Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, July 2, 2011

Gemparrrr..!!! Kotor 2.0 cuba laga-lagakan Tok Guru Omar Din dan Cikgu Majid..!!!

Saya dah call Cikgu Majid...beliau nafikan...siap kau "Pak Din"..!!!

Cikgu Majid tak pernah sokong Kotor 2.0 pun...Pusaka Gayung akan ganyang Kotor 2.0 Sabtu niii...!!!

Nampaknya ada usaha untuk melaga-lagakan Tok Guru Omar Din, pengasas Pertubuhan Silat Lincah Malaysia, dengan Cikgu Majid, pengasas Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayung Malaysia. Perkara ini didedahkan tadi di dalam Perjumpaan dan Mesyuarat Guru-Guru Silat Malaysia, siang tadi.

Menurut Tok Guru Omar Din, beliau menerima sms dan khabar yang kononnya Cikgu Majid memihak kepada perhimpunan Kotor 2.0 dan mencabar beliau untuk bergeruh pencak! Sebenarnya itu adalah kerja sebuah pihak yang sememangnya menjadi tali barut kepada Pakatan Haram...!!!

Padahal, Tok Guru Omar Din baru saja berhubung dengan Cikgu Majid semalam untuk bertanya khabar mengenai perkara itu dan ternyata PERKARA ITU TIDAK BENAR DAN FITNAH! Perkara ini turut disahkan sendiri oleh anak buah Cikgu Majid yang hadir pada majlis itu.

Nak tahu ini semua angkara siapa???

Tok Guru Omar Din enggan memberi nama penuh kepada pengkhianat Bangsa itu. Namun beliau sempat memberi "hint" bahawa individu yang bertanggungjawab itu dikenali sebagai "Pak Din"! "Pak Din" yang mana? Anda cari sendiri. Tapi saya fikir, tentunya mereka yang berada di dalam dunia silat, tahu siapakah gerangannya "Pak Din" ini. Apakah dia "Din Puduraya"?

Nampak sangat ini adalah perbuatan khianat. Tok Guru Omar Din berkata, dia dan guru-guru utama yang lain bukannya tidak kenal "Pak Din" dan konco-konconya itu. Tunggu masa dan ketika saja! Chissss...!!! Pantang Melayu belot dan berkhianat..!!! Hulurkan keris mu kita bertikam satu lawan satu...

Bagaimana Ambiga? Masih nak teruskan? Tak tengok gambar-gambar Tok-Tok Guru Silat yang saya siarkan dibawah? Nak bertemu dengan mereka? Tak payahlah. Mereka tak makan rasuah! Silap-silap kena lempang sulung pulak nanti!!! Siapkan diri tu...kita bertemu di medan tempur Sabtu ini...

Sumpah Pendekar: PENDEKAR TAKKAN UNDUR SETAPAK..!!!




Sumpah Pendekar II

Tujuh petala bumi
Tujuh petala langit
Dari gunung ke lembah curam
Dari sungai ke lautan bergelombang
Kembara adalah setia pada sumpah
Kemenyan dan setanggi penyeri kehadiran kita
Warisan berkurun dari Dato' Laksmana
DIMANA BUMI DIPIJAK DISITU LANGIT DIJUNJUNG

Kita tentang petualang yang datang
Kita sanggah musuh yang menyerang
Kita usir pengkhianat yang curang, kita benci; ada warga yang menconteng arang...
Kita benteng bumi pertiwi ini yang rela menjadi dalang
Kita ganti setiap inci dengan titisan darah hulubalang.
Demi wasiat Ulul Amri; sejak berabad diwarisi
Amanah mempertahankan keluhuran perlembagaan yang hakiki...
Kedaulatan undang-undang yang murni

Sumpah pendekar...
Pantang undur walau setapak
Pantang maut sebelum ajal
Pantang derhaka pada titah
Pantang keris di pinggang kalau tidak berani mati

Berdentum guruh di langit
Merkah bumi dipijak, "PENDEKAR TAKKAN UNDUR SETAPAK"
Pulangkan pamor pada kerisnya
Pulangkan sireh pada gagangnya
Pulangkan mahkota pada takhtanya,
Pulangkan cokmar pada laksmana
Pulangkan langkah pada gelanggang
Pulangkan sumpah pada pendekar
Pulangkan rohani pada jasmani
Pulangkan Bangsa pada Martabat
Sumpah bukan cuma di bibir
"GENGGAM BARA API BIAR SAMPAI JADI ARANG"

Bumi warisan ini
"TANAH TUMPAH DARAH KITA"
Masih menuntut sekadar gelaran tanpa makna
Kita adalah anak watan
Darah yang mengalir di tubuh kita
Semerah darah Si Jebat yang tumpah di bumi Melaka
Semerah darah Si Jebat yang terlekat di Taming Sari
Semerah darah Si Jebat yang tercalit di kening Si Tuah
Semerah darah Hang Nadim yang terhumban ke lautan Temasik
Dan kita pun masih di sini
Mendepani hari-hari yang semakin mencabar
Keutuhan tekat yang kental
Sumpah keramat seorang pendekar
"TAK MELAYU HILANG DI DUNIA"

Dato' Ibrahim Ghafar
Bukit Kapar, Selangor.

Puisi ini diperdengarkan pengarangnya di Perhimpunan Guru-Guru Silat siang tadi. Pembakar semangat sumpah pendekar yang hadir demi mempertahankan Islam, Bangsa dan Tanah Melayu. Memang meremang segala jiwa yang ada.

Tika terdengar jeritan sumpah pendekar, gendang "perang" bertalu di pukul petala, maka bermulalah gerak langkah seorang pejuang agama, Bangsa dan tanahair...!!!

AllahuAkbar..!!!

Eksklusif..!!! Gambar-Gambar Panglima Melayu Mengamuk Pada Ambiga..!!!!!


Sebagaimana yang saya janjikan tadi, saya paparkan gambar-gambar ekslusif sekitar majlis Perjumpaan dan Mesyuarat Guru-Guru Silat Malaysia yang berlangsung di Kelab Sultan Sulaiman petang tadi. Harap Ambiga bersedia dengan "kalaripayat" yang ada...


Dimulakan dengan deklamasi sajak oleh Dato' Ibrahim Ghafar yang bertapa 2 hari di Gunung Ledang...






Memang meremang bulu roma aku mendengar tempikan semangat pendekar Melayu..!!!



Saya akan ketuai gerakan panglima Melayu ini walau berkerusi roda...!


Sekurang-kurangnya sekiranya saya mati, biarlah saya mati memperjuangkan keamanan negara..!!!


Tok Ali Rustam...Pengerusi PESAKA tidak kurang hebat ucapannya...

Jangan ingat Melayu lemah...!!! Pendekar Melayu bangun menentang Ambiga...


Berapi sungguh ucapan Guru Utama ini...gerun aku...



Ini orang silat bercakap soal Islam dan Melayu...ini bukan soal politik! Ini soal Islam dan Melayu!


Wakil dari Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayung - (anak buah Cikgu Majid)


Ayahanda dari Pertubuhan Silat SELENDANG MERAH...!!!

Wakil Pertubuhan Seni Silat Gayung Laksmana


Wakil dari PESAKA Wilayah Persekutuan...(tuan rumah)



Orang lama yang rela mati berdepan Ambiga...!!!


Wakil dari Pertubuhan Seni Silat Gayung Makrifat...Hj. Azam..


Salah seorang panglima berbengkung cula dari Pertubuhan Silat Gayung Laksmana...


Jangan luka 13 Mei dihidupkan kembali...binasa badan..!!!


Tak payah suruh pun saya akan berada dibenteng pertama berdepan Ambiga dan kawan-kawannya...


Ini dia gambar "achi" pengkhianat negara tu....


Orang macam Ambiga ni ke yang orang Islam nak sokong?


Saya tak boleh tengok muka "achi" ni...menyirap darah...!!!


Korang tengok botol air mineral ni...renyukkkk...!!!


Ini dia tangan yang renyukkan botol mineral tu...menahan gelora amarah..!!!


Dan ini dia orang genggam botol air mineral tu...Ambiga nak jadi macam botol tu ke?

Gemparrr..!!! Pertubuhan Silat rela bermandi darahhh..!!!


Saya baru pulang dari majlis tergempar Perjumpaan dan Mesyuarat Guru-Guru Silat Malaysia yang dianjurkan oleh PESAKA di Kelab Sultan Sulaiman. Memang panas bila mendengar pendekar-pendekar silat kita bermesyuarat. Nasib baik tak naik atas meja..!!!

Dalam majlis tersebut, mereka telah berapi-api membincangkan perancangan untuk menghadapi Ambiga dan Kotor 2.0. Siap la korang! Kalau berani, turun la..!!! Kalau taknak peristiwa 13 Mei berulang, jangan cabar kesabaran panglima-panglima kita ni...

InsyaAllah, saya akan uploadkan gambar-gambar eksklusif yang sempat saya rakamkan pada majlis tersebut malam nanti...! Nantikan jam 8.15 malam ini. Tungguuuuu...!!!

p/s: Nak rehat kejap...letih sikit hari ini...

Friday, July 1, 2011

FAKTA..!!! Justifikasikan sama ada wajar Perhimpunan Kotor diteruskan...


Di bawah ini aku titipkan fakta-fakta dari sudut perundangan dan perlembagaan untuk kalian semua membuat justifikasi mengenai perhimpunan Kotor 2.0. Wajarkah perhimpunan kotor ini dianjurkan? Apakah ianya sah dan dibenarkan dari sudut perundangan? Apakah perhimpunan ini wajar disertai? Baca sendiri...

Artikel 10.

Kebebasan bercakap, berhimpun dan menubuh persatuan.

(1) Tertakluk kepada fasal (2), (3) dan (4);

(a) Tiap-tiap warganegara adalah berhak bebas bercakap dan mengeluarkan fikiran;

(b) Semua warganegara adalah berhak berhimpun secara aman dan dengan tidak bersenjata;

(c) Semua warganegara adalah berhak menubuhkan persatuan.

(2) Parlimen boleh dengan undang - undang menggunakan:

(a) Ke atas hak-hak yang diberi oleh perenggan (a) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, perhubungan persahabatan dengan negeri-negeri lain, ketenteraman awam untuk melindungi keistimewaan-keistimewaan parlimen atau mana-mana Dewan Negeri atau untuk mengelakkan penghinaan terhadap mahkamah, fitnah, atau perbuatan mengapi-api supaya dilakukan sesuatu kesalahan;

(b) Ke atas hak yang diberi oleh perenggan (b) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, atau ketenteraman awam;

(c) Ke atas hak yang diberi oleh perenggan (c) Fasal (1) apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam atau akhlak.

(3) Sekatan-sekatan ke atas hak menubuhkan persatuan yang diberi oleh perenggan (c) Fasal (1) boleh juga dikenakan oleh mana-mana undang-undang mengenai buruh atau pelajaran.

(4) Pada mengenakan sekatan-sekatan demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam di bawah Fasa (2) (a) , Parlimen boleh meluluskan undang-undang melarang perbuatan mempersoal apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan yang ditetapkan atau diperlindung oleh peruntukan Bahagian 3, perkara 152, 153 dan 181 berhubung dengan pelaksanaannya sebagaimana yang dinyatakan dalam undang-undang itu.


p/s: Nampak sangat Ambiga manipulate mind rakyat...dia baca quote yang atas saja...quote yang bawah di tak baca punnn..!!!

Messsti tontonnnnn...!!! Video dari Thailand paling paling panassss untuk Anwarrrrr...!!!!!



Aku uploadkan sekali lagi video paling lawak ni...panassss brooo!!! Enjoy..!!!

Pedasss Berapiiii..!!! PAS sanggup berDOSA BESAR kerana AMBIGA..!!!


Selama ni, PAS selalu menuduh UMNO berdosa, kononnya kerana tidak mengamalkan muamalah Islam "ala-ala PAS. Meskipun tuduhan itu tidak benar, UMNO hanya mampu bersabar dan kadangkala hanya mampu menyindir saudara seIslamnya itu...

Namun kali ini, jelas sekali Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan fatwanya dengan menyatakan bahawa ADALAH BERDOSA BESAR UNTUK MENYERTAI PERHIMPUNAN KOTOR 2.0 PADA 9 JULAI INI.

Saya nak tanya saudara-saudara PAS. Tahukah "anta-anta" semua tentang DOSA BESAR? Tahu tak apa makna DOSA BESAR? Kalau tak tahu, sila tanya ustaz-ustaz ada yang berhampiran "antum" semua. Tak payah tanya Nik Aziz, dia tak ada dalam Malaysia sekarang ni, dia tengah "melencong" bersama pemimpin-pemimpin PAS lain...

Kalau dah tahu apa benda dan apa maknanya DOSA BESAR tu, apakah antum semua nak sertai perhimpunan kotor tu lagi? Nak jugak? Kenapa? Kerana takut tak diberikan tiket ke syurga yang Nik Aziz print tu? Ermmm..?

Nak ikut Islam "ala-ala PAS" atau Islam sebenar? Tak takut dengan DOSA BESAR ke? Katanya, orang PAS ni lebih Islam dari kami ni. Tapi tak takut pulak buat DOSA BESAR, ek? Terlebih Islam apa ke jadahnya begituuuuuu....?!!!
BERDOSA BESAR SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH 2.0 - Majlis Fatwa Kebangsaan

KUALA TERENGGANU – Merosakkan perpaduan merupakan satu perbuatan yang berdosa besar di sisi Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia. Prof Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin.

Justeru, kata beliau, adalah tidak wajar untuk umat Islam negara ini menyertai perhimpunan haram yang dirancang diadakan kumpulan tertentu pada 9 Julai ini kerana bakal memecah belah umat Islam Malaysia.

Menurutnya, negara ini mempunyai ekonomi yang teguh dan sedang bergerak ke arah lebik baik dan jika perkara yang mahu dilakukan boleh menyekat atau merosakkan negara maka ia tidak harus diteruskan.

“Malaysia sekarang bukan sahaja aman, malah orang luar menjadikan negara ini sebagai contoh dan kalau sudah ada yang baik kita perlu jaga dan kita pertingkatkan atau dibaiki untuk menjadi lebih baik,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Perasmian Wacana Pendidikan Fatwa Terengganu yang turut dihadiri Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, kemajuan bukan bererti meruntuhkan sesuatu bagi membina yang baru kerana kemajuan juga bermaksud yang kurang ditambah dan yang kurang baik diperbaiki.

Dalam pada itu, beliau berkata, Islam tidak melarang umatnya memberi pandangan tetapi ia perlu dilakukan melalui saluran yang betul dan sebaiknya adalah melalui perbincangan.

Panassss..!!! Yang Tinggal, Cuma PAS-PAS Bodoh...!!!

Beruk Mat Yeh ni adalah antara yang tinggal...tinggal atas pokok..!!!

Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat telah berangkat ke Uzbekistan bersama beberapa orang Exco Kelantan. Tujuannya ke Uzbekistan adalah untuk menziarahi makam Imam At-Tirmidzi dan Al-Bukhari, dua orang tokoh pengumpul hadis ulung yang kitab-kitab hadis mereka menjadi rujukan umat Islam sehingga sekarang. Selepas beberapa hari di Uzbekistan, Nik Abdul Aziz dan anggota rombongannya akan ke Dubai sebelum menuju ke Madinah dan Makkah untuk mengerjakan umrah. Nik Abdul Aziz hanya akan pulang pada 10 Julai, sehari selepas Demonstrasi BERSIH 2.0 yang dijangka akan diadakan di tempat-tempat sensitif Melayu di Kuala Lumpur.

Dengan kata lain, Nik Abdul Aziz berjaya mengelak daripada terjebak dalam demonstrasi tersebut yang turut dikepalai oleh Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS yang baru.

Pada masa yang sama, suara Abdul Hadi Awang, Presiden PAS yang menyeru semua ahli PAS agar turun menyertai Ambiga Sreevanasan dan Mat Sabu juga kedengaran leweh. Tidak seperti BERSIH 2007, suara Abdul Hadi Awang kali ini tidak begitu kedengaran dan hanya sesekali dipetik oleh media-media pro-Pakatan, sama ada portal berita mahupun blog-blog. Seolah-olah seruan yang dibuat oleh Abdul Hadi Awang hanyalah pelengkap memandangkan PAS adalah sebahagian daripada Pakatan Rakyat dan PAS telah berjanji akan ‘sehidup semati’ dengan Pakatan Rakyat dalam apa juga keadaan.

Di sana sini, bantahan dan tentangan terhadap BERSIH 2.0 semakin hebat. Majoriti orang Melayu yang sebelum ini kurang peduli dengan apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, mula membuka mata dan membuka mulut. Siri bantahan berlangsung dan hampir 2000 laporan polis telah dibuat dalam usaha mendesak pihak berkuasa agar segera melakukan kekangan supaya Demonstrasi BERSIH 2.0 digagalkan.

Sememangnya apa yang berlaku dalam minggu-minggu terakhir ini sangat jauh berbeza berbanding BERSIH 2007 dahulu. Jangkaan bahawa masyarakat Malaysia terutama sekali orang Melayu akan tutup mulut dan membiarkan sahaja demonstrasi dan kekacauan yang ingin dicetuskan oleh Pakatan Rakyat, ternyata meleset jauh. Lebih tidak disangka lagi ialah apabila angkatan tentera turut menawarkan bantuan kepada pihak polis untuk menangani masalah BERSIH 2.0.

Kebanyakan ahli UMNO yang dahulunya bacul dan penakut, kini mulai menunjukkan keberanian mereka. Tidak hanya berani membuat laporan polis mahupun memberi amaran kepada penganjur BERSIH 2.0, sebahagian Pemuda UMNO terutama sekali di Selangor telah bertindak lebih jauh daripada itu. Hampir 800 orang Pemuda UMNO menyerbu ibu pejabat PKR di Tropicana Petaling Jaya dan menimbulkan kegerunan yang bukan sedikit sehinggakan para pemimpin PKR khususnya AMK terpaksa menggubah cerita kononnya, kehadiran Pemuda-Pemuda UMNO di hadapan ibu pejabat mereka adalah untuk membakar ibu pejabat tersebut.

Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua AMK yang sebenarnya diburu selepas didedahkan dia menghasut orang ramai agar kerajaan digulingkan menerusi BERSIH 2.0 dan demonstrasi jalanan, tidak langsung berani bersuara. Cakap besarnya, nyata memakan diri. Shamsul Iskandar Mohd Akin jelas spesies penakut yang hanya berani bercakap besar di hadapan kelompok sendiri dan apabila diserbu, segera melarikan diri dan terketar-ketar ketakutan!

Yang tinggal sekarang, hanyalah para pengikut PAS yang masih bersemangat untuk menghadiri demonstrasi BERSIH 2.0. Tidak dapat dinafikan, berbanding AMK yang hanya berani menerusi cakap besar, para pengikut PAS pula sebenarnya terlebih semangat untuk melihat kekacauan berlaku di negara ini dan mereka terbabit sama.

Sebabnya sangat mudah, dalam apa-apa juga demonstrasi serta kekacauan di jalanan, merekalah juaranya. Tentu ramai yang masih ingat bagaimana puak-puak inilah yang bersungguh-sungguh berbaring di tengah-tengah jalan raya dalam usaha memastikan kerajaan DAP Perak tidak hilang kuasa tidak lama dahulu.

BERSIH 2.0 juga kali ini nampaknya akan menggunakan ahli-ahli PAS yang sama. Kebanyakan ahli PAS yang ‘bijak’ akan cuba menghindari daripada terbabit dengan BERSIH 2.0. Namun memandangkan majoriti ahli-ahli PAS adalah daripada jenis manusia otak setengah, pastinya mereka sudah tidak sabar-sabar lagi untuk berhadapan dengan sebarang konflik di Masjid Jamek Kuala Lumpur, SOGO dan Dataran Merdeka dalam usaha membela Ambiga Sreevanasan, Madeleine Albright dan George Soros, terutama menerusi otak baghal Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS!!!

Sumber: klik sini

Gemparrr...!!! Ambiga jadi "kotor" selepas "bersetubuhhhh"..!!!


“Saya rasa Datuk Ambiga dah terikat benar, dia dah tak boleh tarik diri lagi, dia dah diperalatkan.

“BERSIH sekarang bukan BERSIH yang saya kenal dulu. BERSIH sekarang sudah berubah, dah jadi begitu kusut, saya rasa dah tak bersih lagi.

“Kalau perhimpunan NGO dicampur aduk dengan politik — bukan lagi demo BERSIH, ia sudah jadi demo politik,”

Quote di atas merupakan antara luahan rasa Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, terhadap Ambiga dan Kotor 2.0 semalam.

Rupanya, Ambiga dan Kotor sebelum ini pernah menemui SPR untuk berbincang tentang usul mereka itu. Malah sebelum ini Kotor 2.0 pernah meminta 17 perkara di dalam pertemuan mereka dengan SPR.

Tapi kini hanya tinggal 8 tuntutan sahaja. Apa sudah jadi pada 9 tuntutan lain? Tentu SPR dah tunaikan! Maknanya lebih dari separuh tuntutan asal Ambiga sudah SPR tunaikan, nak apa lagi? Naik lemak pulak dia.

Tak semua tuntutan tu boleh dipenuhi. Orang ajak berbincang, Ambiga tak nak. Nak jugak buat perhimpunan. Siap la nanti kena sembur dengan Polis..!

Memang tepat apa yang dikatakan Datuk Wan Ahmad. Dulu, Kotor 2.0 mungkin "bersih", tapi sekarang dah "kotor"! "Bersih" jadi kotor selepas Ambiga "bersetubuh" dengan agenda politik..!!!

Maka eloklah perhimpunan Ambiga tu nanti dinamakan sebagai "perhimpunan politik kotor"! Sesuailah dengan kekotoran minda, agenda dan tujuan perhimpunan itu diadakan. Ambiga pengotorrrr..!!!

Lawak of The Day..!!!

Thursday, June 30, 2011

Gemparrr...!!! Pejabat UMNO Cheras & Bdr Tun Razak dilempar bangkai ayam, disimbah cat kuninggg..!!!


Mungkin hangin disebabkan 300 pemuda baju merah berkumpul depan ibupejabat PKR beri warning supaya batalkan sokongan pada Kotor 2.0, mereka membalas pula dengan menyembelih 10 ekor ayam dan mencampakkannya di pejabat UMNO!

Bukan itu saja, mereka juga bertindak menyimbah cat berwarna kuning di pejabat UMNO Bahagian tersebut. Hari ini, dilaporkan bahawa 4 ekor ayam yang berlumuran darah dilemparkan di pejabat UMNO Cheras dan 6 ekor ayam lagi di pejabat UMNO Bahagian Bandar Tun Razak! Rujuk di sini untuk berita tersebut.

Heh! Saya nak tanya, adakah ayam-ayam tersebut disembelih cara Islam? Kalau disembelih cara Islam, saya nak ucapkan terima kasih kerana memberi "rezeki terpijak" kepada kedua-dua UMNO Bahagian tersebut.

Namun, memandangkan saya was-was dengan status ayam-ayam tersebut, saya rasa, elok tidak di makan ayam-ayam itu. Manalah tahu...! Lagipun, UMNO Bahagian pun tidaklah "sengkek" sangat sampai tak mampu nak beli ayam...!!!

Pasal simbah cat kaler kuning. Kenapa kaler kuning? Sebab nak tunjuk korang sokong Kotor 2.0? Pasal korang pengotor? Korang yang kotor sudah laaa....jangan la nak kotorkan pejabat UMNO pulak..!!!

Rasanya, ini adalah tindakan pengecut oleh puak-puak Kotor 2.0. Tapi memandangkan diorang takde "teloq", maka diorang buat cara begitu. Heh! Budak-budak spesis blogger milosuam je yang buat kerja pondan macam tuuuu...kan? Heh! Nice try, loser!!!

Gemparrrr..!!! Lynas: Bukti Fuziah Salleh TIPU RAKYAT...!!!

Aku tak faham dengan Fuziah Salleh, bekas Ketua Penerangan PKR yang bermusuh dengan Azmin Ali ini. Sudah la tak reti apa-apa pasal sains nuklear, tapi nak jadi "bandit queen" bantah Lynas di Gebeng, Kuantan.

Kononnya, dia prihatin sangat pasal kepentingan rakyat. Padahal, dia tipu rakyat dengan menimbulkan persepsi bohong mengenai Lynas. Dia takut-takutkan rakyat, kononnya Lynas tu akan jadi macam loji nuklear yang meletup macam di Fukushima baru-baru ini.


Padahal, Lynas tu hanyalah macam kilang kimia biasa saja. Malah kilang elektronik kat Penang tu lebih banyak keluarkan radiasi berbanding Lynas. Itu pakar penguatkuasa kawalan tenaga atom yang cakap! Pakar tu bebbb! Bukan Fuziah Salleh yang tak tau apa-apa pasal sains nuklear...!

Si Fuziah ni asyik bantah saja. Benda takde ancaman, dia kata ada ancaman. Benda tak ada apa-apa, diada-adakan. Dia bukan ada fakta pun. Dia main bedal saja. Bila orang pakar panggil dia untuk taklimat penjelasan, dia tak pernah datang pun! Bukan baru orang panggil dia, dari 2008 sampai sekarang, sekali pun dia tak pernah hadir!

Elok rakyat di Parlimen Kuantan kasi ajar Fuziah Salleh ni. Ni...baca kat bawah ni fakta mengenai Lynas. Dari pakar...bukan dari Ahli Parlimen "cap ayam" dari Kuantan tu...!!!
Lynas Kilang Kimia Biasa, Bukan Nuklear KUALA LUMPUR – Lynas hanyalah merupakan sebuah kilang memproses kimia nadir asli (ore) dan bukannya sebuah loji nuklear sebagaimana yang digembar-gemburkan oleh sebilangan ahli politik pembangkang.

Pengarah Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB), Hasmadi Hassan berkata, Lynas bukanlah sebuah loji memproses nuklear sebagaimana di Fukushima, Jepun, dan tidak merbahaya sama sekali terhadap rakyat sekitarnya.

“Lynas bukan loji nuklear macam di Jepun, ia hanya proses ‘ore’ (nadir asli) yang tidak memberi sebarang ancaman kepada kehidupan sekitarnya.


“Salah faham ini ditimbulkan oleh Ahli Parlimen Kuantan (PKR) Fuziah Salleh, yang tak pernah turun ketika kami beri penjelasan mengenai Lynas,” katanya pada sidang akhbar penjelasan khas berhubung isu Lynas, di sini hari ini.


Mengulas lanjut, beliau berkata, laporan penuh telah diberikan kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) mengenai Lynas, malah mendapat sokongan penuh dari badan pemantau nuklear antarabangsa tersebut.


Hasmadi berkata, Malaysia menetapkan standard yang tinggi terhadap kawalan radiasi di Malaysia yang menetapkan hanya 1000 Bq per kg berbanding 20,000 Bq per kg di China dan 4,000,000 Bq per kg di Australia.


Bagaimanapun, Hasmadi menyatakan bahawa Lynas hanya memberikan 0.002 millisievert (mSv) setahun kepada penduduk tetap sekitar kilang tersebut.


“Paras ini adalah jauh lebih sedikit berbanding sinar radiasi yang dihasilkan oleh kilang-kilang elektronik dan bahan kimia sedia ada di Malaysia,” jelasnya lagi.

Beliau berkata, pihaknya yang bertanggungjawab terhadap penguatkuasaan tenaga atom dan nuklear di negara ini telah menjalankan kajian terperinci mengenai ‘ancaman’ yang didakwa oleh Fuziah mengancam kesihatan penduduk sekitar Gebeng dan hasilnya menunjukkan dakwaan tersebut tidak benar sama sekali.

Hasmadi juga turut mengecam tentang andaian yang dibuat oleh segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab bahawa kematian seorang pegawai di Lynas baru-baru ini dikaitkan dengan kanser akibat kesan radiasi dari Lynas.

“Kilang Lynas itu belum pun siap strukturnya, bahan mentah pun tidak ada lagi dan masih dalam proses pembinaan.


“Bagaimana pula nak tuduh dia meninggal dunia disebabkan radiasi nuklear? Tak logiklah begitu, dia meninggal kerana sakit jantung,” ujarnya lagi.


Hasmadi turut berharap agar pihak yang keliru atau sengaja mengelirukan isu berhubung Lynas agar mendengar penjelasan dari golongan pakar yang diiktiraf IEAE dan tidak membuat sebarang spekulasi yang tidak berasas mengenainya.

Isu pembinaan kilang Lynas dari Australia sebelum ini dibantah oleh beberapa ahli politik pembangkang atas dakwaan mengancam kesihatan penduduk setempat di daerah Gebeng, Kuantan.

Mereka juga turut mempersoalkan tentang kebimbangan mengenai kebocoran nuklear dan gas nuklear sebagaimana yang berlaku pada loji nuklear di Fukushima, Jepun, selepas dilanda gempa bumi serta tsunami baru-baru ini. -
mynewshub.my

Panassss..!!!! Misi Selamatkan "KJ"..!!! Pemuda berdemo depan Kedutaan US pulak esok..!!!


Dikhabarkan bahawa Pemuda UMNO esok akan berdemonstrasi depan US Embassy demi menyelamatkan "Abang Long" mereka yang sedang menuju ke Gaza bersama "Flotilla" bagi membantu warga Palestine.

Esok, selepas solat Jumaat, Pemuda UMNO akan menjerit-jerit dan menyerahkan surat warning kepada Duta US bagi membantah persetujuan NATO untuk membenarkan Israel menyekat perjalanan Flotilla ke Palestine.

Untuk pengetahuan semua, "Abang Long" Pemuda UMNO ini sedang dalam misi melarikan diri dari medan pertempuran di perhimpunan Kotor 2.0 pada 9 Julai ini.

Memandangkan "Abang Long" ini terlebih berani dan "berteloq 3 biji" dia meninggalkan medan pertempuran kecil pada 9 Julai ini kepada Razali Ibrahim, Rizal Merican dan beberapa panglima Pemuda UMNO untuk berhadapan dengan bala tentera bergajah Anvar Abraham...

"Abang Long" Pemuda UMNO ini lebih rela menghadapi "rakan baik"nya di Israel berbanding Ambigommok, Mat Sabun, Anvar, Sam Ketot, dan lain-lain lagi. Sekurang-kurangnya, "rakan baik"nya itu dijangka akan melayannya seperti diplomat berbanding Anvar yang "menolak pinangan"nya dahulu!

Pandai betul "Abang Long" Pemuda UMNO ni selamatkan diri. Dia isytihar nak berhimpun ramai-ramai lawan Kotor 2.0. Tiba-tiba dia blah macam tu je. Misi ke Gaza jadi alasan? Heh! Tak payah temberang laaaa...hahahahaaaaaa...

Gemparrr..!!! Rahsia 9 - 7 - 11 terbongkarrrr...!!! Mussssti bacaaa...!!!


Rupa-rupanya, ada rahsia di sebalik tarikh 9 - 7 - 11 yang dipilih Anwar untuk melancarkan huru-hara di ibu negara. Padanlah sampai ke Indonesia dia memikirkan untuk menetapkan tarikh perhimpunan itu. Rupanya, ada "rahsia" di sebalik nombor-nombor pada tarikh tersebut...

Nak tahu rahsianya, sila baca artikel di bawah sampai habis...
Baru-baru ini saya ada menulis artikel bertajuk “TUN ABDUL RAZAK & THE 13TH MAY RIOT” di blog saya http://afterdarkwrites.blogspot.com.

Saya menulis artikel tersebut kerana mengulas satu dokumentari yang saya rakam daripada National Geographic Channel mengenai enam tahun kepimpinan Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Salah satu segmen di dalam dokumentari tersebut adalah mengenai tragedi rusuhan 13 May 1969 yang mana Tun abdul razak telah menjadi Pengerusi Majlis Keselamatan Negara yang bertanggungjawab menamatkan rusuhan tersebut.

Terdapat beberapa perkara yang menarik mengenai peristiwa 13 Mei ini yang elok juga disentuh secara ringkas disini.

Yang pertama adalah dari sudut numerologi kerana nombor 13 merupakan nombor kegemaran Illuminati. Di dalam artikel tersebut saya telah memandang remeh tarikh 09 Julai 2011 iaitu tarikh perhimpunan haram BERSIH. Tidak sampai 20 minit saya menyiarkan artikel tersebut, seorang sahabat senegara daripada Watcher’s Group menghantar pesanan SMS kepada saya menyuruh saya memperbetulkan artikel saya. Beliau menginngatkan saya bahawa nombor Illuminati adalah 3, 7, 9,11,13, 33, dan 39. Saya kemudian menepuk-nepuk kepala apabila menyedari bahawa saya selama ini terlepas pandang kepada tarikh perhimpunan bersih yang kesemuanya adalah nombor Illuminati iaitu 9-7-11 (09 Julai 2011). Patutlah Anwar Ibrahim sehingga landing di Indonesia untuk rancang perhimpunan ini, memang patut pun sebab tarikhnya adalah tarikh Freemason/Illuminati.

Dalam hal ini syabas diucapkan kepada DSAI kerana nombor yang beliau lebih cantik dari nombor bertuah serangan Pusat Dagangan New York pada 11-9-2001. Serangan tersebut pun tidak secantik tarikh perhimpunan BERSIH sebab 9-11-01 hanya ada dua nombor Illuminati iaitu 9 dan 11. Dato Seri Anwar pula ada tiga nombor bertuah iaitu 9-7-11!

Tahniah tahniah Dato! You’re a genius in numerology! Saya pasti paderi-paderi Illuminati di New Yonrk jealous kat you!

Saya pun tak tahu kenapa selama ini saya tak perasan tiga nombor ini. Saya yang selalunya sekilas pandang boleh mengesan Illuminati ini pun boleh miss nombor keramat dato Seri Anwar ini. Nasib baiklah kebetulan semalam saya baca Al An’aam ayat 103 beberapa kali sebelum tido. Agaknya pasal tu saya ternampak perkara ini.

Anyway, saya terbaca juga mengenai 300 orang yang kononnya anggota Pemuda UMNO dikatakan berhimpun dan mengugut untuk membakar ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat. Melihat perangai mereka ini menyebabkan saya menyedari bahawa kesemua elemen yang sebelum ini berlaku semasa 13 Mei kini berulang semula.

Perlu diperingatkan disini bahawa walaupun peristiwa 13 Mei sebenarnya bermula lebih awal iaitu pada 09 Mei 1969 apabila 3000 penyokong cina LPM berkumpul dan berarak dari Kuala Lumpur ke Kepong, namun rusuhan tercetus pada 13 Mei 1969 apabila sekumpulan yang mendakwa anggota pemuda UMNO berkumpul di rumah Dato’ Harun Haji Idris in Jalan Raja Muda menuntut agar orang-orang melayu turut berdemonstrasi menentang demonstrasi orang cina. Pertembungan demonstrasi melayu dan cina ini adalah pencetus pertumpahan darah pada 13 Mei 1969.

Dalam hal ini saya melihat bahawa dua Freemason terkemuka Malaysia sudah berjaya menjalankan tugas mereka. Anwar Ibrahim sebagai Freemason PKR menggerakkan penyokong pembangkang berarak dalam perarakan BERSIH. Khairy Jamaluddin sebagai Freemason UMNO pula menggerakkan kumpulan kedua untuk bertembung dengan kumpulan Anwar Ibrahim. Akibatnya nanti kedua-dua kumpulan berbunuhan dek angkara dua iblis bertopeng manusia ini.

Saya harap janganlah kita sebagai anggota UMNO tertipu dengan mana-mana usaha untuk menyemarakkan semula projek 13 Mei di negara ini. Kesianlah pada Allahyarham Tun Abdul Razak, penat beliau dan orang kanannya tun Haniff Omar menamatkan 13 Mei dahulu. Malahan sekiranya anda melihat documentari tersebut, Tun Haniff Omar mengatakan bahawa selepas peristiwa 13 Mei Tun Abdul Razak ditimpa phobia kerana sentiasa bimbang dirinya akan dibunuh oleh musuh negara.

(P/S: Pssst Tun Haniff Omar.. share share lah dengan kitaorang pengalaman you merembat anggota Freemason masuk pulau Jerejak masa 13 Mei dulu.. Kitaorang generasi muda pun nak tau juga)
Saya juga berdoa agar Perdana Menteri kita Dato Seri Najib dapat melaksanakan tugas secemerlang bapanya dahulu. Relaks la Dato Seri, lepas you selesaikan kesemua perusuh 09 Julai ni, you buat la macam arwah ayah you dulu. Tangkap ja semua musuh negara ni dan sumbat balik kat penjara Pulau Jerejak yang berhantu tu.

Dan mesej aku kepada keturunan-keturunan tentera selendang merah, kalau dah malas sangat nak suruh keris keris terbang tu berkerja semula, bagi ja kat aku. Daripada dibiarkan berkarat, baik aku suruh berjasa semula kepada bangsa dan negara macam masa 13 Mei dulu. - mykmu.net

Gemparrrr...!!! KJ akan ditangkap 4 Julai ini..?!!!


Usaha Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, untuk memulihkan imejnya dengan menyertai “Freedom Flotilla II” mungkin menjadi boomerang yang lebih besar kepada beliau.

Khairy berharap dengan menyertai rombongan Freedom Flotilla II beliau akan berjaya memulihkan imej beliau di dalam negara serta mewujudkan jambatan hubungan yang lebih baik dengan Tun Dr. Mahathir.

Bagaimanapun masalah Khairy lebih besar ialah sama ada berjaya atau tidak misi kedua ini beliau tetap akan menghadapi kritikan sinis. Jika rombongan ini mendapat laluan dari Israel untuk masuk ke Palestin, Khairy mungkin menganggap ia satu kejayaan peribadi beliau. Namun bagi sebahagian orang akan melihat kejayaan tersebut membuktikan belia ada hubungan dengan Israel.

Jika rombongan tersebut gagal, Khairy akan menjatuhkan imej dan maruah Pemuda UMNO kerana gagal menjayakan misi kemanusiaan ini.

Jadi walau apa pun yang berlaku kepada Freedom Flotilla II ini, Khairy tetap akan berhadapan masalah imej dan persepsi yang serius.

Sekarang ini tersebar pula khabarnya bahawa Khairy merancang dan berpakat supaya beliau ditangkap oleh Israel pada 4 Julai 2011 nanti. Jika ini benar-benar berlaku ia merupakan satu tindakan pemulihan politik peribadi yang sangat terdesak.

Khairy mungkin melihat insiden antarabangsa ini akan membantu beliau menjadi hero kepada orang Islam di malaysia dan juga menonjolkan dirinya sebagai ahli politik muda di peringkat antarabangsa.

Namun ia juga tidak mustahil akan menjadi “boomerang” memandangkan terdapat begitu banyak tohmahan sebelum ini bahawa beliau merupakan agen luar yang dirancang untuk mengambil alih kepimpinan negara pada masa hadapan.

Sumber: myKMU.net

Gemparrr..!!! Rahsia pertemuan PKR - CIA terbongkar lagi..!!!



Last month on May 24, the International Republican Institute (IRI) had a secret meeting with PKR at the Sunway Hotel (Seberang Jaya, Penang).

The IRI is a known ‘agency’ of the CIA in helping parties outside of the United States.

“Two Jewish characters came down from Bangkok. We have proof. I demand that PKR answer to this!” said Ir Shaik Hussin at Pentas Pemuda, Kampung Baru Alma in Bukit Mertajam, Penang.

In an earlier posting AIDCNews exposed how IRI was one of the four components under the NED (National Endowment for Democracy), which is a Jewish-sponsored organisation based in the U.S.

Last May 21, Datuk Seri Anwar Ibrahim’s former private secretary, Muhamad Rahimi Osman had also revealed a letter written by his former employer, Anwar, in which he requested for funds from Carl Gershman, a Jewish fund manager who is also the NED president.



The letter dated June 18, 2007 signed by Anwar, used his AIA office at 585, Grove Street, Suite 135, Hendon, Virginia, 20170.

“The allegation that Anwar is a CIA agent and a traitor to the country is considered by supporters of Pakatan, kampung folks and the common people as an accusation that is too extreme.

“Are you willing to accept the truth and reality that much of what is being believed by the ignorant folks have been nothing more than Anwar’s political play…folks who have now become instruments of the Jews and the CIA to destroy the country?,” said blogger Pisau.Net.

The blogger quoted NED’s Allen Weinstein who confirmed the organisation’s role and that of its components with that of the CIA.

“What is being done by the NED today is the same thing done by the CIA 25 years ago,” said Weinstein in The Washington Post on September 22, 1991.

Anwar Ibrahim, the opposition leader in Malaysia is among those on the NED’s panel. He was appointed in 2007.

The NED, especially the IRI were directly involved in propping up Anwar’s political carrier in Malaysia, in particular during the 12th General Election.

Sumber: AIDC

Panasss..!!! Survey warga KL, rakyat marah Kotor 2.0..!!! Kalau PRU, rasanya BN menang besar..!!!


Semalam sebenarnya ialah hari off-day aku. Cuti. Seharian aku round KL buat tinjauan orang ramai mengenai perhimpunan Kotor 2.0. Bermula dari jam 11 pagi, sampai ke waktu Isyak, saja ja aku merayau buat survey sikit. Apa kata rakyat pasal perhimpunan 9 Julai tu...

Rupa-rupanya, dari makcik-makcik dan pakcik-pakcik, sampai la ke bebudak sekolah, diorang semua tak setuju dengan Kotor 2.0 tu. Menyusahkan diorang je, katanya...

Nak tahu sebab utama diorang marah sangat kat perhimpunan tu? Kata diorang, KL ni tiap-tiap hari jalan sesak. Jammed memanjang, terutamanya waktu puncak. Inikan pula 9 Julai nanti!

Diorang kata, mesti polis akan tutup banyak jalan-jalan di KL ni. Nak masuk KL tak boleh. Nak pegi SOGO tak boleh. Nak pegi Jalan TAR tak boleh. Nak lepak CM tak boleh. Nak lepak KLCC tak boleh. Camana nak pegi kalau semua jalan tutup..?!!!

Bila jalan tutup, jalan-jalan yang tak ditutup hanyalah sedikit dan sudah tentu akan menyebabkan kesesakan jalan yang sangat teruk berbanding biasa! Lagi la diorang hangin! Kotor 2.0 punya pasal, habis diorang tak bebas nak ke mana-mana! Tu sebab utama. Tinjauan tu aku buat kat area SOGO dan Jalan TAR semalam.

Lepas tu aku ke Kg Baru. Lepas solat zohor, aku pekena nasi campur kat situ. Sok sek sok sek kat Kg Baru pulak. Dari Masjid Jamek Kg Baru lagi aku dengar diorang merungut pasal Kotor 2.0 tu. Diorang punya la hangin sebab Kg Baru dipilih salah satu check point geng Kotor 2.0 tu!

Diorang kata, hari biasa pun Kg Baru ni sesak dengan kereta. Cuba bayangkan pada 9 Julai ni. Dah tentu diorang nak keluarkan kereta dari garaj rumah pun tak boleh! Pintu pagar dah kena block! Ada sorang pakcik tu, siap kata lagi, kalau dia ada kereta block pintu pagar rumah dia, gerenti dia akan pecahkan kereta tu habis-habisan! Hahahahaaaaa...terus aku ketawa depan dia!

Lepas makan kat Kg Baru, aku turun CM pulak. Saja lepak situ. Dah lama tak jengok brader-brader kat CM tu melukis! Borak punya borak, rupanya brader-brader tu pun hangin jugak dengan Kotor 2.0 ni. Bising dan huru-hara kata diorang! Habis hilang ilham diorang nak berkarya! Aku hanya mampu senyum sumbing...! Lepas solat asar, aku gerak ke tempat lain...

Jalan jammed teruk! Maklumlah...waktu puncak. Baru aku teringat rungutan orang ramai kat SOGO tadi. Dah masuk waktu maghrib, baru aku tiba di The Mall. Solat maghrib kat situ. Then, aku lepak minum kat Starbuck kat depan tu. Rupanya ada beberapa geng Patriot kat situ...

Aku dengar je diorang sembang. Rupanya, diorang kata, puak-puak cyberwar Kotor 2.0 dah turun ke KL. Kebanyakkannya budak-budak muda berbangsa Cina. Diorang tinggal di hotel-hotel area Jalan Raja Laut. Diorang ni katanya ditugaskan buat provokasi untuk Kotor 2.0. Tak tau la betul ke tidak kata diorang tu. Tapi tengok gayanya, betul la tu kot...beriya-iya je nampak cara bercerita!

Bosan lepak kat situ, aku terus move on. Letih punya pasal, aku drive terus balik rumah. Ermmm..rupanya Kotor 2.0 ni menyusahkan rakyat rupanya. Baru aku tauuuu..! Err...puak-puak Kotor tu tau ke diorang tu menyusahkan rakyat? Heh?!

p/s: Rakyat dah mula marah kat puak-puak Pakatan Haram. Rasanya kalau Datuk Seri Najib buat PRU time ni, silap-silap BN boleh menang besarrrr..!!! Hahahaaaaa..!!!

Panasss..!!! Bodoh Mahfuz yang terkini...!!! Tu pun ada hati nak cabar orang..!


Hahahahaaaaaa..!!! Memang sah Mahfuz Al-"Bean" seorang yang bodoh! Sebelum buat kenyataan, taknak buat researh dulu. Sebut pakai ikut sedap mulut saja! Dua orang lagi yang menyertai status kebodohan tahap Mahfuz itu ialah Tian Chua dan Kamaruddin Jaafar. Dah macam "three stooges" pulak aku tengok...!

Ini tiga ekor "three stooges" sudah cabar Hisyamuddin untuk buktikan Kotor 2.0 itu haram. Kata Mahfuz, semua pertubuhan dan NGO yang sertai Kotor 2.0 adalah berdaftar belaka, tidak ada yang tidak didaftarkan.

Then Mahfuz kata, perhimpunan Kotor 2.0 itu adalah perhimpunan aman yang sah di sisi undang-undang! Apa ke punya bengap MP Pokok Sena ni. Oppss...lupa pulak dia ni SRP pun tak pass, khabarnyaaa...!

Heh! Cuba check balik semua NGO atau pertubuhan yang sertai Kotor 2.0 tu. Aku gerenti, mesti ada yang tak daftar pada ROS. Baru-baru ni, aku ada attend satu sidang akhbar oleh Majlis Belia Malaysia.Presiden MBM yang confirm kat aku bahawa dia dah check NGO-NGO tu, termasuk persatuan-persatuan budak-budak mahasiswa bodoh tu.

Dia kata banyak yang haram dan tak berdaftar dengan ROS. Heh! Aku rasa, perkara ni tak payah Mahfuz cabar Hisyamuddin. Dia cabar Presiden MBM tu je, Mohamad Maliki namanya. Try la cabar! Aku nak tengok jugak muka Mahfuz tu jadi tebal setebal tembok Berlin!

Apa? Perhimpunan Kotor 2.0 tu sah di sisi undang-undang? Heh! Nampak sangat tak belajar undang-undang! Memang la buat perhimpunan secara aman adalah sah di sisi perlembagaan dan undang-undang. Tapi, nak buat perhimpunan kena mohon permit dulu! Kalau tak diberi permit, maka itu namanya perhimpunan haram! Tak kira lah aman atau tidak. Tapi kalau takde permit, ia tetap tidak sah disisi undang-undang!

Sebagai contoh, Mahfuz nak buka perniagaan jual KY Jelly. Dia kena tubuh syarikat dulu, kena mohon permit perniagaan dulu. Kalau lulus, baru boleh berniaga. Kalau permit tak diluluskan, maka tak boleh lah berniaga. Kalau Mahfuz nak berniaga jugak, maka ia menjadi perniagaan haram! Hang paham dak ni, Mahfuz???

Ni Mahfuz! Udah-udah la tu. Tok sah nak tunjuk hero sangat! Lagi hang tunjuk hero, lagi banyak bodoh hang yang orang nampak! Buat malu orang Pokok Sena je la! Hang berenti la jadi Ahli Parlimen. Balik pi motong getah lagi elok untuk hang! Bodo dah seperkara!

Mesti tonton..!!! Lagi best dari KL Gangster..!!!



Kahhhh..!!! Kahhhhh..!!! Kahhhhhh...!!!!! Hang memang hebat 1peluru! Hahahahaaaa...! Memang best video nihhh....kah! kah..! kahhh..!!! kahhh..!!!!

Panasss..!!! Krisis PAS - Anwar "Al-Juburi": PAS perlu hukum sebat ahlinya..!!!


Pas perlu menghukum ahlinya termasuk pimpinan mereka yang pernah menggelarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ‘Al-Juburi’.

Ini kerana ramai para pemimpin Pas dengan tanpa segan silu pernah menuduh Anwar terlibat dengan kes homoseksual sewaktu bekas Timbalan Perdana Menteri itu masih bersama parti UMNO.

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin berkata, kalau Pas benar-benar ikhlas dan istiqamah dalam prinsip mengenai qazaf, maka parti berkenaan wajib menghukum pemimpin-pemimpin mereka dahulu dengan 80 kali sebatan.

Katanya, mereka ketika itu terang-terang melakukan fitnah dan tuduhan liar terhadap Anwar .

” Para pimpinan, penceramah, termasuk ustaz-ustaz Pas menuduh Anwar Ibrahim sebagai Al-Juburi, tanpa bukti, tanpa empat saksi, hanya dengan dakwaan daripada seorang punjabi tak berserban!

” Dalam ceramah, dalam kuliah, dalam tazkirah, dalam himpunan dan dibanyak tempat, label ‘Anwar Al Juburi’ bergema di seluruh pelusuk negara pada masa itu, diiringi dengan lolongan takbir dan derma jihad.

” Teman tak pernah dengar masa itu kepimpinan, ulamak dan ustaz-ustaz Pas berkata tentang qazaf, teman tak dengar langsung ustaz-ustaz Pas bercakap tentang fitnah, teman tak dengar langsung pada masa itu ulamak-ulamak PAS berfatwa mengenai hudud qazaf dan lain-lain, ketika itu mereka tiada empat saksi, mereka tidak ada bukti, mereka tidak ada apa-apa langsung!,” tegasnya.

Beliau melontarkan persoalan tersebut dalam tulisan terbaru dalam blognya di http://zul4kulim.blogspot.com.

Menurut Zulkifli, dan sekarang apabila berhadapan dengan video klip seks, berdepan dengan saksi mata iaitu Datuk Eskay (yang ada ditempat kejadian), berdepan dengan pembuktian pakar dalam dan luar negara akan kesahihan videoklip tersebut, berdepan dengan pengesahan DNA, berdepan dengan kengganan Wan Azizah dan Anwar menunjukkan jam Omega, dan terlalu banyak bukti dan keterangan, para ulama, ustaz dan kepimpinan PAS bukan sahaja menolak secara membabi buta, malah mereka menjatuhkan hukuman qazaf dan mengisytiharkan ianya fitnah.

Katanya, dalam kuliah, tazkirah, ceramah, sampai mimbar Jumaat mereka menghukum qazaf semua orang demi membela seorang manusia yang mereka sendiri isytihar sebagai Al- Juburi beberapa tahun lepas

” Mengapa dengan bukti saksi mata, video klip, keterangan pakar, DNA, jam Omega dan lain-lain, tetiba keluar pula fatwa qazaf, hukum fitnah?

” Kesimpulannya mudah, ini semua adalah retorik dan sandiwara politik semata-mata…dengan memperkudakan ayat Al Quran dan hukum-hakam agama,” katanya.

Kata Zulkifli lagi, kalau Pas beriya-iya mahukan hukum qazaf dan fitnah dalam isu video klip, adalah wajib Pas menghukum para kepimpinan, penceramah dan para ustaz mereka yang menuduh Anwar dengan label Al Juburi, jika tidak, parti itu akan dilihat sebagai tidak konsisten, tidak istiqamah dan memperkudakan agama hanya kerana habuan politik kepartian. - mynewshub.my

Lawak of The Day..!!!

Wednesday, June 29, 2011

Flash back..!!! Ke zaman nenek moyang DAP - Komunissss..!!!


Cukup melampau. Apa nak jadi dengan rakyat terutamanya segelintir ahli politik negara ini? Itulah ungkapan yang keluar dari mulut majoriti rakyat Malaysia apabila membaca laporan adanya usaha untuk menghidupkan kembali unsur komunis di negara kita.

Penahanan 31 orang ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) di Plaza Tol Sungai Dua, Pulau Pinang bersama-sama dengan 28 helai pakaian warna hitam dan merah tertera nama dan gambar bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) iaitu Chin Peng, Abdullah CD, Rashid Maidin dan Suriani Abdullah serta gambar tokoh komunis Argentina, Ernesto Che Guevara atau dikenali sebagai El Che menceritakan segala-galanya.

Apakah golongan ini sedar dengan apa yang cuba mereka lakukan? Kita percaya mereka cukup sedar kerana majoriti peserta yang terlibat dalam isu ini adalah orang dewasa yang matang dan tahu baik buruknya sesuatu tindakan.

Ini menyebabkan sukar untuk kita percaya bahawa masih terdapat rakyat kita yang mahukan puak komunis menguasai negara ini setelah apa yang pernah rakyat dan negara ini alami semasa zaman komunis dahulu. Apakah mereka lupa segala kekejaman komunis terhadap rakyat kita? Kenapa begitu mudah dan cepat golongan ini lupa tentang sejarah tersebut? Atau mereka memang sengaja tidak mahu mengambil tahu sejarah terbabit?

Bagi rakyat yang waras, terutamanya bagi mereka yang pernah melalui detik-detik hitam semasa zaman komunis dahulu, pastinya akan marah dan melenting dengan tindakan kumpulan ini. Kita tidak dapat bayangkan perasaan kecewa dan marah para perajurit kita yang pernah menentang komunis yang masih bersama dengan kita. Malah bagi kita yang tidak pernah merasai detik hitam itu pun rasa cukup takut, ngeri dan marah apabila membacanya dalam buku-buku sejarah.

Justeru, hanya manusia yang hilang kewarasan mahukan zaman komunis berulang kembali. Janganlah hanya kerana mengejar kuasa politik dan ingin memenuhi tuntutan pihak-pihak tertentu kita sanggup menggadai keselamatan dan ketenteraman awam secara keseluruhannya.

Mana ada negara yang aman dan damai di bawah komunis? Mana ada rakyat yang hidup selesa dan seronok di bawah komunis? Bukalah mata hati dan gunakanlah akal fikiran yang ada untuk menilai dan berfikir dengan sebaik yang mungkin sebelum melakukan sesuatu tindakan.

Ingat, sesal dahulu ada pendapatan. Jangan kita umpama marahkan nyamuk kelambu dibakar. Malah dalam hal ini bukan setakat kelambu tetapi tindak tanduk kumpulan ini seolah-olah membakar seluruh rumah terbabit.

Kami rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, perpaduan dan keselamatan negara ini menentang sekeras-kerasnya tindakan kumpulan yang tidak bertanggungjawab ini. Kami mahukan pihak berkuasa mengambil tindakan keras yang sewajarnya termasuk mempertimbangkan untuk menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) jika perlu.

Tolong jangan hancurkan negara kami. Kalau mahukan pemerintahan komunis, tuan-tuan dan puan-puan yang terlibat dalam pergerakan ini dialu-alukan untuk berpindah ke negara komunis yang anda minati. Kami benci komunis!

Sumber: Dari sini.

Puisi Kotor 2.0 (18sx)...!!! Tajuk: Sekumpulan wanita tiba-tiba berbogel...

Sekumpulan wanita tiba-tiba berbogel dikhalayak ramai di hadapan bangunan SOGO di tepi Jalan Tunku Abdul Rahman. Kata mereka...
"Kami bebas untuk melakukan apa saja di Malaysia kerana negara ini adalah sebuah negara yang memperjuangkan kebebasan individu. Kami tidak melakukan kesalahan atau jenayah..."

Sekumpulan lelaki gay sekitar 10-20 pasangan bercumbu-cumbuan bercium molot di depan Pavilion, Bukit Bintang. Kata mereka...
"This is a free country. Kami bebas untuk menzahirkan kasih sayang kami di mana saja kami suka. Tiada undang-undang yang mampu menghalang kebebasan kami..."

Sekumpulan jejaka dan gadis berbogel di tepi pantai sambil bermain-main di gigi air. Mereka berkata...
"Kami melihat di internet, berbogel di tepi pantai menjadi kebiasaan di negara-negara barat yang mengamalkan kebebasan individu. Kami pun boleh buat begitu..."

Sekumpulan penggiat seni berhimpun di hadapan rumah Pok Nik Ajis dan carut-carutkan Mursyidul Am PAS itu. Kata mereka...
Inilah sastera satira. Lagipun Pok Nik Ajis menghalalkan mencarut. Katanya Allah pun mencarut juga. Justeru, kami bebas mencarut padanya..."

Sekumpulan missionaries/mubaligh Kristian secara terang-terangan berkumpul beramai-ramai di hadapan Masjid Negara selepas solat Jumaat sambil cuba mempengaruhi muslimin untuk memeluk Kristian. Kata mereka...
"Negara ini mengamalkan kebebasan beragama. Tidak salah bagi kami untuk mengajak muslim masuk Kristian di sini..."

Ratusan ribu penyokong Najis 2.0 haram tidak berpermit berarak di jalanan melumpuhkan lalulintas jalanraya, merugikan sektor pelancongan RM6 billion, mengganggu ketenteraman rakyat, memburukkan imej negara dimata dunia, meminta perkara yang sudah diberikan, melakukan huru hara, merugikan masa, melanggar undang-undang, membuang tenaga sumber manusia, menyusahkan rakyat dan kerajaan, serta melakukan perkara yang tidak berfaedah langsung! Namun, mereka berkata...
"Kami berhimpun secara 'aman' di sebuah negara yang mengamalkan kebebasan bersuara, untuk menyuarakan suara kami seperti di Dataran Tahrir! Tak salah, kan? kan? kan?

Kepala hotak hangpaaa..!!!

p/s: Rasa macam sasterawan la pulak hari ni...heheheheeeeee...

Eiiiiii..PANAS NIHHHH..!!! Kenapa la aku rasa macam nak lempang je Biskop Katolik niiihh..???


Rasanya apa yang kita nak buat pada Biskop Katolik, Paul Tan Chee Ing yang mengecam laporan Utusan Malaysia yang melaporkan terdapat gerakan yang berkait rapat dengan Kristian di luar negara yang menjadi penyumbang terbesar kepada perhimpunan Kotor 2.0?

Biskop ini meminta Utusan berhenti dari membuat laporan berita yang didakwanya sebagai tindakan "hentam Kristian". Rujuk sini untuk membaca laporan Utusan. Malah, dengan selamba dia berkata...
"Saya gerun kerana tidak ada apa yang dilakukan bagi menghentikan akhbar ini daripada mengeluarkan perkara mengarut seperti ini."

"Ini menunjukkan pihak berkuasa lebih berminat menangkap dan memantau orang ramai yang mahu meluahkan perasaan mereka secara sah daripada menghentikan tindakan mereka yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah terhadap beberapa individu dan kumpulan di negara ini." (sila rujuk sini)

Kepala hotak hang berjambul la Biskop oiii..!!! Lu ni Biskop ke, Biskut? Nak hentikan apa ke bendanya bila terbukti ada gerakan yang berkait rapat dengan Kristian bagi dana untuk menghuru harakan negara? Lu tak sayang negara ni ke "Biskut" oii?

Oiii "Biskut"! Apa yang "luah perasaan secara sah"nya? Kotor 2.0 tu bukan dapat permit pun! Sejak bila perhimpunan haram jadi "sah" pulak? Kristian Katolik jatuh hukum "sah" sendiri ke??? Lu ingat negara berpelembagaan ni tak ada undang-undang? Lu berapa lama tinggal di Tanah Melayu ni? Lu nak kena halau ke?

"Fitnah" lu cakap? Apa bukti yang lu nak kata Utusan sebar fitnah? Lu jangan cakap ikut suka hati mak bapak lu! Sekiranya Utusan lempar bukti betul-betul bertepek kat muka lu, apa lu nak kata?

Kalau lu rasa Utusan "fitnah", lu saman je la Utusan! Kita tengok, sapa betul! Kalau Utusan salah, kita suruh Utusan tuntut maaf dan bayar saman kat lu. Tapi kalau Utusan betul, lu keluar Kristian, lu jumpa Harussani dan masuk Islam. Lu berani? Kalau lu tak berani, lu jangan keluar statement suka hati mak bapak lu. Ini soal kedaulatan negara dan kepentingan rakyat. Lu ingat Kristian semua baik sangat ke?

Kalau Kristian semua baik, kenapa ada wujud kumpulan-kumpulan Kristian yang bermusuh antara satu sama lain? Lu jangan sebut Katolik, Protestant dan lain-lain tak bermusuhan sesama sendiri. Lu ingat kitorang tak tau ke permusuhan antara kumpulan-kumpulan Kristian? Lu pergi Vatican laaaaa...lu tau la nasib lu...

Lu dengar sini baik-baik "Biskut Marie". Utusan tak kata pun Kristian dalam negara ni yang kasi fund sama itu Ambiga punya mission. Yang dikataka terbabit ialah gerakan Kristian di luar negara. Gua ulang, KRISTIAN DI LUAR NEGARA! Yang lu terasa sangat tu apahal? Lu ada involve sama kasi fund pada itu Ambiga ke? Lu nak polis siasat lu ke?

Oii "Biskut Marie". Kalau lu Ketua Agama yang baik, warganegara yang baik, lu tentu sudah hantam sama itu 11 gerakan Kristian yang busukkan nama Kristian kat Malaysia ni. Patutnya, lu protect sama Malaysia ni dari diancam itu luar negara punya Kristian! Lu kena kasi tunjuk bukti yang Kristian di Malaysia ni tolak perhimpunan haram yang langgar ini negara punya undang-undang! Ini tidak! Lu encourage lagi itu Ambiga! Lu ni Ketua Agama ke, Ketua Perosak Krsitian?

Mr. Paul! Lu kena ingat. Mana ada negara dalam dunia ni yang ada Muslim, Kristian, Buddha, Hindu, Sikh dan banyak lagi agama dan boleh hidup aman damai macam Malaysia ni. Bukan berbeza agam saja, banyak kaum dan etnik pulak tu. Cuba lu sebut sebuah negara yang hidup harmoni dan saling hormat menghormati antara satu sama lain. Ada ka? Gua "gelenti" lu mesti checkmate punyaaaa...

Gua rasa, lu kena suruh lu punya missionaries pergi siasat itu 11 gerakan Kristian di luar negara. Diorang sudah kasi buruk nama Kristian di Malaysia. Kasi hantam sama dia olang la..buat apa lu hantam Utusan..???!!!

Lu tengok Islam aaa...kitorang tolak keganasan walaupun yang bikin ganas itu orang Muslim jugak. Kitorang kutuk jugak diorang yang salah guna nama Islam untuk bertindak ganas. Tak kira la Al-Qaeda ke, JI ke...Islam talak ganas punya agama. Itu lu mesti kasi contoh dalam hidup lu...

Gua kasi ingat sama lu. Lain kali lu hati-hati sama itu malaysiakini. Dia olang suka kasi pusing lu punya statement! Lu kasi jaga sikit. Ramai sudah kena punya. Lu jaga-jaga dengan dia olang. Next time lu jangan buat statement itu macam la. Lu kasi gua hangin la ini macammmm...!!!

Artikel Panasss..!!! Untuk Ahli PAS sahaja..!!! Musssti bacaaa..!!!


Artikel saudara Zaini Hassan dalam Utusan Malaysia 23 Jun berhubung konsep negara berkebajikan menarik untuk diberi perhatian. Dengan membuat perbandingan sedemikian, kita percaya ia akan memudahkan kefahaman mengenai konsep dan definisi negara berkebajikan sebagaimana yang ingin dilakukan oleh Pas.

Baru-baru ini, sewaktu pulang ke Kelantan, saya sempat meninjau pandangan beberapa rakan lama yang walaupun berbeza haluan dan ideologi masing-masing tetapi masih akrab berhubung.

Selepas berbincang dengan mereka yang juga ahli Pas, ramai beranggapan isi kandungan negara berkebajikan itu sendiri bukanlah sesuatu yang begitu penting berbanding kesan yang diingini oleh kepimpinan parti tersebut setelah menilai perjalanan parti itu selepas bekerjasama dalam satu pakatan. Walaupun pandangan tersebut bukanlah mewakili pandangan majoriti dalam Pas, ia signifikan dan menarik untuk diteliti.

Perubahan strategi Pas itu bermakna mereka melakukan pengorbanan yang terlalu besar dengan meminggirkan perkara-perkara yang begitu sentimental kepada para pengikutnya.

Misalnya, sebahagian pengikut Pas di Pasir Puteh menyatakan kekesalan mereka dengan menggelarnya sebagai 'strategi mempermainkan keimanan'.

Apa tidaknya, kata mereka, setelah berhempas pulas berjuang selama 30 tahun memperjuangkan penubuhan Daulah Islamiyah, tiba-tiba bertukar kepada negara berkebajikan.

Menurut mereka lagi, mendengar sebutannya sahaja pun sudah berbunyi sekular sepertimana negara kebajikan di Eropah.

Pengikut Pas ini mungkin tidak faham bagaimana perubahan itu dibuat berasaskan strategi yang dicanai hasil perbincangan ketiga-tiga parti komponen dalam Pakatan Rakyat.

Kepada mereka, Pas ialah Pas asal yang sepenuhnya komited terhadap perjuangan penubuhan negara Islam dengan segala komponennya, termasuklah pelaksanaan hukum hudud sebagai simbol utama keislaman sesebuah negara menggantikan perlembagaan dan undang-undang tinggalan penjajah.

Lebih dikesalkan, apabila mereka membandingkan dengan dua lagi parti komponen pakatan, iaitu DAP dan PKR tidak perlu pun melakukan sebarang penyesuaian terhadap dasar mahupun strategi parti.

DAP tetap berkeras sejak dulu dengan perjuangan meritokrasi Malaysian Malaysianya manakala PKR berterusan dengan dasar sekular. Mengapakah cuma Pas sahaja yang perlu berkorban dan berkompromi sehingga menghampiri perubahan perlembagaan parti tersebut?

Rakan Pas ini juga berhujah bahawa Pas pernah dibuktikan sejarah sebagai king maker kerana kekuatan jenteranya, sehingga mampu memberi tumpang kepada PKR malah DAP dalam membawa kemenangan di sesetengah kawasan Parlimen mahupun Dewan Undangan Negeri (DUN).

Semasa itu, mereka tidak pun berkompromi mahupun merasa rendah diri terhadap dasar dan prinsip, mahupun strategi yang diatur oleh pemimpin parti mereka.

Mereka turut bimbang bahawa konsep negara berkebajikan ini suatu strategi yang gopoh, yang tidak dicerna dalam perbincangan dengan semasak-masaknya.

Pengikut tidak dimaklumkan sebarang perubahan, sehinggalah tiba-tiba diumumkan dalam ucapan dasar presiden dalam muktamar berkenaan.

Paling membimbangkan ialah apa yang dibuat akan kelihatan kepada rakyat Malaysia, Pas bukan lagi parti yang sepenuhnya memperjuangkan Islam.

Pas hanya memperjuangkan parti, bukan Islam itu sendiri. Perjuangan Islam telah terpisah sama sekali dari parti Pas.

Sumber: Klik sini!

Gemparrrrr..!!! Ambiga dan Khalid kantoi menipu lagiiii..!!!

Saya agak keliru dengan kenyataan bercanggah dari Pengerusi Najis 2.0,Ambiga, dan MB Selangor, Khalid Ibrahim. Mana satu yang betul ni? Siapa yang menipu? Ambiga atau Khalid yang menipu?

Cuba fikirkan pada kenyataan mereka berdua ini...


Kenyataan Ambiga pada 27 Jun 2011 kepada Malaysian Insider...
"kerajaan negeri Selangor juga menjanjikan sumber kewangan bagi Himpunan Bersih 2.0."
Sila rujuk di sini untuk berita penuh.


Manakala ini pula ialah kenyataan Khalid "gagap" kepada Sinar Harian...
"Kerajaan Negeri tidak terlibat dalam perkara ini, namun usaha ahli Bersih perlu diberikan sokongan".
Rujuk sini untuk berita penuh.

Yang menjadi kemuyskilan saya ialah...
  1. Khalid kata Kerajaan Selangor hanya sokong Najis 2.o, tapi tak terlibat pun dengan perhimpunan itu. Tapi...Ambiga kata, Kerajaan Selangor pimpinan Khalid JANJI nak beri sumber kewangan untuk perhimpunan Najis 2.0 itu pulak! Mana satu yang betul ni?

  2. Khalid kata Kerajaan Selangor tak terlibat dengan Najis 2.0. Tapi...Ambiga kata Khalid nak bagi dana pada perhimpunan Najis 2.0 tu pulak. Kalau tak terlibat, takkanlah sampai nak bagi duit Kerajaan Selangor pada perhimpunan "Mursyidul Am"biga tu pulak?

  3. Apahal pulak nak guna duit Kerajaan Selangor untuk biaya Najis 2.0? Duit Kerajaan Selangor tu duit untuk rakyat Selangor! Yang Khalid nak bagi pada Ambiga suruh buat huru-hara tu kenapa pulak? Khalid Ibrahim ingat duit Kerajaan Selangor tu duit mak bapak dia sorang ke? Rakyat Selangor lain pun bayar cukai jugak oii..!!!
So? Ada sesiapa dari puak Pakatan Haram atau Najis 2.0 yang boleh terangkan perkara ni? Ni dah boleh didakwa menipu ni. Menipu rakyat, menipu duit rakyat, seleweng duit Kerajaan Negeri, pecah amanah...banyak yang perlu dijawab nih...

Amacam? Malaysiakini atau Malaysian Insider nak tolong jawabkan ke?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!