Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    54 minutes ago

Saturday, July 30, 2011

Nasrudin Tantawi kena gempur Pas Kedah dulu..!!!


"Kita memang hendak mengambil tindakan ke atas pusat-pusat hiburan haram ini tetapi ada sebab tertentu tak boleh bergerak," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini.
Di atas adalah kenyataan yang diberikan oleh Exco Kerajaan Pas Kedah, Dr. Ismail Salleh berkenaan premis-premis hiburan dan rumah urut yang tumbuh bak cendawan di negeri Jelapang Padi itu. Sumber penuhnya di sini.

Apa yang menariknya, kenyataan Timbalan Pesuruhjaya PAS II Kedah itu macam tak ada rasa bersalah. Macam kewujudan premis-premis maksiat itu perkara biasa pulak! Dia beri alasan bahawa ia beroperasi secara haram. Habis tu Kerajaan Pas Kedah jadi tunggul...???!!!

Paling best ialah kenyataan di atas. "Sedap" sungguh bunyinya! Memang nak ambil tindakan, tapi "ada sebab tertentu" tak boleh bergerak? Apa makna ayat ni? Ayat kepala hotak dia? Macam tu?

Sebab apa tak boleh ambil tindakan? Sebab DAP? Sebab hangpa makan duit haram dari tauke-tauke tu? Atau pasal hangpa pun dok pi sama masuk tempat tu? Lagu tu? Tu pasai hangpa tak mau ambik tindakan, kan?

Sebab-sebab tertentu kononnnn...Khuaaakkk Ptuihhhh..!!! Aku berani jamin, kalau BN yang memerintah sekarang, dah tentu hangpa balun pasal benda ni kaw-kaw punya, kan? Sekarang? Mana Nasrudin Tantawi? Manaaaa??? Dula kata nak gempur Genting Highland. Dia kena gempur Pas Kedah dulu nampaknya..!!!

MIC dapat kerusi Menteri penuh, kalau fail lagi Palanivel patut letak jawatan..!!!


Hari ini, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan bahawa permintaan G Palanivel yang mahu seorang lagi menteri penuh dilantik dari MIC telah diluluskan. Ini membawa maksud, berkemungkinan besar Palanivel akan dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Aku tak mahu sebut Palanivel naik jadi Menteri sebab dia belum secara rasmi angkat sumpah. Okay. Permintaan Palanivel sebelum ini untuk diberikan "peruntukan yang lebih" telah berjaya. Najib sedia beri "peruntukan" tersebut.

Namun, Palanivel kena tahu satu perkara. Permintaannya telah diberikan dan ini bermaksud Palanivel tidak lagi punya alasan untuk MIC tidak dapat sokongan kaum India. Dalam erti kata lain, Palanivel mesti buktikan MIC dapat menyatukan kembali bangsa India untuk menyokong BN sebelum PRU 13!

Itu harga yang Palanivel mesti bayar dengan pemberian jawatan Menteri Penuh ini. Sekiranya Palanivel gagal, maka harus diingatkan padanya, TIADA MAAF BAGI MU dan TIADA PELUANG KEDUA untuk kegagalannya. Itu yang perlu Palanivel letak dalam kepala!

Anyway, tahniah pada MIC atas kejayaan perlantikan seorang lagi Menteri penuh dari parti itu. Tapi MIC perlu pantau prestasi Palanivel. Sekiranya dia gagal, kasi hantam terus jatuh sama diaaaa...!!! Ada faham ka ane?

MIC mesti parti pilihan utama masyarakat India - Najib

PUTRAJAYA 30 Julai (Bernama) — Datuk Seri Najib Tun Razak mahu MIC dilihat sebagai sebuah parti yang kuat dan menjadi pilihan utama masyarakat India di negara ini.

Justeru, Perdana Menteri mengingatkan anggota MIC supaya bersatu padu dan tidak berpuak-puak kerana mereka mempunyai peranan untuk berkhidmat kepada masyarakat India, sekaligus dapat menarik sokongan kaum itu terhadap Barisan Nasional (BN).

"Kalau kita hendak menentukan MIC parti pilihan utama kaum India di negara ini, MIC mesti bersifat inkslusif dan mesti merupakan sebuah parti di mana tidak ada puak dalam MIC. Perlu ada satu MIC sahaja.

"Kalau kita tengok perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Singapura, kita tengok walaupun kita ada penyerang yang hebat...kalau pertahanan lemah..gol kita bocor. Kita tidak berjaya.

"Maknanya kalau MIC mahu kuat, kepimpinan di semua peringkat mesti bergerak sebagai satu pasukan yang padu. Barulah MIC akan menjadi sebuah parti yang kuat,” katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung MIC ke-65 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini hari ini.

Turut hadir, Presiden MIC Datuk G.Palanivel dan bekas presiden parti berkenaan, Datuk Seri S.Samy Vellu. — Bernama

GEMPARRR..!!! Gambar tak senonoh Zuraidah Mak Lampir ada di tangan ADUN Bebas..???!!!


Baru-baru ni aku bertemu dengan seorang "sahabat". Menurutnya, dia sedang menantikan "sesuatu" dari "utara". Aku bertanya padanya, "benda" apa yang dia tunggu? Dia kata, benda tu sangat penting untuk membongkarkan sesuatu...!!!

Menurut sahabat ini, dia sedang cuba berurusan dengan seorang ADUN dari Kedah. Khabarnya, YB tersebut merupakan bekas ahli PKR yang kini menjadi ADUN Bebas. Sahabat aku kata, YB ni ada gambar Zuraidah Kamarudin.

Apa yang menariknya pada gambar Mak Lampir PKR tu? Katanya, gambar Zuraidah tu memaparkan "tabiat sebenar" Zuraidah! Katanya, gambar tu menunjukkan Zuraidah sedang hisap rokok dan menunggu seorang "toyboy"!

Pergggghhhh..!!! Yang membantutkan klimaksnya ialah ADUN itu dikatakan enggan menyerahkan gambar Mak Lampir yang "happening" itu. Pulak dahhh!!! Takpe..takpe...kita akan korekkkk..!!! Kita akan bongkaaarrr...!!! Tungguuuu..!!!

Dimanakah "Arwah" Suhardi sekarang..???!!!

Shuhardi Md. Isa, lelaki yang digambarkan sesak nafas dan beberapa kali pengsan ketika perhimpunan haram Bersih 2 berlangsung, kini masih dicari polis. Dimana dia menyuruk, kenapa dia menyuruk dan sebagainya masih menjadi persoalan yang bermain-main di minda kita?

Berlakon mati dan diputar belit sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal kerana sakit jantung, Shuhardi kini masih tidak lagi ditemui.

Menarik, dari pemimpin sampailah ke balaci otak separuh akal, semuanya bijak berlakun. Kalau Mat Sabu dengan head on collisionnya (antara pajero, land rover dan waja, tak tahu mana satu betul), Shuhardi pulak dengan lakonan 2 kali matinya.

Anwar? Toksah cakap, balik-balik dengan prop rasmi dan basinya – neck bracket.

Itu kita cakap, perhimpunan haram 9hb Julai dijadikan medan untuk memalukan kerajaan dan polis dengan pelbagai jenis drama dan sketsa. Semuanya untuk mendapat publisiti murahan dan simpati rakyat. Mana ada cerita pasal nak pilihanraya yang bersih, kalau nak pilihanraya bersih kenapa ada laungan reformasi yang sinonim dengan PKR dan Anwar?

Masing-masing menjadi bodoh sekejap dengan pelbagai jenis lakonan, dari atas kerusi roda sehingga berbaring atas jalan, semuanya tidak mendatangkan kesan yang diharapkan. Rakyat bukan bodoh nak menilai yang mana hak dan yang mana bathil.

Carilah dalam youtube mana-mana, bersepah tindakan jauh lebih kasar oleh polis pencegah rusuhan luar negara, tak tahulah ada amaran atau tidaknya. Polis di Malaysia? Ada belantan di tangan pun buat perhiasan saja, bukan digunakan untuk membelasah perusuh yang mengganas.

Dan apa pandangan para ulamak parti kebajikan PAS tentang perihal Shuhardi ini? Mat Sabu dikatakan menggunakan imej dan drama lakonan Shuhardi untuk menunjukkan so called kebrutalan polis Malaysia, walhal mamat itu hanya berlakon.

Giginya yang jongang, memudahkan simpati ditarik ke atasnya.

Dari segi agamanya macam mana? Betulkah tindakannya berpura-pura mati itu? Muliakan tindakan blogger Pakatan yang mengatakan itulah sebenarnya imej Allahyarham Baharudin? Dan apa komen pak lebai mengenai lakonan Shuhardi yang digunakan untuk mengaibkan pihak polis dan kerajaan? Suci sangat ke tu?

Tapi penulis tak harapkan jawapan sebab semuanya dah ada dalam tangan, lebih lagi dari macai BEKAS parti Islam seperti PAS.

Mana-mana pihak yang menyurukkan Shuhardi tu, pulangkanlah dia kembali supaya tindakan undang-undang yang sewajarnya boleh diambil ke atasnya. Lagipun nak takut apa, Pakatan Rakyat ibarat syurga bagi penjenayah yang inginkan bantuan guaman percuma.

Cakap pasal penjenayah

Sumber: Sini

Peniaga Pulau Pinang cari rezeki hingga terpaksa rasuah coli dan seluar dalam..???


Kesian aku tengok peniaga dan penjaja di Pulau Pinang, dah teruk sangat ditekan oleh rejim Guan Eng. Sampai terpaksa rasuah Guan Eng dan Setpolnya, Ng Wei Aik..??! Sampai kena rasuahkan mereka dengan seluar dalam dan coli bercorak harimau..?!!! Tu dah teruk bhaiiii...

Susahnya mereka mencari sesuap nasi di negeri sendiri bila DAP memerintah. Apatah lagi yang memerintah itu ialah anak lelaki Lim Kit Siang yang terkenal dengan chauvinis, rasis dan ultra-kiasunya.

Itukah yang harus dibayar oleh rakyat setelah memilih Pakatan Haram ini sebagai pemerintah? Aku masih teringat lagi bagaimana Wei Aik ni sita kedai mamak hari tu. Kalau nak sita, sita je la. Yang nak berkurang ajar tu kenapa? Apa mak bapak dia tak ajar sivik ke?

Aku nak tengok, sampai bila rakyat Pulau Pinang boleh tahan sabar dengan Guan Eng, Setpol gila kuasa anti Melayunya, dan semua barisan Pakatan Haram di sana. Aku nak tengok, sampai bila Melayu, Cina, India dan lain-lain bangsa di negeri itu boleh bertahan...

Sanggupkah mereka meneruskan Kerajaan "Khalifah" Guan Eng dan terus menjadi "balaci" dan terus merempat di negeri sendiri? Teruskanlah jika mahu Guan Eng menjadi Raja di Pulau Pinang. Aku tak hairan sekiranya Guan Eng akan pisahkan Pulau Pinang untuk menjadi sebuah negara republik seperti yang berlaku pada Singapura! Contoh dah ada...
Lim Guan Eng Terima Hadiah Seluar Dalam, Coli Corak Harimau

GEORGE TOWN, 29 Julai – Pusat Khidmat Kaunter Jabatan-jabatan kerajaan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini hari ini kecoh apabila seorang peniaga barangan kulit cuba menaiki lif untuk ke pejabat Ketua Menteri dengan membawa dua pasang pakaian dalam untuk diberikan kepada Ketua MenteriPulau Pinang Lim Guan Eng dan Setiausaha Politiknya Ng Wei Aik.

Peniaga yang dikenali sebagai Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani, 42, yang juga Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, membuka bungkusan plastik yang mengandungi dua pasang seluar dalam dan coli bercorak harimau ketika ditahan oleh pengawal keselamatan di hadapan pintu masuk lif.

Beliau berkata pakaian dalam itu adalah sebagai hadiah kepada kerajaan negeri yang didakwanya tidak berlaku adil, tidak telus kepada rakyat dan telah menindas beliau kerana tidak memberikannya semula tapak niaga di tingkat tiga Komtar.

“Pakaian dalam yang bercorak harimau itu sesuai untuk diberikan kepada mereka berdua yang dilabelkan sebagai tarzan kerana kerajaan negeri ini adalah pembohong dan menipu rakyat,” katanya di sini hari ini.

Mohamed Ghani berkata gerainya yang didapati hilang itu juga hingga kini masih tidak dikembalikan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) setelah beliau enggan beredar untuk pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan kompleks itu Mac lepas.

Beliau berkata tindakan kerajaan negeri merampas gerai miliknya itu mengakibatkan beliau kerugian RM50,000.

Pakaian dalam itu akhirnya digantung di hadapan pintu masuk utama pentadbiran kerajaan negeri setelah pengawal keselamatan tidak membenarkan beliau menaiki lif.

Friday, July 29, 2011

Panasss..!!! Amanat bakal PM Republik Komunis Malaysia yang pertama..!!!


Malaysiakini melaporkan bahawa Lim Kit Siang berkata…

“… saya akan katakan buat pertama kali, mengambil-alih kuasa kerajaan pusat, bukan lagi mustahil, ia boleh dicapai,”

Manakala Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib pula mengakui bahawa…

…hubungan Pas dan DAP ‘bukan satu ikatan yang kuat’

Baru-baru ini pula didedahkan oleh blogger-blogger pro-UMNO bahawa Pas, DAP dan PKR sedang berebut kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 yang dikatakan bakal berlangsung tidak lama lagi. Bergaduh sakan juga dengarnya!

Menurut sumber yang membocorkan rahsia mesyuarat Pakatan Haram, PKR sahaja telah mengemukakan empat set nama calon iaitu yang rasmi, jika Anwar masuk Sungai Buloh, jika Anwar kekal Ketua Umum dan senarai peribadi Azmin Ali. Pas ada satu set nama calon yang berjumlah 80 orang, manakala DAP sudah tentu meminta kerusi lebih untuk melanggar kawasan MCA, Gerakan dan kawasan-kawasan majoriti bukan Melayu.

Merujuk kepada senario-senario di atas, jelas menunjukkan bahawa Pas, PKR dan DAP tidak “sekepala” atau tidak sepakat langsung dalam strategi mereka untuk menawan Putrajaya. Masing-masing gila kuasa. Masing-masing suka nak tunjuk kepala dan masing-masing nak tunjuk hero.

Pertamanya, kenyataan Harun Taib sendiri sudah membayangkan betapa goyahnya hubungan Pas dan DAP. Saya percaya, sekiranya kerusi Parlimen lebih banyak diperoleh DAP, sudah tentu Pas akan mengkaji semula hubungan mereka dengan Pakatan Haram.

Secara terus terang, Presiden Pas, Hadi Awang pernah menyatakan bahawa Pas tidak mungkin bersetuju sekiranya Parlimen bermajoritikan orang bukan Islam. Justeru itu, calon Pas atau PKR yang beragama Islam perlu lebih dalam pengagihan kerusi Pakatan Pembangkang itu.

Sebagaimana kita tahu, Azmin merupaka seorang yang “keras kepala” dan suka tunjuk kuat bila bercakap soal calon. Sebab itulah dia gagal mengatur pengagihan kerusi di kalangan Pakatan Haram pada Pilihanraya Negeri Sarawak baru-baru ini. Sudah tentu juga kali ini Azmin akan berkeras mahu senarai calonnya itu diterima pakai oleh DAP dan Pas. Dalam ertikata lain, “paksa” Pas dan DAP terima calon-calob pilihannya.

Persoalannya, apakah DAP sanggup mengangguk dan bersetuju dengan permintaan Pas dan PKR itu? Kita rujuk kembali senario Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Khalid Ibrahim dan “bekas” Kerajaan Negeri Perak, pimpinan Nizar Jamaluddin. Saya sengaja mengambil contoh kedua negeri ini memandangkan ketiga-tiga parti Pakatan Haram agak seimbang berbanding di Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah.

Di Selangor, meskipun Khalid Ibrahim dari PKR menjadi MB, dasar dan perlaksanaan Kerajaan Negeri sangat jelas dikuasai DAP. Khalid Ibrahim tidak ubah sebagai boneka yang dipermainkan, diperbodohkan dan dikawal oleh Ronnie Liu, Eli Wong serta ADUN-ADUN DAP lain. Kewujudan Khalid hanyalah “wayang”!

Pas di Selangor? Keadaan Pas tidak lebih dari golongan kelas ketiga. Sekiranya dikastakan Pas Selangor, mereka adalah setaraf dengan golongan “pariah”. Bukan saja Pas tiada suara dalam Kerajaan Selangor, malah mereka diherdik, dimalukan, dikonspirasikan dan dihina-sehinanya. Perkara ini hanya berlaku di atas sahaja. Puak-puak Pas bawahan yang tak tahu apa-apa masih bersorak jadi orang bodoh menyokong DAP dan PKR yang memperbodohkan pemimpin mereka!

Begitu juga senarionya jika dilihat apa yang berlaku pada Nizar Jamaluddin yang diperkeldaikan oleh Nga dan Ngeh. Tanah Perak begitu meriah diagih-agihkan kepada mereka yang tidak berhak. Komunis pun dapat tanah?! Mujurlah DYMM Sultan Perak dapat mengekang kerakusan DAP dan kebodohan Nizar tersebut. Jika tidak, habis Perak dilelongnya.

Berbalik kepada kata-kata Lim Kit Siang di atas, apakah dengan fakta-fakta ini maka dia optimis Pakatan Pembangkang mampu menumbangkan BN yang sudah teruji keutuhan dan dasar perkongsian kuasanya. Meskipun pernah diuji dengan 13 Mei, BN tetap menang pada setiap kali PRU.

Saya tidaklah menyatakan bahawa BN tidak mampu ditumbangkan. Masalahnya, majoriti rakyat percaya, yakin dan lebih suka pada BN sebagai pemerintah negara ini. Itu hakikat yang perlu Kit Siang tahu. Mereka “ngeri” melihat apa yang berlaku di negeri-negeri jajahan Pakatan Haram secara keseluruhannya. Sepatutnya, Kit Siang wajar fikir untuk mengekalkan kerusi Parlimennya di Ipoh Timur. Mana tahu kali ini Kit Siang akan dihalau keluar dari Perak sebagaimana yang pernah dia alami ketika di Melaka!

JANJI DEMO SOKONG KITO, KITO SOKONG DEMO...HALAL SOKMO..!!!


Jika dahulu, PAS dilihat amat kental semangat perjuangan Islam mereka walaupun adakalanya dilihat PAS sangat ekstrem untuk mempertahankan apa yang mereka percaya. PAS juga tanpa segan silu untuk membidas mana-mana pihak yang dilihat memperlekehkan Islam dan membawa keburukan kepada agama.

Tetapi selepas ketiadaan Allahyarham Fadzil Nor dan kepimpinan PAS diterajui pula oleh Hadi Awang, semangat ekstrem PAS mulai luntur satu persatu. Tambah pula PAS terpengaruh dengan agenda menjatuhkan kerajaan dengan apa saja cara oleh Anwar Ibrahim, PAS kini nampaknya melupakan terus prinsip serta perjuangan yang pernah menjadi darah daging mereka selama berpuluh tahun.

PAS kini sama seperti parti-parti lain di negara ini yang menjadikan kulit luar sebagai satu strategi untuk mendapatkan sokongan rakyat. Jika PKR berwatakkan Anwar Ibrahim sebagai pemimpin agung.., PAS juga menjadikan imej Islam yang berserban dan berjubah sebagai topeng untuk menarik undi semasa pilihanraya.

Apa bezanya PAS dengan DAP? Bezanya hanya satu iaitu DAP ialah sebuah parti yang dikawal oleh kafir yang hampir keseluruhan ahlinya terdiri dari kafir juga. Manakala PAS pula ialah parti melayu kedua terbesar negara tetapi langsung tak memperjuangkan nasib bangsa. Ini kerana, bagi PAS memperjuangkan bangsa itu adalah assobiyah dan dilarang didalam agama.

Sebab itulah PAS kononnya lebih mengkhususkan Islam didalam parti mereka. Malangnya, secara tak langsung Islam telah disalahgunakan sewenang-wenangnya untuk mencari pengaruh dan memburukkan pemimpin-pemimpin utama kerajaan. Bukan kah pemimpin-pemimpin kerajaan itu juga adalah orang Islam yang wajib ditaati sebagai Ulul Amri? Jangan lupa bahawa Hadi Awang dan Nik Aziz harus menghormati dan taat kepada DS Najib kerana beliau adalah Perdana Menteri Malaysia.

Didalam berdakwah kepada umat Islam di negara ini, PAS sering berkata bahawa kerajaan adalah gagal. Tapi sebenarnya, apa yang berlaku ialah kegagalan oleh kedua-dua belah pihak didalam mendidik anak bangsa dan kaum muslim. Kita tahu, sebagai kerajaan memerintah, banyak tanggung jawab yang perlu pemimpin kerajaan laksanakan termasuklah keperluan sosial masyarakat berbilang kaum negara.

Memang ada banyak kekurangan dan perkara yang terlepas pandang yang dilakukan oleh pihak kerajaan didalam menangani itu semua. Jadi, apa salahnya PAS yang mendakwa mereka lebih arif tentang Islam membantu dan berganding bahu dengan pihak kerajaan didalam menegur dan menunjukkan cara sebenar menegakkan amar maaruf nahi mungkar.

Sebagai contoh, PAS dulu sering mempertikaikan UMNO/BN menganjurkan pelbagai jenis hiburan dan juga konsert yang melalaikan. PAS juga memperlekehkan UMNO/BN yang dikatakan memuja para artis didunia nyanyian mahupun lakonan. Tapi, kini PAS juga melakukan perkara yang sama apabila mereka semakin menerima amalan yang dilakukan oleh seteru mereka dahulu.

Apakah PAS kini semakin berubah menjadi liberal didalam menuju kearah sebuah tajdid sepertimana yang Hadi Awang katakan sewaktu ucapannya didalam Muktamar baru-baru ini? Apakah sudah berubah ijtihad dan pegangan agama para pemimpin PAS didalam keghairahan mencari populariti? Apakah PAS sudah menganggap penyertaan golongan artis itu sudah boleh dirasakan sebagai satu kemegahan?

Dalam penganjuran majlis hiburan dan juga acara nyanyian pula, PAS semakin terbuai dengan pujian yang mereka terima. Di Selangor, Kedah dan Kelantan sendiri PAS sudah mula menjadikan acara nyanyian artis itu sebagai satu kewajipan yang mesti ada didalam Majlis mereka.

Sepatutnya, PAS sebagai alternatif kepada umat melayu muslim tak mudah dikongkong dan dicucuk hidung oleh rakan sekutunya dalam Pakatan. PAS tak harus membiarkan prinsip mereka tergadai hanya kerana mahu mengejar sokongan. Itulah sebabnya sekarang ini PAS sudah dicop sebagai parti slogan tong kosong sahaja.

Mungkin apabila tiba Muktamar yang akan datang, PAS boleh mempertimbangkan untuk menggunakan slogan baru iaitu.., "JANJI DEMO SOKONG KITO, KITO SOKONG DEMO.., HALAL SOKMO"… Itulah slogan yang paling tepat untuk menggambarkan apa pendirian PAS sekarang.

Sumber: klik sini

Lawak pagi Jumaat..!!! Wahai cermin sakti..siapakah "pelakon tertinggal OMEGA" itu..?!!!"

Thursday, July 28, 2011

Jeyakumar wajar mampos kering dalam penjara..!!!


Aku nak tergelak bila baca laporan pasal Jeyakumar yang mulakan mogok lapar dalam tahanan EO. Kah..! Kahh..!!! Kahhh..!!! Menurut cerita bini Jeyakumar, lakinya tu mogok lapar, kononnya protes sebab dia dan 5 oleh ahli PSM yang lain ditahan di bawah EO.

Lepas tu, Jeyakumar ni kata dia taknak tandatangan laporan oleh Special Branch sebab dia berpendapat siasatan yang dilakukan pada mereka "sia-sia" belaka. Perggghh!!! Tu statement merajukkk...!!!

Pada aku, orang yang macam Jeyakumar ni nak mogok lapar, biarkan aje! Lantak dialah nak makan ke, tak nak makan ke, nak kebulur ke, nak mampus kering ke. PDRM letak je makanan kat depan dia. Nak makan atau tidak, itu dia punya pasal!

Aku nak tengok, sampai bila dia taknak makan. Hari tu dah nak mampos sangat dah, sampai kena bawa pergi ke IJN sebab masalah jantung. Kali ni taknak makan pulak. Pada aku, kalau dia nak mampus sangat lepas ni pasal tak makan, PDRM patut biarkan je dia mampus kat situ!

Bukan apa, puak-puak ekstrimis macam Jeyakumar ni macam tu je cara nak ajar. Dia rasa dia hebat sangat! Hebat sangat yer? Kahhhh..!!! Kahhh..!! Kahhh..!!! Lantak mampos kering la hang dalam penjara tu haaa...!

GEMPARRR..!!! Ambiga dan Marina Mahathir jadi Polling Agent/Counting Agen Pakatan Haram..?!!!


Sukacitanya, aku mencabar agar Pas, PKR dan DAP untuk melantik Ambiga, Marina Mahathir, Marina Chin, dan semua penyokong-penyokong Bershit untuk menjadi Polling Agent dan Counting Agent pada PRU ke-13 nanti.

Polling Agent atau Counting Agent yang dilantik oleh pembangkang untuk mewakili mereka sudah cukup untuk memperhalusi ketelusan dalam pengundian pada setiap pilihanraya yang diadakan di Malaysia.

Sistem ini diwujudkan oleh SPR untuk menapis sebarang keraguan terhadap status pengundi. Menariknya, mereka merupakan wakil dari setiap parti yang bertanding. Maknanya, mereka ini orang Pas, PKR dan DAP yang bekersama dengan SPR setiap kali pilihanraya di pusat-pusat mengundi untuk memastikan ketelusan dan ke"bersih"an pilihanraya tersebut. SPR pun tak boleh tipu diorang!

Berikut adalah prosedur yang telah diamalkan oleh SPR mengenai PACA (Polling Agent & Counting Agent), yang aku perolehi di sini.

Polling Agent (Ejen Tempat Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding samada pembangkang atau pihak kerajaan untuk bertugas mengawasi tempat pembuangan undi bagi pihak calonnya.

Counting Agent (Ejen Kira Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding untuk bertugas mengawasi semasa pengiraan undi dibuat.

Polling Agent dan Counting Agent (PACA) dikehendakki mengisi Borang A yang disediakan SPR dan dikembalikan kepada Ketua PACA 3 hari sebelum hari pengundian. Salinan Borang A hendaklah disimpan oleh setiap petugas PACA.

Ketua PACA dikehendaki membawa semua Borang A yang telah lengkap semasa hari pengundian.

Petugas PACA dikehendaki berpakaian kemas tanpa logo parti serta membawa MyKad, pensil/pen, pembaris, pemadam untuk tujuan mengawasi senarai nama-nama pengundi bukan tidur dalam tempat mengundi.

Apakah Tugas Polling Agent

• Petugas Polling Agent mengikut shif yang ditentukan bermula jam 7 pagi
Mereka akan pastikan semua tong undi kosong kemudian ditutup dengan lilin cair warna merah.

Semua kertas undi mempunyai nombor siri yang betul dan berturutan, tiada berulang, tidak licin, terutama dibahagian pangkah calon.

Mereka akan catatkan no. siri dan jumlah kertas undi.

Tandatangan Borang 13 setelah semua kertas undi telah diperiksa dan simpan 1 Salinan Borang 13 untuk simpanan.

Senarai nama mereka yang periksa dan gariskan

• Polling Agent akan dibekalkan salinan Buku Daftar Pemilih SPR yang terkini.
Apabila nama pengundi disebut berserta No. KP oleh Pegawai SPR, cari pada buku Daftar dan gariskan.

• Polling Agent akan pastikan umur dan bangsa pengundi adalah munasabah.
Contoh jika No KP 370110-05-2020 sepatutnya berumur 70 tahun tapi yang datang berumur 30 an, angkat tangan dan buat aduan pada Pegawai SPR supaya pengundi tadi disiasat. Atau jika namanya disebut Melayu tapi yang datang berketurunan bukan Melayu minta pegawai SPR sahkan.

• Tidak sesiapa pun di benarkan masuk dalam tempat mengundi kecuali Petugas SPR, polis bertugas, calon dan wakil calon yang bertanding sahaja.

• Yang berada di tempat mengundi adalah Petugas SPR, petugas parti lawan, pengundi tidak memakai baju atau lambang parti.

• Polling Agent tidak dibenarkan sekali-kali meninggalkan tempat mengundi terutamanya waktu akhir 4 ptg – 5 ptg walaupun keluar merokok sebentar.

• Jika mereka nak hendak keluar juga perlu hubungi Ketua PACA untuk diganti sementara.

• Apabila tamat tempoh mengundi petugas PACA akhir catatkan no siri yang telah digunakan dan no siri kertas undi yang tinggal. Kertas undi lebih akan dimasuk dalam sampul surat 1 dan ditutup. Kertas undi telah dikoyak akan dimasukkan dalam sampul surat 2 dan ditutup. Kedua-dua sampul 1 & 2 akan dimasuk dalam tong undi dan ditutup.

• PACA akan pastikan Borang 14 diisi, iaitu Jumlah kertas undi dikoyak dan jumlah kertas undi baki. Pastikan maklumat dalam Borang 14 dan Borang 13 sama.

• Jam 5 ptg – 6 ptg ialah waktu rehat. Polling Agent tidak dibenarkan meninggalkan tempat peti undi.

SPR akan beri cara menganggar Umur dari MyKad contoh Tahun semasa 2007
• Nombor MyKad bermula 0 umur antara 98 – 107 tahun
• Nombor MyKad bermula 1 umur antara 88 – 97 tahun
• Nombor MyKad bermula 2 umur antara 78 – 87 tahun
• Nombor MyKad bermula 3 umur antara 68 – 77 tahun
• Nombor MyKad bermula 4 umur antara 58 – 67 tahun
• Nombor MyKad bermula 5 umur antara 48 – 57 tahun
• Nombor MyKad bermula 6 umur antara 38 – 47 tahun
• Nombor MyKad bermula 7 umur antara 28 – 37 tahun
• Nombor MyKad bermula 8 umur antara 18 – 27 tahun

Memandangkan syarat-syarat diatas tidak pun menyatakan bahawa puak-puak Bershit seperti Ambiga, Marina Chin ataupun Marina Mahathir sekali pun LAYAK untuk dilantik menjadi Polling Agent atau Counting Agent, maka aku syorkan pada parti-parti pembangkang supaya wakilkan mereka-mereka ini sebagai PACA mereka pada PRU13 ini.

Amacam? Ada berani? Tak sabar aku nak tengok Ambiga dan Marina Mahathir kira undi!

Palanivel patut henti mintak itu dan ini..! Contohi Kamalanathan lagi baikkk..!!!


Dilaporkan di sini, Presiden MIC, G Palanivel mahu Kerajaan BN bantu MIC dengan memberikan peruntukan yang lebih besar kepada masyarakat India untuk "memujuk" mereka kembali kepada BN.

Betul ke kalau beri peruntukan yang besar, maka baru kaum India nak sokong BN? Kalau beri sedikit maka tak sokonglah, begitu? Selama ni, tak cukup lagi ke BN beri bantuan pada MIC dan seluruh kaum India sejak merdeka?

Palanivel perlu rujuk balik kepada cara Tun Sambathan menyatukan kaumnya di bawah MIC. Palanivel perlu kerja keras dan gunakan apa saja yang ada untuk kembalikan sokongan India kepada MIC berbanding dengan sikap meminta-minta.

Dulu ketika di zaman Tun Sambathan, tidak ada apa pun yang kaum India minta selain dari status kewargenegaraan dan permintaan itu diberikan dengan persetujuan kontral sosial dan jus soli.

Kini, Palanivel nak peruntukan pulak? Peruntukan dah diberi, namun katanya tak cukup. Habis tu Palanivel nak berapa banyak? Jangka panjang? Semua dah diberi dah! Jangka panjang, jangka pendek, semua dah diberi Kerajaan.


Cuma terpulang bagaimana Palanivel mengagihkannya pada masyarakat India. Sokongan dari rakyat sebenarnya tidak bergantung pada peruntukan semata-mata. Tahap dan "performance" pimpinan MIC pun diambil kira. Rasanya Palanivel perlu tengok pada diri sendiri dahulu sebelum bersikap meminta-minta pada Kerajaan.

Aku tengok, banyak yang kurang dalam kepimpinan MIC, terutama Presiden MIC sendiri. Pada aku P Kamalanathan lebih bagus berbanding Palanivel sebenarnya. Palanivel naik jadi Presiden pun pasal Samy Vellu. Nak harapkan pengaruh Palanivel untuk jadi Presiden MIC, rasanya dia tak mampu pun...

p/s: Tu pun ada hati nak mintak peruntukan lebihhh...?!

Undian di Haramkah: Undi SYOK SENDIRI..!!!


Baru-baru ni aku rajin pulak masuk Haramkah Daily. Saja jengok fitnah yang puak-puak Pas tu dok buat setiap hari. Tengah aku belek-belek headline kat situ, aku notice yang Haramkah Daily ni ada buat undia secara online terhadap beberapa isu.

Contohnya di sini. Perghhhh..!!! Desperate betul Haramkah ni. Dah la desperate, nampak sangat bodohnya.

Pada link yang aku bagi kat atas tu, surat khabar Pas ni suruh undi pada tajuk "Dolak Dalik SPR". Lepas tu, Haramkah kata pulak "Undian ini terbuka kepada semua pembaca dan mereka boleh mengundi sekali sahaja sama ada untuk setuju atau tidak setuju atau tidak pasti dengan pilihan tajuk berkenaan".

Deyyy..!!! Apa punya turrrr la hangpa ni Haramkah oiii..! Dah tentu la semua klik setuju! Payah sangat la nak tengok puak-puak lembu Pas ni terbuka hatinya yang gelap gelita untuk undi tak setuju!

Kita semua tahu. Haramkah hanyalah untuk Pas sahaja. Undian tersebut dibuat di epapar Harakah Daily ni. Oleh itu, majoriti yang masuk daftar kat situ semuanya beragama Pas. Lagipun, hanya orang Pas saja yang sanggup bayar subsription nak baca fitnah Pas dalam epaper tu.

Dah tentunya keputusan undian tu akan berat sebelah! Aku nak tanya, adil ke undian tu dibuat begitu? Sebagai perbandingan, aku beri satu kawasan yang semuanya orang Melayu Islam. Aku mintak undi untuk buat masjid atau gereja. Dah tentu aku menang undi tu.

Berbanding, kalau semua penduduk kawasan tu orang Kristian dan aku minta undi untuk pilih bina masjid atau gereja, sudah tentu aku kalah teruk! Sama la macam undia dalam Haramkah tu. Nampak sangat menipunye....

Macam ni ke konsep adil dalam agama Pas? Kalau beginilah gambaran adil pada Pas, tak heran la kalau diorang tolak Islam dan sokong pemimpin yang terlibat dengan skandal zina dan seks! Hancusssss..!!!

Lepas tu claim kat website diorang majoriti rakyat kekononnya tolak dolakidalik SPR. Podddaaaahhh la weiii..!!! Undi syok sendiri ke? Cheh..kalau macam tu, sesapa pun boleh buat! Apa daaaaa...tak berkualiti betul la Haramkah ni..takde kreadibiliti langsung!

Pembunuh sebenar Teoh Beng Hock..!!! Mana mau lariii..?!!!


Hampir 100 penduduk di Seri Kembangan dekat sini, hari ini berhimpun secara aman menuntut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan itu, Ean Yong Hian Wah supaya bertanggungjawab terhadap kematian mendiang Teoh Beng Hock.

Perhimpunan yang disertai rata-rata penduduk berketurunan Tionghua bermula pukul 11.30 pagi di pekarangan Dewan Serbaguna Seri Kembangan. Perhimpunan itu bagaimanapun hanya berlangsung selama 10 minit selepas polis meminta kumpulan penduduk tersebut bersurai kerana tidak mendapat permit untuk berhimpun.

Antara wakil penduduk yang hadir pada perhimpunan itu ialah bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong serta dua aktivis yang juga rakan mendiang Beng Hock iaitu Allan Liew Sin Kim dan Wong Jung Lik.

Berikut adalah kenyataan media yang dikeluarkan oleh Lum Yong semasa perhimpunan tersebut;
“Perhimpunan pada hari ini menuntut Yang Berhormat Ean Yong Hian Wah, bekas majikan mendiang Beng Hock supaya bertanggungjawab di atas kematian beliau.

Ean Yong telah berlaku kejam terhadap mangsa iaitu mendiang Beng Hock dengan membiarkan kematian beliau tidak mendapat pembelaan yang adil malah sanggup mendiamkan diri membiarkan pihak lain dipersalahkan. Ean Yong bersikap zalim apabila cuba menutup kesalahan beliau sendiri terlibat dengan mencari pihak lain untuk dipersalahkan.

Mendiang Beng Hock adalah seorang pekerja yang baik dan sentiasa mematuhi arahan majikannya. Sebagai pekerja mendiang telah bertindak mengikut apa yang sering diarahkan oleh majikan beliau.

Perhimpunan ini menuntut keadilan bagi keluarga mendiang Beng Hock yang telah kehilangan seorang anak yang baik dan pekerja yang sentiasa menurut perintah. Ean Yong ialah ‘pembunuh’ mendiang dan mesti bertanggungjawab membayar sejumlah pampasan kepada keluarga mendiang. Ean Yonglah sebenarnya memberikan tekanan berterusan kepada mendiang sehingga beliau hilang punca dengan tindakan majikannya yang tidak mahu bertanggungjawab di atas salah laku serta penyelewengan yang beliau lakukan sendiri. Mendiang terasa dirinya telah dikhianati oleh majikannya yang dipercayainya sendiri iaitu Ean Yong.

Ean Yong seharusnya berasa malu dengan perbuatan kejam, zalim dan berniat jahat membiarkan pekerjanya sendiri menerima tekanan akibat perbuatan beliau umpama ‘Ean Yong makan nangka, Beng Hock dapat getah’. Malah Ean Yong tanpa segan silu mengheret rakyat Malaysia dengan berdiri di belakang nama parti ke dalam permasalahan kes rasuah dan salah guna kuasa beliau.

Tindakan kejam ‘membaling batu dan sembunyikan tangan’ Ean Yong sebenarnya adalah lebih teruk daripada ‘binatang’ kerana langsung tidak bertanggungjawab terhadap mendiang yang selama ini merupakan seorang pekerja yang selalu mentaati dan menurut arahan majikannya.

Perhimpunan ini juga menuntut Ean Yong memohon maaf secara terbuka kepada semua kontraktor bumiputera apabila beliau secara terang-terangnya melakukan salahguna kuasa menyekat tender-tender kontraktor bumiputera dengan memberikan kepada pihak yang berkepentingan serta untuk kepentingan peribadi beliau semata-mata.

Keluarga mendiang Beng Hock wajib dibayar pampasan!

Anwar terdesak sangat ke sampai hantar budak mentah serang PM..??? Alahaiiii....

Dalam sejarah Malaysia belum ada lagi berlaku peristiwa cubaan ‘menyerang’ seorang Perdana Menteri. Tapi puak AMK dari parti PKR pimpinan Anwar Ibrahim cuba memecah sejarah itu dalam satu kejadian di KL Sentral hari ini.

Video sini

Kononnya nak menyampaikan petisyen tapi jenis bodoh apa nak sampai petisyen di tengah-tengah keriuhan orang ramai? Itu nasib baik dia bawak kertas, kalau dia bawak pisau?

Modus operandi yang sama digunakan dalam hal nak menyampaikan memorandum kepada YDPA itu hari, berbaju kuning dan berarak atas jalan raya walaupun Ambigay sebelum itu berjanji tidak akan meneruskan demonstrasi jalanan setelah berjumpa dengan YDPA di Istana Negara. Malah Ambiga boleh saja menyerahkan memorandum semasa pertemuan dengan YDPA, tak perlu nak berarak di atas jalan.

Budak AMK yang biadap inipun berpakaian baju kuning juga.

Kebetulan atau apa, puak Pakatan Rakyat dari sejak kegagalan perhimpunan Bersih 9 Julai 2011 cuba menimbulkan tanggapan bahawa kerajaan dan polis fobia dengan orang yang berbaju kuning. Walhal puak depa yang takut nak berbaju kuning kerana tidak mahu ditangkap polis.

Dengan ‘serangan’ AMK hari ini ke atas Perdana Menteri sambil berbaju kuning, hanya akan menjadikan pasukan pegawal peribadi Perdana Menteri lebih berwaspada dengan individu berbaju kuning dalam setiap acara bertemu rakyat yang dihadiri Perdana Menteri.

Nanti bolehlah mereka kata polis dan Perdana Menteri fobia orang baju kuning, walhal puak Pakatan Rakyat sendiri yang cuba menimbulkan rasa tidak selamat ke atas orang yang berbaju kuning, bukanya polis atau apa.

Itu matlamat yang pertama, matlamat yang kedua ialah menghalang Perdana Menteri dari meneruskan acara bertemu dengan rakyat di tempat-tempat terbuka kerana takut diserang seperti tadi.

Logik yang sama dalam perhimpunan Bersih 2 yang gagal, kalau nak sampaikan memo, petisyen atau apa, perlukah menyerbu pemimpin negara di tempat-tempat terbuka seperti itu? Bukan tak boleh nak ke balai polis atau pejabat SPR untuk menyampaikan apa-apa petisyen berkaitan, kenapa mesti nak serbu Perdana Menteri?

Secara tak langsung juga tuduhan yang mengatakan pertubuhan haram Bersih ini didalangi Pakatan Rakyat adalah tuduhan yang benar. Cuma samseng-samseng AMK ini tidak mahu memburuk burukkan parti yang mereka sertai, sebab itu mereka berpakaian baju kuning, bukan biru seperti yang sepatutnya.

Dalang disebalik semua ini sudah tentulah Anwar Ibrahim. Bukan budak-budak AMK ni ada otak nak berfikir sendiri, mereka hanya dipergunakan Anwar Ibrahim untuk kepentingan politik sempitnya lantaran dari mabuk nak jadi Perdana Menteri.

Skrip drama mengenai ‘keganasan polis’ yang disediakan bagi menghadapi perhimpunan Bersih 2 juga boleh digunakan dalam kejadian hari ini. Apa yang ganas? mana-mana pasukan keselamatan Perdana Menteri atau Presiden negara mana pun akan bertindak dengan cara yang sama yang dilakukan Pasukan Keselamatan Perdana Menteri hari ini.

Anwar kalau jeles dengan Perdana Menteri sebab sanggup turun padang bertemu rakyat, toksahlah merancang tindakan bodoh macam ini bagi menghalang Perdana Menteri dari meneruskan tradisi bertemu rakyat. Penulis pun tak rasa Perdana Menteri akan mengurangkan aktiviti bertemu rakyat ditempat terbuka hanya kerana tindakan bodoh budak-budak AMK.

Dalam hal ini, penulis ingin ucapkan rasa ribuan terima kasih kepada pasukan elit polis yang ditugaskan dalam pasukan pengawal Perdana Menteri kerana berjaya mengelakkan Perdana Menteri dari diapa-apakan puak tak berapa cukup akal ini. Walaupun jarang teruji tapi pasukan ini berjaya memastikan keselamatan Perdana Menteri, membuktikan tahap kesiap siagaan yang tinggi dan latihan berterusan.

Semoga Allah swt terus melindungi keselamatan Perdana Menteri dari cubaan-cubaan sedemikian di masa hadapan. Amin…


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Edisi Bongkaaarrr..!!! Ye la..ye laa..aku bongkar la niiii..!!!

Agak-agak..dia pakai baju rasmi DUN ni ke masa kahwin?

Hadoi laaaa..!!! Bertalu-talu telefon aku berdering. Banyak pulak yang bertanya pasal edisi bongkar aku ni. Ye la..ye la..aku kasi bongkaaarrrr..!!! Benda "baik" ni bukannya boleh simpan lama-lama! Ye tak?

Sebenarnya begini. Aku ingat, hanya kawan aku Darul Ehsan Today (DET) je yang baru naik pelamin. Rupanya ada sorang lagi pulak kat Kedah nunnn yang naik pelamin! Khabarnya kahwin senyap-senyap, betul ke YB?

Ehhhh..!!! Tercakap pulak! YB mana ek? Okay la..aku dapat berita yang ADUN Anak Bukit, Datuk Amiruddin Hamzah tu kahwin lagi satu! Khabarnya isteri baru dia ni bekas "bini orang"...sumber aku kata..namanya "Nora Mohd Noor"! Betoi ka YB?

Sumber aku beritahu, bini baru Amirruddin ni mintak cerai dengan laki dia sebab terlalu minat pada YB ni. Mula-mula laki dia berat nak cerai. Ye la..sapa tak sayang bini oiii..! Tapi..,akhirnya terpaksa jugak dia ceraikan sebab pompuan ni gatal sangat kat Amiruddin...

Ermmm...lagu tu la ceritanya. Kepada YB Amiruddin, sekiranya benar berita yang disampaikan oleh sumber saya tu, saya ingin mengambil kesempatan di sini untuk ucapkan tahniah pada YB sebab berjaya pasang satu lagi.

Tahniah kerana berjaya meneladani kebanyakkan pimpinan Pas yang sememang begitu sinonim dengan berbini lebih dari satu ni. Tahniah YB. Errr...ilmu apa yang YB guna? Bini orang pun terpikat dengan YB? Perrggghhh..!!! YB memang hebat!

Anyway, sebenarnya aku taklah percayakan sumber aku ni 100%. Tapi selalunya dia tak tipu aku, selaunya betul belaka. Bagaimanapun, aku tetap minta kepastian dari tuan yang ampunya diri, Datuk Amiruddin yang aku hormati, betul ke cerita ni, Datuk?

Kalau Datuk malu nak mengaku, tak mengapalah. Saya faham. Mungkin itu "strategi" berbini lebih dari satu. Mana la saya tahu strategi cam tu semua. Saya tak biasa. Tapi kalau tak betul, saya mintak maaf dari hujung rambut hingga hujung jari.

Kita nak puasa ni Datuk, kan? kan? kan? Tak pun nanti Raya kita jumpa kat rumah MB! Muahahahaaa...aku tak pernah miss berhari raya rumah MB Kedah! Seronok tengok puak Pas makan macam tak dapat makanan setahun, kebuloq!!!

Edisi Bongkaaarrr..!!! Mari kita lihat siapa yang kenaaaa..?!!!


Wowww..!!! Aku baru dapat satu news panassssss berapi punya dari utara! Bak kata Parpu, kunit hangit cili kasi taruuukkk..!!! Ini perihal seorang pemimpin dari sebuah "agama" bernama Pas..!!!

Aku sedang menantikan satu "nama" yang dikaitkan seorang pemimpin Pas itu saja. Selepas aku dapat dari sumber aku ni, aku akan publish..!!!

Dia janji nak kasi kat aku dalam tengahari ni. InsyaAllah, sekiranya diizinkan Allah, aku akan bongkarkan sesuatu yang cuba disembunyikan oleh seorang pemimpin "muda" Pas. Namanya sedang meningkat naik dan baru je menang jawatan AJK Pas Pusat baru ni..!

Nak tahu siapa dia? Apa pendedahannya? Tungguuu..!!! Nantikan entry aku pada jam 1 tengahari ini..!!! Mari kita lihat siapa yang kenaaaa..!!! Zassszzzzz..!!!

Panas Berapiiii..!!! Pakatan Haram ingat telus sangat ke dakwat kekal..?!!!


Pakatan Pembangkang sudah menyatakan pendirian mereka untuk menolak sistem biometrik yang cuba diperkenalkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Walaupun belum menguji atau mencuba sendiri sistem biometrik, Pakatan Pembangkang sudah menolak cadangan tersebut. Belum cuba pun sudah menolak?

Dalam pada masa yang sama, mereka berkeras mahu menggunakan dakwat kekal sebagai mekanisma penanda untuk pengundi pada pilihanraya yang akan datang. Pada mereka, dakwat kekal itu seolah-olah satu-satunya cara yang ada di dunia ini untuk memastikan ketelusan pilihanraya. Tanpa dakwat kekal, pada mereka pilihanraya itu tidak adil dan tidak telus. Itu yang ada dalam kepala otak mereka.

Persoalannya, mampukah dakwat kekal menyelesaikan tuntutan dan desakan mereka selama ini? Apakah mereka akan berpuas hati sekiranya SPR menurut kemahuan mereka dengan menggunakan dakwat kekal? Mampukan dakwat kekal memastikan keadilan dan ketelusan dalam sistem pilihanraya?

Sebelum ini, Pak Lah yang suka menurut kehendak pembangkang pernah membeli dakwat kekal untuk SPR gunakan pada Pilihanraya Umum (PRU) ke-12 yang lalu. Namun beberapa bula kemudiannya iaitu dua minggu sebelum PRU ke-12, SPR dan Peguam Negara terpaksa membatalkan penggunaan dakwat kekal tersebut. Tentu puak-puak Pakatan Haram yang tak tahu cerita akan menuduh Kerajaan takut kalah dengan tindakan tersebut.

Salah! Itu bukan faktanya. Itu hanyalah syak wasangkan buruk permainan pemimpin Pakatan Haram yang kejahatannya sudah dapat dihidu oleh pihak berkuasa! Kononnya Kerajaan sengaja buang dakwat kekal dan batalkan penggunaannya kerana takut kalah. Itu bohong! BN kalah teruk pada PRU ke-12 walaupun dakwat kekal tidak digunakan. Ini membawa maksud bahawa tidak menggunakan dakwat kekal pun mampu menafikan 2/3 majoriti BN!

Sebenarnya, pihak risikan negara telah mendapat tahu bahawa ada sendiket jahat yang cuba membawa masuk dakwat kekal secara sembunyi-sembunyi melalui sempadan negara. SPR dan Peguam Negara mendapat laporan begitu. Mereka tidak tahu pihak mana, sama ada BN atau Pakatan Pembangkang.

Untuk jalan selamat dan mengelak dari sebarang manipulasi pihak tertentu mengenai dakwat kekal secara haram itu, SPR dan Peguam Negara terpaksa membatalkan penggunaannya pada PRU ke-12. Hasilnya, BN kalah teruk di beberapa buah negeri dan dinafikan 2/3 majoriti di parlimen! Itu sebenarnya yang berlaku dan sebab musabab sebenar mengapa dakwat kekal dibatalkan di saat akhir.

Sebenarnya, bukan mudah untuk menggunakan dakwat kekal. Sekiranya dakwat kekal digunakan, BN boleh memanipulasikan dakwat tersebut dengan mencalit dakwat kekal pada penyokong Pas di kampung-kampung sebelum keluar mengundi dan hak mereka untuk mengundi mampu dinafikan bila tiba di pusat mengundi. Mahukah pihak pembangkang melihat BN “mengelat” sebegitu? Begitu juga sebaliknya.

Hakikatnya, banyak lagi cara untuk memanipulasi dakwat kekal. Dan penggunaannya mungkin menyebabkan kekecohan dan kecelaruan di pusat mengundi. Tak pakai dakwat kekal pun pernah berlaku kekecohan, apatah lagi jika menggunakan dakwat kekal.

Saranan saya kepada pihak pembangkang supaya kaji, cuba dan uji dulu sistem biometrik. Jadilah pembangkang yang sihat. Janganlah jumud sangat hingga membangkang benda yang pembangkang sendiri tidak pasti!

Sumber: klik sini

Lawak pagi ini..!!! Kenderaan apakah ini murid-muridddd...?!!!

Wednesday, July 27, 2011

Mahasiswa gegar kepala Ustaz Azizan..!!!


Sebelum ini, kita sering mendengar mahasiswa bertindak melakukan demonstrasi terhadap Kerajaan Barisan Nasional. Setiap kali berdemonstrasi, mahasiswa-mahasiswa tersebut berjaya dikekang dan di”jinak”kan. Namun, Kerajaan Barisan Nasional tetap dianggap zalim dan dituduh yang bukan-bukan oleh pihak pembangkang yang mengambil kesempatan. Kononnya, mahu mengambil hati mahasiswa-mahasiswa!

Tapi kali ini, giliran Pakatan Haram pula yang berdepan dengan tindakan demonstrasi mahasiswa. Kerajaan Pas Negeri Kedah dan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) bergegar apabila dikhabarkan hampir 500 orang mahasiswanya berdemonstrasi memprotes tindakan disiplin yang dikenakan terhadap enam orang rakan mahasiswa mereka oleh pihak pengurusan universiti milik Kerajaan Negeri tersebut.

Enam orang pelajar itu digantung sesi pembelajaran dan ada yang didenda ekoran kesalahan mereka bertindak melakukan demonstrasi di kolej universiti tersebut sebelum ini. Menurut sumber, mahasiswa berkenaan tidak puas hati pada pengurusan KUIN yang bertindak menempat sekolah bestari di bawah Kerajaan Negeri di premis pengajian mereka yang merupakan sebuah maahad tahfiz yang kekurangan kemudahan asas.

Menurut sumber, maahad tahfiz tersebut terabai dengan kekurangan kebanyakan kemudahan asas. Tekanan air rendah, paip air bocor, kemudahan asrama yang dhaif dan sebagainya. Namun, pelajar maahad tahfiz KUIN itu tidak pernah merungut kerana suasana di maahad tersebut tenang dan sesuai untuk mereka mengulangkaji pelajaran serta menghafal Al-Quran.

Bagaimanapun, ketenangan mereka terganggu akibat Kerajaan Negeri membawa masuk sekolah bestari tersebut ke kolej mereka menyebabkan suasana bertukar wajah menjadi riuh rendah dan terpaksa berebut-rebut untuk kemudahan asas dan bilik air. Akibatnya, sesetengah pelajar terpaksa mandi dan menggunakan sumber di masjid berdekatan yang berdekatan untuk keperluan seharian mereka.

Tidak tahan dengan keadaan itulah maka mereka mengemukakan bantahan pada pihak pengurusan KUIN. Namun malangnya, bantahan tersebut sunyi dan tidak diendahkan. Kerana itulah mahasiswa-mahasiswa ini bertindak berdemonstrasi dan pihak pengurusan KUIN bertindak balas dengan menggantung pembelajaran dan pelajar tersebut didenda dalam bentuk wang ringgit.

Mari kita tengok bagaimana Azizan Razak menyelesaikan masalah mahasiswa KUIN ini. Selama ini mereka hanya pandai mengambil kesempatan. Saya tidak mahu mengecam Kerajaan Pas Kedah dahulu. Terlalu awal untuk berbuat demikian. Kita lihat dulu “kepandaian” mereka buat kerja. Kalau makin teruk, kita “taruk” mereka ramai-ramai..!!!

Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Ini punca skuad Harimau Malaya kalah malam esok..?!!!


Apa dah jadi dengan goal keeper skuad Harimau Malaya? Cuba tengok gambar kat atas... Kalau kalah malam esok, memang aku taji mamat ni...! Tak jaga mata! Dok elok-elok tengok bola, nampak betina terus goalll...!!!

Ini macam ke Harimau? Harimau dah mula "gatal" ekkkk...!!!

Click kat sini untuk gossip skuad Harimau Malaya ni...

Bodoh Saifuddin Abdullah menjangkit pada Nasrudin Tantawi..!!!


Nasrudin Tantawi hairan dengan khabarnya ada lebih 1600 orang pengundi berusia lebih 100 tahun di Perak. Dalam kenyataannya di sini, kebengapan otak Nasrudin itu jelas dipamerkan apabila bertanyakan soalan mengenai kebenaran dakwaan tersebut dalam sistem database SPR.

Itulah, kerja nak membangkang saja. Bila orang beri penjelasan, korang taknak dengar. Cuba dengar elok-elok apa yang cuba disampaikan oleh SPR. Fahami dan letakkan diri dalam situasi diorang, maka korang akan faham mengapa jadi begitu pada sistem database SPR.

Menurut penjelasan dari pihak SPR, pihak mereka tidak mempunyai sebarang kuasa perundangan untuk memotong nama pengundi dari senarai daftar mereka selagi tidak dilaporkan kematian seseorang itu kepada Jabatan Pendaftaran Negara.

Aku nak tanya korang. Sekiranya datuk, nenek, ayah, ibu atau saudara mara korang meninggal dunia, korang ada pergi buat report polis, kan? Ada tak lepas tu korang pergi buat report pada Jabatan Pendaftaran Negara? Jarang sangat kita dengar orang pergi lapor pada JPN, kan?

Maka, sebab tu la ada nama orang yang dah lama meninggal punmasih ada dalam database SPR. Mungkin ramai tertanya, kenapa SPR tak direct dengan database polis dan akan potong nama individu yang meninggal apabila laporan polis dibuat.

Nak tahu, jawapannya? Simple saja. SPR tidak ada kuasa untuk berbuat prosedur begitu kerana tiada peruntukan di sudut undang-undang. Itu saja alasannya. Oleh itu, jalan penyelesaian terbaik ialah menggubal undang-undang untuk meminda akta SPR tersebut.

Caranya? Kena buat proposal pada AG. Kemudian, AG akan bawa benda tu pada Kerajaan dan usulkan dalam parlimen. Perbahasan usul dibuat di Parlimen dan jika usul tersebut dipersetujui 2/3 ahli Parlimen, maka selesailah masalah tu.

Nampak tak? Senang, kan? Tak payah pergi buat demo jalanan. Tak payah nak derhaka pada DYMM YDP Agong. Tak payah nak rugikan negara. Tak payah nak menyusahkan rakyat dan polis. Dan tak payah nak susah-suah kena pukul dengan cota, kena tangkap dan kena sembur air atau gas pemedih mata!


Tapi, kenapa Bershit tak fikir nak buat begitu? Sebab...diorang "terlebih" pandai! Diorang sengaja buat begitu untuk melakukan provokasi terhadap SPR dan Kerajaan. Mereka sengaja nak cabar DYMM YDP Agong. Mereka sengaja nak cabar Polis. Mereka nak tunjuk hebat pada rakyat. Mungkin itu yang dimaksudkan dengan "demokrasi" ala-ala Saifuddin Abdullah untuk menghalalkan demosntrasi kottttt...???

Sumber: klik sini

Panasss...!!! Anwar senada dengan "menantu tak jadi"nyaaaa..!!!


Nampaknya "Bapa Mertua tak jadi" kepada Ketua Pemuda UMNO sudah bersuara. Senada seperti "menantu tak jadi"nya, KJ, Anwar Ibrahim mahu Kerajaan membebaskan 6 anggota PSM yang ditahan di bawah EO.

Sebenarnya, aku malas nak ulas benda ni sebab ia membabitkan Hisyamuddin CKMM. Sewajarnya, biar dia selesai sendiri dan menjawab desakan Anwar dan bekas Timbalan Ketua Pemudanya dahulu itu.

Namun, memandangkan aku memang anti-Anwar yang sememangnya seorang pengkhianat Islam, Melayu dan Tanah Melayu, maka aku kena tulis jugak pendapat aku pasal isu ini.

Aku nak tanya Anwar dan KJ. Diorang tahu tak siapa itu Chin Peng dan ideologinya? Rasanya diorang tahu. Tapi, diorang tahu tak betapa sensitifnya isu Chin Peng dan ideologinya kepada pesara tentera yang pernah dizalimi oleh penyangak dari China itu?

Tahu tak apa yang keluarga tentera yang dibunuh oleh pengganas seperti Chin Peng dan rakan-rakan sekutunya itu? Tahu tak? Mungkin Pak Ibrahim dan Pak Abu Bakar tidak terlibat dalam tentera. Namun, sekiranya Pak Ibrahim atau Pak Abu Bakar dibunuh oleh komunis Chin Peng tu, tentu diorang akan dapat rasa sensitivitinya!

Tahu tak kenapa puak-puak PSM tu ditahan di bawah EO? Pasal polis percaya ada unsur komunisme dalam perjuangan diorang, kan? Takkan tak baca paper kot? Takkan tak tengok berita, kot? Tu laaa..baca sangat Malaysiakini, MalaysianInsider, Haramkah Daily dan Keadilan Daily..kan dah kena manipulasi otak korang tuuu (sebenarnya, diorang yang manipulate berita tu!).

Udah-udah la. Korang bukan Menteri KDN. Korang tu takde jawatan apa-apa. Diam je la. Si KJ tu dah la kena tangkap kat bawah pokok hari tu. Nak balas dendam ke? Anwar macam biasalah...senada dengan "menantu tak jadi"nya. Satu kepala bengong! Baik korang diam je.

Polis tahu la apa yang diorang buat. Sampai masa nanti polis lepas la...jangan takut...kata heroooo...!!! Hero apa lagu ni...?!!!

Bodoh punya AMK...!!! Tu balaci Zuraida Mak Lampir la tuuu...!


Tadi aku pergi ke KL Sentral sempena Majlis Pelancaran Jalur Gemilang untuk sambutan kemerdekaan negara yang ke-54. Heh! Sebelum tu, ada terserempak pulak dengan Rozan Ringgo! Malas pulak nak tegur dia. Aku blah je dari situ...

Tengah lepak-lepak kat situ sambil tunggu PM sampai, tiba-tiba kecoh kat area tempat Rozan lepak tu. Rupanya diorang kena tangkap! Kah..! Kahh..! Kahhh..!!! Aku dah bantai gelak dah sekali...

Aku pun pergi la kat crowd tu. Rupanya diorang nak serah memo Bershit pada Najib! Kah..! Kahh..!! Kahhh..!!! Aku bantai gelak pulak kat situ sekali lagi. Apa punya bodo la AMK ni. Nak serah memo bukan begitu caranya. Takde adab betul! Ingat negara ni bapak dia punya sorang ke?

Yang bestnya, diorang sebelum tu dok menyelinap celah-celah bebudak PLKN yang ada kat situ untuk sambut Najib. Kah..! Kah..!! Kahhh..!!! Apa punya bodo! Nak seludup masuk pun agak-agak la. Bebudak PLKN tu pakai full uniform. Yang korang tu pakai baju kaler kuning! Jauh bezanya tuuu...!

Bodoh betul puak-puak AMK ni. Lain kali, kalau nak serah memorandum, buat macam Pemuda Pas masa hantar memo kat Utusan hari tu. Beradab! Pemuda Pas pun tak tunjuk kepala pun. Nasrudin datang pejabat, bukan pakai sergah macam tu je! Bodoooo..!!! Kan dah kena tangkap..!

p/s: Lepas tu nak tuduh Najib zalim le tuuu..!Deyyyy...pooooddah la weiii..!!!

GEMPARRR..!!! Kisah sebenar disebalik AFIFAH ANAK ANWAR..!!!


Baru ni aku ada bertemu dengan seorang "brader" yang merupakan seorang polis pencen. Apa yang istimewanya, brader ni terlibat secara langsung mengenai dakwaan yang menyatakan bahawa Afifah itu bukan anak Azmin, tapi anak kepada "madunya" Anwar Ibrahim.

Menurut brader tersebut, Afifah telah diarahkan untuk memberikan sampel darah untuk dikaji DNAnya. Mendengar saja arahan mahkamah tersebut, maka polis bergerak menuju ke rumah Azmin untuk mengambil Afifah bagi dibawa ke hospital tertentu milik Kerajaan untuk tujuan tersebut.


Malangnya, arahan tersebut telah bocor sebelum polis sempat tiba di hospital. Brader tu beritahu bahawa Azmin kelam kabut membawa Afifah dan seorang lagi anak perempuannya ke sebuah hospital swasta untuk diambil darahnya. Kononnya, nak tunjuk "bekerjasama" dengan polis la tu!

Tindakan Azmin membawa anaknya menyebabkan polis panas hati! Cepat-cepat polis diarahkan untuk menyekat darah "Afifah" dari diambil oleh doktor persendirian tersebut. Namun malangnya, tak sempat. Darah "Afifah" telah diambil...

Tapi sah ke darah tu darah Afifah? DNA dia ke? Mengapa Azmin bawa dua orang anak perempuannya untuk ambil darah? Betul ke yang di bawa itu Afifah? Doktor tu kenal ke Afifah yang mana satu? Macamana jika dua-dua orang tu bukan Afifah? Macamana jika darah tu bukan darah Afifah? Alaaa..Afifah time tu kecik lagi..bukan dia tahu apa pun!

Dengan darah tu la Azmin menafikan dakwaan Afifah tu anak Anwar. Kononnya Afifah tu anaknya dengan Shamsidar dan bukan "madu"nya. Betul ke? Time tu Azmin kat Oxford, belajar. Time tu Anwar datang rumah Azmin tiap-tiap malam "berdating" dengan Shamsidar. Azmin tahu ke?

Ummi Hafilda selalu tidur kat rumah Azmin time tu. Dia sendiri follow cerita dari orang gaji Azmin. Dia sendiri follow Shamsidar dengan Nallakaruppan. Aku heran. Suami yang macam ni pun ada jugak dalam Malaysia ni? Lepas tu puak-puak PKR lantik dia jadi pemimpin! Apa punya turrrrr...!!!

Panasss..!!! Saifuddin Abdullah wajar ikut jejak langkah Zaid Ibrahim..! Letak jawatan dan keluar parti serta merta..!!!



Semalam aku berkesempatan untuk menghadiri wacana "Apa Selepas 9 Julai?" yang berlangsung di Karangkraf, Shah Alam. Dalam program tu, Saifuddin Abdullah ada hadir sama sebagai tetamu kehormat. Dia ada diberi 5 minit untuk bercakap.

Dia menyatakan bahawa ada 3 elemen baru dalam budaya politik baru. Salah satunya ialah mengenai sekumpulan cendekiawan, ahli akademik dan golongan profesional yang bergabung dan ingin menyertai proses membuat keputusan di negara ini.

Dia tanpan segan silu menyatakan dia faham Bershit 2.0 merupakan sebuah program. Dia tahu mengapa Pak Samad sertai Bershit dan dia hormati perjuangan Pak Samad. Dia juga menyokong demonstrasi. Katanya, demonstrasi wujud di dalam demokrasi. Dalam hal ini, dia menyokong pendirian Suhakam yang menyokong perhimpunan secara aman.

Okay. Aku nak beritahu Saifuddin Abdullah. Aku pun faham "so called" program Bershit. Aku tahu ia merupakan 2nd round yang menuntut penambah baikan sistem pilihanraya. Aku pun tak hak rakyat melakukan demo aman. Tak payah Suhakam beritahu pun, aku tahu perlembagaan dan undang-undang.

Tapi, Saifuddin tahukah bahawa DYMM Agong tolak perhimpunan jalanan??? Dia tak dengar titat Baginda Tuanku Agong ke? Apa dia buta perut sangat ke? Bodoh sangat ke dia nak fikir benda tu? Kepala hotak dia!

Lepas tu, dia boleh hormat pulak orang yang derhaka pada DYMM Agong macam Pak Samad Janggut tu? Chisss!!! Pemimpin Melayu apa yang derhaka pada DYMM Agong? Melayu derhaka macam Anwar? Begitu? Doktrin mana dia pakai? Doktrin MCKK? Rasa macam nak lempang je Timbalan Menteri Khaled Nordin nihhh...


Memang wujud demonstrasi dalam demokrasi. Tapi demonstrasi yang bagaimana? Saifuddin suurh refer pada kamus Dewan. Katanya demonstrasi merujuk pada perhimpunan dan perarakan. Memanglah! Tapi perhimpunan atau perarakan yang bagaimana? Yang macam Bershit tu ke?

Aman apa kejadahnya kalau berhimpun tanpa permit, haram, provoke polis, berlakon mati dan sebagainya? Aman ke kalau jumpa molotov cocktail, parang dan senjata? Apa ke jadahnya tu. Mungkin Ambiga tak de kena mengena dalam ni. Tapi aku percaya, Ambiga tak dapat kawal perangai ganas yang ada pada parti pembangkang yang menyertainya. Tu semua tu diorang la punya angkara!

Mengapa Bershit memilih untuk melakukan demo jalanan sebelum berkumpul di Stadium Merdeka? Ambiga kata, Bershit buat demo jalanan sebab pihak berkuasa tak beri kebenaran gunakan Stadium Merdeka. Bodoh betul alasan tu. Dia dah diberitahu alasan mengapa tak boleh buat di Stadium Merdeka.

Dengan alasan bodoh tu maka Ambiga dan Saifuddin Abdullah "menghalalkan" demo jalanan dan sekaligus menderhaka pada titah DYMM YDP Agong? Begitu ke daya intelektual dan pemikiran Ambiga dan Saifuddin Abdullah? Itu ke yang pandai sangat otak tu? Cuba la fikir luas sikit!

Pasal Bershit tu, berapa ramai peniaga rugi? Berapa RM billion negara rugi? Bagaimana imej negara di mata dunia? Bagaimana pelancong di negara ini? Bagaimana perasaan warga KL yang dinafikan hak mereka? Macam-macam lagi la! Ambiga dan Saifuddin buta ke?

Kalau pemimpin pembangkang yang kata begitu aku tak heran. Tapi ni Saifuddin Abdullah, seorang Timbalan Menteri dari Kerajaan BN! Apa ke jadahnya? Rasa macam haram jadah je si Saifuddin ni.

Oi..!!! Letak la jawatan tu! Tak malu ke? Hang letak jawatan dan pergi join PKR macam Zaid Ibrahim tu haaaa..! Pooooo...pooooddahhhh..!!!

GEMPARRR..!!! Mengapa Rabbi Abraham Cooper Sokong Anwar ?


Laman rasmi Datuk Seri Anwar Ibrahim, anwaribrahimblog menyiarkan kecaman Rabbi Abraham Cooper terhadap Utusan Malaysia yang mengaitkan dengan peranan Yahudi di sebalik perhimpunan haram BERSIH 2.0, 9 Julai lalu.

Persoalannya kenapa Anwar berminat menyiarkan pandangan Rabbi Cooper, salah seorang daripada 50 Rabbi Zionis yang paling berpengaruh di Amerika Syarikat (AS) itu dan kenapa pula Rabbi itu berminat mengecam Utusan Malaysia dan kerajaan Malaysia yang disifatkan menyokong Anwar dan pergerakan BERSIH ?

Dalam artikelnya itu, Rabbi Cooper, lebih berminat menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad, walaupun kini beliau bukan Perdana Menteri Malaysia lagi.

“Dan Mahathir merupakan seorang anti-semitik (anti zionisme) “, kata Rabbi Abraham Cooper yang hanya mengiktiraf Dr Mahathir sebagai anti-semitik di Malaysia dan bukan seteru politiknya, Anwar Ibrahim, yang sebelum ini pernah diwar-warkan sebagai anti-semitik.

Pada Jun tahun lalu, Jackson Diehl dari The Washington Post telah menuduh Anwar Ibrahim sebagai anti-semitik berdasarkan ucapannya dalam demonstrasi di luar kedutaan AS itu yang menuduh kerajaan Malaysia dipengaruhi dasar Yahudi apabila mengupah syarikat firma, APCO Worldwide.

Akibat ucapannya itu, Anwar terpaksa berkunjung ke AS untuk memohon maaf kepada tokoh-tokoh Yahudi terutamanya, Malcolm Hoenlein yang menjadi ketua kepada Rabbi Cooper di AS. Klik di sini

Rabbi Cooper dan Hoenlein merupakan dua tokoh yang dirujuk untuk menjadi penasihat antarabangsa badan penyelidikan Zionis yang berpengkalan di Kanada iaitu The Canadian Institute for Jewish Research (CIJR). Klik di sini.

Bermakna apabila Rabbi Cooper mula mengecam kerajaan Malaysia dan Tun Dr Mahathir memberi mesej bahawa permohonan maaf Anwar telah diterima ?

“Orang-orang Islam (di Malaysia) menuntut kebebasan dan demokrasi yang lebih. Bukan pengaruh Yahudi memandu ahli minoriti untuk berdemonstrasi jalan-jalan di Kuala Lumpur, tetapi disebabkan oleh kegagalan kerajaan Malaysia mengamalkan demokrasi untuk memberi hak dan peluang sama rata kepada semua rakyatnya”, kata Rabbi Cooper yang merujuk kepada kenyataan Maria Chin Abdullah, jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0.

Marina Chin Abdullah merupakan tulang belakang BERSIH 2.0 selepas Dato Ambiga Sreenevasan, bahkan peranan Marina lebih meluas berdasarkan rangkaian antarabangsanya yang berkaitan dengan NED (National Endowment for Democracy) dan OSI (Open Society Institute) yang kedua-dua badan ini didalangi oleh agenda zionis.

Sekurang-kurangnya, empat NGO yang digunakan oleh Marina Chin untuk mencapai objektif demokrasi di Malaysia iaitu EMPOWER, NIEI (National Institute for Democracy and Electoral Integrity), JAG (Joint Action Group for Gender Equality) dan WDC (Women’s Development Collective)

Marina Chin juga merupakan Pengurus Kanan SIS (Sister In Islam). Klik di sini.

Untuk mengetahui kenapa Rabbi Cooper berminat dengan politik Malaysia, mari kita soroti peranannya dalam politik Indonesia.

Din Merican, pegawai khas Anwar dalam tulisannya Tribute to Gus Dur (President Abdurrahman Wahid)’ mendedahkan Gus Dur merupakan sahabat karib Anwar Ibrahim.

Semasa hayatnya, Gus Dur pernah dibawa berkali-kali ke Malaysia oleh Datuk Ravi Dharan, (seorang ahli bisnes pro Anwar) dan kali terakhir Gus Dur berkempen kepada Anwar ketika Ketua Umum PKR itu bertanding dalam pilihanraya parlimen Permatang Pauh (2008).

Menurut Din Merican, apabila Gus Dur meninggal dunia, Rabbi Cooper merupakan satu-satunya tokoh zionis yang mengiktiraf sumbangan Gus Dur dalam memperjuangkan demokrasi di Indonesia.

Bunyi seperti aneh apabila seorang muslim meninggal dunia diiktiraf oleh seorang Rabbi, tetapi itulah fakta sejarah yang berlaku kepada Gus Dur.

Sumber:klik sini

Wahai Izzah..!!! Apa beza Papa Jahat dengan Clinton..?!!!


Siapa tidak kenal dengan nama Bill Clinton, seorang bekas Presiden Amerika Syarikat yang pernah masyhur namannya kerana terlibat dengan skandal seks oral dengan pembantu Rumah Putih, Monica Lewinski. Memang parah. Setelah skandalnya diterjah, beliau “jatuh” dari kerusi Presiden sebuah negara besar dan paling maju di dunia. Jatuhnya tak bangun-bangun hingga sekarang.

Meskipun karier beliau cuba disambung oleh isterinya, Hillary Clinton, namun usaha tersebut tidak juga membuahkan hasil. Hillary tewas di tangan Barrack Obama pada pemilihan yang bakal Presiden negara “uncle sam” itu. Meskipun Obama berkulit hitam, namun atas dasar moral yang tercalar akibat skandal seks suami Hillary, Obama “terpaksa” dipilih rakyat Amerika.

Begitulah dasar moral yang ada pada masyarakat barat. Mana-mana pemimpin yang terlibat dengan skandal zina atau seks, pasti ditolak rakyat. Malah, di dalam buku Worlds’ Greatest Political Scandals yang ditulis oleh sarjana barat turut menegaskan bahawa mana-mana ahli politik yang terlibat dengan skandal politik tidak layak untuk dipilih sebagai pemimpin, ketua mahupun presiden. Itu di barat dan prinsip moralnya.


Berlainan pula dengan kita di Malaysia. Meskipun pernah dua kali di”kantoi”kan penglibatannya dengan skandal seks dan zina, “dia” tetap diagung-agungkan. Sangat berbeza dengan prinsip moral yang ada di barat, masyarakat negara ini begitu mendewakan “dia” meskipun begitu popular dengan skandal liwat I, liwat II dan penglibatannya “berlakon” video seks!

Pelik! Tapi itulah “dia”, Anwar Ibrahim. Mahkamah pernah SAHkan bahawa Anwar Ibrahim terlibat dengan aktiviti meliwat pada perbicaraan tahun 1998-1999, namun Anwar menipu rakyat dengan buat “muka seposen” menagih simpati rakyat. Hasilnya, ramai rakyat tertipu dan membela Anwar. Padahal jika di US, sudah tentu Anwar akan senasib dengan Clinton!

Kemudian, kita dikejutkan pula dengan pengakuan Saiful Bukhari yang mendakwa diliwat. Kali ini, buktinya lebih kukuh dan tidak sedikitkan pun meninggalkan keraguan pada mahkamah. Malah Anwar terpaksa membela diri di Mahkamah Tinggi. Sekali lagi dia “kantoi” dengan skandal seks liwat. Namun sokongan yang Anwar terima tidak sehebat dahulu. Namun, masih ada juga rakyat yang tertipu dengannya! Sudah dua kali tertangkap pun rakyat masih tidak tolak Anwar? Di mana letaknya prinsip moral mereka yang menyokongnya?

Dan paling terbaru, Anwar “kantoi” lagi dengan skandal seks dan zina. Kali ini dengan “China doll” pula. Dakwaan kali ini juga disertakan dengan rakaman video yang disahkan tulen oleh pakar dunia yang diiktiraf! Malah, disusuli pula dengan sumpah qasam sebagaimana Saiful Bukhari dan gagal disambut oleh Anwar walau dicabar untuk turut bersumpah. Jam Omeganya juga “hilang” dan gagal dibuktikan ada dalam simpanan isteri Anwar.

Sudah terang lagi bersuluh. Anwar memang sudah hancur kreadibilitinya sebagai seorang individu muslim yang kononnya mampu berkhutbah. Peribadinya sudah punah! Sepatutnya, Anwar sudah lama ditolak masyarakat negara ini. Namun entah kenapa, prinsip moral masyarakat terhadap pemimpin seperti Anwar jauh lebih baik dengan menolak pemimpin seperti ini. Berbeza dengan Malaysia, pemimpin liwat dan “womaniser” ini didewakan pula..!!!

Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Kak Wan akan bertindak pada Anwar ketika "bulan mengambang"..?!!!


Perghhh..!!! Memang panasss..!!! Patutnya, inilah yang wajib dilakukan oleh Kak Wan terhadap Anwar yang sememangnya gila "jantan" dan gila "betina" itu. Alah! Kak Wan bukannya tak tahu tentang tabiat gila Anwar tu.

Kalau tidak, takkanlah Kak Wan nak pesan kat Ezam supaya pastikan Anwar tidur sorang dirumah waktu Kak Wan takde kat rumah dulu! Ezam dah cerita habis daaaahhh..

Cuba Kak Wan buat begini pada Anwar. Tak pun, Kak Wan pakat dengan Azmin buat begitu pada "anu-gerah Tuhan" tu. Amacam? Ada berani? Sampai bila Kak Wan nak biarkan Anwar hanyut dalam dosanya sendiri? Sampai bila Kak Wan nak menderita?

Cuba Kak Wan klik kat sini atau buat seperti dibawah ini, kasi potong habis! Habis cerita!
Amman (Jordan) – Gara-gara marah dengan isteri yang mempunyai kekasih gelap, seorang lelaki bertindak ganas memotong alat sulit kekasih isterinya itu lalu memasukkan ke dalam beg plastik sebelum menyerahkan kepada polis.

Lelaki berusia 35 tahun itu turut mengaku kepada polis bahawa dia sudah membunuh kekasih isterinya itu.

Kejadian berkenaan berlaku Sabtu lalu apabila suspek menemui kekasih isterinya itu dengan alasan mahu menyelesaikan masalah tersebut secara diam-diam.

Mereka kemudiannya menyewa sebuah hotel.

Dia kemudiannya mengikat kekasih isterinya, meliwat, mengelar tekaknya sebelum memotong alat sulit lelaki tersebut.

Berikutan tindakan kejam tersebut, lelaki tersebut didakwa di mahkamah atas tuduhan bunuh.

Suspek mengambil tindakan kejam itu bagi membalas dendam terhadap isterinya, 27, dan kekasihnya itu.

Dia yang mempunyai rekod jenayah sebelum ini menyaman pasangan kekasih itu atas tuduhan berzina, namun mereka dibebaskan selepas diberikan pengampunan.- mynewshub.my

Lawak pagi ini...!!! Pantas Khalid...pantassss..!!!

Tuesday, July 26, 2011

Memang patut pun si "Bodo" ni kena sekat masuk Tanah Melayu..!!!

Sikat rambut pun tidak...ada hati nak masuk Tanah Melayu..orang cam ni korang percaya? Cheh! Buang karan!

Aku nak tanya korang. Kalau la aku plan nak datang rumah korang, nak masuk rumah korang. Tapi, dan korang tahu bahawa aku akan hasut anak bini korang supaya memberontak. Fitnah korang depan anak bini korang...

Lepas tu aku ada-adakan salah korang depan anak bini korang. Aku keluarkan fakta bohong dan tak berkreadibiliti pasal rumah tangga korang. Kononnya, korang main kayu tiga kat belakang dan sebagainya....

Agak-agak, korang bagi tak aku masuk rumah korang? Tentu tidak, bukan? Sudah tentu korang akan halang aku masuk rumah korang. Silap-silap, korang awal-awal subuh lagi dah tunggu aku kat kepala simpang nak masuk rumah korang tu...nampak aku nak masuk je, terus korang balun dengan kayu, kan?!

Begitulah apa yang berlaku pada William Bourdon yang korang puja sangat tu. Kalau aku, bukan saja aku sekat dia kat KLIA, dia nak masuk jejak kaki kat Penang hari tu pun aku tak benarkan! Jenis omputih macam tu korang nak bagi masuk Tanah Melayu ni? Harammmmm aihhhh..!!!

Aku hairan. Kenapa korang suka sangat dengar fitnah. Kenapa? Suka sangat ke fitnah-fitnah ni? Tak cukup ke fitnah yang pemimpin-pemimpin korang dah buat tu? Takkan sampai nak import fitnah dari Perancis pulak kot? Gila fitnah ke apa korang ni??!!!

Biometrik salah, itu salah, ini salah...pembangkang nak pelempang..?!!!


Menyampah betul aku dengan puak-puak pembangkang ni. Bila orang beri cadangan penambah baikan sistem dalam SPR, diorang kira nak kondemmmmm je. Tak membina langsung! Tak pernah pun apa yang Kerajaan atau SPR buat nampak elok dimata diorang.

Macam-macam korang kutuk. Tak selamatlah, tak semestinya selesai masalah lah, tak bersih lah, macam-macam korang kata. Aku kasi pelempang kat korang, selesai kot?

Belum pun biometrik dilaksanakan, diorang dah tolak. Baru je biometrik diperkenalkan, diorang dah tolak. Apa ke benda ni? Dengar la dulu penjelasan dari SPR mengenai biometrik tu. Faham betul-betul benda alah tu...

Lepas tengok dan kaji implimentasinya, baru la beri komen! Ini belum apa-apa lagi dah dah tolak! Macam ni pembangkang yang sihat? Kepala hotak korang laaaa..!!!

Ntahapahapantahhhh la pembangkang ni. Patutnya, beri la cadangan yang membina. Bukannya mengkritik! SPR tu bukan Kerajaan. SPR tu bebas politik. BN pun tidak, PR pun tidak! Bantu la diorang nak baiki sistem. Kang kalau aku cakap korang bodoh, korang marah pulakkk!

Asyik nak menyalak je kerjanya. Anjing pun tak menyalak tiap-tiap hari tau! Agaknya korang pembangkang ni, kalau korang yang urus sendiri pilihanraya tu baru korang puas hati kot? Jadi macam sistem pemilihan PKR yang macam haram hari tu? Lagu tu???

TBH: DAP Tubuh Suruhanjaya, Sendiri Siasat, Sendiri Putuskan..?!!!


Ingat bila turut semua kehendak, DAP akan menerima dengan baik keputusan Suruhanjaya Diraja yang DAP juga minta ditubuhkan bagi menyiasat punca kematian TBH. Aleh, jauh daripada menerima dengan baik, isu kematian TBH ini makin hebat pulak, terbaru, dengan keluarga TBH menolak keputusan tersebut.

Kalau nak keputusan yang hanya ikut kehendak DAP dan keluarganya, baik tak payah ada Suruhanjaya Diraja!!!

Itulah, untuk mengatakan yang kami di alam siber ni handal, mungkin agak keterlaluan rasanya tapi sekarang dah terbukti dah, tindakan mengikut telunjuk pembangkang dari Mahkamah Koroner sehingga kepada Suruhanjaya Diraja, hanya mengundang bencana kepada kerajaan – sama macam pendirian kami dari mula.

Macam mana para penyokong kerajaan di alam maya (dengan sumber terbatas) boleh melihat kesudahan kepada kes TBH ini, dibanding dengan kerajaan yang punya serba serbi, masih menjadi tanda tanya.

Keputusan mengikut saja telunjuk pembangkang dalam kes ini hanya menyebabkan imej kerajaan lebih tercalar, kedudukkan BN dikalangan pengundi cina semakin menurun sehingga dengan yakin ada suratkhabar cina menyifatkan kalau DAP letak anjing jadi calon pun, mereka boleh menang.

Tak ke gila.

Celakanya DAP, walaupun dilaporkan DAP dan sekutunya menolak keputusan Suruhanjaya Diraja, tapi itu tak menghalang mereka dari menggunakan penemuan-penemuan tertentu oleh pihak Suruhanjaya sebagai senjata politik mereka, malah ia menjadi tambahan kepada pembohongan yang sedia ada dimana kebanyakkan sengaja direka.

Contohnya, TBH yang kononnya dibunuh SPRM!!

Kaedah penyiasatan SPRM yang menggunakan tekanan secara psikologi, menjadi satu kesalahan yang sama taraf dengan menyembelih orang sekarang. Walhal, diserata dunia, kaedah penyiasatan yang hampir sama digunakan untuk mendapatkan maklumat dari saksi mahupun pesalah.

Tak percaya, tengoklah channel CI, saluran Astro.

Kalau belasah salah, pakai mental pun salah juga, nak siasat macam mana baru nak dapat maklumat? Yang SPRM terpaksa berhadapan ini ialah orang yang salah tapi tak mahu kesalahannya diketahui. Kalau tak salah atau tak terlibat, buat macam mana pun tak salah juga. Tapi bila dah banyak petunjuk yang menunjukkan ada bukti ke arah itu, maka terdoronglah untuk membunuh diri.

Kalau nak lembut-lembut, baik ambik pondan jadi penyiasat. Mahu Anwar sukarela disiasat kalau itu berlaku.

Logiknya, berapa ramai saksi yang SPRM siasat dalam setahun atau sepanjang ditubuhkan? Daripada tempoh tersebut, berapa ramai saksi yang mati membunuh diri? Ada ke 10? atau 20? Takpun 100? Siapa boleh jawab ini?

Apapun jumlah, yang penulis tahu, bukan satu kebiasaan di Malaysia saksi yang dipanggil bagi tujuan penyiasatan SPRM mati membunuh diri. Maksudnya kes itu (kalau ada), sangatlah terpencil. Yang ini jadi isu besar kali ini sebab ia melibatkan ahli DAP dan hubung kait dengan salah laku yang dilakukannya ahli Dewan Undangan Negeri DAP.

Walhal, apa istimewanya dengan DAP? Pasal orang dia yang mati, kita semua nak kena belanja banyak duit rakyat untuk layan kehendaknya?

Penulis berharap benar agar kerajaan BN tidak lagi melayan sebarang kehendak seumpamanya dimasa hadapan, lebih lagi bila melibatkan DAP. Nyata sekali DAP bukan nak cari keadilan bagi yang telah mati, sebaliknya mahu cari jalan bagaimana nak mempolitikkan isu ini untuk kepentingan politik mereka.

Puak ini main kotor sentiasa, yang kerajaan BN nak play gentlemen sangat buat apa? Isu ini sudah jadi isu politik, apa yang gentlemen tentang itu?

Sumber: klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!