Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, March 26, 2011

Gempar..!!! Rahsia Jamilah di Canada...!!!


Baru-baru ini, Ketua Menteri Sarawak, Pehin Seri Abdul Taib Mahmud mengakui bahawa anak perempuannya kini berada di Ottawa, Kanada. Memang benar Jamilah dan suaminya, Sean Murray berada di sana. Sebenarnya sudah lama mereka tinggal di sana, sejak awal tahun 80'an lagi.

Selepas Taib Mahmud menyatakan bahawa anaknya Jamilah berada di sana, Malaysiakini pun memulakan putar alamnya. Kononnya, Jamilah dan Sean Murray merupakan di antara yang terkaya dengan aset dan premis yang bernilai ratusan juta RM.

Yang tak sedapnya, portal pembangkang itu memandai-mandai mendakwa bahawa Taib Mahmud melarikan kekayaan Sarawak ke sana. Portal berita pembangkang itu bagaikan sengaja mengandaikan diminda rakyat seolah-olah Taib Mahmud merompak kekayaan negeri Sarawak dan hantar ke Ottawa.

Benarkah dakwaan itu? Nampaknya Malaysiakini tidak serik-serik di saman oleh Taib Mahmud. Sedang portal itu sedang berhadapan dengan kes saman terhadapnya oleh Taib, mereka cuba 'cari pasal' lagi! Malaysiakini dengan niat jaha, cuba menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap Ketua Menteri Sarawak itu.

Begini cerita sebenarnya, Taib Mahmud sudah lama menjadi Menteri di Kerajaan Pusat. Sejak tahun 1963 lagi. Ketika itu, penulis dan pengarang di Malaysia kini pun mungkin belum lahir lagi. Pelbagai portfolio yang beliau sudah pegang. Ketika itu, memandangkan Taib bekerja di Semenanjung, maka dia telah membeli beberapa aset, rumah dan sebagainya di sekitar Lembah Klang. Lebih kurang macam Anwarlah...

Pada 1981, beliau telah dilantik menjadi Ketua Menteri Sarawak dan tidak lagi menjawat Menteri Kabinet. Jadi, beliau pun telah menjual sebahagian besar asetnya itu dan berpindah pulang ke Sarawak, kampung halamannya. Hasil dari penjualannya itu, maka dia turut membawa pulang beberapa juta RM bersama.

Ketika itulah, Jamilah dan Sean Murray telah mengambil keputusan untuk menetap di Kanada, kampung halaman suaminya. Jamilah dan Sean telah meminjam lebih kurang RM4 juta dari ayahandanya untuk memulakan kehidupan di sana. Mereka telah membeli sebidang tanah dan turut membuat pelaburan hartanah di Ottawa.

Ketika itu, Ottawa bukanlah sebuah kawasan maju seperti sekarang. Harga hartanahnya agak murah berbanding sekarang. Ottawa ketika itu boleh diibaratkan seperti Sir Hartamas atau Mont Kiara pada tahun 1981, tiada pembangunan yang pesat dan lebih merupakan kawasan kampung yang baru berjinak-jinak nak membangun. Namun kini selepas 30 tahun, hartanah di Sri Hartamas dan Mont Kiara beratus juta harganya! Mahalnya berbilion!

Sudah ditakdirkan selepas 30 tahun, tiba-tiba Ottawa menjadi tumpuan pembangunan di sana, dan pelaburan hartanah Jamilah dan Sean turut mengaut keuntungan yang lumayan. Hasil dari kebijaksanaan menguruskan perniagaan dan hartanah, mereka berdua telah berjaya menjadi antara orang terkaya di sana. Salahkah? Tidak telus kah? Sudah ditakdirkan begitu rezeki Jamilah di negeri orang, mengapa pula di'dengki-dengki'kan?

Sehingga hari ini, Jamilah dan Sean Murray masih di sana dan menjalankan perniagaan mereka seperti biasa. Tanpa sebarang campur tangan dari Taib Mahmud. Wang yang dipinjamkan pun sudah dikembalikan. Jadi, apa isunya? Bukannya Jamilah atau Taib dapat duit dari Foundation of The Future (duit Yahudi tu!) macam Anwar tu pun.

Ternyata, niat jahat dari alat propaganda pembangkang ini begitu cekap memanipulasi fakta. Laporan dan beritanya bagaikan benar dan sensasi. Tapi hakikatnya, semua itu hanyalah palsu, tidak benar, dan hanya permainan "perang saraf" dari pembangkang. Ketika semua media pro Kerajaan begitu serius menjaga etika kewartawanan, portal dan blog pembangkang terus membuang etika dari nilai-nilai berita yang mereka laporkan.

Itupun beribu-ribu yang percaya dengan portal berkenaan? Kasihan, "hidup-hidup mereka kena tipu..!!!

Friday, March 25, 2011

Azmin Ali bawa “bala” pada pembangkang Sarawak!


Oleh: Biak Kacak!

Keangkuhan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali ternyata mengundang padah apabila Presiden Parti Nasional Sarawak (SNAP), Edwin Undang Bugak mengumumkan bahawa kerjasama di antara partinya dengan parti dari Semenanjung itu “sudah tidak dapat diselamatkan”.

Sebelum ini, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang sedang sebok mempertahankan diri di mahkamah berhubung kes Liwat II, telah menghantar Azmin Ali ke Sarawak bagi meninjau keadaan politik Sarawak dan “memujuk” SNAP agar bekerjasama dengan PKR dan DAP, sekaligus membentuk pakatan pembangkang di Bumi Kenyalang.

Agaknya, tidak keruan dikejar bayangan adik perempuannya, Ummi Hafilda Ali, yang begitu garang mendedahkan segala kisah “gelap” Azmin, isterinya, Shamsidar dan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim. Azmin difahamkan sering mengelak untuk bersemuka dengan adik kandungnya itu.

Baca seterusnya di Real Sarawak...!

SNAP “ceraikan” PKR: PKR tak mampu “angkat muka” di Sarawak!


Oleh: Biak Kacak!

Nampaknya hubungan SNAP dan PKR di Sarawak sudah tidak dapat diselamatkan lagi. “Sudah berputus arang”, tidak dapat dicantumkan kembali, itu sahaja yang dapat disifatkan tentang hubungan kedua parti pembangkang Sarawak itu, sekaligus menunjukkan Azmin Ali gagal dalam misinya menyatukan SNAP dan PKR bagi menghadapi Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak.

Terbaru, SNAP telah mengumumkan 11 lagi nama-nama calonnya bagi menghadapi pilihanraya negeri itu. Ianyanya menjadikan jumlah calon SNAP yang telah diumumkan menjadi 27 orang, setelah mengumumkan 16 nama calon sebelum ini. SNAP hanya memerlukan 13 lagi calon untuk dipilih mewakili parti itu untuk menjadikan jumlah keseluruhan calon bertanding di 40 buah kerusi DUN.

Justeru pengumuman SNAP itu, Ketua PKR Sarawak, Baru Bian, memberikan komen yang pedas untuk didengar oleh kepimpinan SNAP. Baru Bian menganggap calon-calon SNAP adalah golongan yang “terbuang” dan “kitar semula” yang cuba meraih kembali sokongan yang tidak ada. Ini menunjukkan penentangan dan perbalahan kedua parti itu sudah hancur sama sekali.

Teruskan membaca di Real Sarawak...

Video skandal seks Anwar: Konspirasi pilihanraya Sarawak dan kes liwat II?


Oleh: Biak Kacak

Rata-rata rakyat agak gempar dengan terdedahnya video skandal seks Anwar Ibrahim dengan pelacur yang kononnya didalangi oleh seorang individu yang hanya mahu menggelar dirinya “Datuk T”. Selepas pecahnya cerita ini, maka Anwar pun dikerumuni oleh para wartawan yang mahu mendengar komen pemimpin “anugerah Tuhan” ini.

Dengan sekelip mata, Anwar menjadi tumpuan seluruh rakyat Malaysia. Dan dengan sekelip mata, Anwar dengan mudah menagih simpati rakyat dan sekaligus menudingkan jarinya kepada pihak Barisan Nasional. Bagaikan “serampang dua mata”, isu terkini yang panas ini telah menguntungkan pihak Anwar.

Seterusnya sila baca di Sarawak Sun...

Wednesday, March 23, 2011

Datuk T salah, "pelakon video seks" tak salah..???!!!


Dari segi perundangan, sememangnya ketiga-tiga "Datuk T" perlu ditahan kerana memiliki dan menayangkan video seks. Salah tetap salah. Itu dari segi perundangan.

Namun, kita lihat pula kepada tujuan atau motif pendedahan dan penayangan video berkenaan, apakah ianya bertujuan untuk "cari makan" sebagaimana yang diamalkan oleh pengedar-pengedar dvd lucah?

Pada saya, tujuan utama video tersebut dimiliki, disimpan dan ditayangkan oleh Datuk T adalah untuk mendedahkan sesuatu yang pada mereka adalah SALAH DI SEGI MORAL. Apakah undang-undang Malaysia akan mengambil tindakan terhadap pesalah moral yang "berlakon" di dalam video seks tersebut?

Pelbagai persoalan perlu dijawab setelah video seks tersebut didedahkan.

Antaranya, di antara "pemilik/penayang" dengan "pelakon seks" video berkenaan, siapakah yang lebih berdosa? Siapakah yang lebih bersalah? Dan siapakah yang paling ditolak di sisi Allah?

Apakah dosa seorang "pelakon seks" itu lebih ringan dari mereka-mereka yang memiliki dan menayangkan video tersebut?

Saya tidak menuduh Anwar sebagai "pelakon seks" di dalam video tersebut. Namun, saya lebih suka sebuah Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan bagi menjawab persoalan ini dan biarlah rakyat tahu tentang kesahihannya.

Pendakwaan skandal seks ini bukan perkara kecil yang boleh didiamkan begitu saja. Ianya melibatkan seorang pemimpin "Anugerah Tuhan". Untuk keadilan, perkara ini perlu disiasat dengan adil.

Seperkara lagi, meskipun ketiga-tiga bahan bukti DNA Anwar diterima semula oleh mahkamah (reversed decision), saya fikir adalah lebih wajar jika Anwar diperintahkan mahkamah untuk menyerahkan DNAnya secara sukarela.

p/s: Teruk betul Anwar, nak buktikan dirinya tak bersalah pun sampai kena paksa beri DNA...ada sesuatu di sebalik DNA???

"Datuk T" sudah mengaku, Polis disaran tahan mereka segera...!


Nah! Sekarang semua sudah jelas. Puas hati? "Datuk T" yang dimaksudkan selama ini ialah Tan Sri Rahim Tamby Chik, Datuk Shazryl Eskay dan Datuk Shuib Lazim. Semua orang sudah tahu bahawa "Datuk T" atau "Datuk Trio" itu mewakili ketiga-tiga mereka.

Semua sudah jelas, bukan? Anwar sudah membuat laporan polis, dan pihak polis berhak untuk menahan ketiga-tiga "trio" berkenaan untuk siasatan lanjut. Mohon pihak berkuasa bertindak segera.

Sebelum ini, Datuk-Datuk tersebut memaklumkan bahawa mereka sedia untuk bekerjasama dan menyerahkan video seks "original" yang didakawa mereka sebagai "tulen" dan tidak diubah suai kepada pihak berkuasa untuk disiasat ketulenannya.

Berikutan itu, pada saya, biarlah pihak polis siasat dahulu.Selanjutnya, jika ada yang tidak puas hati dengan hasil siasatan dan ingin mencabarnya, maka sebagaimana kes Teoh Beng Hock, sebuah jawatankuasa inkues perlu ditubuhkan.

Kemudian, jika tidak berpuas hati juga dengan hasil inkues, maka sebuah Suruhanjaya DiRaja perlu pula ditubuhkan. Itu pun belum pasti isu kesahihan video itu akan selesai.

Jika hasil semua proses tersebut menyebelahi Datuk T, maka pembangkang akan mendakwa ini semua "konspirasi peringkat tertinggi". Dan jika keputusannya menyebelahi Anwar pula, ketiga-tiga "trio" ini pastinya akan memprotes dan menyatakan bahawa mereka dipihak yang benar.

Pada saya, usah buang masa dengan 2-3 proses, cukuplah dengan satu proses sahaja. Tubuhkan Suruhanjaya DiRaja secepat mungkin dan siasat. Masing-masing hantar wakil masing-masing, termasuk wakil Anwar sendiri.

Kemudian, wujudkan syarat bahawa apa jua hasil Suruhanjaya tersebut tidak boleh dipertikaikan oleh mana-mana pihak, sama ada pihak pembangkang yang mewakili Anwar, mahupun "Datuk T" bertiga.

Ada pendapat lain? Nyatakan cepat, kalau tidak, korang kata tak adil pulak...!!!

Skandal Video Seks Anwar: Jangan kaitkan Anwar...bukan dia dalam video tu..!!!


Sudahlah...jangan lah tuduh Anwar lagi. Cukup-cukup la tu. Mungkin dalam video tu bukan Anwar. Mungkin orang lain kot? Mungkin "pelanduk dua serupa". Yang pastinya, saya tak pernah tengok pun video tu dan saya enggan menuduh sesiapa. Takut fitnah jadinya.

Mungkin Datuk T menipu. Mungkin Datuk T telah mengolah video itu supaya lelaki yang dipaparkan dalamnya kelihatan seperti Anwar. Mungkin kerana dendam tertentu, maka Datuk T cuba mengkonspirasikan Anwar.

Pada saya, sesiapa saja berkemungkinan untuk menjadi "pelakon lelaki" dalam video seks tersebut. Kita hanya diberikan beberapa ciri yang dimiliki "pelakon lelaki" tersebut. Diantaranya ialah lelaki tersebut mempunyai perut yang buncit dan memiliki seutas jam tangan berjenama Omega.

Ramai lelaki yang mempunyai perut buncit di Malaysia. Menurut Anwar, lelaki itu "lebih buncit" berbanding perutnya. Mungkinkah itu perut blogger-blogger pro-Kerajaan seperti Parpu, Gomo, RBF, KP, Atau GAP? Setahu saya, perut blogger-blogger kita ini pun "boleh tahan" juga besarnya. Hehehe..jangan marah kengkawan!

Saya meminta agar sebuah Jawatankuasa Khas ditubuhkan bagi menyiasat tentang kesahihan video tersebut. Yang terbaiknya, tubuhkan sebuah Suruhanjaya DiRaja sebagaimana kes Teoh Beng Hock dan V.K Linggam. Siasat sehingga ke lubang cacing.

Harap supaya Datuk T tampil untuk bertemu Suruhanjaya tersebut, menyerahkan video kepada mereka untuk disiasat ketulenannya dan bersedia untuk disoal siasat. Jika Datuk T takut, sila datang dengan peguam dan beberapa pengawal keselamatan. Saya percaya Datuk T banyak duit untuk upah peguam.

Jika perlu, Datuk T perlu membuat "kenyataan bersumpah" atau "statutory declaration" sebagaimana yang telah dibuat oleh P.I Bala dan RPK dulu. Tapi buat SD yang benarlah, jangan dok buat wayang macam depa 2 ekor tu!

Di dalam Suruhanjaya tersebut, minta Anwar sediakan wakilnya seramai 3 orang, wakil Datuk T pula 3 orang, dan selebihnya mestilah dilantik dari kalangan orang awam yang tidak berkepentingan. Tak payah panggil SELCAT dan CAT di Selangor & Penang tu, tak boleh pakai punya tu...

Justeru itu, saya memohon supaya tuduhan terhadap Anwar yang mengaitkannya dengan "pelakon lelaki" itu supaya dihentikan. Mungkin lelaki itu Hj. Hadi, mungkin juga Gobind, mungkin juga Din Puduraya (nak kata Nik Aziz, perut dia kempis je!)

Kita tuntut Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan untuk kes ini. Titik!

Monday, March 21, 2011

Terkini..!!! Skandal Video Seks Anwar Part II..!!! "Perut buncit" pulak jadi alasan...!!!


KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim petang ini tampil membuat penafian bahawa pelaku aksi seks dalam video klip yang dipertontonkan kepada kumpulan wartawan di Carcosa Seri Negara pagi ini adalah dirinya.

Katanya, walaupun memiliki wajah yang hampir seiras, beliau difahamkan oleh wartawan yang melihat klip berkenaan, pelaku tersebut mempunyai perut yang lebih buncit daripada dirinya.

Katanya, perbezaan dari aspek fizikal itu turut diperkukuhkan dengan fakta bahawa beliau pada tarikh aksi itu dirakamkan berada di rumah bersama ahli keluarga dan beberapa kakitanganya serta turut menghantar teks Twitter pada masa video berkenaan dirakamkan.

“Ini adalah rekaysa jahat musuh politik yang berhasrat untuk membantutkan kemaraan Pakatan Rakyat,” katanya pada sidang akhbar yang diadakan Ibu Pejabat PKR di Merchant Square, Bandar Tropicana, Petaling Jaya.

Video klip selama 20 minit berkenaan dipertontonkan kepada beberapa kumpulan wartawan secara bergilir-gilir pagi ini. Penganjur tayangan itu hanya dikenali dengan nama Datuk T dan identiti sebenarnya masih belum diketahui.

Datuk T antaranya memberikan tempoh satu minggu kepada Anwar dan isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail agar berundur daripada jawatan dalam parti dan politik selepas salinan aksi itu diserahkan kepada mereka tidak lama lagi.

“Jika (pasangan itu) tidak berundur dalam tempoh tujuh hari selepas menerima salinan rakaman, saya akan minta beberapa pertubuhan bukan kerajaan NGO bagi menubuhkan panel penyiasat dan mendapatkan perkhidmatan pakar forensik bagi mengkaji ketulenan rakaman itu.

“Seluruh dunia akan tahu dan terpulang kepada mereka untuk menentukannya,” Datuk T dilaporkan sebagai berkata pagi ini.

Klip video berkenaan dikatakan dirakam pada 21 Februari lalu bermula pukul 10.23 malam di sebuah bilik hotel.

Dalam pada itu, Anwar menolak untuk patuh kepada syarat yang dikenakan oleh Datuk T.

Pada sidang akhbar itu, beliau juga melahirkan keyakinan klip video berkenaan adalah perbuatan unit cawangan khas pasukan polis kerana penayangannya dirancang dengan penuh teliti.

“Saya percaya fitnah ini muncul ketika pendakwaan fitnah dua (liwat melibatkan Saiful Bukhari) berkecai dan hampir tewas,” katanya.

Kata Anwar, beliau tidak mengenali siapa Datuk T berkenaan dan akan membuat laporan polis.

“Saya harap pihak berkuasa (polis) akan bertindak adil dalam menyiasat kes ini,” katanya.

Beliau juga yakin penayangan video klip itu bertujuan untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu-isu nasional dan pilihan raya negeri Sarawak.

Wan Azizah pula dalam reaksinya pada sidang akhbar yang sama berkata, beliau merasa geli hati dengan tuduhan yang terbaru ini.

“Dulu kaitkan dengan lelaki, sekarang perempuan pula,” katanya.

Sumber: MYNEWSHUB.MY

Edisi Sarawak: Pembangkang Sarawak "bulakkk"...!!!


Nampaknya parti-parti pembangkang cuba memperbodoh-bodohkan rakyat Sarawak. Corak penghinaan dengan memandang rendah daya pemikiran rakyat Sarawak ini patut digunakan sepenuhnya pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ini dengan menghukum parti-parti pembangkang ini sekeras-kerasnya.

Penulis memohon agar pengundi jangan memberikan sebarang undi kepada mereka pada pilihanraya kali ini sebagai hukuman terhadap penghinaan ini. Pembangkang harus dihukum di Sarawak!

Pembangkang cuba bermain api apabila cuba menipu rakyat Sarawak, kononnya kadar premium tanah di Sarawak adalah amat tinggi. Padahal ini adalah satu pembohongan kepada rakyat dan fitnah jahat yang cuba meruntuhkan kestabilan politik negeri Bumi Kenyalang kita.

Baca seterusnya di Kenyalang Report

Pilihanraya Sarawak: DAP, PKR & SNAP bergaduh, PAS tiada harapan!


Kemelut yang melanda sesama parti pembangkang Sarawak nampaknya belum lagi berjaya diselesaikan. SNAP masih lagi berbalah dengan DAP. Dengan campur tangan dari parti PKR yang dianggap parti “pendatang” dari Semenanjung, kemelut itu semakin hari semakin meruncing ke arah kegagalan untuk mencapai kata sepakat.

Dalam erti kata lain, pakatan pembangkang gagal mencapai kata sepakat di Sarawak. “Pakatan” gagal menubuhkan sebuah “pakatan”.

Baru-baru ini Presiden SNAP, Edwin Dundang, telah mengumumkan seramai 16 nama yang telah dikenal pasti sebagai calon bagi mewakili parti itu pada pilihanraya DUN Sarawak yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Baca seterusnya di Kenyalang Report

Taib Mahmud saman Malaysiakini..!!!


Habislah Malaysiakini! “Tukang fitnah” bagi pihak DAP itu bakal berdepan dengan tindakan saman dari Ketua Menteri Sarawak, Pehin Seri Abdul Taib Mahmud, kerana memfitnah beliau. Sebagai “pendahuluan”, mahkamah telah memerintahkan supaya laman web tersebut membayar RM10,000 kepada Taib Mahmud.

Baru-baru ini, mahkamah telah memerintahkan supaya laman web pro-pembangkang, Malaysiakini agar membayar sejumlah RM10,000 kepada Pehin Seri Abdul Taib Mahumud, setelah permohonan laman web tersebut untuk mambatalkan saman fitnah oleh Ketua Menteri itu ditolak.

Teruskan membaca di Kenyalang Report

Panas meletop..!!! Skandal Video Sex Pemimpin "Anugerah Tuhan"?


Diberitakan oleh Pak Syeikh Kickdefella, bekas blogger upahan Husam Musa (PAS), di sini, bahawa video sepanjang 10 minit telah ditayangkan kepada sekumpulan penonton terpilih!

Video itu merupakan adegan seks di antara seorang individu Islam terkenal dengan seorang wanita berketurunan cina. Berita mengenai jemputan untuk menonton tayangan video tersebut mula bocor pada tengah malam tadi. Namun adalah dimaklumkan lokasi tayangan hanya dimaklumkan di saat akhir pagi ini.

Tayangan itu berlangsung jam 9 pagi hari ini disebuah lokasi mewah di ibu kota. Sehingga kini tidak diketahui siapakah yang menganjurkan tayangan tersebut dan siapakah perempuan berketurunan cina tersebut.

Menurut sumber yang dijemput menonton video itu, lelaki yang dirakam melakukan hubungan seks itu adalah Dato’ Seri Anwar Bin Ibrahim dan lokasi hubungan seks dilakukan ialah di sebuah SPA. Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang terkenal dengan imej waraknya dan pernah mengetuai Angkatan Belia Islam Malaysia sedang berdepan dengan tuduhan meliwat buat kali kedua.

Sewaktu beliau dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998, terdapat pelbagai dakwaan berhubung aktiviti tidak bermoral beliau yang turut melibatkan mengadakan hubungan seks dengan beberapa wanita dan lelaki. Anwar juga didakwa melakukan hubungan seks dengan isteri bekas pegawai khasnya. Bagaimanapun, Anwar menafikan semua pertuduhan tersebut.

Sumber: ckick kat sini...

Sunday, March 20, 2011

Yayasan Selangor: Khalid tipu rakyat & DYMM Sultan Selangor..!!!


Penulis masih ingat tentang perbalahan di antara Khalid Ibrahim dengan penyokong-penyokong Barisan Nasional (BN), terutamanya panglima-panglima UMNO, tentang penyelewengan di Yayasan Selangor. Khalid begitu konsisten mempertahankan bahawa kewangan Yayasan Selangor ditadbir dengan baik mengikut garis panduan SELCAT yang dipelopori oleh pihak Pakatan Haram Selangor itu.

Penulis tidak lupa tentang pertikaian yang berlaku tentang jumlah perbelanjaan majlis sambutan ulangtahun ke-40 Yayasan Selangor. UMNO Selangor sanggup bertegang leher dengan Khalid dan konco-konconya menyatakan bahawa perbelanjaan keseluruhan yang diperuntukkan oleh Yayasan untuk majlis berkenaan berjumlah RM800,000.

Namun, Khalid menafikannya dan menyatakan bahawa jumlah kos sebenar sambutan majlis berkenaan hanyalah berjumlah RM300,000. Lama jugalah Khalid dan UMNO Selangor cabar mencabar di antara satu sama lain. Khalid cabar UMNO Selangor keluarkan bukti dan logik perbelanjaan sebanyak RM800k, manakala UMNO Selangor pula minta Khalid keluarkan catatan invois serta rekod akaun perbelanjaan berjumlah RM300k, sebagaimana yang di dakwa.

Akibat kemelut perbelanjaan melampau Yayasan Selangor ini, DYMM Sultan Selangor telah enggan hadir ke majlis berkenaan. Malah Baginda Sultan turut menyatakan kekesalan dan perasaan tidak senang hatinya terhadap pembiayaan perbelanjaan majlis yang melampau itu.

Namun akhirnya, segala persoalan, semua pertikaian dan “rahsia” sudah terjawab. Khalid sudah mengakui! Terkini, Khalid telah mengakui di hadapan umum bahawa jumlah sebenar perbelanjaan majlis berkenaan adalah mencecah RM1 juta! Ini bukan setakat “kantoi” lagi, ini sudah sampai masanya untuk di”terajang” oleh rakyat keluar dari Selangor!

Ini namanya pengkhianat duit rakyat Selangor! Sangat jauh bezanya antara RM300k dan RM1 juta. Kenapa berbelanja begitu besar untuk majlis sambutan itu? Mentang-mentanglah Datuk Seri Khir Toyo sudah tidak mentadbir Selangor, maka Khalid “and the gang” boleh buat sesuka hati pada dana yang ada pada Yayasan Selangor. Ini sudah lebih…!!!

Penulis boleh tahan lagi jika puak-puak Pakatan Haram “jadah” ini menggunakan duit dari Wolfowitz, Soros mahupun dari Foundation of the Future. Tapi bila Yayasan Selangor gunakan duit yang sepatutnya digunakan untuk kebajikan dan masa depan anak-anak Selangor, ini bukan lagi haram hukumnya, ini haram jadah! Dan patut Khalid dan konco-konconya dihalau keluar dari terus menjadi Kerajaan negeri paling maju!

Mana “penasihat ekonomi RM1″ Selangor? Mana? Sedang sebok mengelak nak beri DNA pada mahkamah, kah? Yayasan Selangor telah “berjaya” mencatat “keuntungan” berjumlah -RM7.41 juta! Atau di dalam kata lain, Yayasan Selangor telah “berjaya” dirugikan sebanyak RM7.41 juta! Mana perginya RM7.41 juta dari Yayasan Selangor? Itu semua Khalid dan penasihat ekonominya kena jawab!

Lihatlah rakyat semua. Baru tiga tahun memerintah Selangor, Yayasannya sudah mengalami deifisit yang teruk dan rugi RM7.41 juta. Tahun keempat nanti macam mana lah pula? Inikah “pakar-pakar” ekonomi yang diharapkan rakyat untuk menjana ekonomi negara? Inikah prestasi bekas “boss besar” PNB dan bekas Menteri Kewangan yang cemerlang? Elok diludah saja “dua-dua ekor” ini…

Penulis berpendapat, Khalid Ibrahim perlu menghadap DYMM Sultan Selangor untuk menjelaskan kedudukan sebenar tentang perbelanjaan melampau Yayasan Selangor untuk majlis sambutannya yang ke-40 tempohari. Ini kerana memandangkan bahawa DYMM Tuanku begitu “concern” tentang jumlah perbelanjaan yang melampau tersebut sehingga membatalkan kehadirannya.

Khalid perlu menjelaskan kepada DYMM Sultan Selangor tentang hal sebenar jumlah perbelanjaan majlis tersebut yang mencecah RM1 juta. Dan dia kena terangkan pada DYMM Sultan tentang penipuannya terhadap Baginda Sultan pada awal pertikaian majlis tersebut. Kurang ajar punya MB, DYMM Sultan Selangor pun dia tipu…apatah lagi rakyat! Ramai lagi yang tak sedar-sedar ditipu?

Apapun, kata kunci sebenar untuk menyelesaikan perkara ini hanyalah satu. Pakatan Haram “jadah” ini perlu di’terajang” keluar pentas politik negara. Mereka tidak layak dan tidak tahu mentadbir sebuah kerajaan negeri sekali pun! Biarlah rakyat Selangor menderita sebentar sehingga tiba PRU-13 kelak sebagai iktibar memilih Pakatan Haram sebagai Kerajaan, nanti apabila tiba saat mengundi, tahulah rakyat Selangor nak buat apa. ketika itu “tak cukup tanah” Khalid dan “aweknya” Eli Wong lari lintang pukang!

Sumber: myKMU.net

Judi Loteri: PAS Kelantan mesti ikut fatwa Anwar – DAP..!!!

Mu nok kena tarik telinga ke?

Tahniah kepada PAS Kelantan kerana telah berjaya membuktikan bahawa sememangnya betul tanggapan kami bahawa “PAS adalah keldai” kepada PKR dan DAP di dalam hubungan terlarang, Pakatan Haram “jadah”! Ini adalah memandangkan kepada keputusan PAS Kelantan untuk mengkaji semula keputusan Kerajaan PAS itu tentang pengharaman judi loteri di negeri “Serambi Maksiat” itu.

Baru-baru ini Setiausaha Akhbar kepada Nik Aziz Nik Mat, Ahmad Fadhli Shaari telah mengumumkan bahawa PAS Kelantan akan mengkaji semula pengharaman judi loteri di negeri itu selepas Mursyidul Am PAS itu di”belasah” oleh Anwar Ibrahim dan DAP.

Anwar dan beberapa pemimpin DAP mengkritik keras keputusan PAS Kelantan kerana mengharamkan judi loteri di negeri itu dan meminta Nik Aziz supaya merujuk kepadanya dan DAP sebelum membuat apa-apa keputusan di negeri yang dijajah oleh Pakatan Rakyat.

Yang menariknya, kritikan itu dibuat Anwar dihadapan beberapa pemimpin PAS dan DAP pada satu sidang akhbar. Lebih menarik lagi, pak-pak lebai PAS yang ada bersama Anwar ketika itu hanya “bisu seribu bahasa”, bak “lembu di cucuk hidung” pula, mereka hanya mengiyakan kata-kata Anwar itu.

Pelik bin ajaib apabila sesuatu yang sangat bersangkutan dengan hukum Islam perlu dirujuk kepada DAP terlebih dahulu. Perkara tentang Islam perlu dirujuk kepada mereka-mereka yang menolak Islam secara total? Nampaknya Anwar sememangnya lebih sayangkan DAP berbanding PAS.

Insiden ini jelas menunjukkan Pakatan Haram “jadah” ini mengamalkan sistem “kasta” di dalam pakatan mereka. PKR dan DAP tentunya berada di kasta paling atas dan mulia. Manakala PAS yang terkenal dengan “tidur atas jalan sambil pegang bendera” itu mungkin berada di kasta paling hina!

Penulis lebih bersetuju jika Nik Aziz mengambil tindakan tegas untuk mengharamkan terus judi loteri tersebut di Kelantan dan tidak menghiraukan kritikan mahupun desakan dari Anwar mahupun DAP. Tindakan menurut desakan Anwar dan DAP ini lebih mirip kepada patuh kepada kemahuan Yahudi dan Kuffar Harbiy.

Anwar menegaskan kepada Mursyidul Am PAS itu bahawa sebarang keputusan Kerajaan Negeri Kelantan perlu dirujuk kepada PKR dan DAP sebagai membuktikan kesaksamaan, setiakawan dan kesefahaman di antara parti pakatan, dan PAS harus bertolak ansur demi memastikan keharmonian Pakatan Haram itu.

Nampaknya PAS sudah tersepit di dalam jerat yang dipasangnya untuk UMNO. PAS sudah terjerat di dalam jerat musyrikin Malaysia. PAS sudah “kantoi” di dalam persahabatannya dengan dua kumpulan “syaitan” yang selama ini di”peluk”nya demi menjatuhkan UMNO.

Padahal, UMNOlah yang sepatutnya di”peluk” dan di”dakap”. Ketika mana Presiden dan Timbalan Presiden PAS menganjurkan kempen untuk bersatu dan bersahabat dengan UMNO, Mursyidul Am PAS itu begitu sombong dengan “fatwa”nya.

Katanya “bersahabat dengan syaitan pun PAS sanggup demi untuk menjatuhkan UMNO”. Nah! Tidak payah tunggu akhirat untuk Allah tunjukkan kekhilafan fatwa Nik Aziz itu. Fatwa songsangnya itu “bertepek” tepat kena di batang hidungnya sendiri. Orang yang tidak punya rasa “malu” sahaja yang akan terus menebalkan muka dengan orang yang terconteng dimuka tebalnya!

Sekarang, nasi sudah menjadi bubur. PAS sudah bersatu dengan “syaitan” dan sudah terpatri satu perjanjian “syaitan-syaitan” tersebut. PAS perlu turuti segala kemahuan “syaitan” tersebut tanpa kompromi. Sedarkah PAS apa yang berlaku sekarang?

Pada penulis, PAS belum terlambat untuk berpatah balik ke jalan asal perjuangannya. PAS dilihat lebih kuat jika berpisah dengan “syaitan-syaitan” yang bersekutu dengannya itu. Jika PAS bijak, adalah lebih baik mereka menyahut seruan Presiden dan Timbalan Presidennya untuk bersahabat dengan UMNO yang sememangnya saudara seagama.

Semuanya terserah kepada PAS. Pada penulis, UMNO tidak pernah melaksanakan dasar tutup pintu kepada PAS untuk bersatu dibawah BN. UMNO hanya berseteru dengan DAP dan PKR yang sememangnya punca huru-hara dan kebatilan politik di negara ini.

Justeru itu, penulis berpendapat agar PAS mengkaji semula kedudukannya bersama PKR dan DAP yang sememangnya merupakan “biawak hidup” kepada parti itu. PAS perlu berdiri sendiri dan lebih afdhal sekiranya bersatu bersama BN di dalam satu entiti politik negara.

Wallahua’alam.

Sumber: myKMU.net

Panas..!!! ADUN PAS buat laporan polis palsu..!!!


Saya tak mahu mengulas panjang kali ini. Pembaca baca dan nilailah sendiri bagaimana puak-puak PAS ini menyalahgunakan dan memanipulasi kihdmat PDRM dengan melakukan laporan polis palsu terhadap kebenaran...

Sila rujuk bukti di sini dan di sini.

Saya hairan, mengapakah parti yang kononnya sangat Islamik berbanding umat Islam lain ini sanggup berbohong semata-mata kerana politik. Justeru itu, adalah tidak mustahil, pembohongan dan fitnah menjadi kebiasaan dalam amalan penganut agama PAS.

Pesan saya, hati-hatilah pada fitnah dan pembohongan golongan penganut-penganut ajaran PAS ini..!!!

Pengunduran Taib satu kehilangan besar untuk rakyat Sarawak


Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak bakal dibubarkan pada isnin ini, dan Pilihanraya DUN Sarawak bakal berlangsung tidak lama selepas itu. Parti-parti politik di Sarawak akan berentap lagi selepas kali terakhir pada tahun 2009.

Bagi Pehin Seri Abdul Taib Mahmud, pilihanraya ini mungkin adalah kali terakhir baginya untuk bertanding sebagai calon. Beliau sudah pun mengumumkan pengundurannya sebagai Ketua Menteri Sarawak selepas memegang jawatan tersebut sejak 1981 lagi. Sebagai seorang yang bertanggungjawab membangunkan Sarawak selama lebih dua dekad, segala jasa dan pengorbanan beliau terhadap negari Sarawak tidak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak.

Pengunduran beliau sebagai Ketua Menteri Sarawak selepas pilihanraya DUN di Bumi Kenyalang ini bukanlah sesuatu yang boleh diambil ringan. Pada penulis, Taib Mahmud mempunyai kekuatan yang amat luar biasa untuk memastikan Sarawak membangun dan memastikan kestabilan politik negeri itu dijaga dengan baik.

Teruskan membaca di sini...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!