Iklan Berbayar

Ucapan Aidilfitri Mukhriz Dan Rakyat Kedah...

Tuesday, June 7, 2011

Sejuk brooo..!!! Sejukkk..!!! Exco Agama rasmi Pesta daging Babi di P.Pinang..!!!


Masyarakat Islam di P.Pinang hari ini digemparkan dengan pendedahan media tentang sebuah Pesta Coklat Antarabangsa yang diadakan di negeri itu, tidak menjual coklat, sebaliknya lebih 90% gerai disitu menjual makanan tidak halal serta daging BABI..

Pesta yang kononnya menjual coklat berkualiti dari luar negara ini berlangsung selama 3 hari bermula dari 3 hingga 5 Jun di di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).

Dari 50 buah gerai yang ada di Pesta tersebut, hanya 5 sahaja yang benar-benar menjual coklat yang kononnya diimport dari luar negara. Tetapi ramai pengunjung yang merungut kerana coklat yang dipamerkan di 5 gerai tersebut, mudah diperolehi di pasaraya-pasaraya besar dalam negara.

Ramai penduduk negeri itu khususnya berbangsa melayu dan beragama Islam berasa tertipu dengan pihak penganjur kerana mereka menjual daging BABI serta makanan yang tak halal secara berselindung disebalik Pesta Coklat Antarabangsa.

Pengunjung Islam yang datang dari luar P.Pinang juga merungut sebab mereka tidak dimaklumkan tentang kewujudan gerai-gerai menjual daging BABI salai dan juga makanan tak halal di Pesta berkenaan.

Majlis perasmian Pesta tersebut oleh Exco Agama Islam Negeri, Malik Kassim juga menimbulkan banyak persoalan. Mengapakah seorang Exco Agama sanggup merasmikan sebuah Pesta yang menjual daging BABI dan juga makanan tak halal?

Mustahil Malik Kassim sebagai seorang Exco Agama tak mengetahui tentang kewujudan penjualan daging BABI dan juga makanan tak halal di Pesta tersebut? Tambahan pula, Pesta berkenaan dianjurkan oleh sebuah Syarikat Pengedar Daging BABI Salai terkemuka Singapura..

Apakah Malik Kassim dan Lim Guan Eng selaku pentadbir negeri P.Pinang mahukan bangsa melayu dan masyarakat yang beragama Islam di negeri itu makan benda-benda yang memang secara jelas diharamkan dalam Islam?

Apakah Malik Kassim sengaja mengambil mudah tentang hukum agama semata-mata mahu membodek kepimpinan kafir Lim Guan Eng dan juga DAP negeri? Jika Malik Kassim sebagai Exco Agama Islam negeri pun tak peka dengan hukum-hukum agama, bagaimanakah nasib umat Islam yang menjadi majoriti negeri P.Pinang itu?

Apa yang berlaku di Pulau Pinang ini membuktikan kepada kita betapa pentingnya seorang pemimpin atasan yang peka tentang sensitiviti masyarakat. Apatah lagi di Malaysia ini masyarakat Islam menjadi penduduk majoriti.

Jika rakyat memilih pemimpin kafir yang hanya tahu berslogan Islamik dan berlakon mentadbir gaya kepimpinan khalifah Islam, nyata Islam dan umatnya sendiri akan dipandang rendah martabatnya di negara ini...

Sumber: MyKMU.net

Sejukkkkk sesangattt..!!! Ini rupanya "Pedang Allah" yang buat video clip tak senonoh tuuu..!!!

Inilah rupanya "Pedang Allah" yang buat video klip tak senonoh tu...!!!

Panas jugak hati ini bila membaca twitter dan melihat sikap Gambit Saifullah, pengarah klip video "Marilah". Dalam video klip itu Gambit Saifullah mengarahkan Shah Jazzle dan Prema Yin melakokan adegan "pasangan suami isteri yang sedang ghairah berkelamin". Kononnya, klip video itu untuk tontonan luar negara!

Hebat benar alasan Gambit Saifullah untuk menghalalkan perkara yang haram!

Cuba tengok apa yang ditulis di twitternya...kurang ajar betul..!!!

Saya andaikan nama "Gambit" itu adalah nama glemer, manakala "Saifullah" adalah namanya yang sebenar. Untuk pengetahuan pengarah tersebut, "Saifullah" membawa maksud "pedang Allah" dan gelaran sebegitu pernah diberikan kepada pahlawan Islam yang digeruni, Khalid Ibnu Al-Walid.

Oleh itu, saya mengandaikan Gambit Saifullah beragama Islam. Namun, sebagai seorang pengarah yang beragama Islam, apakah dia tidak peka pada hukum halal dan haram dalam Islam? Bukan saja berpegangan tangan sesama bukan muhrim, malah melakonkan adegan panas antara suami isteri! Siapa nak tanggung dosa Shah Jazzle dan Prema Yin?

Cuba tengok...cari la idea lain kalau nak tunjuk intim pun..ini bukan hollywood brooo...

Shah Jazzle ada membuat permohonan maaf kepada semua rakyat Malaysia, terutamanya yang beragama Islam. Sekurang-kurangnya dia meminta maaf. Tapi maaf tu, maaf la jugak, lain kali jangan buat lagi. Fikir dulu sebelum buat apa-apa pun! Rujuk pada Islam dulu!

Tapi, Saifullah ternyata angkuh apabila mempertahankan tindakannya itu. Malah cuba memberikan "lame excuse" untuk menegakkan benang yang basah! Video klip itu untuk tontonan luar negara? Video klip berbahasa Melayu? Jangan nak temberanglah, bro! Orang bodoh saja yang beri alasan begitu. Bro nak tunjukkan kebodohan sendiri di khalayak ramai ke?

Sudahlah begitu, Saifullah ni melenting pula bila ditegur! Adakah patut dia meng"anjing"kan sesiapa saja yang menegurnya. Cuba lihat twitternya, adakah terpamer kekesalan dari respon yang diberikan itu? Angkuh benar! Sudahlah buat sesuatu yang haram, bila ditegur, dianjingkan pulak kita. Wajarkah begitu?

Pasa saya, Gambit Saifullah wajar di "ban" sahaja dari sebarang aktiviti hiburan tanahair. Sesiapa yang menyokong atau memberikannya ruang untuk berkarya, turut wajar diboikot! Gambit Saifullah harus di "gam"..!!!

Kecuali, dia bertindak memohon ampun dari Allah, serta bertaubat dari dosanya itu. Kemudian, dia mesti mengeluarkan kenyataan meminta maaf secara terbuka atas ketelanjurannya mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pihak yang menegurnya. Dan dia perlu dipantau beberapa tahun agar tidak mengulang perkara-perkara yang menghalalkan perkara yang haram! Itu sebagai pengajaran.

Jika tidak, biarlah karier seninya berkubur selamanya. Industri hiburan tanahair tidak memerlukan seorang karyawan yang bersikap kurang ajar pada hukum Islam. Industri hiburan negara tidak memerlukan seorang karyawan yang tidak menghormati sensitiviti umat Islam dan budaya ketimuran. Buat masa ini, Gambit Saifullah harus dihukum!

KPKK harus bertindak..!!!

Mampukah Mat Sabu menggalas harapan Pas?


Muktamar Pas ke-57 telah berakhir dengan menyaksikan keputusan pemilihan pucuk pimpinan yang paling sengit dalam sejarah, namun saf kepimpinan baru yang terpilih kali ini disifatkan sebagai yang terbaik dalam sejarah parti itu.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pucuk pimpinan parti itu kali ini mempamerkan gabungan terhebat antara golongan ulama dan profesional Pas, serta dijangka bakal menguatkan jentera parti bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang.

Meskipun begitu, cakap-cakap politik menyifatkan kemenangan Mohamad Sabu sebagai Timbalan Presiden Pas bakal membuka lembaran baru untuk parti itu yang selama ini hanya di anggap sebagai ‘parti kelas ketiga’ oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Pada sesi yang lalu, ketika Nasharuddin Mat Isa menyandang jawatan Timbalan Presiden, Pas dilihat sangat lemah apabila berhadapan dengan PKR atau DAP di dalam beberapa perkara dasar yang menjadi pertikaian antara parti yang membentuk Pakatan Rakyat itu.

Abdul Hadi sememangnya mengakui bahawa terdapat perbezaan ketara mengenai dasar, ideologi dan perjuangan antara ketiga-tiga parti Pakatan Rakyat itu, namun mungkin kerana Pas sebelum ini bersikap pasif serta enggan bertelingkah pada hubungan yang masih setahun jagung itu, maka mungkin parti itu mengambil sikap mengalah.

Ekoran sikap mengalah oleh Abdul Hadi, dan Nasharuddin yang menjadi Timbalannya itu hanya berdiam diri, maka Pas dilihat seolah-olah ‘termakan nasi kangkang’ apabila hanya menurut apa saja dasar serta tindakan rakan-rakan politiknya itu walaupun terpaksa mengorbankan prinsip perjuangan mereka.

Misalnya, kes rampasan arak yang berlaku di Shah Alam yang dilakukan oleh Datuk Hassan Ali yang merupakan Exco Kerajaan Negeri yang dipertanggungjawabkan berkenaan hal ehwal agama Islam Selangor, terpaksa dikembalikan apabila pemimpin DAP, Ronnie Liu, campur tangan.

Contoh yang paling jelas yang membuktikan Pas terpaksa menggadai perjuangan asal parti itu sejak 60 tahun ditubuhkan ialah apabila pucuk pimpinannya terpaksa bersetuju dengan penubuhan negara kebajikan, di mana Pas dilihat seolah-olah ‘dipaksa’ melupakan agenda asal mereka untuk menubuhkan negara Islam, atau ‘daulah Islamiyyah’.

Namun, dengan terpilihnya Mohamad Sabu sebagai Timbalan Presiden bagi sesi 2011-2013 kali ini dikhabarkan bakal menyaksikan perubahan di dalam hubungan di antara PAS, PKR dan DAP yang hanya baru di’ijab kabul’kan sejak tiga tahun lalu.

Mereka-mereka yang mengikuti perkembangan semasa politik tanahair tentunya arif tentang hubungan dingin di antara Mohamad Sabu dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, serta menurut desas-desus politik, pertelingkahan antara mereka adalah serius dan bersifat peribadi.

Sejarah menceritakan betapa Mohamad Sabu membenci Anwar. Sejak Anwar mengisytiharkan dirinya menyertai UMNO pada tahu 1982, tidak henti-henti Mohamad Sabu menyerangnya. Tidak mengira apa jua isu, Mohamad yang lebih dikenali sebagai ‘Mat Sabu’ itu seolah-olah tidak memberi ruang langsung untuk Anwar ‘bernafas’. Ada saja yang tak kena pada Anwar di mata Mat Sabu.

Sebagai contoh, Mat Sabu adalah individu yang bertanggungjawab yang menggelarkan Anwar dengan gelaran ‘Al-Juburi’, meskipun ketika itu tidak ada sebarang dakwaan serius mengenai penglibatan Anwar dengan aktiviti meliwat.

Malah pada satu masa, Mat Sabu turut bergandingan bersama Karpal Singh di dalam Dewan Parlimen untuk mendesak pihak Kerajaan untuk menyiasat Anwar, yang ketika itu sebagai Timbalan Perdana Menteri, di atas dakwaan meliwat dan mereka turut mendakwa memiliki bukti kukuh mengenai dakwaan itu.

Mungkin di atas sikap Mat Sabu yang kerap menyerang Anwar itu, maka mereka berdua ‘berkerat rotan’ dan ‘tidak sebulu’ sehingga kini.

Meskipun Mohamad Sabu memberitahu mynewshub.my bahawa beliau telah berhenti menyerang Anwar sejak Anwar bertukar menjadi pembangkang, tidak semestinya hubungan dingin dan pertelingkahan antara mereka berdua turut reda.

Mungkin kedua-dua tokoh pembangkang itu mampu ‘berlakon’ intim bersama di hadapan penyokong-penyokong pembangkang dan menafikan sebarang sengketa antara mereka, namun hakikatnya, ramai yang sedar bahawa hubungan mereka sememangnya ‘tidak berlaga angin’.

Sebenarnya, menurut tinjauan saya pada Muktamar Pas baru-baru ini, cakap-cakap antara perwakilan di gerai-gerai makan di sekitar Markaz Tabiyah Pas Taman Melewar itu membayangkan harapan mereka terhadap Mat Sabu bagi mengembalikan maruah Pas di dalam Pakatan Rakyat.

Mereka mengharapkan agar Mat Sabu mampu menjadi Pas sebagai parti dominan di dalam Pakatan Rakyat memandangkan suara parti itu yang sering tenggelam pada setiap perkara yang diputuskan di dalam keputusan dan tindakan pakatan itu.

Mampukah Mat Sabu menggalas harapan dan mengkabulkan impian para perwakilan Pas, hanya masa sahaja yang akan menentukan. Mohamad Sabu tidak punya banyak masa untuk membuktikan kemampuannya menonjolkan kehebatan Pas di dalam Pakatan Rakyat, Pilihanraya Umum ke-13 diramal bakal berlangsung pada tahun ini atau tahun depan sahaja.

Sekiranya Mat Sabu gagal memenuhi harapan perwakilan ini, maka mungkin Mat Sabu bakal mengikut jejak langkah Nasharuddin memandangkan lebih dari enam orang yang akan mengintai-ngintai untuk mengambil alih tempatnya untuk menjadi orang nombor dua parti itu.

Sumber: MyKMU.net

Sejuuukkk menggigilll..!!! Hadi ni faham ke tidak ni..???


Hadi memberitahu para perwakilan bahawa video seks yang dikaitkan dengan Anwar hanyalah "besi" dan tidak boleh dijadikan saksi bagi memberi keterangan untuk menuduh Anwar berzina. Benar. Saya setuju dengan Hadi. Memang video tersebut hanyalah "besi" dan tidak boleh dijadikan saksi untuk pertuduhan zina.

Bagaimanapun, siapa pula yang menyatakan video seks itu boleh dijadikan "saksi" pertuduhan kes? Siapa pula yang menuduh Anwar berzina? Hadi faham atau tidak tentang pertuduhan dan akuan sumpah laknat yang dilakukan Eskay?

Saya ingin jelaskan kepada Hadi yang keliru itu bahawa rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu adalah "bahan bukti", dan bukannya "saksi" sebagaimana yang dinyatakan pada pak-pak lebai Pas pada Muktamar Pas baru-baru ini.

Dalam konteks ini, Hadi gagal untuk membezakan antara bahan bukti dan saksi. Bahan bukti adalah "sesuatu" yang menerangkan kesahihan sesuatu kes, manakala saksi pula adalah "seseorang" yang boleh memberikan keterangan melalui pengalamannya. Adalah sangat berbeza untuk dibandingkan antara "bahan bukti" dan "saksi".

Justeru itu, suka saya jelaskan pada Hadi bahawa video seks tersebut adalah "bahan bukti" dan bukan "saksi" sebagaimana yang dia gunakan dalam ucapan penggulungannya selaku Presiden dua hari lepas. Harap Hadi jelas.

Seperkara lagi, ingin juga dijelaskan pada Hadi bahawa tidak ada sesiapa pun yang menuduh Anwar sebagai berzina, sebagaimana yang dikatakannya. Oleh itu, tidak perlulah Eskay membawa empat orang saksi yang adil, lagi tidak fasik untuk menjadi saksi pertuduhannya itu.

Hadi harus jelas dalam perkara ini bahawa Eskay hanya menuduh Anwar wujud di dalam rakaman tersebut, termasuk dirinya sendiri. Itu pengisian sumpah laknat Eskay tempohari. Tidak pun Eskay bersumpah bahawa "dia bersaksi bahawa dia melihat Anwar berzina".

Justeru itu, memandangkan ini adalah bukan pertuduhan zina, maka Eskay secara jelas tidak boleh dikaitkan dengan sebarang hukum hudud, termasuk qazaf. Meskipun secara visualnya menunjukkan lelaki yang mirip Anwar itu sebagai melakukan zina, namun tidak semestinya dia berzina.

Ini adalah kerana menurut hukum pertuduhan zina, saksi yang menuduh perlakuan itu mestilah melihat perlakuan zina itu secara jelas dan terang, bahawa perlakuan pelakunya adalah seperti "jari yang dimasukkan cincin". Malah saksi itu juga mesti terdiri dari empat orang yang adil dan tidak fasiq.

Memandangkan syarat-syarat yang ketat itu, maka berkemungkinan itulah Eskay hanya menuduh Anwar sebagai wujud dalam video seks tersebut, dan tidak menuduhnya berzina. Eskay mungkin sedar bahawa dia tidak punya empat saksi yang adil dan tidak fasiq untuk menuduh Anwar berzina. Menuduh Anwar sebagai wujud dalam video tersebut adalah memadai.

Justeru Eskay sudah bersumpah laknat, dan Anwar enggan membalas, Hadi sebagai Presiden sebuah parti yang kononnya terlalu Islam melebihi orang lain, maka sewajarnya Hadi menasihatkan Anwar supaya membersihkan namanya mengikut cara Islam yang lebih dipercayai keadilannya.

Sepatutnya Hadi bukannya terus membela Anwar, kerana Hadi sendiri tidak tahu sama ada Anwar atau Eskay yang benar. Hadi tidak ada bersama Eskay mahupun Anwar ketika masa rakaman video tersebut. Oleh itu, Hadi sebagai seorang yang menggambarkan dirinya adil, tidak wajar untuk terus membuat keputusan sendiri dengan menyalahkan Eskay dan membela Anwar.

Pada hemat saya, inilah jadinya apabila sesuatu perkara itu dicampur adukkan dengan pandangan politik mendahului segalanya sebelum dirujuk dengan kaedah Islam. Benarkah Hadi mendahulukan Islam sebagai rujukannya dalam semua perkara, atau dia mendahului fikrah politik untuk setiap maslahah dan muamalahnya? Atau ini juga salah satu "tahalluf siyasi" dari Hadi? Kalian fikirkanlah sendiri.

Sumber: MyKMU.net

Sunday, June 5, 2011

Sejukkkk..!!! Barisan baru kepimpinan Pas yang paling hebat???


Saya meneliti proses ucapan penggulungan di Muktamar Pas tadi. Mat Sabu dan Naib-Naib Presiden Pas yang baru dipilih turut diberi peluang berucap. Memang hebat bunyi ucapan mereka, namun ucapan-ucapan itu tidak lebih bersifat "masuk lif, tekan sendiri"!

Bermula dari Muslimat, Pemuda, Mahfuz Al-Beanny, Husam, Din Puduraya hinggalah kepada Presiden, semuanya puji diri sendiri. Kononnya pucuk pimpinan Pas yang terpilih kali ini adalah yag terbaik, terkuat dan paling hebat pernah dihasilkan! Perrrgghhh..!!! Hebat benar...

Hebat sangat ke? Kalau hebat sangat, kuat sangat, terbaik sangat, cubalah keluar dari Pakatan Haram tu! Cuba stand alone. Amacam? Berani? Mesti tak berani punyaaa..!!! Tapi, macam biasalah, takkan nak mengaku "tak berani", tentu bagi alasan lain punyaaa..

Betul ke ini barisan pucuk pimpinan Pas yang paling hebat, terbaik dan terkuat? Jadi barisan kepimpinan Pas sebelum-sebelum ini tak kuatlah ye? Masa zaman Ustaz Fuad, Burhanudin Helmi, Yusof Rawa, Asri Muda, Fadzil Noor, maka Pas tak kuatlah ya? Masa Nasharudin jadi Timbalan Presiden tak kuatlah ya? Heheheeee...cuba jawab!

Sekitar hari terakhir Muktamar PAS 2011




Ermmm..penat! Penat badan, penat otak. Tiga hari saya berkampung di Muktamar Pas di Taman Melewar dan selama tiga harilah juga saya mendengar pembohongan, cercaan, dan corak pemikiran yang dangkal yang disulam dengan ayat Al-Quran dan Hadith yang dimanipulasi untuk kepentingan politik mereka.

Itulah gaya politik Pas sekarang. Politik munafik yang mempergunakan agama demi kepentingan politik! Itulah yang saya dapat simpulkan sepanjang tiga hari di Muktamar politik songsang Pas.

Saya sebenarnya bersama beberapa sahabat saya yang turut hadir sebagai pemerhati dan ada yang bertugas di Muktamar tersebut. Setiap hari, selepas selesai majlis memesongkan fikiran umat Islam itu, kami akan bersantai bersama di kedai selepas solat maghrib.

Melalui perbualan bersama rakan-rakan saya, dapatlah saya simpulkan bahawa mereka melihat dengan Mat Sabu terpilij sebagai Timbalan Presiden, dia akan mendominasi kembali Pakatan dibawah Pas.

Selama ini, mereka melihat DAP menguasai PKR, manakala PKR pula mendominasi Pas yang dikeldaikan begitu mudah. Kini, dengan "musuh" Anwar ditabalkan sebagai Timbalan Presiden, mereka harap agar Mat Sabu mampu mengalahkan dominasi Anwar terhadap Pas, sekaligus DAP tak boleh melampau lagi.

Saya tanya, "mampukah Mat Sabu?". Mereke jawab, "Entahlah, mungkin mampu, mungkin tidak, sekurang-kurangnya Mat Sabu hanya kantoi khalwat dengan Normah, tapi Anwar dah kantoi banyak kali, bukan dengan perempuan saja, dengan lelaki pun ada..!!!". Berderai ketawa kami!

Saya tanya lagi, "Apa yang special Muktamar kali ini?". Sahabat saya jawab,"Erdogan menang, ulama kalah, Tok Guru tak sihat lagi, Ayah Chik (Hadi) banyak kali tersilap statement, seteru Anwar menang, budak belaan Anwar jadi Naib Presiden, kesimpulannya PAS mundur ke belakang!".

Heheheeee...mundur ke belakang? Maksud mereka, perbahasan PAS static dan stagnent, mendatar tanpa idea yang ada "wow factor". Setakat nak maki hamun UMNO, sesiapa pun boleh. Nampaknya tak ada seorang pun yang bahaskan supaya PAS stand alone...

Sahabat saya berkata, PAS sekarang cukup kuat. Tapi masih tak yakin dengan diri sendiri untuk stand alone. PAS masih mengharapkan PKR dan DAP meskipun mereka sedar mereka dibuli macam budak berhingus! Nampak lemah dan lesu!

Saya senyum. Pada saya, PAS patut kembali sebagaimana PAS 60 tahun dahulu. Tapi, rakan saya kata, mana ada lagi PAS yang macam tu. Dulu PAS ikhlas, tapi sekarang ni PAS lagi teruk dari UMNO, berebut nak jadi calon, tabur duit sana sini, kononnya sedekahhhh...

Dulu, sahabat saya kata, PAS datang Muktamar menumpang tidur dirumah saudara mara, rakan-rakan dan tidur dalam kereta. Sekarang ni, walaupun ada homestay ada di Taman Melewar, perwakilan lebih memilih untuk tinggal di The Legend, macam UMNO! Kereta mereka pun makin besar dan mewah! Tak caya? Sila tengok kereta Nizar..!!!

Saturday, June 4, 2011

Kantoi..!!! Dalang penubuhan IPP didedahkan..!!!


Oooo...rupa-rupanya orang yang menjadi dalang kepada IPP yang Anwar dok heboh-heboh tu ialah "mamat" ni..!!! Dah terbongkar dah dalang disebalik penubuhan IPP ini. Rupanya ada kaitan dengan mamat ni! Sila rujuk di SINI...!!!

Chehhh..!!! Dok pukul canang keliling Malaysia, keliling dunia dok perburuk-burukkan kerajaan tentan IPP. Rupa-rupanya...dialah yang mencipta IPP..!!! Memang banyak celaka ini worang...korang kenal tak sapa kat dalam gambar atas tu? Dialah dalang yang tubuhkan IPP tu!

Panasss..!!! Mat Sabu menang, Al-Juburi pening kepala..!!!




Nampaknya Pemilihan Pas pada Muktamar kali ini tidak boleh diselamatkan lagi. Pas semakin "mati" perjuangannya ekoran kemenangan Erdogan yang menguasai pucuk pimpinan Pas, kecuali bagi jawatan Presiden.

Bagaimanapun, saya merakamkan tahniah kepada "sahabat baik" Anwar, Mat Sabu yang berjaya menang sebagai Timbalan Presiden Pas. Saya rasa, Anwar mungkin menyumpah-nyumpah atas kemenangan Mat Sabu yang merupakan pengasas kepada gelaran "Al-Juburi" ini!

Sebagaimana kita tahu, hubungan Anwar-Mat Sabu memang tak pernah baik. Malah dikhabarkan bahawa pertelingkahan mereka memang serius hingga melibatkan pergaduhan secara peribadi (personal). Bukan hanya kerana gelaran "Al-Juburi" saja, sebenarnya banyak lagi "rahsia" Anwar yang ada dalam poket Mat Sabu! Mungkin itu yang dibimbangkan oleh Anwar...

Bagaimanapun, mungkin hati Anwar diubati dengan kemenangan Husam yang menjadi agennya di dalam Pas sejak sekian lama. "Pelaburan"nya terhadap Husam membuahkan hasil sedikit kali ini. Sekiranya Pok Nik mati pun sekali, Anwar ada "suara" jugak lagi dalam Pas!

Nampaknya, Pas sudah tidak lagi mementingkan kepimpinan ulama. Habis ulama dinyahkan. Mungkin ini kerja puak-puak Erdogan di dalam Pas. Sahabat-sahabat saya di dalam Pas, yang kebanyakkannya merupakan graduan dari Al-Azhar dan universiti-universiti di timur tengah turut menyatakan kekesalannya berhubung keputusan pemilihan Pas kali ini.

Saya kata pada sahabat saya yang sedang duduk di sebelah saya, "Bro, rasanya anta kena bertanding pemilihan Pas musim depan". Dengan selamba dia menjawab, "Ana tak gila jawatan macam puak-puak Erdogan tu..", katanya. Namun, sekiranya terpaksa, sahabat saya ini tidak menolak untuk bertanding sekiranya Erdogan terus merosakkan Pas pada masa akan datang!

Saya aminkan saja kata-katanya...

Panasss..!!! Muktamar PAS 2011: Negara Kebajikan BUNUH Negara Islam!


Saya rasa terpanggil untuk mengulas ucap dasar Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang berkata mengenai penubuhan “negara kebajikan”, semalam. Dia kemudiannya menegaskan di dalam kenyataan akhbarnya bahawa PAS kini menumpukan fokusnya terhadap negara kebajikan berbanding penubuhan “daulah Islamiyah” yang selama ini dilaung-laungkan oleh PAS sejak zaman penubuhan parti itu.

Kebetulan, saya melalui rakan PAS yang bertugas di Muktamar PAS kali ke-57, berjaya lolos masuk ke sidang media tersebut. Terkejut sungguh saya apabila Hadi menyatakan bahawa penubuhan “negara kebajikan” adalah lebih penting dari penubuhan “negara Islam”! Sebab itulah maka mungkin PAS kini melupakan agenda utamanya untuk menubuhkan negara Islam. Saya yakin, sekiranya Harun Din ada bersama ketika PC tersebut, tentunya kepala Hadi sudah kena “luku” dengannya!

Menurut Hadi, PAS kini tidak mengutamakan negara Islam kerana agenda itu berada di dalam agenda negara kebajikan. Hadi kata, Islam wujud di dalam lingkungan dan merupakan sebahagian dari kebajikan! Pelik betul kenyataannya kali ini.

Pada saya, kebajikanlah yang berada di dalam Islam. Sekiranya menubuhkan negara Islam, sudah tentu negara kebajikan akan terlaksana secara tak langsung kerana kebajikan itu sebahagian dari Islam! Bukannya Islam itu sebahagian dari kebajikan! Kenyataannya itu terbalik dan songsang sama sekali.Tak masuk dek akal pemikiran seorang muslim!!!

Cetek benar kefahaman Hadi tentang Islam. Apakah dia fikir hanya kerana memberikan alasan “tahalluf siyasi” maka PAS dibolehkan mengenepikan Islam dan meng”aula”kan kebajikan? Saya fikir, Hadi mungkin terdesak untuk menjawab begitu ekoran di asak wartawan berbangsa Cina yang bertanyakan tentang negara Islam tadi. Mungkin dia tertekan dan tak perasan bahawa dia telah tersalah beri kenyataan!

Mungkin juga Hadi berkata demikian untuk siaran akhbar Cina dan PAS ingin menarik undi bangsa Cina pada PRU13 kelak. Dengan mengutamakan agenda penubuhan negara kebajikan dan melupakan agenda negara Islam, maka mungkin Hadi fikir dia sudah bijak untuk membeli jiwa pemimpin DAP dan bangsa Cina yang turut hadir ketika dia menyampaikan ucapan dasarnya pagi semalam.

Pada hemat saya, mungkin Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh, Anwar, Azmin dan Eli Wong sedang berdekah-dekah ketawa mendengar kenyataan Hadi ini. Mungkin mereka sedang mentertawakan PAS yang berpresidenkan seorang yang “bodoh” dan tentunya orang-orang PAS akan mudah dipermainkan lagi selepas ini.

Memang benar pun PAS bodoh, sekiranya tidak, masakan mereka yang selalu jadi balaci pencacai keldaian PKR dan DAP selama ini! Siapa yang sanggup tidur atas jalan sambil pegang bendera? Pencacai PAS, bukan? Untuk pengetahuan pembaca semua, rakan-rakan PAS saya sangat malu dengan perbuatan bodoh itu dan mereka sendiri turut menggelar penyokong parti yang bersifat begitu sebagai “bodoh”, “tolol” dan “pencacai pengangkat najis DAP dan PKR”!

Justeru itu, secara tidak langsung, maka kini sudah sah bahawa PAS sudah melupakan agenda penubuhan negara Islam dan mendaulatkan Islam di negara ini. DAP dan PKR pastinya bersorak sakan. Rakan-rakan PAS saya menggetap bibir marah! Baguslah begitu.

Nampaknya UMNO lebih pantas dan lebih cerdik untuk mengisytiharkan negara ini sebagai negara Islam. Meskipun tidak mengamalkan perundangan Islam sepenuhnya, sesungguhkan Kerajaan kita sedang menuju ke arah itu dan cuma mengambil masa yang lebih sedikit ekoran tidak ada kerjasama dari PAS sendiri. Namun, dari segi dasarnya, UMNO bertahun-tahun membuktikan bahawa dasarnya terhadap Islam lebih sederhana, fundamental dan realistik berbanding PAS yang hanya cakap saja lebih!

Sumber: MyKMU.net

Panasss..!!! Hadi kutuk DAP kaki mabuk..!!!


Semalam, salah satu kenyataan Ayah Chik (Hadi) yang saya tak boleh lupa ialah...
"DAP kata mereka minum arak, kita tak boleh larang dia..."

Betullah tu! Memang betul tu! Mungkin sebab itulah Hasan Ali terpaksa pulangkan balik arak yang dia rampas di Shah Alam hari tu! Bagus betullah Hadi buat kenyataan begitu...

Pertamanya, secara tak langsung, Hadi mengaku bahawa DAP adalah peminum arak! Dalam kata lainnya, DAP memang kaki botol! Suka mabuk! Rasanya Ronnie Liu tentu suka dengan kenyataan Ayah Chik ini.

Sudah lebih 3 tahun PAS bersahabat dengan "syaitan" yang bernama DAP ini. Pada mulanya dulu, PAS kata, mereka akan ajak DAP mendekatkan diri dengan Islam! Malah, ada juga khabar angin dari PAS yang menyatakan bahawa Guan Eng, anak Lim Kit Siang yang diberi jolokan "Khalifah Umar Abdul Aziz" (uwwekkkk!! Buat malu nama Khalifah Umar Abdul Aziz saja!), bahawa dia akan peluk Islam.

Tapi, sampai sekarang, tak ada pun pemimpin DAP yang berjaya ditarbiyahkan PAS. Malah PAS pulak yang di"tarbiyah" dan di"tasykil"kan untuk mengikut cara DAP! Contoh paling ketara, NIZAR PEGANG LILIN! Muslimat PAS pula bela "ratu separa bogel", Eli Wong! PAS yang tarbiyah DAP atau DAP yang tarbiyah PAS???

Keduanya, ternyata PAS tak boleh halang DAP untuk buat apa saja yang mereka suka, meskipun minum arak. Memang itu hak mereka kerana mereka kafir. Namun, sebagaimana yang kita tahu, minum arak ni mana ada kebaikan dari segi rohaninya. Mudaratnya lebih banyak dari kebaikannya. Sila rujuk Al-Quran mengenai hukum ini. Banyak kali di nasakh mansukhkan...

Jadi, sebagai sahabat yang kononnya mahu mendirikan sebuah negara kebajikan, apakah yang akan jadi sekiranya negara kebajikan itu dibina oleh peminum arak dan pemabuk seperti DAP? Kebajikan apa ke namanya begitu? Udah-udahlah menipunya Ayoh Chik oiii..!!!

Geram jugak saya bila dengar Ayah Chik kata begitu depan saya semalam. Nak je rasa saya asak dia dengan pelbagai soalan. Tapi memandangkan saya bukan media, maka terpaksalah saya simpan. Lemah betul iman saya, mampu lawan pakai hati saja...senipis kulit bawang! Ya Allah, tebalkanlah iman dan taqwaku pada Mu...

Panasss..!!! Muslimah UMNO patut malu pada Muslimat PAS..!!!


Kali ini saya betul-betul malu dengan PAS, atau lebih spesifik, Muslimat PAS! Semalam, saya berpeluang untuk ke Muktamar PAS 2011 di Taman Melewar. Dan pengalaman semalam itu membuatkan saya rasa malu dan rasa terpanggil untuk menegur secara ikhlas, khas kepada Wanita UMNO.

Ketika tiba di Muktamar PAS semalam, saya ada bertemu dengan sahabat-sahabat PAS yang yang menyambut kedatangan saya. Mereka sebenarnya tak tahu bahawa saya merupakan seorang blogger pro-UMNO, malah mereka juga tak tahu langsung bahawa saya penyokong UMNO selama ini. Maafkan saya sahabat...

Ketika di Muktamar tersebut, saya tertarik dengan golongan muslimat PAS yang begitu sopan, bertudung labuh, berpakaian menutup aurat dan mengenakan pakaian yang sederhana, murah tapi bergaya. Rakan saya berkata, itulah Dewan Muslimat PAS.

Saya terus terbayang pada Wanita UMNO yang hadir pada setiap Perhimpunan Agung UMNO. Perghhh..!!! Memang jauh bezanya! Wanita UMNO hadir dengan gincu merah menyala, rambut merah! Wanita UMNO hadir dengan baju ribuan ringgit dan aksesori mewah! Ada juga yang berbaju kurung dan bertudung, tapi kain belah menampakkan betis, paha pun nampak! Itu taraf makcik tu, bro!

Wanita UMNO hadir bersidang dengan kereta besar dan kalau pakai tudung pun, ada jambul di depan, kaler-kaler pulak tu! Malah dalam dewan pun pakai spek mata hitam! Panas terik ke dalam dewan tu??? Tapi tak semualah yang begitu. Ada juga yang sopan, bertudung litup, tapi...tudungnya tak menutup dada pun...panas katanya! Api neraka nanti tu sejuk ke, kak?

Dalam hati saya, saya memohon doa, Ya Allah, berikanlah hidayah dan petunjuk mu pada muslimah-muslimah UMNO kerana mereka juga Islam dan tergolong dari sebahagian dari umat Rasulullah SAW. Saya beristighfar beberapa kali, sambil mengurut dada...

Melihat saya begitu dan seolah-olah kaku, rakan saya bertanya pada saya, "Bro, hang terpikat ke?". Terus saya ketawa besar! Saya jawab, "Bro, isteri saya di rumah tu pun tak tertanggung rasanya tanggungjawab yang perlu dipikul, nak tambah satu lagi? Cukuplah satu bro, saya bukan macam tok-tok guru PAS yang berbini 2-3!". Merah padam muka sahabat saya! Haahahhahaaaaaa....

Pada saya, mujurlah hanya itu saja kelebihan PAS yang saya nampak semalam. Mungkin hari ini saya akan jumpa lagi kebaikan-kebaikan PAS yang wajar diamalkan UMNO. Yang mana elok, kita ambil dan budayakan dalam UMNO. Yang buruk mengenai PAS, kita tegur. Tapi seperti biasa, PAS bukannya nak dengar teguran kita, lantaklah diorang!

P/s: Maafkan saya wahai muslimah UMNO, saya rasa saya bertanggungjawab untuk menegur...ini bukan arahan saya..ini arahan Allah yang kita sembah setiap hari tu...

Friday, June 3, 2011

Parpu! Ada orang kata hang nak lari sebab takut!!! Hahahaaaa...


Saya menerima komen di posting dibawah, kononnya saya, Parpu, Gomo, GAP dan rakan-rakan blogger pro-kerajaan yang lain akan lari lintang pukang kerana takut ekoran apa yang berlaku pada sahabat kami, RBF.

Parpu, hang nak lari ka? Hang GAP, camana? Nak lari jugak? Gomo? Mu nak lari mana? Frankly, bila terbaca komen di posting di bawah tu, saya ketawa besar, spontan! Terus terbayang muka Anwar lari masuk ke Kedutaan Turki..!!!

Bro, hang ingat kami ni macam Anwar yang takdak teloq tu ka? Bro, we stand and forever stood still! We never retreat! When the going gets tough, the tough gets going. Kami bukan macam Anwar yang suka nyorok bawah meja!

Kami akan terus menulis. Kami tak pernah takut kerana apa yang kami tulis ini semuanya berfakta, benar dan kami berdiri di atas kebenaran itu. Selama ini, kami menulis untuk memperbetulkan persepsi buruk oleh pihak propaganda pembangkang yang jelas merupakan fitnah dan tohmahan palsu!

Hari ini mungkin saya agak lewat memantau atau menulis di blog ekoran sehari suntuk berada di Taman Melewar, melawat sahabat- sahabat saya yang sedang bermuktamar. Sahabat- sahabat saya sedang berjuang untuk menentukan kekalahan Husam, Nizar dan geng-gengnya! Sebab tu lah saya seharian tak update blog hari ni...heheheheeeee....

Thursday, June 2, 2011

Perhatian..!!! RBF diancam samseng, rakan-rakan nak biar aje ke?


Memang payah betul bila berdepan dengan samseng! Apatah lagi bila berdepan dengan samseng-samseng bodoh yang sanggup menjual maruah dirinya untuk menyerang individu lain yang menyatakan kebenaran melalui penulisan blog. Samseng-samseng ini bagaikan "anjing upahan" yang akan menyerang selepas diarah "tuan"nya.

Itulah yang sedang dihadapi oleh sahabat blogger kita, RBF, yang dikhabarkan melalui postingnya di SINI dan di SINI. Itulah risiko yang harus dibayar oleh blogger-blogger pro-UMNO/BN. Diancam, diugut dan sentiasa terdedah pada kesamsengan puak-puak pakatan haram jadah ini! Bila tidak dapat mematahkan hujah blogger, maka blogger tersebut akan diburu dan diancam keselamatannya!

RBF bukanlah mangsa pertama. GOMO pun pernah diugut dan khabarnya gambar Gomo turut diedarkan oleh AMK ke ranting-ranting AMK di seluruh negara. Jelaslah bahawa mereka-mereka yang mengancam keselamatan blogger ini desprate, pengecut, samseng bodoh dan tidak mampu berdepan dengan hujah blogger-blogger pro-UMNO/BN!

Mereka sangat desprate setelah hujah-hujah para blogger pro UMNO/BN ini tidak mampu dijawab dengan rasional. Mereka memang pengecut untuk menghantar samseng untuk mengancam keselamatan blogger tersebut dan keluarganya. Mereka memang samseng bodoh apabila mengetepikan undang-undang dengan membuat ugutan terhadap para blogger!

Jelas sekali mereka sudah pening kepala dengan serangan-serangan para blogger tersohor pro-Kerajaan! Syabas kepada RBF, Gomo, Parpu, GAP dan rakan-rakan yang lain. Penulisan kalian ternyata ditakuti oleh puak-puak Pakatan Haram ini! Jika tidak, takkanlah sampai mereka terpaksa mengupah samseng pulak!

Meskipun identiti samseng yang cuba mengancam keselamatan RBF belum diketahui, saya suspect bahawa mereka ini diupah oleh puak-puak pakatan haram ini. Bukanlah mahu menuduh, saya cuma suspect saja. Meskipun saya tidak tahu, tapi rasanya tentu ini semua kerja puak-puak tak bertamadun ini.

Saya tak punya bukti, namun memandangkan apa yang berlaku pada GOMO, apa yang berlaku di Masjid Amru Al-As ketika Eskay bersumpah, apa yang berlaku pada demo-demo yang dianjurkan oleh pakatan haram ini, jelas sekali mereka menggunakan pendekatan ganas dan undang-undang rimba untuk menyerang sesiapa saja yang tidak sehaluan dengan ideologi mereka.

Justeru itu, adalah tidak mustahil ancaman yang diterima RBF itu datangnya dari puak-puak pakatan haram!

Oleh itu, saya mengesyorkan kepada RBF supaya membuat laporan polis terhadap ancaman yang diterimanya hari ini. Kita dahulukan perkara ini mengikut undang-undang. Pada masa yang sama, saya mohon pada rakan-rakan yang berada di Lembah Klang, agar "alert" dan bersedia pada sebarang kemungkinan sekiranya berlaku ancaman lagi terhadap RBF dan keluarganya.

Kepada RBF, bro..jangan risau bro. Kita bukan nak tunjuk samseng atau nak tunjuk kuat, tapi rasanya rakan-rakan kita yang ada pun tidak kurang hebatnya. Setakat nak cover bro dan family, rasanya tak menjadi masalah. Takde hal bro! Just roger je, anytime, anywhere, kitorang gerak terus ke tempat hang!

Panasss..!!! Bukti terkini PAS pencacai..!!! PAS Selangor bantah, Khalid tetap buat jugakkk..!!!


Peerrrgghhh..!!! Pakatan Haram di Selangor bergaduh lagi..!!! Memang panas kali ini. Khalid Ibrahim sebagai boneka DAP tentunya seperti biasa tidak akan menghiraukan "suara PAS" yang bertahap "keldai" pencacai baginya! Siapalah PAS dimata Khalid Ibrahim berbanding DAP "yang mulia"..!!!

Kali ini, berkenaan Konsert Rock MTV yang bakal berlangsung di I-City, Shah Alam. Meskipun PAS Selangor sebulat suara membantah konsert tersebut, Khalid Ibrahim tetap akan meneruskan konsert rock tersebut! Cuba lihat di SINI. "Pergi jahanamlah PAS dengan suaranya!", mungkin itu kata Khalid pada PAS Selangor!

Macamana ni PAS? Seronok berpakat bersama "syaitan"? Itulah, UMNO dah awal-awal lagi pesan, jangan ikut sangat selera nafsu politik Pok Nik Aziz tu! Islam larang berkawan dengan "syaitan", tapi PAS nak jugak berkawan dengan syaitan-syaitan tu. Sekarang, siapa yang malu? Siapa yang kena "main"? Kan dah kena "liwat" dengan Khalid dan DAP!

Nampaknya, PAS menerima tamparan hebat lagi kali ini. Ditampar Khalid dan DAP ketika PAS sedang sebok bermuktamar pulak tu! Taknak bahas dalam usul perwakilan ke pasal PAS di"pencacai"kan PKR dan DAP? Kalau berani dan betul-betul pejuang Islam, bahaslah dalam Muktamar! Itupun kalau betul bukan "keldai" kepada PKR dan DAP laaahhh...

Pengumuman kepada semua Blogger/Pejuang Cyber Pro-UMNO / BN Zon Utara..!!! Call for meeting..!!!


Dikhabarkan bahawa perancangan PRU ke-13 sedang dalam proses pembikinan (in making process). Jentera-jentera UMNO-BN sedang giat menggerakkan diri masing-masing. Sebagai seorang yang pernah bertanggungjawab menganjurkan perjumpaan dan syura antara blogger-blogger pro UMNO/BN di zon Utara, saya fikir, saya perlu mengulangi inisiatif ini sekali lagi.

Dengan ini, sukacita dimaklumkan kepada semua blogger-blogger pro-UMNO/BN zon Utara yang rasa bertanggungjawab untuk berjuang demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu, bahawa saya berbesar hati untuk menganjurkan "SYURA BLOGGER-BLOGGER PRO-UMNO/BN ZON UTARA", dalam masa yang terdekat.

Saya rasa terpanggil untuk menyatukan semua blogger-blogger pro-UMNO/BN ini bagi me"refresh"kan kembali perpaduan dan berbincang mengenai beberapa agenda. Agendanya terpaksa disembunyikan buat masa ini.

Bagi memastikan tiada gangguan atau sebarang perkara yang tidak diingini berlaku, tarikh, masa dan lokasi terpaksa dirahsiakan dan akan diberitahu kelak, (seminggu sebelum tarikh majlis akan berlangsung). Ini adalah memandangkan menurut pengalaman saya, ada unsur-unsur kurang enak berlaku pada pertemuan sebelum ini.

Kepada yang berminat untuk menyertai "syura" ini, tuan puan semua bolehlah meng"email"kan penyertaaan anda semua di alamat "dukeofumno1@yahoo.com" bermula sekarang. Anggaran peserta dijangka adalah sekitar 25-30 orang sahaja.


Seperkara lagi, penyertaan peserta kali ini juga terhad dan bakal ditapis ketat. Ini adalah untuk memastikan kelancaran majlis tersebut. InsyaAllah, saya akan cuba membawa beberapa blogger-blogger tersohor untuk sama-sama menyertai pertemuan kali ini.

Harap maklum.

- DUKE OF UMNO -

Panasss..!!! Erdogan bakal dominasi Pro-Ulama esok..!!!


Kecoh betul pemilihan Timbalan Presiden dan Naib Presiden PAS kali ini. Meskipun pemimpin PAS cuba menyembunyikan fakta bahawa "tidak wujud pepecahan pada pemilihan PAS kali ini", jelas sekali dakwaan itu berlawanan dengan apa yang berlaku sekarang. Esok pemilihan PAS akan berlangsung...

Tmbalan Presiden bakal ditandingi oleh Mat Sabu, Tuan Ibrahim dan Nasharudin, sebagai penyandangnya. Mat Sabu kini dikatakan sebagai calon "favorite" dengan pencalonan tertinggi. Manakala Nasharudin kelihatan goyah untuk mempertahankan jawatannya.

Dikhabarkan bahawa Tuan Ibrahim terpaksa mengambil keputusan untuk bertanding untuk memecahkan undi yang ada pada Mat Sabu, bagi memenangkan Nasharudin sekali lagi. Dengan campurtangan Tuan Ibrahim, dijangka Nasharudin mampu mengalahkan Mat Sabu yang tidak digemari oleh geng pro-ulama PAS! Apatah lagi, Harun Din juga telah meminta perwakilan kekalkan Nasharuddin sebagai Timbalan kepada Hadi Awang!

Keadaan ini dikhabarkan telah menyebabkan Mat Sabu "hangin satu badan" dan bertindak untuk bersekutu dengan puak-puak Erdogan PAS. Tapi, dikatakan Erdogan PAS memberikan syarat kepada Mat Sabu agar dia menggunakan pengaruhnya untuk memenangkan Husam, Mohd Amar dan puak-puak Erdogan lain yang bertanding....

Manakala untuk jawatan Naib Presiden pula akan memperlihatkan pertandingan 6 penjuru! Memang dah panas pun! Mahfuz, Salahuddin, Nizar, Husam, Mohd Amar dan Idris Ahmad bakal berentap esok! Memang panas gila sekarang ni. Mereka difahamkan sedang sebok berkempen "dalam gelap"!

Pok Nik awal-awal lagi sudah memberi sokongan (endorsement) kepada Husam dan Mohd Amar dengan alasan "pemimpin PAS Kelantan wajar dibawa ke PAS Pusat untuk berkongsi pengalaman". Namun, semua tahu bahawa Pok Nik sememangnya menyebelahi puak-puak Erdogan! Maklumlah...diakan anti pro-ulama yang mahukan Kerajaan Perpaduan yang membawa agenda perpaduan umat Islam!

Selain itu, beberapa blog turut mendedahkan bahawa Husam menabur wang sebanyak RM300,000 kepada Kickdefella untuk melobi jawatan yang ditandinginya kali ini. Meskipun Husam menafikannya dan dikhabarkan bakal menyaman RBF, namun hakikatnya, Kickdefella yang sebelum ini turut mengaku penglibatannya menerima wang dari Husam untuk berkempen untuk Husam turut menghangatkan keadaan!

Nizar pula dikhabarkan sudah naik hangin dengan kempen secara "gelap" oleh Husam, apatah lagi Pok Nik tak "endorse"kan namanya sekali dalam sokongan yang diberikan pada Husam dan Mohd Amar. Dikhabarkan Nizar mula sabotaj Husam dan mendedahkan keburukan-keburukan Husam!

Itu belum lagi saya dedahkan permainan Mahfuz, Salahuddin, Idris Ahmad dan lain-lain pemimpin PAS yang bertanding. Sebenarnya, meskipun pemilihan kali ini cuba disembunyikan kepincangannya, hakikatnya pengerusi jawatankuasa pemilihan PAS, Abdul Halim Abdul Rahman, mengakui bahawa pemilihan kali ini yang paling sengit dalam sejarah PAS!!!

Justeru itu, jika sudah disifatkan "paling sengit dalam sejarah", sudah tentu wujudnya permainan kotor, kempen secara gelap, dan pelbagai agenda tikam-menikam yang bakal memecah-belahkan PAS. Hakikat ini tentunya diakui oleh pihak perwakilan yang bakal bersidang esok! Cuma kepimpinan PAS saja yang tak mahu mengaku!

Sumber: MyKMU.net

Gempar..!!! Pengarah Urusan UDA letak jawatan..!!!

Ini macam ke yang dikatakan "pembela bangsa" sendiri?

Menurut laporan berita di SINI, Pengarah Urusan UDA Holdings Bhd, meletakkan jawatannya setelah enam tahun menerajui agensi yang bertaraf GLC yang ditubuhkan untuk meningkatkan taraf ekonomi bumiputera, khususnya Melayu, itu.

Syabas saya ucapkan kepada Datuk Jaafar Abu Hassan yang pada saya tindakannya itu jelas menunjukkan protes beliau kepada Pengerusi UDA, Nur Jazlan, yang seolah-olah bodoh dan bengong apabila bertindak tidak mengutamakan tujuan asal penubuhan UDA. Meskipun Jaafar tidak nyatakan sebab beliau meletakkan jawatan, pada saya, perletakan jawatannya ini merupaka "tamparan hebat" kepada Jazlan!

Ini semua berpunca dari Jazlan yang khabarnya memberikan kontrak RM7 billion kepada syarikat luar dari China untuk membangunkan kawasan bekas penjara Pudu di kawasan "segi tiga emas" ibu negara, berdekatan dengan kepesatan kawasan tumpuan di Bukit Bintang.

Ekoran itu, UDA diserang hebat oleh Musa Syiekh Fadzir kerana keutamaan yang diberikan Jazlan kepada pelabur luar berbanding pelabur-pelabur bumiputera, khususnya Melayu, yang tidak kurang hebatnya untuk membangunkan kawasan tersebut!

Macamana ni Jazlan? Jaafra dah post surat letak jawatan. Jazlan bila lagi? Tak malu ke? Kenapa tak utamakan pelabur bumiputera? Mengapa perlu utamakan pelabur dari China? Jika UDA pilih pelabur dari kalangan bumiputera, Jazlan tak "masyuk",kah?

Jazlan, kalau muka tak malu, teruslah pegang jawatan Pengerusi UDA tu! Tapi, kalau masih ada maruah, elok letak saja jawatan. Ramai lagi pemimpin yang layak dan lebih mengutamakan bangsanya berbanding kamu!

Gempar..!!! Perkara yang PAS Kedah mampu buat, tapi BN tak mampu..!!!


Saya terpanggil untuk mengulas tentang isu yang dibangkitkan oleh sahabat saya di sini dan di sini, serta jawapan yang diberikan oleh Kerajaan Pas Kedah di sini, mengenai "pusat hiburan yang dulunya hanya ada 2 ketika BN memerintah, dan kini telah meningkat kepada 6 setelah PAS mengambil alih Kerajaan Kedah".

Pada saya, saya sangat bersetuju dengan cara PAS Kedah yang membuka lebih banyak pusat hiburan dan karaoke di Kedah. Betullah tu, mana ada salah buka pusat hiburan. Lagi banyak PAS buka, lagi bagus!!!

Memang itu kehendak rakyat Kedah, sebab itu rakyat Kedah pilih PAS untuk perintah Kedah pada PRU12 yang lalu. Memang rakyat Kedah mahu PAS buka pusat hiburan banyak-banyak! Pandai betul PAS "jaga hati" rakyat Kedah yang sudah lama nak ke pusat-pusat hiburan macam tu. Masa BN dulu depa tak berpeluang!

Masa BN perintah Kedah dulu, pusat hiburan terhad. Ada 2 saja. Mana cukup! Rakyat Kedah nak lebih banyak pusat hiburan dibuka dan hanya PAS saja yang mampu buka pusat-pusat hiburan untuk menghiburkan rakyat Kedah. Iyalah, dah penat-penat kerja disiang hari, rakyat Kedah pun nak berpeleseran jugak di sebelah malamnya!

Masa BN perintah dulu hanya ada 2 buah pusat hiburan saja. Mana cukup, bro! Tak muat untuk budak-budak Kedah nak melalak, minum-minum, bersosial, bawa awek, bawak balak, beromen, dan sebagainya! BN memang tak reti tunaikan kehendak rakyat yang mahukan lebih banyak pusat hiburan dibuka! BN tak reti ke nak baca minda budak-budak Kedah yang nak bertenet nih?

Nasib baik PAS perintah Kedah. Hanya PAS saja yang mampu memenuhi impian budak-budak ni untuk berhibur, bersosial dan enjoy sambil buat maksiat kat pusat-pusat hiburan macam tu. Hanya PAS saja yang faham desakan gelora nafsu budak-budak Kedah ni. BN apa tahu pasal kelab-kelab malam ni. Asyik-asyik masjid saja...budak-budak tu boring laaaa...

Justeru itu, saya ucapkan tahniah kepada PAS Kedah kerana berjaya merealisasikan hasrat berpeleseran di malam hari sebagaimana yang diingini oleh rakyat Kedah. Meskipun pembukaan pusat-pusat hiburan ini tidak ada dalam manifesto PRU12 PAS Kedah, namun ke"prihatinan" PAS Kedah ini begitu dialu-alukan rakyat Kedah yang 80% beragama Islam dan berbangsa Melayu!


Semoga dengan pembukaan pusat-pusat hiburan di Kedah oleh PAS ini akan menyemarakkan lagi dakwah Islamiyyah dan mengimarahkan lagi syiar Islam di negeri Jelapang Padi itu. Jangan terkejut selepas ini sekiranya pak-pak lebai PAS akan berduyun-duyun menyerbu pusat hiburan dan karaoke ini lepas solat Isyak di masjid..!!!

Panasss...!!! Sampai hati Nasrudin Tantawi "belasah" Nik Aziz semalam...iskkk..iskkk..!!!



Semalam, Nasrudin Tantawi ada suruh Kerajaan PAS Kedah & Kelantan supaya peka dengan kehendak rakyat. Lepas tu, untuk PAS di negeri Selangor & Penang, dia suruh tunai manifesto PRU12 yang diorang janjikan dulu. Saya ketawa besar dengar apa yang Nasrudin Tantawi katakan itu!

Dalam konteks mantik, nampaknya Kerajaan PAS Kedah belum cukup peka dengan kehendak rakyat. Tak apalah, sebab PAS Kedah baru memerintah Kedah. Belum cukup berpengalaman dan cetek corak pentadbirannya. Azizan pun pernah mengaku, lepas dapat perintah Kedah, "baru dia tahu bahawa banyak manifesto yang depa tak mampu buat!".

Tapi, di Kelantan, PAS dah perintah lebih dari 20 tahun! Masih juga tak peka-peka dengan kehendak rakyat! Nik Aziz dan pemimpin PAS Kelantan ni "pekak-pekak" belaka ke apa? Nak kata tak berpengalaman, diorang dah perintah Kelantan lebih dari 20 tahun! Nampaknya, kepimpinan Pok Nik masih gagal dimata Nasrudin Tantawi!

Berani betul Nasrudin bantai Pok Nik dalam ucapannya semalam. Nasrudin, Pok Nik tu dah tua, kenapa kamu bantai dia lagi? Kesian la kat dia...dah la dia khabarnya ada kanser prostat tahap 5, jangan la balun dia teruk-teruk! Kamu kata Pok Nik "pekak" dan tak cukup peka? Ishhh...tak cium bau syurga nanti kamu ni nanti Nasrudin oiii..!

Di Selangor & Penang pula, PAS tak perintah, PKR dan DAP yang perintah. Macamana nak tunai manifesto PRU12? Kat Selangor tu, arak yang dirampas pun Hasan Ali kena hantar balik! Tak ada suara langsung! Nama saja PAS perintah sama-sama, tapi nampak sangat PAS tak ada kuasa apa-apa...jadi balaci je la kat Selangor tu!

Kat Penang? PAS terus tenggelam di bawah "Khalifah" Guan Eng diorang tu! Apa yang PAS mampu buat kat Penang? PKR pun kena "makan" dengan DAP, apatah lagi PAS? Lagi teruk la PAS Penang kena main dengan DAP! Lagi teruk dari tahap balaci nampaknya...

Mungkin itu yang Nasrudin nak katakan semalam. Tapi dia berkias dan tak "direct to the point" la. Biasalah, Nasrudin pun Melayu jugak, ada sifat berkiasnya.

Pada saya, kalau Nasrudin nak PAS menunjukkan kuasa dominan dalam menentukan dasar, ia hanya mampu dilakukan sekiranya PAS sertai BN. Sekurang-kurangnya dasar PAS akan dipertimbangkang apabila ada dikalangan pemimpinnya yang akan dilantik menjadi Menteri. Dalam Pakatan, jangan haraplah! Dapat jadi Exco pun, tak ada suara, apatah lagi nak laksanakan dasar PAS! Hancusssss...

p/s: Bijak la sikit dalam hal tahaluf siyasi, cara platform yang lebih menguntungkan dasar..bukan platform yang membalacikan diri sendiri! Paham ke, Nasrudin?