Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, July 16, 2011

Panasss..!!! (18sx) Menyingkap kisah "chenta" lama..Anwar-Sukma..!!! Part II

Oh Bung Nwar..hubungan "chenta" kita terhalang oleh Kak Wan dan Izzahhhh..iskk..iskk..!!!

Memang lebih panassss..!!! Sebagaimana yang dijanjikan. Terimalah...bahagian kedua kisah "chenta" terlarang Anwar-Sukma yang hingga kini menjadi igauan ngeri Kak Wan, mimpi buruk Izzah dan cemburu Azmin Ali..!!! Sorry, aku tak leh publish time waktu perdana, budak-budak bawah umur belom tido lagi time tu...hehehehheeeee

Teruskan membaca kisah "chenta" menyayat hati ini...

Onani Kali Pertama Bersama Anwar

Dalam akuan Sukma kepada Majistret Abdul Karim Abdul Jalil, dia menceritakan bahawa pada satu hari tidak ingat tarikh dan waktu yang tepat antara tahun 1976 / 1977, dia merasa berahi dan ingin melakukan onani.

Kebetulan pada waktu itu Anwar tidur sekatil dengannya. Menurut Sukma badan Anwar ketika itu melekat pada dia termasuk kemaluannya berada ditelapak tangan Sukma. Kemudian secara automatik, Sukma menguit kemaluan Anwar dan beberapa saat kemudian air mani Anwar keluar tetapi air maninya tidak keluar. Perkara ini berterusan 1 minggu sekali dalam masa lebih kurang 1 tahun.

Kejadian Oral Seks dan liwat Bersama Anwar

Selepas setahun, hubungan Anwar dan Sukma menjadi intim, maka bermula hubungan oral seks dan liwat. Anwar melakukan liwat terhadap Sukma dengan menggunakan baby cream.

Rumah Sewa Anwar di Seksyen 17, Petaling Jaya, Selangor

Pada tahun 1978, Anwar telah berkahwin dengan Wan Azizah. Selepas mereka berkahwin mereka telah berpindah dan menyewa rumah di Seksyen 17, Petaling Jaya. Menurut Sukma dalam akuan kepada Majistret Abd. Karim, dalam tempoh 3 atau 6 bulan dia dan Anwar tidak melakukan apa-apa hubungan sejenis.

Selepas tempoh itu, dia dan Anwar ada menjalinkan hubungan sejenis berselang seli di antara liwat, oral atau onani lebih kurang 1 bulan sekali atau 2 kali.

Rumah Sewa Anwar di Subang Jaya, Selangor


Ketika Anwar menetap di Subang Jaya, hubungan sejenis mereka masih berlaku tetapi berkurangan kerana Sukma hanya tinggal bersamanya 2 bulan terakhir dalam setahun.

Menurut Sukma, ini kerana dia pulang ke Indonesia selama 11 bulan dan Anwar hanya tinggal di Subang Jaya selama 1 tahun sahaja.

Rumah Sewa Anwar di Seksyen 14, Petaling Jaya, Selangor

Sukma menyatakan dalam akuan kepada Majisteret Abd. Karim, bahawa di rumah ini juga terjalin hubungan seks sejenis antara dia dan Anwar dalam sebulan 1 kali atau 2 kali.

Rumah Anwar di Bukit Damansara, Kuala Lumpur

Rumah di Bukit Damansara yang beralamat di No. 8 Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara ialah kediaman rasmi peribadi Anwar. Ketika Anwar berpindah ke rumah ini, Sukma telah mendapat bilik sendiri di kediaman tersebut. Anwar bersama keluarga dan Sukma telah menetap di sini selama 3 ½ tahun.


Rumah Anwar di Damansara, Kuala Lumpur

Rumah Rasmi Kerajaan di Jalan Damansara, Kuala Lumpur


Rumah beralamat di No.47, Jalan Damansara, Kuala Lumpur ialah rumah rasmi kerajaan. Ketika berpindah di rumah ini, hubungan seks sejenis antara Anwar dan Sukma masih berlaku walaupun Sukma telah berpindah ke rumah sendiri di unit 10-7-2, Tivolli Villas, Bukit Bandaraya. Hubungan seks sejenis berlaku lebih kurang pada tahun 1991 / 1992.

Sukma juga telah memperkenal kawannya Ismail Harun @ Ismail Mat Rabi [klik sini dan sini] kepada Anwar. Mereka bertiga telah melakukan hubungan seks sejenis dengan cara oral / onani.

Anwar juga cuba meliwat Ismail tetapi gagal kerana kedudukannya salah dan Sukma hanya berperanan sebagai penonton. Hubungan jenis mereka bertiga berlaku dalam masa 3 kali setiap minggu.

Kesemua kejadian seks sejenis mereka bertiga berlaku di bilik tidur tetamu iaitu bilik tidur Sukma apabila dia bertandang ke rumah rasmi Anwar.

Rumah Peribadi Sukma di Tivolli Villas

Mengikut pengakuan Sukma kepada Majistret Abd. Karim, di mana waktu dan tahun yang tepat beliau tidak ingat lebih kurang 2 atau 3 tahun yang lalu iaitu antara tahun 1995 / 1996, dia pernah bawa Anwar datang ke rumahnya di Tivolli Villas.

Tujuannya ialah untuk bertemu Azizan Abu Bakar pemandu peribadi Wan Azizah. Menurut Sukma, pertemuan dengan Azizan adalah permintaan Anwar untuk melakukan hubungan sejenis.

Sukma telah berjanji dengan Azizan supaya datang ke Tivolli Villas pada jam 7:30 petang. Pada jam 7:00 petang, Sukma telah ke rumah Anwar di Jalan Damansara untuk menjemputnya. Kemudian mereka tiba di Tivolli Villas pada jam lebih kurang 7:15 petang. Pada jam 7:30 petang, Azizan telah tiba di Tivolli Villas dengan kenderaan sendiri.

Setelah mereka bertiga bersama, Anwar dan Azizan membuka baju masing-masing untuk adakan hubungan seks sejenis. Sukma hanya melihat mereka berdua membuat hubungan seks sejenis.

Sebelum kejadian liwat berlaku, terjadi hubungan oral antara mereka beruda. Baby cream telah digunakan oleh Anwar untuk meliwat Azizan tanpa menggunakan kondom. Selepas air mani Anwar keluar, dia telah pergi ke bilik air. Kemudian Azizan telah mengajak Sukma untuk lakukan liwat terhadapnya. Sukma ketika itu tidak mencapai ke tahap maksimum.

Kejadian hubungan seks sejenis mereka bertiga berlaku 3 kali di rumah Sukma di Tivolli Villas. Pada kejadian ketiga, Sukma tidak menonton dan melakukan hubungan jenis bersama mereka. Anwar dan Azizan hanya lakukan berdua dan Sukma hanya menunggu di luar bilik.

Sukma Kembali Ke Indonesia


Selepas Anwar dan Sukma dibebaskan dari penjara oleh Mahkamah Persekutuan pada 2 Sept 2004 kerana bersubahat meliwat Azizan Abu Bakar, Sukma mengambil keputusan kembali semula ke Indonesia dan membuka perniagaan karpet bersama adik beradik kandungnya di Jakarta, Indonesia.

Kalau benar Sukma Darmawan tidak melakukan apa-apa kesalahan di Malaysia kenapa dia harus meninggalkan negara ini dan kembali semula ke negaranya.

Apatah lagi statusnya sebagai adik angkat yang telah mendapat PR di Malaysia serta membina banyak kekayaan di negara ini.

Kehilangan Sukma secara tiba-tiba menimbulkan satu misteri….

Sumber: klik sini

GEMPARRR...!!! PAS akui bersekongkol dengan pelacur..!!!

Ahli PAS seumur hidup..? Hahahahaaaaa..!!!

Sahhh..!!! Memang yang sertai Bershit yang lalu sememangnya terdiri dari golongan yang hina dan jalang! Hakikat ini diakui sendiri oleh peguam PAS, Hanifah Maidin. Aku nak tanya, bila nak tubuh "Kelab Palacur PAS"..?!!!

Kononnya dia ada interview NGO yang bertanya pada pelacur. NGO atau dia sendiri yang bertanya pada pelacur itu? Bertanya sambil melanggan?

Memang parah puak-puak PAS sekarang. Mereka sudah bersekongkol dengan pelacur pula. Tapi aku tak heran. Di ibu pejabat PAS Pusat tu memang ramai pelacur hanyir yang jual diri, termasuk mak nyah.

Tapi PAS, sehingga kini gagal mentarbiyah masyarakat yang hidup setempat dengan ibu pejabat mereka untuk kembali ke pangkal jalan! Bukan ke arah perubahan yang diajaknya pelacur tu, tapi PAS ajak pula ke arah perhimpunan haram jugak yang dia tarbiyahkan!

Macam harammm...
Peguam PAS Mohamed Hanipa Maidin mendakwa, beliau difahamkamkan perhimpunan BERSIH 2.0 genap seminggu lalu mendapat sokongan pelbagai lapisan masyarakat, sehingga terdapat pelacur yang mengambil cuti untuk menyertainya.

"Pada 9 Julai, sebelum perhimpunan, (saya) ada (bersembang dengan) seorang (aktivis) Cina buat tinjauan. Beliau terlibat dengan sebuah NGO, menemuramah pelacur di Lorong Haji Taib.

"Beliau kata, ada pelacur minta cuti untuk bersama-sama dengan perhimpunan BERSIH. Saya diberitahu begitu. Saya percaya dia (aktivis) bercakap benar kerana beliau bersama dengan NGO.

"Kalau pelacur minta cuti untuk bersama dengan BERSIH, ini (menunjukkan) BN dah teruk. Pelacur pun tak sokong BN," katanya disambut dengan gelak ketawa dan tepukan kira-kira 200 hadirin yang hadir dalam ceramah di Gombak malam tadi. -malaysiakuno

GEMPARRR..!!! Lepas Anwar kantoi menipu, kini giliran Husam pulakkkk..!!!


Dah macam cerita En. Jamil bin Abu dalam cerita madu tiga pulak aku tengok! Penipu besar nihhhh..!!!

Selepas Anwar kantoi menipu, kini giliran Husam pulak! Kali ni memang jelas dan nyata sangat si Husam ni penipu! Rasanya, dia pun tak tau apa yang dia kata sebenarnya. Pakai sebut saja ikut suka mak bapak dia...

Tu pun dia boleh menang Naib Presiden PAS? Apa punya bodo la puak-puak PAS yang undi dia. Tok Guru dia pun sama jugak bodonya. Kanan dengan kiri pun tak reti nak beza, ke? Budusssss...!!!

Panasss..!!! Rakyat Malaysia lebih tahu tipu Anwar berbanding orang luar..!!!

Gambar ini jelas menunjukkan agenda politik di sebalik bayangan Bershit..!!! Khuakkhh Ptuihhh..!!!

Dunia arab sebenarnya sangat mengagumi Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh kerana kemajuan, kestabilan dan juga pemimpin negara berjaya memerintah Malaysia dengan Adil dan saksama. Walaupun Malaysia mempunyai rakyat yang berbilang kaum serta agama, pemimpin Islam negara berjaya menjadikan Malaysia sebagai antara negara paling membangun di rantau Asia.

Rakyat di negara-negara Arab khususnya Mesir sering berharap mereka dianugerahkan pemimpin Islam seperti yang ada di Malaysia. Tun Mahathir adalah diantara pemimpin yang paling mereka sanjungi dan pemimpin yang paling mereka kagumi diatas kejayaan beliau mengemudikan Malaysia menjadi negara Islam yang paling membangun.

Tetapi, hari ini rakyat Mesir disajikan dengan berita kurang baik tentang Malaysia. Semuanya gara-gara seorang pengkhianat negara yang bernama Anwar Ibrahim. Mesir yang baru dilanda angin perubahan revolusi 25 Januari telah dikejutkan dengan perhimpunan haram BERSIH yang dikatakan mahu menggulingkan kerajaan Malaysia pimpinan DS Najib Tun Razak.

Semua akhbar-akhbar utama Mesir seperti AL AHRAM dan MISR EL YOUM telah menyiarkan berita tentang tunjuk perasaan BERSIH yang kononnya mahu menuntut pilihanraya yang lebih adil dan telus. Gambar-gambar penangkapan peserta perhimpunan Haram tersebut telah digembar-gemburkan sebagai kekejaman pihak berkuasa negara didalam menangani kehendak rakyat.

Bagi mereka yang tak tahu apa-apa tentang suasana sebenar politik Malaysia, pastinya ini akan menimbulkan rasa tak puas hati mereka terhadap kepimpinan kerajaan. Dan bagi yang cintakan negara, perkara ini sudah tentu menjadi sesuatu yang amat memalukan kerana ia bukan menggambarkan keadaan yang sebenar.

Disebalik semua kekalutan ini, pasti ada seseorang yang sedang tersenyum puas dengan apa yang berlaku. Dia tentunya si pengkhianat negara dan bangsa, Anwar Ibrahim. Anwar tentu sangat gembira apabila dunia sedang mengutuk Malaysia dan mengeji pentadbiran DS Najib. Matlamatnya untuk memburukkan DS Najib di mata luar tenyata telah berjaya.

Kini terbukti, perhimpunan haram BERSIH 2.0 adalah satu muslihat Anwar Ibrahim dan pembangkang di Malaysia untuk menjatuhkan imej negara di mata dunia. Anwar mahu dunia khususnya Barat melihat pentadbiran DS Najib adalah setaraf dengan Libya, Tunisia, Mesir dan juga negara-negara Arab yang sedang bergolak.

Dalam pada itu, percayalah bahawa keyakinan rakyat Malaysia terhadap kerajaan pimpinan DS Najib kini semakin meningkat selepas usaha kerajaan yang berjaya mengekang perhimpunan haram tersebut. BERSIH 2.0 telah berjaya dileraikan didalam tempoh yang singkat serta setiap pesertanya berjaya ditangani dengan baik oleh pihak berkuasa. Rakyat didalam Malaysia nampak hakikat ini.

Kita sebenarnya tak perlukan penghakiman dari masyarakat luar kerana yang paling penting ialah perspektif rakyat didalam negara sendiri terhadap keupayaan kerajaan menjaga ketenteraman awam. Penghakiman dan penilaian sebenarnya dibuat oleh rakyat Malaysia, bukannya rakyat di UK ataupun di Australia.

Rakyat Malaysia sendiri sedia maklum sama ada pilihanraya di negara ini adil ataupun tidak. Anwar dan Pakatan lupa bahawa selama ini rakyat Malaysia lah yang membuang undi di setiap pilihanraya, bukannya rakyat Mesir atau Libya.

Dan apabila Anwar serta pembangkang memperlekehkan keputusan majoriti rakyat yang memilih kerajaan sedia ada dengan menganjurkan perhimpunan Haram BERSIH 2.0, ia secara langsung telah memburukkan imej Anwar dan Pakatan sendiri di mata majoriti rakyat di negara ini. Inilah yang dikatakan senjata makan tuan.

Mungkin Anwar berjaya memburukkan Malaysia dan imej DS Najib di mata dunia luar, tetapi Anwar tak berjaya membodohkan rakyat Malaysia keseluruhannya. Dan andainya benarlah seperti kata Anwar yang puluhan ribu rakyat turun ke perhimpunan BERSIH 2.0.., apakah ia mewakili 27 juta rakyat Malaysia untuk membenci pentadbiran DS Najib?

Bodoh lah Anwar dan pemimpin-pemimpin Pakatan kalau itulah yang mereka fikirkan. Realiti selalunya takkan sama dengan fantasi. Angan-angan takkan sama seperti dunia nyata. Apa yang Anwar ada sekarang ini hanyalah fantasi dan angan-angan sahaja untuk takluk Malaysia. Realitinya DS Najib lah yang menjadi ketua negara Malaysia didunia nyata. Itu saja yang kita semua perlu tahu.

Sumber: klik sini

Panassss..!!! (18sx) Menyingkap kisah "chenta" lama...Anwar - Sukma...!!! Part I

"Chenta"ku pada mu takkan dapat aku lupakan..terutamanya yang "tuuuutttt"...!

Masih ingat lagi wajah jambu ini? Kisah "chenta" pertama tak mungkin dapat dilupakan. Malangnya, Anwar tidak boleh mengahwini Sukma di Malaysia. Sekiranya di Argentina, mungkin mereka boleh di"nikah"kan...

Kita singkap kembali nostalgia "chenta" lama..antara Anwar dan Sukma..part I...

Sukma Darmawan Sasmitaatmadja merupakan satu watak lelaki yang tidak dikenali dan misteri walaupun pemuda itu telah berhijrah dan menetap di Malaysia sejak dari tahun 1970-an.

Adik angkat Datuk Seri Anwar Ibrahim ini menjadi lelaki misteri dalam dunianya sendiri. Ketika Anwar menjadi Presiden ABIM amat jarang yang mengenali Sukma Darmawan. Apatah lagi ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Namun begitu di kalangan ahli keluarga Anwar terutamanya Dr Wan Azizah amat mengenali siapakah lelaki handsome dari Indonesia itu.

Kadang-kadang cerita-cerita keluarga turut terkeluar kepada orang-orang terdekat dengan Anwar. Pernah orang terdekat Anwar membuat satu jenaka, “Kalau Anwar tidak ada dalam bilik isteri nombor satu, maka carilah dalam bilik isteri nombor dua”.

Jenaka ini hanya menggambarkan betapa intimnya hubungan Anwar dan Sukma.

Namun, semua pekung ini mula terdedah pada tahun 1998. Seorang lelaki yang selama ini tidak popular, akhirnya menjadi salah seorang tokoh paling popular di Malaysia, setaraf abangnya, Anwar Ibrahim

Latar Belakang

Dilahirkan pada 25 Jun 1961. Dia adalah anak ke 11 daripada 12 orang adik beradik. Ayah Sukma dipercayai seorang anggota Tentera Nasional Indonesia [TNI].

Dalam keterangan Sukma, pada usia 16 tahun dia datang ke Malaysia dihantar oleh ayahnya pada bulan Februari 1977.

Menurut Sukma pada tahun 1990 ayahnya telah meninggal dunia di Indonesia.

Selepas berhijrah ke Malaysia, Sukma menetap di No. 27, Jalan SS1/43, Kampung Tunku Petaling Jaya iaitu rumah Datuk Ibrahim Abdul Rahman iaitu ayah kepada Datuk Seri Anwar.

Ketika itu, rumah tersebut hanya didiami oleh 4 orang iaitu Datuk Ibrahim, isteri mudanya [ibu tiri Anwar], Anwar dan Farizon [adik tiri Anwar].

Ketika menetap di rumah tersebut, Datuk Ibrahim telah menempatkan Sukma satu bilik bersama Anwar yang masih bujang.


Bertanda bulat ialah Datuk Ibrahim Abdul Rahman (ayah Anwar)

Menurut sumber yang dipercayai, ketika hayat hidup Mak Yan iaitu emak kandung Anwar tidak menetap di Kampung Tunku, sebaliknya menetap di Assunta, Petaling Jaya.

Rumah tersebut dibeli khas oleh Datuk Ibrahim untuk isteri pertamanya, Mak Yan dan sekarang rumah itu didiami oleh adik bongsu Anwar bersama suaminya, Mokhtar.

Mokhtar inilah yang dipertanggungjawab menjadi pengawal peribadi dan sekali sekala merangkap pemandu peribadi Anwar.

Pendidikan Sukma

Datuk Ibrahim telah menghantar Sukma bersekolah di Yayasan Anda iaitu sekolah swasta milik Anwar. Pengetua sekolah tersebut ialah Anwar sendiri.

Ketika memberi keterangan di mahkamah dan menjawab soalan pendakwa Abdul Gani Patail, Sukma mengakui hanya bersekolah di Yayasan Anda pada 1977 dan berhenti persekolahan pada tahun 1980 – 1983. Sukma juga turut mengaku menerima High School Certificate [Sijil Tinggi Persekolahan] pada tahun 1990.

Semua ini misteri kerana Sukma yang meninggalkan zaman persekolahannya, berjaya mendapat sijil STP pada tahun 1990, apatah lagi Menteri Pendidikan Malaysia ketika itu adalah Anwar sendiri, maka campur tangan abang angkatnya turut menjadi gossip.

Kekayaan Sukma


Pada sekitar tahun 1992 ketika Anwar menjawat jawatan Menteri Kewangan, Sukma telah membeli seunit rumah di Tivolli Villas, Bangsar. Unit rumah 10-7-2 dibelinya dengan harga lebih kurang RM400,000. Pada 1999 ketika memberi keterangan kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Sukma mengaku Anwar ada ‘menderma’ RM100,000 kepadanya untuk mengubah suai unit rumah tersebut.



Tivolli Villas, Bangsar

Projek pembinaan Tivolli Villas diusahakan oleh Multi Purpose Holding Berhad [MPHB] milik Datuk Lim Thian Kiat atau lebih dikenali T.K. Lim. Datuk T.K. Lim ialah pemilik Magnum Corporation dan Pengarah MPHB.

Sukma juga memiliki syarikat butik Gianfranco Ferre di Hotel Hilton, Kuala Lumpur dan beberapa kereta mewah iaitu sebuah model BMW328i, 2 buah Mercedes Benz C820 dan 300s.

Kereta BMW miliknya itu didaftarkan dengan nombor pendaftaran WGG 23 manakala dua buah Mercedes itu bernombor WDS 25 dan WDN 2.

Menurut Sukma, dia mula menceburkan diri dalam bidang perniagaan dengan memiliki 10 syarikat sendiri pada tahun 1991 ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan.

Antara 10 syarikat terbabit ialah; Megareka Trading Sdn Bhd, Megareka Technology Sdn Bhd, Megareka Construction Sdn Bhd, Megareka Busana Sdn Bhd, Megareka Busana Sdn Bhd, Megareka Holdings Sdn Bhd, Megareka Furniture Sdn Bhd, Megareka Trading Sdn Bhd, Megareka Food & Beverage Sdn Bhd, Mega Carpet Industries Sdn Bhd, Kumpulan Mega Markas Sdn Bhd dan Mega Carpet Sdn Bhd.

Sukma Adik Angkat Anwar atau anak angkat Pak Ibrahim ?

Benarkah Sukma anak angkat Datuk Ibrahim? Ini kerana Datuk Ibrahim sudah mempunyai 9 orang anak hasil daripada perkahwinan dengan 2 orang isterinya. Isteri pertama Datuk Ibrahim dikurniakan 8 orang anak yang terdiri daripada lelaki dan perempuan manakala isteri kedua memperoleh seorang anak perempuan.

Jadi atas justifikasi apa Datuk Ibrahim mengambil seorang anak angkat dari Indonesia?

Kecuali Anwar, adakah adik beradik Anwar memanggil Sukma sebagai adik angkat atau abang angkat mereka ?

Sukma juga dilihat tidak gemar menetap di rumah Datuk Ibrahim atau mana – mana adik beradik angkatnya kecuali Anwar.

Dia mengikuti Anwar ke mana sahaja pergi. Ketika Anwar berkahwin dengan Wan Azizah pada tahun 1978 dan menetap di Seksyen 17 Petaling Jaya, Sukma turut mengikuti Anwar. Anwar juga turut membawa Sukma ketika berpindah ke Subang Jaya dan Seksyen 14, Petaling Jaya.

Malah Anwar turut menyediakan bilik khas kepada Sukma di kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri dan rumah rasmi peribadinya di Jalan Setiamurni, Damansara.

Jadi menjadi persoalan mengapa layanan Anwar begitu istimewa kepada Sukma berbanding kepada adik beradik kandung dan tirinya sendiri?

Hubungan Anwar – Sukma Dipersoal

Menurut akuan Sukma kepada Majistret Abdul Karim Abdul Jalil bahawa hubungan seks sejenis dia dan Anwar bermula di antara tahun 1976 / 1977 semasa menetap di rumah Datuk Ibrahim. Ketika itu dia dan Anwar berkongsi bilik di rumah tersebut.

Sepanjang hubungan intim mereka, Sukma menyatakan dia bertindak ‘pasif’ dan Anwar disifatkan sebagai ‘aktif’.

Dalam akuan tersebut Sukma menyatakan ketika melakukan hubungan seks sejenis Anwar tidak pernah menggunakan kondom. Selain itu juga, Sukma menyatakan kedudukan dia semasa melakukan hubungan intim sejenis, dia akan sentiasa mengiring atau menyorong dan meniarap....

Memang panas kisah "chenta" ini...nantikan terbitnya kisah Part II..pasti lebih menarik dengan aksi pendedahan yang lebih panasssss...!!!
Nantikan pukul 8.35 malam ini...Tungguuuuuu...!!!

Kah..! Kahh..!!! Kahhh..!!! Dah desperate sangat ke sampai kaler baju Queen pun jadi isu? Muahahaaaa..!!!

Kaler baju Queen pun jadi isu ke? Kah..! Kahh..!! Kahhh..!!! Macam budak tak cukup umoq..!!!

Hahahahaaaaaa..!!! Nak tergelak aku tengok perangai Haramkah, Malaysiakuno dan MalaysianInsidethekunyitstore. Perangai macam budak-budak kanyaq! Tak ada isu sangat dah ke sampai tunjuk perangai belum akil baligh lagi tu? Hahahahaaaaaa...!!!

Memang bodoh sungguh isu diorang. Kononnya DS Najib di"kejar" dan di"sambut" dengan warna "kuning" Bershit ketika melawat London. Punyalah terdesak, hingga pakaian Queen Elizabeth II yang pakai dress kuning pun diisukan. Dah desperate sangat ke nak kutuk Najib? Kah..! Kahh..!! Kahhhh...!!!

Cuba check..berapa ekor je orang Malaysia? Yang lain semua minah saleh LGBT..!!! Heheheee..

Kalau dilihat gambar-gambar yang ditunjukkan oleh puak-puak Pakatan Haram tu, hanya sekor dua saja orang Malaysia yang berdemo. Yang lainnya semuanya warga asing! Sudahlah puak-puak tu tak layak mengundi, ada hati nak campur hal ehwal dalaman negara orang! Diorang tahu ke apa yang berlaku sebenarnya di Malaysia?

Yang sekor dua orang Malaysia yang berdemo tu bodoh ke apa? Diorang tak tahu ke Bershit tu nak mansuhkan undi pos? Kalau mansuh, alamatnya diorang yang kat oversea tu pun tak dapat mengundi! Bodoh tak kena gaya! Kalau nak mengundi jugak, diorang kena balik sini. Ingat tambang flight balik sini tu harganya macam naik LRT ke? Apa laaaa..duduk oversea pun bodoh piang jugak..???!!!

Setahu aku, hanya orang Malaysia yang bermastautin di sini sahaja yang faham tentang selok belok politik negara. Itu pun kalau dia betul-betul follow dan bijak berfikir secara waras. Kalau dia fikir macam Pakatan Haram tu, memang tak boleh nak kata apa lagi dah...maklumlah...Kit Siang pun sekarang dah pandai print tiket ke syurga..!!!

Sampaikan warna baju Queen pun diorang nak jadikan isu? Wehhh..!!! Aku ada 4 helai baju kaler kuning. Jadi kalau aku pakai esok, maknanya aku ni sokong Bershit la? Gitu? Apa ke bodoh nak mampus sangat korang ni? Abis tu nak suruh aku bakar je baju-baju aku yang kaler kuning tu? Gila ke? Aku tak sebodoh puak-puak Pakatan Haram laaa...

Macam budak-budak betul puak-puak Pakatan Haram ni. Cuba check, diorang pakai pampers lagi ke? Kalau tak pakai, confirmed diorang desparado..!!!

p/s: Yang bestnya..Najib cool je...siap boleh lambai-lambai tangan lagi kat puak-puak bodoh kuning berkunyit tu..Najib memang cool brooo.....

GEMPARRR..!!! Anwar pernah meliwat selepas terawikh..? Tak mustahil dia menipu 8 Ogos ni..bulan puasa tuuu..!!!


Anwar bakal berdepan dengan Saiful Bukhari Azlan di mahkamah pada 8 Ogos ini. Sekiranya mahkamah terus bersidang sepanjang Ogos ini, maka Anwar bakal berdepan masalah besar. Malah kemungkinan dia akan kalah kes ini kerana tidak dapat menipu di bulan puasa..!!!

Kita semua sedia maklum bahawa temberang, tipu, bohong, tohmah, fitnah dan seumpamanya merupakan makanan ruji Anwar setiap hari. Tak menipu sehari, tak sah! Tak membohong sehari, tak keruan Anwar dibuatnya. Bohong bagaikan "candu" pada Anwar. Anwar tak boleh hidup tanpa berbohong..!!!

Itu adalah sifat semula jadi Anwar. Mereka-mereka yang rapat dan lama mengenali Anwar mengatakan bahawa sememangnya Anwar bgitu. Bukan saya yang buat tohmahan, itu kenyataan dari bekas-bekas rakan baiknya yang mengenalinya berpuluh-puluh tahun! Saya percaya, sahabat yang masih bersama Anwar pun akan kata begitu apabila mereka disingkirkan Anwar nanti...

Pada Ogos ini, ketika semua umat Islam menjalani ibadah puasa, Anwar akan terbelenggu dengan tabiaatnya yang suka menipu. Dulu, ketika perbicaraan ke 1998 pun dia menipu jugak. Tapi kali ini lebih istimewa. Berkemungkinan besar Anwar akan "kantoi" menipu dibulan Ramadhan pulak!

Kita saksikan nanti, sanggupkah Anwar dan peguam-peguamnya yang beragama Islam menipu di bulan puasa. Saya optimis, Anwar akan tetap menipu juga. Anwar ni bukan kenal bulan puasa atau tidak. Dia bedal serupa saja! Tak caya? Tanya mangsa yang mengaku diliwat Anwar di depan Taib Azamuddin. Dia kata, dia diliwat selepas terawikh..!!!

Tentu ramai tak tahu Anwar pernah meliwat lepas solat terawikh, kan? Tak caya? Cuba klik kat sini...

Lawak pagi Sabtu..!!! Anwar tak layak sumpah sebut nama Allah..!!!

Friday, July 15, 2011

Panass..!!! Allah sudah hilangkan rasa malu dari bloggers Pakatan Haram..!!!


Aku tak tahu macamana blogger-blogger pro-Pakatan Haram masih lagi ada kudrat untuk terus menulis blog. Setelah pembohongan demi pembohongan mereka didedahka, setelah fitnah dan konspirasi mereka didedahkan, mereka masih tak reti malu untuk terus menulis fitnah, spin, tipu, bohong dan yang seangkatan dengannya...

Malu itu adalah sebahagian dari iman. Malu juga merupakan sifat fitrah yang ada pada manusia. Jika dihilangkan rasa malu yang ada pada manusia, bolehlah kita sifatkan bahawa manusia itu bukan lagi manusia. Layaknya seperti binatang yang tidak pernah punya rasa malu.

Begitu juga dengan blogger-blogger pro-Pakatan Haram ini. Blogger "auuuwww!" Milosuam, TukarTiub (Hisyamudin Rais), RPK dan ramai lagi "binatang-binatang" ini sudah hilang rasa malunya. Sudah banyak kali mereka "kantoi", tapi mereka seolah-olah tidak punya perasaan malu untuk mengaku diri mereka salah!


Paling jelas sekali ialah mengenai "mati hidup semula" yang melibatkan arwah Baharuddin dan Suhardi Mohammad. Tak payah aku ulang cerita ni. Tak guna pun kalau aku ulang sebab diorang semua tu dah tak ada rasa malu!!!

GEMPARRR..!!! Kena tengking dengan Kit Siang, Pemuda PAS cari UMNO pulak..?!!!


Hahahahahaaaa...!!! Dah kena tengking dengan Lim Kit Siang baru nak cari UMNO dan PERKASA? Chehhh!!! Memang tak guna betoi Ahli Parlimen PAS ni. Nama ja Exco Dewan Pemuda PAS, Ostat Firdaus ni memang ternyata gelabah bewakkkk..!!!

MB Kedah dah tetapkan supaya pusat-pusat hiburan ditutup pada bulan Ramadhan ni. Pusat-pusat hiburan dan judi haram yang tumbuh bagai cendawan melata di Kedah selepas PAS ambil alih pemerintahan dikatakan mengadu pada boss depa, DAP..!

Maka menyalaklah "anjing" tua DAP itu memarahi Ustaz Azizan untuk tarik balik pengharaman operasi pusat hiburan tersebut pada Ramadhan ini. Bukan itu saja, MCA Kedah pun tumpang sekaki jugak!

Tapi, tiba-tiba saja Firdaus cabar UMNO dan PERKASA beri pendirian hal tu! Laaa..Kedah tu kan bawah pemerintahan hangpa. Yang komplen tu pun sahabat "setan" hangpa. Hangpa bergaduh bertengkaq la sama-sama hangpa. Yang dok kait dengan UMNO dan PERKASA tu apa hal?

Hehehehe...baru sikit dah nak "divert" isu pada orang lain. Kat musuh politik pulak tu! Hangpa punya masalah rumahtangga, nak suruh orang lain pulak yang tolong bagi kenyataan dan pendirian? Macam haram la hang ni Firdaus. Macamana la hang buleh menang Parlimen Jerai hari tu...? Bodo tak seperkara..!!!
"Dewan Pemuda PAS pusat mencabar Umno dan Perkasa agar menyatakan pendirian mereka mengenai keputusan kerajaan negeri Kedah yang memutuskan untuk mengharamkan sepenuhnya operasi pusat hiburan ketika Ramadan — yang mendapat tentangan hebat rakan komponen Barisan Nasional (BN), MCA." -MalaysianInsidelubangkunyit!

P/s: Aku dengaq Ostat Firdaus dok merungut tak pueh hati puak-puak PAS mai rumah dia tiap-tiap hari mintak duit selesai masalah depa..! Dia takleh tahan..habih dia maki orang-orang kampung dia tu..! Betoi ka Ostat?

GEMPARRR..!!! Anggota PDRM anjur 1 juta berhimpun tunjuk perasaan terhadap Pakatan Haram..?!!!


Macam-macam anggota polis dikutuk puak-puak Pakatan Haram. Ada yang menggelar mereka "anjing". Ada yang memanggil mereka "b*bi", ada yang yang mencarut pada mereka. Ada yang kata polis kejam dan zalim. Dan polis hanya berdiam diri, membiarkan boss mereka menjawab segala tohmahan dan fitnah tersebut...

Saya terfikir, sebagai manusia biasa yang bertugas sebagai pemelihara keselamatan dalam negeri, apakah polis tidak punya perasaan bila dikutuk sebegitu rupa? Apakah anggota PDRM di seluruh Malaysia tidak punya hati dan perasaan?

Selama ini, puak-puak Pakatan Haram termasuk SUHAKAM, melaung-laungkan hak dan asasi manusia. Apakah anggota PDRM bukan manusia? Dimanakah letakknya hak mereka sebagai manusia, sedangkang mereka hanya melakukan tugas mereka untuk mengawal keamanan negara dari unsur-unsur negatif seperti Bershit!

Mereka dituduh kononnya kejam, sedangkan itulah jalan tindakan terbaik yang mengikut standard mana-mana polis di dunia untuk mengekang perhimpunan haram, rusuhan dan seumpamanya. Salahkah mereka bertindak begitu? Salahkah mereka bertindak sedikit tegas dan garang untuk meleraikan perkara yang menidakkan hak rakyat lain dan diri mereka sendiri?

Saya ada menemui beberapa anggota polis yang terlibat mengawal Bershit tempohari. Mereka merungut. Mereka berkata, mereka pun tak suka dikerah untuk bekerja begitu teruk. Mereka juga ada keluarga dan anak bini untuk diluangkan masa bersama. Mereka juga ada tanggungjawab peribadi.

Namun, memandangkan mereka mengutamakan keamanan ibu negara dan mendaulatkan titah DYMM Yang DiPertuan Agong, mereka rela berkorban meninggalkan kepentingan keluarga mereka untuk mengekang Bershit. Mereka berkata, Bershit memang betul-betul menyusahkan rakyat dan semua anggota polis di seluruh Malaysia.

Hasil dari tindakan mereka yang sedikit keras itu menyebabkan mereka digelar kejam, zalim, anjing, b*bi, dicarutkan, dimaki hamun, ditohmah dan difitnah oleh media serta pemimpin puak-puak Pakatan Haram. Adilkah mereka dihukum begitu sedangkan puak-puak itulah punca segala kekalutan negara sebelum ini!

Seorang anggota PDRM yang berpangkat sarjan dan hampir pencen berkata, dari sejak dia bertugas sebagai anggota PDRM hinggalah sekarang, puak-puak parti pembangkang selalu menyusahkan anggota polis. Apa saja tindakan polis, semuanya salah. Suruh berkali-kali bersurai cara baik, mereka dibalas dengan maki hamun. Bila diarah dengan cota, gas pemedih mata dan semburan air, mereka dikatakan kejam pula!

"Apa kata jika semua polis di dalam Malaysia ni letak jawatan dan kita suruh semua pemimpin Bershit tu jadi polis. Kemudian kita buat perhimpunan macam diorang dan kita tengok macamana diorang nak kawal keadaan. Time tu kita tunjuk perasaan cukup-cukup, amacam?" cadang seorang dari lans koperal yang minum bersama...

Cadangan itu membuatkan ke enam-enam anggota polis itu mengangguk serentak tanda setuju! Saya tahu, meskipun mereka setuju, tapi mereka takkan berbuat begitu. Mereka tidak sebodoh dan tidaklah bersifat tidak rasional seperti Bershit. Namun sekiranya terjadi, saya fikir, bukan saja pemimpin Pakatan Haram hilang kawalan, silap-silap, Ketua Pakatan Haram yang berbungkus leher tu boleh patah lehernya terus..!

Sumber: klik sini

Pedasss untuk Dr. Asri..!!! Islam tidak beri lesen pada Dr. Asri untuk laku atau kata apa saja..!!!!


Dr. Asri berkata, Islam tak beri pemerintah lesen untuk lakukan apa saja. Benar, memang benar katanya. Aku setuju. Tapi, aku juga nak beritahu Dr. Asri bahawa Islam juga tidak beri lesen kepada Dr. Asri, pemimpin dan puak Pakatan Rakyat untuk lakukan apa saja jugak..!!!

Suka aku nak ingatkan Dr. Asri bahawa Islam mengajar umatnya untuk menggunakan cara yang berkhikmah untuk menuntut sesuatu. Matlamat tidak menghalalkan cara. Kalau betul pun tuntutan Bershit itu, sewajarnya ada cara dan pendekatan lain yang lebih berhikmah berbanding menggunakan cara kurang ajar dan penderhaka seperti Bershit itu!

Dr. Asri juga mendakwa Kerajaan menggunakan pemimpin agama untuk pertahankan kuasa. Kepala hotak Dr. Asri! Apakah Dr. Asri fikir Kerajaan ada kuasa untuk mempengaruhi DYMM Yang DiPertuan Agong untuk bertitah menghentikan Bershit? Nampaknya Dr. Asri cuba menghina kreadibiliti Yang DiPertuan Agong! Dr. Asri nak "join group" penderhaka, kah?

Dr. Asri cuba menyamakan pemerintahan korup dan zalim di Timur Tengah dengan di Malaysia? Dr. Asri tak payah menipulah! Takkan bekas mufti tak tahu hukum menipu? Sifat pemerintah di Timur Tengah seperti di Mesir, Iran, Iraq, Bahrain dan sebagainya tidak sama langsung dengan apa yang berlaku di Malaysia.

Jika Dr. Asri tidak percaya dengan saya, dia boleh pergi temuramah dengan semua pelajar atau warga negara Timur Tengah yang berada di UIA, institusi pengajian tinggi dan sebagainya untuk kepastian. Saya sendiri ada ramai rakan dari sana dan semua mereka mendakwa Kerajaan Malaysia jauh lebih baik dan "the best government compared to thier countries"!

Memang benar bahawa tidak semua perkara yang ada pada pemerintah atau kerajaan itu betul, tak kiralah di zaman Rasulullah SAW atau di zaman ini. Tapi sekiranya pemerintah salah sekalipun maka Dr. Asri menghalalkan cara yang salah untuk membetulkan sedikit kesalaha kerajaan tersebut?

Sebagai contoh, apakah kerana keengganan Bershit untuk bersyura dengan SPR, maka dihalalkan untuk mereka mengadakan perhimpunan haram? Seminggu sebelum perhimpunan Bershit berlangsung, SPR masih membuka ruang untuk berunding. Ambiga pun ada kesempatan bertemu Yang DiPertuan Agong.

Saya nak tanya Dr. Asri, mengapa Bershit perlu menolak syura dan tidak menyerahkan memorandum mereka kepada Yang DiPertuan Agong? Mengapa perlu buat demonstrasi haram jalanan yang menyusahkan rakyat? Apakah puak-puak yang Dr. Asri bela itu ada agenda yang bertentangan dengan cara Islam?

Saya menggesa Dr. Asri supaya berhati-hati apa bila mengeluarkan kenyataan. Islam tidak beri lesen besar kepada Dr. Asri untuk lakukan atau katakan apa saja. Usahlah mencari publisiti murahan sebegini kerana ia akan menjatuhkan martabat cendikiawan Islam yang lain. Kerana individu seperti Dr. Asri inilah para ilmuan Islam dipandang serong dan bodoh oleh masyarakat! Wallahua'alam.

Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! Fakta penting tentang Anwar yang WAJIB budak mahasiswa tahu..!!! Baca sampai habisss..!!!


Kerana satu kenyataan Profesor Dr. Chandra Muzaffar keluar dalam The Star, bertajuk “Disaster if Anwar is PM” (Mala Petaka Besar, Jika Anwar Jadi PM), maka Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil keputusan untuk menyamannya dan menuntut bayaran sebanyak 10 juta.

Anwar melalui peguamcaranya Tetuan S N Nair & Partners di dalam surat bertarikh 4 Mac 2008 menuntut supaya Dr Chandra menarik balik kata-katanya yang pernah diucapkan dalam satu forum Malaysia Decides 2008 yang dianjurkan oleh Star Publication Berhad, di Menara Star, Petaling Jaya pada 3 Mac 2008.

Namun, Dr Chandra yang juga bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Nasional menerusi surat jawapannya bertarikh 5 Mac 2008, enggan menarik kata-katanya itu, kerana beliau mempunyai alasan tersendiri mengeluarkan kenyataan seperti itu.

Satu perkara menarik dalam kes saman ini, adalah Anwar mendedahkan siapakah dirinya yang sebenarnya dalam satu frasa writ samannya yang berbunyi, “Plaintif (Anwar) pada masa yang material merupakan penasihat kepada Parti Keadilan Rakyat Malaysia. Plaintif juga merupakan antara lain, ‘Visiting Diplomat’ di Council of Foreign Relations (CFR), New York”

Dr Chandra, yang juga Presiden JUST (The International Movement for a Just World) dihubungi AIDC pada 30 Jun 2011, di Pejabat JUST, Petaling Jaya, untuk bertanyakan lebih lanjut tentang perkembangan kes samannya itu serta perkara-perkara lain yang berkaitan dengannya.

AIDC : Prof pernah disaman oleh Datuk Seri Anwar kerana kenyataan prof keluar dalam akhbar The Star, “Disaster if Anwar is PM”. Kenapa Anwar saman prof atas kenyataan itu ?

Dr. Chandra Muzaffar : Ini berlaku sebelum pilihan raya 2008. Saya bagi komen itu, bukan sesuatu yang dirancang.

Selepas kelima-lima penceramah dalam forum itu menyampaikan ucapan masing-masing, pengerusinya, Datuk Wong Chun Wai (The Star group chief editor) menjemput hadirin untuk mengemukakan soalan.

Kenyatan saya itu, sebenarnya (berasaskan) jawapan saya kepada soalan daripada salah seorang peserta yang mengemukakan soalan tentang ‘bagaimana dengan pendapat saya (jika) Anwar (dipilih) sebagai Perdana Menteri’.

Saya secara terus-terang menyatakan dalam bahasa Inggeris,“the huge unmitigated disaster”. Bermakna, satu malapetaka kepada negara sekiranya dia (Anwar) menjadi Perdana Menteri.

Saya kata, (sebabnya) cara dia berpolitik. Saya tak sebut tentang soal moral dia, peribadi dan sebagainya.

Tak ada sebut isu moral ?

Tak ada. Tapi masa itu pun benda-benda itu (isu moral) dah lama didedahkan. Dr Mahathir sudah mendedahkan perkara ini pada tahun 1998.

Sebelum itu pun, mengikut kawan-kawan tertentu Anwar, dikatakan memang dia terlibat dalam beberapa perkara itu.

Tetapi, yang saya sentuh dalam forum itu adalah dari segi politik tempatan dan politik antarabangsa.

Kerana, saya tahu hubungannya dengan golongan-golongan tertentu di Barat, seperti Paul Wolfowitz dan sebagainya.

Kita tahu siapa Paul Wolfowitz, perancang Perang Iraq. Salah seorang Ketua Neocon yang begitu pro-Israel. Dia (Wolfowitz) sendiri adalah Zionis.

Begitu juga hubungannya dengan badan yang dinamakan Foundation For the Future.

Siapa yang melancarkan Foundation For the Future pada tahun 2005? Yang melancarkannya ialah Condoleezza Rice, Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS) pada masa itu.

Ini adalah badan yang ditubuh oleh State Department, Amerika Syarikat.

Matlamatnya jelas, dibuat satu badan kononnya untuk menegakkan demokrasi di Timur Tengah, tetapi, kita tahu apa matlamatnya, untuk meneruskan agenda AS iaitu agenda hegemoni, agenda menguasai.

AS gunakan insan ini, manusia ini (Anwar), sebagai alat.

Dilantik Anwar sebagai Presiden atau Pengerusi ?

Ya, Presiden atau Pengerusi. Dia (Anwar) bukan berasal dari Timur Tengah. Dia dari Asia Tenggara. Kenapa mereka boleh lantik dia sebagai Pengerusi? Soalan ini, kita harus tanya.

Kerana, dia adalah individu yang begitu rapat dengan mereka ini. Begitu rapat.

Saya begitu sedih kerana sebahagian daripada rakyat kita, tidak sedar tentang betapa bahayanya individu sedemikian rupa.

Sekiranya dia menjadi Perdana Menteri, kerana hanya dia pandai berpidato, ‘demagogue’, dapat menguasai rakyat, sudah tentu akan menimbulkan bahaya kerana dia akan menyusun dasar-dasar yang tidak diketahui umum.

Yang saya maksudkan, sudah tentu ada agenda tersirat dan dia mungkin akan dapat mencapai matlamatnya.

Itulah sebabnya saya menganggap dia sebagai malapetaka.

Dia menganggap kenyataan saya itu sebagai satu tuduhan yang liar, berniat jahat. Kononnya saya nak menjatuhkan imej atau kedudukannya.

Sehari dua, selepas kenyataan itu, dia saman saya.

Saya tidak tarik balik kenyataan saya. Saya kata, saya mengeluarkan kenyataan itu atas kepentingan awam, untuk rakyat.

Supaya mereka (rakyat) tahu siapa dia ini.

Prof ada peguam sendiri untuk kendali kes ini ?

Ada.

Bermakna, Prof berpegang pada kata-kata Prof bahawa dia adalah satu malapetaka kepada Malaysia ?

Memang.

Surat saman Anwar kepada Prof, menyatakan dia adalah ahli Council on Foreign Relations (CFR). Kenapa Anwar boleh memasuki badan seperti ini, sedangkan CFR juga turut dibenci oleh rakyat Amerika Syarikat sendiri?

Keanggotaannya dalam CFR, setahu saya, memang majoritinya warganegara Amerika termasuk bekas Presiden mereka dan individu-individu berpengaruh di AS.

Namun, ada juga anggota CFR dari luar negara.

Anggota dari luar negara, maksudnya, mereka yang benar-benar dipercayai oleh golongan yang berpengaruh di AS.

Memang tepat pendapat saudara. Mengikut pengkaji-pengkaji tertentu, CFR adalah antara badan yang paling berpengaruh di Amerika Syarikat. Lebih berpengaruh daripada kongres, senat dan badan-badan lain di AS.

Kerana badan ini, CFR, terlibat merancang dasar-dasar yang mempengaruhi arah aliran dasar kerajaan AS. Saya rasa, ada individu-individu khusus yang merancang.

Sudah tentu dalam konteks Asia Barat dan juga di negara-negara Islam, dasar CFR ini lebih memihak kepada Israel. Lebih memihak kepada kepentingan Zionis. Perkara ini jelas, tidak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak.

Ada setengah pihak mengatakan, CFR adalah antara tiga badan yang paling berpengaruh di dunia pada masa ini.

Pertama, disebut sebagai TRILATERAL Commision. Dan satu lagi adalah The Bilderberg Institute. Dan ketiga adalah CFR. Tiga badan ini yang begitu berpengaruh.

Sekiranya, seseorang seperti Anwar boleh diterima keanggotaannya dalam CFR, bukan kerana dia itu pakar dalam bidang hubungan antarabangsa, yang pernah menulis banyak buku-buku dan sebagainya, tetapi dia dipilih sepertimana juga Pengerusi Foundation For the Future, kerana dia begitu rapat dengan pihak-pihak tertentu yang ingin menguasai dunia.

Yang dimaksudkan adalah golongan Zionis. Anwar begitu rapat dengan mereka.

Tun Dr. Mahathir sendiri salah seorang tokoh yang terkemuka di Malaysia dan di dunia, tetapi tidak pula terlibat dalam CFR ?

Oh, tidak..tidak. Dr Mahathir tidak terlibat.

Dan kalau diperhatikan, tokoh-tokoh terkemuka di negara-negara Islam juga tidak terlibat?

Kalau kita tengok golongan-golongan yang menguasai AS, kita harus bezakan antara kuasa sebenar dengan kuasa formal.

Kuasa formal itu adalah Presiden, Kongres, Senat. Tetapi yang sebenar-benarnya menguasai AS adalah ahli politik, budaya atau beberapa kumpulan-kumpulan dan lobi-lobi tertentu (yang dipanggil kuasa sebenar).

Bagi mereka, orang seperti Dr. Mahathir, walaupun dari segi kehandalannya yang begitu intelek, orang yang benar-benar adil, dan mereka (kuasa formal) akan mengiktiraf Dr Mahathir dan peranannya.

Namun, bagi golongan-golongan tertentu (kuasa sebenar), mereka menganggap Dr. Mahathir sebagai seteru mereka.

Apa sebabnya? Sebabnya, kerana Dr. Mahathir mengkritik mereka. Dr Mahathir selalu mengkritik penguasaan AS yang cuba meneruskan agendanya di Asia Barat (menguasai politik), menguasai Iraq, Lebanon, dan sebagainya.

Dr. Mahathir mengkritik semasa beliau menjadi Perdana Menteri, hingga selepas menjadi Perdana Menteri, pun masih masih kritik.

Nada Dr Mahathir sama, konsisten?

Nada yang sama. Konsisten.

Berbeza dengan kawan kita ini. Apabila dia terlibat dengan demonstrasi menentang Fortila di Malaysia, dia mengkritik Israel, Zionis.

Namun beberapa minggu selepas itu, dia terus ke AS untuk memohon maaf kepada mereka (Israel dan Zionis).

Dia terus memohon maaf dan katanya, bukan itu yang dimaksudkannya, dia buat interview dengan CNN.

Apa maknanya semua ini ?

Sepatutnya, jika kita memperjuangkan sesuatu, kita sepatutnya berpegang teguh dengan apa yang kita perjuangkan, tidak payah kita memohon maaf kepada mana-mana pihak, jika kita yakin kita berpihak kepada kebenaran.

Itulah yang saya nampak dia ini. Semuanya kerana politik.

Maksudnya, dia sendiri tidak konsisten dengan pegangannya. Boleh berubah-ubah?

Sepertimana juga dalam soal-soal tempatan. Kita tahu pendiriannya.

Misalnya, pendiriannya dalam soal bahasa.

Yang menggunakan istilah Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Kebangsaan adalah Almarhum Tunku Abdul Rahman, Kerana beliau tahu, seandainya mahu menyatupadukan masyarakat Malaysia, lebih baik menggunakan istilah Bahasa Malaysia supaya kaum-kaum bukan Melayu, mereka lebih mudah menerima Bahasa Malaysia itu sebagai Bahasa Kebangsaan, terutamanya dalam konteks Sabah dan Sarawak.

Indonesia, bahasa kebangsaannya adalah bahasa Melayu, tetapi pejuang-pejuang kemerdekaan Indonesia, dengan sengaja menggunakan istilah bahasa Indonesia untuk menyatukan semua suku kaum di negara itu.

Pada hemat saya, itu bagus dari segi perpaduan.

Tetapi, yang tukar penggunaan istilah bahasa adalah Anwar Ibrahim. Dia tukar, dari Bahasa Malaysia kepada Bahasa Melayu.

Kalau kita tengok politik dia sekarang, nampaknya dia lebih memperjuangkan kepentingan golongan Cina, India dan sebagainya.

Itulah yang saya maksudkan, dia tidak konsisten.

Berubah-ubah mengikut keadaan ?

Berubah-ubah untuk kepentingannya. Sebab itu, majalah The Economic label dia sebagai chameleon.

Chameleon ini adalah sejenis binatang yang boleh berubah warnanya mengikut persekitarannya.

Jadi, memang politik dia macam itu.

Sebab itu, Dr. Mahathir pernah berkata suatu masa dahulu, dia (Anwar) ini adalah manusia yang boleh diterima oleh Yahudi. Mereka (Yahudi) menganggap dia sebagai hero mereka. Pada masa yang sama, dia juga boleh diterima oleh Arab. Kedua-duanya boleh terima.

Cara dia main politik. Yang penting baginya adalah kepentingannya, tidak ada yang lain.

Kes saman Anwar ke atas prof masih belum selesai sampai sekarang ?

Masih tidak selesai. Sudah 3 tahun. Saya pun kecewa kerana kes ini mengambil masa yang begitu lama. Saya juga nampak, Anwar sengaja melambat-lambatkan kes ini.

Termasuk kes Prof ?

Ya, memang, termasuk kes saya.

Pihak saya dah ready. Apa yang disebut sebagai pengurusan kes, mengambil masa yang lama.

Adakah Anwar saman Prof bertujuan untuk menyusahkan, menakut-nakutkan atau mahu tunjukkan kepada orang ramai bahawa dia boleh menutup mulut Prof ?

Ya untuk tutup mulut. Kalau anda lambat-lambatkan kes, benda-benda tertentu, mungkin kita tak boleh bincang. Itu salah satu daripada matlamatnya.

Sebagaimana juga kes-kes lain, dia tunggu masa untuk jadi Perdana Menteri. Bila jadi Perdana Menteri, semua kes ini akan diselesaikan.

Termasuk juga saman kepada Tun Dr. Mahathir, walaupun dia tahu mahkamah telah memutuskannya bersalah dalam kes liwat I, rakyat juga tahu penglibatannya dengan Amerika, dia tetap saman jika sentuh dua perkara itu ?

Pada pendapat saya, walaupun dia terlibat dalam sesuatu benda, dia mahu memberi gambaran kepada masyarakat ramai bahawa dia adalah manusia bersih. Dia mahu gambarkan dia tidak seperti mana orang yang menuduhnya.

Bukan soal tentang kecenderungan homoseksualnya, dia beri gambaran tidak terlibat, begitu juga kes video seks.

Kalau kita ini sebagai manusia yang waras, macam mana benda ini boleh berlaku, sekiranya, kita tidak terlibat.

Saya dimaklumkan, masa dia beri ceramah di kawasan-kawasan desa, macam-macam alasan dia beri. Anwar ini ada caranya yang tersendiri.

Dr Chandra Muzaffar : Kita Tahu, Anwar Dalang Sebenarnya…

Sumber: AIDC

Terkini..!!! Komen terbaik aku terima dari seorang Cina Muslim..!!! Mesti baca..!!!


Subhanallah..!!! Alhamdulillah..! Segala pujian kepada Allah. Sepanjang aku menulis blog, belum pernah aku tersentuh dengan komen dari pembaca sebegini. Komen terbaik dari seorang pembaca yang merupakan "saudara baru"/Cina Muslim! Tahniah bro. Aku publishkan buat tatapan puak-puak Pakatan Haram, terutamanya puak-puak PAS dan PKR yang mengaku Islam..!!!

Sebenarnya, komen-komen beginilah yang aku alu-alukan. Harap bro yang memberi komen ini menghubungi aku di email dukeofumno1@yahoo.com dan tinggalkan nombor telefonnya sekali. Aku nak sangat jumpa dengannya. Aku belanja makan pun tak pe!

Baca sendiri komen Chow Abdullah di bawah...
Salam saudara2 ku (Saya Cina Muslim),
Saya bukan ahli politik maupun suka politik.
Tapi tak tahan tengok politik campu-adukkan Islam yg suci & dikhianati si bangsat Anwar Ibrahim/DAPig.
Sorry to say, kita kena faham Sejarah, tanpa Umno jaga hak2 Melayu, habis lah hak2 Melayu/Bumiputra semua dirampas komunis-DAPig.
Belajarlah SYUKUR, kita boleh gerak sini-sina, kereta mewah, anak2 kita dapat ke sekolah, boleh tambah bini x2,x3,x4(joking saja…)
Kita dapat breath-in "fresh air".
Sedih bila saya ke Jakarta, kanak2 mengemis ditepi jalanraya.
Saya really2 bersyukur pada Allah bagi saya peluang keEmasan di lahirkan ditanah yg saya pijak skrg MALAYSIA.
Ibubapa saya memang pelarian dari Cina masa perang-saudara & kita ini memang tetap "consider pelarian" di Malaysia, tapi amat syukur pada kerajaan Malaysia telah mengiktirafkan
kita sebagai “Citizen of Malaysia/Rakyat Malaysia”.
Cuma DAPig & segolongan cina dibawah pengaruh DAPig lah yg tak bersyukur & ingin membuat kacau-bilau & nak merampas hak Melayu.

PAS akan kuat balik tanpa bergabung dgn kafir DAPig.
Awas : Cina DAPig memang komunis, anti-Islam/anti-Melayu sedang memperkudakan Melayu melalui pengkhianat/syaitan Melayu bernama Anwar Ibrahim utk memecah belahkan bangsa Melayu (niat JAHAT DAPig & si pengkhianat ialah nak tengok Melayu lawan/bunuh sesama Melayu).
Banyak Melayu(PKR/PAS) sanjung tinggi cina DAPig, I just can’t belief it! (otak golongan ini tak boleh fikir logic lagi!)

Saudara2 seIslamku(Melayu), Sedarlah (Wake up please!!!)

Trust me sebab darah saya cina yg sukakan keamanan seperti ibubapa saya yg suka bergau dgn bangsa Melayu; dapat rasa kejahatan darah DAPig yg niat jahat tersembunyi!
Ceraikan secepat mungkin kerana segolongan ahli2 PAS sedang dlm deep dilema macam ahli2 Umno time Pak Lah.
Mereka lah yg akan collapsed kan parti sendiri (undi atas pagar).
Berjuang balik dilandasan Islam yg betul dgn FATWA2 yg TEPAT, akan dapat sokongan yg padat, insyaAllah.
PAS kena buangkan 'Fatwa slogan undi PAS -masuk Syurga'.
Ini amat merunsingkan saya & saudara2 baru lah!
Ini akan mengelirukan saudara baru : boleh buat maksiat sepuas2nya, nanti 5 tahun sampai pilihanraya, cepat2lah undi PAS, confirmed/guranteed masuk syurga.
Fast path to syurga!!
Maafkan saya ini jika menginggung perasaan saudara2 PAS.
Sebab dlm Al-Quran tak ada sebut undi dlm politik boleh keSyurga.
Saya pakai otak(brain) fikir : negara2 Arab, Jakarta, Bosnia dll yg ada penduduk Islam, mereka kuat beribadah, tapi pilihanraya dinegara tak dapat pangkah PAS, habis mereka semua terus ke Neraka, macam mana ini!!!
Elok mereka semua migrate ke Malaysia yg ada parti PAS utk guaranteed ke syurga.
Itu sebab, parti politik JANGAN sesekali campur aduk Islam dlm politik, hilang kesucian Islam kita ini.
Jika PAS tak sudi atau belum time lagi nak bergabung dgn UMNO, keluar dari pakatan
Kafir, STANDALONE balik PAS dulu; selamat didunia & akhirat.
PAS akan kukuh balik.

Doa2 Ketua Tok Guru Pondok dapat memperbetulkan kekeliruan fatwa2 yg ada di pasaran(market).
Orang Melayu Islam di Malaysia paling kuat sekali sebab:
1. Dlm business saya dgn saudara pak Arab Iranian(JV di Malaysia). Terkejut saya, si Iranian makan DA"Pig", minum arak,, kaki perempuan.
Islam di Indonesia pun tak sehebat kita Malaysia.
2. Saya ke luar negara dgn pekerja2 Melayu, kita elak makan makanan yg kita was2. Survive dgn kentang goreng & maggie mee.
Betapa hebatnya Melayu Islam Malaysia.
Dari pergaulan diri saya dgn saudara Melayu, saya dapat elakkan perbuatan yg haram, insyaAllah.
Jagalah kesucian Islam kita supaya kita sentiasa dihormati negara2 Islam lain.

Saudara seIslamku(Melayu), jangan bagi peluang kpd si pengkhianat Anwar Ibrahim/DAPig/Ambiga/Yahudi
Ambil peluang keeamasan ini utk menghancurkan kekuatan Melayu, please, please, please……
Melayu akan KUAT kembali jika bersatu, Untouchable by si kafir!

Maafkan saya sekali lagi.
Sekian,
Chow Abdullah

July 14, 2011 9:11 PM

Sila rujuk di sini untuk lihat komen original tersebut.

GEMPARRR..!!! Chegu Bard penipu..!!! Ini diamond ring paling mahal dalam dunia..!!!

Inilah diamond ring yang paling mahal dalam dunia..De' Che Goo Bad Tee Poo...berharga USD 45.9 million..!!!

Sebenarnya, aku malas nak komen mengenai fitnah Chegu Bard terhadap Datin Seri Rosmah. Bukan apa, nampak sangat menipunya. Tapi memandangkan ramai yang "ter"percaya dengan permainan Chegu Bard tu, rasanya aku kena tulis jugak la untuk mereka-mereka yang low IQ ni...

Secara logik, sekiranya korang nak beli Ferarri yang berharga RM juta-juta tu, korang pergi belek tak kereta tu? Jangankan Ferarri, rasanya kalau korang nak beli motor second hand yang berharga RM2,000 pun korang belek 3-4 jam, kan?

So, takkanlah DS Rosmah tak belek cincin tu dulu sebelum beli? Lepas tu pulak Jacobs & Co. tu just courier je cincin tu pakai Fedex atau DHL. Logik ke dakwaan begitu? Lepas tu pulak, ada pulak jawatan "ketua operasi kastam"! Cheh..!!! Orang yang tak pernah pergi oversea boleh la korang kelentong..!

Pasal sistem maklumat kastam tu? Hek eleehh..aku pun boleh upah mana-mana programmer buat program macam tu. Lepas tu key in nama Anwar dan sebut dia import special KY Jelly berharga RM7.50! Dokumen? Hahahaha..sedangkan Statutory Declaration pun diorang boleh tipu. Sedangkan RPK pun boleh lepas kelaur Malaysia..dokumen apa dia pakai?

Simple je. Korang ingat DS Rosmah tu bodoh macam korang ke nak beli cincin dan lari cukai macam tu? Pakai courier pulak tu! Kalaulah dia nak beli cincin tu, kalau DS Najib ke luar negara, dah tentu dia ikut dan pergi terus ke Jacobs & Co. Dia beli dan terus pakai. Lepas tu buat bodoh je bila balik ke Malaysia. Habis cerita, siapa yang nak perasan? Kenapa? Kastam nak check cincin semua orang ke?

Benda macam ni pun korang percaya? Padan pun diorang kata puak-puak Pakatan Haram ni bukan saja tak ada akal, otak pun tak ada! Zero! Low IQ..low classss..!!!

Korang nak baca lagi hujah Chegu Bard yang dikunci mati, sila melawat di sini.
Justify Full
P/s: Cincin kat atas tu sebenarnya cincin berlian palsu...harga dia dalam beberapa puluh dolar je! Kalau aku jahat & tak bagitahu, tentu korang percaya, kan? Cuba tengok...senang tak kita semua kena tipu dengan Chegu Bard? Penipu betul..!!! Alhamdulillah, aku masih Islam untuk melakukan dosa berbohong..!

Panassss..!!! Janggut Pak Samad hilang kena tebasss..?!!!


Bukan main sedap lagi Pak Samad Janggut mengutuk Datuk Seri Najib. Mentang-mentanglah ditemuramah malaysiakuno, Pak Janggut kita ni seolah-olah lupa diri dan hilang ingatan. Dikatanya Najib kejam berbanding PM negara yang terdahulu? Memang musibat tua kutuk tak sedar diri ini...

Aku nak mintak dia cermin muka dia dulu. Apakah pemimpin Bershit itu adil dan tidak zalim? Apakah Pak Janggut sendiri tidak kejam? Apakah Pak Janggut fikir dia bagus sangat sehingga menilai Datuk Seri Najib sebegitu? Siapa Pak Janggut? Dia hanya sasterawan negara yang dah tak laku..!

Pak Janggut harus cerminkan dulu Ambigam yang dia dewakan sangat tu. Ambigam itukah yang dia sokong? Ambigam yang sokong murtad? Ambigam yang cabar Islam? Ambigam yang sokong IFC? Pak Janggut ni orang Islam atau apa? Jenis manusia apakah Pak Janggut ini?

Pak Janggut wajib cermin dulu dirinya dan Bershit! DYMM Yang DiPertuan Agong telah bertitah sebelum perhimpunan Bershit yang menghuru-harakan ibunegara. Malah, dewa Ambigam poojaan Pak Samad sudah pun menemui YDP Agong. Mengapa dia tak serahkan memo? Apa Pak Janggut marah sebab dihalang jumpa YDP Agong untuk serah memo tempohari?

Buang masa saja Pak Janggut...sepatutnya memo tu dah diserahkan dah ketika Ambigam jumpa YDP Agong. Ambigam saja nak Pak Janggut marah pada Kerajaan. Dia tahu Pak Janggut takkan lepas masuk jumpa YDP Agong pun. Dia mainkan Pak Janggut saja! Faham ke Pak Janggut?

Pak Samad Janggut, Datuk Seri Najib tu kalau nak ikut, dah bersabar banyak dah. Dah cukup baik dah tu. Kalau kejam, dah lama Bershit tu kat dalam lokap. Sebut Bershit je, terus tangkap masuk lokap! Itu baru kejam! Ada Najib buat begitu pada puak-puak Pak Samad Janggut?

Pak Janggut pernah pergi negara timur tengah? Cubalah duduk di sana barang 2-3 tahun. Lepas tu cuba buat gerakan macam Bershit kat situ. Tak payah tunggu lama. Malam Pak Janggut meeting lagi dah kena tangkap. Tanpa beri alasan pulak tu. Tau-tau dah hilang je. Pak Janggut nak rasa macam tu?

Sekurang-kurangnya Pak Janggut harus bersyukur sebab bila Pak Janggut bangun pagi-pagi, janggut Pak Janggut masih ada. Kalau di negara arab sana, jangan katakan janggut hilang, silap-silap kepala Pak Samad Janggut pun hilang! Pak Samad Janggut nak macam tu ke?

Oleh kerana Pak Janggut dah declare war. Maka kami kat sini pun kena declare war sama Pak Janggut. Pak Janggut jangan ingat Pak Janggut hebat sangat boleh sesuka hati kutuk Najib. Suluh dulu Anwar tu! Binatang macam Anwar tu pun Pak Samad sokong? Pak Samad Janggut dah gila ke?

Lawak pagi Jumaat..!!! Heheheeeee....

Thursday, July 14, 2011

Panasss..!!! Anwar pun sama macam Do cerita DoReMi..asyik bertangguh saja..!!!

Asyik mintak tangguh hutang dan menipu saja...sampai berperang laki bini...

Ingat hari ini sudah boleh sambung bicara kes liwat, tapi rupanya kes ditangguhkan ke 8 Ogos akan datang. Puncanya, peguam Anwar kemukakan permohonan untuk panggil 20 saksi yang kata Sankara, pendakwa enggan untuk panggil, yang juga termasuk Perdana Menteri dan isteri.

Berapa la punya leceh kes yang satu ni. Ada tempoh sebulan lebih dari Jun, kenapa Sankara Nair tak mohon sapina? Kenapa tunggu hari ini?

Ini semuala alasan nak melewat-lewatkan lagi kes liwat Anwar ini. Dah liwat, lewat pulak lagi, tangguh ntah bila sudah.

Rakyat dahla jemu dengan penangguhan demi penangguhan kes Anwar ni, terpaksa pula melihat lakonan palsu Anwar dalam nak meraih simpati murahan. Ke hulu ke hilir dengan prop rasminya – neck bracket, kejap atas kerusi roda, kejap boleh jalan sendiri. Itu pun ada yang percaya lagi penipuan mangkuk homo sorang ni.

Nak kata OKU, dia hebat menibai china doll (ada bukti video).

Sekarang ni makin jelaslah kenapa tarikh 9hb Julai dipilih. Anwar dah rancang semua ini dengan baik. 9hb Julai demo, 13hb kes didengar di mahkamah, masa inilah pun nak beraksi sebab memang kebiasaan perbicaraan Anwar jadi tumpuan media dalam dan luar negara. Semua pun sebab nak dapatkan simpati murahan, bukan ada kena mengena dengan ketelusan pilihanraya pun.

Penulis jangka pada 8 Ogos nanti akan ada lagi penangguhan, sebab Anwar sama gila dengan lelaki cina yang tawan sebuah tadika di Muar tu – nak panggil Perdana Menteri dan isteri sebagai saksi, konon ada konspirasi. Dari sudut mana sekalipun kita tak nampak dimana berkaitan dan pastinya mahkamah akan tolak permohonan itu. Bila ini berlaku, peluanglah untuk Anwar menangguhkan lagi kesnya.

Eh, bosanlah, bila nak habis?

Modus operandi Anwar dalam kes liwat ni semuanya sama – menuduh Perdana Menteri sebagai dalang konspirasi, cuma berbeza orang yang lain saja. Dulu Tun Mahathir, sekarang DS Najib Tun Razak. Dalam kes Tun Mahathir, sampai sudah teori konspirasi itu tidak pernah dibuktikan dimana-mana mahkamah.

Bila naik sekali lagi cerita konspirasi dalam kes liwat 2, kita dah agak yang ini pun akan jadi benda yang sama.

Yang sebenarnya tidak ada konspirasi, kalau dah memang kaki jubor tu, kaki jubor jugaklah. Yang nyata, Anwar sendiri yang berkonspirasi untuk memastikan DS Najib tidak sempat menjadi Perdana Menteri dengan mencipta fitnah paling karut – pembunuhan altantunya.

Video takde, rakaman takde, itu pun masih ramai yang percaya.

Rakyat mahu sesuatu dibuat tentang perkara ini (penangguhan tidak perlu). Hakim perlu tegas menolak sebarang usaha peguam dan anak guamnya memanipulasi sistem undang-undang untuk kepentingan sendiri. Kalau susah sangat, penjarakan saja Anwar sementara menantikan perbicaraannya selesai.

Confirm tidak ada tangguh-tangguh.

sumber: myKMU.net

Gemparrr..!!! Seluruh PAS Kedah akan munafik selepas Raya tahun ni..?!!!


"Ketua biro profesional muda MCA Chua Tee Yong berkata, pengharaman itu melibatkan 13 jenis pusat hiburan, termasuk panggung wayang, pusat snuker dan permainan video, karaoke, bowling dan pub.

Bagaimanapun, The Star, memetik Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak (kiri) sebagai berkata, kafe siber, bowling dan pusat snuker tidak termasuk dalam larangan itu."

Di atas adalah petikan akhbar yang aku ambil berhubung keputusan Azizan Razak yang mengharamkan operasi pusat hiburan di Kedah sempena bulan Ramadhan ini.

Secara dasarnya, aku sokong keputusan Azizan Razak itu. Tapi, aku nak soal Azizan Razak, KENAPA HANYA DI BULAN RAMADHAN SAHAJA?

Sepatutnya, PAS Kedah mengharamkan pusat hiburan tanpa mengira sama ada bulan Ramadhan atau tidak. Ini adalah kerana PAS sebelum ini sering memburuk-burukkan UMNO yang kononnya menggalakkan kewujudan pusat hiburan di negara ini. Malah, PAS sering menuduh Kerajaan BN sebagai "toghuuut" kerana memberikan lesen pusat hiburan.

Justeru itu, PAS Kedah mesti mengotakan apa yang dikatakannya sebelum ini jika tidak mahu mendapat status MUNAFIK secara percuma!

Pusat hiburan memang membawa lebih banyak keburukan berbanding kebaikan. Banyak lagi hiburan dalam dunia ini selain perkhidmatan yang ditawarkan oleh pusat-pusat hiburan. Lagipun 80% penduduk Kedah adalah Melayu yang beragama Islam. Sepatutnya, setelah PAS mengambil alih Kedah, pusat-pusat hiburan ini ditutup serta merta.

Tapi yang menghairankan, sejak PAS mengambil alih Kedah dari BN, jumlah pusat hiburan di Kedah bertambah kepada 6 buah berbanding 2 buah sahaja di zaman BN. Islam apa lagu ni, Ustaz Zizan? Ustaz..buat kerja cara Islam laaaa...

Lagu ni la Ustaz Azizan. Saya bagi tempoh pada Ustaz Azizan untuk tutup semua pusat hiburan yang ada di Kedah sehingga 30 Ramadhan. Sekiranya Ustaz gagal, maka bolehlah saya simpulkan Ustaz Azizan sebagai bersifat "munafik". Camana, berani sahut cabaran saya?

p/s: Tu laaa...dulu masa syok berkempen tak mau pikiaq bagi habihhh...skang dah kena batang hidung sendiri. Buat kerja cara Islam la Ustaz Zizan oiii...!

Video: Untuk tontonan Melayu beragama Islam sahaja..!!!

Panasss..!!! Sayang betul Pemuda PAS pada DAP..!!! Kah..! Kahh..!! Kahhh..!!!


Aku nak tanya, korang pernah tak tengok cerita God of Gambler yang dilakonkan oleh Chow Yun Fatt, Andy Lau dan Stephen Chow? God Of Gambler tu ada banyak siri..part I, part II, part III dan sebagainya.

Korang pernah dengar tak tentang sifat yang ada pada orang Cina yang sangat tertarik kepada judi? Sekiranya dikaji, boleh dikatakan semua kedai judi, dari sebesar-besar kasino di Genting Highland, hinggalah ke kedai mesin slot judi di pekan kecil dekat rumah korang tu dibuka oleh tauke judi Cina.

Memang judi ni tabiat yang tak elok dan negatif. Wong Fei Hong, tabib Cina yang hebat kungfu tu pun larang orang-orangnya berjudi. Tapi, nak buat bagaimana? Judi dah sebati dengan budaya orang Cina...

Korang marah tak sekiranya aku tuduh seperti di atas? Salah ke dakwaan aku tu? So? Aku tak betul dengan menyifatkan judi tu merupakan sebahagian dari kegemaran orang Cina? Jadi, bangsa mana yang mempelopori judi di negara ini?

Kerana isu inilah ADUN DAP buat hal dalam sidang DUN di Melaka. Hasilnya, 3 orang digantung dari sidang DUN. Ajaibnya, Pemuda PAS pulak yang lebih-lebih membela ketiga-tiga ekor ADUN DAP ni..heheh! Sayang betul Pemuda PAS pada kafir harbi! Padahal DAP lah tauke-tauke judi, kedai urut dan premis hiburan haram di negara ni!
"Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka menyelar tindakan Adun Ayer Molek, Datuk Mohd Yunos Husin yang menghina kaum Tionghua dengan mengatakan budaya judi menjadi budaya kaum tersebut.

Ketua penerangannya, Muhamad Aizat Bahrudin berkata, tindakan menyamakan budaya judi sebahagian budaya Cina adalah suatu yang tidak wajar dan ianya tindakan yang menghina kaum itu.

Adun Barisan Nasional itu yang juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar Negeri Melaka telah menyatakan sedemikian dalam menjawab soalan tambahan pembangkang di dalam sidang dewan undangan negeri yang bersidang kelmarin.

Dalam soalan tambahan itu, Goh Leong San selaku Ketua Pembangkang mempersoalkan tentang mesin judi yang kemudiannya dijawab oleh Mohd Yunos bahawa ia tidak boleh disekat kerana ianya telah menjadi budaya sebilangan orang Cina.

“Kita sudah maklum bahawa budaya judi adalah budaya yang mendatangkan keburukan kepada masyarakat. Setiap kaum dan setiap agama menolak judi,” kata Aizat.

Katanya, Mohd Yunus dilihat gagal dalam memahami budaya kaum Tionghua walaupun negara ini telah lama merdeka.

“Ianya suatu yang sangat malang bagi Adun yang seharusnya menjadi ‘role-model’ kepada rakyat memandangkan beliau adalah seorang pemimpin rakyat,” ujarnya.

Beliau berkata, Exco itu juga telah gagal dalam memahami konsep 1Malaysia yang telah digagaskan sendiri oleh pemimpin mereka.

Menurutnya, sejarah juga membuktikan gagasan 1Malaysia telah gagal memandangkan telah ramai pemimpin dari Barisan Nasional dan Umno menghina kaum dan agama lain sebelum ini.

Tambahnya, tindakan menghina kaum Tionghua itu juga menjadi penyebab kepada Ketua Pembangkang, Goh Leong San yang merupakan Adun Kesidang digantung daripada menghadiri sidang dewan setelah beliau bangkit dan mendesak Adun Ayer Molek itu menarik kata-kata menghina tersebut." - Haramkah

Panasss..!!! "Bersihkan negara dari keganasan polis" atau "bersihkan negara dari pengkhianat dan petualang negara"?


"Bersihkan negara dari keganasan polis" atau "bersihkan negara dari pencetus kekecohan, huru-hara, pengkhianat dan petualang negara"? Haramkah Daily di sini menulis dan menuduh polis sebagai ganas. Benarkah apa yang dituduh? Atau ia hanyalah sekadar satu lagi propaganda politik pembangkang yang tak habis-habis?

Setujukah anda sekiranya saya mengatakan bahawa polis terpaksa bertindak secara standard procedure bertaraf dunia untuk mengekang huru-hara dan perhimpunan haram pada Bershit 2.0?

Pada saya, sekiranya tidak mahu dipancut dengan semburan air kimia, jangan cetus huru-hara atau demonstrasi jalanan yang menyusahkan rakyat dan negara.

Sekiranya tidak mahu ditembak dengan gas pemedih mata, jangan cuba cetus provokasi terhadap polis yang meminta secara baik pada awalnya supaya membatalkan hasrat mengadakan perhimpunan haram.

Sekiranya tidak mahu dipukul dengan cota merah FRU, jangan cuba bertindak menyerang polis sebagaimana yang dibuat oleh Bershit!

Polis tidak bertindak ganas sekiranya Bershit 2.0 mendengar nasihat agar bersurai, tidak bertindak menyerang polis, tidak mengadakan demonstrasi jalanan, memaki hamun polis, buat provokasi dan sebagainya.

Namun, memandangkan Bershit seolah-olah mencabar polis dengan melakukan perkara-perkara bodoh tersebut, maka dapatlah "habuan"nya.

Sebenarnya mereka boleh mengelak dari melakukan sedemikian. Bershit boleh berhimpun di stadium yang lebih besar di luar KL. Bershit boleh menyusun atur program sebagaimana rapat umum atau majlis solat hajat di stadium seperti sebelum ini yang dihadiri oleh ribuan penyokong mereka.

Mengapa kali ini mereka tak boleh pula buat begitu? Sebab mereka punya agenda politik tersendiri! Sebab itu mereka dapat sakit!

Sekarang, mereka berura-ura untuk mengadakan Bershit 3.0 pula. Pada saya, buatlah Bershit 1000.0 sekali pun, saya tak heran! Tapi buatlah di tempat yang tak menyusahkan rakyat sehingga jalan-jalan di KL terpaksa ditutup demi memenuhi kehendak nafsu politik mereka! Buatlah..saya cabar sekiranya mereka benar ikhlas..!

Sekiranya terjadi Bershit 3.0 nanti dengan cara yang sama seperti versi 2.0, maka jelaslah Bershit tidak ikhlas dalam tuntutan mereka. Sudahlah menyusahkan rakyat dan negara, tidak efektif pulak tu! Tak satu pun tuntutan mereka dipenuhi lagi sehingga kini!

Itu membuktikan cara Bershit itu salah dan niat mereka tidak ikhlas! Lepas tu nak salahkan polis sebab halang mereka? Kepala hotak mereka la..!!!

Panasss..!!! Hospital Tung Shin "diserang" atau "terkena serangan"..?!!!


Heboh betul media Pakatan Haram dok canang isu Hospital Tung Shin yang dikatakan "diserang" dengan gas pemedih mata dan semburan air oleh polis. Kononnya, apa yang diorang laporkan tu betul la tu? Cheh! Tengok tajuk pun dah tau cerita putar alam korang...

Apa? 11 doktor tampil sahkan hospital diserang? Heh! Sikit pun aku tak terkejut. Dengar nama hospital pun dah tau DAP yang punya...

Beginilah. Aku tak mahu sebelah mana-mana pihak. Pertamanya, biar aku sebat media dan doktor-doktor hospital Pakatan Haram tu dulu.

Sebenarnya, doktor-doktor tu punya kenyataan sangat salah! Nampak sangat salahnya. Sebenarnya, hospital tersebut "terkena serangan" dan bukan "diserang"! Itu yang betulnya. Jauh bezanya kedua ungkapan tersebut. Siapa yang belajar Bahasa Melayu tahulah bezanya...aku tak sure sama ada doktor-doktor tu tahu Bahasa Melayu ke tidak!

Dalam kejadian sebenar, puak-puak Bershit tu dah lari masuk ke dalam kawasan hospital tu untuk mengelak dari terkena gas pemedih mata dan semburan water cannon. Gas tu memang ada masuk ke kawasan hospital tu, tapi tembakan tu tak masuk pun ke dalam kawasan hospital tu. Hanya gas saja. Gila ke nak pergi tiup asap tu supaya tak masuk dalam kawasan hospital tu?!

Semburan air pun memang masuk pun dalam kawasan hospital tu, sebab puak-puak Bershit tu ada lari masuk ke dalam kawasan dan bangunan hospital tu. Tapi, semburan air tu ditujukan pada puak-puak Bershit yang ada dalam kawasan hospital, bukan dalam bangunan hospital tu! Doktor tu ingat polis tu bodoh sangat macam diorang ke?

Pada aku, yang paling bodoh dalam hal ini ialah Hospital Tung Shin, Doktor dan Bershit sendiri. Dah tau kat luar tu tengah ada perhimpunan haram dan huru-hara, pihak hospital sepatutnya tutup pintu pagar sebagai langkah berjaga-jaga dan keselamatan pesakit!

Sapa suruh tak tutup pintu pagar? Kan dah puak-puak Bershit yang cari penyakit tu masuk ke dalam kawasan korang. Lepas tu nak salahkan polis pulak? Doktor-doktor Pakatan Haram tu kena tarik balik kenyataan diorang dan buat kenyataan yang jujur. Ingat, Hospital Tung Shin "terkena serangan" yang ditujukan pada pelarian Bershit, bukannya Hospital Tung Shin diserang polis, ngokkk..!!!

Okay, sekarang aku nak "titik" Liow Tiong Lai pulak. Kenapa beri penjelasan macam haram lagu tu? Jelaskan la betul-betul! Tak payah nak nafi la kalau hospital tu terkena tempias serangan polis. Bila dia nafikan secara keseluruhan, nampak sangat nak "cover" line! Padahal, semua orang nampak yang hospital tu terkena serangan polis. Kan dah jadi isu dah sekarang ni! Bengap punya Tiong! Kenyataan mudah pun tak boleh fikir ke?

Pada aku, perkara ni bukan isu pun. Puak-puak media Pakatan Haram tu sengaja nak create isu supaya polis dipersalahkan di mata rakyat. Kononnya polis zalim pasal serang hospital. Cheh! Gempak sangat la isu tu kononnya? Kepala hotak la. Pakatan Haram punya putar alam malaysiakini tak mau tulis sama ke? Rujuk sini untuk laporan berat sebelah malaysiakini!

Terkini..!!! Padan muka Ambigammmm...!!!


Memang panasss..!!! Memang padan muka Ambigammm..!!! SPR dah taknak layan Achi tu lagi. SPR nak cari NGO lain yang lebih "bersih" dari Bershit yang bersekongkol dengan puak-puak Pakatan Haram yang berlumuran najisss..!!!

Pada aku, keputusan SPR ini merupakan sebuah keputusan yang tepat untuk ajar Achi yang menderhaka dan tidak menghormati DYMM Yang DiPertuan Agong ini. Heboh kata dia nak bagi memorandum, sampai sekarang di belum serahkan memorandum tu pada YDP Agong.

Hari tu jumpa DYMM YDP Agong, dia tak nak serah, bila Samad Janggut dihalang pada hari Bershit, dia marah pulak. Lepas Bershit pun tak serah-serah jugak? Sekarang, padan muka diaaaa...!!! Muahahahaaaaa...amik hang!
Ambiga biadab – SPR

PUTRAJAYA 13 Julai – Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyelar perlakuan biadab Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S.Ambiga yang terus ‘bermuka-muka’ meskipun telah merosakkan imej negara dengan menganjurkan satu perhimpunan haram 9 Julai lalu.

“Nampaknya tindakan biadabnya melanggar titah Tuanku (Yang di-Pertuan Agong meminta tidak dianjurkan demonstrasi jalanan) dan undang-undang, dimaklumi rakyat negara ini.

“Juga, dia mendakwa berkecuali tapi perlakuannya yang dipertontonkan dengan duduk semeja dengan puak pembangkang jelas menggambarkan pembohongan Ambiga,” kata Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar kepada Utusan Malaysia hari ini.

Menurutnya, SPR akan meneruskan pembaharuan dalam sistem pilihan raya di negara ini walaupun Bersih cuba mendabik dada merekalah yang mendesak perkara itu.

“SPR akan menilai kembali keikhlasan Ambiga ini, mungkin kita akan berurusan dengan NGO lain yang lebih bertanggungjawab untuk bersama SPR membawa pembaharuan dalam pilihan raya,” katanya.

Beliau mengulas dakwaan Ambiga hari ini yang kononnya Bersih tidak pernah terlintas ataupun berniat untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dengan menganjurkan perhimpunan haram di ibu negara Sabtu lepas yang dikutuk majoriti rakyat negara ini.

Sebaliknya, kata Ambiga, pertubuhan haram yang diterajuinya hanya mahu bekerjasama dengan kerajaan untuk memperbaiki sistem pilihan raya. - Utusan

GEMPARRR..!!! Rupanya Anwar dicederakan penyokong sendiri..!!!



Selama ini, ramai yang tidak tahu tentang bagaimana kejadian sebenar yang menyebabkan papa Izzah tercedera ketika perhimpunan Bershit tempohari. Maka kesempatan itu digunakan sepenuhnya oleh Anwar untuk menipu dan memburuk-burukkan polis serta Kerajaan.

Kononnya, dia terkena peluru tear gas canister yang ditembak polis ke arahnya. Padahal, Anwar dan bodyguard-bodyguardnya cedera disebabkan rempuhan dan berkemungkinan besar disepak serta dipijak oleh penyokong sendiri. Bila kami kata Anwar tu pembohong, korang tak percaya. Saksikan pembohongan Anwar ini...

Sila teliti kronologi berfakta dibawah...

Rakaman video Reuters di atas memberi gambaran lebih jelas tentang apakah faktor sebenar kecederaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, dalam perhimpunan BERSIH, 9 Julai lalu.
Reuters atau Reuters Group Limited, syarikat media yang berpengkalan di London, United Kingdom merupakan salah satu rangkaian media antarabangsa yang dipercayai Ketua Umum PKR itu.

Wartawan Reuters dibenarkan Anwar merakamkan detik-detik 9 Julai, dari Anwar bertolak dari Hotel Hilton hingga Anwar mengalami kecederaan dalam perhimpunan haram itu.
Berikut disertakan 19 keping foto yang dipetik dari rakaman video Reuters di atas.

Keratan foto-foto itu bermula ketika Anwar (dirujuk sebagai nombor 1) bersama dua orang pembantunya, Ibrahim Yaakub (dirujuk nombor 3), Ketua Staff Anwar di pejabat Ketua Umum, Seksyen 16, Petaling Jaya dan Fayyadh Afiq (dirujuk nombor 2), pengawal peribadinya ketika mereka bersama-sama menyertai perarakan BERSIH di KL Sentral.

Foto-foto itu disusun mengikut kronologi kejadian dari foto A hingga S dengan disertakan minit-minit kejadian.
Minit 0.12 – 0.14 – kelihatan Anwar, Fayyadh dan Hadi Awang, Presiden PAS bersama-sama dalam perarakan di KL Sentral. Pada awalnya perarakan kelihatan tenang dan perjalanan lancar, walaupun keadaan sesak dengan dikelilingi dengan para wartawan.



Minit 0.16 – Bermulalah suasana tegang, tolak menolak di antara peserta-peserta BERSIH. Bunyi bising dan jeritan di kalangan peserta. Anwar tersepit di kalangan kesesakan peserta. Manakala para wartawan pula dengan sibuk menghampiri perarakan untuk merakamkan foto terbaik untuk media mereka.


Minit 0.17 – Dalam kesesakan itu, Ibrahim Yaakub, tiba-tiba meluru ke belakang, untuk mencari posisi bosnya, Anwar Ibrahim, manakala peserta lain sedang berusaha untuk bergerak ke hadapan

Minit ke 0.19-0.24 – Anwar dan pengawal peribadinya (Fayyadh) diasak dan ditolak oleh para peserta BERSIH hingga kedua-dua tumbang. Ibrahim Yaakub meluru ke arah Anwar untuk menyelamatkan bosnya itu.

Tiada polis, pasukan FRU atau skuad penembak seperti yang didakwa Fayyadh [klik di sini], cuma yang ada ketika itu Anwar, Fayyadh, Ibrahim yang diasak oleh para peserta serta para wartawan/media yang sibuk merakamkan kejadian.







Minit ke 0.28 -0.33 – Apabila Anwar dan Fayyadh tumbang, Ibrahim cuba membantu tetapi tidak berjaya. Ibrahim meminta bantuan peserta di sekelilingnya untuk mengangkat semula Anwar. Ada di kalangan peserta yang bantu.

Manakala peserta-peserta yang berada di barisan hadapan terus meluru ke hadapan yang kemudiannya diikuti oleh peserta lain dan para wartawan.




Minit 0.44 – 0. 52 – Anwar dipapah oleh Fayyadh dan Ibrahim dibawa keluar dari perarakan, keluar melalui sebuah esklator sempit dan tangga, menuju ke jalan bawah (underpass) KL Sentral untuk kembali semula ke lokasi asal, Hotel Hilton, KL Sentral.
Turut mengekori di belakang mereka adalah N Surendran, Naib Presiden PKR.

Anwar lega kerana berjaya keluar dari kesesakan orang ramai dan turut diberi makan ubat dan air mineral semasa meneruskan perjalanan di jalan bawah, Kl Sentral itu.
Terdapat kesan luka di pipi pembantunya, Fayyadh, manakala Anwar pula terdapat kesan comotan pada bahagian baju putih bahu belakang.




Minit 1.03 hingga seterusnya – Anwar kelihatan ceria kembali dan membebel-bebel memarahi kerajaan kepada wartawan Reuters yang mengekorinya sepanjang perjalanan di jalan bawah, Kl Sentral menuju ke Hotel Hilton itu.


Mohon dirujuk kepada kronologi masa-masa yang tertera di foto-foto itu dan semak semula dengan menonton sekali lagi rakaman video Reuters di atas untuk membuat semakan dan analisis lanjut.

Credit to: Klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!