Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, June 25, 2011

GEMPAR..!!! Ahli Politik keliling negara edar risalah menghasut rakyat buat kacau..!!!




Hari ini saya mendapat sms yang mendakwa 30 orang penyokong Kotor 2.0 terdiri dari Ahli Parlimen Sungai Siput, Jayakumar dan Arutchelvam kini berada di Sungai Petani.

Mereka sedang giat menyebarkan risalah mengenai "Perhimpunan Kotor 2.0", yang akan berlangsung pada 9 Julai ini.

Mereka menaiki sebuah bas persiaran, bernombor pendaftaran NAW 6617, dan dijangka akan meneruskan perjalanan ke Pulau Pinang bagi tujuan yang sama.

Saya meminta kepada sesiapa yang terserempak dengan mereka, sila buat laporan di balai polis yang berdekatan atas dakwaan hasutan mengadakan perhimpunan haram oleh pertubuhan haram yang tidak didaftarkan.

Kepada rakyat di Pulau Pinang, sila bersedia dengan telur busuk banyak-banyak. Sekiranya nampak bas tersebut, sila lontarkan telur busuk itu ke arah mereka, dan lebih afdhal sekiranya mampu membaling telur itu masuk ke dalam bas persiaran itu.

Sekian, harap maklum.


- Posted using BlogPress from my iPad

Thursday, June 23, 2011

Pengumuman. Bloggers UMNO/BN akan bersidang, pandangan anda ditagih!


InsyaAllah, dalam masa yang terdekat ini, blogger-blogger pro-UMNO/BN Kedah akan bersidang. Semua sudah diatur dan persidangan yang bakal menelan belanja ratusan juta ringgit ini akan dihadiri oleh blogger-blogger yang telah dikenal pasti aktif dan digeruni oleh UMNO Kedah sendiri dan Pakatan Haram di Kedah.

Saya ingin menjemput para pembaca sekelian untuk memberi buah pandangan yang bernas dan idea untuk diperbincangkan di dalam persidangan ini. Semua pandangan dan idea tersebut boleh dibuat diruangan komen pada posting ini.

InsyaAllah, saya akan membawa pandangan, kritikan, idea dan saranan tuan puan semua ke dalam perbincangan ini. Harap kita dapat membuahkan hasil yang diharapkan dalam persidangan ini nanti, insyaAllah.


- Posted using BlogPress from my iPad

Seandainya Duke jadi Menteri KDN, Duke dah selamatkan Ambiga & The Gang..!!!


Heboh betul tentang Ambiga dapat sms ugut bunuh. Sayang betul Menteri KDN kepada Ambiga hingga keluarkan kenyataan dia akan take serious ugutan itu dan siasat. Maklumlah, Ambiga tu kan kawan lama dia...

Memanglah. Sekiranya seseorang diugut bunuh, tentu KDN akan ambil serius perkara tu. Mana-mana Menteri KDN pun akan buat kenyataan begitu. Pada saya, melihat kepada sms itu, ugutan bunuh itu bukan saja pada Ambiga, malah kepada pemimpin Kotor 2.0 dan ahli-ahli politik yang terlibat.

Sekiranya saya jadi Menteri KDN, saya pun akan keluar kenyataan begitu. Namun, saya tidak akan bercakap saja, saya akan sekaligus bertindak memastikan keselamatan Ambiga terjamin. Apa tindakan saya?

Sejurus selepas mengeluarkan kenyataan itu, saya akan mengarahkan agar Ambiga ditahan serta merta. Saya akan ISAkan dia sehingga tarikh perhimpunan Kotor 2.0 berakhir. Mungkin dia akan dilepaskan selepas 20 Julai...

Begitu juga dengan pemimpin politik yang beriya-iya mengumpulkan tenteranya melebihi bilangan kumpulan Kotor itu sendiri. Saya akan tahan mereka di bawah ISA jugak...

Sebab?

Sebab keselamatan mereka terancam. Ada orang nak bunuh mereka. Kalau mereka berjaya dibunuh, tentu lebih teruk KDN dikecam dan dipersalahkan. Oleh itu saya fikir, wajar saya tahan mereka buat sementara waktu bagi menjamin keselamatan mereka. Saya tak mahau KDN dipersalahkan sekiranya mereka mati!

Ingat tak kes seorang wartawan yang diISAkan kerana mengusik sensitiviti Melayu tidak lama dulu. Kalau dia yang hanya wartawan pun terpaksa ditahan KDN, apatah lagi Mursyidul Am Dewan Pemuda Pas, Ambiga Sreevenasan, dan ahli politik pembangkang yang lain. Keselamatan mereka perlu diutamakan!

So, tunggu apa lagi bro Hisyamuddin? Tahan sajalah Ambiga, Mat Sabu, Nasrudin, Anwar, Khalid Ibrahim, Nurul Izzah dan lain-lain. Itu pun kalau ada berani laaaa....amacam? Errr..mana keris? Tak nak cabut keris dah ke?

Tak payah la cakap banyakkkk...ISAkan aje..!!!


“Prevention is better than cure”, begitulah lebih kurang bunyi pepatah Inggeris. Saya bukannya pandai sangat berbahasa Inggeris, saya bukan produk PPSMI. Namun, cikgu subjek Bahasa Inggeris saya dulu pernah ajar mengenai pepatah ini. Maksudnya, “pencegahan lebih baik dari mengubati”…

Maksud tersirat dari pepatah tersebut ialah kita mestilah mengambil langkah pro-aktif untuk mencegah sesuatu perkara negatif dari berlaku dengan melakukan tindakan yang sewajarnya. Sebagai contoh, sekiranya kita tahu Perhimpunan Bersih itu membawa mudarat kepada ramai pihak, maka ia harus dicegah sebelum berlaku.

Baru-baru ini, Menteri Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Hisyamuddin ada menyebut bahawa pihaknya tidak akan mengeluarkan permit kepada Bersih 2.0, PERKASA dan Pemuda UMNO berhubung tujuan mereka untuk mengadakan perhimpunan pada 9 Julai ini. Itu langkah pertama untuk menyekat perhimpunan itu dari terus menyusahkan warga ibunegara pada tarikh tersebut.

Namun, saya ingin tegaskan di sini, saya menunggu langkah kedua dari PDRM dan KDN sendiri untuk menahan semua pemimpin cuba mencetuskan kekacauan itu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Pada saya, untuk peringkat pertama, PDRM dan KDN wajib menangkap pemimpin Bersih 2.0 atau mana-mana pemimpin politik yang menyatakan pendirian menyokong dan bakal menyertai Bersih 2.0.

Ini adalah memandangkan mereka inilah punca untuk mencetuskan kekecohan pada 9 Julai ini. Sekiranya mereka diISAkan, berkemungkinan Bersih 2.0 akan dibatalkan kerana tidak ada penganjur yang berkaliber untuk mencetuskan kekecohan itu.

Setelah pemimpin Bersih 2.0 diISAkan, sila tahan pula pemimpin PERKASA dan Pemuda UMNO sekiranya mereka memutuskan untuk mengadakan perhimpunan Gerak Aman – Anti Bersih 2.0 itu. Ini adalah untuk memastikan tiada langsung sebarang cubaan untuk mengadakan demonstrasi jalanan pada 9 Julai ini. PDRM wajar tahan semua “kepala-kepala” pengacau ketenteraman rakyat ini.

Namun, sekiranya Bersih 2.0 dibatalkan setelah pimpinannya ditahan, saya dimaklumkan bahawa PERKASA dan Pemuda UMNO turut akan membatalkan rancangan masing-masing ekoran tidak ada apa yang hendak dibantah lagi. Oleh itu, mungkin PDRM tak perlu lagi menahan pemimpin PERKASA dan Pemuda UMNO lagi, kecuali mereka tetap berdegil untuk berhimpun pada 9 Julai itu nanti.

Sehingga kini, lebih dari 400 laporan polis telah dibuat terhadap rancangan Perhimpunan Bersih 2.0 yang dijadual berlangsung pada 9 Julai, bulan depan. Di Facebook pula, lebih dari 1000 orang dari pelbagai lapisan masyarakat mengutuk, mengecam dan membantah rancangan NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai “Bersih”.

Kesimpulan dari bantahan tersebut, Perhimpunan Bersih 2.0 yang didalangi oleh pihak Pakatan Pembangkang ini jelas memudaratkan. Petekma, sebuah persatuan Teksi di Lembah Klang juga baru-baru ini membuat laporan polis, membantah Perhimpunan tersebut dan menyatakan bahawa perhimpunan sebegitu mampu mengurangkan rezeki mereka sebanyak RM150.

Namun, meskipun pelbagai bantahan dan laporan polis dibuat terhadap bantahan tersebut, sehingga sekarang, masih belum ada sebarang tindakan dilakukan terhadap penganjur perhimpunan yang menyusahkan rakyat itu. Apakah laporan-laporan polis tersebut tidak laku di mata PDRM?

Saya menantikan tindakan. Saya faham bahawa pihak polis harus menyiasat sesuatu laporan polis yang dibuat sebelum di ambil tindakan terhadap mereka. Namun, secara logiknya, apa lagi yang nak di siasat oleh PDRM? Bukankah sudah jelas bahawa perhimpunan tersebut bakal menimbulkan kekacauan dan huru-hara pada 9 Julai nanti?

Kita imbas kembali perhimpunan Bersih pada tahun 2007. Pada mulanya, penganjur mendakwa bahawa perhimpunan itu akan dibuat secara aman, tanpa menimbulkan sebarang aktiviti negatif. Kemudian apa yang berlaku? Saya fikir, pihak PDRM lebih tahu dan lebih arif tentang apa yang berlaku ketika itu memandangkan merekalah yang berhadapan dengan pencetus kekecohan tersebut.

PDRM tidak ingatkah bagaimana pengacau-pengacau keamanan awam itu mencederakan anggota polis yang ditugaskan mengawal perhimpunan pada 2007 tersebut? Apakah PDRM lupa bagaimana mereka dibaling batu dan berhadapan dengan ribuan pengganas awam yang memakai baju kuning sambil memaki hamun serta mencarut pada mereka?

Pada hemat saya, sewajarnya pihak PDRM, khususnya Ketua Polis Negara mengambil tindakan keras terhadap mereka-mereka yang bakal mencetus kekacauan ditempat awam ini. Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah “senjata” paling ampuh untuk mematahkan kekecohan yang bakal melumpuhkan lalu lintas berjam-jam di ibu negara itu.

ISA adalah di dalam bidang kuasa PDRM dan bukannya terletak di tangan Kerajaan atau Menteri Kementerian Dalam Negeri. ISA adalah kuasa yang diletak di dalam penguasaan PDRM dan hanya perlu diserahkan kepada Menteri KDN untuk ditandatangani. Tandatangan tersebut hanyalah sekadar protokol untuk dipatuhi.

Janganlah Ketua Polis Negara rasa bimbang dengan ancaman atau kutukan dari pihak pembangkang. Puak-puak itu memang sedia maklum sering menyerang dan mengutuk pihak PDRM setiap masa. Sama ada PDRM tahan mereka di bawah ISA atau tidak, mereka akan tetap memperlekeh dan mengecam PDRM.

Pada saya, PDRM perlu lebih peduli dengan kecaman atau sindiran rakyat sekiranya gagal menangani perhimpunan yang bakal menyusahkan mereka. Sekiranya perhimpunan ini gagal disekat oleh pihak polis dan berlaku sesuatu yang tidak diingini, rakyat akan menuding jari pada PDRM juga. Oleh itu, usah fikir lagi, tahan saja “kepala-kepala” perhimpunan Bersih 2.0 itu di bawah ISA.

Barulah PDRM akan dilihat sebagai “mendahulukan dan mengutamakan rakyat”! Pada saya, biarlah kita dicemuh pihak pembangkang yang tidak bertamadun itu dari dicemuh rakyat yang sepatutnya kita lindungi dan hormati hak serta kepentingan mereka. Semoga PDRM lekas-lekas ambil tindakan!

Sumber: dari sini

2 Jam totok PAS maki hamun DAP..!!! Hahahahaaa...


Semalam, selepas habis waktu kerja, saya lepak sebentar bersama rakan-rakan Pas di sebuah kedai mamak. Isu paling panas semalam ialah isu "DAP tak mahu berpakaian rasmi sebab bercirikan Islam"! Selama 2 jam, kami berbual mengenai topic itu saja...

Tak perlulah saya transkripkan perbualan itu. Takut panjang sangat, malas pula nak baca. Namun, secara dasarnya, jelas sekali perbualan bersama rakan-rakan totok PAS itu menyaksikan DAP dibelasah, dimaki hamun, dicerca dan dicarut-carut sepuas-puasnya. Siapa kata puak PAS tak mencarut? Huh?!

Rasanya semalam, sekiranya Kit Siang dan Guan Eng ada depan diorang, rasanya memang dah renyuk muka kena penampar rakan-rakan saya. Berkali-kali jugak la orang yang duduk disebelah meja kitorang terkejut sebab meja kena tampar kuat. Nasib baik meja besi, kalau tidak dah pecah dah...

Marah betul diorang pada DAP. "Kalau kapiaq tu, kapiaq jugak la!" kata A**il.

Saya sengaja sedapkan hati mereka (padahal perli!), "takpa..nanti Tok Guru Nik Aziz dengan Ayah Chik boleh tarbiyah depa..silap-silap masuk Islam terus".

Rakan saya Ha**een balas,"hang rasa depa tu nak terima ka? Dah lebih 3 tahun dah, kita tarbiyah depa ka, depa yang tarbiyah kita???" marahnya diaaa...

Saya senyum ja sepanjang perbualan tu. Saya lebih suka mendengar dari banyak bercakap. Saya lebih suka berfikir dari bercakap benda-benda yang tak berapa sedap didengar ni. Apatah lagi yang keluar dari mulut itu ialah carutan. Bukan jenis saya untuk mencarut macam orang-orang PAS nihhh...

Namun, selepas bayar bil, saya sempat bersinis..."Tu la Tok Guru kita ni, yang kapiaq tu depa peluk, siap tunjuk ibujari tanda baguih lagi kat Lee Kua Yew...tapi kat saudara seIslam kita sendiri kita buat musuh...", kata saya.

Depa ternganga sebentar. Mungkin kelu sebab saya yang belanja depa semalam kot? Hahahaaaaaa....depa tak tau saya Duke...Duke of UMNO...itu yang pasti!

Fatwa Agama PAS atau Jabatan Agama Islam yang betul..?


Pada pemahaman Islam para pembaca semua, bolehkah rakaman video, DNA dan sebagainya dijadikan bukti untuk mensabitkan kesalahan jenayah seperti merogol, meliwat, berzina dan sebagainya?

Menurut ulama agama PAS...
“Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi sebab video ini besi, dia tiada mata dan telinga,”

Itulah yang ditegaskan oleh Hj. Hadi Awang, Presiden Agama PAS. Menurut fahaman ini, saya merumuskan bahawa sekiranya berhubung kes zina atau liwat itu hanya bersaksikan rakaman visual, maka ia tidak boleh digunapakai di dalam mahkamah sebagai saksi, bukti atau qarinah.

Sebagai contoh, sekiranya isteri muda Hadi berzina (contoh saja tau!) dengan seorang lelaki di dalam bilik di rumahnya. Di rumah Hadi ini dipasang CCTV tersembunyi di dalam bilik tidur mereka secara tersembunyi tanpa pengetahuan isterinya. Dan meskipun isteri Hadi ini "kantoi" dengan perbuatan itu, maka Hadi tidak boleh mengambil sebarang tindakan mahkamah terhadap isterinya, selain menceraikannya.

Betulkah pemahaman saya mengenai fatwa dari Presiden Agama PAS ini?

Jabatan Agama Islam yang berasaskan Islam sebenar pula, melalui Timbalan Menteri di JPM berkata...
“Jika tak dapat kemukakan empat saksi, penuduh boleh beri bukti lain sama ada laporan DNA, laporan perubatan oleh doktor dan rakaman audio serta video,”.

“Sama ada bukti ini diterima atau tidak, perlulah disiasat terlebih dahulu. Dan terpulang kepada mahkamah untuk menilai kesahihan bukti tersebut,”

Jadi, kedua-dua fatwa ini jauh bertentangan antara satu sama lain. Satu kata "tak boleh", satu lagi kata "boleh". Mana satu yang wajar umat Islam ikut dan pegang? Hadi atau Jabatan Agama Islam?

Fatwa yang mana satu yang menunjukkan Islam itu adil? Yang mana satu yang tidak memanipulasi fatwa demi kepentingan politik? Yang mana satu yang haq dan mana satu yang batil? Hadi atau Jabatan Agama Islam?

Siapa yang tidak faham Islam? Penganut Agama PAS atau Jabatan Agama Islam? Jangan main-main. Ini soal imej Islam. Ini soal aqidah dan fiqh Islam. Ini membabitkan maruah Islam. Saya tak mahu Islam dilihat lompong hukum hakamnya. Saya tak mahu Islam dilihat tidak adil. Saya mahu kebenaran...

Yang mana satu betul? Pembaca boleh beritahu saya...?

GEMPARRR..!!! Laman Berita baru "belasah" Malaysiakini..? Gomo terlibat?


Nampaknya, bukan Gomo saja yang menghentam Malaysiakini yang secara terang-terangan menunjukkan kebodohan editorial untuk berfikir. Rupa-rupanya ada sebuah lagi laman berita online yang sedang meningkat naik "membelasah" malaysiakini.

Rujuk di sini untuk apa yang Gomo kata, dan rujuk di sini untuk laporan yang sependapat dengan Gomo tersebut.

Maksud saya, laman berita INI. Rasanya dia laporannya tidak berat sebelah. Kalau isu itu menunjukkan kelemahan kerajaan, ia laporkan. Dan kalau isu tu menelanjangkan pembohongan pembangkang, dia tibai jugak. Ermmmm...okay gak nih...

Saya ada juga membaca dan merujuk dari laman berita ini sekali sekala untuk mencari bahan penulisan. Boleh tahan jugak laman ni. Apakah ia bakal meneutralkan kebobrokan malaysiakini? Anda semua tentukan sendiri...

Panasss..!!! Siapa nak "buka cawangan"? Sila ke Kelantan...dapat insentif, brooo..!!!


Kepada mana lelaki, tak kira sama ada bujang atau suami orang yang berminat untuk "buka cawangan baru", bolehlah cari ibu tunggal atau janda dari negeri Kelantan untuk dijadikan isteri.

Khabarnya, lelaki tersebut juga mungkin akan diberikan insentif kerana memperisterikan wanita yang dikategorikan sebagai ibu tunggal, janda, balu dan yang sewaktu dengannya. Sila rujuk sini untuk tawaran itu...

Pada saya, ini mungkin berita baik untuk segelintir lelaki, duda, suami yang teringin nak 'pasang dua-tiga-empat' cawangan. Tapi, ini mungkin berita buruk untuk sebahagian isteri yang menentang poligami...

Pada saya, sememangnya dalam Al-Quran ada sebut dan membolehkan lelaki beristeri satu, dua, tiga atau empat dalam satu masa. Tapi, ayat berikutnya pula Allah turut berfirman untuk cukuplah kepada lelaki itu untuk beristeri satu sahaja sekiranya "tidak mampu"...

Apa yang "tidak mampu" itu panjang huraiannya. Saya enggan mengulas tentang "tidak mampu" itu. Cukuplah saya katakan bahawa saya sendiri berada di dalam golongan "tidak mampu"...

Saya tidak mahu berjalan di Padang Mahsyar kelak dengan bahu senget sebelah kerana tidak berlaku adil. Dan saya tidak mahu pula ditanya dengan pelbagai soalan berkenaan dosa isteri-isteri.

Seorang yang ada pun sudah terasa berat tanggungjawabnya, apatah lagi dua, tiga atau empat. Saya fikir, pendapat saya ini dikongsi bersama ayahanda Tun M. Sila rujuk memoir karangan Tun M mengenai perkara ini...

Bagaimana, memang Islam menggalakkan agar wanita-wanita seperti ibu tunggal, janda dan sewaktu dengannya dikahwini. Tapi dikahwini itu bukan kerana nafsu, tapi kerana niat untuk menjaga kebajikan mereka, makan minum, dan sebagainya. Lagi pun, tindakan itu boleh mengelak dari fitnah...

Nak tahu kenapa Pas Kelantan buat insentif begitu? Ini adalah kerana KERAJAAN PAS KELANTAN MELARANG PERSATUAN/PERTUBUHAN IBU TUNGGAL DITUBUHKAN DI NEGERI ITU. Saya sendiri pernah bertanya dengan Majlis Pertubuhan Ibu Tunggal Malaysia. Beliau yang memberitahu saya fakta tersebut.

Bila saya tanya mengapa PAS Kelantan tak benar ditubuhkan persatuan seumpama itu, Presiden Majlis itu berkata, Kerajaan PAS Kelantan kata mereka akan jaga kebajikan ibu-ibu tunggal. Jadi tak payahlah berpersatuan...

Oh begitu? Dalam kata yang sama, ibu-ibu tunggal ni dibawah "jagaan" Kerajaan PAS Kelantan. Merekalah yang sering ke rumah ibu-ibu tunggal untuk memberi bantuan. Untuk mengelak dari fitnah berulang-alik ke rumah ibu-ibu tunggal, mungkin dasar ini diperkenalkan sebagai alasan untuk membolehkan mereka "pasang cawangan baru"!

Bijak betul Pak-Pak Lebai PAS di Kelantan ye? Hehehehe...Otak penipu! Baik...Baik ada makna tuuuu...! Tak apa lah...apa-apa pun pastikan ibu-ibu tunggal yang dikahwini itu terjaga kebajikannya. Jangan jadikan mereka lebih teruk sebelum dikahwini oleh Pak-Pak Lebai PAS ni sudah....!

Lawak of the day..!!!

Wednesday, June 22, 2011

Gempar..!!! Benarkah Malaysia kini dilanda "ulama neraka"..???


Dalam mencari Islam, kita perlu sedar dan sedia maklum bahawa bukan semua orang yang dilabelkan ulama itu bagus. Bukan semua ulama akan masuk syurga. Jadi sesiapa yang menggelarkan diri mereka ulama haruslah memilih sama ada hendak menjadi ulama yang ke syurga atau ke neraka.

Jangan hanya menilai seseorang itu sebagai ulama dengan hanya dengan melihat luaran saja. Ulama bukanlah boleh diukur dengan serban sebesar bakul dan jubah umpama kelambu. Ulama juga tak boleh dikenali dengan tanda hitam didahi kerana ilmu serta iman tak boleh kita nampak melalui mata kasar.

Ulama ke syurga ialah ulama akhirat. Mereka berjuang untuk menyelamatkan manusia dan umat daripada kezaliman dan kegelapan jahiliyyah samada berbentuk pemikiran sekular ataupun dari pemikiran yang akan membawa kehancuran pada umat.

Ulama yang ke neraka pula ialah mereka yang digelar ulama Suu’ atau ulama yang jahat. Mereka ini bolehlah kita labelkan sebagai ulama rice cooker dan juga ulama peti sejuk. Golongan ulama seperti ini hanya akan bersama dengan mana-mana golongan yang dapat menjaga periuk nasi mereka atau dapat menyokong kepentingan peribadi mereka.

Kita harus faham, yang dikatakan sebagai ulama neraka itu adalah lebih teruk dari Dajjal. Ini kerana, mereka-mereka ini mampu menyesatkan dan menyelewengkan umat Islam dengan memutarbelitkan hadis serta ayat-ayat Quran.

Oleh itu.., sebagaimana kita harus berhati-hati daripada fitnah dajjal, maka seperti itulah kita harus berhati-hati dengan golongan ulama neraka dan ulama suu’ ini. Dikhuatiri mereka akan lebih menyesatkan dengan ucapan-ucapan serta ceramah-ceramah mereka yang kononnya berlandaskan islam tersebut.

Macam mana kita hendak mengenali ciri-ciri manusia yang dikatakan sebagai ulama neraka itu? Ciri-ciri ulama neraka amat mudah. Mereka ini akan menjadi bisu dalam menyatakan kebenaran dan lebih cenderung kepada kezaliman. Mereka ini hanya mementingkan hal mereka sendiri sahaja daripada memikirkan tentang umat Islam keseluruhan.

Ciri-ciri Ulama suu’ pula ialah.., mereka yang meninggalkan tugasan menentang kezaliman sebaliknya bersekongkol dengan golongan yang mahu menghancurkan masyarakat dan pemerintahan Islam.

Mereka memberi alasan kononnya mahu berdakwah kepada golongan kafir dengan bergabung dengan kumpulan tersebut, tetapi mereka sebenarnya berdusta. Mereka-mereka itu sebenarnya hanya dijadikan sekadar alat untuk puak-puak kafir berkuasa keatas umat Islam lainnya.

Jadi, hendaklah kita berwaspada dan berhati-hati dengan golongan manusia-manusia yang menyamar sebagai alim ulama ini. Apatah lagi jika mereka menggunakan ugama untuk meraih undi didalam berpolitik. Jangan sampai kita terpedaya semata-mata mahu mencari syurga secara mudah..

Sesungguhnya, pahala dan syurga itu tak akan dapat diperolehi hanya dengan sekadar memangkah kertas undi dan juga mengisi borang menjadi ahli kumpulan politik. Jangan terlampau taksub sehingga merugikan diri sendiri kelak..

Sumber: MyKMU.net

Pas Sarawak bodoh, DAP Sarawak bebal...elok lah tuu...!!!



Padanlah Pas tak menang satu kerusi pun di Sarawak. Hakikatnya pemimpin Pas di Bumi Kenyalang itu terbukti bodoh-bodoh belaka. Hujahnya dangkal, jelas menunjukkan kerendahan IQ dan EQ ditahap ungka-ungka di hutan...

Sebagai contoh, Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Sarawak, Raja Ahmad Al-Hiss, menyalahkan UMNO berkenaan isu Wong Ho Leng yang mengetuai 11 ADUN DAP Sarawak untuk tidak memakai pakaian istiadat kerana bercirikan Islam! Lepas tu, dia kata Berita Harian surat khabar milik UMNO.



Wong Ho Leng kata, mereka tak mahu pakai pakaian istiadat yang bercirikan Islam itu kerana mahal sangat sehingga terpaksa berbelanja dari RM2,000 hingga RM4,000!!! Kononnya nak save budget, tak borosss...

Pertamanya, saya nak beritahu Raja Ahmad yang tongong itu bahawa UMNO TIDAK WUJUD DI SARAWAK. Faham tak? Apa pulak nak disalahkan UMNO dalam hal ni? Takkanlah DAP tak tahu tentang protokol Dewan? Takkanlah sekiranya ADUN DAP tak pakai seluar dalam pun Pas nak salahkan UMNO jugak? Gila ke apa? Sendiri mau ingat la deyyy...

Tentang DAP tak mahu pakai pakaian rasmi pasal bercirikan Islam tu, sepatutnya Pas la yang kena ajar mereka! Bukankah Pas beritahu dulu bahawa parti "Isle" itu berkawan dengan DAP untuk memberi kefahaman dan pendedahan mengenai Islam kepada DAP. Siapa yang gagal sekarang? Pas atau UMNO? Wajarnya, Paslah yang tarbiyah DAP, bukan UMNO. Lagipun, UMNO tak ada di Sarawak, kan? Hahahaaaaa...

Berkejut juga saya dengar Wong Ho Leng ni kata harga pakaian rasmi tu termasuk sut Melayu, songkok dan sampin berharga hingga RM2,000 hingga RM4,000! Beli la kain yang semeter RM10. Beli 5 meter pun baru RM50 ringgit.

Harga tempah sepasang baju Melayu pun paling mahal RM200 saja. Songkok pula berharga sekitar RM100 (paling mahal la kot), dan sampin pula harga sampai RM1000 ke? Songket berlian ke apa?

Pada saya, paling mahal pun untuk set rasmi lengkap hanya sekitar RM1,000 sahaja. Itu pun dah cukup mahal. Nampak sangat Wong Ho Leng menipu. Dia kata sut hitam murah? Ia bergantung pada jenis fabrik dan jenama sut tersebut. Sekiranya berjenama Giorgio Armani, harganya mampu mencecah lebih belasan ribu ringgit!

Apa punya alasan la puak-puak pembangkang Sarawak ni bagi. Tak boleh terima akal langsung! Itu pun ada hati nak buat "shadow kabinet"? Rasanya buat kabinet dapur pun tak mampu niihhhh...!!!



Gempar..!!! Skandal Ahli Politik Hidup Mewah terbongkar..?!!!


Milik siapakah banglo di atas ini? Menurut Gomo di sini, kediaman mewah itu berharga RM7 juta! Dan paling memeranjatkan Gomo menjelaskan bahawa rumah itu dibeli tanpa sebarang pinjaman dari mana-mana bank! Betul-betul hebat pemilik banglo ini. Kaya..kayaaa...memang kaya!

Mahligai yang terletak di Bukit Segambut itu dilengkapi dengan pengawal keselamatan dan CCTV di merata sudut. "Mansion" serba mewah itu kelihatan simple, tapi cukup eksklusif dan elegan, secocok dengan taraf pemiliknya yang kaya raya. Khabarnya, belanja bulanannya saja mencecah RM100,000! Banyak betul duit dia...

Namun, dikhabarkan bahawa pemilik banglo itu merupakan seorang bekas banduan. Ketika dipenjarakan, pemiliknya yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri pernah mengaku hanya memiliki sebuah rumah di Bukit Damansara, dan dua buah kereta yang buruk dan sering rosak. Sehingga dipenjarakan, itu saja hartanya yang ada...

Namun, mungkin selepas dibebaskan dari penjara dan menerima rawatan di luar negara, wang dalam koceknya semakin bertambah. Terlupa nak tanya, siapa yang biaya bil perubatan pemilik banglo itu? Tentunya untuk mengubat seorang pesakit yang diracun arsenik dan disuntik HIV memerlukan jumlah wang yang besar! Rasanya tak mampu dibayar oleh seorang bekas banduan...

Seingat saya, selama lebih dari enam tahun pemilik banglo itu hidup di Amerika Syarikat, negara kesayangannya. Meskipun dia digelar "Pak Syiekh", namun dia lebih memilih untuk hidup berkiblatkan Amerika berbanding Makkah Al-Mukaramah di Arab Saudi. Maklumlah...american style..!

Khabarnya, ketika di Amerika, dia pernah dilantik menjadi pensyarah dan merupakan seorang professor universiti tersohor di dunia. Antaranya ialah Oxford University, yang menjadi pusat pendidikan untuk agen CIA dan FBI, termasuklah Khairy Jamaludin. Mungkin dia buat duit sikit ketika itu...

Kemudian, dikhabarkan juga bahawa dia telah menjadi sekutu rapat dan merupakan salah satu orang kanan sebuah yayasan yang diberi nama Foundation for The Future. Dan dia berkhidmat di bawah naungan sahabat-sahabatnya yang berbangsa Yahudi di Amerika...

Tiba-tiba dia balik ke Malaysia. Kononnya mahu menjadi Perdana Menteri pula selepas ini. Dia berpindah ke sebuah istana di Bukit Segambut, seperti gambar di atas. Dia biaya pula pilihanraya untuk parti yang diketuainya. Seluruh Malaysia partinya bertanding. Mana datang duit banyak-banyak begitu? Banyak sangatkah gajinya ketika di US?

Kemudian, dia digelar "chemeleon" pula oleh US, "sesumpah" yang mampu bertukar warna mengikut suasana. Khabarnya US sudah mempersoalkan sahabatnya mengenai kehilangan dana berbilion-bilion dari akaun Foundation for The Future. Mungkin itu sebabnya US sudah hilang kepercayaan pada orang ini...

Mungkin rasa bersalah dengan apa yang terjadi ekoran beberapa sahabat Yahudinya disoal siasat dan dikecam Kerajaan baru US (Obama), dia terpaksa mengelilingi dunia untuk memohon maaf dari rakan-rakan Yahudinya itu. "Tour For Forgiveness" kata orang putih...

Sehingga kini, masih menjadi tanda tanya, dari mana datangnya duit yang dibelanjakan? Rumahnya bernilai lebih dari RM7 juta. Perbelanjaannya lebih dari RM100,000 sebulan. Dia kerap ke luar negara. Partinya juga terpaksa dibiayainya. Dari mana datang wangnya itu? Ada sesiapa boleh jawab?

Sumber: Click here

Gempar..!!! KJ akan berpaling tadah sertai Anwar pada 9 Julai ini..?!!!


Sejak Pemuda UMNO memutuskan untuk turun padang pada 9 Julai ini untuk membantah dan menyekat kemaraan perhimpunan Kotor 2.0, gaya dan bunyi dari kenyataan KJ agak pelik kedengarannya. Saya khuatir, KJ ada maksud tersirat di sebalik suara sumbangnya itu...

Pertama, dia menghalau Mugabe balik, kononnya tidak ada apa yang boleh dikongsi dengan Mugabe selain dari kedhaifan cara pentadbiran pemimpin dari benua Afrika itu. Padahal, banyak perkara yang boleh dilaburkan di sana dengan pelbagai perspektif yang belum diteroka...

Pada masa yang sama, dia cuba menamatkan legasi yang diilhamkan Tun M sejak 16 tahun yang lalu. Dalam erti kata lain, dia condemn idea Tun M. Padahal idea Tun M itu banyak sekali faedahnya untuk jangka masa panjang. Jika dibandingkan dengan idea KJ, Tsunami Politik lah jawapannya..!

Kemudian, dia balun pulak Tok Him PERKASA. Katanya Tok Him rasist! Tok Him gila! Itu kata KJ pada Tok Him yang puji Pemuda UMNO turun bantah Kotor 2.0. Orang puji Pemuda UMNO, dia balas dengan tuba pulak? Apa jenis manusia lah Ketua Pemuda UMNO ni? Itu pun Pon Merbok sebok ikut pungkoq KJ merata...

Saya khuatir sekiranya segala gaya gerakan KJ ini akan ada udang disebalik batu. Mungkinkah pada 9 Julai ini, secara tiba-tiba KJ akan membuka baju Ketua Pemuda UMNO dan menyarung baju Kotor 2.0 dan berarak bersama Pas, PKR, DAP dan Ambiga? Apakah KJ yang digelar si kitol ini akan berpaling tadah dan mengkhianati perjuangan rakyat?

Pada saya..itu tidak mustahil...

Kurang Ajar..!!! 2,508 kali Singapork ceroboh ruang udara Malaysia..!!!


Ini sudah melampau! Tak boleh diberi muka lagi. Elok tembak saja sampai jatuh! Sejak tahun 2008, sudah 2,508 kali ruang udara negara kita diceroboh oleh pesawat tentera udara Singapork! Sila click sini untuk bukti!

Pada saya, perkara ini tidak boleh dibiarkan..!!! Perlu ada tindakan untuk mengajar republik kesayangan komunis DAP itu! Kita tahu la ruang diorang tu kecik. Jadi, buat la cara kecik. Jangan la terbang sampai masuk ruang udara negara jiran. Itu kurang ajar namannya!!!

Nampaknya Singapork yang dipimpin oleh "abang DAP" ini seolah-olah sengaja bermain api nampaknya. Masuk ruang udara Malaysia, lepas tu nafikan melalui Yahoo News? Kepala hotak la! Korang ingat kitorang percaya ke dengan penafian tu? Korang ingat radar kitorang ni beli kat chow kit? Kepala hangguk hang!

Saya fikir, sewajarnya Kementerian Pertahanan meletakkan 50 senjata anti pesawat di sekitar lokasi strategik untuk mengawal ruang udara negara di negeri Johor. Nampak diorang masuk je, terus fire! Jangan kasi chance...!!! Itu saja cara untuk ajar Singapork untuk menghormati kedaulatan negara ni!

Singapork ni memang jahat dari dulu. Sejak zaman sebelum merdeka lagi. Tu..tanya dengan Lim Kit Siang tu. Dia tu dulu SetPol (S/U politik) Lee Kua Yew! Kalau tidak kerana PAP tu jahat, dah lama dah Kerajaan bagi DAP tu daftar dengan nama PAP macam di Singapork tu. Memang jahat diorang ni. Tu yang PAS dan PKR sayang sangat kat DAP tu...!

So korang rasa, apa yang perlu kita buat dengan pesawat tentera udara Singapork tu? Ada cadangan?

GEMPARRR..!!! Datuk T didakwa pukul 8 pagi di Mahkamah Jalan Duta..LUSA..!!!


Persoalan tentang bilakah Datuk T akan didakwa dimahkamah sudah terjawab. Sekiranya tidak ada aral yang melintang, ketiga-tiga Datuk Trio itu akan didakwa pada jam 8 pagi lusa (Jumaat), di Mahkamah Jalan Duta. Itulah yang dinyatakan melalui sms di sini.

Menurut Eskay, dia akan diberi butiran pertuduhan itu esok. Dia on the way ke KL...

Saya yakin, Kompleks Mahkamah Jalan Duta akan sekali lagi menjadi tumpuan ramai lusa pagi, terutamanya rakan-rakan bloggers yang sering memberi liputan mengenai kes ini.

Saya sebenarnya tak sabar menunggu perbicaraan kes berkenaan di mana banyak perkara akan terbongkar dan didedahkan. Kali ini bukan sekadar "hear say", malah bukti-bukti, saksi, keterangan berfakta dan yang paling menarik, kesahihan rakaman video seks tersebut mungkin akan terungkai..!!!

Meskipun pada pandangan saya, Datuk T akan didapati bersalah memandangkan mereka sudah mengaku sebagai dalang penyebar video itu (mungkin mereka dituduh atas dakwaan penyebar video seks), banyak perkara akan tetap terbongkar..!

Sama-samalah kita ikuti perbicaraan mengenai "video papa jahat" ini..!!!

p/s: saya tersilap hari la pulak tadi...tu la..teruja sangat..hahahaha..thanks to aloqstaq yang tolong peringatkan...hahahahahaaaaa..

Tahniah Malaysiakini, anda memang hebat..!!! No.1 pembelit berita...


Semalam, malaysiakini dimarah Hakim Mahkamah kerana menyiarkan berita bohong. Pada saya, mungkin Hakim tu sudah hilang sabar dengan editor dan wartawan malaysiakini yang sering spin berita, kononnya lebih sensasi...

Tapi sehingga kini, malaysiakini masih lagi belum membuat satu kenyataan permohonan maaf bagi siaran berita yang di anggap bohong oleh Hakim tersebut. Mungkin malaysiakini tidak punya rasa bersalah atau malu dengan teguran keras itu. Memang muka tembok, mungkin...

Setahu saya, saya pernah berbicara dengan salah seorang wartawan malaysiakini. Menurut wartawan itu, sekiranya gerakan reformasi tidak wujud, tidak mungkin malaysiakini akan wujud. Jika tidak kerana Anwar, mungkin malaysiakin tidak akan pernah lahir. Maksudnya, malaysiakini dilahirkan kerana Anwar dan agenda reformasinnya...

Jelas sekali malaysiakini boleh dikatakan sebagai pro-pembangkang. Meskipun dinafikan oleh pihak editornya, Prem dan Steven Gan, semua rakyat negara ini tahu "tuan ghaib" disebalik malaysiakini, "Konrad...", anda sambung sendiri...

Setahu saya, malaysiakini tidak pernah menyiarkan perkara positif mengenai kerajaan. Memang benar dia melaporkan apa yang dikatakan, tapi laporannya itu jelas sekali memutar belitkan kenyataan sebenar yang cuba disampai. Hati-hati apabila membaca di malaysiakini..

Sebagai contoh, bagaimana Shahrizat Jalil tiba-tiba saja dikecam oleh rakyat tentang kejadia tanah runtuh di Hulu Langat...

Ada wartawan bertanya pada Shahrizat, adakah mangsa tragedi ini hanya melibatkan anak yatim sahaja? Shahrizat menjawab, tidak semua mangsa adalah anak yatim. Dengan ayat itu saja, malaysiakini mampu spin kenyataan Sharizat hingga Menteri itu dilihat negatif dan dikaitkan dengan isu double standard antara anak yatim dan bukan anak yatim. Padahal, Shahrizat hanya menjawab soalan dengan betul dan menjelaskan fakta tragedi...

Satu isu lagi ialah apabila Shahrizat ditanya sama ada Madrasah tersebut didaftarkan di bawah kementerian. Oleh kerana Madrasah tersebut tidak pernah didaftarkan dibawah kementerian, maka Sharizat pun jawab, tidak pernah didaftarkan. Terus malaysiakini dan malaysian insider "quote" jawapan itu dan spin berita seolah-olah Syahrizat seolah-olah membezakan sama ada madrasah tersebut didaftarkan atau tidak sebelum bantuan diberikan. Padahal, madrasah itu mendapat bantuan yang paling banyak dari Kerajaan dan pelbagai Kementerian meskipun tidak didaftarkan.

Itu baru dua contoh isu yang di spin oleh malaysiakini. Banyak lagi yang di spin. Tiap-tiap hari di spin. Mana tak seronoknya mereka spin. Dengan spin story, bohong, tipu dan putar alam laporan sebenar, malaysiakini boleh berbangga dengan kedudukan ketiga tertinggi dalam ranking alexa. Putar alam mereka mendapat sambutan baik dari rakyat! Tentulah malaysiakini akan lipat gandakan usaha spin story mereka itu...!

Sudah tentu rakyat suka berita yang sensasi. Namun, dengan nilai berita yang bohong, di spin sesuka hati begitu, pada saya, laporan mereka itu layak di tong sampahkan saja. Tidak beretika dan banyak helahnya. Tidak mencapai maksud kenyataan yang disampaikan pun. Lebih banyak sampah dari kebenaran...

Bila malaysiakini nak mohon maaf dari mahkamah dan rakyat malaysia? Tak malu ke duduk diranking nombor 3, tapi kuat menipu dan putar belit? Ermm..mungkin malaysiakini bangga dengan kejayaan mereka memutar belitkan minda rakyat Malaysia. Tahniah la malaysiakini. Anda memang hebat menipu rakyat!

Gemparrr..!!! PAS Kedah tawar seks di pusat Karaoke..?!!!


Saya ingin bertanya pada PAS Kedah, sejak bila Kerajaan PAS "Sejahtera" Kedah menternak pelacur di Alor Setar? Dah lama ke buat kerja ni? Sejak bila? Sejak ambil alih Kedah dari BN? Inikah maksud disebalik "Sejahtera" PAS Kedah tu?

Nampaknya Pak-Pak Lebai yang selama ni dok mengutuk BN macam-macam tu memang lagi teruk! Dulu masa time BN, takdak pun benda-benda lagu ni. Tak ada pun yang berani buat lagu ni time tu. Jangan harap la boleh bukak benda-benda lagu ni.

Buktinya, masa time BN dulu, hanya ada 2 buah kedai karaoke saja. Itu pun dipantau hebat oleh MAIK. Tapi, bila PAS ambik alih, kedai karaoke dah bertambah jadi 6 buah! Siap ada servis seks pulak tu! La ni siapa yang "thonghuuttt" nih?

Jangan kata saya fitnah. Cuba baca apa yang dilaporkan oleh Kosmo! di sini. Dan saya publishkan sekali berita itu di bawah...
KUALA LUMPUR - Rungutan orang ramai mengenai gelagat wanita warga asing yang bekerja sebagai pegawai perhubungan pelanggan (GRO) yang didakwa turut menawarkan khidmat seks di sebuah pusat karaoke di Kota Setar, Kedah sejak setahun lalu mungkin berakhir apabila 18 pelacur warga asing itu dicekup dalam satu serbuan khas pada Jumaat lalu.

Satu sumber dari Cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7) berkata, sebelum serbuan pada pukul 11.45 malam polis menerima banyak aduan mengenai kehadiran wanita-wanita berpakaian seksi dan mengenakan solekan tebal berpelesiran dalam premis itu bermula pada waktu petang untuk memancing pelanggan-pelanggan masuk ke pusat hiburan itu.

Kegiatan wanita warga asing itu didakwa orang ramai mengganggu 'persekitaran' di kawasan sekitar selain menjejaskan imej Kota Setar.

Berikutan itu, sumber itu berkata, seramai 20 anggota termasuk 10 pegawai menyerbu pusat hiburan itu dan menahan 18 wanita dipercayai pelacur dan 35 pelanggan yang berada di dalam pusat hiburan itu.

"Ketika serbuan, sebahagian daripada pelacur sedang ghairah melayan pelanggan masing-masing," kata sumber itu ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Sumber itu memberitahu, 18 warga asing yang ditahan melibatkan seorang warga Myanmar dan 17 lagi wanita China masing-masing berusia 20 hingga 30-an.

Ujian saringan air kencing yang dilakukan terhadap 35 pelanggan berusia antara 23 hingga 58 tahun yang ditahan mendapati sepuluh daripada mereka positif dadah.

Wanita warga asing didakwa menawarkan khidmat seks kepada pelanggannya dengan mengenakan bayaran RM45 sejam.

"Pelacur boleh dibawa pulang ke rumah atau dibawa ke hotel untuk khidmat seks.

"Malah pelanggan juga boleh menggunakan bilik di pusat karaoke untuk mendapat khidmat seks," katanya dengan memberitahu pusat karaoke itu mempunyai 14 buah bilik.

Difahamkan, premis tersebut telah diserbu dua kali oleh polis.

Pusat hiburan itu mempunyai lesen dan ia dimiliki seorang penduduk tempatan.

Gempar..!!! 300k atau 500k..? Munafik atau tidak, kita tunggu 9 Julai nanti...!!!


Memang hebat Dewan Pemuda Pas! Mat Sabu hanya mensasarkan hanya 300,000 saja yang akan menyertai Himpunan Kotor 2.0. Tapi Dewan Pemuda Pas dengan yakinnya mendakwa bahawa perhimpunan itu bakal disertai seramai 500,000 orang! Hebat! Memang hebat! Lihat sini untuk 500,000!

Tak sabar rasanya nak tunggu 9 Julai ini. Nak sangat saya tengok 500,000 orang berarak dari Sogo, Dataran Merdeka dan Kg Baru menuju ke Istana Negara. Tak sabar nak tengok Dewan Pemuda Pas dan Mat Sabu mengotakan kata-kata mereka...

Saya pernah bertanya sinis kepada seorang sahabat saya yang merupakan penyokong tegar PKR. Bro, betul ke dapat kumpul 300,000 pada 9 Julai ni? Dengan selamba dia berkata, tu semua cakap politik, bro...mustahil punya, paling kuat pun 30,000 atau 50,000. Itu pun katanya jika dicampur dengan baby, budak tadika, budak sekolah rendah, budak sekolah menengah dan bibik (amah Indon) yang diheret bersama...

Saya hanya tersenyum sinis. Sebagai seorang pendemo tegar jalanan untuk PKR, dia lebih arif tentang jumlah bilangan sesuatu perhimpunan. Maklumlah, sekali turun berdemo, dia akan dihulur RM100 - RM150..!!! Laju lah dia berdemo...dapat upah, bro!

Apa pun, kita tunggu 9 Julai ni. Kalau tak cukup 300,000 orang, kita suruh cop Mat Sabu sebagai MUNAFIK. Dan sekiranya tak cukup 500,000 orang, kita cop pulak Nasrudin, Nik Abduh, Firdaus dan semua Dewan Pemuda PAS sebagai MUNAFIK..!!! Tak apa...kita tunggu je...

p/s: Taknak naikkan ke angka SEJUTA ke? Heheheheeee...

Gemparrr..!!! Ambiga bakal jadi MP kalau Kotor 2.0 berjaya..?!!!


Kita dah biasa sangat dengan kesanggupan pembangkang keluar masuk penjara dan Kemunting demi untuk kepentingan pelaburan yang lebih besar - jadi Ahli Parlimen atau ADUN. Yang dok kata rakyat sana sini tu bohong saja, hakikatnya nak naikkan populariti diri sendiri untuk kempen pilihanraya besok.

Lim Kit Siang, Karpal Singh, Guan Eng, Mat Sabu, semua ini contoh bekas banduan/tahanan yang kini memegang jawatan paling tinggi sebagai Ketua Menteri dan paling kodi sebagai Timbalan Presiden PAS. Apa jasa beruk-beruk ini kepada rakyat? Hampr tiada, tapi mereka kecap apa yang mereka kecap hari ini sebab kesanggupan keluar masuk penjara dan Kamunting untuk dapat tiket ekspress jadi MP.

Begitu juga dengan ADUN Kota Alam Shah, M. Manoharan yang berjaya menjadi ADUN walaupun disaat merengkok di dalam tahanan Kamunting.

Taktik ini nak diteruskan pula oleh Ambiga, (peguam Hindu pro murtad yang cuba-cuba nak berjinak-jinak dengan politik selepas kerjaya sebagai Presiden Majlis Peguam berakhir) melalui Bersih 2. Kita yakin, dalam pilihanraya umum akan datang, Ambiga akan menjadi calon antara PKR dan DAP, takkan dia nak jadi calon PAS pulak sebab impak negatifnya sebagai peguam pro murtad.

Apa jasa Ambiga pada rakyat yang nak melayakkan dia jadi calon MP atau ADUN nanti?

Jawabnya hampir tiada, tapi kerana kecenderungan penyokong pembangkang mengundi populariti lebih dari kebolehan calon atau parti, menjadikan orang seperti Ambiga sebagai ‘layak’ untuk dipertandingkan dalam pilihanraya umum akan datang tapi harganya itulah, menghadapi tindakan oleh pihak berkuasa.

Ambiga lebih dengan sikap elitisnya yang hanya melayakkan dia duduk dengan orang-orang yang setaraf saja, dia tidak ada langsung ciri-ciri untuk mewakili dan memperjuangkan nasib rakyat kebanyakkan yang pelbagai.

Perhimpunan Bersih 2 yang nak dianjurkannya nanti pun tidak punya merit dan kepentingan mendesak untuk rakyat, nak perjuang apa pasal pilihanraya? Pembangkang dah menang 5 negeri dan kesemua kerusi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (kecuali 1), apa lagi mau?

Apa yang tak ‘bersih’ lagi tu?

Kesimpulannya, Bersih 2 ini punya serampang banyak mata. Selain untuk mengalihkan perhatian rakyat kepada kes liwat Anwar Ibrahim, ia juga untuk menaikkan populariti orang tertentu sebagai persediaan dalam pilihanraya akan datang.

Dan, kebodohan orang PAS terutamanya akan digunakan untuk tujuan-tujuan ini. Kita tengok sendiri ajelah nanti berapa kerat sangat bangsa lain yang menyertai perhimpunan Bersih 2 ni, majoritinya ialah orang Melayu dari PAS dan PKR.

Mereka ini sanggup berhadapan tindakan tegas polis dengan menyedari ada orang lain yang akan dapat kelebihan daripadanya, sedangkan mereka sendiri, tiada apa. Dapat air gatal saja.

Macam itulah bodohnya.

Sumber: Klik sini

Tuesday, June 21, 2011

Panassss...!!! Kebajikan atau Islam?


Sudah hampir sebulan sejak Muktamar PAS yang memutuskan pembuangan Islam dari perjuangan PAS untuk digantikan dengan perjuangan negara kebajikan, berakhir. Bukan baru PAS sebut negara berkebajikan ni tapi sejak tahun 2008 lagi, tapi rasminya pada Muktamar yang lepaslah.

Sejak itu ada beberapa perkembangan untuk menunjukkan bahawa PAS ini sedang benar-benar serius nak melaksanakan negara berkebajikan, antaranya menggantikan Timbalan Presiden bemoral baik dengan yang bermoral buruk, memenuhikan saf-saf kepimpinan hadapan dengan para anwarinas dan sebagainya.

Tidak lama lepas itu, barisan Pesuruhjaya Negeri yang bercirikan ulama juga ditukar bagi dengan meletakkan yang tak berapa nak ulama atau lebih kopiah dari ilmu. Antara yang menjadi mangsa ialah Hassan Ali di Selangor dan Harun Taib di Terengganu.

Tapi semua itu nampaknya tidak cukup ‘berkebajikan’.

Tambah mengejutkan, agenda pertama Timbalan Presiden PAS, Al-Khalwati Mat Sabu sebaik dilantik kejawatan itu ialah bekerjasama dengan peguam hindu yang pro Murtad bernama Ambiga untuk menganjurkan perhimpunan Bersih 2. Dalangnya siapa lagi kalau bukan bekas musuh ketat Mat sabu, Anwar China Doll

Itu bukan untuk bagi kebajikan, sebaliknya menambah susahkan rakyat, terutama golongan peniaga kecil, pemandu teksi dan rakyat kebanyakkan lain yang nak mengunjungi KL pada 9hb Julai 2011 nanti. Sudah pasti akan ada berlakunya kekacauan, huru hara dan kacau bilau yang diakibatkan dari perhimpunan tersebut.

Sudahlah sebelum ini pun PAS tidak ada menonjolkan apa-apa yang berkebajikan. Kelantan sebagai contoh yang terbaik, apa yang kebajikan disitu? Harga makanan murah ke? Itu tidak ada kena mengena dengan kepimpinan PAS tapi sebab rakyatnya miskin dan majoriti berhijrah ke negeri orang, jual mahal-mahal sapa nak beli? Kedah pulak begitu juga, baru saja menaikkan harga perkhidmatan air sehingga 40%!!!

Itu yang buat timbul tanda tanya, seriuskah PAS nak melaksanakan perjuangan ‘kebajikan ini?

Rata-rata macai PAS yang penulis jumpa masih lagi bercakap tentang nak menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hudud, kurang sangat diantara mereka ini yang bercakap tentang kebajikan PAS. Apa yang kebajikan pun mereka tak tahu.

Penulis utarakan perkara ini bukan apa, tapi nak pastikan apa penipuan pulak lagi yang nak dijaja kepada rakyat kebanyakkan. Takut sudahnya PAS nanti ibarat kapal yang takde haluan, nak ke negara kebajikan atau nak ke negara Islam?

Sumber: Click sini

Pengumuman..! Kepada Bloggers Pro-UMNO/BN Kedah sahaja...


Perhatian kepada semua blogger pro-UMNO/BN Kedah. Satu perjumpaan blogger pro-UMNO/BN akan berlangsung dalam masa terdekat.

Oleh itu, kepada sesiapa yang berminat untuk hadir, bolehlah emailkan permohonan anda ke dukeofumno1@yahoo.com. secepat mungkin. Memandangkan tempat adalah sangat terhad, kita akan memilih berdasarkan booking yang paling awal.

Permohonan tersebut mestilah disertakan sekali dengan..
  1. Nama blog
  2. Nama penuh
  3. Nombor telefon
Tarikh tutup permohonan penyertaan ialah Khamis ini, 23 Jun 2011.

Sekian, harap maklum.

Artikel Pedih Untuk Puteri UMNO, Khususnya di Kedah..!!!


Saya ada membaca berita yang tidak sedap langsung bunyinya untuk Puteri UMNO Kedah, khususnya bagi Puteri UMNO Jerlun. Sila rujuk di sini untuk berita yang saya maksudkan. Merah padam muka saya depan kawan-kawan bila depa mengutuk saya tentang berita dari Kedah itu. Dari Jerlun pulak tu..Kawasan Mukhriz Mahathir!

Saya sokong 100% apa yang ditegaskan oleh Rosnah Shirlin mengenai kes ini. Tiada kompromi. We do not tolerate untuk benda-benda macam ni. Kalau Ketua Puteri Jerlun tu didapati bersalah, saya orang pertama yang akan desak supaya Rosnah gantung dan pecat minah tu dari kepimpinan Puteri di Kedah! Mujur Rosnah tegas...harap berterusan begitu. Jangan bagi muka sangat dekat budak-budak ni...

Apa hangpa nak jadi ni aaa? Inilah jadinya bila orang yang kurang matang berfikir dilantik menjadi Ketua Puteri Bahagian. Buat benda-benda yang tak sepatutnya. Dulu, masa mula-mula Puteri ditubuhkan, masa Azalina pegang Puteri, ada tak jadi semua ni? Memang tak dak punyaaaaa...!!!

Nak tahu kenapa? Sebab Ketua-Ketua Puteri time tu, semuanya WAJIB mempunyai IJAZAH! Semuanya degree holder. Tanya Kak Su, tanya Rosnah Shirlin, tanya Noraini, tanya Che Ton dan tanya semua bekas-bekas Ketua-Ketua Puteri Bahagian yang lama, depa semua degree holder.

Bukan saya bermaksud mereka yang tak ada degree tak layak jadi Ketua Puteri. Tapi jelas sekali perwatakan mereka yang berilmu dan berlatar belakangkan pengajian tinggi mempunyai perwatakan yang lebih matang, berfikir sebelum melakukan atau berkata sesuatu, lebih idealis, lebih berwawasan, dan lebih banyak kelebihannya berbanding yang tidak berilmu.

Selepas zaman Azalina, mereka-mereka yang tidak berpengajian tinggi berjaya menempatkan diri dalam perebutan jawatan. Modal mereka ialah "mereka kuat buat kerja". Pada saya, disitulah kesilapan percaturannya. Kuat buat kerja, tidak menjamin mereka boleh memimpin. Selalunya, kebanyakkan mereka adalah follower yang baik, tapi bukan seorang ketua yang baik.

Paling ketara ialah mengenai segelintir Ketua Puteri Bahagian yang seolah-olah tidak sedar diri bahawa mereka itu Ketua dan perlu menjaga kewibawaan mereka. Bila tengok orang berblog, dia pun nak berblog. Orang lain berblog dengan melontarkan pendapat, idealogi, perjuangan dan sebagainya. Dia berblog dengan bercerita pasal makanan, kereta rosak, sakit kepala, gambar-gambar dengan kawan-kawan ditempat kerja dan sebagainya. Begitukah mentaliti seorang Ketua Puteri Bahagian?

Bukan itu saja, ada juga Ketua Puteri Bahagian yang berfacebook. Lepas tu tunjukkan gambar dia yang bergaya begini, begitu. Lepas tu bercerita perkara-perkara yang "kosong". Weiii..!!! Korang tu Ketua Puteri Bahagian, pemimpin politik! Begitukah korang menjaga imej parti? Korang ingat orang tak kenal korang?

Cuba tengok kes Ketua Puteri Jerlun tu. Sebelum ni, siapa yang kenal dia sebagai Ketua Puteri Jerlun? Tapi lepas kes tu terjadi, terus meletup namanya seluruh negara. Malah seluruh dunia! Glemer memang la glemer. Tapi buat apa glemer yang akan memalukan diri seumur hidup???

Saya kira, korang berhentilah dari buat kerja-kerja bodoh macam tu. Korang kata, korang sayangkan parti dan rela berjuang apa saja untuk parti. Tapi macam ni ka perangai hangpa semua? Baru Allah uji dengan jawatan politik sikit, dah jadi tak tentu hala!

Sorry to say. Korang kena jaga nama Puteri. Korang kena bersatu. Korang kena jaga perangai korang. Korang kena bantu Rosnah kuatkan Puteri sebagaimana Puteri ketika mula-mula ditubuhkan dulu. Korang ingat jawatan korang tu untuk glemer ke? Udah-udah la nak perasan. Jawatan korang tu untuk berkhidmat kepada rakyat.

Kalau tak mampu nak berkhidmat untuk rakyat demi perjuangan UMNO, lebih baik hangpa letak la jawatan hangpa tu. Senang cerita, berikan saja kepada mereka yang lebih layak! Harap hangpa insaf dan muhasabah diri dengan teguran ini...

p/s: Che Ton..hang tengok-tengokkan adik-adik hang tu sikit..kalau ketegaq, hang pulaih ja telinga...!!! Saya tegur bukan kerana marah..saya tegur sebab saya sayangkan UMNO dan perjuangannya...sedih tengok puteri-puteri UMNO menggugurkan diri mereka sebelum berkembang....

Pengumuman..! Kepada Bloggers Pro-UMNO/BN Kedah..!!! Call for meeting..!!!


Perhatian kepada semua blogger pro-UMNO/BN Kedah. Satu perjumpaan blogger pro-UMNO/BN akan berlangsung dalam masa terdekat.

Oleh itu, kepada sesiapa yang berminat untuk hadir, bolehlah emailkan permohonan anda ke dukeofumno1@yahoo.com. secepat mungkin. Memandangkan tempat adalah sangat terhad, kita akan memilih berdasarkan booking yang paling awal.

Permohonan tersebut mestilah disertakan sekali dengan..
  1. Nama blog
  2. Nama penuh
  3. Nombor telefon
Tarikh tutup permohonan penyertaan ialah Khamis ini, 23 Jun 2011.

Sekian, harap maklum.

Panasss..!!! Satu cabaran untuk GOMO DAN TEAM BLOGGER WANGSA MAJU..!!!



Satu cabaran untuk rakan-rakan blogger team Wangsa Maju. Saya rakamkan gambar di atas khas untuk PapaGomo, Gelombang Rakyat, Badut Rakyat, Malay Delima dan team blogger pro-UMNO/BN Wangsa Maju yang lain!

Amacam bro? Ada kenal dengan dua-dua penganut Pas tu tak? Beriya-iya diorang ni sokong Ambiga semalam! Kalau korang jumpa dia, tanya dia, apa yang dia syok sangat dengan Ambiga tu? Diorang pun pro-murtad macam Ambiga tu jugak ke?

Anyway, budak-budak dua orang ni adalah satu cabaran kepada sahabat-sahabat semua di Wangsa Maju. Jangan kasi malu kitorang bro! Korang antara team blogger yang paling aku respect. All the best, bro!

p/s: kalau jumpa mamat dua orang ni, apa korang nak buat? heheheheeeee...

Pengumuman..! Kepada Bloggers Pro-UMNO/BN Kedah sahaja...


Perhatian kepada semua blogger pro-UMNO/BN Kedah. Satu perjumpaan blogger pro-UMNO/BN akan berlangsung dalam masa terdekat.

Oleh itu, kepada sesiapa yang berminat untuk hadir, bolehlah emailkan permohonan anda ke dukeofumno1@yahoo.com. secepat mungkin. Memandangkan tempat adalah sangat terhad, kita akan memilih berdasarkan booking yang paling awal.

Permohonan tersebut mestilah disertakan sekali dengan..
  1. Nama blog
  2. Nama penuh
  3. Nombor telefon
Tarikh tutup permohonan penyertaan ialah Khamis ini, 23 Jun 2011.

Sekian, harap maklum.

Panasss..!!! “Kotor” 2.0: Mat Sabu kufur dengan nikmat akal..!!!


Memang payah untuk Mat Sabu berubah. Sejak muda, hingga ke tua, kerjanya suka buat kacau. Dulu ketika menuntut di universiti, Mat Sabu buat demonstrasi sana sini. Sekarang, walaupun sudah tua, Mat Sabu masih lagi mahu berdemonstrasi seperti “musuh seumur hidupnya”, Anwar Al-Juburi!

Kali ini, Anwar dan Mat Sabu akan bergandingan di dalam Perhimpunan Bersih 2.0 yang dijadualkan berlangsung pada 9 Julai ini. Anwar sudah pun mengesahkan kehadirannya. Mat Sabu pula takkan melepaskan peluangnya untuk mengganas seperti zaman mudanya. Cuma, kali ini perhimpunan itu akan turut di”meriah”kan oleh Perkasa dan Pemuda UMNO!

Menurut Mat Sabu, dia dan penyokong-penyokong Pas menyertai perhimpunan “Kotor” 2.0 kerana beranggapan bahawa sistem pilihanraya yang dijalankan SPR kotor dan jahat. Pada saya, orang yang beranggapan begitu adalah berotak tolol dan kufur dalam penggunaan akal yang Allah berikan.

Pada saya, sekiranya SPR menjalankan pilihanraya yang kotor, sudah tentu Kelantan hanya akan kekal sepenggal sahaja di tangan Pas. Sekiranya SPR tidak telus dan dikawal BN, sudah tentu BN tidak akan tewas di Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Perak dan Wilayah Persekutuan pada PRU12 yang lalu. Mujurlah Perak dapat dirampas kembali oleh BN dari kerakusan Nizar dan “setan kembar”, Ngeh dan Nga.

Kekalahan teruk atau lebih dikenali dengan ungkapan “tsunami politik” itu jelas membuktikan bahawa NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Bersih itu sebenarnya kotor. Mereka kotor dengan agenda kotor yang ada dalam hati mereka untuk memburuk-burukkan kerajaan.

Mat Sabu kata lagi, perhimpunan “Kotor” 2.0 diadakan untuk membantah SPR dan Kerajaan, bukan untuk berlawan dengan pihak polis. Suka saya mematahkah hujah bodohnya itu dengan menyatakan bahawa tindakan mengadakan perhimpunan haram itu sendiri mengundang kekecohan dan kekacauan kepada ketenteraman awam.

Justeru itu, apakah gaji anggota polis di negara ini dibayar rakyat untuk membiarkan saja perhimpunan “kotor” 2.0 itu mengganggu kehidupan warga ibukota Kuala Lumpur untuk bercuti dihujung minggu? Sudah menjadi tugas polis untuk menjaga ketenteraman awam. Memandangkan sejarah perhimpunan itu pada 2007 dahulu memalitkan onar terhadap keamanan warga kota, perniagaan dan lalulintas, adalah wajar bagi pihak polis untuk bertindak menghalang perhimpunan itu.

Mahu tidak mahu, pengacau keamanan rakyat harus berdepan dengan pihak polis. Mengganggu rakyat bermakna mengganggu polis. Terimalah akibatnya jika cari pasal dengan penjaga keamanan rakyat itu! Bukankah pihak pembangkang selalu menghina, mengutuk dan mencaci cerca PDRM selama ini? Takutkah berdepan dengan mereka?

Mat Sabu turut meminta agar Perkasa dan Pemuda UMNO meminda perhimpunan bantahan “Kotor” 2.0 pada 9 Julai ini. Alasannya ialah “Kotor” 2.0 berhimpun dengan niat bersih, manakala Perkasa dan Pemuda UMNO berniat kotor dan jahat untuk menghalang kelancaran perhimpunan Ambiga, penyokong muslim murtad itu.

Sekali lagi Mat Sabu menunjukkan bahawa dia dan konco-konconya berfikir dengan menggunakan kepala lutut. Perhimpunan manakah yang bertujuan kotor dan jahat sebenarnya? Perhimpunan “Kotor” 2.0 yang diadakan tanpa sebab, mengacau ketenteraman awam, mengotorkan bandaraya, menyesakkan lalulintas dan menghuru-harakan keadaan yang kotor? Atau perhimpunan anti-“Kotor” 2.0 yang bertujuan menghalang pengacau-pengacau ketenteraman awam itu yang kotor?

Saya fikir, budak yang belum memaiyiz sekali pun mampu berfikir secara waras bahawa Mat Sabu dan “Kotor” 2.0 memang beniat kotor, busuk, jahat dan melampau berbanding perhimpunan Perkasa dan Pemuda UMNO yang mahu menghentikan perosak keamanan rakyat itu. Jelas sekali kesemua hujah Mat Sabu itu tidak boleh dipakai semuanya.

Justeru itu, saya berpendapat, adalah sangat relevan sekali untuk para penyokong parti pembangkang dan rakyat yang terpengaruh dengan dakyah palsu pembangkang ini untuk berfikir 1,000 kali sebelum menyertai perhimpunan tidak bermanfaat ini. Usah berikan sokongan kepada perkara “lagha” yang tidak diajar Islam. Hanya Pas saja yang mengajar begitu, Islam tidak!

Sumber: Klil tang ni...

Hahahahaaa..!!! Puas hati aku Malaysiakini kena dengan Hakim Mahkamah..!!!


Perbicaraan Dr. Mohamad Khir Toyo hari ini dikejutkan dengan perkara berbangkit mengenai laporan bohong oleh Malaysiakini.com.

Seperti dilaporkan oleh Facebook: Live Perbicaraan Dr Khir Toyo, peguam bela Dr Khir telah membangkitkan isu laporan bohong oleh Malaysiakini mengenai perbicaraan semalam, “PKNS: Shamsuddin’s firm given ‘rare’ treatment”.

Pendakwaraya kemudiannya memaklumkan kepada Hakim Datuk Mokhtaruddin Mohd Baki bahawa beliau telah menyemak transkrip perbicaraan dan mendapati tiada soalan dan jawapan seperti yang ditulis oleh Malaysiakini dalam tajuk berita dan juga para 8 berita tersebut.

Berita para 8 Malaysiakini.com tersebut:

“But questioned by the judge, Justice Mohtaruddin Baki, he admitted that the move to scrap the performance bond was “rare” for PKNS.”

Hakim kemudiannya merujuk nota beliau dan menyatakan beliau hanya bertanyakan dua soalan kepada Datuk Harun Salim yang salah satunya ialah mengenai tanah tersebut milik siapa, PKNS atau Kerajaan Negeri.

Hakim kemudiannya memberi amaran kepada Malaysiakini agar tidak memutarbelitkan prosiding mahkamah. Hakim juga mengingatkan semua wartawan agar melaporkan dengan tepat prosiding mahkamah.

Wartawan Malaysiakini terbabit berada di dalam mahkamah tetapi hanya mendiamkan diri.Wartawan terbabit tidak hadir dalam prosiding awal keterangan Datuk Harun, beliau hanya hadir ketika keterangan Datuk Harun hampir berakhir iaitu sesi sebelah petang.



Sumber: Click sini!

Woi KJ..!!! Bloodyfool hang..!!! Nak kena "terbey" dengan PERKASA kaaa???


Oi KJ..! Ni apa kejadahnya pulak ni? Awat yang hang tiba-tiba ja bantai PERKASA? Hang jeles tang mana? PERKASA ada bantai hang ka sebelum ni? Hang nak kena "terbey" (lastik) kepala ka???

Tiba-tiba yang hang tuduh PERKASA rasis ni apahal??? Rujuk sini. Apa yang hang tau pasai PERKASA? Aku rasa hang ni memang nak mampoih dah niiii...

Kalau hang nak tau, salah satu kenyataan Ibrahim Ali kepada ikrar Pemuda UMNO nak turun padang bantah perhimpunan KOTOR 2.0 tu ialah...
"Saya puji tindakan Pemuda UMNO untuk turun membantah perhimpunan yang diketuai Ambiga 9 Julai ini...

Kalau hang nak tau, Tok Him sikit pun tak bantai Pemuda UMNO. Dia cuma kata nak buat berasingan dengan Pemuda UMNO sebab tak mau dilihat PERKASA menjadi alat politik UMNO. PERKASA merupakan NGO, bukan parti politik! Itu saja yang dia kata.

Tapi yang hang tiba-tiba bantai Tok Him ni apahal pulak??? Rasis tang mana? Kalau hang nak tau, masa majlis pelancaran hari tu, lebih 300 orang berbangsa CINA hadir untuk sama-sama join Tok Him tau! Pemuda UMNO mana? Dok "mengheluh" (tidur) kat rumah kot? Ka dok tengok wayang?

Woi KJ..kalau lagu ni la perangai hang, saya rasa, hang tak mampu pi jauh dah. Pemilihan kali ni lingkup la hang. Takdak harapan langsung! Otak ada, tapi otak yang menguntungkan kepentingan diri sendiri, bukan Melayu pun! Hang tak dak adab, kurang ajaq, bloodyfool!!!

Gambar Panasss..!!! Sekitar Majlis Pelancaran Kotor 2.0 oleh AMBIGAOUSSS..!!!


Semalam, saya sekali lagi tidak sempat nak upload gambar-gambar orang-orang bingai sebagaimana yang saya katakan. Maafkan saya, memang saya busy sikit kebelakangan ni. Banyak komitmen! Namun...saya tak pernah lupakan janji saya...Oleh itu...

Berikut adalah beberapa keping gambar yang sempat saya rakamkan pada Majlis Pelancaran Orang-Orang Jahat, Pengkhianat, Pengacau, Pencetus Huru-Hara Kotorkan Malaysia 2.0, yang berlangsung di Chinese Assembly Hall (tempat orang jahat jugak ni, sebab pemilik dewan tu pun declare sokong Kotor 2.0!).

Saya menggunakan "DSLR Nikon D99990000 HD Latest Coolpix" dengan lense 4000f-80,000f. Dalam dunia ni, mungkin saya sorang saja yang ada kamera jenis lagu ni...so jangan marah la kalau gambar tu agak "terlalu sharp", "terlalu cantik warna"nya, etc...terimalah seadanya. Saya baru belajar je pakai kamera "canggih" ni...hahahahaaaaaa...


Ayyoyoooo..!!! Ayyoyoooo..!!! Ammaaa...Appaaaaa..!!! Itu Ibrahim mau turun juga kaaaa..???


Ada nampak ini buku ka? Saya akan baling ini buku pada itu Ibrahim Ali jugaaaa...


A. Samad Janggut..? Apa kena mengena Pilihanraya dengan kesusasteraan Bahasa Melayu???


Aci..ada jual itu ubat kutu ka? Saya ada kutu ini macam besar juga celah ini janggut...ada ka?


Hisyamuddin Rais..ini memang bapak sosialis nihh..!!! Rasa nak baling kerusi je time tu...


Dia dok sebok lelong merchandise Kotor 2.0 yang dijual..promoted by Malaysiakini..!!!


Kalau korang jumpa mamat-mamat ni kat tepi jalan...lempang je terus...!!! Nyusahkan orang jer...!!!


Perghhh...CheguBard usha aku semacam je semalam...heheheheeee...


Aku tak nampak pulak Sam Ketot...Chegubard ada, Sam Ketot mesti takdak...muahahaaa..


Ni la kepala-kepala mangkuk berayun yang nak nyusahkan rakyat tu...


Korang nampak tak minah yang pakai jubah pink tu..tu Fadiah, Lawyer For Liberty..tersengih macam kerang busuk..rasa macam nak lempang orang pun ada malam tu...

Sebahagian dari "200,000 orang" yang hadir pada majlis tersebut...- malaysiakini


Sebahagian dari "100,000 orang" lagi hadirin, termasuk seorang minah saleh yang ikut boyfriendnya, seorang lelaki Cina...


Korang tetengok la..mana tau terjumpa diorang tengah jalan..ketuk kepala diorang sekali..!!!

p/s: Actually, majlis ni turut dihadiri oleh Teresa Kok, Nurul Izzah, Syed Azman, Sivarasa and a few Pakatan Haram punya politicians. Ambiga kata Bersih 2.0 tak libatkan politik! Kepala hotak dia...

Nantikannn..!!! Gambar-gambar Ambiga dan "Orang" tu di Majlis Pelancaran Kotor 2.0 - Chinese Assembly Hall...!!!


Ni baru 2 keping jer...tungguuuu...ada lagiiii..!!!

Assalamualaikum, selamat pagi dan salam 1Malaysia semua...

Anda semua berminat untuk melihat gambar-gambar sekitar Majlis Pelancaran Kotor 2.0 yang berlangsung di Chinese Assembly Hall baru-baru ni?

Pada petang hari tu, PERKASA lancarkan majlis Pelancaran Gerak Aman - Bantah Kotor 2.0. Gambarnya saya sudah pamerkan di sini.

Dan di sebelah malamnya pula, Ambiga bingai pula melancarkan Kotor 2.0 di Chinese Assembly Hall di jalan Maharajalela. Seramai lebih 200,000 orang yang hadir dalam majlis Ambiga tu. Pendek kata, kalau KJ tengok, mesti dia terkencing dalam seluar macam Sam Ketot tu haaaa....

Nantikan gambar-gambar tersebut. Ia akan muncul tepat jam 12.10 tengahari ini, insyaAllah. Kalian boleh tengok muka-muka yang korang sendiri tak sangka! Tak ada kena mengena dengan perjuangan dia pun, dia turut hadir dalam majlis tu...

Siapakah "orang" itu? Nantikan pada jam 12.10 tengahari ini...!!!! Tungguuu....!!!

Monday, June 20, 2011

Gemparrr..!!! Mahfuz berjaya disingkir Azizan Razak...!!!!


Memang perit untuk Mahfuz apabila dicantassss oleh Azizan Razak. Pedih bebbb..!!! Khabarnya, dah lama dia dok "aim" kerusi MB Kedah. Dah lama dia jeling kerusi Pesuruhjaya Pas Kedah. Akhirnya...Mahfuz dicantasssss jua...heheheeeee..

Bijak betul Azizan Razak. Tu la, dia dah habaq dah awal-awal dulu. Kalau berani, lawan la dia secara berdepan. Tapi memandangkan Mahfuz hanya berani ikut pintu belakang, gunakan proksi-proksi ADUN-ADUN tertentu..akhirnya impian Mahfuz musnah..punah!

Azizan memang hebat. Sebenarnya, ramai yang dok jangka Azizan akan digugurkan dari terus memimpin Pas Kedah. Actually, depa hanya nak "muzium"kan Azizan sebagai "penasihat Pas Kedah" saja, dengan alasan kesihatan Azizan yang kurang baik...

Tapi malangnya, depa pulak yang kena cantas. Saya masih boleh terima Taib Azamuddin digugurkan. Ustaz tu dah uzur sangat dah. Tak mampu perform di Baling (tapi Aziz Rempit kalah jugak dengan Ustaz Taib Azamuddin ni!). Yang saya terkejut ialah pengguguran Mahfuz...memang sadis bebbbb..!!!

Arakian begitu nasib Mahfuz, maka usahlah Mr. Bean itu bermimpi mengidamkan kerusi MB. Silap haribulan, dengan proksi-proksi dia tu pun kena "punggai" (baling/campak) masuk Hutan Kampung! Sabar aje la ye Mahfuz, yer...

p/s: Tu laaa..saya dah kata..jangan lawan...tapi Mahfuz nak lawan jugak..kan dah kena!!! Teringat kes dia komplen pasal kontrak kat Insaniah Kuala Ketil hari tu..heheheheheeeeee....

Pendedahan yang dijanjikan..!!! Gelombang Merah Kedah bakal terpadam oleh tangan UMNO sendiri..?


Sebenarnya, agak berat hati saya untuk menulis mengenai perkara ini. Namun, saya fikir, sekiranya saya pendamkan cerita ini pun, ia tidak memberi sebarang faedah selain menyembunyikan "penyakit" yang telah lama bersarang di dalam kepimpinan UMNO Kedah, amnya.

Justeru itu, biarlah saya ceritakan sedikit sebanyak apa yang telah diluahkan oleh seorang sahabat dari Kedah yang sempat saya temui semalam. Sekiranya dibiarkan "virus" ini, saya risau ia akan terus membarah di sana...

Menurut sahabat saya, keadaan UMNO Kedah sangat parah pada ketika ini. Kepimpinan baru yang diharapkan lebih terbuka, dilihat lebih tertutup.

Saya bertanya, apa yang "parah"? Apa yang "tertutup"?

Sahabat saya menjawab, ada seorang pemimpin UMNO Kedah yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian sedang menyekat program-program ceramah yang dihadiri Timbalannya. Menurut sahabat saya, Timbalan Ketua UMNO Bahagian itu sangat aktif bergerak bersama PERKASA di dalam ceramah-ceramah di seluruh Kedah. Boleh dikatakan setiap malam mereka berceramah.

Namun, mungkin kerana takut dengan bayangan sendiri, Ketua Bahagian itu mengarahkan agar pihak tertentu untuk tidak membenarkan dewan atau lokasi ceramah itu digunakan oleh pihak PERKASA. Dengan itu, populariti yang diraih oleh Timbalannya akan tersekat. Begitu ceritanya...

Saya bertanya, apa kena mengena UMNO dengan PERKASA? Menurut sahabat saya, UMNO kurang mendapat sambutan di Kedah buat masa ini. PERKASA dilihat lebih menonjol. Sebagai contoh, seorang dari pemimpin kanan PERKASA Kedah turut dipanggil oleh beberapa UMNO Bahagian untuk berucap memberi ceramah di majlis-majlis UMNO. Menurutnya, ini adalah kerana majlis anjuran UMNO kurang mendapat sambutan tanpa sokongan PERKASA.

Oleh itu, sahabat saya berkata, UMNO Negeri perlu bekerjasama memberi ruang kepada PERKASA untuk giat aktif dalam aktiviti ceramah mereka. Dengan menyekat PERKASA, UMNO akan dilihat "buruk" oleh orang ramai. Begitu rupanya...

Sebenarnya, sahabat saya ada memberitahu siapa Ketua UMNO Bahagian dan Timbalannya yang dimaksudkan dalam ceritanya itu. Namun, biarlah saya rahsiakan buat masa ini...

Apa cerita ni UMNO Kedah? Betul ka dakwaan sahabat saya itu? Sekiranya tidak, saya fikir UMNO Kedah perlu memberi penjelasannya di laman web portalnya. UMNO Kedah sudah ada laman web portal, kan? Namun, jawablah seikhlasnya. Saya fikir, UMNO Kedah perlu diberi peluang membela diri meskipun saya sudah diberitahu mengenai "jawapan" yang akan saya terima kelak.

Menurut sahabat saya, Timbalan Ketua UMNO Bahagian itu ada bertanya sendiri kepada Ketua Bahagiannya, apakah beliau ada masalah dengan Timbalannya itu? Namun Ketuanya menjawab, "tidak, tak ada apa-apa masalah..". Namun, Timbalannya itu "disekat" juga pergerakannya untuk berceramah menyampaikan mesej kepada rakyat.

Saya khuatir dengan senario yang berlaku di dalam UMNO Kedah kini. Menurut sahabat saya, dia langsung tidak yakin tentang peluang UMNO/BN Kedah untuk menawan Kedah dari tangan PAS semula. "Immpossible, sangat mustahil untuk UMNO Kedah dapat tawan Kedah sekiranya terus bersikap begini", katanya (Sebenarnya, kata-kata sahabat saya ini lebih keras dari apa yang saya ungkapkan, namun sengaja saya edit sikit supaya pemimpin UMNO Kedah dapat menerima teguran dan berfikir tanpa emosi marah).

Justeru itu, saya fikir, UMNO Kedah perlu duduk semeja. Saya fikir Datuk Mukhriz mampu menyelesaikan perkara ini. Menurut rakan-rakan blogger Kedah yang saya kenali, Datuk Mukhriz sememangnya berkemampuan. Pada hemat saya, selesaikanlah segera sebelum Gelombang Merah Kedah terpadam oleh tangan UMNO sendiri...

Panassss...!!! Blog ini bakal membakar Gelombang Merah Kedah...!!! Ceciter--ceciter...


Kepada peminat-peminat politik Kedah, saya akan mendedahkan sesuatu mengenai keadaan semasa politik negeri jelapang padi pada hari ini. Nantikan pendedahan itu. Pada saya, perkara ini perlu saya dedahkan sebagai iktibar demi kebaikan semua.

Mungkin entry saya itu akan mengguris hati beberapa pihak. Namun, setelah mendengar cerita dari sahabat saya yang bertandang ke Majlis Pelancaran Anti Bersih oleh PERKASA semalam, saya fikir saya perlu menegur lagi...

Nantikan entry tersebut dalam masa terdekat...

p/s: Tak berapa nak sempat menulis walau hati meronta-ronta untuk mendedahkan. Namun, apakan daya...saya kerja makan gaji...kenalah jaga periuk nasi! Okay bro..nantikan pendedahan saya hari ini..insyaAllah..!!!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!