Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, April 16, 2011

Baru Bian menang pulak dah...Boleh jadi CM ke? Please...


Pembetulan untuk entry di bawah. Si Baru Bian tu menang rupanya. Itu pun setelah dibantu oleh "pengundi hantu, jembalang, iblis dan sewaktu dengannya".

Selain itu, dikhabarkan juga bahawa "peti-peti undi yang membawa 9,000 undi untuk BN telah dibuang ke Batang Rajang dan Batang Lupar", sebab tu lah Baru Bian menang di Ba'kelalan...

Demikian berita terkini dari Ba'kelalan.

Okay la tu. Boleh la jadi Ketua Menteri lepas ni. Kalau PKR menang 5 kerusi sekali pun, boleh ke Baru Bian jadi CM ni? Harap Batu Bian tak buat mesyuarat DUN kat bawah pokok macam Nga, Ngeh dan Nizar "mata sepet"....muahahahaaa...!!!!

Terkini dari Ba'kelalan...!!! Baru Bian kalahhhhh...!!!! Yesss...!!!


Baru Bian kalah di Ba'kelalan! Jika dilihat di segi kiraan congak matematik mudah di sini, Baru Bian yang berangan-angan nak jadi Ketua Menteri kalah di DUN yang ditandinginya.

Macamana nak jadi CM kalau dah kalah?

Si Anwar awal-awal lagi dah dapat congak "ayam sabung"nya itu kalah bertanding. Tu yang dia lari awal-awal tu. Takkan dia nak iring calon yang kalah!

Dah la kalah, melepas jadi Ketua Menteri pulak tu!

Alasan "pengundi hantu" dah tak laku lagi, pembangkang carilah alasan lain..!!!


Pihak pembangkang sering menyalak mengenai "pengundi hantu" atau "phantom voters" pada setiap pilihanraya, kecuali jika mereka menang di DUN atau Parlimen tersebut. Itu sudah perangai pembangkang, tidak terkecuali di Sarawak ini.

Esok adalah hari mengundi bagi seluruh rakyat Sarawak yang layak mengundi. Penulis ingin mencadangkan agar pihak pembangkang menyediakan seorang ustaz, bomoh, pawang atau siapa saja yang boleh mengesan "pengundi hantu" untuk berjaga di setiap pusat mengundi esok.

Ini adalah untuk mengelak sebarang dakwaan kewujudan "pengundi hantu" sebagaimana yang selalu didakwa oleh pembangkang sebelum ini. SPR pun sudah bosan dengan dakwaan murahan tidak berasas dari pembangkang ini.

Sehingga kini, belum ada satu pun bukti kukuh yang dikemukakan oleh pihak pembangkang mengenai kewujudan "pengundi hantu" pada setiap pilihanraya. Namun, selepas pilihanraya tamat dan mereka kalah, maka menyalak menjeritlah pembangkang mendakwa BN menggunakan "pengundi hantu" untuk menang dan SPR telah di"beli" BN.


Baca seterusnya di sini...

Kepada semua calon pilihanraya: Malam ini tidurlah dengan aman...

Gambar hiasan: Calon ini tidak bertanding...opsss..terkena sudah...!

Malam ini pastinya ramai yang tidak dapat tidur, terutamanya calon-calon yang bertanding pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ke-10 ini. Esok adalah hari penentuan, hari mengundi bagi seluruh pengundi Bumi Kenyalang.

Calon-calon yang bertanding pasti ligat memikirkan apakah mereka akan menang atau diisytiharkan kalah kepada lawan masing-masing. Pilihanraya DUN Sarawak kali ini menyaksikan jumlah calon paling ramai dalam sejarah iaitu 213 calon.

Meskipun penulis ingin menasihatkan mereka semua agar tidur saja malam ini, dan mereka pun memang berniat untuk tidur, penulis yakin bahawa kebanyakkan dari 213 orang calon ini tidak mampu melelapkan mata.

Namun ingatlah. Kalah menang adalah adat bertanding. Tidurlah dengan aman. Esok, terimalah kemenangan atau kekalahan dengan hati yang terbuka.

Kepada calon yang menang esok, tak kira BN mahupun pembangkang, penulis ucapkan tahniah kerana inilah bukti negara ini mengamalkan demokrasi yang tulen.

Namun, kepada calon yang kalah, usahlah bersedih, kecewa atau marah. Sedarlah ada hikmah disebalik kekalahan tuan-puan semua. Itu ketentuan Tuhan dan merupakan petanda bahawa pengundi tidak memilih tuan-puan semua.

Harapnya, jangan ada yang sampai membakar peti undi, atau menyalahkan calon atau parti yang menang, atau menyalahkan SPR dan sebagainya. Renunglah diri sendiri dan carilah kelemahan di sebaliknya.

Tidurlah dengan aman. Semoga esok menanti dengan penuh debaran...Selamat bertanding!

Tempoh kempen sudah tamat..!!! Kita teruskan di blog dan facebook..!!!


Jam 12.00 tengah malam sudah tiba menunjukkan masa untuk berkempen sudah tamat bagi semua jentera parti untuk Pilihanraya DUN Sarawak kali ke-10.

Oleh yang demikian, satu-satunya cara untuk meneruskan kempen dan menyedarkan rakyat Sarawak dari tertipu adalah melalui medium blog dan facebook!

Justeru itu, mari kita gunakan kesempatan ini untuk terus berjuang di blog dan facebook masing-masing demi masa depan negeri Sarawak!!!

Kita "ngap sayot"kan pembangkang dari Bumi Kenyalang ini...!!!

Friday, April 15, 2011

Tun M datang ke Sarawak, Anwar lari menyelamatkan diri...!!!


Penulis betul-betul rugi untuk tidak bersama rakan-rakan di Kuching untuk bertemu dan mendengar ucapan negarawan ulung mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Menurut rakan yang berada di sana, ribuan rakyat berkumpul di Kuching untuk mendengar Tun Dr. Mahathir berucap.

Bukan senang nak dengar Tun M berucap secara "live", "madah sidak ya".

Menurut rakan di sana, Tun M sempat berseloroh dengan para hadirin semasa berucap. Tun M berkata, "ada orang hilang jam Rolex". Kemudian di"perbetul"kan oleh ribuan yang hadir dengan jeritan "Omega..! Omega..! Omega..!", berulang kali.

Bergema satu Kuching khabarnya! Tun M kemudiannya menambah, "nampaknya orang Sarawak lebih banyak tahu berbanding saya", katanya sinis!

Penulis fikir, Tun M sengaja menyebut "Rolex", kerana beliau yakin bahawa seluruh yang hadir tahu bahawa jam tangan yang hilang itu berjenama "Omega" yang dimiliki oleh Anwar. Dan jam tangan itu masih "hilang", mungkin di tangan polis!

Itulah kehebatan Tun M. Beliau tidak hebat berpidato. Beliau tidak perlu menjerit seperi Anwar. Ucapannya selamba bersahaja. Tapi tajam dan kritis maknanya. Mungkin sebab itulah ada wartawan antarabangsa yang terketar-ketar bertanyakan soalan pada beliau.

Penulis terbayang. Jikalau Anwar berada di situ dan mendengar ucapan Tun M tersebut, apakah reaksinya. Yang berucap itu adalah bekas "mentor"nya. Mentor yang pernah melayannya bagaikan anak kandungnya sendiri. Insan mulia yang mendidik dan mengajarnya tentang dunia politik.

Namun, insan itulah yang Anwar menderhaka. Anwar memusuhi bekas "mentor"nya. Anwar menentang, menghina dan menyerang seorang tokoh yang sangat berbudi kepadanya sekeluarga.

Penulis masih ingat tentang satu cerita dimana Wan Azizah lari ke rumah Tun M dan Tun Siti Hasmah menangis-nangis kerana bergaduh dengan Anwar. Tun M dan Tun Siti Hasmahlah yang memujuk, membawa pulang Wan Azizah ke rumah Anwar dan mendamaikan mereka berdua. Begitu kasih sekali Tun M dan Bonda Siti Hasmah pada Anwar dan Kak Wan. Namun ini balasannya kepada kedua pasangan negarawan ulung ini.

Rakan memberitahu bahawa Anwar sudah meninggalkan bumi Sarawak. Mungkin dia tidak mahu bersua muka dengan Tun M. Dia tidak pernah menang berhadapan dengan Tun M. Sejak dari dulu, setiap kali dia berhadapan dengan Tun M, pasti dia akan kalah. Mungkin sebab itu dia "balik awal"!

Larilah kamu, Anwar. "You can run, but you cannot hide"! "DNA Lelaki Y", "lelaki bertuala putih", "Omega" dan terbaru, "RPK, Altantuya, Anwar: Eksklusif" akan terus mengejar kamu biar ke mana saja kamu berada. Tak payah lari jauh-jauh. Kedutaan Turki sudah menutup pintunya buat kamu. Bersedialah kamu ke Sungai Buloh dengan keadaan yang hina...sehina-hina manusia!


Sumber: The Real Sarawak

Panasss..!!! Sam Ketot diberi amaran keras oleh rakyat Sarawak..!!!




Apa hak Sam Ketot untuk menghalang jentera BN berkempen? Tempoh berkempen masih lagi belum tamat. Apa hak Sam Ketot untuk merampas risalah kempen milik jentera BN? Risalah BN tersebut adalah untuk menyedarkan rakyat tentang pembohongan PKR di Sarawak. Apa hak Si Ketot ini untuk menghalang?

Panas hati penulis bila membaca di sini mengenai perangai samseng Shamsul Iskandar Mat Akin di tempat orang. Buat malu orang Semenanjung saja. Datang tidak berjemput, elok dihalau saja keluar dari Bumi Rentap ini. Budak Ketot tak sedar diri ini tidak layak untuk berada di sini.

Mujurlah penulis berada di Sibu. Jika penulis berada di Kuching dan di Restoran Nasi Ayam Penyet, Jalan Ajibah Abol tersebut, sudah tentu bertambah ketot si Sam Ketot ini dipijak.

Amaran dari rakyat Sarawak kepada Shamsul Iskandar. Jangan sesekali tunjuk samseng di Bumi Kenyalang ini. Jika tidak, silap-silap Sam Ketot ini tidak jumpa "jalan pulang" ke Semenanjung. Ini tempat kami, rakyat Sarawak. Jangan tunjuk samseng di rumah orang!

Shamsul orang Melayu, kami pun orang Melayu. Tapi kami tahu jaga tatasusila kami ditempat orang. Kadang-kadang jika kami ke Sarikei yang jaraknya hanya satu jam dari Sibu, kami tetap menghormati rakan-rakan kami di daerah itu.

Tidak seperti Sam Ketot yang datangnya dengan belon, tapi berani tunjuk lagak di negeri kami! Kami harap Sam Ketot tidak lagi berani berbuat demikian. Jangan hanya disebabkan kepentingan politik, Shamsul berkurang ajar di Bumi Kenyalang ini.

Ini bukan soal politik. Ini soal perangai, "attitude"! Memang kami orang BN. Tapi, jika kami bukan orang BN pun, dan Shamsul bersikap sedemikian di hadapan kami, rasanya mungkin bertabur gigi juga akibatnya.

Penulis pernah jua ke Semenanjung. Tapi penulis tidak pernah biadap atau berlaku kurang sopan di sana. Ingat, di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung. Harap Sam Ketot terima teguran keras ini.


Sumber: Sarawak Sun

Parti Sarawak untuk Orang Sarawak..!!! Tolak parti luar...!!!


Esok merupakan hari mengundi bagi Pilihanraya DUN Sarawak kali ke-10. Sudah sekian lama negeri Sarawak diperintah oleh rakyat Sarawak sendiri. Tidak ada campur tangan dari mana-mana pihak luar, meskipun dari Kerajaan BN Pusat di Semenanjung

Persoalannya, mahukah rakyat Sarawak melihat negeri Bumi Kenyalang ini diperintah oleh parti luar dari Semenanjung? Atau rakyat Sarawak mahu terus diperintah oleh rakyat tempatan yang asal usulnya dari Bumi Rentap ini?

Tidak pernah dalam sejarah politik negeri Sarawak melihat parti-parti dari Semenanjung seperti UMNO, MCA, MIC, Gerakan dan sebagainya masuk ke negeri ini untuk mencampuri urusan negeri ini.

Yang ada di sini ialah gabungan parti-parti tempatan yang membentuk Barisan Nasional Sarawak yang bergabung dengan Kerajaan BN Pusat. Namun, BN Pusat tidak pernah campur tangan Ketua Menteri dan Menteri-Menteri di Sarawak membuat dasar kerajaan sendiri.

Ini adalah kerana Kerajaan BN sangat menghormati kuasa autonomi yang dimiliki penuh oleh negeri Sarawak sebagaimana perjanjian yang termetri ketika penggabungan negeri Sarawak dan Sabah yang membentuk Malaysia. Inilah yang cuba dicabul oleh pakatan pembangkang di Sarawak.

Kini, kita melihat kemasukan parti-parti pembangkang dari Semenanjung ke Sarawak untuk men"jual" temberang, pembohongan dan menghuru-harakan kestabilan politik Sarawak. Mereka datang ke sini membuat kacau dan mencetus kekecohan di kalangan rakyat Sarawak yang sebelum ini sangat bersatu dan saling hormat menghormati.

PKR, PAS dan DAP sering membuat kacau di sana sini, mencetus ketengangan kaum dengan mengamalkan budaya politik racist perkauman sebagaimana yang dilakukan oleh Violet Yong.

Selain itu, pembangkang bermain sentimen agama yang sangat sensitif seperti isu kitab suci Kristian yang mampu merosakkan keharmonian agama di Sarawak. Mereka mencetuskan budaya politik kebencian rakyat terhadap BN dengan pembohongan yang tidak berasas.

Mereka memburuk-burukkan Kerajaan BN di mana saja mereka berada. Misalnya, Anwar Ibrahim sering mengelilingi dunia bagi memburuk-burukkan negara ini dikalangan sahabat Yahudinya di luar sana. Jika di luar negara pun Anwar berbuat demikian, apatah lagi di dalam negara, tentunya lebih hebat dia membuat fitnah busuk itu.

Penulis melihat kemasukan PKR, PAS dan DAP ke Sarawak tidak lebih untuk merosakkan negeri ini dari perpaduan, keharmonian dan kestabilan politik. Jika mereka ini dibiarkan terus bermaharajalela di sini, nescaya negeri Sarawak bakal musnah dan kucar-kacir dibuatnya.

Seharusnya esok, rakyat Sarawak menolak parti-parti dari Semenanjung ini dan memilih parti tempatan terus memerintah negeri Bumi Kenyalang ini. Rakyat Sarawak perlu menolak ancaman luar parti Semenanjung ini sepenuhnya bagi menjamin keamanan, kemajuan dan pembangunan yang direncanakan oleh parti tempatan Sarawak sendiri.

Hanya parti tempatan Sarawak saja yang layak mentadbir negeri Sarawak ini dan bukan parti yang di"import" dari Semenanjung! Bangunlah rakyat Sarawak! Tolak bajingan-bajingan jijik yang cuba merosakkan Bumi Kenyalang ini. "Ngap Sayot"kan mereka!


Sumber: Kenyalang Report

Sayang Sarawak: Sayangkah rakyat Sarawak pada Bumi Kenyalang ini?


Mahukah rakyat Sarawak melihat Sarawak dirosakkan oleh mereka-mereka yang tidak bertanggungjawab? Kemasukan PKR, DAP dan PAS hanya akan merosakkan budaya politik Bumi Kenyalang ini dengan pelbagai huru-hara yang merugikan rakyat negeri ini sendiri.

PKR, PAS dan DAP yang datang dari Semenanjung akhir-akhir ini semakin menunjukkan "belang" mereka di Sarawak. Mereka menimbulkan budaya politik perkauman yang menjejaskan perpaduan di antara kaum pribumi dan kaum Cina, sehingga timbul perasaan prejudis di antara satu sama lain.

PAS misalnya, telah menimbulkan ketegangan dengan sikap aggresif dan ganas ketika berkempen. Mereka juga sering melakukan provokasi melampau terhadap parti lawan sehingga mencetuskan kekecohan dan pergaduhan.

Tidak cukup dengan itu, PAS memecah belahkan umat Islam di Sarawak dengan fatwa-fatwa karut Mursyidul Am mereka yang di"import" dari Semenanjung.Mahukah rakyat Sarawak kepada budaya yang dibawa oleh PAS ini?

PKR pula kuat menipu rakyat di Semenanjung. Berketuakan Anwar Ibrahim yang kerap mengelilingi dunia menabur pembohongan dan memburuk-burukkan Malaysia, PKR hanya layak di"tong sampah"kan oleh rakyat negara ini, khususnya rakyat Sarawak.

Anwar sering membakar rakyat supaya mencetuskan huru-hara dan menafikan keamanan. Huru-hara yang berlaku akan menyebabkan ekonomi negeri ini mundur dengan keengganan pelabur dalam dan luar negara datang melabur di sini.

Selain itu, apa yang berlaku di Semenanjung seperti di Selangor dan Pulau Pinang jelas menunjukkan bahawa PKR tidak menunaikan manifesto mereka meskipun sudah menguasai Kerajaan Negeri itu lebih dari 3 tahun. Mereka berjanji akan menunaikan manifesto sebulan selepas memerintah negeri itu, namun sudah 3 tahun, tidak ada apa pun yang telah ditunaikan mereka.

DAP pula memerintah di Pulau Pinang. Sudah ramai yang teraniaya di sana. Penduduk Kampung Buah Pala misalnya, kehilangan rumah dan tempat tinggal mereka meskipun Anwar sendiri yang berjanji akan menyelesaikan masalah mereka selepas pembangkang mengambil alih Pulau Pinang. Penduduk kampung itu ditipu begitu saja dan dizalimi tanpa sebarang pembelaan.

Guan Eng juga enggan ditemui oleh penduduk dan rakyat Pulau Pinang yang mahu dia menyelesaikan masalah yang mereka hadapi. Guan Eng menyita dan merampas gerai-gerai rakyat yang menjadi sumber rezeki harian mereka. Rakyat Pulau Pinang semakin derita.

Guan Eng juga mengamalkan dasar "pilih kasih" di Pulau Pinang. Dia menekan peniaga bumiputera dan kaum India. Dia rampas tanah rakyat dan menghalau mereka tanpa sebarang pampasan yang setimpal. Penduduk dan masyarakat Cina yang menyokong MCA dan parti Gerakan turut pun ditekan Guan Eng.

Lihatlah sikap Guan Eng anak Kit Siang setelah mendapat kuasa. Dia menzalimi Melayu, India dan Cina (Gerakan dan MCA) di Pulau Pinang. Dia menzalimi bangsanya sendiri di sana. Mahukah rakyat Sarawak menderita sebagaimana rakyat di Pulau Pinang?

Sarawak akan pincang, musnah dan rosak seluruhnya sekiranya memberi peluang kepada pembangkang memerintah negeri ini. Walaupun sepenggal diberikan kepada mereka, pastinya Sarawak akan jahanam dikerjakan oleh perosak dan penipu rakyat ini. Mereka harus dihindar dan ditolak sepenuhnya. Itu pun jika rakyat sayangkan Sarawak...


Sumber: The Real Sarawak

Perpaduan kaum dan etnik Sarawak lebih penting dari RACIST Violet Yong..!!!


Nampaknya budaya politik racist telah berjaya dibawa masuk oleh DAP dari Semenanjung ke Sarawak. Hasutan Violet Yong terhadap rakyat Sarawak, khususnya yang berbangsa Cina, ternyata bakal menghancurkan keharmonian dan perpaduan kaum serta etnik di Sarawak.

Violet Yong, ADUN Pending yang mewakili DAP, cuba menyemarakkan sentimen budaya politik perkauman apabila mempersoalkan mengapa hanya Melayu dan Melanau untuk menjadi Ketua Menteri. Dia berkata, kaum Cina harus memerintah Sarawak. Malah, dikhabarkan bahawa masyarakat Melayu dan Melanau harus dinyahkan dari terus menguasai Sarawak.

Sedarkah Violet Yong bahawa dia sedang bermain "api" yang bisa membakar dan merosakkan perpaduan kaum dan etnik di Sarawak? Apa perlunya dia bermain politik perkauman di Bumi Kenyalang ini?

Selama ini, pelbagai kaum dan etnik hidup bersatu. Meskipun terdapat segelintir dari mereka yang berbeza pendapat dan fahaman politik, namun hidup rakyat aman tanpa perasaan prejudis terhadap bangsa lain, termasuklah kaum Cina.

Mengapa perlu dia rosakkan keharmonian ini? Sudah tidak ada modal berkempen, kah? Mengapa perlu bermain isu sensitif yang mampu memporak-perandakan perpaduan kaum di Sarawak?

Siapa kata kaum lain selain Melayu dan Melanau tidak pernah menjadi Ketua Menteri? Apakah dia lupa bahawa bekas Ketua Menteri Sarawak sebelum ini, Stephen Kalong Ningkan berbangsa Iban! Itu jelas menunjukkan bahawa BN mengamalkan kesamarataan hak bagi kesemua kaum di Sarawak, khususnya kaum pribumi.

Mengapa perlu menyatakan bahawa kaum Cina tidak diberi peluang untuk menjadi pemimpin atau Menteri. Cuba lihat di Sarawak, begitu ramai Menteri dan Menteri Muda dipilih dari kaum Cina, sebangsa dengan Violet Yong. Itu menandakan kaum Cina juga diberi keutamaan.

Sebenarnya, Violet Yong cemburu kerana dia tidak pernah menjadi Menteri sebagaimana kaum Cina lain dari parti SUPP. Dari itu dia sengaja bermain sentimen perkauman busuk dengan meracun pemikiran kaum Cina di Sarawak.

Dia tidak menjadi Menteri kerana politiknya yang hanya tahu membangkang dan tidak tahu buat kerja. Apa yang Violet Yong buat ketika dia jadi ADUN Pending? Apa jasanya selain berpeleseran dan berpoya-poya dengan pemimpin lelaki DAP ke sana ke mari. Apabila tiba musim pilihanraya, baru dia jumpa rakyat untuk menghasut membenci Kerajaan, itu saja kerjanya di Pending.

Lihatlah betapa busuk hatinya Violet Yong terhadap kaum lain di Sarawak. Dia cuba mencetus huru-hara dikalangan kaum dan etnik Sarawak. Ada segelintir kaum Cina yang berjaya diracun pemikiran. Mereka ini perlu berfikir secara waras kembali.

Sesungguhnya, keamanan dan perpaduan kaum di Sarawak lebih penting berbanding sifat racist yang ada pada Violet Yong dan DAP. Rakyat Sarawak perlu menghargai dan menjaganya supaya tidak menjadi barah di Bumi Kenyalang ini. Violet Yong dan DAP harus ditolak habis-habisan!


Sumber: Sarawak Sun

"Ketua Menteri idaman DAP" umum beri "bulan dan bintang"..!!!


Baru Bian, "Ketua Menteri idaman DAP" (ni statement perli nih...!), mengumumkan bahawa dia akan menaikkan gaji Tuai Rumah kepada RM950 sebulan, Penghulu pula RM1050 sebulan, gaji Pemancha dinaikkan kepada RM1250 dan Temenggong kepada RM1600 sebulan.

"Murah hati" sungguh Baru Bian dan pembangkang di Sarawak. Sekali pandang, memang mereka "pemurah" dan kononnya "membela nasib rakyat" dengan menaikkan gaji Tuai Rumah, Penghulu, Pemancha dan Temenggong. Seakan-akan Kerajaan BN tidak mampu menaikkan gaji mereka.

Tapi itulah pembangkang yang suka menjanjikan janji "bulan dan bintang", tapi bila sudah berkuasa, mereka tidak menunaikannya seperti yang berlaku di Selangor, misalnya.

Dulu, di Selangor, mereka menjanjikan elaun khas setiap bulan kepada setiap ibu tunggal, warga emas, anak masuk sekolah, suri rumah sepenuh masa, bayi baru lahir dan anak masuk universiti.

Tapi setelah berjaya menjajah Selangor, semua yang dijanjikan di atas itu tidak pun ditunaikan oleh Kerajaan Pakatan Pembangkang Selangor. Lebih memeritkan, mereka menghabiskan wang Kerajaan sehingga Yayasan Selangor mengalami kerugian dan defisit lebih RM7 juta. Wang selenggara kenderaan mereka ialah lebih RM6 juta setahun, selenggara kereta atau "belon"???

Janji Baru Bian itu sebenarnya langsung tidak berkreadibiliti, tidak boleh dipercayai dan bohong semata-mata. Janji itu hanyalah undi menarik undi Tuai Rumah, Penghulu, Pemancha, Temenggong dan rakyat Sarawak sahaja. Orang di Semenanjung sudah kena tipu hidup-hidup, orang Sarawak pun rela kena tipu juga???


Sumber: Kenyalang Report

Bukan sekadar lari dari OMEGA, tentang RPK dan Altantuya pun Anwar tak mahu jawap..!!!


Saya tertarik untuk mengulas tentang "jawapan" Anwar apabila ditanya tentang pengakuan RPK mengenai fitnah yang mereka lakukan terhadap Datuk Seri Najib dan isteri yang dikaitkan dengan kematian Altantuya Sharibuu, pada satu sidang media yang dia adakan di Hotel Grand Continental Kuching semalam.

Anwar berkata (lihat video di sini) bahawa "BUKAN dia mahu MENGELAK dari membicarakan soal tersebut", namun dia mengalih topik "meminta pengundi fokus terhadap Pilihanraya DUN Sarawak esok", dan "membicarakan soal kepimpinannya selepas pilihanraya iaitu selepas 17 April", itu "jawapan" Anwar.

Kepala hotak dia! "Bukan nak mengelak"??? Memang dia mengelak dari menjawap persoalan sebenarpun! Dia cuba mengelak dari sebuah perkara yang menjatuhkan kreadibiliti dirinya sebagai Ketua Pembangkang! Dia "spin" jawapan tersebut sehingga lari dari "main subject" soalan yang dikemukakan.

"Jawapan"nya itu jelas menunjukkan bahawa pilihanraya Sarawak lebih penting berbanding soal moralnya yang rendah. Pilihanraya Sarawak lebih mustahak berbanding kreadibiliti palsunya. Pilihanraya Sarawak lebih penting padanya untuk rakyat memilih seorang yang bermoral rendah, raja fitnah dan tidak berkreadilibiliti sepertinya!

Jelas sekali Anwar tidak ada jawapan bagi pengakuan RPK baru-baru ini. Mungkin sebab itulah dia "spin" jawapannya 360 darjah. Dia lebih mengutamakan pilihanraya dari soal moralnya yang dipertikaikan!

Mengapa dia hanya mahu "berbincang" mengenai pengakuan RPK itu selepas pilihanraya? Sebab dia tahu, sekiranya rakyat membincangkan soal tersebut hari ini sehari sebelum pilihanraya, maka ia bakal mengundang kesan buruk terhadap pembangkang pada Pilihanraya Sarawak kali ini.

Padahal, rakyat sudah pun membicarakan "Anwar dan RPK" di dalam "mahkamah rakyat". Rakyat tak perlu menunggu selepas pilihanraya. Rakyat sudah membicarakan isu "Anwar tukang fitnah sejak 2 hari lepas, sejak TV3 menyiarkan pengakuan eksklusif RPK mengenai kejijikan Anwar dan permainan busuknya!

Itulah Anwar, Ketua Pembangkang yang dijulang pembangkang sebagai "bakal PM", sekiranya mereka berjaya mengalahkan BN. Itulah Anwar, pemimpin pembangkang yang tidak bermoral, tidak berakhlak, tukang fitnah, pakar konspirasi, raja pembohong dan penipu, raja pencetus huru-hara dan bapa segala kejijikan yang ada di negara kita.

Perlukah rakyat menyokong pembangkang yang diketuai oleh "haiwan" seperti Anwar ini? Saya harap rakyat Sarawak terjemahkan jawapan masing-masing melalui undi, esok. BN terbukti lebih mulia dari Anwar Ketua Pembangkang yang jelas memfitnah Najib, Ketua Kerajaan. Anwar ternyata terletak dilembah kehinaan jika dibandingkan dengan Najib lebih mulia berkhidmat kepada rakyat dengan sepenuh hatinya.

Apa kitak rasa mun kamek madah bapak kita cam "asuk"?


Nampaknya sifat pembangkang di Sarawak sudah semakin teruk. Banner di atas telah ditemui oleh penyokong-penyokong BN yang kebetulan lalu di kawasan Satok dan Tupong. Sebuah poster yang biadap, kurang ajar dan melampaui batas.

Apa pandangan pembaca terhadap "moral" poster berkenaan? Elokkah "moral"nya? Sesuaikah digunakan poster sebegini di Sarawak? Setahu penulis, budaya politik Sarawak tidak pernah biadap sebegini rupa.

Difahamkan, poster ini diilhamkan oleh balaci-balaci pembangkang yang datang dari luar Sarawak. Budaya ini datangnya dari Semenanjung. Poster-poster sebegini biasanya tidak pernah terdapat di Sarawak, namun sering dilihat dipamerkan oleh pembangkang di Semenanjung untuk mencetus provokasi BN di Semenanjung.

Amat biadap sekali. Itu pandangan dari perspektif budaya politik Sarawak. BN Semenanjung sudah biasa menghadapi serangan tidak bermoral begini.

Mahukah rakyat Sarawak menerima budaya politik pembangkang sebegini? Menyamakan Pehin Seri sebagai "pusak" adalah sangat tidak bermaruah. Apatah lagi Taib Mahmud banyak menabur jasa di Sarawak. Apa pula jasa pembangkang selain mengutuk BN?

Sepatutnya, rakyat menolak agenda politik sebegini. Belum pun memerintah, pembangkang sudah memperlihatkan moral yang sangat rendah. Ini adalah contoh tidak baik kepada anak-anak yang melihat poster berkenaan.

Pembangkang seolah-olah mempromosikan politik kebencian yang melampau. Di Semenanjung, isu itu sudah lama diketahui. Pembangkang memang biadap dan kurang ajar di sana. Namun di Sarawak, budaya politiknya berlainan dan jangan samakan dengan Semenanjung pula.

Sumber:Sarawak Sun

Azmin cuba RASUAH adik sendiri...???!!!


Seramai lebih 250 orang penduduk Kampung Bandung di DUN Nangka membanjiri kawasan medan selera di kawasan tersebut bagi mendengar ceramah panas Ummi Hafilda Ali, sempena kempen Pilihanraya DUN Sarawak.

Ummi Hafilda memulakan ceramahnya dengan memperkenalkan dirinya sebagai penulis surat kepada Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir, yang kemudiannya menjatuhkan Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Anwar Ibrahim.

Menurut Ummi, surat tersebut setebal 22 muka surat dan disertakan hujah dan bukti-bukti kukuh tentang Anwar, termasuklah Azmin dan Shamsidar. Bagaimanapun, surat tersebut telah di"tong sampah"kan oleh Tun M ketika itu.

Berita tentang surat Ummi kepada PM tersebut sampai ke telinga Anwar dan Azmin. Maka mengamuk sakanlah Anwar pada adik Azmin. Azmin cari adiknya untuk "kowtim" mengenai surat tersebut.

Azmin balik rumah keluarga mereka dan bersemuka dengan Ummi di tingkat atas rumah. Azmin paksa Ummi tarik balik surat itu, namun Ummi menolak. Lalu Azmin suruh Ummi pergi ke Restoran Sri Melayu, katanya Anwar nak jumpa.

Dan ketika itulah Anwar dan Azmin menawarkan wang sebanyak RM100,000 kepada Ummi sebagai "token" kepadanya beserta pakej projek juta-juta! Tapi dengan syarat, Ummi mesti menarik balik surat tersebut. Tawaran itupun Ummi tolak mentah-mentah!

Persoalannya. Banyaknya duit Anwar dan Azmin! Mana dia dapat duit sebanyak itu? Senang-senang saja nak beri duit sebanyak itu kepada orang. Kenapa perlu diberik duit pula pada Ummi? Kalau tak salah, lawan tetap lawan lahhh...!!! Dengan perempuan pun takut nak lawan ke???

Apakah jenis manusialah Anwar dan Azmin ni? Dok tuduh orang sana sini rasuah. Azmin sendiri cuba merasuah adiknya sendiri untuk menutup mulut! Sebenarnya, Anwar dan Azminlah bapak segala rasuah!

Kalau diberi peluang memerintah Sarawak, habislah negeri ini di"rompak" Anwar dan Azmin. Sudahlah di"rompak", rasuah pun tentu berleluasa di Bumi Kenyalang ini. Rakyat Sarawak mahukah "kedak ya"?


Sumber: The Real Sarawak

Anwar beri gaji pada Shamsidar RM30,000 tapi tak payah buat kerja???


Malam tadi, Ummi Hafilda "telanjang"kan Anwar, Azmin dan Shamsidar habis-habisan pada satu majlis ceramah di N.49 DUN Nangka, Sibu. Sekitar 300 orang penduduk Kampung Bandung dan masyarakat setempat membanjiri medan selera di kawasan tersebut.

Ummi antaranya memberitahu pada penduduk di situ bahawa dia telah mengumpul bukti-bukti kukuh dan turut mencuri beberapa dokumen "original" yang mengaitkan penyelewengan Anwar dan "rompakan-rompakan" besar yang dilakukan oleh Anwar, Azmin dan Shamsidar.

Antara yang didedahkan Ummi ialah pemberian berjuta-juta saham kepada Azmin dan Shamsidar ketika Anwar menjawat Timbalan Perdana Menteri dulu.

Menurut Ummi lagi, Anwar turut melantik Shamsidar sebagai Executive Director di salah sebuah bank yang bergaji RM30,000, sebuah kereta berserta pemandu sekali, tanpa perlu datang ke pejabat!

Maknanya tak payah buat kerja lah tu. Tak buat kerja pun dapat RM30,000 sebulan? "Sayang" betul Anwar pada Shamsidar, isteri Azmin! Ada "apa-apa" ke ni?

Ummi berkata, Shamsidar dilantik bekerja di bank rakan baiknya yang bernama "Mr. Tong". Kiranya, Anwarlah yang suruh "Mr. Tong" tu ambil Shamsidar bekerja di bank tersebut. Entah berapa juta yang diberi pada "Mr. Tong"? Tentu projek juta-juta turut diberikan pada rakan karibnya itu sebagai "token".

Memang betul-betul dajal si Anwar ini. Baru jadi Timbalan Perdana Menteri dah berjuta-juta di"kebas"nya. Belum lagi jadi Perdana Menteri. Kalau jadi Perdana Menteri, tentu berbilion-bilion di"rompak"nya.

Macam itu pun DAP dan PAS nak angkat jadi Perdana Menteri? Pakatan pembangkang asyik bercakap pasal rasuah dan penyelewengan. Tapi mereka menyokong "bapa rasuah" dan "bapa penyelewengan" untuk jadi PM? Ternyata PAS dan DAP memang bodoh!


Sumber: Kenyalang Report

Anwar "tuuutttt..." Shamsidar lepas mesyuarat kabinet...???!!!


Meskipun hujan turun dengan lebat, penduduk Kampung Bandung di N.49 DUN Nangka tidak berganjak untuk terus mendengar ceramah dan pendedahan panas Ummi Hafilda mengenai "kisah gelap" Anwar, Azmin dan Shamsidar!

Setelah gagal mengesan Anwar pada musim kempen pilihanraya Sarawak kali ini, Ummi yang sudah seminggu berkampung di Bumi Kenyalang ini begitu aktif berceramah bagi memperkenalkan kepada rakyat Sarawak tentang "siapakah Anwar sebenarnya di sebalik tabir".

Pada ceramahnya malam tadi, Ummi mendedahkan bahawa ketika Anwar berjawatan Timbalan Perdana Menteri, dia akan bertemu dengan Shamsidar di kondo mewah, pada pukul 5.30 petang hingga 7.30 maghrib, setiap hari Rabu, selepas mesyuarat kabinet!!!

Memang hebat Anwar! Mungkin setelah stress pada mesyuarat kabinet, dia minta "diubatkan" oleh Shamsidar. Paling menarik, abangnya Azmin pun tahu "aktiviti" isteri dan "boss"nya itu. Tapi, biasalah..Azmin tak marah. Maklumlah, "american lifestyle"lah katakan!

Ummi mendakwa Shamsidar dibawa oleh sebuah kereta mewah bernombor WBV 37, milik bekas kawan karib "cium molot" Anwar, Nallakaruppan, dan dibawa ke kondo mewah di Bangsar.

Ini rupanya kerja kamu masa jadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar? Itu baru Timbalan PM, kalau sudah jadi PM, entah lagi dahsyat kelakuan dan tabiatnya. Entah-entah setiap mesyuarat kabinet dia nak mesyuarat dia nak perempuan (lelaki pun boleh) duduk kat sebelah dia. Tak ada perempuan dia tak boleh mesyuarat!!!


Sumber: Sarawak Sun

Kurang 24 jam, kita gandakan usaha, berdoa dan Allah tentukan...


Kurang dari 24 jam, tempoh berkempen bagi Pilihanraya DUN Sarawak kali ke-10 akan tamat. Dan kurang dari 24 jam inilah untuk kita berusaha menyakinkan rakyat bahawa BN adalah yang terbaik berbanding pembangkang yang hanya pandai menjual kata yang tidak dikota.

Selebihnya, kita serahkan pada Allah S.W.T. Dia yang Maha Penentu, bukannya kita atau masa yang semakin suntuk ini. Kita hanya mampu berusaha, berdoa dan bertawakkal pada Allah...

Ayuh, kita gunakan saat-saat terakhir ini sebaiknya dengan melipat gandakan usaha memberitahu rakyat betapa komitednya BN merencanakan pembangunan, sosio-ekonomi dan ketamadunan Malaysia dengan teliti serta mengamalkan ketelusan (bukan macam SELCAT atau CAT yang tak berguna tu..!)

Ayuh rakyat Sarawak! Tolak calon DAP, PKR, PAS, SNAP dan Bebas "once an for all". BN akan sentiasa bersama rakyat, membela dan mencegah rakyat dari terus ditipu oleh pembangkang. Undilah BN untuk masa depan yang lebih terjamin..!!!

Thursday, April 14, 2011

Husam tiada niat tanding Presiden PAS? Kenyataan serupa macam Anwar..!!!


Husam Musa, ketua erdogan yang berjaya meracun pemikiran Nik Aziz dilaporkan berkata bahawa dia tidak berniat untuk bertanding jawatan Presiden PAS yang kini disandang oleh Ustaz Hadi.

Betul ke, Husam? Alaaahhh...Anwar, boss besar kamu tu dulu pun cakap macam tu jugak masa dia nak berkurang ajar dengan Arwah Tun Ghafar. Dulu Anwar kata dia tak berniat juga nak lawan Timbalan Presiden UMNO. Tapi lepas tu dia lawan jugak..!!!

Si Husam ni pun sama ja. Tak payah tunjuk baik la. "Poyo" je rupanya. Bukan orang tak tahu. Baru-baru ni Husam sindir Nik Aziz, tapi dia kiaskan pada Taib Mahmud. Katanya Taib dah lama memerintah dan sudah tua, elok bersara saja...

Padahal, Husam nak cakap semua tu kat Pok Nik, tapi dia malu! Maklumlah, nanti elaun kena potong! Sebenarnya, Husam tu dah lama tunggu Pok Nik letak jawatan MB. Dia dah lama mengidam nak jadi MB Kelantan, cuma mungkin dia takut nak bagi tahu...

Husam sepatutnya pergi balik nasihatkan Pok Nik supaya bersara secepat mungkin, seeloknya lepas pilihanraya Sarawak ni. Nik Aziz tu dah tua, uzur pulak tu. Dulu pejabat MB Kelantan di tingkat 3, tapi oleh kerana Pok Nik dah tak larat nak naik turun tangga, maka dipindahkan ke tingkat bawah.

Nik Aziz tu pun dah selalu sangat keluar masuk hospital. Sakit dada, muntah darah, macam-macam problem, macamana nak perintah Kelantan. Apa lagi Husam, kan dah selalu dah buat kerja menasihat Pok Nik...kerusi MB tu pegang awal-awal.

Baru ni, Husam kata dalam ceramahnya di Sarawak, minta Taib namakan pengganti. Eleh! Macam orang tak faham! Sebenarnya, Husam nak Nik Aziz umumkan pengganti MB Kelantan la tu.

Tak pun Husam nak suruh Hadi Awang sebut nama dia ganti jadi Presiden PAS. Husam dah dapat pencalonan dah tu. Puak-puak penganut PAS cawangan Bukit Bintang. Tak tahulah "siapa yang suruh" calonkan Husam...hehehehe...

Kapit sudah mula "tampar" Anwar, anda bila lagi???




Itulah, sudah diberitahu awal-awal, Anwar tidak diterima di Sarawak. Tapi Anwar degil. Dia mahu "langgar" juga Sarawak. Datang tak dijemput, malah dihalau pula oleh penduduk Kapit, itulah yang harus diterima Anwar kerana kedegilannya.

Menurut cerita dari blogger-blogger tempatan yang berada di Kapit, Anwar datang naik bot dan disambut oleh hanya lebih kurang 20 orang penyokong saja. Yang menariknya, Anwar juga turut "disambut" oleh sepanduk, poster, banner dan pekik menghalau Anwar dari menjejakkan kaki dari bumi Kapit!

Pada penulis, hanya orang tidak tahu malu saja yang akan terus berada di bumi Kapit setelah dihalau sedemikian. Jika penulis ditempat Anwar, tentunya malu bukan kepalang. Tak tahu mana nak disorok lagi muka!

Namun, sudah rasmi Anwar, muka tak tahu malu, tebal 48 inci, dia teruskan juga rencana pembohongannya di Kapit. Pada penulis, insiden ini merupakan satu tamparan hebat hasil penangan rakyat Sarawak terhadap PKR, khususnya Anwar Ibrahim secara peribadi.

Kadang-kadang, perit juga nak beritahu kepada orang yang tidak punya rasa malu seperti Anwar ini. Sudah beribu-ribu kali dia memalukan dirinya dihadapan rakyat, namun masih lagi mendabik dada sebagai "pembela rakyat", padahal dia lebih layak digelar "penipu rakyat".

Sudahlah begitu, setiap pergerakannya mahu dikaitkan dengan nama "rakyat". Dari nama parti, hinggalah nama program, semuanya dia letakkan nama "rakyat". Siapa yang beri dia pakai nama "rakyat" pun tak tahu. Mungkin "rakyat" yang dimaksudkan Anwar itu rakyat Israel barangkali.

Apa pun, penulis mengucapkan jutaan tahniah kepada penduduk dan rakyat Kapit kerana berani dan vokal menolak pembohong rakyat yang tidak bermoral itu. Rakyat Kapit sudah mula "tampar" Anwar semalam, anda bila lagi???


Sumber: Kenyalang Report

Ancaman terbaru di Sarawak..!!! Anda kenal "spesis" ini...???!!!


Anda kenal kepada manusia ini??? Inilah gerangan "spesis" yang cuba menjajah Sarawak sekarang. Kalau jumpa, halau saja dengan penyapu!!!

Kalau sesiapa jumpa Lim Kit Siang, sila tanya soalan ini...


Penulis dikhabarkan bahawa Lim Kit Siang bakal ke Kuching untuk menghasut masyarakat Cina di sana untuk membenci kaum bumiputera dan bersikap chauvinis ultra kiasu sepertinya. Penulis tidak menghalang, pergilah!

Ini negara demokrasi. Jika tiada halangan dari masyarakat Cina yang bakal dilawati Kit Siang, silalah berkunjung ke Kuching. Namun, jangan terkejut sekiranya ahli politik tertua dalam sejarah Malaysia itu bakal dikejutkan dengan soalan "cepumas" dari penduduk setempat atau wartawan!

Janganlah pula "sentap" atau merajuk jika menerima soalan "misteri" dari beberapa pihak yang teruja ingin tahu. Biasalah, sebagai "mastermind" DAP tentunya tidak boleh lari dari "gossip panas"! Macam artis la pulak...

Baru-baru ini beberapa blogger telah mendakwa bahawa Lim Kit Siang yang sudah tua kerepot itu mempunyai seorang "mistress" atau "concubine", atau dalam bahawa Melayunya, "gundik" atau "perempuan simpanan".

"YB Kit Siang, err..errr..."Mommy Foo" tu siapa?", jangan pula buat-buat terkejut pula jika soalan ini terpacul dari mulut "peminat"! Jangan pula Kit Siang jawab "Mommy Foo" itu Ketua Staf DAP PJ. Itu semua orang dah tahu...

"Tapi, ye lah! Siapa "Mommy Foo" itu? "Mak tiri" Guan Eng, kah? Tak bawa sekali berkempen ke Sarawak, kah? Dah berapa lama "simpan"? Err...dah tua kerepot muka pun tak hensem macam YB pun ada yang "jatuh cinta"kah? Oh! Mungkin "dia" suka pada rambut berminyak sikat tepi YB tu kot???"

Lagi satu, rumah "Mommy Foo" tu di Seremban, kah? Yang kena "raid" dengan SPRM masa malam Teoh Beng Hock kena soal siasat itu, kah? Wah! "Masyukkk" lah, patut pun "dia" sayang pada YB Kit Siang. "Pandai bela kasi makan" rupanya! Boleh kongsi tips?

Kepada masyarakat Cina di Kuching, dan amnya di seluruh Sarawak, kalau rasa nak berjumpa dengan Kit Siang nanti, jangan lupa tanya soalan-soalan di atas. Jangan takut, Kit Siang itu pendek saja. Tangan dia tak sampai untuk menampar anda semua.

Kalau dia marah-marah macam Anwar tempohari, maka faham-fahamlah. Jawapannya "Ya" lah tu! Iyalah, mana ada orang nak mengaku "berak tengah jalan"! Takkanlah Kit Siang nak mengaku kenal rapat dan jalin hubungan sulit dengan "Mommy Foo"?

Alahh..kalau betul pun, apa salahnya. Bukan orang lain, "mak tiri" Guan Eng jugak, kan? Kan? Kan? Kan? Kita lihat siapa yang kenaaaaaa...!!!


Sumber: Sarawak Sun

Pagi ni, siapa jumpa Anwar, tempeleng saja kepalanya..!!!


Saya menyarankan kepada seluruh rakyat Malaysia, khususnya di Sarawak supaya pagi-pagi esok, sekiranya berjumpa dengan Anwar Ibrahim, adalah sangat digalakkan untuk melempang atau menampar kepalanya laju-laju.

Ini adalah kerana dia telah berbohong, melakukan dosa besar fitnah dan "konspirasi peringkat tertinggi" terhadap Datuk Seri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah.

Saya fikir, seluruh rakyat Malaysia semalam gempar apabila Buletin Utama TV3 telah menyiarkan pengakuan eksklusif RPK tentang fitnah terancang Anwar dan "3 ekor binatang" peliharaannya.

Selama ini Anwar menuduh Datuk T disuruh Najib untuk memfitnahnya dengan skandal video "lelaki bertuala putih", meskipun Perdana Menteri sememangnya tidak ada kena mengena dalam itu gambar! Tapi semalam, Allah "bayar cash" setepek pada muka Anwar.

Namun, penulis fikir, tentu ada puak-puak "bodoh tak sedar diri kena tipu" yang akan
mendakwa bahawa RPK telah "dibayar" untuk mengaku begitu. Dah boleh baca dah skrip dialog puak-puak jumud beku itu! Entah bila nak sedar diri "kena jual" pun tak tahu...

Wednesday, April 13, 2011

Rakyat Sibu tidak beri muka mendiang Robert Lau?


Kematian mendiang Robert Lau Hoi Chew masih lagi menjadi igauan penduduk Sarawak, khususnya masyarakat Sibu yang begitu sayang dan menghormati tokoh politik Barisan Nasional tersebut.

Tarikh 9 April 2010, adalah hari "gelap" bagi rakyat Sibu yang dahagakan pembangunan di kawasan "transit" antara Bintulu dan Miri itu. Kematian beliau merupakan satu kerugian besar dan meninggalkan kesan yang mendalam di dalam diari politik Sibu.

Mendiang Robert sangat berpengaruh di kalangan masyarakat Cina di Sibu. Tokoh politik SUPP ini begitu dedikasi berkhidmat untuk rakyat parlimen Sibu yang diwakilinya. Beliau dicalonkan untuk mewakili BN bagi parlimen Sibu untuk lima penggal berturut-turut dan menyaksikan rekod bersih tanpa kalah di situ.

Hebat benar Robert Lau di mata rakyat Sibu, khususnya keprihatinan mendiang memacu pembangunan dan kemajuan infrastruktur dan prasarana untuk masyarakat Sibu. Hasil dari khidmatnya di Sibu, kita boleh lihat Sibu pesat membangun dan peningkatan ekonomi yang membanggakan.

Namun kini, parlimen Sibu terlepas di tangan pembangkang. Wong Ho Leng dari DAP kini bagaikan "raja" di Sibu. Pembangunan dan ekonomi Sibu terbantut selepas Pengerusi DAP Sarawak ini mengambil alih parlimen ini. "Gangster" pun bertambah-tambah pengaruhnya di bawah payung DAP.

Dulu, mendiang Robert Lau pernah me"wasiat"kan agar pemimpin SUPP mewarisi kepimpinannya di Sibu. Legasi mendiang Robert Lau yang menjuarai hati rakyat perlu diteruskan SUPP dalam membela nasib rakyat. Rakyat Sibu perlukan Robert Lau "kedua".

Pastinya "roh" mendiang Robert Lau sedih melihat rakyat dan parlimen Sibu terus dirosakkan oleh Wong Ho Leng dan DAP. Bolehkah SUPP menyediakan pengganti kepada mendiang Robert yang sudah banyak berjasa selama lebih lima panggal?

Mungkin masyarakat Cina di Sibu sudah lupa kepada jasa dan kemajuan yang dibawa oleh Robert Lau. Mereka-mereka yang merubah undi untuk memilih DAP ternyata tidak menghargai mendiang Robert dan segala jasa yang telah beliau tabur di Sibu.

Harap masyarakat Cina di Sibu merenung kembali tentang keupayaan wakil SUPP untuk meneruskan legasi Robert Lau di Sibu. Pembangunan yang terbantut perlu di sambung kembali supaya Sibu tidak tertinggal di belakang Miri, Bintulu dan Kuching. DAP bukannya tahu mentadbir dengan baik, mereka hanya tahu berpolitik dan banyak cakap saja...

Demi memberi muka kepada mendiang Robert Lau, masyarakat Sibu di seru untuk mengenepikan DAP yang hanya mahir mencetus kekecohan dan kembali kepada BN yang sebenarnya menjadi wadah untuk membela nasib rakyat tempatan di sini.



Sumber: Kenyalang Report

Tak pernah jadi ADUN, ada hati nak jadi Ketua Menteri??? Cermin la muka tu dulu...!!!


Baru-baru ini Anwar yang dipercayai pernah berlakon sebagai "lelaki bertuala putih" telah mengumumkan Baru Bian sebagai Ketua Menteri Sarawak yang baru sekiranya pembangkang menang pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ini.

Heh! Siapa Baru Bian? Pernahkah dia menang pilihanraya? Pernahkah dia masuk menyertai sidang DUN Sarawak? Pernahkah dia berbahas di dalam Dewan? Pernahkah dia berjasa kepada seluruh rakyat Sarawak?

Baru Bian hanya seorang lawyer. Sebagai seorang lawyer, tentunya dia seorang yang licik berkata-kata, pandai memutar belit kata dan pandai memberikan alasan. Jika tidak bagaimana dia nak "menggoreng" kes di depan hakim?

Percayakah anda kepada seorang lawyer seperti Baru Bian? Baru Bian tidak lebih seperti Ambiga, Lathifah Kooya, Zaid Ibrahim, Karpal, Gobind yang lawyer-lawyer lain yang menyokong pencabul seperti Anwar! Tentulah mereka sokong Anwar sebab mereka kaya mendapat komisyen mempertahankan seorang yang disahkan "peliwat" oleh mahkamah! Tinggi bayarannya..!!!

Baru Bian ni pula, tak pernah menang pilihanraya. Kalahhh...je memanjang! Sudah 2 kali dia bertanding, dua-dua bungkus! Kali ini dia fikir dia mampu menang. Maklumlah, ada Anwar dibelakangnya kali ini. Biasalah, Anwar kan suka main belakang!

Oleh kerana dia asyik kalah bertanding, maka tentulah dia tidak ada pengalaman langsung masuk DUN Sarawak. Entah pernah masuk dewan ke tidak? Kalau masuk pun sekadar jadi pemerhati saja kot? Tak pun dia jadi "coffee boy" untuk ADUN DAP..?!!!

Habis tu, macamana nak jadi Ketua Menteri ni kalau DUN pun tak pernah masuk? Tahu ke angkat sumpah kat Dewan tu? Bukan macam angkat sumpah kat mahkamah tau. Kat DUN ada protokol, ada tatatertib yang perlu dipatuhi. Jangan ikut style Nizar, Nga & Ngeh tiga sahabat tu pulak! Kang tak pasal-pasal je kena halau keluar...

Tak pernah jadi ADUN pun Anwar ada hati nak letak Baru Bian jadi CM? Gila ke apa? Lantik Baru Bian jadi CM, bagaikan melantik seorang pengawal jadi kapten pergi perang. Habis anak-anak buah mati kena tembak pasal kaptennya tak tau berperang! Tau pegang senjata saja, tapi nak tembak pun menggigil-gigil!

Err..Anwar suka-suka mak bapak dia saja nak letak Baru Bian jadi CM, SNAP dah bagi kebenaran ke? Dan bagi tahu SNAP ke? Tak malu betul si Anwar ni, dah la datang dari luar, dah tu nak naikkan nama orang dia jadi CM? So, senanglah nak kebas duit negeri Sarawak tu? Alaaa..bukan orang tak boleh baca niat dia tu..kat Selangor buktinya!!!

Confident betul Anwar nak lantik Baru Bian jadi CM. Padahal belum tentu PKR menang majoriti pilihanraya DUN Sarawak ni. Kalau PKR hanya menang 1 - 2 kerusi DUN saja macamana??? Nak lantik Baru Bian jadi CM jugak? Paloiiii...!!!!


Sumber: Sarawak Sun

Tuesday, April 12, 2011

Selamatkan "biak-biak kacak" di Sarawak..!!!


"Lupa kamek madah ngan kitak orang Sarawak, jaga-jaga lah anak-anak bujang dan biak-biak Sarawak yang kacak-kacak di negeri kita ini tuk. Anwar Ibrahim sudah sampei di situk, nya ya suka benar ngan biak-biak yang kacak-kacak nang kitak!".

"Bukan sorang duak si Anwar udah rosakkan. Abis punah sidaknya biak-biak di Semenanjung. Sik ada belas kasihan agik bah. Abis polos dipolahnya lobang belakang ya. Ganas benar Anwar, sik caya, nangga gamba di atas ya".

Justeru itu, penulis mengingatkan ibubapa yang menyayangi kesucian anak-anak muda mereka, tidak mengira lelaki atau perempuan, supaya jangan membiarkan anak-anak mereka dari dilihat oleh Anwar. Susah kelak!

Salah satu perangai Anwar, dia pantang jumpa anak muda. Dia akan hampiri anak muda tersebut sambil menepuk-nepuk bahu dan matanya suka melirik ke bahagian "belakang" tubuh anak muda! Faham-fahamlah apa yang di"nangga"nya!

Jika terjadi sedemikian terhadap anak-anak muda di Sarawak ini, jangan sesekali menyerahkan nombor telefon anda kepada Anwar. Kalau diberi, dia akan mengacau hampir setiap jam, jika dia "berkenan". Dia ajak pergi minum "kopi".

Lebih parah lagi, dia juga sering menawarkan pekerjaan kepada anak-anak muda. Antara pekerjaan yang dia suka tawarkan ialah "coffee boy". Penulis ingatkan, jangan sesekali terima tawaran tersebut! Jika diterima, celaka kelak menimpa.

Saiful Bukhari Azlan pernah terima tawaran kerja tersebut. Selepas itu, dia diberikan "password"! Kerja "coffee boy" untuk Anwar pun kena pakai "password"? Setahu penulis, "password" terakhir yang diberikan pada Saiful ialah "Mohktar"! Faham-fahamlah apa yang berlaku selepas itu...

Jangan lupa rakyat Sarawak. Sembunyikan anak-anak muda anda dari penglihatan Anwar. Bahaya! Anwar tidak mengira bangsa atau etnik apa, jika nafsunya memuncak "orang tua" seperti Aneez Munawer itu pun di"belasah"nya...

Dengarlah nasihat penulis jika sayangkan anak-anak anda. Jagalah kesucian dan maruah anak-anak anda sebelum dirosakkan Anwar..!!!

Sumber: Kenyalang Report

Anwar hina orang Melayu Sarawak, kitak orang Melayu Sarawak sik marah, kah?


Dilaporkan bahawa baru-baru ini Anwar telah terang-terangan menghina orang Melayu Sarawak pada salah satu siri ceramah bohongnya di DUN Batu Kawah yang majoriti penduduknya berbangsa Cina.

Menyalak bagai anjing di hadapan masyarakat Cina di situ, Anwar menghina dan menjatuhkan maruah bangsanya sendiri demi "membeli" undi dari kaum Cina. Dia mengutuk bangsa Melayu Sarawak dengan mendakwa mereka sebagai "masih berfikiran cetek dan sempit"!

Memang Anwar pengkhianat bangsa. Manusia jenis apakah ini...???!!!

Sememangnya perangai Anwar bagaikan "sesumpah". Di depan bangsa Cina, dia menghina dan mengutuk orang Melayu. Di hadapan orang Melayu, dia memaki hamun pula bangsa Cina. Dihadapan masyarakat Iban, dihinanya pula Bidayuh, Melanau dan sebagainya.

Itulah warna politik Anwar Ibrahim. Sentiasa mampuu bertukar warna seperti "chameleon". Bukan saja di dalam negara dia bersifat sedemikian, di luar negara pun dia begitu!

Ketika Anwar di US, dia memuja-muji US dan sekutu Yahudinya. Malah dia mengutuk negara Arab dan negara-negara timur tengah di US. Kerajaan US dan Yahudi pun seronok dan menganggap Anwar sebahagian dari "geng" mereka.

Namun, sekiranya Anwar pergi ke negara Islam, timur tengah atau pulang ke Semenanjung, maka dia akan petah menyerang US dan sekutu Yahudi bagi mengambil hati rakyat Malaysia. Jika dia ke US semula, teruk pula Malaysia dikutuknya di sana.

Itulah perangai Anwar Ibrahim. US kini sudah sedar dan menggelar Anwar sebagai "chameleon" yang mampu bertukar warna mengikut keadaan demi meraih keuntungan diri sendiri. Orang Malaysia menyifatkan perangai sebegitu sebagai "pengkhianat"! Manakala orang Islam memanggil sifat itu sebagai "munafik"!

Kini, tidak hairanlah jika Anwar datang ke Sarawak dan menunjukkan "warna sebenar"nya di Bumi Kenyalang ini. Jangan terkejut jika dia akan mengelilingi Sarawak dan melaga-lagakan setiap kaum dan etnik di Bumi Kenyalang ini. Itu sifat Anwar semulajadi. Dia "sesumpah", "pengkhianat" dan "munafik"!

Mahukah Sarawak memilih pemimpin seperti Anwar ini? Ini bukan fitnah, ini fakta dan kenyataan. Jika tidak percaya, sila ikuti kisah-kisah hidup Anwar dan tanyalah mereka-mereka yang rapat dengannya tapi kemudian lari berpatah arang dengan "peliwat" ini. Pasti akan menilai kebenaran penulis ini.


Sumber: The Real Sarawak

Kejutan untuk Anwar di Sarawak..???


Petang semalam, puas rakan-sakan berhubung di antara satu sama lain bertanyakan dimanakah lokasi terkini Anwar Ibrahim berada. Dari satu kawasan ke satu kawasan dihubungi. Dari satu DUN hingga ke satu DUN yang lain. Namun, Anwar masih gagal dipastikan kedudukan lokasi sebenarnya.

Jangan risau, kami mencari Anwar bukan untuk bertanyakan tentang jam tangan Omeganya. Kami mencari Anwar kerana ada "beberapa individu" yang mengejarnya. "Individu-individu" itu datang jauh dari Semenanjung. Katanya, "mereka" nak cabar Anwar dan bersumpah akan me"londeh" semua "kisah-kisah gelap" penipu antarabangsa itu!

Nak tahu siapa yang mengejar Anwar?


Sila terus membaca di sini...

Panasss..!!! Cerita "best" dihujung minggu...!!!


Hanya dipisahkan dengan jarak 30 meter, Ezam Mohd Noor dan Azmin Ali, bertempur di medan kempen di Kampung Boyan baru-baru ini. Ezam, adalah bekas panglima no.1 Anwar sejak zaman reformasi lagi. Manakala Azmin pula adalah panglima "anak emas" Anwar yang taat pada Anwar, tapi dayus!

Menurut cerita di sini, ketika Azmin sedang berucap dipentas, maka tibalah Ezam, bekas panglima sulung Anwar dahulu, tapi sudah berpatah arang dengan peliwat tegar itu.

Melihat Azmin sedang berucap, darah panglima Ezam naik mendadak. Ezam naik ke pentas lantas dilondehnya segala "kemaluan" yang ada pada Anwar, Azmin dan PKR. Ezam belasah Azmin cukup-cukup! Habis-habisan!!!

Tak terjawab pula Azmin dibuatnya. Keadaan semakin hangat! Azmin yang terkedu dengan hujah Ezam, hanya mampu menyerang Taib Mahmud sahaja. Mana mampu Azmin berhadapan dengan Ezam. Siapalah Azmin berbanding Ezam ketika di dalam PKR...

Hasilnya, kereta yang membawa Ezam jadi mangsa lepas geram puak-puak PKR. Kereta Ezam dipukul dan disepak oleh balaci-balaci PKR yang diimport dari Semenanjung. Namun Ezam dibela oleh hulubalang PBB. Berdarah jugaklah budak PKR tu dikerjakannya. Mujurlah FRU datang menghalang, kalau tidak, tak balik Semenanjunglah budak PKR tu...

Sebenarnya, Ezamlah panglima sebenar. Dia berjiwa "fighter". Dialah di antara pengasas Keadilan. Dari tidak berdaftar hinggalah kini menjadi PKR, Ezamlah yang teruk buat kerja. Yang kuat berdemo menyalak ditengah jalan raya dulu tu Ezamlah punya kerja. Luar dalam PKR di dalam poketnya sahaja.

Sejak Anwar ditahan dan dipenjara di Sungai Buloh dulu, Ezamlah yang menjaga keluarga Anwar. Ezamlah yang memberi harapan kepada Wan Azizah sekeluarga untuk melepaskan Anwar dari penjara. Ezamlah yang mengatur semuanya, bukan Azmin!

Siapa Azmin? Ketika Anwar dipenjara, Azmin di"haram"kan Kak Wan untuk menjejakkan kaki di rumahnya. Kak Wan tak mahu tengok muka Azmin. Mengapa? Kalau nak tahu jawapannya, tanya Kak Wan, Nurul Izzah atau Shamsidar, isteri Azmin.

Alahhh..bukan Kak Wan dan Izzah tak tahu Azmin merelakan "dimadukan" Shamsidar. Siapa madunya? Takkan Nallakaruppan kot? Kalau Nalla, takkanlah Kak Wan dan Izzah "hangin satu badan" pada Azmin? Alahhh..."Lelaki Y" tu lahhh...

Budaya politik ganas yang dibawa oleh puak-puak PKR tidak pernah diamalkan di Sarawak. Pilihanraya-pilihanraya sebelum ini tidak pernah menyaksikan keganasan berlaku di musim berkempen. Calon-calon dan penyokong-penyokong parti saling hormat menghormati. Segalanya lancar dan aman di sepanjang musim berkempen.

Malangnya, datang saja PKR ke Sarawak, terus dibawanya budaya buruk tersebut ke Bumi Kenyalang ini. Hairannya, ada pula rakyat di Sarawak yang menyokong PKR. Tidakkah mereka sedar bahawa PKR hanya akan membawa kehancuran negeri Sarawak?

Lihat saja di Semenanjung sana, sering huru-hara dikerjakan PKR. Datang PKR ke Sarawak, parti itu terus bergaduh dengan SNAP kerana tamakkan kerusi DUN. Padahal, dia yang datang tempat orang! Buruk benar perangainya. Itu pun orang Sarawak sokong, kah?

Penulis harap, orang Sarawak tidak terpengaruh sikap buruk dan "paloi" PKR itu. Kita tidak pernah mempunyai sikap sedemikian. Kita terkenal dengan hidup aman dan damai dengan kepelbagaian kaum dan etnik. Malah hubungan baik dengan masyarakat Cina bukan bumiputera pun erat sebelum kemasukan PKR di sini.

DAP Sarawak pun dahulunya baik-baik saja. "Sidaknya sik pernah polah hal yang bukan-bukan". Namun, setelah DAP Pusat bersatu dengan PKR, DAP Sarawak berubah pula sikapnya. Dulu baik-baik saja, tapi sekarang jahat nak mampos! Hasutan menjadi bahan "kelaka" mereka saja!

Apapun, kita tunggu hari mengundi kelak. Kita keluar ramai-ramai mengundi BN! Tunjukkan pada orang Semenanjung bahawa "orang Sarawak sik suka PKR sampei bila-bila". Tunjukkan pada PKR bahawa kita bukan orang "paloi" seperti mereka! Ngap Sayot!!!

Sumber: Kenyalang Report...

Rakyat Sarawak harus berfikir...


Pilihanraya DUN Sarawak agak memeningkan bagi sesetengah pengundi atas pagar di Bumi Kenyalang ini. Masing-masing kuat berfikir, yang mana satukah yang layak dipilih sebagai Kerajaan? Barisan Nasional, kah? Atau Pakatan Pembangkang?

Congak-congaknya, begini bunyinya...

Belum pun Pakatan Pembangkang mendapat kuasa politik, bermacam-macam pembohongan, penipuan, salah laku, penyelewengan, dan huru-hara yang telah dilakukan oleh PKR, DAP, PAS dan SNAP. Inikah bayangan Kerajaan yang wajar dipilih rakyat?

Belum pun Pakatan Pembangkang mendapat kuasa politik, mereka sudah bergaduh sesama sendiri. PAS bergaduh dengan DAP. PKR kononnya jadi "orang tengah", tapi PKR menyebelahi DAP. PAS sakit hati. PAS pendam rasa. PKR dan DAP terus meng"keldai"kan PAS. Macam tu sepakat ke??? Macam tu pun boleh namakan "Pakatan"???

Belum pun tubuh Kerajaan Pusat, masing-masing sudah bercakar sama sendiri berebut jawatan. Lihat saja negeri-negeri yang dijajah pembangkang, ramai yang bergaduh tak dapat jawatan. Selangor, Pulau Pinang, Kedah, malah Kelantan pun sama bergaduh.

Kit Siang nak jadi TPM, Karpal pun nak. Hadi pun nak jadi TPM, Mahfuz pun nak juga. Azmin pun nak juga jawatan TPM, Wan Azizah pun nak juga. Ramai-ramai la jadi TPM! Hancur Kerajaan lepas tu. Anwar senyum je sebab dia masa tu dah jadi PM. Orang lain nak bergaduh, lantaklah!

Kalau kita pilih dan undi pembangkang, maka maknanya kita memilih Anwar sebagai PM. Masih tak kenal siapa Anwar? Takkan tak kenal kot? Bukankah Anwar yang salahguna kuasa, bekas banduan, disahkan mahkamah sebagai peliwat, dan sekarang di dakwa dengan kesalahan jenayah pulak!

Takkan tak kenal Anwar kaki temberang tu? US pun dikelentongnya, apatah lagi rakyat Malaysia, senang-senang saja dia "auta". Dia syok-syok duduk selesa dikerusi PM, penyokongnya pula menderita tengok Malaysia kena jual pada Yahudi kelak!

Hakikat sebenarnya, memilih BN samalah dengan memilih perpaduan, pembangunan, kestabilan sosial dan ekonomi untuk dimakmurkan di negara ini. Memilih BN samalah dengan memilih jaminan kehidupan yang harmoni dan lebih baik untuk generasi akan datang.

Manakala memilih PKR, DAP, PAS dan pembangkang lain, samalah dengan memilih kehancuran negara, huru-hara, memundurkan tamadun, undang-undang mengikut perasaan dan kegagalan mentadbir ekonomi.

Masih ingat Anwar ketika menjadi Menteri Kewangan dahulu? Dia hampir menjual negara ini kepada IMF. Dia hampir menjual negara ini kepada Yahudi. Ekonomi Selangor yang dulu maju, hampir muflis dikerjakan Anwar. Macam itukah individu yang mahu jadi PM? Pilihlah Anwar jika mahu lihat GAY di"halal"kan di Malaysia. Anwar mesti suka!


Sumber: Sarawak Sun

Monday, April 11, 2011

Paling Panassss..!!! 18 SX..!!! "Binatang apakah ini..???!!!






"Binatang" bersama "binatang" berkongsi minat yang sama..seks!

Terkejut penulis melihat sahabat baik Anwar yang "seekor" ini. "Apa jenis manusiakah ini???" (soalan favorite Anwar). Ini mungkin manusia, tapi bertopengkan binatang! Kerana apa? Kerana dia ternyata bernafsu binatang, bersahabat dengan "binatang" dan kuat menyebarkan fitnah macam "binatang"!

Nama "binatang" ini ialah John Jaban. Dia adalah sahabat baik kepada seorang lagi "binatang" penipu antarabangsa, Anwar Ibrahim. John Jaban khabarnya adalah seorang DJ di Radio Free Sarawak.

Sepanjang karier DJnya di siaran Radio penipu itu, John Jaban hanya menyampaikan propaganda penipuan pembangkang dan memburuk-burukkan mereka yang tidak sehaluan dengan fahaman penipu mereka.

Diantara yang menjadi mangsa ialah Kerajaan Negeri Sarawak, Pehin Seri Taib Mahmud dan beberapa pemimpin BN yang lain, tidak terkecuali pemimpin Cina BN. Fitnah dan penipuannya melampau-lampau terhadap BN, dan memuji-muji pembangkang.

Menurut khabar rakan-rakannya, John Jaban bertukar menjadi "anjing" suruhan pembangkang ketika bertugas menjadi DJ Radio bajingan itu dan kembali bertukar menjadi "binatang" lain selepas bertugas.

Sebagaimana mentornya Anwar Ibrahim, John Jaban juga dikatakan mempunyai simptom kerakusan seks yang menggila. Selalunya, selepas menjadi "anjing" menyalak di radio, dia gemar berpoya-poya dan merosakkan anak gadis!


Baca seterusnya di The Real Sarawak..

Andai kata OMEGA pada Polis itu milik Anwar, apa kita nak buat pada Anwar? Dia tipu kita nihhh...


Alhamdulillah! Misteri pemilik sebenar jam tangan Omega yang telah diserahkan Eskay kepada pihak polis itu bakal diketahui tidak lama lagi. Pihak polis sudah menghubungi pengedar jam tangan tersebut diluar negara bagi mengetahui pemilik sebenarnya.

Alhamdulillah. Terima kasih pihak PDRM yang bersusah payah mengenal pasti pemilik jam tangan Omega itu. Sekurang-kurangnya, dalam masa terdekat ini, spekulasi mengenai hak milik jam tangan Omega yang ada di tangan polis itu akan tamat dan misterinya akan terungkai.

Sebenarnya, PDRM tidak perlu pun bersusah payah berbuat demikian sekiranya Anwar mahu bekerjasama dan membuktikan kebenaran kata-katanya. Anwar boleh menunjukkan jam tangan Omega miliknya kepada umum sekiranya dia dipihak yang benar.

Tapi Anwar tidak memilih begitu dan ini menimbulkan keraguan rakyat. Ramai yang percaya bahawa Anwar sebenarnya berbohong mengenai jam tangan tersebut. Mungkinkah benar jam tangan Omega Anwar tidak berada di dalam simpanan Kak Wan?

Ish..tak sabar rasanya nak tahu pemilik jam tangan tersebut. Mari kita tengok, siapa yang berbohong. Jika Eskay bohong, kita desak polis tangkap Eskay dan Anwar harus saman Eskay RM1 bilion!

Namun, jika Anwar yang menipu? Apa yang patut kita buat pada dia??? Ada cadangan?

Terkini..!!! Sarawak bakal dilelong PKR, DAP dan PAS..!!!


Dikhabarkan, Nik Aziz Nik Mat dan Anwar telah berduet mendendangkan lagu bohong mereka semalam di Kuching. Malah turut diceritakan bahawa "angpow" begitu banyak ditaburkan kepada para hadirin pada siri terbesar penyebaran fitnah.

Mungkin ada segelintir rakyat Sarawak yang suka pada cerita fitnah Anwar dan Nik Aziz. Mungkin ada yang suka mendengar cerita dongeng temberang Anwar. Maklumlah, Anwar jarang ke Sarawak. Bila musim pilihanraya baru dia tunjuk muka pembohongnya di Bumi Kenyalang.

Agak menyedihkan apabila ada juga segelintir rakyat Sarawak yang kurang bijak untuk dipengaruhi pembohongan Anwar dan rakan-rakannya. Cerita temberangnya memang hebat di dengar. Ramai yang terpesona mendengar cerita tidak masuk akalnya.

Anwar sering menaburkan keburukan orang BN, namun dia tidak pernah menceritakan tentang kebusukan dan kejijikan yang ada pada dirinya. Jika dia sentuh sekali pun tentang kisah "gelap" yang dikaitkan dengannya, tentu sekali dia melencong menafikan. Iyalah, takkanlah Anwar nak mengaku kejijikannya?

Hati-hati dengan Anwar. Mulutnya manis, lagak gayanya bagai dialah "dewa". Padahal disebalik mulut manisnya, tersembunyi racun berbisa. Disebalik gaya langkahnya, tersembunyi "kehidupan gelap"nya yang tidak bermoral dan menjelekkan.

Bagus benar bunyi tutur katanya semalam. Kononnya, dia pembela rakyat. Kononnya dia mahu berikan RM600 sebulan pada semua rakyat Sarawak. Begitulah yang dijanjikan Pakatan Haram Pembangkang itu di Selangor dahulu.

Sehingga sekarang, satu sen pun tidak diterima oleh rakyat Selangor. Malah mereka teruk ditindas dan habis wang Kerajaan Negeri Selangor dikebas! Kos selenggara kereta kerajaan negeri Selangor mencecah RM6 juta setahun! Selenggara kereta apa begitu banyak kosnya? PKR dan DAP Selangor selenggara kapal terbang, kah?

Yayasan Selangor yang dulu mempunyai tabungan dana yang banyak ketika pemerintahan BN, habis di"rompak" PKR, DAP dan PAS Selangor. Bayangkan, dari dana yang terkumpul RM puluhan juta, Yayasan Selangor mengalami defisit lebih dari RM7 juta! Wang dan hak rakyat Selangor lesap ditangan PKR, DAP dan PAS.

Anwar pula bertindak sebagai "penasihat ekonomi" Selangor. Meskipun dia mendakwa hanya diberi gaji RM1 saja sebulan, difahamkan berjuta-juta RM telah dimanipulasikan oleh Anwar keluar dari akaun negeri dan masuk ke "poket"nya. Habis di"rompak". Malah, wang zakat orang Islam di Selangor pun cuba dirompak mereka!

Jika Sarawak ingin melihat negeri ini punah rosak dan jahanam dikerjakan Anwar, Baru Bian, Nik Aziz, Guan Eng dan Kit Siang, cubalah beri undi pada mereka. Dan selepas itu jangan menyesal sekiranya si penipu pembohong ini menjual Sarawak kelak!

Belajarlah dari kesilapan orang di Semenanjung. Tak rugi untuk berkongsi pengalaman dengan mereka. Mereka pernah tersilap dan menyesal. Pulau Pinang hampir habis dijual Guan Eng. Selangor pula rugi jutaan ringgit! Sarawak pula pastinya hancur jika jatuh ke tangan penipu pembohong ini!


Sumber: Kenyalang Report

SUPP bakal rejam DAP ke Batang Rajang di Sibu!

Barisan pemimpin SUPP Sibu yang bakal mencampak DAP ke Batang Rajang!

Sebagaimana kita sedar dan arif, Bandar Sibu yang dibangunkan Kerajaan untuk menjadi bandar "transit" di antara Miri dan Bintulu ini didominasi oleh masyarakat Cina Foo Chow. Adalah agak mengejutkan apabila dikhabarkan bahawa lebih separuh dari mereka telah di"racun" oleh DAP dan PKR!

DAP dan PKR tidak ada modal kempen lain selain berkempen "Ubah!" yang terpampang di poster gergasi di sekitar bandar Sibu. Pada DAP dan PKR, mungkin mereka cuba menyampaikan pada rakyat Sibu bahawa mereka ingin merubah Kerajaan BN Sarawak kepada Kerajaan Pakatan Haram Sarawak. Mereka mahukan kuasa itu di"ubah" dari BN kepada mereka. Mereka mahukan kuasa!

Tapi, tahukah rakyat Sibu bahawa DAP dan PKR kini sudah memiliki Selangor dan Pulau Pinang. Namun tidak ada sesuatu perubahan yang baik pun dilakukan. Malah, nasib rakyat Selangor dan Pulau Pinang yang dulunya begitu baik, berubah menjadi mimpi ngeri! DAP dan PKR merubah kehidupan rakyat mundur ke belakang!

Manifesto pilihanraya di semua negeri jajahan Pakatan Haram itu di"tong sampah"kan begitu saja. Segala janji manis yang dijual pada PRU-12 yang lalu, begitu mudah dilupakan selepas berjaya menjajah negeri-negeri di Semenanjung.

Rakyat di negeri-negeri itu kini menyesal dan berikrar akan merubah kembali kepada BN. Siapa menyangka "ubah!" di Selangor dan Pulau Pinang dibalas dengan derita dan airmata rakyat selepasnya!

Sila lawati Selangor dan Pulau Pinang. Tanya pada rakyat yang hidup di negeri-negeri itu betapa derita dan "sakit"nya hidup mereka sekarang. Jangan tanya pada Khalid Gagap dan "perompak-perompak" Kerajaan Negeri Selangor, tentunya mereka takkan mengaku. Jangan juga tanya pada Guan Eng dan konco-konconya, takkan mereka nak mengaku "berak tengah jalan". Tanya pada rakyat dibawah.

Mahukah rakyat Sibu menerima nasib seperti rakyat Selangor dan Pulau Pinang? Dulu mereka dijanjikan bantuan RM2000 untuk anak negeri yang berjaya masuk universiti. Namun sehingga sekarang, tiada sebarang bantuan pun diberikan sebagaimana yang dijanjikan oleh manifesto mereka. Kosong! Zero! Itu baru salah satu manifesto, banyak lagi yang mereka mereka "buat-buat tak tahu"!

Berlainan pula di Kedah. Azizan Razak (PAS), Menteri Besar Kedah awal-awal lagi mengakui tidak bersedia mentadbir negari itu. Azizan kata susah nak mentadbir negeri Kedah. Malah dia mengaku setelah mendapat kuasa, barulah dia tahu bahawa Pakatan Haram Kedah tak mampu nak menunaikan manifesto PRU-12 yang mereka janjikan!

Tadi saya sempat menghadiri siri ceramah SUPP yang diadakan berhampiran RH Hotel di Bandar Sibu. Saya tidak faham pun ceramah politik itu sebab ia disampaikan di dalam bahasa Cina. Namun, saya pasti bahawa SUPP berusaha memberitahu bahawa DAP, PKR dan PAS hanya menipu rakyat Sibu! Dan saya fikir, SUPP yang mewakili BN tidak tergamak untuk menipu rakyat sebagaimana sifat yang ada pada DAP dan PKR!

Terserahlah kepada masyarakat Sibu, khususnya masyarakat Cina, sama ada mahu memilih DAP ataupun BN. Saya tidak memaksa. Namun, jika mahu rasa ditipu, dibohong dan di"jual hidup-hidup" oleh DAP dan PKR seperti di Selangor dan Pulau Pinang, silalah...


Sumber: Sarawak Sun

Sunday, April 10, 2011

Panasss..!!! Anwar maki hamun Nik Aziz sokong & pakai baju 1Malaysia?


Tentunya ramai yang teruja melihat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Adnan Yaakob dan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat "satu kepala". Dan yang paling menarik, Mursyidul Am PAS yang didewa-dewakan oleh penyokong-penyokong totok PAS turut menyokong gagasan 1Malaysia!

Cuba lihat baju yang Nik Aziz pakai, ada tertera lambang 1Malaysia! Penulis fikir, tentunya Anwar, Kit Siang, Azmin dan Guan Eng "hangin satu badan" melihat Nik Aziz turut bersama-sama Najib bergambar sambil menunjukkan tanda "bagus" seperti di atas.

Sudah dikhabarkan, gagasan 1Malaysia sememangnya sangat molek dan bertepatan dengan seruan Islam yang menyuruh seluruh umat Islam bersatu. Namun, pembangkang seperti Anwar, Khalid "gagap", Kit Siang, Teresa Kok dan sebagainya cemburu dengan kejayaan Najib mempelopori gagasan 1Malaysia.

Sebagai contoh, Kerajaan negeri Selangor meng"haram"kan lambang 1Malaysia dipamerkan di kawasan negeri itu. Nampak sangat cemburu mereka. Malah, puak-puak ini sering memburuk-burukkan gagasan tersebut tanpa sebarang alasan yang boleh diterima akal yang waras.

Sebenarnya, PKR, DAP, SNAP dan sekutu-sekutu mereka takut jika rakyat Malaysia bersatu padu, apatah lagi jika rakyat disatukan oleh BN. Mereka sebenarnya mahu rakyat Malaysia berpecah belah. Sebab itulah mereka menolak gagasan 1Malaysia.

Dengan tersiarnya gambar Nik Aziz yang memberikan gambaran jelas bahawa Nik Aziz juga menyokong gagasan 1Malaysia, diharap pemimpin pembangkang yang lain jangan cepat melatah!

Sokong saja 1Malaysia kerana gagasan yang diilhamkan oleh pemimpin tertinggi BN ini sangat bagus demi kesejahteraan rakyat. Hanya orang tak waras saja yang menolaknya. Jangan pula Anwar marah pula dengan Nik Aziz, kasihanilah dia, dia sudah berumur...

Jika Anwar mahu baju 1Malaysia seperti yang dipakai Nik Aziz itu, penulis percaya, Datuk Ahmad Maslan mampu memberikan sehelai untuknya. Guan Eng dan Kit Siang mahu pun boleh juga. Nak berapa helai?


Sumber: The Real Sarawak

Bila Kak Su Bersuara... Heh!