Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, March 19, 2011

TERKINI..!!! Perang DNA: Najib Mahu Serah, Anwar Bila Lagi?


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berikrar akan menyerahkan DNA beliau sekiranya diperlukan termasuk untuk mencari keadilan dalam kes pembunuhan model dari Mongolia, Altantuya Shariibu.

Beliau membuat pengumuman itu dalam satu program di Sarawak pagi ini.

Katanya, andai itu (DNA) yang dituntut pembangkang, beliau bersedia untuk memberikannya.

Beliau bagaimanapun menegaskan yang Datuk Seri Anwar Ibrahim juga perlu menyerahkan DNA beliau untuk kes liwat yang sedang dihadapinya di mahkamah.

”Anwar juga perlu serah DNA beliau,” tegasnya.

Anwar sebelum ini menuduh pendakwa raya kes liwatnya bersungguh-sungguh mahu mendapatkan DNA beliau termasuk menggunakan tipu helah, sebaliknya pendakwa dalam kes pembunuhan Altantuya, tidak pernah berusaha mendapatkan DNA Najib.

“Dalam kes Altantuya, kenapa mereka tidak minta DNA Najib?” soal Anwar selepas perbicaraan kesnya baru-baru ini.

Anwar juga menganggap pihak pendakwa seolah-olah cuba mengalihkan beban pembuktian kes kepada peguam bela sedangkan ia tanggungjawab mereka dan menyifatkan permintaan pendakwa untuk mendapatkan DNA beliau, membuktikan kes itu sebenarnya bermotifkan politik.

Sumber: MYNEWSHUB.MY

Thursday, March 17, 2011

Edisi Sarawak lagi..!!! Rahsia Rolls Royce Pehin Seri...heheheee...


"Ramei benar miak-miak Sarawak yang tertipu dengan madah pembangkang di siya. Miak-miak Sarawak sik tahu kebenaran di sebalit fakta. Pembangkang sidak ya bulak kan kitak semua dan kitak sik sedar bahawa sidak ya sik ada fakta bah. Baca kebenaran tuk kamek madah ngan kitak semua...”

Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak sudah hampir. Belum pun sidang DUN Sarawak dibubarkan oleh Ketua Menteri, pihak pembangkang yang ghairah mahu menawan Sarawak sudah menyerang Barisan Nasional Sarawak bertalu-talu, terutamanya Pehin Seri Taib Mahmud sendiri.

Pembangkang mempersoalkan kekayaan Taib Mahmud yang didakwa memiliki puluhan buah kereta mewah berjenama Rolls Royce. Beliau dilihat mewah memandu Rolls Royce setiap hari. Selain itu, bermacam-macam lagi tohmahan yang dibuat oleh pihak pembangkang terhadapnya.

Persoalannya, mengapakah pihak pembangkang menjadikan Taib Mahmud sebagai “subjek” untuk diserang? Benarkah beliau memiliki begitu banyak kereta Rolls Royce? Benarkah baru-baru ini beliau ada membeli kereta Rolls Royce baru?

Baca lagi di siney...

Edisi Sarawak: Pembangkang Sarawak takut pada kelibat Taib Mahmud!


Menjelang pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak, para pembaca yang ingin tahu tentang skandal-skandal pentadbiran dan politik di Sarawak tentunya akan teruja apabila membaca di “sebuah website” yang sering memaparkan berita-berita sebegitu. Sudah menjadi kebiasaan, manusia sememangnya suka pada kontroversi.

Persoalannya, benarkah laporan yang kita baca pada website-website tersebut? Sekali baca, tentunya kita akan terpengaruh dengan penulisan mereka. Namun jika difikir panjang menggunakan akal yang waras dan rasional, ternyata segala-galanya hanyalah pembohongan pihak pembangkang semata-mata!

Sudah menjadi kebiasaan perang politik, sebuah website yang memburuk-burukkan Kerajaan, pastinya didalangi oleh pihak pembangkang. Justeru itu, tidak menghairankan jika tidak ada berita yang baik yang mereka laporkan, melainkan hal-hal yang buruk sahaja mengenai Kerajaan Sarawak.

Seterusnya sila terus baca di sini...

Tolong nafikan apa yang dikatakan Zul Noordin ini..!!! Please....!!!

Bila Anwar nak ke Makkah mintak Allah tunjukkan kebenaran?

Salam 2 all.

Mike semua sedar atau tidak, hanya dengan setitik darah, Kerajaan Barisan Nasional boleh tumbang, dan impian Anwar nak bersemayam di Putrajaya boleh tercapai. Hanya dengan setitik darah yop! Sebab itu teman semakin hairan dengan sikap berdolak-dalik manusia yang ditabal bininya sendiri yang membantah kepada permohonan Pendakwaraya supaya beliau memberikan darah beliau untuk dibuat ujian DNA sebagai perbandingan kepada DNA-Lelaki Y daripada airmani yang ditemui didalam dubur Saiful Bukhori Azlan. Peluang sudah terbuka luas untuk Anwar sekarang. Tetapi hairan bin ajaib teman nengok Anwar seolah-olah tidak berminat dengan haq dan kebenaran! Atau apakah semuanya demi politiking yang melampau sahaja?

Pertama yang kita semua perlu faham, tidak saperti kes dahulu (1998), kali ini DNA-Y yang ditemui adalah berdasarkan sumber DNA yang jelas iaitu airmani seseorang. Sumber DNA yang ditemui dalam dubur Saiful ialah airmani seseorang! Sedangkan didalam kes terdahulu (ingat lagi kes tilam), sumber DNA atas tilam itu tidak dapat disahihkan oleh pakar kimia Lim Kong Boon. Beliau hanya tahu diberikan 13 keratan tompok daripada tilam, dan menguji sumber DNA nya. Beliau sendiri tidak tahu secara sahih dan pasti sumber DNA itu. Dan bila ditanya mana sampel-sampel ujian utnuk DNA itu, beliau memberitahu telah memusnahkannya.

Itu adalah antara sebab mengapa mendiang YA Datuk Augustine Paul meminda pertuduhan kerana tiada bukti jelas apa sumber DNA tersebut diatas keratan tilam berkenaan. Dan kita perlu ingat kesan tompok diatas tilam itu berusia 5 tahun (kejadian 1993) semasa diuji (ujian 1998)!!

Tetapi didalam kes sekarang, sumber DNA didalam dubur Saiful itu dikenal pasti sebagai airmani seseorang. Masih fresh harum lagi yop, baru berusia 2 hari (liwat 26.06, pemeriksaan 28.06). Yang mengesahkannya adalah beberapa orang pakar perubatan, doktor, pakar forensik dan pakar kimia. Tak silap teman kesemuanya 5-7 orang pakar. Mereka ini semua adalah professional dan tidak kenal satu sama lain. Mustahil mereka boleh berpakat, dan tidak ada sebab mereka mahu berpakat. Dan kesemuanya mengesahkan sumber DNA itu adalah airmani seseorang dilabel sebagai Lelaki-Y.

Persoalan yang menjadi isu ialah siapa lelaki Y itu. Ada orang mendakwa airmani itu disumbat didalam dubor Saiful. Persoalannya siapa yang menyumbatnya? Pastilah ada seseorang, yang menyumbatnya; tak mungkin airmani itu boleh berjalan sendiri kot yop. Dan airmani akan berada didalam dubur seseorang (atau alat sulit wanita) hanya dengan satu cara sahaja, iaitu dengan perantaraan "spitol-air".

Dan tidak mungkin ada mana-mana pihak boleh memasukkan air mani Anwar kedalam dubur Saiful. Pertama mereka perlu dapatkan airmani itu dari Anwar. Kecuali Wan Azizah meminjamkannya kepada mana-mana orang, mustahil ada orang lain boleh dapatkannya! Takkan nak tuduh Wan Azizah pakat dengan Saiful kot? Dan Anwar sendiri mengesahkan dia tidak ada beri sampel airmani dia kepada sesiapa pun untuk ujian DNA atau apa-apa ujian, walaupun semasa ditahan polis.

Kedua, ada orang dakwa polis menggunakan DNA lama dalam kes 1998. Samada yang bercakap ni biol ataupun tak sekolah. Pertama, sampel DNA tahun 1998 telah pun dimusnahkan oleh ahli kimia Lim Kong Boon. Kedua, kalau betullah ada sampel DNA tu, dah kering lama dah pun yop. Sedangkan airmani yang ditemui didalam dubur Saiful adalah "barang fresh", mengikut kata pakar baru berusia beberapa hari. Jadi dakwaan ini ternyata tidak menasabah, apatah lagi menasarawak!

Pokok ceritanya, bagi Mahkamah untuk mengetahui identiti tuanpunya airmani didalam dubur Saiful itu yang dilabel sebagai Lelaki-Y, maka Mahkamah perlu mendapatkan DNA perbandingan. Kita boleh uji airmani seluruh lelaki yang ada di Malaysia ini untuk DNA perbandingan tersebut, tetapi kita mulakan dengan Anwar dahulu. Sebabnya mudah, Saiful mengadu Anwar yang "mengunyitkan" beliau. Maka sebab itulah pemberian sampel darah untuk ujian DNA oleh Anwar sangat penting.

Penting bukan kerana hendak membutikan Anwar "mengunyitkan" Saiful, tetapi penting kerana nak membuktikan yang hak dan kebenaran. Ada dua kemungkinan akan berlaku jika Anwar memberi sampel darah untuk ujian DNA perbandingan tersebut.

Jika ujian darah itu mendapati DNA Anwar menyamai DNA Lelaki-Y tersebut, ada kemungkinan Anwar akan bercuti panjang di Sg. Buloh Resort, mungkin lebih daripada 9 tahun. Kerana ketepatan ujian DNA adalah 99.95% benar dan betul.

Tetapi kalau ujian darah itu mendapati DNA Anwar tidak sama dengan DNA Lelaki-Y tersebut, maka bukan sahaja beliau mungkin dibebaskan daripada pertuduhan, silap-silap Kerajaan Barisan Nasional boleh tumbang yop. Kerana rakyat akan terus hilang kepercayaan!!!

Nah, kalau Anwar benar-benar yakin dia tidak "mengunyitkan" Saiful, tidakkah ini peluang terbaik untuk Anwar bukan sahaja untuk membersihkan namanya, malah untuk menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional!?

Tak payah tipu-tipu, tak payah bohong-bohong, tak payah kelentong-kelentang, tak payah putar poosing, tak payah jual nama YDP Agong, tak payah lelong nama Panglima Angkatan Tentera, tak payah sogok Ahli Parlimen, tak payah kejor MP BN sampai ke Taiwan, tak payah pilihanraya, tak payah tiru Mesir atau Libya, pendekkata tak payah buat apa pun. Teman cukup yakin jika DNA itu tidak benar, rakyat sendiri akan bangkit menuntut Kerajaan dibubarkan. Malah tidak keterlaluan teman katakan rakyat sendiri akan mendokong Anwar dan diarak dari Mahkamah Jalan Duta ke mahkota Putrajaya!!! Bukankah itu jalan singkat ke Putrajaya; yang diidam-idamkan sangat oleh manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan!!!

Tapi risikonya besar yop. Jika DNA itu benar, teman cukup yakin bukan sahaja rakyat, para pak jangoat sendiri akan mendokong dan arak Anwar daripada Mahkamah Jalan Duta ke Penjara Sg. Buloh. Silap-silap haribulan mau Karpal pun tumpang sekaki yop!

Pendek story yop, semuanya terletak ditangan manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini. "To give or not to give - that's the question!"

Cuma teman nak landing dengan bertanya kepada segelintir pak jangoat yang berkiblatkan kepada manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini; tidakkah terdetik sedikit pun dihati kecil mike nak mintak Anwar supaya berikan setitik aje darahnya untuk ujian DNA itu. Apa yang susah sangat. Setitik darah yang boleh menentukan kebenaran dan kepalsuan, setitik darah yang menentukan syurga atau neraka bagi pengikutnya. Pikior-pikiorkanlah yop. Janganlah kita menjadi golongan 'summum buqmum umyum fahuum - Kaum PBB - Pekak, Bisu & Buta!

Pada teman Anwar tidak sepatutnya berselindung disebalik teknikaliti dan peruntukkan undang-undang. Anwar tidak sepatutnya menyorok disebalik jubah Karpal. Iya, Mahkamah akan membuat keputusan; mungkin Hakim akan suruh, mungkin Hakim akan tolak. Itu hak Hakim dan Mahkamah untuk membuat keputusan. Kita tidak boleh ganggu, apalagi mengacau prosiding Mahkamah.

Tetapi Anwar perlu ingat, Mahkamah Rakyat juga sedang menanti. Dan Mahkamah Rakyat hanya pentingkan haq dan kebenaran.

Cuma teman nak kabornya, umat dan rakyat sudah mula heran, kenapa manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini liat dan susah sangat nak bagi setitik darah kebenaran itu. Ada rahsia besar yang nak disembunyikan ke?

Dan jangan lupa Mahkamah ALLAH juga sedang menanti, dan Mahkamah ALLAH juga berpaksikan kepada haq dan kebenaran! Pikior-pikiorlah yop; ALLAH bagi otak bukan suruh buat lauk masak lemak cili api, tapi untuk digunakan!!!

Hanya setitik darah

bisa mengubah arah
samada semakin parah
atau mahkota meriah
rakyat makin marah
umat makin resah
mengapa liat susah
menitik sebutir darah!

Adios amigos, grasias senor & senorita.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
10 Rabi'ul Akhir 1432
16 Mac 2011

Wednesday, March 16, 2011

Untuk puak-puak PAS Sahaja..!!! Lihatlah Akhlak Penganut Agama PAS ini...



Di atas ialah gambar Ummi Hafilda yang sudah di "super imposed" oleh puak-puak PAS & dimuatkan di Harakah Daily sebelum ini...

Setelah Harakah Daily di"kantoi"kan, maka depa pun buang gambar Ummi kat artikel tu. So, kalau kita refer kat artikel tu kat dalam Harakah, maka gambar Ummi di dah "hilang"...

Begitulah perangai & akhlak PAS yang memburukkan imej seseorang, hati budi orang PAS yang busuk.

Tahulah PAS tak suka Ummi Hafilda, tapi takkanlah sampai nak fitnah dia lagu ni? Dia tak buat pun hangpa kata dia buat? Agak-agak la brooo...dosa pahala nak letak tak mana?

Islam apa lagu ni...??? Setahu aku, Utusan, TV3, Beritah Harian yang hangpa dok kutuk tu tak pernah pun buat kerja lagu ni...so tang mana hangpa nak letak muka hangpa skang ni? Tang mana hangpa nak letak nama "Islam" yang hangpa dok jual tu???

Prelude awal Pilihanraya Sarawak: Pembangkang luar cuba “langgar” Sarawak.


“Perang belum bermula, namun gendang sudah dipalu”, begitulah suasana terkini berkenaan senario politik Sarawak yang bakal meletup pada bila-bila masa dari sekarang. Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak “is just around the corner”, begitulah difahamkan oleh sumber terkini yang penulis terima.

Belum pun Ketua Menteri, Pehin Sri Taib Mahmud mengumumkan pembubaran sidang DUN Sarawak, rupa-rupanya parti-parti pembangkang dari “luar” sudah pun menghantarkan bala tenteranya ke Sarawak. PKR, PAS dan DAP, masing-masing sudah tiba lebih dua tiga minggu awal dari artikel ini disiarkan.

Baca lagi di sini, The Real Sarawak blog...

Tuesday, March 15, 2011

Pengakuan berani mati..!!! "Saya Tak Pernah Bersetubuh Dengan Beginda!,"


”Kalau betul dia pernah mengadakan hubungan seks dengan saya, tolong beritahu di mana terletaknya ‘birth mark’ yang ada di tubuh ini!”

Itu reaksi awal yang dinyatakan oleh Ummi Hafilda Ali ketika ditanya Mynewshub.my berhubung dakwaan seorang ahli perniagaan yang mengancam untuk menjelajah ke seluruh negara bagi mendedahkan apa yang dikatakan “skandal” wanita itu di masa lalu.

Beginda Minda, yang mendakwa rakan niaga untuk projek berkaitan pembinaan Lapangan Terbang Antarangsa Kuala Lumpur (KLIA), berkata beliau tidak dapat menahan lagi dakwaan Ummi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beginda mendakwa, ketika Ummi membuat pelbagai dakwaan, termasuk tentang moral ketua pembangkang itu, wanita itu sendiri mempunyai skandal dengannya di London.

” Saya tak nafikan yang saya memang mengenali Beginda, ini kerana dia sering hadir dengan bekas rakan perniagaan saya ketika itu, Datuk Sng Chee Hwa bila mana kami berbincang mengenai soal perniagaan yang kami usahakan.

” Sebenarnya ini bukan kali pertama dia membuat tuduhan itu, saya sendiri pernah membuat laporan polis sebelum ini mengenai fitnah yang dia taburkan.

” Sekarang ini dia muncul semula setelah sekian lama menghilang, dengan nama Allah saya hendak katakan di sini, saya tidak pernah melakukan hubungan seks dengan beliau dan saya bersedia untuk melakukan mubahalah (sumpah laknat) mengenainya,” tegas Ummi Hafilda

Kira-kira 10 tahun lalu, Beginda pernah menuduh Ummi Hafilda membuat perjanjian dengan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin supaya membuat pengakuan yang menentang ketua pembangkang.

Beginda mendakwa perjanjian itu memerlukan Ummi berbohong di kandang saksi bagi membolehkan diberikan bahagian kecil dalam projek KLIA yang bernilai berbilion ringgit.

Justeru, Beginda mendakwa Ummi telah ditipu Daim yang menyebabkan dia tidak mendapat apa-apa dan terpaksa “menjaja” isu Mohd Saiful Bukhari Azlan bagi mendapatkan wang.

Mengulas lanjut, Ummi Hafilda berkata, beliau sekali lagi akan membuat laporan polis di atas segala fitnah dan nista yang Beginda nyatakan itu.

” Dia (Beginda) dengan bangganya menyatakan pernah membuat hubungan seks dengan saya tapi jangan kata bukti, gambar saya dengannya, dokumen perniagaan saya dengannya pun tak dapat dia kemukakan.

” Saya harap dia boleh berbangga bercerita satu dunia termasuk keluarganya kerana membuat pengakuan terbuka telah bersetubuh dengan Ummi Hafilda, namun percayalah, saya tidak akan sama sekali gentar untuk terus berjuang melawan segala taktik licik ini.

” Dengan nama Allah, saya ingin menyatakan yang segala tuduhan tersebut palsu, dan saya sedikit pun tidak akan menyerah kalah terhadap mana-mana pihak yang cuba untuk menjatuhkan saya melalui kaedah yang menjijikkan ini,” tegasnya.

Oleh SYAHRIL A. KADIR

Sumber: MYNEWSHUB.MY

Monday, March 14, 2011

Azizan Razak bakal di"laser" Mukhriz & ADUN-ADUN Kedah..?!!!


Azizan Razak sedia sahut cabaran Mukhriz Mahathir untuk menjawab segala persoalan tentang dakwaan manifesto PAS yang gagal dilaksanakan di Kedah. Azizan kata, PAS Kedah sudah melaksanakan lebih 80% dari manifesto PAS pada PRU12 yang lalu.

Ketika PRU12 yang lalu, PAS begitu bongkak mendabik dada mengatakan Kerajaan BN Kedah sebelum ini "tak reti perintah" dan berjanji untuk menyelesaikan semua masalah rakyat yang dikatakan gagal diselesaikan oleh Kerajaan BN.

PAS berani berjanji ketika itu kerana tidak menyangka mereka akan berjaya menawan Wisma Darulaman sejak 50 tahun BN memerintah Kedah. Namun, dek kerana Pak Lah dan menantu, habis satu Kedah di"tsunami"kan dan BN tewas kepada PAS.

Azizan sendiri tak sangka PAS boleh menang (time tu dia tengah tidoq, "mengheloh" kata orang Kedah". Setelah diberitahu anaknya, maka barulah tergopoh-gapah PAS ber"meeting" untuk tubuh Kerajaan PAS Negeri Kedah.

Time tu, semua janji depa dah lupa dah! Kalut dok berebut jawatan. Maka berangan-anganlah semua Pak-Pak Lebai PAS untuk memiliki bilik pejabat sendiri di Wisma Darulaman. Depa pun pi la berhimpun di depan Wisma, tak sabar nak tengok office masing-masing kot?!

Tapi depa lupa janji. Depa lupa manifesto yang depa janji kat rakyat Kedah dulu, termasuklah janji pada penyokong-penyokong depa dulu! Maklumlah...dah dapat kerusi empuk, pejabat pun ber"air-cond", "sejuk gediii" depa kata...!

Namun, setelah 3 tahun memerintah Kedah, Datuk Mukhriz hanya memperingatkan kembali janji dan manifesto depa masa PRU12 dulu, "perangat balik" kata orang Kedah.

Bukan apa, dah 3 tahun dah depa perintah, dari 3-4 masalah yang ditinggalkan oleh Kerajaan BN Kedah, sekarang ni masalah tu dah jadi dekat 20 dah! Masalah lama tak selesai jugak, masalah-masalah baru pulak timbul! Tu belum sebut pasal manifesto lagi tu...

Antara masalah yang masih gagal diselesaikan oleh pihak Kerajaan PAS Kedah ialah masalah sampah dan air, manakala masalah baru yang timbul ialah masalah pelaburan luar dan dalam negeri, pengangguran, kemiskinan, peluang ekonomi, dan banyak lagi perkara yang semakin mengusutkan hati rakyat Kedah.

Masalah sampah ni dari zaman BN lagi, tapi hampir selesai dah setelah dikontrakkan pada E-Idaman. Tapi memandangkan Kerajaan PAS ni lebih sebok main golf dan berebut jawatan & projek, maka depa "lupa" nak pantau operasi E-Idaman. Tak payah jauh, cuba pi tengok di Taman Wira Mergong, berlonggok sampah! Siang malam ada sampah sampai melimpah-limpah. Dah tau kawasan tu padat dengan penduduk, pandai-pandai la sediakan tong sampah yang mencukupi! Takkan itu pun tak boleh nak pikiaq?

Bab air ("ayaq" kata orang Kedah) pulak, takkanlah sampai 3 tahun tak mampu nak "settle" jugak? Kata hangpa "teraaa"..piiraaaahh! "Terrraaa" apa lagu ni? Jangan dok bagi alasan nak salahkan orang sana sini la. "Settle"kan dulu, lepas tu baru hangpa "balun" sapa yang patut! Cakap ja lebih. Bila orang tanya, nak naik angin saja tau... Lagu tu ka "Ustaz"?

Lepas tu masalah baru pulak timbul. Pelabur dok bawak keluar sikit-sikit pelaburan depa dari Kedah. Cuba pi tengok kat KHTP. "Atas kertas" memang la seolah-olah tak ada pelabur yang lari. Tapi cuba tengok "style" depa, depa tunggu masa ja nak blah! KHTP pun dok rugi. Err..sapa tu..aaa..Yusrin! Dia tu sapa kat KHTP? Pemerhati dalam meeting saja, kan? Awat yang dia dok belagak macam CEO tu? Nak tanya lagi, CEO hangpa tu tau handle ka tidak KHTP tu? Kalau tak reti, pi la refer balik kat "Datuk" yang hanpa "penaya" hari tu...

Semakin hari, pelabur kian kurang di Kedah. Peluang ekonomi pun merudum teruk. Habih hangpa sita & rampas gerai-gerai tepi jalan, tanpa "warning" pulak tu. Cuba hangpa check budak-budak lepasan SPM kat Kedah, berapa ramai yang takdak kerja? Ada hangpa kisah? Sejahtera ka lagu tu?

Malas la aku nak sebut, hangpa pi check balik la. Buat post mortem balik. Check tang mana yang tak kena. Planning ka, atau Operation? Ni baru aku yang highlight, belum lagi ADUN-ADUN BN yang "memang garang, cerdas, bergeliga" dan "cenge" lagi sound hangpa. Baik hangpa get ready.

Look, tak payah la bagi alasan itu dan ini, or menyalahkan BN atau sesiapa. La ni, Kedah tun tanggungjawab hangpa. So, laksanakanlah tanggungjawab tu dengan baik. Tak payah la dok nak berebut projek, malu kat orang la! Alaa..bukan aku tak tau, banyak dah yang dibocorkan oleh puak-puak hangpa sendiri...

Kurangkan sikit main golf tu. "Aktiviti menyeberang ke Siam" tu pun jangan dok buat dah. Pikullah tanggungjawab tu dengan betul. Kalau tak reti nak buat sesuatu, tanya la kawan-kawan BN yang ada tu. Mungkin depa ada buah fikiran yang lebih baik. Jangan dok nak "hot" tak tentu hala.

Jaga kesihatan tu, Ustaz Azizan. Bukan apa, risau jugak kalau Ustaz tertekan sangat. Dah la kena "belasah" dengan UMNO/BN, puak-puak PAS tu pun dok "belasah" Ustaz Azizan jugak! Tapi kot belakang laaa...maklumlah, puak-puak Pakatan ni memang "suka main belakang"!

Sunday, March 13, 2011

Panas untuk puak PAS..!!! Bukti iman PAS seutuh Jabal Tariq..tapi gila seks!

Yang mana satu Pegawai Khas PAS tu???

Jika selama ini puak-puak PAS mahukan bukti kukuh tentang perangai mereka yang "kemaruk seks", inilah buktinya.

Seorang pegawai khas kepada ADUN Bukit Payung, Ustaz Mohd Nor Hamzah, telah ditangkap oleh pihak berkuasa kerana berkhalwat di dalam kereta ditempat sunyi dan gelap pada pukul 1.30 pagi!

Menurut ahkbar, ketika mereka berdua ditangkap, kedua pasangan tersebut sedang dalam keadaan mencurigakan. Pegawai Khas dari parti ISLAM se-Malaysia (PAS) tersebut berumur 52 tahun, manakala pasangannya seorang wanita warga Indon berusia 34 tahun.

Status lelaki sebagai Pegawai Khas PAS ADUN Bukit Payong tersebut disahkan sendiri oleh ADUN berkenaan dan dia menyerahkan kes itu kepada pihak berkuasa untuk tindakan seterusnya.

Wahai Khalid Samad...!!! Kamu kata "iman penyokong PAS sangat utuh dan tebal sehebat Jabal Tariq", sebaliknya kamu juga mengatakan "iman penyokong UMNO sangat nipis seumpama kulit bawang"!

Nah! Inikah bukti keutuhan "iman penganut agama PAS" yang kamu dewa-dewakan itu???

Ternyata benarlah ajaran Rasulullah S.A.W yang menyampaikan bahawa "innama akramakum aindAllahi Atqaakum", yang membawa maksud "sesungguhnya yang memuliakan diri kamu terhadap Allah itu adalah taqwa yang ada pada kamu".

Tapi, kamu pandai-pandai pula mengukur iman seseorang berdasarkan sokongan parti. Nah! Sekarang Allah balas secara "cash" di dunia. Dan ingat, perhitungan di akhirat menanti kita jua...ingatlah kamu wahai Khalid "pejuang gereja"!

Petani derita, Kedah dok rasa "sejahtera" lagi?


Nampaknya nasib petani di Kedah semakin "sejahtera" di bawah pemerintahan Datuk Seri Azizan Razak. Menurut sekumpulan petani di Alor Mengkudu, mereka telah kerugian puluhan ribu ringgit semusim apabila sistem saliran ke sawah mereka tersekat akibat projek perumahan berhampiran.

Menurut salah seorang petani di situ, projek perumahan Taman Keranji Fasa I dan II yang siap pada tahun 2009 telah menyekat punca pendapatan mereka sejak dua tahun kebelakangan ini.

Akibat saliran yang dijanjikan oleh pemaju tidak dikotakan, maka hasil tanaman mereka sering rosak dan mutu padi turut terjejas. Meskipun aduan telah dilaporkan kepada pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS)dan pemaju, masih tiada sebarang tindakan yang diambil.

Selain itu, sumber turut menyatakan bahawa kerosakan sistem saliran tersebut turut menjejaskan seramai 500 keluarga di sekitar kawasan berkenaan.

Justeru itu, saya memohon kepada Kerajaan PAS "Sejahtera" supaya mengambil tindakan pro-aktif untuk menyelesaikan masalah rakyat di Alor Mengkudu dengan kadar segera (urgent!).

Janganlah dok asyik "syok sendiri" dengan membuat karnival 3 tahun Kedah Sejahtera sahaja sedangkan ramai lagi rakyat yang tidak "sejahtera" pun. Prihatinlah sedikit dengan masalah rakyat!

Tapi, kalau rasa macam tak reti, tak tahu mentadbir atau rasa susah sangat nak mentadbir tu, bagitahulah awal-awal, senang cerita! Tahulah nanti rakyat nak buat apa...

Sumber berita: Bernama

Serahkan DNA: Tundukkah Anwar pada desakan RAKYAT?


Kes liwat II yang melibatkan pertembungan pemimpin “Anugerah Tuhan”, Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari semakin hangat. Baru-baru ini kita dimaklumkan bahawa mahkamah telah menolak bukti-bukti pendakwaan yang dianggap “diambil tanpa rela” yang terdiri dari pada sehelai tuala “good morning”, berus gigi dan sebotol air mineral kosong.

Ini telah menyebabkan pihak pendakwaan agak sukar untuk memperbandingkan DNA lelaki Y yang disyaki milik Anwar. Justeru itu, pihak pembelaan mungkin fikir bahawa mereka bakal menang kes ini ekoran bukti-bukti tersebut telah ditolak mahkamah.

Oleh yang demikian, pihak pendakwaraya telah memohon pihak mahkamah untuk mengeluarkan perintah agar Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara sukearela untuk tujuan perbandingan dengan DNA lelaki Y. Terserahlah kepada budi bicara mahkamah untuk menerima dan mengeluarkan perintah berkenaan atau tidak.

Namun pada penilaian penulis, pihak mahkamah sewajarnya mengeluarkan perintah tersebut untuk memastikan keadilan bagi kedua-dua belah pihak, sama ada untuk membuktikan bahawa Anwar tidak bersalah atau sememangnya DNA lelaki Y itu milik Anwar. Tetapi, penulis bukanlah hakim kes tersebut dan penulis agak optimis bahawa Yang Arif yang mengadili kes ini tentunya mahukan keadilan ditegakkan di negara ini.

Penolakan bukti-bukti yang diambil dari sel tahanan Anwar tersebut sebenarnya telah mendedahkan “misteri” siapakah gerangan lelaki Y tersebut. Penulis yakin bahawa sampel DNA lelaki Y yang diperolehi dari dubur Saiful oleh pihak forensik memang sepadan dengan DNA yang diperolehi dari bahan bukti yang ditolak mahkamah itu.

Justeru itulah maka pihak peguambela Anwar bermati-matian memohon kepada mahkamah agar menolak bahan bukti tersebut. Jika DNA tersebut tidak sepadan dengan DNA lelaki Y, takkanlah mereka nak menolak pula? Jika DNA itu tidak sepadan, tentunya pihak pendakwa pun malu nak dakwa Anwar.

Pada penulis, sama ada Anwar beri atau tidak sampel DNAnya adalah tidak penting lagi. Penolakan bahan bukti tersebut sudah jelas membuktikan secara langsung (indirectly) bahawa sememangnya DNA lelaki Y itu adalah sepadan dengan DNA Anwar. Penolakan bahan bukti oleh mahkamah tersebut hanyalah satu lagi penolakan “teknikal” yang diputar alamkan oleh pihak peguambela Anwar untuk melambat-lambatkan kes.

Biarpun begitu, secara moralnya, kita sudah dapat meneka siapa pemilik DNA lelaki Y tersebut. Cuma, mahkamah perlukan pembuktian yang lebih kukuh dan Anwar perlu memberikan sampel DNAnya untuk membuktikan sama ada dia bersalah atau sebaliknya.

Pihak pendakwa sudah memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya Anwar menyerahkan DNAnya untuk diuji “semula”. Itu adalah protokol undang-undang.

Persoalannya, mengapakah Anwar begitu “liat” untuk menyerahkan sampel DNAnya untuk diuji? Malah dikhabarkan bahawa Azmin dan Shamsidar juga begitu konsisten menyarankan kepada Anwar agar tidak menyerahkan DNAnya. Mengapa pula begitu? Apa kaitan DNA Anwar dengan Azmin dan Shamsidar? Ada “apa-apa”kah di antara mereka bertiga?

Beberapa siri demonstrasi secara aman telah dan akan diadakan oleh NGO-NGO bagi mendesak Anwar untuk memberikan DNAnya untuk diuji sebagai pembuktian mahkamah. Menurut khabar, demo tersebut juga bakal disertai oleh beberapa orang blogger dan aktivis tersohor. Namun, mahukah Anwar memenuhi desakan-desakan rakyat, NGO-NGO dan blogger-blogger ini?

Anwar sering menggunakan nama “rakyat” untuk menuntut perkara yang bukan-bukan dari Kerajaan. Nah! Sekarang jelas sekali “rakyat” sendiri yang mendesak agar Anwar menyerahkan DNAnya secara sukarela kepada pihak mahkamah untuk diuji. Tundukkah Anwar pada kemahuan “rakyat” ini?

Sumber: myKMU.net

Bila Kak Su Bersuara... Heh!