Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, February 12, 2011

Terkini..!!!: ADUN Kerdau disahkan meninggal dunia... Innalillahi wa inna ilaihi raaji'un.


Inna lillahi wa inna ilaihi raaji'un. Jutaan takziah untuk keluarga Allahyarham sekeluarga. Semoga Allah mencucuri rahmat dan kasih sayangNya pada arwah.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim meninggal dunia setelah terjatuh di bilik air di kediamannya kira-kira 6.30 petang.

Zaharuddin, 63, pernah dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) pada 9 Mei lalu setelah berlaku masalah pada buah pinggang dan jantungnya selepas menjalani pembedahan ulser usus di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh.

Beliau meninggalkan balu, Datin Rozlifah Ahmad, 33, yang baru dikahwininya tahu lalu.

Timbalan Ketua Polis Temerloh, Supt. Zundin Mahmood mengesahkan kematian tersebut.

Jenazah dijangka dikebumikan pagi esok


Duke minta, janganlah sebokkan dahulu dengan PRK ke-16 ini. Selesaikanlah jenazah Allahyarham sebaik mungkin, sedekahkanlah Al-Fatihah dan bertahlillah sewajarnya. Semoga jasa Allahyarham semasa hidupnya akan menerangi ruhnya di alam kubur.

Wallahua'alam.

Sumber berita terkini: mynewshub.my

Slogan terbaru Kerajaan PAS Kelantan: "Membangun Bersama Pelacur"..???


Pendedahan panas mantan blogger “RM 4 juta” PAS, Kickdefella menggamit penulis untuk mengulas tentang “kejayaan” PAS mentadbir negeri Kelantan selama lebih dari 20 tahun. Berbekalkan bukti kukuh melalui penyiasatan persendirian, pendedahan blogger yang begitu berani ini seharusnya membuka mata rakyat Malaysia mengenai sifat PAS yang “cakap tak serupa bikin”! Sila lihat di sini dan di sini.

Rakyat negeri Kelantan sering bermegah dengan jolokan “Serambi Mekah” yang membayangkan bahawa negeri itulah yang “paling Islamik” di negara kita. Sejarah juga memahatkan nama-nama ulama tersohor yang berasal dari Kelantan seperti Tok Kenali dan sebagainya. Kelantan juga memiliki pondok-pondok agama yang tidak kurang hebatnya sebagai pusat pengajian Islam tidak rasmi di sana. Penulis akui “sejarah” itu.

Namun hakikatnya, pendedahan blogger PAS ini telah merobek segalanya. Kelantan sudah sekian lama disedari bukan lagi bergelar “Serambi Mekah”, ianya telah bertukar menjadi “Serambi Maksiat”! Apa tidaknya jika aktiviti dan sarang pelacuran begitu berleluasa di Kota Bharu, “Bandaraya Isle Pok Nik”!

“Tok Guru PAS” ternyata gagal mewarisi Tok Kenali. Mursyidul Am PAS Kelantan itu jelas gagal mentadbir Kelantan. Usah disebut tentang pembangunan di Kelantan yang ternyata terkebelakang. Itu semua rakyat tahu. Isunya, rakyat Malaysia sering di”momok”kan dengan slogan “Membangun bersama Islam” oleh Kerajaan PAS Kelantan, hakikatnya di zaman pemerintahan Pok Nik ini slogan yang lebih sesuai ialah “Membangun bersama Pelacur”! Mana tidaknya jika premis-premis yang hanya lebih kurang 500 meter dari lokasi pejabat Pok Nik, penuh dengan “kupu-kupu malam”!

Cuba kunjungi Kg. Limau Manis di Jalan Hamzah, pastinya kita akan bertemu dengan wanita-wanita muda menjual diri. Menurut Kickdefella, pelacur-pelacur itu dikawal oleh beberapa pengawal atau tonto. Operasinya tentunya aktif di sebelah malam. Di situ menurutnya, kita akan dapat melihat pelacur-pelacur menunggu pelanggan. Bukan saja yang seksi, pelacur yang bertudung pun ada! Pelacur pun bercirikan Islam? Itukah yang Nik Aziz maksudkan dengan “Membangun Bersama Islam”???

Khabarnya kawasan berkenaan juga diminati oleh beberapa pak-pak lebai MPKB. Menurutnya lagi, MPKB tidak pernah “kacau” aktiviti pelacuran di kawasan tersebut. Wang perlindungan pun tidak pernah diminta oleh pak-pak lebai tersebut. Namun, aktiviti pelacuran disitu terpaksalah melayani kehendak seks pak-pak lebai berkenaan. Begitulah ceritanya…

Penulis kesal perkara ini berlaku. Apatah lagi perkara tidak bermoral ini jelas bertentangan dengan ajaran Islam. Bukan saja salah dari segi moral, ianya juga turut mencemar dan memburukkan nama baik negeri Kelantan dan rakyatnya.

Apakah Nik Aziz dan konco-konconya terlepas pandang perkara ini? Atau mereka sengaja “memejamkan mata” dan “memekakkan telinga” tentang aktiviti jijik ini? Para pemimpin PAS Kelantan sering keluar dari Kelantan untuk berceramah, menyampaikan kuliah PAS dan bergerak dari satu negeri untuk memberitahu rakyat bahawa mereka “lebih Islam” dari orang lain. Namun perkara mungkar yang berlaku di kejiranan mereka sendiri mereka tidak tahu???

Penulis menyeru agar pihak UMNO atau mana-mana NGO Islam agar bertindak untuk mengatasi aktiviti tidak bermoral ini. Meskipun kita tidak punya kalimah “Islam” yang tertera pada nama parti atau pertubuhan kita, namun sebagai umat Islam, kita wajib dan patut mengambil tindakan memerangi perkara mungkar yang berlaku, apatah lagi perkara tersebut berlaku di negara kita. Usah lagi kita harapkan PAS yang “terlampau Islam”, cuba mengIslamkan Lee Kuan Yew, namun rakyat sendiri terbiar ke lembah yang hina dan sesat!

Wallahua’alam.

Sumber: myKMU.net

Friday, February 11, 2011

Beranikah PAS mengakui kebenaran cerita ini???


Bekas Imam Besar Masjid Negara, Ustaz Taib Azamuddin Mohd Taib mempercayai Datuk Seri Anwar melakukan aktiviti liwat apabila beliau mendengar sendiri pengakuan daripada bekas mangsa pasangan Anwar bernama, Hairani Hj Nahfis.

Hairani ketika itu berusia 38 tahun, bekas pensyarah universiti dan pernah dilantik menjadi penulis pidato Anwar yang mendapat bayaran RM14,000 sebulan.

Kegiatan homoseksual mereka bermula pada tahun 1994 di rumah kediaman Anwar, iaitu di bilik adik angkat Anwar, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, tingkat atas, No 8, Jalan Setiamurni 1, Bukit Damansara.

Ketika mendengar pengakuan mangsa liwat Anwar itu, Ustaz Taib Azamuddin masih lagi Imam Besar Masjid Negara, yang dilakukan pada tahun 1998, di pejabat Imam Besar Masjid Negara.

Pengakuan mangsa liwat itu turut dirakamkan video dengan persetujuan Ustaz Taib Azamuddin sendiri.

Berikut salinan penuh rakaman video berkenaan.

Taib : Pertama sekali saya kira terima kasih banyaklah di atas kedatangan ini, perjumpaan ini yang saya sendiri tidak menduga dan tidak menjangkalah bahawa, saya diberi kepercayaan, diberi apa tu, amanahlah untuk mendengar tentang perkara yang nak diceritakan ini…, yang dari segi sayanya, maknanya, saya kira tak adalah apa-apa yang decision yang saya boleh buat. Sebab itu mungkin ada pada beberapa percaturan dan undang-undang yang tertentulah.

Saya rasa En. Aris lebih fahamlah cuma apa yang boleh saya.. orang kata, duduk letaknya ialah sebagai orang kata menerima tetamu ajelah, dan apa yang patut kita dengar dan apa yang kita ambil maklum. Kemudian dari segi apa-apa yang selanjutnya, makna.. itu kemungkinan pun kalau apa yang ada hanyalah boleh beri pandangan atau beri nasihat, beri gitu saja, tapi untuk tindakan-tindakan terbabit.

Jauh daripada itu saya rasa, itu saya cerita dulu-dulu lah.., pun makna, di luar daripada apa yang anulah, dan saya ingat, pertemuan ini tidak boleh menjadi, mensaksikan sebagai blackwhite dari segi apa-apa bentuk legal, apa-apa bentuk apa lah, itulah maknanya.

Hairani : Pertama saya mengucapkan terima kasih kepada Ustaz sudi nak jumpa saya,..

Taib : Emm…

Hairani : Tujuan saya datang sini nak minta nasihat, pandangan dari segi agama tentang kedudukan saya.., perbuatan saya, emm… apa yang telah saya lakukan, apa yang telah berlaku pada diri saya beberapa tahun yang lepas, saya, saya cuba.., dah berhenti, cuba bertaubat.., pada Allah, dan cuba membetulkan cara hidup saya, cuba menambahkan ibadat saya, tapi hidup saya masih rungsing.., dihantui oleh apa yang telah berlaku pada diri saya empat lima tahun yang lepas.., sampai meninggalkan kesan pada hubungan saya dengan orang sekeliling saya, meninggalkan kesan pada pekerjaan saya dan hidup saya.

Emosi saya terganggu. Saya telah pergi mengerjakan umrah dua kali, mohon ampun dan bertaubat pada Allah, dan Insayaallah, izin Tuhan saya nak pergi haji…

Taib : Ya.. Insyaallah..

Hairani : ..yang akan datang ni, tapi hati saya masih tak puas kerana tak tenang, masih rungsing dihantui oleh… apa yang berlaku pada diri saya. Saya salah seorang daripada mangsa homoseks Dato’ Seri Anwar Ibrahim, iaitu bekas Timbalan Perdana Menteri,.. berlaku bukan dengan kerelaan saya. Saya dipanggil ke rumah dia, saya dah kenal dia dah lama sebenarnya.

Taib : Hem..hem..hem..

Hairani : Masa saya belajar lagi.. tapi tak de apa yang berlaku masa tu. Pada tahun 1994, tapi perhubungan itu adalah berhubung dengan adik angkat dia, sukma. Kemudian perhubungan dengan dia secara profesional.

Taib : Hem..hem..

Hairani : Saya pernah ke rumah dia dua tiga kali, rumah di PJ, rumah dia di Damansara, kemudian rumah tempat dia tinggal di kediaman Timbalan Perdana Menteri. Benda ni berlaku pada tahun 1994, yang mula-mula sekali.. saya dipanggil oleh Sukma untuk datang ke rumah..

Taib : .. yang adik angkat tu?

Hairani : Emm.., dia suruh saya pergi ke kedai dia.., kedai jual karpet di Bangsar, di sana berbual-bual, dah lama tak jumpa, berbual-bual.. lepas tu dia kata, Abang dia nak jumpa saya.

Taib : Hemm..

Hairani : Abang dia tu refer pada Dato’ Seri, kemudian saya tanya pasal apa? Dia kata memang dia dah lama nak jumpa. Mesti ada sebab nak jumpa, kan? Lepas tu dia kata, datang aje laa dia kata, datang nak bagi kerja ke, apa ke. Sebab masa tu memang saya ada, apa nama ni.., bagitau dia sebelum tu yang saya nak cari kerja baru. Kemudian dia kata datang aje. Saya tak tahu macam mana, hati saya berat nak pergi, berat nak jumpa.. Lagi pun dia orang besar nak jumpa, kan. Dipanggil pulak tu, kalau casual bertembung tu, tu lainlah cerita, kan.

Taib : Ya.. ya..

Hairani : Ini dipanggil macam ada satu (yang) tak kena. Kemudian, lepas saya tertanya-tanya kenapa, dia kata datang aja laa. Dia memang insist betullah untuk saya pergi jumpa dengan dia dan aa.. saya kata ok lah. Dia kata ok.., kalau you nak jumpa, nanti saya akan telefon you bagitau you kat mana kat mana.

Malam tu dia (Sukma) telefon saya menerusi handphone. Kemudian, dia suruh saya pergi berjumpa pada keesokan harinya, petangnya, dia suruh saya tunggu depan satu tempat kat Medan Damansara, ada kedai-kedai kat situ..

Taib : Hem..hem..

Hairani : .. Pusat Bandar Damansara, dia suruh saya tunggu kat situ kemudian dia (Sukma) akan ambil kat situ, dia suruh saya tinggalkan kereta saya kat situ, sebab dia akan ambil dengan kereta dia. Aa.. selepas itu dia bagikan telefon tu kepada Dato’ Seri dan Dato’ Seri bercakap dengan saya. Dalam telefon tu dia kata kenapa susah sangat nak jumpa dia? Dia melawak-lawaklah.

Tak de.. saya kata saya seganlah nak jumpa dengan orang-orang besar, kan. Dia kata, tak de nak segan-segan apa-apanya. Saya pun macam dia jugak, dia kata. Dia kata, oklah, esok Insyaallah kita jumpalah. Saya dibawa terus ke rumah dia, the next.. keesokan harinya saya pergi ke sana. Saya tunggu sekejap, petanglah. Saya tak ingat pukul berapa, saya pergi aa.. kereta Sukma sampai dan terus pergi ke rumah kat Bukit Damansara. Masa tu belum pindah ke rumah Timbalan Perdana Menteri lagi masa tu. Kemudian, kemudian diaorang bawa saya masuk daripada pintu dapur.

Taib : Hem..hem..

Hairani : ..Kemudian Sukma terus bawa saya naik ke bilik dia, duduk sekejap, dia bagi saya minum semua itu.., sekejap Dato’ Seri pun masuk, tanya khabar lebih kurang, berjabat tangan dengan saya, peluk. Tapi saya rasa lain, sebab lama, kan..

Taib : Makna(nya) pelukan tu lama?

Hairani : Ha’ah lama.. Dia kata, “..punya lama saya dok tunggu nih, bertahun-tahun sejak I kenal you lagi”.. Saya rasa tak sedap laa bila dia kata macam tu.. kemudian, dia terus peluk saya.

Taib : Keluarga yang lain tak de?

Hairani : Tak de.

Taib : Di rumah tu?

Hairani : Di bawah tu ada, pembantu dia.

Taib : Maknanya isteri ke, anak dia semua tak de?

Hairani : Tak de. Mungkin diaorang ada kat dalam rumah, tapi tak jumpalah.

Taib : Hem..hem..

Hairani : Saya dalam bilik Sukma, bilik tu kat hujung. Kemudian, dia peluk saya. Kemudian, masa tu Sukma ada di dalam bilik tu. Saya rasa semacamlah kan, pasal nak tolak tak tahu..

Taib : Maknanya 3 oranglah waktu tu?

Hairani : 3 orang.

Taib : Hem..hem..

Hairani : Kemudian, dia ajak saya duduk atas katil, dia pegang macam tu (menunjukkan tangan sebelah kanan Anwar memaut bahu).. dan berbual-bual sikit, dia dok ulang-ulang.. dia kata “lama tunggu, juai mahal, susah nak jumpalah.” Dia tanya khabar semua. Tangan mula berjalan, tangan tu.. teruslah terjadi benda tu dia tindih saya.., emm.. berlakulah hubungan homoseks ini. Saya nak tolak tak boleh.

Taib : Waktu tu Sukma masih ada?

Hairani : (mengangguk..)

Taib : Oo.. dia tak keluar?

Hairani : Selepas tu, masa tengah tu dia ada laa, cuma dia masuk bilik air, kemudian dia masuk balik, memang sepanjang tu memang dia ada. Sebab dia duduk di tepi bilik tempat kejadian tu. Kira macam dia tunggu di situlah. Saya pun tak tau apa-apa, tak membantah apa-apa, tak de lah macam memekik “jangan”.. dia siapa, kan? Lepas tu.., tapi memang saya tak ada nafsu langsung untuk melakukannya.

Taib : Ya lah.. (mengangguk-angguk)

Hairani : Apa namanya ni, dia komplen kenapa ‘saya punya’, saya apa ni.. kenapa saya tak naiklah. Kita tak ada nafsu, kan. Benda tu dipaksa, kan. Sampai habislah.

Taib : Itu kira yang pertamalah tu, kan?

Hairani : Pertama, itu kali pertama. Kemudian, sampai dah habis, dia ajak mandi sekali. Cuci. Saya masih kebingungan tak tahu apa nak decide, apa nak.. tak tahu apa nak buat, lost lah!

Taib : Sebab lagi satu kita tak menyangka.., kita tak apa semua..

Hairani : Dia ni pada saya, saya anggap dia macam hero saya. Isteri saya pun puji dia, dan dia pun orang pemimpin sayalah, pemimpin masa depan, anak cucu saya, saya ingatlah. Tiba-tiba ini berlaku pada saya. Apa yang dia buat pada saya jadi, rasa segan tu ada laa, takut ada.., macam-macam perasaan.

Sampai habis, dia tanya khabar, dia kata sama ada apa kerja yang saya nak, bentuk macam mana, adalah bincang sedikit, detail saya tak ingatlah apa yang dibincangkan tu sebab dah lama kan, tapi memang kita bincang pasal pekerjaan, kemudian dia kata ok, nanti dia akan hubungi saya, dia pun keluar dan habis, saya pun siaplah, dia pun pakaikan seluar saya dan dia pun keluar bilik dan Sukma, emm.. apa namanya ni, bawak saya turun ke bawah, minum dan terus hantar saya ke kereta lah, balik.

Benda ni lepas selang dua tiga hari tu, dia telefon suruh datang sekali lagi. Saya tak tahu nak buat apa. Nak datang takut jadi lagi. Tak datang takut apa jadi pulak, kan. Sampai benda ni berlaku dua tiga kalilah.., sampai kadang-kadang sampai saya bagi macam-macam alasanlah, sampai dia muak dengan macam-macam yang dibagi.. dia selalu telefon sayalah.

Sampai dua tiga kali cerita pasal benda tu, saya tak boleh terima lagi.. benda tu. Terutama bercakap dengan orang macam tu tentang perkara berkaitan dengan hubungan seks. Tapi itulah hakikatnya, itulah realitinya yang betul-betul berlaku. Saya cuba keluar daripada.. emm.. ada satu masa tu saya dah takut sangat. Nak lari daripada dia. Satu malam dia telefon suruh saya datang ke rumah dia, kan.

Saya malam tu saya tak mahu langsung kan.., saya rasa diri saya kotor kan. Takut nak pergi.. takut, tak pergi takut, sampai saya, saya pergi jugak ke rumah dia, tapi on the way saya telefon dia. Saya kata ada orang ikut saya.

Taib : Ya.. ya..

Hairani : Saya menipu sebab saya tak mahu pergi ke rumah dia kan. Jadi saya create.
Taib : Di Damansara tu lah..?

Hairani : Di Damansara.. (mengangguk), kata ada orang ikut saya sebab saya takut. Dia kata apa ni, bawak terus kereta..dia kata nanti dia suruh polis tembak siapa orang ikut.

Taib : Oo..

Hairani : Tapi saya tak, saya terus drive pergi Bangsar, lepas tu saya terus balik. Dia kata nanti dia akan buat report siapa yang ikut, Tanya nombor kereta apa dia,.. tapi saya kata tak ingat. Lepas tu dia kata..”Oklah you diganggu, takut diganggu, you pergi oversea, pergi ke Indonesia ke, bercuti dua minggu.., sebab saya dah sampai tahap tak boleh terima kan, tak tau nak bagi alasan macam mana, nak kata tidak tu saya takut, jadi terpaksa bagi alasan-alasan macam tu lah. Ada kadang kala bulan puasa siangnya puasa, malamnya terawih saya balik terawih, malam kan, dia telefon jugak suruh saya datang, kita dah terwaih kita puasa.

Taib : Allah. Hah..ha..

Hairani : ..dah bersihkan diri, kemudian dah.., malam cuba tambahkan ibadat lagi, terawih.., balik dia ajak lagi, kan. Saya tau kalau tiba rumah dia tu, mesti akan jadi benda tu..

Taib : Hem..hem..

Hairani : ..ni kita bulan puasa kan, jadi, saya bagi macam-macam alasan lagilah. Saya kata mak saya ada kat rumah lah, mak saya tak sihat, saya nak jaga. Sampai dia feduplah. Itulah keadaannya kan,.. beberapa insiden yang berlaku antara saya dengan dia.

Taib : Jadi berapa kali yang..?

Hairani : Lebih daripada tiga kali..

Taib : Lebih daripada tiga kali..?
Hairani : Saya tak dapat menolaknyalah, tiap-tiap kali memang saya tak rela, saya tak pernah keluarkan air mani saya. Tak pernah naik pun, apa namanya ni..

Taib : Ya..

Hairani : Jadi itulah dia komplen tu.. dia kata, “..kenapa you tak berapa nak keluar?..”

Taib : Dak, minta maaf cakap ni, minta maaflah cakap kalau saya mencelah . Ni secara analyticalnya. Cara ni.. dia nak mintak bergilir ke atau dia sorang je?

Hairani : Dia sorang.

Taib : Oo.. dia sorang je la. Maknanya dialah yang ada keghairahan, aktif, apa semua tu dialah maknanya?

Hairani : Tapi dia ada suruh saya buat jugak, tapi saya tak boleh sebab benda tu tak de.

Taib : Ya lah, memanglah kita tak.., ye lah benda tu, benda tu bukan boleh buat-buat..

Hairani : Tapi dia tu makin lama makin kuranglah telefon saya, dan terus hilanglah, kan. Saya pun masa tu dah mula bersihkan diri saya, mintak ampun pada Tuhan, cuba bersihkan, tapi rasa kotor. Hidup saya pun rasa rungsing, maknanya masih ada kotoran dan, tak tenang.

Saya cuba bersihkan diri beberapa kali tak tahulah adakah, nak mintak pandangan Ustaz, adakah perbuatan saya tu, Tuhan.. Tuhan masih terima keampunan orang macam saya ni.. masih mengampunkan orang macam saya ni lah, boleh tak saya bertaubat, dan taubat saya diterima dalam keadaan apa yang telah saya lakukan.

Taib : Dia, dalam hal yang begini, ialah, yang saya setakat apa yang boleh saya faham daripada cerita tu setakat ini. Berlakunya benda ni di luar kerelaan kita, dan apa tu. Hampir-hampir seolah macam memaksalah.

Cuma, bentuk paksaan tu secara yang tu, bawak kita menjadi tersepit, serba salah. Yang akhir, sudahnya kita terpaksa menurut.. dari apa yang, yang kemahuan itu. Jadi dari segi, wallahu’alam lah..

Saya masih berlapiklah bercakap tu, sebab bimbang takut kita salah.. salah ingat, dari segi hukum Allah s.w.t kita tak tak boleh meletak.., ya lah, bukan 100% perfectlah, manusia ni bukan kita boleh ingat.

Tapi sejauh apa yang saya ingatlah dengan pengajian yang pernah kita belajar dan sebagainya, benda ni kalau berlaku di atas paksaan, maka kita tidak terlibat. Makna dalam erti kata dari segi hakikatnya seolah macamlah kita katakan orang paksa kita untuk tidak sembahyang. Jadi paksaan sehingga yang kita tidak mempunyai ruang untuk, untuk keluar.

Makna daripada masalah itu tadi maka pada ketika itu, ketika tidak berdosa. Sehingga sehabis waktu katakan, maka tidak berdosa. Kita tidak berdosa. Makna tidak boleh kita tu dipertanggungjawabkan sebagai seorang yang meninggalkan sembahyang. Kalau kita ambil contoh dari segi begitulah hukum benda yang wajib tadi.

Begitu jugak kalau seorang suami dipaksa untuk menceraikan isteri dia, ya.. dan dengan keadaan-keadaan paksaan yang kita tidak dapat mengelaklah ya. Walaupun kita jatuhkan talak dalam bentuk dipaksa, isteri kita tidak tertalak. Jadi kalau kita berasaskan kepada kedudukan-kedudukan ini semua dari segi feqahnya, maka keadaan perbuatan tadi,.. kalau boleh kita sebut cara mudahnya ialah kita tidak bersalah.

Saya tak nak guna bahasa kita tidak berdosa sebab masalah menentu berdosa tak berdosa ini bukan hak kita makhluk, tapi yang boleh kita boleh sebut bersalah tak bersalah dari segi hakikat itu kita bersalah. Apabila tak bersalah, cuma orang kata apa, kita ni terlibat,.. terlibat dalam maksud sebagai salah seorang, sebagai salah satu pihak, haa..terlibat tadi sebab salah satu pihak,.. makna kalau kita, kalau kita tadi, kita pihak mangsalah. ha.. dia jadi gitu ajelah. Jadi dengan sebab itu, kekotoran yang dimaksudkan sebagai satu benda kesalahan, dosa besar tu semua kita tak terlibat.

Jadi apabila tak terlibat, bukan bermakna kita tak boleh bertaubat, tak.., sebab taubat tu is goinglah, bila-bila, hari-hari, saat mana, ketika mana pun sebab kita mana tau sama ada kita ada benda yang kita terlanjur, tersilap, tersalah ke, wallahua’lam.

Dan memang pun taubat itu dianjurkan kepada umat Islam supaya sentiasa bertaubat. jadi tentang cukup bertaubat, hak tu memang cukup cantiklah dan untuk kita rasa tekanan emosi kita, perasaan kita, merasa seolah-olah taubat kita tak terima, tak berbangkit. Tak berbangkit, sebab kita tu seolah kita tu bersih.. Kita bersih.

Cuma kita bertaubat jugak tu kerana kita tadi sajalah. Jadi sebagai orang kata kalau kita cakap dalam bahasa manusia ni, bahasa kita sebagai orang, sebagai manusia ni.. kita sebagai orang kata berr.. ber apa.. beradab sopan dengan Allah s.w.t. haa.. itu bertaubat tu..

Jadi dari segi.. dari segi itu memang cantik kita bertaubat dan eloklah makna kita letak keyakinan dalam diri kita bahawa memang aku tak bersalah, aku bertaubat kepadaMu Ya Allah, Maha Pengampun, Maha Penyayang. Jadi cukup dengan itu, maksudnya dengan.. dengan kedudukan Allah s.w.t itu tadi dan kita masih tidak lari daripada landasan pegangan kita, keimanan kita, kepercayaan kita dan sebagainyalah. Jadi apa yang jelas, yang ia disabdakan oleh baginda pun; Maknanya.., ‘Orang yang bertaubat daripada dosa, sepertimana dia tidak berdosa”

Jadi dalam hal ini kita kena buat mempunyai suatu keyakinan dan keazaman dan keyakinan yang agak pejal yang agak kukuh. Aa.. macam mana yang dikatakan maksud keyakinan yang pejal yang kukuh sebab masalah taubat seseorang ini sendiri, seorang manusia ini sendiri.

Hak Allah yang.. yang anulah.. yang menerimanya. Dan terima.. penerimaan Allah itu ataupun sebaliknya tidak diterima orang kata apa, tak boleh nak tunjuk, orang kata apa.. cannot measure, haa tu.. itu bendanya tu. Jadi, cuma kita kena keyakinan, keyakinan yang kukuh ni maknanya benda ni kita serahkan diri kita kepada Allah s.w.t akan mengampunkan. Sedangkan doa sendirikan Allah s.w.t berfirman..
“..berdoalah aku akan perkenan…” [Ghafir 40: 60]

Jadi, taubat tu tadi jugak termasuk dalam masalah doa. Taubat tadi masuk dalam masalah doa dan kita yakin takkanlah pulak itu firman Allah dalam al-Quran mustahil bagi Allah s.w.t untuk tidak menunaikan sepertimana yang ni. Sebab yang saya bincang masalah kena..

mintak maaflah cakap, kena keyakinan yang kukuh yang apa ni sebab dia, apabila kita.. tak mempunyai suatu aa.. keyakinan yang kukuh yang apa semua, dia kesempatan iblis syaitan dia ambik.. ini yang dok jadi kita was-was, berasa jiwa kecik, berasa kita apa-apa.. dan memang itu apa orang kata, ruang-ruang masuk angin tu. Kita kena tutup betul-betul tu.

Hairani : Yang was-was tadi mungkin cakap Ustaz tadi betul. Tapi saya rasa bila saya lagi dekat, lagi cuba untuk bersihkan diri dan lagi dekat tu tak taulah kan, cuba menambahkan ibadah macam-macam benda-benda yang berlaku keaiban, kes mahkamah nama saya keluar. Itu musibah ke?

Taib : Dak. Itu gini, kita jangan anggap itu musibah. Di dalam bab Allah s.w.t dengan hambaNya, orang yang banyak diuji sehinggakan satu ketika salah seorang sahabat, bernama.. apa.. aa.. lupa saya nama sahabat tu. Dia dengar khabar Rasulullah tak sihat.

Bila dia dengar khabar Rasulullah tak sihat, pergilah sahabat Rasulullah ini, saya mintak maaf lupa nama sahabat ni, baru ni ingat masa ceramah, dok molek tu kadang-kadang lebih anu.. kita ingatlah.

Jadi apabila dia ziarah Rasulullah, dia pun letakkan.., pergi-pergi sampai rumah Rasulullah, dalam cakap yang mudahnya nampaklah Rasulullah duduk baring. Dia, Rasulullah selimutkan badan dia, dia baring. Yang sahabat yang tadi tu letaklah tangan dia di atas diri Rasulullah yang baring tadilah. Maknanya Rasulullah tak sihat, jadi apabila dia letak terasa bahang panas tubuh Rasulullah tu ke tapak tangan dia. Jadi terus sahabat ini berkata pada Rasulullah, nampaknya Rasulullah ni agak, apa orang kata.. agak kuat jugak demamnya.

Kalau boleh saya terjemah dalam bahasa kita agak-agak begitulah, agak kuat juga demamnya atau sakitnya. dan Rasulullah jawab, biasalah para Nabi dan para Rasul, kami para Nabi Rasul Allah, kami walaupun Nabi, walaupun Rasul, tapi ujian Allah terhadap kami pun hebat. Walaupun kami ni orang yang tinggi, orang yang baik, tapi ujian Allah kepada kami jugak tinggi. Ha.. jadi itu sabda Rasulullah yang Rasulullah cakap, yang Rasulullah jawab balik kepada sahabat dia tadi.

Jadi, lantas sahabat dia bertanya, selepas Nabi dan selepas Rasul, siapakah lagi yang banyak ujian Allah? Jawab Rasulullah, “para ulama.” Selepas para ulama, siapakah lagi wahai Rasulullah? “..umatku yang soleh..” Jadi itulah antara yang.. apa.. hadith ni makna betul peristiwa yang berlaku antara sahabat dan Rasulullah ini.

Jadi jelas di sini bahawa, sesuai jugak dengan apa.., selari dengan apa yang difirmankan dalam al-Quran pun;
“Apakah kamu boleh menyangka bahawa cukup kamu kata Aku buat orang beriman..” [Al-‘Antabut 29: 2]
Maknanya apabila sebut dengan beriman ni dengan amal ibadahnya dengan solehnya, dengan taat yang patuhnya..“..kamu tidak akan diuji..”

Jawabnya jangan.. tidak.., lagi kuat kita beribadatlah, lagi kuat kita taat, lagi kuat ujian Allah. Ujian Allah untuk bawa kredit, kalau dalam bahasa boleh guna bahasa kreditlah, jangan kita tu.. kita ambil side yang negatif, tak betul tu. Macam orang pun dia menerima ujian Allah. Kita.., dia tak boleh ambil negatif, kata Tuhan tak sayang kat aku laa, apa semua, itu ini laa.. aku tak betul.

Hairani : Saya menerima keaiban, aib..

Taib : Dak, betul..

Hairani : ..terbukak di khalayak ramai..

Taib : .. dak, hak tu betul..

Hairani : ..apa tu..zuriat saya semua..

Taib : Betul, hak tu kita akui, cuma untuk kita oleh kerana sebab benda ni boleh berdiri macam yang saya cakap ni kerana kita yakin kita berada di pihak yang benar, sebab kalau kita di pihak yang salah, memang kita tak boleh buat sebab benda ni benda hati, benda apa ni.., kalau benda bukan kita di pihak yang benar, kita tak boleh buat. Dia sebab kita tak boleh lakukan. Tapi kalau betul-betul kita di pihak yang benar ini, Alhamdulillah, ujian Allah kepada aku, mudah-mudahan orang yang apa.. yang tak kiralah pihak yang memangsa apa ka, semua ni, itu terpulanglah kepada Allah s.w.t. Seolah begitulah.

Kalau.. kita taklah kita apa semua nak kata suruh supaya balasan buruk sebab Nabi Musa sendiri tak pernah berdoa untuk Firaun tu jadi buruk. Tapi dia berdoa kepada Allah s.w.t supaya berikanlah.. dudukkanlah.. letakkanlah,aa..teguh dalam kebenaran. Allah s.w.t lah yang bertindak kepada Firaun. Jikalau kita, bukan saya maksud saya kata buruk kita ni macam Firaun semua tu, tidak. Bukan maksud saya gitu, tapi nak ambik dari segi antara buruknya baik, dari segi aa.. positif negatif.

Dan ini.. yang saya kata tadi keyakinan ni. Sebab benda ni saya, saya minta maaflah, walaupun benda ni saya sendiri tak alami, apa Encik Aris kita ni pun tak alami, tapi kita boleh gambarkan. Kita boleh gambarkan beratnya beban itu sendiri yang dipikul. Tapi kita kata, maknanya bukanlah saya sebut benda ni untuk merasa benda tu sebagai ringan.., tidak. Ini uji ni jihad. Dan masalah generasi kita kemudian, apa jadi kedudukan, hak tu serah kepada Dia.

Jangan dok fikirkan sampai kepada peringkat itu. Itu bukan kerja kita, sebab masalah.. kita boleh buat ialah kita bertaubat kepada Allah, kita tekadkan bahawa kita berada di pihak kebenaran.. kalau tersilap tersalah Tuhan ampunkan, dan kita bagitau dia sebagaimana dalam doa-doa dalam sembahyang..

Dan sebagainya, yang kita dok guna wudhu’ pun, kita berdoakan lagi supaya, kita ni apa.., supaya zuriat dan keturunan kita terdiri daripada orang yang mukmin..apa semua tu. Itu perhubungan antara kita dan Allah. Kita tak boleh nak warnai kalau kita ni fikir yang banyak dari segi benda-benda yang semua tu. Kita tak boleh warnai. Yang tu jangan sebab, kalau kita fikir yang macam tu, kita dah cuba berada di luar daripada kemampuan yang ada pada manusia. Itu sampai bila pun kita tak selesai.

Kalau ikut, berapa punya dukacita Rasulullah dengan Abu Lahab. Abu Lahab bapak saudara dia. Aku Nabi, aku Rasul, aku suruh orang tu, suruh orang ni, apa semua ni untuk semua jalan kebenaran, kebaikan, apa semua, begitu dengan wahyu Allah turun menyampaikan apa semua.., bapak saudara sendiri kalau kita nak cakap kang malu tak malu Rasulullah, kalau kita boleh cakap, kita cakap dalam bahasa kita.. kita kata apa kamu Rasulullah Muhammad, kamu cakap itu ini, bapak saudara kamu sendiri pun.. misalanlah kalau kita bawa dari segi benda itu tadi.

Tambah kalau Nabi-nabi dahulu, Nabi Nuh, sebab itu kita.. minta maaflah dia, kalau kita tak kawal betul-betul mainan pemikiran kita ni dalam emosi kita ni dibawa oleh iblislah. Ini yang saya kata jangan kasi masuk angin tadi, tu dia akan bawak oleh iblis dibawa oleh anu tadi kita hanyutlah dia benda ni tak boleh bawa pukul logik, tak boleh main dalam bentuk logik, dan tidak boleh meletakkan bahawa kita boleh segala-galanya. Tak. Jadi masalah zuriatku “Ya Allah, keturunanku apa semua. Engkau sajalah yang lebih tahu. Terimakanlah taubatku, ampunilah, dan selamatkanlah zuriatku.”

Macam mana Tuhan nak selamati, macam mana Tuhan nak terima taubat kita, tu hak Allah, dan memang Tuhan tak ceritalah. Hak tu kalau datang fikiran tu kita kena tutup siang-siang. Sebab future pada diri kita, tak boleh tahu. Future diri kita, kita pun tak tahu, apatah lagi future untuk anak, untuk isteri. Yang boleh kita just untuk planning saja. Berjaya tak berjaya, mana siapa boleh tentukan.

Hak ni saya, bagi sayalah kalau ini boleh diterima cakap saya, pandangan saya, nasihat saya, yang ni kena pegang kukuh. Mau tidak, ujian yang macam ni punya besar tak terpikul. Kita lupakan benda tu..

Hairani : Memang.. memang saya.., hidup saya runsing, sebab itulah kan sampai dia sedikit sebanyak meninggalkan kesan hubungan saya dengan isteri saya lepas dua tiga tahun, setahun selepas saya apa namanya ni.. berkahwin, kemudian baru enam bulan saya berkahwin benda ni berlaku, jadi isteri saya tak..,

bila saya cerita bagitau betul-betul, dia susah nak terima hakikat macam mana seorang lelaki boleh memaksa lelaki lain melakukan hubungan seks tanpa gunakan pisau ke, apa ke, tapi kita rasa macam kita terpaksa melakukannya. Jadi dia tidak boleh menerima hakikat. Tapi hakikatnya benda tu berlaku, memang dia tak gunakan pisau ke, apa ke. Dato’ Seri tak gunakan pisau ke apa, tapi, dia control saya dari segi mental, saya tak boleh nak buat apa..

Taib : Ya.. ya.. kita tau

Hairani : ..tak boleh nak elak, tak boleh nak tolak.

Taib : Tu kuasa minda boleh.

Hairani : Yang itu yang susah saya nak terangkan pada isteri saya, dan dia tak boleh terima tu, dan dia tak.. dia masih kesal kenapa saya tak cerita pada dia sebelum kami kahwin. Walaupun benda ni berlaku empat lima tahun sebelum kami berjumpa pun, kan.

Jadi, benda tu saya cuba lupakan.. tak elok, buruk.., aib.. keaiban kita ni. Adakah saya ni wajib ceritakan keaiban saya pada saya isteri saya. Benda-benda yang lalu kan..

Taib : Tapi itu, isteri kena kaunseling lain laa, kan. Dak.. lagi satu pulak pun, bagi saya, bagi sayalah kalau kita lihat dari segi cerita ni, sebagai isteri pulak.., memanglah dia tersinggung sebab perasaan dia, dia seorang manusia yang dia jugak mempunyai.., maknanya mahu dikasihi, mau dicintai mencintai itu dah human punya nature, tabii tu.

Jadi apabila insiden ini berlaku, dia terasa tercarik, terkoyak dia punya apa tu,.. terjejas dia punya kepercayaan, jadi nak pulih kepercayaan tu benda ni, benda ni kalau kita bercakap laa, kalau kita mau menerima ajaran Islam, dia tak rumit, bagi saya.. saya kata tak rumit tu kenapa, kerana sejarah berlaku kepada para Nabi, pada Rasul, misal kita, makna bukan pada diri Nabi, pada diri Rasul tidak.

Tapi di zaman Nabi zaman Rasul tu, macam kalau kita cakapkan di sini, Asiah, isteri Firaun kan, duduk kat rumah Firaun. Isteri Firaun, tapi Firaun, Firaun. Dia.., orang yang dijamin syurga oleh Allah. Jadi kalau kita tengok dari segi antara dua tu hubungan.. perasaan, hubungan apa semua tu, memanglah manusia sesama manusia, tapi kenapa Allah boleh terima Asiah. Allah boleh menerima Asiah sebagai ahli syurga, confirm.

Kenapa kita tak boleh terima isteri.. suami kita dalam keadaan yang begini. Dalam keadaan yang jelas, dalam keadaan yang apa.. Yang kita kena jugak akui bahawa kita mempunyai keterbatasan, kemampuan dan keupayaan yang diberi oleh Allah s.w.t.

Jadi dengan sebab itu tak semua benda kita boleh kesan dengan pancaindera kita dan dengan kemampuan yang ada pada kita. Oleh kerana itu, maka apa salahnya kita beri keyakinan dan kepercayaan kita kepada suami kita kalau jelas nampak kebenaran dia. Itu.., jadi manusia kalau tidak hidup di atas itu macam mana? Kalau kita mengambil kira titik bengit, hitam putih daripada remaja seseorang kepada dia jadi bapak, saya ingat wallahua’alam.

Adat kata dunia moden ni, dah memang pun nobody 100% perfect. Maka tak adalah mahligai rumahtangga, memang sebab itulah Allah sediakan taubat kalau manusia tu 100% bersih daripada mula, kenapa ada taubat?

Hairani : Adakah perlu kita ceritakan tentang diri kita, pengalaman kita, adakah wajib..

Taib : Tak.. tak.. tak perlu

Hairani : .. keaiban kita..

Taib : Tak perlu kita cerita.. kita boleh cerita sekiranya boleh membina. Dan kalau sekira kata, kita katakan kita sembunyikan itu memberi munafaat dan membina, maka sembunyi lebih baik. Boleh jadi mungkin kita kata contoh yang berlaku dalam masyarakat. Kadang seorang teruna tu dia sebelum ini dia bercinta dengan orang lain.

Ini harian, tiba-tiba sampai kepada saat akhir dia boleh putus cintalah, putus tunang, putus apa sebagainya, pas tu jadi pulak dengan hak yang lain.., dengan tunang baru, dengan kekasih baru, kalau dia dok main kira macam tu, dia pun rasa eh.. aku ni tak guna dah ni. Suami aku bekas kekasih lain. Dok main bekas-bekas.. sensitivity tu ada, habislah dan yang kedua pulak boleh jadi si teruna tadi tak payah dok cerita kepada si.. yang apa.., kekasih kedua yang jadi isteri dia sebab tak cerita lebih baik daripada bercerita.

Hairani : Yang ni bukan saja masalah biasa..

Taib : Ya lah.. ni..

Hairani : .. yang ni keaiban besar..

Taib : .. keaiban besar. Yang ini.. inilah yang saya katakan tadi itu yang saya katakan bahawa, isteri ni dia.., ya lah, maknanya dia perlu dikaunselingkan. Bukan kaunseling macam mana, memberi sedikit reserve keyakinan dan kebaikan tu, supaya dia tidak datang daripada side yang negatif memanjang kepada semua benda. Macam kita laa, kadang-kadang macam katakanlah contoh macam saya, bukan kita kata.. takkanlah semua yang datang ke masjid.. Kebetulan dalam saya dok bersalam-salam tu, tersalam dengan orang yang tak baik.
Maka apa orang kata, apa Ustaz ni pergi salam dengan kawan taik arak ka, taik judi ka, taik apa la Imam Besar apa pergi salam. Boleh betul ke cakap macam tu?

Mesti jawabnya tak betul, pasai mana saya mampu nak dok pilih orang. Dan apakah saya bersalam dengan taik arak, taik judi tu salah di masjid. Maksudnya ada unsur dakwah di situ.

Jadi maksud saya.. walaupun tu tak boleh nak banding dengan kes yang kita cerita ni tadi, tapi nak ceritakan bahawa kita kena bagi reserve untuk kebaikan orang. Maknanya inilah dalam Islam dia panggil husnuz-zan, baik sangka, kalau kita tak boleh bagi baik sangka kepada orang dalam hidup, kita dok main buat sangka buruk memanjang, kita tak jumpalah kedamaian.

Hairani : Satu lagi.., saya membukak keaiban orang lain, kesannya mungkin kepada zuriat-zuriat saya. Bukan saja zuriat saya, zuriat dia juga, kan. Pandangan diaorang pada saya dan sebagainya. Nasihat Ustaz macam mana? Saya buka keaiban.. tak berapa elok ni.

Taib : Tak. Dia benda ni lebih terjawab mudah kalau nak rujuk.. kalau nak refer tolong refer kepada buku Imam al-Ghazali, Mau’izatul-mukminin, kalau tak salah ingat saya dalam jilid kedua. Sebab dalam translate Melayu, bahasa Malaysia ni dia ada dua jilid. Jilid yang pertama mengenai hukum-hakam feqah sedikit sebanyaknya. Tapi kalau jilid dua tu jelas mana mengumpat yang boleh.

Mana mengumpat yang tak boleh, mana keaiban yang boleh dibukak, mana keaiban yang tak boleh didedah. Itu refer cara panjang. Tapi untuk daripada apa yang saya faham dari situ, kita tengok keaiban yang membina boleh kita bukak, kalau keaiban yang tak anu, tak boleh. Tapi tidaklah keaiban itu sehingga menimbulkan, .. apa.. bukan menyelesaikan masalah.. itu tak betullah.. macam kata contoh.. seorang hamba datang meminang anak saya, katakanlah.., ni masalah besar, masalah rumahtangga.

Katakanlah orang datang meminang anak saya.. sebab saya berani cakap sebab saya saya tak ada anak perempuan.. Haa.., katakanlah orang datang meminang anak saya, tiba-tiba, apa ni.. Encik Rani, kata Encik Rani lah ya. Encik Rani tahu latar belakang yang juru meminang ni. Boleh jadi dia ni tak sesuailah dengan.. sebagai seorang mukmin Muslim katakan. Dengan banyak mungkar dia.. dengan banyak fahsyaknya banyak dengan keji buruk perangai kawan tu, tidak dikatakan Encik Rani tu membuka keaiban dia atau mengumpat terhadap dia, sekiranya Encik Rani bagitau kat saya tentang latar belakang kawan tu.

Ustaz, aa.. saya tau benar orang yang datang meminang anak Ustaz ni orang yang begini..begini.. Jadi kalau Ustaz nak setuju ke tak setuju meminang tu bagi pendapat saya, eloklah Ustaz tolak.. misal katalah kan. Itu betul.. tak dak salah makna for example, makna tindakan Encik Rani tu tidak dikatakan mengumpat orang ni. Tak.

Cuma apa yang kalau tak salah ingat saya disebut, dalam Mau’izatul-mukminin Imam al-Ghazali tu apabila orang tu ternyata masyhur, makna diketahui oleh orang ramai memang dia gitu, tapi kalaulah tidak makna mungkin tersilap sekali sekala ataupun apa semua.. hak tu tak boleh laa. Hak tu tak termasuk dalam erti kata masyhur tadi tu. Ini dah clear orang tu masyhur macam tu.. makna masyhur ni diketahui oleh banyak orang. Dan kalau Encik Rani tak cerita tu maknanya anak saya yang jadi mangsa. Haa.., dalam kata kes tadi, kan. Encik Rani tak jelaskan, anak saya jadi mangsa. Dan mudarat lebih dari yang munafaat.

Hairani : Tak berdosa saya cerita?

Taib : Tak berdosa. Ni katakanlah dalam kes yang sedang kita bercakap sekarang ni. Ini pun defend kepada kebenaranlah. Kalau apa.. sebab saya macam saya cakap awal tadilah. Tidak nak boleh hukumkan.. ini defend pada Encik Rani sendiri. Kalau Encik Rani kata satu kebenaran, dan keyakinan yang hakikinya, yang hakikinya, demi untuk menyelamatkan keadaan, menyelamatkan orang lain kan.., dan sebagainya. Tak jadi salah dan tak dosa kepada Encik Rani. Encik Rani sekarang ni ceritakan benda ni kepada saya.

Hairani : .. Cuma saya runsing itulah.

Taib : Haa.., Encik Rani cerita benda ni kepada saya sekarang ni. Dia tak jadi mengumpat, dia tak jadi mengaibkan, membukak keaiban orang. Tidak. Sebab masalah ialah kalau tak cerita, saya nak beri pandangan macam mana? Katalah dia ambil simple macam tu pun, macam mana saya nak.., katalah Encik Rani nak minta pandangan, minta nasihat saya, saya nak cerita macam mana, kan?

Dia bentuk macam tu, tapi itulah saya kata tadi di atas asas membina, tapi kalau di atas asas meruntuh tak bolehlah kita lapor kat polis, kita cerita kat polis kata orang ni sekian..sekian. Dia merompak ini..ini. Perangai ini apa semua, lapor. Beri laporan maklumat kat polis, bermakna kita mengumpat kawan tu. Tapi kita bertindak supaya orang lain selamat dengan maklumat polis terima, polis boleh bertindak terhadap perompak ni, penyamun ni ka, hapa ka, sebagainya. Haa dia ada close itu.

Hairani : Tapi hakikatnya ramai orang cakap saya buat-buat cerita, kan. Tapi hakikatnya saya lebih ramai musuh daripada kawan sekarang, kan. Kerana perkara ini…

Taib : Tapi, itu soal.. soal aa.. kita kena pegang beginilah..Allah tegaskan apabila kebenaran itu datang kebatilan akan pergi, kerana kebatilan memang pun tak dapat tempat. Jadi sementara kita boleh letak kebenaran di tempat kebenaran tu memanglah pengorbanan, ujian, jihad itu banyak. Hak tu dah tentu. Memanglah teruk. Teruk-teruklah.

Boleh jadi dalam keadaan macam kata tadi kita lebih banyak musuh daripada kawan, tapi demi untuk kebenaran dan kita terpaksa tegak kebenaran. Dan kita yakin bahawa apabila tertegak kebenaran, kebatilan akan pergi. Boleh jadi yang musuh jadi kawan balik. Tapi kalau tak berani, tak. Maksud saya tak ada kecekalan itu, tak dak prinsip itu, jadi kebenaran sampai bila pun tak boleh tegak.

Hairani : Pertama kali ni.., kalau boleh nak minta kebenaran Ustaz nak jumpa dua tiga kali lagi.

Taib : Insyaallah.

Hairani : Minta nasihat kaunseling.

Taib : Insyaallah.

Hairani : .. dan isteri saya sekalilah..

Taib : Haa.. itu yang saya rasa setakat saya boleh bantu, Insyaallah dan lebih cantik kalau dengan.., sebab saya pulak pun mengambil simpati dan ambil rasa tanggungjawab laa sebagai seorang pegawai yang bertugas di dalam tugas sebagai tugas saya ni.. Kita bukan nak cakap lebih dan pergi lebih jauh daripada tu, cuma setakat orang kata apa.., ad-din nasihah. Islam itu nasihat. Dan kita menjaga,.. apa orang kata.., menyelamatkan seorang sahabat kita yang Muslim lain tu adalah kebajikan dan kebaikan yang besar sebagai.. ya lebih-lebih lagi dalam konteks dakwah. Sebab rumahtangga besar. Hancur satu rumahtangga, bergoncang arash.

Hairani : Isteri saya sekarang pulak tengah hamil..

Taib : Ya. Dia takut emosi effect pada kandungan.

Hairani : Tapi itulah hakikat yang berlaku sekarang ni. Dia jadi tension.

Taib : Tu yang kesian tu. Boleh tu kalau,.. dan kalau perlu, kalau perlu kut dia rasa segan dengan saya kut, tak pa saya boleh ajak isteri saya. Biarlah orang kata, apa, 4 pasang mata. Tak pa. Just isteri saya tu bukan apa, just sebagai ada teman aje. haa.. jadi gitu. Bukan macam ada Encik Aris hari ni lah, orang kata.

Bagi kita bantu-membantu semangat ni, jadi saya mintak sangat-sangatlah kepada Encik Rani ni mana sebagai.. ye lah kalau di atas sifat kepercayaan diberi kepada saya tadi pun, saya bercakap di atas sifat dan prinsip itu kena kuat keyakinan. Kita kena letak bahawa yang benar itu benar, yang salah itu salah. Dan biarlah dengan apa keadaan sekali pun kita kena letak, kalaulah aku ni gugur dan tewas di atas kebenaran, jadikanlah kita ni sebagai satu,.. ye lah.. orang kata dalam konteks bahasa yang dikatakan biarlah syahid.

Syahid tu bukanlah maknanya kita dalam konteks hak yang berperang, berdarah, bunuh apa semua tu, tak. Maknanya syahid. Kita kata syahid.. apa orang kata.., menjadi saksi di atas kebenaran kita. Dan kita mintak kepada Allah bahawa dengan kemampuan yang ada kita yakin di atas kebenaran ini, di atas tindakan-tindakan prinsip kita ini tadi, moga Tuhan jadikan ibadah, keyakinan itu jadi tasbih.

Dan kalau jadi pergi Mekah, jadi pergi Mekah, haji ka, umrah ka, di Multazam tau.., biarlah kita merayu kepada Allah, sebab salah satu di tempat yang mustajab doanya di Multazam. Biar kita menangis bertabur air mata kat situ.

Hairani : Kalau umrah tak ramailah.

Taib : Ha’ah.. kalau haji dia ramai sikit. Sebab saya cerita betul, saya pun dalam keadaan suasana gawat cerita ni kita pun tak tau stand kat mana. Saya pun tak tau stand kat mana. Sebab kita dari.. duduk di luar, jauh. Duduk di luar jauh. Kita tak tau. Cuma kalau tengok berita, tengok apa.., maklumat. Jadi begitulah. Dan benda-benda macam ni pun cerita benda ni, cerita yang daripada pihak mangsalah, kita katakan. Saya tak pernah dengarlah. Inilah kali pertama.

Tapi kepada orang yang buat, jangkaan kata ya tu adalah sorang dua. Ini memang dia anu sungguh.. Ada, pernah dengar sebab tu lah saya tak surprise.. apa tu.. orang panggil apa?.. Terkejut.. aa.. terperanjat sangat ka, terkejut sangat.

Dalam hal-hal yang boleh macam ni sebab, tak tau laa boleh jadi orang yang mengatakan ya tu mungkin dia pun ada asas-asas rasional dia laa. Apa sebagainya kan.

Jadi saya pun tak selidik, jadi tak syok jugak sebenarnya kalau kita nak dok.. mencari.. lagi satu ini bukan dalam bidang yang kita terlibat. Lainlah kalau kita dah jadi pemimpin di peringkat anu ke.. atau pun anu.. lain jugak.. Ini cerita..

Tapi memang.., memang saya rasa seolah-olah peringkat macam tak masuk akal. Memanglah kalau dengar-dengar memang tak masuk akal. Sebab masalah ini adalah masalah latar belakang, latar belakang dan penampilan.. sebab tu kalau orang tengok, orang akan berasa cukup terkejut kalau pegawai agama ambik duit Baitulmal lah. Haa.., jadi macam tu lah. Pegawai agama ambik duit Baitulmal.., pegawai agama ambik duit zakat.

Walhal kalau nak kira perompak yang rompak bank lagi banyak.. berjuta dia sapu. Ini jadi boleh ambik duit zakat mungkin RM100.. RM1000 atau RM2000.

Tapi pasal benda tu. Penampilan. tapi benda ni bukan benda mustahil. Sebab manusia. Sebab tu sekatan Tuhan dia tak pilih siapa. Sekatan Allah terhadap yang tidak diredhai.Dia tak pilih siapa. Cuma kita kena pandai imbang.

Kalau ikut kata contoh kita sembahyang, orang yang mempunyai latar belakang pendidikan agama lah, kata dengan orang yang tidak mempunyai latar belakang pendidikan agama secara mendalam, just basic untuk dialah. Hak latar belakang pendidikan agamalah ujian dalam sembahyang lagi teruk sebenarnya.

Satu, yang duanya, waktu kita jadi Imam, lagi teruk. Itu pengalaman saya, bukan pengalaman orang lain. Anytime kalau duduk kat luar, kita boleh baca lancar-lancar. Misal kata, waktu jadi Imam, dia datang kadang-kadang zaap blank.

Saya pernah baca, Tun Sakaran Dandai satu Maghrib tu, dia duduk kat belakang. saya bukannya baca ayat panjang, baca ayat …. sangkut. Hah! Ujian.. sebab tu kalau bagi orang yang faham, Imam sangkut dia tak jadi aib. Orang tak boleh gelak. Apa Imam tu.. baca.. pun.. orang tak akan kata. Sebab dia lain, hantu dia lain.

Hairani : Masa kat Masjidil Haram masa Imam tu baca …. dia tak lepas. Dalam masjid Masjidil Haram..

Taib : Masjidil Haram..

Hairani : .. sampai dua tiga kali.

Taib : Dia jangan main, dia jadi blank. Sebab ayat al-Quran ni memanglah. Al-Quran ni begitulah kedudukannya. Kalau Tuhan nak ambik balik, Dia ambik. Habis lupa. Yang seterusnya, kalau terasa kita rasa.. terlintas tak ikhlas sikit. Habis kita. Allahuakhbar.. Eh! nak baca panjang sikitlah ayat ni.. pasai ada orang kat belakang nu.. ada nak.. konon-kononnya seolah kita nak tunjuk kita boleh. Hah.. tak lama lah. akhir sekali, zaap dia sangkut. Dia tak boleh, kalau nak baca apa dalam sembahyang, nak apa semua, kita ingat aku nak menyempurnakan, nak timbulkan lebih rasa puas untuk beribadah kepada Allah, barulah Allah bagi.

Hairani : Terima kasih banyaklah Ustaz.

Taib : Ya, kira samalah saya terima kasihlah. Yang saya rasa terima kasih banyak ni, pasal ya lah.. Cik Rani sendiri beri kepercayaan kepada saya, apalah sangat saya kalau nak bandingkan dengan orang lain yang saya rasa yang wajar mendengar.

Hairani : Saya pun sembahyang kat sini. Mengaji malam Jumaat pun tu saya ikut..

Taib : Oo.. ikut.., orang kelas saya tu?

Hairani : Kelas Fathul-Qarib..

Taib : Oo yang itu.. saya lupa langsung..

Hairani : Tapi saya ikut belakang-belakanglah..

All credit to: AIDC!

Thursday, February 10, 2011

Update terkini Anwar..!!! Kaum India cuba di"pariah"kan lagi oleh Anwar!!!


Nampaknya Anwar terdesak lagi! Kali ini peliwat tegar negara ini kelihatan sangat terdesak untuk menarik sokongan kaum India untuk “kembali” menyokong agendanya untuk “menjadi Perdana Menteri“. Dilaporkan bahawa Anwar telah mengumpul sebanyak 60 orang pemimpin NGO dan beberapa individu dari kaum India di dalam satu perjumpaan untuk meraih simpati supaya menyokong “perjuangan”nya.

Selain itu, Anwar juga dilaporkan akan melakukan perbincangan dengan P. Uthayakumar, peguam dan salah seorang pengasas Hindraf, untuk kembali ke Malaysia. Antara tujuan Anwar untuk membawa pulang Uthayakumar adalah bertujuan untuk membantunya “mengembalikan” sokongan kaum India padanya. Malah jika perlu, Anwar dilaporkan bisa membiayai Uthayakumar dan parti Human Right Parti (HRP) untuk menjayakan “cita-cita”nya itu. Banyaknya duit Anwar!!!

Merujuk kepada tindakan Anwar ini, penulis membuat kesimpulan bahawa Anwar sedar bahawa kaum India di Malaysia sudah tidak lagi meyakini dan mempercayai perjuangannya. Sokongan kaum India telah pudar dan semakin beralih arah. Tindakan beberapa pemimpin India yang keluar dari PKR seperti Nallakarupan dan Gobalakrishan sebenarnya telah berjaya menarik keluar sokongan kaum India terhadap Anwar. Dan tindakan Anwar yang bersusah payah mengadakan pertemuan dengan pemimpin NGO kaum India mengesahkan bahawa dia sudah jelas tidak mendapat sokongan kaum ketiga terbesar di Malaysia itu.

Pola pengundian kaum India ketika PRK DUN Tenang juga menjadi ukuran. Undi kaum India di PRK yang baru-baru ini jelas condong ke arah Barisan Nasional. “Trend” ini agak menakutkan Anwar.

Persoalannya, meskipun Anwar mengadakan pertemuan dengan 60, atau 600, atau 6000 pemimpin kaum India di dalam negara dan luar negara, APAKAH KAUM INDIA AKAN KEMBALI MEMPERBODOHKAN DIRI MEREKA DENGAN MENYOKONG ANWAR?

Kita rujuk kembali peristiwa Kampung Buah Pala. Bukti menunjukkan bagaimana penduduk Kampung Buah Pala yang majoritinya kaum India yang tinggal di situ turun temurun dikhianati, dibohong dan di”kencing” sewenang-wenangnya oleh haiwan yang bertopengkan manusia ini.

Senarionya, ketika mana Anwar sedang berkempen di Kampung Buah Pala, bukti audio visual menunjukkan Anwar telah diminta oleh penduduk kampung tersebut untuk menyelesaikan pertikaian hak milik tanah penduduk di kampung tersebut. Dengan lagak “Sivaji Da Boss”nya telah berjanji akan menyelesaikan masalah tersebut hanya dalam “2 minggu sahaja” selepas Pakatan Haram dapat memerintah Pulau Pinang. Anwar begitu menyakinkan ketika itu. Katanya, “Pulau Pinang akan diperintah oleh geng kita juga..jika perkara ini tidak selesai dalam masa 2 minggu…(maka) ini bukan Anwar!(sambil menunjuk-nunjuk jari pada dadanya)”. Malah kata-kata janji manis ini diulangi beberapa kali kepada penduduk Kampung Buah Pala.

Namun, malang sungguh apa yang berlaku kepada penduduk kampung barbangsa India itu. Perkara yang terjadi adalah di sebalik jangkaan mereka. Setelah Lim Guan Eng dari Pakatan Haram itu memerintah, dia “selesai”kan terus masalah penduduk Kampung Buah Pala. Tapi penyelesaiannya bukanlah berpihak kepada rakyat berbangsa India tersebut. Hasilnya, penduduk Kampung Buah Pala dihalau, terpaksa berpindah dari kampung mereka, rumah mereka dirobohkan dan hanya dijanjikan dengan sedikit pampasan yang tidak berpatutan. Mahu tidak mahu, maka terpaksalah mereka berpindah walaupun tanpa rela.

Guan Eng menyatakan pada rakyat seluruh negara bahawa isu Kampung Buah Pala sudah selesai. Namun, penduduk Kampung Buah Pala saja yang tahu bahawa Guan eng hanya menipu! Sebenarnya perkara ini masih tidak selesai dan masih ada 9 buah keluarga kaum India kampung itu yang masih belum menerima sebarang pembelaan mahupun pampasan. Apabila mereka berusaha untuk berjumpa dengan Guan Eng, maka bagaikan “David Copperfield”, Guan Eng hilang entah ke mana, enggan bertemu dengan penduduk kaum India yang malang itu!

Nah sekarang! Mana “ini bukan Anwar”??? Perkara ini tidak selesai malah nasib malang bertimpa-timpa kepada penduduk kaum India di Kampung Buah Pala tersebut. Mana dia Anwar? Tak malukah dia menagih simpati kepada pemimpin NGO berbangsa India? Dan jika pertemuan itu berlaku, apakah pemimpin-pemimpin kaum India itu bersetuju untuk menyokong Anwar lagi? Tidakkah mereka lihat dan insafi apa yang berlaku kepada Nallakarupan, Gobalakrishan dan ramai lagi pemimpin India yang “rela mati” demi “Sivaji Da Boss” itu? Tidakkah mereka merasa diri mereka sedang mengkhianati bangsa mereka yang teraniaya oleh Anwar selama ini?

Sebetulnya, Anwar hanya mahu sokongan kaum India sahaja untuk merealisasikan cita-citanya menjadi Perdana Menteri. Setelah dia menjadi Perdana Menteri, pastinya kaum India akan dikais ke tepi! Cuba lihat apa yang terjadi kepada Nallakarupan (banker Anwar) yang bukan saja teman karib Anwar. Hari-hari mereka bertemu dahulu, namun dengan sekelip mata Nallakarupan diterajang keluar apabila Anwar merasakan dia sudah “kuat”. Lihat saja apa yang terjadi kepada “samseng” dari Padang Serai, Gobalakrishnan, yang sanggup mati untuk Anwar sebelum ini setelah dinyahkan Anwar. Mahukah pemimpin dan kaum India mengalami nasib yang sama? Yang rapat bagai “isi dengan kuku” seperti Nallakarupan pun tertipu dengan Anwar, apatah lagi pemimpin-pemimpin dan kaum India yang tidak pernah kenal rapat pun dengan Anwar, lagi senang di”kencing”nya bertalu-talu!

Lihat saja apa yang digelarkan oleh “madu Anwar”, Azmin Ali kepada Gobalakrishan. Gelaran “pariah!” seringkali digunakan oleh “kekasih gelap” Anwar itu merujuk kepada Gobalakrishan. Sedangkan Gobala itu adalah suatu masa dahulu adalah “die hard fan” PKR yang sanggup memperbodohkan diri demi Anwar dan perjuangannya. Pastinya Azmin akan lebih memandang rendah pemimpin dan kaum India yang sedang cuba di”rekrut” oleh Anwar dan PKR. Mahukah pemimpin dan kaum India di Malaysia ini menerima nasib yang sama atau lebih buruk dari Gobala dan Nalla? Mahukah mereka juga dipanggil “pariah!” oleh Azmin? Terserahlah kepada ampunya badan!

Sumber: myKMU.net

Wednesday, February 9, 2011

Kebabooommmmm..!!!!! Serangan bertali arus kepada Komunis Tegar Moden di Malaysia...!!!


Setelah muncung meriam kapal perang TLDM dihalakan ke arah muka tonyok Tony Pua oleh Cucu Tok Selampit, maka Parpu pun memulakan serangan meriam berapi membara pertama kepada si Kafir Harbi ini.Maka tergolek parahlah Tony Pua dibuatnya...

Kemudian, GAP pula mengambil gilirannya untuk mengebom Tony Pua. Maka bertambah teruklah keadaan Tony Pua yang sudah hampir lunyai tidak berdaya...

Dan...tiba pula giliran MIK untuk mencuba peluru berpandu pintar terbaru dari Iran yang bernama "Teluk Parsi". Tepat mengenai sasaran. Tony Pua sudah lunyai...hancur...kantoi..bisu...parah...hampir kojol..!!!

Kita sama-sama saksikan serangan kawan-kawan bloggers kita terhadap si Kafir Harbi kesayangan PAS ini...semoga dia dinyahkan dari bumi Melayu ini!!!

Perang Bermula..!!! Kapal Perang TLDM mula menghalakan muncung meriamnya kepada Tony Pua..!!!

Better choice for Teresa? than Anwar or Khalid gagap???

Tak sampai jam 10 pagi, pendedahan awal dari rangkaian bloggers mengenai fitnah onar jahat dan pengkhianatan Tony Pua sudah bermula...

Bermula dengan Bro Cucu Tok Selampit...

CTS ingin menjawab segala fitnah yang dilemparkan oleh Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, YB Tony Pua yang dilemparkan ke atas Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang disiarkan oleh Malaysiakini pada 07/02/2011. Untuk berlaku adil terhadap pembaca-pembaca CTS yang terdiri daripada semua golongan peringkat umur dan pendidikan, penulis akan seboleh-boleh menggunakan bahasa yang mudah difahami oleh Rakyat Marhaen. Berikut adalah fakta-fakta yang gagal dikemukakan oleh YB Tony Pua:

1. Tony Pua gagal membezakan jenis kapal yang ingin dibina (bukan dibeli) oleh TLDM. Menurut Tony Pua, beliau merujuk kepada pembelian 6 biji kapal peronda pesisir pantai atau dalam bahasa English nya 'Offshore Patrol Vessels (OPV)', sedangkan TLDM ingin membina di Malaysia 6 biji kapal 'Littoral Combat Ship (LCS)'. Perbezaan di antara LCS dan OPV adalah LCS berkeupayaan dan kemampuan tinggi, mempunyai keupayaan tiga dimensi iaitu permukaan, udara dan bawah laut, sedangkan OPV hanyalah kapal peronda pesisir pantai yang agak terhad dari segi kapasiti dan penggunaannya. OPV juga tidak mempunyai persenjataan yang canggih seperti LCS yang mempunyai penderia dan radar berkeupayaan tinggi dan mempunyai sonar yang dapat mengesan kapal selam musuh. Antara kelebihan lain kapal LCS yang akan dibina di Malaysia adalah kapal berkenaan akan dilengkapi dengan sistem pertahan yang canggih seperti sistem kawalan dan pemerintahan, sistem peperangan elektronik, sistem pengerak enjin pelbagai kawalan, radar penjejak, radar pengesan tiga dimensi, sistem solar pengesan kapal selam, peluru pepandu di dalam laut dan di udara dan torpedo anti kapal selam.

2. Oleh itu perbandingan harga yang dibuat oleh Tony Pua mengenai dua jenis kapal yang berlainan jenis fungsi, peralatan, kegunaan dan kelengkapan adalah menyimpang dan tidak tepat! Pepatah English ada mengatakan "compare apple to apple". Harga OPV yang berbeza dari segi infrastruktur, kelengkapan dan kegunaan sudah pastinya jauh lebih murah berbanding LCS. Oleh itu dakwaan Tony Pua bahawa "TLDM bersedia membayar RM6 billion bagi mendapatkan enam kapal tentera laut, 870 peratus lebih mahal daripada bayaran negara lain untuk kapal yang sama" adalah fitnah dan berniat jahat.

3. Keenam-enam kapal LCS (dan bukan OPV seperti didakwa Tony Pua) 100% akan dibina di dalam negara (bukannya dibeli seperti didakwa). Ianya melibatkan barangan tempatan (60%). Oleh itu dengan pembinaan 6 kapal ini di dalam negara akan membantu menjana ekonomi terutamanya bagi Industri Kecil dan Sederhana (IKS). Bayangkan berapa banyak peluang perniagaan dan peluang pekerjaan kepada Rakyat Malaysia.

4. 6 buah kapal berkenaan akan dibina di dalam dua Rancangan Malaysia (RMK) iaitu RMK10 dan RMK11 iaitu selama 10 tahun. Oleh itu tidak timbul dakwaan pembangkang bahawa "pembelian" ini adalah untuk jangkamasa pendek.

5. Dakwaan pembangkang yang mengatakan bahawa urusniaga pembinaan ini tidak dilakukan secara tender terbuka adalah fitnah. Sebaliknya 6 limbungan terkemuka dari luar negara (nama limbungan yang masuk tender terpaksa dirahsiakan kerana keputusan akhir belum muktamad) telah masuk tender untuk bekerjasama dengan syarikat tempatan, Boustead Naval Shipyard sebagai rakan kongsi untuk melaksanakan pembinaan kapal-kapal berkenaan.

6. Satu lagi kenyataan bodoh dan dangkal ialah apabila Tony Pua menyebut, "Hatta dalam kelas yang amat tinggi, Lockhead Martin dan General Dynamics, dua syarikat persenjataan terbaik dan terbesar di dunia, membina kapal perang Littoral (LCS) Amerika Syarikat dengan nilai kurang daripada AS300 juta (RM913 million) pada tahun 2004." Hello Tony Pua, orang yang di war-war sebagai Menteri Kewangan Bayangan Pakatan Rakyat telah membandingkan harga tahun 2004 dengan harga sekarang. Sedangkan harga barangan runcit pun banyak berbeza di antara tahun 2004 dan 2011, inikan pula pengangkutan peperangan. Hello! Tambahan lagi pembinaan LCS pada tahun 2004 tidak mengambil kira peraturan baru yang ditetapkan oleh pertubuhan antarabangsa seperti 'Naval Vesel Rules (NVR)'. Ianya melibatkan peraturan baru ke atas ciri-ciri keselamatan minima yang perlu dipertingkatkan dalam pembinaan seperti kapal iaitu dalam keadaan selamat walaupun dalam perang nuklear, setiap dek mempunyai kedapan udara dan air yang tinggi dan sebagainya. Perbezaan harga juga tidak lagi termasuk peningkatan kos material dari 2004 ke 2011.


Ingatlah Tony Pua, satu jari kamu yang menunding ke arah orang lain bersamaan dengan tiga jari lain yang menunding ke arah kamu. Kamu mengistiharkan perang ke atas TLDM kerana rata-rata ahlinya berbangsa Melayu Islam bukan? Bukan menjadi rahsia lagi strategi komunis DAP akhir-akhir ini adalah dengan menyerang pasukan keselamatan termasuk PDRM dan ATM untuk sesuatu tujuan tersirat mereka. Adakah kamu menimbulkan isu ini kerana kontrak berkenaan diperolehi oleh Boustead Naval Shipyard yang majoriti saham dimiliki oleh Boustead Berhad yang juga anak syarikat kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), yang juga majoritinya orang Melayu Islam? Bukan susah untuk membaca ciri-ciri dan komunis yang ada di dalam DAP.

Akhir kalam, penulis ingin memetik kata-kata daripada Laksamana Tan Sri Abdul Aziz bin Haji Jaafar, Panglima Tentera Laut Malaysia sewaktu pertemuan beliau dengan kami pihak bloggers semalam yang menyebut, "Setiap kenikmatan ekonomi yang dinikmati oleh Rakyat Malaysia harus dijanjikan dengan keselamatan yang berpanjangan." Fikir-fikirkanlah.


Credit kepada: Cucu Tok Selampit

Edisi Dedah!!! Kafir Harbi ini patut dihalau keluar dari Malaysia..!!!


Aku dah tak sabar-sabar lagi nak tunggu pukul 10 pagi hari ni. Kebangsatan seekor KAFIR HARBI yang patut dilucutkan kewarganegaraannya yang bernama Tony Pua akan didedahkan oleh rangkaian blogger-blogger.

Nantikanlah detik 10 pagi. Rangkaian blogger seperi GAP, MIK, KP, PARPU, GOMO dan ramai lagi akan mendedahkan penderhakaan, pengkhianatan, pecah amanah, langgar sumpah dan pembelot negara ini mengenai maklumat kapal-kapal perang yang dipercayai telah dibocorkan oleh Si Celaka yang bernama Tony Pua ini.

Nantikanlah detik jam 10 pagi ini...!!!

PRK DUN Merlimau: Kesian kat "Si Ketot"....iskkk..iskkkk...!!!


Hancur luluhlah segenap lubuk hati. Impian musnah dalam sekelip mata. Mimpi-mimpi indah sudah menjadi gelap gulita. Segala anganan indah nan berseri suram sudah. Hati hancur tidak terkata. Tidur malam tidak enak seperti semalam. Hati terluka bagai kaca terhempas ke lantai dek kerana hajat tidak kesampaian! Semakin “ketot”lah segala yang “ketot” padanya…

Mungkin begitulah rintihan hati Shamsul Iskandar Mohd Akin atau lebih dikenali sebagai “Sam Ketot” atau “Abang Pen..”, apabila mendengar keputusan mesyuarat Pakatan Haram di Pejabat DAP mengenai pemilihan calon parti yang akan mewakili PRK DUN Merlimau pada 6hb Mac depan.

Mesyuarat yang dihadiri oleh kepimpinan PAS, PKR dan DAP itu telah membuat keputusan untuk mengekalkan status quo kepada PAS untuk bertanding di PRK DUN Merlimau. Anwar selaku “dewa poojaan” Shamsul telah membuat pengumuman tersebut kepada media dan menyatakan bahawa PAS akan bermesyuarat untuk menentukan calon parti.

Sebenarnya, penulis agak terkilan dengan keputusan mesyuarat Pakatan Haram ini. Bukannya apa, penulis agak kepingin untuk melihat “Sam Ketot” bertanding di PRK DUN Merlimau. Penulis ingin melihat sehebat manakah si “ketot” ini berdepan dengan PRK sebagai calon. Khabarnya Ketua Angkatan Muda Keadilan ini cukup hebat di mata puak-puak pemuda PKR. Che’gu Bard pun berjaya dikalahkannya!

Penulis agak hampa kerana “Sam Ketot” nampaknya tidak akan dicalonkan di PRK itu. Namun biar apa pun, penulis fikir, BN sewajarnya tidak mengambil mudah untuk menghadapi PAS di PRK DUN Merlimau ini. PAS sudah terkenal dengan taktik busuk dan hanyirnya. PAS sudah terkenal dengan strategi kotornya.

Lihatlah saja pengalaman-pengalaman sebelum ini, walaupun Nasharudin Mat Isa menasihati agar PAS tidak menggunakan sebarang fitnah dan wajib menjaga akhlak mereka ketika berkempen, perkara yang tidak diingini ini tetap terjadi. Fitnah dan taktik kotor PAS tetap diamalkan di PRK DUN Tenang yang lalu. Blogger-blogger PAS dengan selamba menabur fitnah. Tidak kurang juga dengan gerakan-gerakan fitnah dikampung-kampung dan sekitar Felda, PAS begitu ghairah memfitnah UMNO/BN.

Tidak cukup dengan itu, sikap provokasi melampau dan tindakan samseng-samseng PAS yang di”import” dari Kelantan juga mencemar reputasi PAS ketika perjalanan kemped PRK DUN Tenang.

Hasilnya, kereta ditores objek tajam, ditulis pula maki dan carut pada kereta berkenaan dan ada pula ahli Puteri UMNO yang dikasari sehingga terkoyak bajunya! Itulah budaya PAS turun temurun. Sedangkan akhlak Rasulullah S.A.W pun tidak disunnahkan, apatah lagi nasihat Naib Presiden parti mereka. Di “tong sampah”kan saja segalanya!

Nampaknya UMNO/BN harus lebih berwaspada dengan segala taktik kotor dan fitnah PAS kali ini. PAS tidak pernah kering idea untuk membuat onar. Kita akan berusaha sebaik mungkin agar semuanya berjalan lancar. Kita punya undang-undang untuk kita berlindung. Selebihnya, kita serahkanlah pada Allah S.W.T yang Maha Menentukan.

Jutaan “takziah” penulis ucapkan pada “Sam Ketot” kerana tidak terpilih. Mungkin KPI “Sam Ketot” belum memberansangkan, atau mungkin “lobang bontot Sam Ketot” belum cukup “wangi” untuk diperjuangkan sebagai calon PRK DUN Merlimau oleh Bung Anwar! Janganlah sayu sangat. Yang penting hidup mesti diteruskan. Jangan bunuh diri..sudahhhh..!!!

Sumber: myKMU.net.

Tuesday, February 8, 2011

Sekiranya Mahfuz jadi Menteri, pasti semua negara jadi musuh Malaysia!!!


Jika dibiarkan Pakatan Haram memerintah Malaysia, alamatnya habislah punah negara ini. Mahfuz Omar a.k.a "Mr. Bean" Pokok Sena meminta agar hubungan diplomatik antara Malaysia-Mesir digantung sementara sehingga kemelut kerajaan negara itu berakhir dan kembali stabil. Baca di sini.

Persoalannya, apakah dengan menggantung hubungan diplomatik di antara Malaysia-Mesir itu akan menyelesaikan semua masalah? Yang bermasalahnya ialah Hosni Mubarak dan parti pembangkang di Mesir. Yang kita nak putuskan hubungan diplomatik tu apa kena mengenanya?

Menurut Mahfuz yang bodoh lagi tolol ini, hubungan diplomatik Malaysia-Mesir mesti diputuskan kerana menyokong agenda rakyat Mesir yang menentang pemerintahan Hosni Mubarak di Mesir, selaras dengan mendahulukan rakyat yang diamalkan oleh Kerajaan Malaysia.

Jawapan untuk desakan si dungu dan bangang ini ialah "KEPALA HOTAK HANG..!!!". Tindakan memutuskan hubungan diplomatik ini bukan perkara mudah dan jika diturutkan kata si tolol bernama Mahfuz ini maka samalah juga dengan perbuatan "marahkan nyamuk maka kelambu dibakar"!

Kita perlu ingat bahawa kita tidak bermusuhan dengan sesiapa pun di Mesir, sama ada kepimpinan Hosni Mubarak, mahupun rakyat Mesir, mahupun parti pembangkang di sana. Kita tidak tidak sewenang-wenangnya mencampuri urusan hal ehwal dalaman negara orang! Lainlah si Mahfuz! Dia fikir dia rakyat Mesir???

Bodoh tak kena gaya. Kalau dibiarkan Mahfuz ini menjadi Menteri, pastinya Malaysia hancur dikerjakannya. Negara mana yang kecoh, tak stabil ataupun mengalami masalah pastinya akan dibuat musuh atau digantung hubungan diplomatiknya. Duke positif bahawa mana-mana negara yang tidak setuju dengan Pok Nik, Anwar mahupun Karpal Singh pastinya akan diputuskan hubungan diplomatiknya dengan negara itu.

Itulah yang akan terjadi sekiranya Pakatan Haram Jadah ini dibiarkan memerintah negara. Karam habis!!!

Panasss..!!! "Mak Lampir PKR" meng"GILA" lagi..!!!


“Mak Lampir PKR” a.k.a memang bebal dan bodoh. Tindakan “mak lampir PKR” ini ternyata menjelekkan penulis dengan mencabar Datin Seri Rosmah agar dipilih menjadi calon di DUN Merlimau, Melaka, yang bakal diadakan kelak. Cadangan bodoh Zuraidah ini seolah-olah cuba memandai-mandai mengarahkan Presiden BN membuat keputusan untuk meletakkan calon Barisan Nasional di PRK DUN Merlimau.

Berikut adalah laporan dari “Haramkah Daily”…

“Adalah amat dikesali bila mana isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor yang cuba mengambil kesempatan publisiti atas misi murni menyelamat rakyat Malaysia di Mesir baru-baru ini.”

“Peranan beliau dalam misi ini nampaknya sudah melebihi tugasan seorang Menteri. Saya melihat keadaan ini jelas menunjukkan bahawa Rosmah sebenarnya mahukan pengiktirafan dalam kerja kuatnya di Oman, Bahrain dan kini di Mesir,” kata Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin (gambar) dalam kenyataan kepada Harakahdaily.”

“Maka, katanya adalah sesuai sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga selaku Pengerusi Barisan Nasional (BN) memberi peluang kepada Rosmah untuk bertanding di PRK Merlimau yang akan datang.”


Tidakkah “Mak Lampir” ini tahu bahawa Datin Seri Rosmah adalah isteri kepada Perdana Menteri yang berhak mengiringi suaminya ke mana saja beliau suka? Tidakkah “Mak Lampir” ini sedar bahawa kedudukan seorang isteri adalah disebelah suaminya di mana saja dia berada.

Datin Seri Rosmah bukanlah seperti Zuraidah Kamaruddin yang meninggalkan suaminya. Datin Seri Rosmah selalu sedia berada dibelakang suami dalam apa jua hal keadaan sekali pun. Berbanding dengan Zuraidah, Datin Seri Rosmah dilihat jauh lebih baik kedudukannya sebagai isteri.

Bagaimana pula dengan Zuraidah? Apakah “Mak Lampir” ini menunaikan tanggungjawabnya sebagai isteri? Di mana suami Zuraidah? Menurut khabar, suami Zuraidah “tak tahan” dengan mulur celupar isterinya itu. Ada juga khabar yang menyampaikan bahawa Zuraidah sudah ditinggalkan suaminya. Benar atau tidak, penulis tidak tahu. Namun, penulis ada mendengar tentang kebusukan mulut Zuraidah yang sangat lancang tidak bertapis memaki hamun ikut sedap mulut. Penulis ingin bertanya, siapa yang mahu jadi suami “mak lampir”?

Komen Zuraidah terhadap Datin Seri Rosmah Mansor di atas keprihatinan beliau menyambut kepulangan rakyat Malaysia di Mesir jelas menunjukkan bahawa Ketua Wanita PKR ini cemburu. Sudah lumrah untuk seorang wanita untuk bersifat cemburu. Namun, cemburu Zuraidah ini tidak bertempat!

Berikutan PM sendiri menyambut kepulangan rakyat Malaysia dari Mesir dan Jeddah itu, salahkah Datin Seri Rosmah untuk berada bersama suaminya untuk menyambut sama rakyat Malaysia itu? Sepatutnya Zuraidah memandang positif dan tidak buruk sangka pada Datin Seri Rosmah. Datin Seri Rosmah hanya menunjukkan sokongan beliau kepada tindakan murni suaminya sebagai Ketua Kerajaan. Salahkah? Atau Zuraidah sendiri ingin berdiri di sebelah Dato’ Seri Najib ketika menyambut kepulangan rakyat Malaysia itu???

Mengapa pula mempersoalkan hubungan baik Datin Seri Rosmah dengan negara Oman, Bahrain mahupun di Mesir? Apakah Zuraidah mahu isteri Perdana Menteri ini bermusuhan dengan negara-negara Islam itu? Atau Zuraidah sendiri cemburu dengan Datin Seri Rosmah yang dipuji oleh negara-negara Islam di atas usahanya mengenai program Permata Negara?

Untuk pengetahuan “Mak Lampir” yang suka berburuk sangka itu, Datin Seri Rosmah hanya menganjurkan program yang bermanfaat untuk masa depan anak-naka bangsa di negara kita. Dan program itu pula dilihat sangat berjaya dan mahu diangkat sebagai progam contoh di negara-negara Islam lain. Salahkah tindakan isteri Perdana Menteri itu?

Apakah perlu Datin Seri Rosmah menjadi ahli politik maka baru beliau layak untuk melaksanakan program yang berfaedah seperti itu? Datin Seri Rosmah tidak mengharapkan pengiktirafan sebagaimana yang didakwa oleh Zuraidah.

Sudah ditakdirkan bahawa program Permata Negara yang dianjurkan itu menarik perhatian negara-negara Islam lain, adakah salah Datin Seri Rosmah untuk mendapat pengiktirafan seperti itu? Orang luar mengiktiraf usaha murni Datin Seri Rosmah, tapi “mak lampir” dari PKR ini pula yang mempersoalkan tindakan itu? Siapa “mak lampir” di mata negara Oman, Bahrain dan negara-negara Islam lain???

Nampaknya Zuraidah sangat “phobia” dengan segala tindak tanduk Datin Seri Rosmah meskipun beliau hanya bergelar isteri kepada Perdana Menteri. Entah-entah, tindakan Datin Seri Rosmah keluar dari kereta pun akan dipandang serong oleh “Mak Lampir” ini. Apa yang dibuat oleh isteri Perdana Menteri semua tidak kena pada matanya. “Mulut busuk” yang ada pada “Mak lampir” itu baik sangatkah?

Pandai-pandai saja dia mendesak agar Dato’ Seri Najib mencalonkan isterinya sebagai calon BN di PRK DUN Merlimau. Apakah “mak lampir” ini fikir dia Penasihat kepada Pengerusi BN? Ikut suka Dato’ Seri Najib lah nak lantik siapa. Apa dia peduli??? Tolonglah jaga diri sendiri dulu sebelum menasihati orang lain. PKR pun dah hampir karam, tak payah nak sebok mengatur parti orang lain!!!

Sumber: myKMU.net

Bukti Panasss..!!! Ternyata Pakatan Haram tak sayangkan nyawa Rakyat!!!


Alhamdulillah, sebahagian besar rakyat Malaysia yang berada di Mesir telah pun berjaya dipindahkan ke Jeddah. Alhamdulillah, segala usaha dan kesungguhan pihak Kerajaan dan pihak-pihak yang terbabit berjaya dilaksanakan dengan izin Allah S.W.T tanpa sebarang insiden yang tidak diiingini. Puji-pujian juga ke hadrat Allah S.W.T kerana sebahagian rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir telah selamat tiba di Malaysia. Sambutan kesyukuran kepulangan rakyat Malaysia itu turut disertai oleh pemimpin no.1 negara, Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak dan isteri.

Namun, apa yang penulis kesalkan bukanlah tentang perkara yang berlaku di Mesir. Perkara yang berlaku di Mesir adalah diluar bidang kuasa Kerajaan mahupun kehendak mana-mana individu di negara kita. Penulis sangat malu dan kesal melihat reaksi, permintaan dan cara pihak pembangkang memanipulasikan usaha operasi piramid oleh pihak Kerajaan Barisan Nasional.

Nasarudin Tantawi misalnya meminta agar Kerajaan Malaysia membawa balik rakyat Malaysia di Mesir tanpa “memilih bulu”, sama ada mereka itu tajaan biasiswa Kerajaan mahupun persendirian. Kedangkalan cara Ketua Dewan Pemuda PAS ini bergitu terserlah! Apakah dia fikir Kerajaan Malaysia tergamak berbuat sebagaimana PAS yang memberi bantuan secara terpilih kepada mangsa banjir di Kedah baru-baru ini? Kerajaan Malaysia tidak pernah pilih kasih di dalam memberi khidmatnya kepada rakyat. Di dalam misi operasi Piramid ini, hatta pelajar dan rakyat yang menyokong PAS pun turut di tolong oleh Kerajaan BN. Sila lihat gambar di atas sebagi buktinya!

Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar a.k.a “Mr.Bean Malaysia”lah yang paling bodoh! Dimintanya PM kita menyatakan sokongan kepada gerakan rakyat Mesir dan mendesak Hosni Mubarak untuk meletak jawatan. Lihatlah kedangkalan Ahli Parlimen Veteran PAS ini! Jenis muka tak malu seperti meminta negara kita mencampuri urusan rumahtangga negara lain? Apa kata kalau US mencampuri urusan rumahtangga negara kita, pastinya kita akan marah diatas cubaan mencampuri kedaulatan negara kita. Pastinya Mesir akan mencari jalan keluar untuk mengatasi kemelut yang melanda. Apa yang terjadi ialah masalah dalaman. Lainlah di Palestin, secara terang-terangan kita mengutuk segala tindakan rejim zionis yang menjadi sahabat baik Anwar itu!

Tindakan pihak pembangkang membuat demonstrasi di hadapan kedutaan Mesir juga tidak patut diadakan. Apakah dengan berdemo itu akan menunjukkan sokongan terhadap gerakan rakyat Mesir. Banyak lagi cara yang berfaedah. Cubalah cari jalan yang lebih diplomatik. Tidakkah mereka sedar bahawa ketika mereka mengadakan demonstrasi itu, rakyat kita masih ramai lagi di bumi Mesir. Apakah tindakan itu tidak membahayakan nasib dan nyawa rakyat negara kita di sana? Namun sudah tradisi pembangkang bertindak tidak menggunakan akal, maka itulah natijahnya. Mujurlah pihak Kerajaan BN dengan kehendak Allah S.W.T berjaya membawa keluar sebahagian besar rakyat Malaysia keluar dari bumi Mesir.

“Sam Ketot” yang bercita-cite bertanding di Merlimau pada PRK akan datang pun turut mendedahkan kebodohannya. Dia memperlekehkan tindakan Kerajaan dengan mendakwa “pihak Kerajaan lambat bertindak”. Namun, apa pula tindakan yang dilakukan oleh pihak PKR, khususnya “Sam Ketot” sendiri? Apakah “Sam Ketot” berusaha mengumpul derma kilat menyewa sebuah kapal terbang untuk membawa pulang rakyat Malaysia atau menyelesaikan sedikit beban rakyat Malaysia di Mesir? Jangan katakan kapal terbang, rakit pun tidak di sponsornya!!! Bercakap saja lebih, satu apa pun tak guna budak “ketot” ini…

Sejak dari awal lagi PM dan Dato’ Seri Jamil Khir menyatakan bahawa operasi Piramid ini bukanlah satu tindakan untuk “political milage”, malah pimpinan Kerajaan melarang untuk mempolitikkan operasi menyelamat ini. Tindakan Kerajaan ini adalah satu bukti tanggungjawab yang diberikan oleh Kerajaan untuk rakyatnya.

Namun, tindakan segelintir pembangkang cuba memperlekehkan usaha Kerajaan BN ini dilihat begitu dangkal berfikir dan jumud! Kos yang bejuta-juta telah diluluskan oleh pihak Kerajaan dalam operasi Piramid ini, dimanakah sumbangan pihak pembangkang untuk usaha ini pula? Ternyata mereka tidak sayangkan rakyat Malaysia di Mesir. Pembangkang lebih sayangkan “politik” mereka berbanding nyawa rakyat sendiri! Itupun ada hati mahu menggunakan nama “Pakatan Rakyat”? Mereka lebih layak bergelar “Pakatan Haram Jadah”!



Sumber: myKMU.net

Minta Maaf pada DYMM Sultan, tapi Shuhaimi tak bersalah di mahkamah???


Shuhaimi Shafie, ADUN Sri Muda yang dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam atas tuduhan hasutan telah mengaku TIDAK BERSALAH & meminta dibicarakan. Sebenarnya, penulis enggan memberi sebarang komen tentang kes yang sedang dibicarakan ini kerana berkemungkinan akan mengganggu perjalanan kes atas unsur sub-judis. Namun, penulis akan berusaha untuk mengulas agar tidak melampaui perjalanan kes tersebut.

Adalah menjadi hak kepada Shuhaimi Shafie untuk mengaku “tidak bersalah”. Malah ramai penjenayah mahupun peliwat yang tidak akan mengaku kesalahannya di depan hakim mahkamah. Itu adalah perkara biasa.

Sememangnya mahkamah akan menjalankan tanggungjawabnya membicarakan kes ini sehingga selesai mengikut lunas-lunas perundangan yang ditetapkan. Jika terbukti bersalah, maka tertuduh akan dijatuhkan hukumannya, dan begitu juga sebaliknya.

Namun, rakyat umum sudah mengetahui apa yang pernah dan ditulis oleh Shuhaimi Shafie di dalam blognya tempohari. Malah rakyat di DUN Sri Muda sendiri tahu dan sedar akan ketelanjuran Shuhaimi. Rakyat seluruh negara pun tahu apa yang tertera di blog “busuk” Shuhaimi itu.

“Beraja di mata, bersultan di hati”. Ungkapan derhaka itu begitu jelas. Terserahlah pada perundangan Malaysia untuk mentafsirkannya mengikut bahasa undang-undang. Hakikatnya, bangsa Melayu khususnya di Selangor tahu dan sedar “makna sebenar” ungkapan itu.

Mungkin juga Shuhaimi akan terlepas dari hukuman undang-undang di atas dakwaan hasutan ini. Namun penulis yakin rakyat Selangor yang bernaung dibawah DYMM Sultan Selangor “tahu” apa yang perlu dilakukan pada Shuhaimi Shafie pada PRU13 ini. Dan penulis positif sekali untuk mengatakan bahawa PKR akan kehilangan 1 DUN di Selangor kelak.

Apa rasionalnya Shuhaimi tidak mahu mengaku dirinya bersalah? Dia mengatakan bahawa komennya berdasarkan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor. Jadi, mengapa pula DYMM Sultan Selangor yang menjadi “tempat” dia “melepaskan geram”?

Jika Shuhaimi fikir tidak bersalah, mengapa pula dia mengakui telah memohon untuk mengadap ke bawah Duli Tuanku Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk memohon ampun maaf? Kenapa perlu minta maaf jika tidak bersalah? Shuhaimi memohon maaf pada DYMM Sultan Selangor, tapi mengaku tidak bersalah pada mahkamah?

Apa ertinya semua ini? Adakah ianya sandiwara Pakatan Haram Jadah untuk awal tahun 2011? Pada penulis, pengakuan Shuhaimi sebagai “tidak bersalah” di mahkamah jelas menunjukkan bahawa dia telah menghina seluruh Institusi DiRaja Selangor dan sekaligus menghina mahkamah! Pada Istana dia meminta maaf, tapi pada mahkamah dia begitu suci tanpa salah? Itu gaya Anwar di mahkamah!

Sumber: myKMU.net

Monday, February 7, 2011

Bukti terkini: Pok Nik yang riak, ujub, takabbur & angkuh!!!


Duke terpanggil untuk mengulas tentang keangkuhan dan sifat riak ujub yang ada pada Tok Guru Politik PAS berkenaan syarat debat. Menurut Pok Nik pada journalist yang disiarkan oleh Malaysiakini...

"Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi menegaskan beliau sedia berdebat tentang Islam dengan sesiapa saja, tetapi orang itu mestilah mempunyai kedudukan dan tauliah.

Nik Abdul Aziz lantas mempersoalkan kedudukan dan kredibilit Pengerusi Biro Agama Veteran Umno Kelantan, Prof Mohd Noor Deris yang ingin berdebat dengan beliau."


Itu syarat debat Pok Nik? Apakah Pok Nik fikir dia mempunyai kedudukan dan tauliah seperti yang difikirkannya itu? Apakah dia fikir dia hebat sangat tentang hal ehwal Islam?

Sebenarnya, Pok Nik ini tak layak sama sekali pun diberikan jolokan "Tok Guru"! Jolokan paling hebat dan layak untuk Pok Nik hanyalah "Ustaz", tak lebih dari itu. Gelaran "tok guru" tu, kalau nak bagi jugak pun hanyalah terhad kepada "Tok Guru Fatwa Songsang"! Entah siapalah yang pandai-pandai bagi nama "tok guru" pada Pok Nik, mungkin dia ni buta hati!

Apakah dengan gelaran "Professor" yang ada pada Ustaz Mohd Noor Deris itu tidak layak untuk berdebat dengan Pok Nik? Bukankah Ustaz Mohd Noor Deris pernah menjawat jawatan di dalam Dewan Ulama PAS? Apakah Dewan Ulama PAS tidak layak juga untuk berdebat dengan Pok Nik? Gedebe! Riak! Ujub! Itulah Pok Nik!!!

Itukah sifat mahmudah yang patut ada pada seorang "ulama Islam" atau "tok guru"? Itukah sifat yang patut ada pada "mursyidul am" yang sepatutnya memberikan petunjuk yang selari dengan ajaran Islam yang dibawa Rasulullah S.A.W? Itukah Pok Nik yang dipuja oleh penyokong PAS?

Duke lebih hormatkan Ustaz Harun Din walaupun dia bersama PAS. Pada Ustaz Harun Din, PAS adalah politik, namun Islam tetap Islam yang tertinggi! Dan daripada Ustaz Harun Din, lebih molek lagi abang kepada Ustaz Harun Din iaitu Ustaz Abu Hassan Din yang ternyata sebenarnya seorang ulama yang meletakkan Islam sebagai panduan tertinggi dan tidak mencemarkan Islam dengan urusan politik!

Jika nak dibandingkan antara Pok Nik dan Ustaz Harun Din, kedudukan Pok Nik jauh ke bawah berbanding Ustaz Harun Din. Itu pun Pok Nik masih "muka tak malu" nak gelarkan dirinya "tok guru"! Namun, Harun Din tercemar sedikit reputasinya kerana masih mahu mencemarkan imej ulama'nya dengan menceburkan diri dalam bidang politik. Ternyata iman dan nafsu abangnya, Ustaz Abu Hassan Din Al-Hafiz masih utuh dengan kefahaman Islamnya. Jika nak dibandingkan Pok Nik dengan para ulama muktabar, pastinya dialah yang tercorot. Itu pun ada hati nak hina orang lain??? Porrah chaaaaiiiittt..!!!!

Jawapan untuk budak hingusan "Mahasiswa-Malaysia" bangang nak mampoih!



Untuk budak "Mahasiswa-Malaysia" yang dok menyalak kat dalam shoutbox aku, aku CNPkan apa yang Zul Noordin dedahkan pasal APCO dan Anwar sesumpah yahudi hang tu! Harap baca pakai akal dan bukan pakai hati. Itu pun kalau ada akal lah! Kalau takdak akal, elok berentilah jadi "mahasiswa"...


16 December 2010PEMBOHONGAN APCO!

Salam 2 all.

Hari ini Khamis 09 Muharram 1432/ 16 Disember 2010 Parlimen bersidang untuk membawa usul menggantung beberapa Ahli Parlimen pakatan pembangkang kerana isu berkaitan pembohongan didalam Dewan mengenai isu APCO. Dan usul itu telahpun diluluskan dan mereka digantung 6 bulan sebagai Ahli Parlimen.

Sebenarnya teman malas nak kupas isu APCO ini kerana teman tau dari awal-awal lagi ianya satu pembohongan. Malahan semasa masih lagi sebagai Ahli Parlimen PKR, teman telah membantah penggunaan isu APCO ini kerana ianya satu pembohongan. Sebab itu teman langsung tidak mahu terlibat dengan isu APCO ini. Pada teman, isu APCO telah diputarbelitkan memberi gambaran seolah-olah Malaysia telah dipengaruhi oleh Israel melalui APCO. Disebut antara lain kononnya pasukan Polis DiRaja Malaysia juga sudah diresapi oleh Israel melalui APCO di Bukit Aman!

Sebenarnya APCO yang disebut di Bukit Aman itu adalah satu sistem yang dikenali sebagai "American Protocal Communication Outfit" - singkatannya APCO (gambar atas adalah logo badan tersebut). Ianya adalah satu sistem komunikasi terutamanya sistem perhubungan walkie-talkie. Contohnya produk terbaru yang dikeluarkan oleh APCO ini ialah APCO-25, satu jenis walkie-talkie digital (gambar sebelah adalah contoh walkie-talkie keluaran APCO). Sedangkan walkie-talkie lama (keluaran Sweden tak silap teman) menggunakan sistem monolog.

Maknanya perkataan APCO yang muncul didalam Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia ialah nama APCO membabitkan satu sistem komunikasi. Ianya langsung tiada kena mengena dengan nama APCO Worlwide yang kononnya dikuasai oleh Israel. Walaupun singkatannya sama, tetapi ianya dua entiti APCO yang berbeza dan tiada kena antara satu sama lain, hanya kebetulan singkatannya sama - APCO!!


Dan berkaitan syarikat APCO Worlwide yang diputarbelitkan sebagai firma penasihat Kerajaan Malaysia, adalah sangat jelas ianya langsung tidak ada kena mengena dengan penguasaan Israel atau Yahudi. APCO Worldwide adalah sebuah syarikat perunding dipunyai oleh sebuah firma guaman Arnold & Porter Company, sebuah syarikat guaman yang sangat terkenal di Washington. Firma guaman tersebut telah menubuhkan sebuah syarikat perunding untuk kesemua klien yang memerlukan khidmat-rundingcara.

Maka tertubuhlah APCO (menggunapakai singkatan nama firma tersebut), dengan rakankongsi utama firma tersebut, Margery Krause menjadi Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif APCO. Ianya adalah sebuah syarikat yang dikuasai oleh golongan wanita. Dan bagi tujuan khidmat-rundingcara, APCO melantik beberapa konsultan dari pelbagai latarbelakang samada bekas Presiden, bekas Hakim, bekas Menteri, dengan latarbelakang kepakaran ekonomi, kewangan, kenegaraan, agama, dan banyak lagi.

Oleh itu, dakwaan kononnya APCO dikuasai oleh Yahudi dan Israel adalah langsung tidak benar. Ianya pembohongan semata-mata. Dan menyatakan Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia di Bukit Aman dikuasai oleh APCO ternyata adalah putarbelit dan pembohongan semata-mata. Hanya kerana nama serupa semata-mata, maka nama APCO Worlwide & APCO Communication telah diputar-putar dan dibelit-belitkan!!

Adakah hanya kerana slogan "1-Malaysia" dan "One-Israel" kelihatan sama, maka terus kita putarkan menjadi kononnya ianya sama, dan Malaysia sudah dipengaruhi dan diresapi Yahudi? Bagaimana dengan slogan "PAS 4 All" dengan slogan "Israel 4 All"? Adakah wajar jika ada orang menuduh PAS telah dipengaruhi dan diresapi oleh Yahudi & Israel hanya kerana persamaan itu? Tidak sepatutnya bukan. Bagaimana pula dengan lambang "Satu-Mata" Illuminati Yahudi dengan lambang "Satu-Mata" Parti Keadilan. Adakah wajar kalau orang menuduh PKR dipengaruhi dan diresapi oleh unsur Yahudi hanya kerana persamaan logo? Walaupun sekarang sudah terdedah satu dunia bagaimana pemimpin yang ditabal oleh bini dia sendiri sebagai anugerah tuhan terpaksa berlutut memohon maaf kepada Yahudi di Amerika kerana menyinggung perasaan yahudi apabila pemimpin anugerah tuhan ini mempolitikkan dan memutarbelitkan isu APCO! Pokok pangkalnya, kalau kita tidak mahu orang putar-belitkan slogan kita, janganlah kita putarbelitkan orang lain!! Pendekkata, janganlah berbohong dan kelentong! Siakap senohong ikan duri, kuat berbohong berangan nak jadi perdana menteri!


Apa yang penting, kita sebagai umat Islam khususnya wajib mendasarkan rujukan kita kepada Al Quran & Sunnah. Surah Al Hujurat: 6, "sekiranya datang kepada kamu berita daripada fasik, janganlah kamu pecaya, tetapi periksalah dahulu, janganlah kamu mengambil tindakan terhadap sesuatu kaum atas berita itu kelak nanti kamu yang menyesal".

Adalah jelas mereka adalah pembohong dan pemutar belit dalam nisu APCO. Mereka berbohong tentang 16 Sept! Satu dunia tahu tentang pembohongan dan penipuan 16 Sept, tetapi yang pelik mengapa masih ada golongan yang menjadi "summum bukmum umyum faahum - pekak, bisu dan buta" kepada pembohongan dan penipuan yang begitu jelas depan mata kita. Bila melihat gelagat golongan ini, barulah teman faham mengapa Fir'aun ada pengikutnya, Haman ada pengikutnya, Namrud ada pengikutnya, Kamal Attarturk ada pengikutnya. Kerana sudah disuratkan oleh ALLAH akan ada manusia yang akan terus didalam kesesatan, bak kelkatu yang terpukau dengan cahaya yang akan membunuhnya! Maka menjadi tanggungjawab para pejuang dan pendakwah Islam yang sebenar untuk membawa dan membimbing mereka yang sesat ini kepangkal jalan.


Yang baik dan benar itu semuanya daripada ALLAH, dan yang tidak itu adalah daripada kelemahan teman sendiri. Moga ALLAH terus memberikan nikmat hidayah dan petunjuk serta kepampunan kepada teman dan kita semua.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

Khamis

10 Muharram 1432

16 Disember 2010

Oleh Zulkifli Noordin pada 10:50 AM


Link dari blog Zul Noordin

Sunday, February 6, 2011

Kemelut di Mesir: PAS hanya menyalak..?!!!


Maka berkatalah juak-juak pemimpin PAS mengenai rakyat Malaysia di Mesir dan senario di negara itu...

Tuan Ibrahim Tuan Man minta Kerajaan Pusat bawa balik pelajar Malaysia pulang ke negara...

Nasrudin Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS, mintak Kerajaan Pusat tak pilih kasih bawa pulang pelajar tajaan biasiswa kerajaan dan tajaan persendirian...

Mahfuz pula kata.."Kerajaan yang dahulukan rakyat patut bela rakyat Mesir"...maknanya dia nak PM Malaysia ni sokong rakyat Mesir & desak Hosni Mubarak letak jawatan la tu...

Duke fikir, ketiga-tiga komen dan permintaan dari pemimpin-pemimpin PAS di atas adalah sangat bodoh dan dangkal! Komen dan permintaan mereka ini juga menunjukkan bahawa mereka sangat lemah IQ, tak mampu berbuat apa-apa melainkan bercakap, bercakap dan bercakap! Itu saja kemahiran mereka...

Pertamanya, pelajar dan rakyat Malaysia yang berjumlah lebih kurang 14 ribu orang itu sedang dibawa keluar dari Mesir secepat mungkin. Kerajaan Pusat telah mengeluarkan belanja besar untuk tujuan pemindahan rakyat Malaysia di Mesir itu. Oleh kerana Malaysia terlalu jauh, maka mereka dipindahkan ke Jeddah yang lebih hampir dan mempunya prasarana yang lebih lengkap milik Tabung Haji.

Pemindahan ke tempat sementara ini adalah lebih selamat dari terus membiarkan rakyat Malaysia di Mesir untuk menunggu masa yang lebih lama jika diangkut pulang ke Malaysia. Setelah rakyat Malaysia sudah dipindahkan ke Jeddah, maka bolehlah mereka diangkut ke Malaysia dengan senang hati, mudah dan selamat. Yang pentingnya, selamatkan nyawa dahulu. Kemudian barulah angkut balik ke Malaysia. Soalan yang patut Tuan Man tanya ialah, APAKAH USAHA PAS ATAU ANWAR UNTUK SELAMATKAN RAKYAT MALAYSIA DI MESIR SELAIN BUAT DEMO BUANG MASA ITU?

Keduanya, apakah Ketua Dewan Pemuda PAS itu "buta kayu"? Apakah dia fikir Kerajaan Pusat "buta hati" atau "busuk hati" untuk bersikap pilih kasih dalam misi membawa menyelamat rakyat Malaysia di Mesir? Apakah dia fikir Kerajaan Malaysia akan tanya pada setiap rakyat Malaysia di Mesir itu sama ada dia sokong UMNO atau PAS ketika nak naik kapal terbang tu?

Apakah Nasrudin fikir Kerajaan Pusat "buta perut" seperti PAS yang membantu mangsa banjir di Kedah secara "terpilih"? Apakah dia fikir UMNO "buta perut" macam PAS yang hanya mengutamakan orang-orang PAS berbanding UMNO ketika banjir di Kedah tempohari? Halooo brader, Kerajaan Pusat tak zalim macam PAS laaa. Tak payah takut la. Duke sarankan agar Nasruddin tunggu saja di KLIA atau airport Jeddah tu dan tanya seorang demi seorang rakyat Malaysia yang diselamatkan dari Mesir tu sama ada mereka menyokong PAS atau UMNO. Duke positif, rakyat Malaysia yang diselamatkan itu lebih ramai sokong PAS berbanding UMNO/BN!

Ketiganyalah yang paling bodoh sekali! Bodoh punya Mahfuz! Akal budak tak lulus SRP ni memang tak boleh pakai! Patutkah dia suruh PM kita campur tangan hal ehwal dalaman negara orang? Bengong! Itu hal rumah tangga diorang, lah! Biarlah mereka selesaikan sendiri! Tanggungjawab Kerajaan ialah menyelamatkan rakyat Malaysia dan ternyata Kerajaan Pusat dan lakukan tanggungjawab dengan baik. Malah kepimpinan PAS sendiri puji tindakan tepat Kerajaan Malaysia tu. Apa ke bodohnya si Mahfuz ni???

Apa yang Mahfuz suruh PM buat ni lebih mirip kepada cara si Anwar yang mintak sokongan dan belas kasihan orang luar untuk menyokongnya dalam kes liwat. Dan Mahfuz perlu tahu bahawa PM tak sebodoh dia untuk berfikir sebegitu! Orang macam mahfuz ni pun orang PAS angkat jadi MP ke? Memang jelas mentaliti orang PAS lebih teruk dari Mahfuz. Buat malu orang PAS saja si Mahfuz nih...

Yang Duke hairan, apa yang PAS sebok menyalak ke sana ke mari minta Kerajaan buat itu dan ini? Apa peranan PAS untuk menangani maslahah ini? Selama ini, pemimpin PAS selalu ke luar negara untuk bertemu pelajar Malaysia dan melobi agar mereka menyokong PAS. Dan apabila rakyat Malaysia di Mesir ditimpa masalah, apa yang PAS buat untuk mereka selain "menyalak" sana sini? Kalau pemimpin PAS sering ke Chicago, dan lain-lain tempat serata dunia, mengapa tak sewa kapal terbang bawa balik rakyat Malaysia pulang? Jangan cakap takde duit! Duit Anwar kebas dari US/Yahudi dulu belambak lagi tuuuu...!!!

Nampak sangat PAS hanya suka bercakap tapi habuk pun tarak! Tong kosong dan tin kosong! Kalau ada isi pun, hanyalah najis! PAS lebih mirip dengan DAP dalam hal ini. Cakap saja lebih, tapi hancusss!!! Ternyatalah PAS itu DAP dan DAP itu PAS...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!