya dalam bahaya? Betul akan ada yg terpesona dan bersimpati dengan lakonannya itu, namun sampai bila? Allah s.w.t melihat apa yg kita buat dan apa yg kita ucapkan walaupun dgn niat yg pelbagai.

Semoga para pembaca sekalian terutama mereka yg pernah melalui zaman gawat reformasi akhir 1990-an dulu itu, boleh sejenak seketika menghayati hikayat di atas sebagai pengajaran utk mengenal seorang manusia yg bernama Anwar ibrahim.



Sumber: klik sini

GEMPARRR...!!! Mustapha Ali kantoi menipu di bulan Ramadhan..?!!!


Kecoh betul mengenai dakwaan yang kononnya wujud gerakan dalam UMNO yang cuba menggulingkan Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak. Kononnya Najib merupakan liabiliti. Macam-macam konon diorang sebut.

Salah seorang yang "kononnya" dikatakan sebagai dalang atau ketua gerakan menjatuhkan Najib ialah bekas Setiausaha Politik Ayahanda Tun M, Tan Sri Aziz Shamsuddin...

Maka mula la Cikgu Pa (Mustapha Ali) bergebang, kononnya dia tahu pasal "gerakan" tu. Dipanggilnya wartawan untuk beri kenyataan akhbar. Chehhhh..! Macam la dia tahu sangat pasal luar dalam UMNO! Cikgu Pa ni Setiausaha Agong Pas ke Setiausaha Agong UMNO? Setahu aku, Setiausaha Agong UMNO ialah Ku Nan..!!!

Tapi yang paling best, Tan Sri Aziz Shamsudin dah buat kenyataan pasal tuduhan tu. Dia nafikan sekeras-kerasnya. "Karut!" katanya. Tak percaya? Klik kat sini.
“Ini semua mengarut, saya tidak pernah mendesak Najib untuk meletakkan jawatan.” - Tan Sri Aziz Shamsuddin
Macamana ni Cikgu Pa? Walaupun Cikgu Pa tak berani nak sebut (kononnya dia nak rahsiakan la tuuu..), dah ada yang nafikan cerita tipu yang Cikgu Pa beritahu kat wartawan tu! Apa ni Cikgu Paaaa...tak baik tau tipu di bulan Ramadhan ni. Hilang pahala puasa tu nanti!

Rentikan la dongeng tu Cikgu Pa. Takde sapa beli punya cerita tu. Lebih elok Cikgu Pa jual samprit ke, batang buruk azizan ke, almond london ke...ada jugak faedahnya....

p/s: Cikgu Pa, amacam dengan Ku Li? Ku Li reject ke proposal Pas mintak jadi "replacement leader" Anwar tu?

GEMPARRR..!!! Hasan Ali bakal dilucutkan jawatan Exco Selangor..?!!!


Memang teruk Hasan Ali kena balun lepas ni. Elok-elok jadi Exco Kerajaan Negeri, silap-silap lepas ni dilucutkan jawatan serta merta. Sudahlah dia dilucutkan jawatan sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor pada muktamar Pas yang lalu, kali ni dia bakal hilang status Exco pulak?

Perit atau tidak, itulah yang harus Hasan Ali lalui. Khalid Gagap, atas kapasiti Menteri Besar merangkap balaci Ronnie Liu, Teresa Kok dan Eli Wong awal-awal lagi sudah menghubungi Pastor Gereja DUMC tu, Daniel Ho, untuk menunjukkan kekesalannya atas tindakan Jais yang ditemani PDRM menyerbu majlis di Gereja tersebut. Aku rasa, Khalid pasti tergagap-gagap minta maaf pada paderi tu…

Bertentangan dengan tindakan Khalid, Hasan Ali mempertahankan tindakannya dan Jais tersebut. Katanya, dia ada bukti untuk bertindak sedemikian. Malah, Hasan Ali menyatakan bahawa 12 penganut Islam didapati terbabit dengan majlis itu dan mereka akan disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

Sebenarnya, tindakan Jais dan Hasan Ali itu wajar dilakukan. Berbuka puasa di dalam Gereja? Itu sahaja sudah menunjukkan keadaan luar biasa. Seperkara lagi, ada pulak yang cuba lari ketika “lawatan” Jais melalui jalan belakang Gereja itu. Satu lagi tindakan luar biasa. Jika tidak salah, mengapa cuba lari?

Hasan Ali juga mendedahkan bahawa ada pula cubaan untuk menghalang dan menghapuskan bahan bukti! Ni apa kes ni sampai perlu hapuskan bahan bukti? Kantoi sangat ke sampai perlu bertindak begitu. Jelas sekali ada sesuatu yang cuba disembunyikan dalam majlis tersebut. Itu pun lagi mau “auta” ke?

Paling best, aku tengok sikap Khalid Gagap. Punyalah sayang pada DAP sampai terpaksa hubungi sendiri Pastor Gereja tu untuk tunjukkan dirinya tak terbabit dalam hal tu. Hairan betul aku. Apa agama Khalid Gagap ni? Dia Islam ke Kristian? Atau tindakan dia itu hanya semata-mata pasal nak jaga kerusi Menteri Besarnya?

Aku masih menunggu kenyataan dari “Pastor” Khalid Samad. Agak-agak, apa yang akan dia kata mengenai insiden serbu Gereja ni? Dia mengamuk pada Hasan Ali atau pertahan Hasan Ali. Khalid Samad sangat terkenal di kalangan gereja-gereja di Selangor dan dia pun sudah lama mengintai jawatan Exco Selangor. Silap betul dia bertanding Parlimen. Kalau dia bertanding DUN, sudah tentu dia yang jadi Exco, tak pun MB!

Pada aku, dari segi politiknya, kedudukan Hasan Ali dalam bahaya. Keselamatan dia pun agak terancam. DAP ni kebanyakkannya kepala-kepala gangster. Silap haribulan, rumah Hasan Ali kena lontar molotov cocktail. Itulah..dulu orang tawar untuk bergabung dengan BN dan jawatan MB diserah pada Hasan Ali, Pas sombong dan bongkak! Lihatlah apa hasilnya sekarang…

Sumber: klik sini

Update terkini senarai Geng 71 Pakatan Haram..!!! 5 Orang dahhhh..!!!


Sehingga kini sudah 5 orang Geng 71 yang sudah dikantoikan oleh bloggers pro-Kerajaan sejak geng tersebut diperkenalkan oleh blogger Pakatan Haram dan Malaysiakini.

Nampaknya, senjata makan tuan! Sebelum ni diorang pertikai macam-macam tentang Geng 71 ni. Kononnya pengundi hantu la, pendatang tanpa izin la, konspirasi kerajaan la, macam-macam diorang sebut ikut sedap mulut mak bapak diorang je...

So...sekarang? Apa mau jawab? Terbukti...diorang kat atas ni bukan saja tahap "phantom voters", diorang dah sampai level Ahli Parlimen Hantu, ADUN Hantu, dan Pemandu Bershit Hantu! Itu pun ada hati lagi nak tipu rakyat...???!!! Kah..! Kahhh..!! Kahhhh!!!

Kantoi tahap dewa! Dijangka akan ramai lagi yang akan kantoi menganggotai Geng 71 ini. Tunggu lagi pendedahan kami nanti...!!! Tungguuuuuuuu...!!!

Nurul Izzah, “geng 71″ ada di sebelah awakkk..?!!!


Mungkin tidak ada modal untuk menyerang Kerajaan dan musuh utama Papanya, Datuk Seri Najib Tun Razak, Nurul Izzah bertindak melulu tanpa usul periksa apabila menuduh kononnya Perdana Menteri hilang kawalan terhadap institusi pilihanraya, SPR. Izzah fikir, dakwaan Malaysiakini, Topeng Perak dan Penarik Beca itu betul?

Patutnya, Izzah perlu siasat terlebih dahulu sebelum “menembak” membuta tuli. Sekarang, senjata sudah makan tuan. Izzah juga yang malu teruk. SPR dan JPN sudah membuat kenyataan media mengenai dakwaan bodoh oleh Malaysiakini yang kononnya buat “scoop”!

SPR awal-awal lagi menepis dakwaan itu apabila Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, menyangkal dakwaan tersebut dengan menyatakan bahawa hanya database JPN sahaja yang mampu menentukan sama ada mereka warganegara atau tidak, dan menentukan mereka layak mengundi atau tidak. Tumpuan kini kepada JPN pula…

JPN pula menyatakan bahawa semua dakwaan tersebut adalah tidak berasas kerana mereka-mereka yang terbabit merupakan sebahagian dari 29,290 orang yang diluluskan permohonan kewarganegaraan mereka yang membolehkan mereka juga menjadi pengundi yang sah. Mereka-mereka itu dikenal pasti sebagai isteri kepada warganegara, mereka yang lahir sebelum tarikh merdeka dan warga asing yang telah bermastautin tetap lebih dari 12 tahun. Itu pun sudah disaring.

Kalau Izzah nak tahu, mereka-mereka ini digelar sebagai “geng 71″! Nak tahu siapa “geng 71″, nombor di tengah-tengah kad pengenalannya adalah berangka 71. Untuk itu, saya minta Izzah periksa kad pengenalan mana-mana kenalan yang rapat dengannya yang mengundi. Untuk pengetahuan Izzah, ada “geng 71″ ini yang menjadi Ahli Parlimen, ADUN dan “sangat rapat” dengan Papanya!

Antara yang dikesan sebagai “geng 71″ ialah “madu” papa Izzah sendiri, Azmin Ali, Zuraidah “Mak Lampir” Kamarudin, Badrul Amin dan Saifuddin Nasution! Cuba tanya mereka, apakah mereka merupakan pengundi hantu atau “phantom voters” yang digembar-gemburkan oleh puak-puak Izzah sendiri?

Sekarang, siapa yang malu? Izzah dan Papa Izzah sendiri, bukan? Itulah, saya sudah ingatkan, fikir dan siasat dahulu tentang kesahihan sesuatu perkara sebelum menembak orang. Kalau kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga. Tiba-tiba saja nak salahkan Perdana Menteri, sedarkah Izzah bahawa dia sedang berada dipihak yang salah?

Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Peserta Bershit dianugerah "TIKET KE SYURGA"..!!!


Perghhhh..!!! Aku ingat puak-puak Bershit ni hanya dapat upah RM100-RM300 seorang untuk menyertai perhimpunan haram tu. Rupanya, diorang pun diberikan sijil penghargaannnn..!!! Pergghhhh..!!! Memang hebat!!!

Banyak betul duit penganjur. Maklum laaa....diorang dapat duit dari obersea! Dah tentu bilion-bilion punya...


Silap betul aku. Hari tu aku takde contact pulak dengan diorang. Kalau tidak, dah tentu aku pun dapat duit, t-shirt free dan sijil penghargaan. Boleh buat frame la sijil tu gantung kat rumah..!!! "Jeles" betul aku...

Errr..aku nak tanya, sijil tu kalau nak mintak kerja laku tak? Lagi satu, kalau tunjuk sijil tu kat mungkar nangkir dapat escape seksa kubur tak? Err...sijil tu macam tiket ke syurga yang Pok Nik janji tu ke? Kah..! Kahh..!! Kahhh..!!! Kahhhhhhhh..!!!

Lawak pagi ini..!!! Mimpi Anwar dan Kit Siang...ermmmm..!!!

Thursday, August 4, 2011

Panasss..!!! Kolumnis Haramkah Daily kurang ajar dengan Raja Nazrin...!!!


Kolumnis Haramkah Daily, Rashidi Hassan tanpa rasa bersalah cuba melakukan "spin" terhadap kenyataan Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah, yang bertitah di UiTM baru-baru ini. Baca di sini.

Yang peliknya, dalam titah Raja Nazrin, tidak ada satu kalimah pun yang berkait atau berbunyi "UMNO". Namun, mengapa dia cuba "spin" dengan meletakkan tajuk "Raja-Raja usah dengar cakap UMNO saja"? Apa kena mengena UMNO dengan titah Raja Nazrin tersebut?

Sebenarnya, Rashidi cuba "mengajar" Raja-Raja Melayu. Dia cuba merendah-rendahkan kreadibiliti Raja-Raja seolah-olah institusi Kesultanan Melayu negara ini hanya mendengar kata UMNO sahaja. Sedangkan, apa yang berlaku tidaklah sebagaimana yang ditulis Rashidi. Apa Rashidi fikir Raja-Raja Melayu bodoh sepertinya?

Memang benar apa yang dititahkan oleh Raja Nazrin bahawa Raja-Raja wajib memiliki kumpulan penasihat yang jujur lagi ikhlas, kumpulan penasihat yang peka kepada denyut jantung dan denyut nadi warga, kumpulan penasihat yang tegas lagi berani menyatakan yang benar. Daulat Tuanku. Benarlah titah Tuanku tersebut.

Namun malangnya, titah Raja Nazrin tersebut tidak langsung menyebut UMNO, Pas, PKR atau mana-mana parti politik. Sebagai sebuah institusi bebas politik, Raja-Raja Melayu tidak pernah mendengar kata UMNO sahaja. Institusi Raja-Raja mempunyai badan penasihat bebas sendiri. Malah, Raja-Raja juga mempunyai mufti Kerajaan negeri masing-masing untuk memberi nasihat.

Jadi, tidak timbul langsung isu "Raja-Raja dengar cakap UMNO" atau tidak sebagaimana yang ditajukkan oleh Rashidi. Artikel Rashidi tersebut jelas memutar belit titah DYMM Raja Nazrin Syah. Ampun Tuanku.

Sewajarnya, Rashidi tidak mengaitkan titah Raja Nazrin atau institusi DiRaja negara ini dengan mana-mana fahaman politik. Rashidi kena hormat status Raja-Raja Melayu yang tidak menyebelahi mana-mana fahaman politik. Raja-Raja Melayu adalah "payung negara" yang menjadi simbol kedaulatan dan perpaduan negara.

Justeru itu, Rashidi tidak perlu mengajar Raja-Raja Melayu untuk bertindak. DYMM Sultan dan Raja Melayu tahu apa yang patut dan tidak patut untuk bertindak. Raja-Raja Melayu tahu peranan masing-masing. Usah Rashidi cuba ajar Raja-Raja Melayu!

Rashidi sepatutnya mengajar dirinya yang kurang ajar. Rashidi kurang ajar pada Raja-Raja Melayu, khususnya apabila cuba memutar belit titah Raja Nazrin Shah. Dia patut malu dan menarik balik artikel tidak berasasnya itu.

Rashidi bukan penasihat DiRaja. Dia perlu nasihatkan pemimpin-pemimpin Pas seperti Mat Sabu supaya tidak menipu lagi, terutamanya di bulan puasa Ramadhan Al-Mubarak ini. Sedar atau tidak, Editorial Haramkah Daily juga sepatutnya memeriksa dahulu artikel kolumnisnya yang jelas kurang ajar..!!! Apa Haramkah Daily cuba nak jadi penderhaka?

Sumber: klik sini

Anak Ikan: Filem terbaru Raja Azmi untuk Anwar Ibrahim...?!!!


Penerbit filem konstroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman, 50, akan membawa rakyat Malaysia menyusuri kehidupan seorang gay melalui filem terbarunya, ‘Anak Ikan’, sebuah skrip cerita yang diadaptasi dari cerpen oleh penulis, Ajami Hashim.

Walaupun agak berbeza dengan filem kontroversi ‘….Dalam Botol’, filem Anak Ikan ini dijangka meraih publisiti yang sama sepertinya yang mana ia lebih menonjolkan tentang naluri, isi hati dan perasaan seorang gay.

“Kalau nak ikutkan, istilah ‘anak ikan’ itu membawa maksud lelaki muda yang menjalinkan hubungan cinta dan seks dengan lelaki yang lebih tua dari mereka.

“Tetapi kisah anak ikan dalam filem saya ini berbeza sama sekali yang mana ia tetap mengisahkan seorang lelaki gay. Tetapi, seorang lelaki yang memendamkan perasan dan hatinyanya sahaja tanpa diketahui oleh rakan baiknya sendiri yang kebetulan memang seorang lelaki yang ‘straight’.

“Lelaki gay ini ada hati terhadap rakan baiknya itu tetapi memendamnya. Dalam masa yang sama lelaki gay ini ada membela seekor anak ikan (betul-betul ikan). Namun, apabila meninggal dunia, tinggallah anak ikan belaannya itu bersama rakan baiknya itu tadi,” kata Ajami yang dipetik dari laman web murai.com.my hari ini.

Bagaimanapun, menurut beliau, tiada adegan panas di dalam filem tersebut demi menghormati sensitiviti orang Melayu dan kredibilitinya sebagai seorang penulis skrip yang beretika.

“Saya boleh kata skrip saya bersih. Tiada perubahan seksual yang dilakukan oleh lelaki gay seperti yang berlaku di … Dalam Botol. Ini kerana ia lebih tertumpu kepada mendalami hati dan perasaan seorang lelaki gay,” tambahnya kepada laman web yang sama.

Ajami turut menerangkan bahawa beliau ada menyelitkan sedikit fantasi di dalam menghayati dan memberi kelainan kepada merungkaikan persoalan mengenai misteri yang menyelubungi lelaki yang bergelar homoseksual. - mynewshub.my

Pedassss..!!!! Izzah perlu kawal Papanya agar tak “pancut” merata-rata..!!!


Kecoh betul Nurul Izzah yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, hilang kawalan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Dia memberi alasan bahawa Pakatan Haram kononnya itu telah menemui bukti sebanyak 1,600 nama rakyat asing yang diberikan hak mengundi pada pilihanraya.

Itu saja alasannya? Jelas sekali Izzah tidak mempunyai asas yang kukuh dan tidak menyiasat dahulu sebelum membuat sebarang pendakwaan. SPR dan JPN telah pun membuat kenyataannya menjelaskan keadaan sebenar. Menurut SPR, hanya JPN sahaja yang boleh mengesahkan perkara tersebut. JPN pula telah menjelaskan bahawa “geng 71″ tersebut melalui kenyataa akhbarnya di sini. Begitu senang dimatikan hujahnya.

Pun begitu, Izzah perlu tahu bahawa ibunya, Kak Wan dan dirinya sendiri perlu mengawal bapanya. Sebenarnya, bapanya itulah yang hilang kawalan. Tidak puas dengan Kak Wan seorang, dia cari yang lain-lain. Nafsu buas bapanya itu tidak mengenal erti halal atau haram. Pakai redah ikut sukanya sahaja.

Papa Nurul Izzah sudah popular dengan tabiatnya yang sukar mengekang nafsu serakahnya. Sebut saja “jenis” apa yang belum dicubanya, semua sudah di”jamah”nya. Bukan setakat perempuan, lelaki pun di”sebat”nya. Rasanya, Izzah pun tahu minat Papanya itu!

Izzah kenal Sukma, adik angkat kepada Papa tersayangnya itu? Tidakkah Izzah tahu betapa “trauma”nya Wan Azizah dengan kelibat Sukma? Bagaimana dengan Azizan? Masih kenal dengan nama itu? Mungkin Izzah tidak kenal dengan Mior, namun saya yakin Izzah kenal dengan Shamsidar Taharin, bukan? Itu belum disebut mengenai Saiful Bukhari, satu Malaysia kenal mangsa Anwar yang seorang ini!

Izzah yakin bahawa bukan Papanya di dalam skandal video rakaman yang ditayangkan oleh Datuk T? Yakin? Bagaimana dengan suami, mertua dan sanak saudara lain? Mereka yakin bahawa itu “bukan” Anwar? Bagaimana dengan adik kandung Izzah sendiri, Ehsan? Dia yakin itu “bukan” Papanya juga? Tak payahlah Izzah nak berselindung lagi. Rahsia itu bukan lagi rahsia…

Sewajarnya, Izzah kena cermin di dalam lingkungan keluarganya dahulu. Setahu saya, Izzah tinggal bersama Papa dan Ibunya. Sudah tentu sering bersemuka. Sepatutnya, Izzah perlu mengajak ibunya untuk berkonfrontasi dengan Papanya yang hilang kawalan diri. Papanya perlu di”kawal” agar tidak “memancut” merata-rata…

Izzah perlu tahu bahawa norma-norma kehidupan Islam yang sihat, seorang manusia itu mampu mengawal nafsunya. Seperti di bulan Ramadhan, kita bukan saja perlu mengawal nafsu makan dan minum, nasfu seks juga perlu dikawal. Manusia seperti Papanya yang tidak mampu mengawal nafsu tidak melayakkan dirinya untuk dipanggil manusia. Manusia jenis apakah ini yang tidak mampu mengawal nafsu sendiri..? Persoalan itu perlu Izzah tanya kepada Papa…

Sumber: klik sini

Unisel bakal bangkrap selepas Yayasan Selangor?


Universiti Selangor merupakan sebuah institusi pengajian tinggi di bawah Kerajaan Negeri Selangor. Universiti tersebut pada asalnya hanyalah sebuah kolej, namun ia telah dinaik taraf berstatus universiti. Universiti tersebut ditubuhkan di era pemerintahan Barisan Nasional (BN) di Selangor. Itu fakta.

Ketika BN memerintah Selangor, tidak pernah sekali pun Kerajaan Negeri itu campur tangan dalam hal ehwal pengurusan dan dalaman universiti tersebut. Malah, pengurusan tertinggi IPT tersebut diberikan kuasa untuk menentukan hala tujunya sendiri. Kerajaan Negeri pula hanya memantau sekiranya universiti tersebut ada masalah dan kadangkala Kerajaan Negeri bertindak menyuntik dana tambahan di universiti itu. Itu juga fakta.

Namun, sejak Pakatan Haram mengambil alih Unisel, huru-hara jadinya universiti itu. Pelajarnya tidak dapat dikawal dan dipantau dengan baik. Ramai yang telah mencabuli AUKU, namun pihak pengurusan dan pentadbiran hanya mengambil sikap tidak peduli. Hinggakan pelajarnya terlibat dengan demonstrasi pun dibiarkan begitu sahaja. Itu fakta lagi.

Selain itu, dikhabarkan Kerajaan Negeri pimpinan Khalid Ibrahim dikatakan sengaja menaja pelajar-pelajar itu untuk menyertai Bershit 2.0 pada 9 Julai lalu. Malah pelajar terbabit bernaung di bawah sebuah NGO haram yang menggelar diri sebagai solidariti. Pun dibiarkan juga tanpa sebarang tindakan disiplin di ambil. Ini juga fakta.

Terbaru, Kerajaan Pakatan Haram Selangor yang sememangnya terkenal lebih suka berpolitik berbanding buat kerja untuk rakyat telah dikatakan bertindak campur tangan dalam hal ehwal pengurusan Unisel. Bukan campur tangan biasa, ia campur tangan politik! Hasilnya, Naib Canselornya, Dr. Rosti, meletak jawatan serta merta! Ini fakta baru!

Dr. Rosti berkata, beliau tidak mahu menjadi alat politik satu pihak yang mahu beliau menyingkirkan tiga orang pegawai Unisel tanpa menggunakan prosedur yang sah. Justeru, tidak mahu bertindak zalim dan menjadi Pak Turut ahli politik “gampang”, Dr. Rosti letak jawatan. Itu fakta terbaru..!

Persoalannya, inikah sebuah Kerajaan Negeri yang telus, mulus, suci dan SELCAT? Mengapa ada campur tangan politik dalam hal akademik. Politikus bukan ahli akademik. Politikus seperti Khalid dan DAP hanya tahu rakus menzalimi rakyat, manakala ahli akademik lebih tahu apa yang perlu mereka lakukan, lebih-lebih lagi Naib Canselor seperti Dr. Rosti.

Sewajarnya, perkara ini tidak berlaku di Selangor sebagai sebuah negeri yang paling “advance”. Dikatakan Yayasan Selangor hampir bankrap dikerjakan rejim Khalid dan DAP. Dengan campur tangan politik di Unisel, apakah IPT itu akan mengikut jejak langkah Yayasan Selangor? Kita tunggu dan lihat bagaimana Khalid Gagap hancurkan satu persatu apa yang dibina tinggi oleh BN di Selangor…

Sumber: klik sini

Gemparrr..!!! Timbalan Naib Canselor Unisel seorang PEROGOL?


Report polis di atas adalah salinan yang aku ambil dari sini yang menjelaskan bahawa Timbalan Naib Canselor Unisel, Prof. Ir. Mohamad bin Daud, dikatakan telah melakukan jenayah rogol. Benarkah dakwaan tersebut? Macamana dia boleh terlepas jadi TNC kalau ada skandal?


Pisau.net juga mendedahkan bahawa TNC Mohamad bin Daud terlibat dalam usaha menggulingkan Naib Canselor Unisel, Dr. Rosti, yang baru-baru ini meletak jawatan. Khabarnya memorandum yang ditandatanganinya mengandungi konspirasi politik di Unisel.

Agak menghairankan, mengapa Khalid Ibrahim mahu 3 pegawai Unisel disingkirkan dari jawatan masing-masing. Ada sesiapa boleh jawab? Seperkara lagi, mengapa wujud campur tangan politik dalam pentadbiran Unisel?

Setahu aku, Unisel ditubuhkan di zaman BN tidak pernah punya sebarang masalah sebab Kerajaan Negeri tak pernah campur tangan dalam hal ehwal pentadbirannya. Sebab tu ada sesetengah pensyarah, dekan dan pegawai Unisel bebas untuk menyokong Pakatan Haram...tiada sekatan ketika itu. Tapi kenapa kini disekat dan ada campur tangan politik?

Inikah yang diwar-warkan sebagai SELCAT oleh Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor? Rasanya SELCAT hanya wujud pada nama. Tiada kreadibiliti untuk dipercayai langsung. Korang percaya ke pada SELCAT dan Kerajaan Khalid Gagap tu lagi?

p/s: Sampai bila nak bagi si Gagap tu tadbir Selangor?

Panassss...!!! Butiran Saman milik Zuraidah Mak Lampir didedahkan...!!!


Memandangkan Zuraidah Mak Lampir ni adalah sejenis spesis yang tidak sempat belajar terbang dari gurunya, maka dia gemar memandu kereta dengan laju. Cuba lihat jumlah samannya dia yang berjumlah RM1,250. Dah confirm bawak kereta macam pelesit..!!!

Salah satu kesalahan Zuraidah Mak Lampir ialah tidak mematuhi isyarat lalu lintas. Maknanya, dia pakai redah je traffic light tu! Kalau dia langgar orang, sapa yang susah? Jenis macam ni memang tak makan saman! Always break the rules...

Tu pun jangannnnn...kononnya dia patuh pada undang-undang! Kepala hotak berjambul! Deyyy Mak Lampir...bila mau kasi bayar itu saman aaaaa...???!!!

Panasss..!!! Jawapan JPN kepada Malaysiakini, Penarik Beca dan Topeng Perak...!!!


KENYATAAN AKHBAR OLEH JABATAN PENDAFTARAN NEGARA MALAYSIA

Pertimbangan permohonan taraf Warganegara Malaysia tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan di bawah perkara-perkara berikut:

* Perkara 15 : Isteri kepada Warganegara
* Perkara 16: Mereka yang lahir di Malaysia sebelum tarikh
* Kemerdekaan (sebelum 31 Ogos 1957)
* Perkara 19: Warga Asing yang telah bermastautin tetap di Malaysia tidak kurang dari 12 tahun.

Sejak 9 April 2009 hingga 15 Julai 2011, YB Menteri Dalam Negeri, Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein telah menimbangkan sebanyak 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia. Daripada jumlah tersebut, sebanyak 29,290 permohonan telah diluluskan.

Angka ini adalah merupakan sebahagian daripada KPI Menteri Dalam Negeri di mana sebanyak 219,000 permohonan telah berjaya diselesaikan termasuk 72,334 permohonan Taraf Kewarganegaraan Malaysia, 31,449 permohonan Penduduk Tetap, 108,906 permohonan Daftar Lewat Kelahiran dan 6,311 permohonan di bawah program My-Daftar

Berkaitan kes Mismah,

1. Dakwaan bahawa beliau menjadi warganegara dalam tempoh 4 jam setelah mendapat taraf Penduduk Tetap (atau PR) adalah tidak benar.

2. Rekod menunjukkan bahawa beliau telah mendapat taraf Penduduk Tetap pada 17 Julai 1982.

3. Beliau telah diluluskan Taraf Kewarganegaraan Malaysia pada 31 Januari 2011 di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan selepas 29 tahun memegang taraf Penduduk Tetap Malaysia

Sekian, terima kasih.

Datin Jariah binti Mohd Said
Ketua Pengarah
Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia
Kementerian Dalam Negeri
03 Ogos 2011.


p/s: DS Hisyam tak payah jawab laaaaa...JPN dah jawab sendiri dahhhh...lambat sangat...

Mahfuz, Judin dan 3 Pegawai Unisel...


Syabas saya ucapkan kepada Dr. Rosti yang meletak jawatan sebagai Naib Canselor Unisel serta merta dalam tempoh 24 jam. Sikap professional yang ada pada dirinya wajar dicontohi oleh Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor yang cuba memperalatkan ahli akademik seperti beliau.

Menurut Dr. Rosti, beliau “dipaksa” oleh kepimpinan tertinggi Unisel yang dipercayai Kerajaan Khalid “Gagap” dan DAP untuk menyingkir dan melucutkan jawatan tiga pegawai Unisel iaitu Pendaftar, Rokmaa Mat, Dekan Fakulti Perniagaan, Profesor Dr. Khalifah Othman dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah.

Dr. Rosti juga percaya bahawa tekanan yang diterima beliau untuk melucutkan jawatan tiga pegawai tersebut adalah berpaksikan motif politik dan beliau tidak mahu mengambil tindakan zalim terhadap pegawai-pegawai tersebut. Kerana itulah beliau meletak jawatan.

Saya ingin bertanya kepada Mahfuz Omar yang berjaya memperjuangkan hal Ketua Pengarah JKR yang kononnya dianiaya dan diturunkan pangkat kepada Pengarah CIDB serta diturunkan gred jawatan.

Judin kini mampu tersenyum dengan kenaikan pangkat sebagai CEO CIDB dan dinaikkan gred yang lebih tinggi berbanding jawatan sebelumnya sebagai Ketua Pengarah. Mahfuz selama ini menyalak-nyalak membela Judin. Mungkin Mahfuz kini berpuas hati.

Tapi kenapa Mahfuz tidak berjuang pula untuk ketiga-tiga pegawai yang cuba disingkirkan Kerajaan Negeri Selangor itu? Padahal, nasib mereka bertiga lebih buruk berbanding Judin yang sudah diperingkat JUSA.

Judin sebelum ini mungkin tidak menghadapi risiko ditamatkan perkhidmatan, tetapi Rokmaa, Khalifah dan Halid berdepan dengan penyingkiran dan menafikan punca pendapatan mereka. Apatah lagi kini kita sedang berada di bulan Ramadhan dan bakal menyambut Aidilfitri tak lama lagi?

Jelas sekali Mahfuz bersikap double standard dalam hal ini. Perkara ini jelas satu kezaliman yang wujud dalam pentadbiran Pakatan Pembangkang. BN pun pernah memerintah Selangor, tapi tidaklah zalim sebagaimana Kerajaan Khalid Gagap!

Macamana Mahfuz? Sanggup bela tiga orang penjawat awam yang cuba dianiaya Khalid Gagap dan DAP itu? Atau Mahfuz hanya membela secara terpilih…?!!! Ingat kata Ustaz Azizan..buat kerja cara Islam..!!!

Sumber: klik sini

Daripada jadi isteri Anwar, lebih baik jadi isteri Najib...!!!


Nak tergelak rasanya bila baca kenyataan Wan Azizah yang dah berangan-angan nak jadi First Lady di Malaysia. Dia bukan main yakin lagi Anwar Ibrahim akan jadi Perdana Menteri selepas PRU13 ini. Dan Wan Azizah tanpa segan silu membayangkan gaya hidup dia sebagai isteri kepada seorang Perdana Menteri.

Wan Azizah dalam kenyataannya pada sebuah portal pembangkang kata dia tak akan jadi macam isteri DS Najib iaitu DS Rosmah. Betullah tu.. hakikatnya, Wan Azizah bukan akan jadi isteri seorang Perdana Menteri tapi sebaliknya dia akan jadi isteri kepada seorang BANDUAN tak lama lagi.

Wan Azizah patut sedar, apalah sangat untuk dia minta dijauhkan dari menjadi seperti DS Rosmah.. Yang sebenarnya seluruh wanita didalam negara sudah pun minta dijauhkan dari menjadi isteri yang dicucuk hidung seperti Wan Azizah.

Isteri mana yang sanggup membiarkan suaminya mempunyai skandal dengan isteri orang? Isteri mana di Malaysia ini yang sanggup “dimadukan” oleh suami dengan seorang lelaki muda seperti Saiful Bukhari? Dan isteri mana didalam negara ini yang sanggup nafikan video skandal suami sendiri dengan pelacur?

Hanya Wan Azizah seorang sahaja isteri yang sanggup mempertahankan suaminya secara membuta tuli walaupun Tuhan telah menunjukkan pelbagai bukti yang terang lagi nyata. Sepatutnya Wan Azizah bersyukur jika dia boleh jadi seperti DS Rosmah. Dan dia patut bertaubat dan insaf kerana bersekongkol dengan Anwar.

Lagipun, kalau nak jadi isteri pemimpin nombor satu negara, mana boleh nak berbohong sesuka hati. Hendak jadi isteri pemimpin nombor satu negara kenalah berintegriti dan menjaga imej Perdana Menteri. Lainlah kalau nak jadi isteri kepada BANDUAN pengkhianat nombor satu negara. Nak berbohong banyak mana pun tak apa.

Wan Azizah juga menuduh DS Rosmah sebagai seorang yang kuat membeli belah di luar negara. Tapi bolehkah Wan Azizah membuktikan dakwaan yang dia buat tu? Wan Azizah ni dengan suaminya sama saja perangai mereka. Hanya tahu menuduh secara membuta tuli tanpa ada sebarang bukti kukuh untuk menyokong dakwaan mereka.

Rakyat seluruh negara dah sedia maklum dengan perangai menipu kedua-dua pasangan pembangkang ini. Wan Azizah sendiri sudah beberapa kali dikantoikan pembohongannya terhadap rakyat didalam usahanya untuk menaikkan imej Anwar Ibrahim.

Manakala Anwar sendiri sudah terkenal dengan pembohongan demi pembohongan terhadap masyarakat didalam negara. Bermula dari penipuan racun arsenik, sampailah yang terbaru iaitu cedera parah didalam serangan FRU di Perhimpunan Haram BERSIH 2.0.

Itulah lelaki yang Wan Azizah bayangkan untuk jadi Perdana Menteri Malaysia. Lelaki yang penuh dengan putar belit serta pembohongan dan juga lelaki yang tak pernah fikirkan tentang hal lain selain dari impiannya untuk menjadi pemimpin nombor satu negara.

Sumber: klik tang ni

Ramai benar kepala-kepala Pakatan Haram yang MC...


Pakatan Rakyat sekarang dilanda sindrom ‘kecederaan’oleh pemimpin-pemimpin utamanya. Dari yang berbalut leher, berkerusi roda sehinggalah kepada yang terbaru, tersumbat injap jantung.

Kita hairan kenapa media pro pembangkang takut sangat nak bercakap mengenai keadaan kesihatan pemimpin mereka, melainkan yang boleh menjadi bahan isu politik Contoh Azizan, kawan tu dah masuk IJN dari hari Sabtu, hari Isnin baru nak berkokok dan berkuik, kemudiannya nak menyalahkan orang lain yang bercerita mengenainya.

Itupun nasib baik laman ini antara yang pertama dedahkan, kalau tidak Azizan mati kering dalam tu pun tak siapa yang tahu.

Dan kami bukan pro pembangkang pun

Rupa-rupanyanya, ada seorang lagi pemimpin Pakatan dilaporkan sedang menghadapi masalah kesihatan akibat dari masalah katarak kronik yang dialaminya. Yang kita maksudkan tidak lain dan tidak bukan, Lim Kit Siang dari DAP, seterusnya menjawab teka teki mengapa Kit Siang selalu dilihat bercermin mata hitam besar kesana ke mari, termasuk pada waktu malam.

Benar, tidak ada apa yang salah dan pelik mengenai sakit yang dialami Kit Siang, malah bagi orang yang seusianya, masalah katarak ini adalah masalah biasa.

Cuma yang nak ditekankan disini ialah keupayaannya untuk terus menerus menjadi pengemudi DAP dan Pakatan Rakyat yang sekarang ibarat kapal menunggu masa hendak tenggelam.

Nak berkhidmat macam mana kalau sendiri pun jalan senget?

Mengetahui sifat pembangkang, tidak mustahil Kit Siang akan tetap dicalonkan dan bertanding dalam pilihanraya walaupun ditakdirkan buta. Bukan sebab kebolehannya tapi sebab kepopularannya.

Mereka pernah melakukannya sebelum ini di Perak, Pulau Pinang dan Kelantan.

Di Perak merujuk kepada ADUN Jelapang, di Pulau Pinang merujuk kepada Ahli Parlimen Permatang Pauh (cacat orientasi seksual) serta Jelutong dan di Kelantan merujuk
kepada the one and only Nik Aziz (nanyuk).

Kecuali ADUN Jelapang yang bertukar pihak kepada BN, yang lain itu gagal dalam erti kata membela nasib rakyat di kawasan masing-masing. Semua hujahan mereka di Parlimen mahupun DUN adalah mengenai isu-isu politik dan nasional dan tidak ada satu pun yang disentuh mengenai rakyat dikawasan yang diwakili mereka.

Nik Aziz kalau tak sebut UMNO, mesti tak sah hidupnya.

Dan rakyat perlu bertanya balik kewajaran memilih orang-orang ini ke kedudukkan yang boleh dianggap ‘berhormat’ ini kalau hanya menguntungkan diri sendiri daripada kepentingan kepada rakyat.

Pada hemat penulis, gebang gebung mengenai kehebatan Pakatan yang kononnya ‘semakin hampir’ nak menggantikan BN di peringkat pusat, bolehlah penulis ibaratkan seperti sebuah filem yang diwar-warkan penerbitnya akan mencapai kutipan mencecah puluhan juta ringgit satu ketika dulu.

Hasilnya yang kita semua tahu, filem itu jangan kata cecah berpuluh juta, modal pun tak pulang balik. Kebetulan atau apa, tajuk filem itu sama dengan orientasi seksual Anwar Ibrahim yang dua alam juga.

Dan masalah ‘kecederaan’ yang melanda satu persatu pemimpin Pakatan ini, hanya mencetus lebih banyak persoalan akan kemampuan mereka terus berkhidmat untuk rakyat.

Silap-silap rakyat pulak berkhidmat untuk mereka (bayar bil hospital, perkhidmatan sokongan etc etc

Sumber: klik sini

Lawak pagi ini...!!! Khalid Gagap, Teresa Kok and Ronnie The Don..!!!

Wednesday, August 3, 2011

GEMPARRR..!!! Blogger Pakatan Haram Belasah Malaysiakini..!!!


Malaysiakini.com tidak perlu mendabik dada atau berlagak kononnya mereka telah melakukan ‘scoop’ cerita besar sedangkan portal pro-pembangkang itu hanyalah dipercayai menceduk berita dari sumber yang berasaskan blog tanpa memberi kredit kepada pemiliknya.

Menurut pemilik blog Penarik Beca, malaysiakini tidak patut untuk ‘mencuri’ laporan dari blog Perisik Rakyat, milik penulis Topeng Perak Unmasked, mengenai isu Mismah yang dilaporkan berstatus pemastautin tetap namun layak mengundi.

“Semua orang yang ada akal tahu bahawa semua benda tu dah lama dah ada dalam posting Perisik Rakyat bertajuk “PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod “71″. Tapi, tak ada sepatah pun disebut dalam Malaysiakini. Punyalah berlagak macam bagus sangat!” katanya di blog tersebut.

Blogger pro-Pakatan Pembangkang ini juga menyelar portal Malaysiakini ekoran sikap tidak beretika dengan tidak memberikan sebarang kredit kepada Perisik Rakyat, malah bertindak menipu rakyat dengan menyatakan bahawa berita tersebut bersumberkan dari ‘tip pembaca’.

Melalui tajuk ‘Malaysiakini, lu lansi, lu mati’, Penarik Beca menghentam sikap Malaysiakini.com dan wartawannya, Kuek Ser Kuang Keng, yang dikatakan berlagak.

“Saya tak tau yang berlagak itu sama ada Malaysiakini sendiri atau budak pemberita yang bernama Kuek Ser Kuang Keng. Siapa pun yang berlagak, jangan la berlagak sangat. Cuba tengok kat atas blog Perisik Rakyat tu – Lu Lansi, Lu Mati..!,” tambahnya lagi.

Menurut laman blog Perisik Rakyat yang mynewshub.my lawati, memang terdapat isu yang dibangkitkan mengenai kad pengenalan milik Mismah yang berwarna merah sebagai pemastautin tetap dan 169 nombor kad pengenalan lain yang didakwa telah didaftarkan sebagai pengundi di laman web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Semalam, portal Malaysiakini.com memaparkan laporan mengenai isu berkenaan pada tajuk berita ‘PR didaftar sebagai pengundi’ atau di dalam laporan Bahasa Inggerisnya, ‘Polls fraud again: PR holder registered as voter’, dan hanya menyatakan sumber mereka melalui pembaca.

“Malaysiakini dimaklumkan oleh pembaca bahawa PR bernama ‘Mismah’ didaftarkan dalam daftar pemilih tambahan sekarang dan sedang dipamer kepada awam untuk diteliti,” kata portal tersebut yang dipetik dari laporannya semalam.

Topeng Perak Unmasked telah dipercayai menulis laporan tersebut tepat pada jam 12 tengah malam, 1 Ogos 2011, berbanding laporan Malaysiakini.com yang dipaparkan pada jam 1.06 petang, 2 Ogos, tanpa menyebut sedikit pun mengenai blog Perisik Rakyat.

Sumber: mynewshub.my

Update..!!! Terkini mengenai status Azizan Razak di IJN...!!!


Alhamdulillah. Terkini, Ustaz Azizan dilaporkan dalam keadaan stabil. Menurut berita yang aku dapat di sini MB Kedah tu ada masalah saluran jantung yang tersumbat...

Oooo..patut punnnn..Ada benda yang tersumbat rupanya. Patut pun Azizan tak buat kerja cara Islam selama in, ada benda tersumbat! Itu puncanya, ya? InsyaAllah, lepas saluran tu dah tak tersumbat, Azizan akan kembali buat kerja cara Islam kat Kedah...

MB Kedah Akan Jalani Prosedur “Angioplasty”

ALOR SETAR – Kesihatan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak kini semakin stabil dan beliau akan menjalani prosedur “angioplasty” bagi membuka saluran jantungnya yang tersumbat.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan Pembangunan Insan Sains dan Inovasi, Teknologi Maklumat dan Komunikasi Kedah, Dr Ismail Salleh, berkata selepas dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) Jumaat lepas, Azizan telah menjalani prosedur angiogram untuk mengesan saluran yang bermasalah.

“Ada satu saluran tersumbat, beberapa prosedur dan pemeriksaan perlu dilakukan ke atas Datuk Seri Azizan sebelum angioplasty dilakukan, dan saya rasa mungkin sebulan lagi baru boleh buat correction (pembetulan saluran yang tersumbat) itu,” katanya kepada pemberita di sini Rabu.

Ismail berkata, sementara menunggu prosedur angioplasty dilakukan, Azizan akan dapat bertugas seperti biasa dalam tempoh seminggu lagi, namun beliau dinasihatkan supaya mengehadkan tugasan di luar pejabat.

“Saya rasa hari ini atau pun esok beliau akan dipindahkan dari CCU (Cardiac Care Unit) ke wad biasa dan kemudian dibenarkan balik. Dalam seminggu lagi sudah boleh memulakan tugas-tugas di pejabat tapi perlu dihadkan,” katanya.

Menteri KDN sila jawab segera..!!! Takkan isu ni pun nak bagi amaran jugakkk..?


Oooo..rupanya isu myPR-myKad yang malaysiakini dok main tu. So, apa kata KDN? Setahu aku, JPN ni bawah KDN. Mana Menteri KDN? Takkan dalam kes ni pun nak bagi "amaran" jugak kot?

Seperkara lagi, tolong la jawab isu ni dengan berhemah dan hati-hati. Ingat, yang jadi PM tu abang sepupu Datuk Seri. Kalau Menteri KDN silap jawab, PM jugak yang kena nanti...

So...bila nak jawab ni? SPR dah jawab dah....
SPR nafi penduduk tetap didaftar sebagai pengundi

Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia menafikan penduduk tetap (PR) telah didaftarkan sebagai pengundi.

Sebaliknya, kata pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof kesilapan itu mungkin berpunca akibat kecuaian teknikal Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

"Saya fikir senarai nama PR di laman web JPN adalah senarai lama yang belum dikemaskini,” kata Abdul Aziz dalam SMS kepada Malaysiakini malam semalam.

Katanya, hanya rakyat Malaysia yang boleh memohon untuk mendaftar sebagai pengundi.

"PR tidak dibenarkan kecuali Kementerian Dalam Negeri meluluskan permohonan mereka sebagai rakyat Malaysia. Jika tidak permohonan mereka sebagai pengundi secara automatik akan ditolak oleh sistem saringan SPR selepas menyemak status mereka dengan sistem JPN - Agency Link Up System (Alis)," katanya.

Namun, kata Abdul Aziz SPR akan mempamerkan daftar pemilih tambahan yang dikeluarkan setiap empat bulan untuk tatapan umum selama seminggu.

"Pengundi di kawasan itu boleh membantah (jika mendapati ada penyelewengan),” katanya.

Abdul Aziz mengulas kontroversi di mana terdapat dakwaan bahawa penduduk tetap didaftarkan sebagai pengundi dan nama mereka tersenarai pada daftar pemilih tambahan yang baru. Status penduduk tetap itu kemudiannya 'dinaik-taraf' sebagai warganegara dalam beberapa jam, mengikut sistem pengesahan online JPN.

Duke tidak berblog di bulan Ramadhan..???!!!


Heheheheeee...ada beberapa sahabat call aku just because diorang tertanya-tanya, adakah aku tak berblog pada bulan Ramadhan? Bukan apa..dah dua tiga hari aku tak menulis di blog ni. Pertanyaan itu membuatkan aku tertawa dan menjelaskan perkara sebenar. Begini penjelasan aku...

Sebenarnya, pada 1 Ramadhan, biasanya aku menumpukan diri kepada persiapan Ramadhan di kampung halaman. Memandangkan abah aku dah pulang ke Rahmatullah pada 2002, maka sudah menjadi kewajipan aku untuk ambil tahu hal keluarga, khususnya pada ibu dan adik-adik aku.

Jadi, aku pulang kekampung untuk memberikan keutamaan aku pada mak dan adik-adik aku untuk persiapan Ramadhan yang sewajarnya. Sebagai ketua keluarga, aku kena mengutamakan ibu dan adik-adik. Kemudiannya barulah yang lain-lain, termasuk blogging. Hehehehe...begitulah penjelasan aku...

So sekarang ni aku dah kembali ke KL. Berpuasa sorang-sorang, berbuka sorang-sorang, bersahur sorang-sorang. Anyway, begitulah hidup seorang perantau mencari rezeki. Namun, kekurangan itu tidak langsung menyekat aku untuk berjuang demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu menerusi saluran blog!

Belum terlewat rasanya untuk aku mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat Islam sama ada UMNO, Pas, PKR, DAP atau mana-mana parti sekali pun. Lumrahnya kita hidup bersaudara. Tak tahulah kalau ada yang sanggup buang persaudaraan dan putuskan silaturrahim semata-mata kerana politik! Heheheheeee...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!