Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Saturday, October 29, 2011

PANASSS..!!! PANDAI SUNGGUH ANWAR PILIH KAWAN..!!!

“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Mekah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah dia dari jalan yang betul.[1]

“Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka).[2]” [ Surah Al – Mumtahanah : Ayat 1 – 2 ]

Di atas diberikan firman Allah SWT mengenai cara-cara dan adab-adab bagi umat Islam untuk memilih rakan. Dan firman Allah SWT itu juga dikuatkan dengan sabda Rasulullah SAW seperti yang berikut:

“Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk.”

Demikianlah digambarkan betapa Islam menganjurkan umatnya agar bukan saja perlu memilih untuk menjalinkan persahabatan dengan seseorang, malah umat Islam juga perlu bijak untuk memilih rakan-rakan mereka.

Namun, agak memeranjatkan apabila seorang yang dikatakan warak, cukup Islamik dan dinobatkan sebagai “pemimpin anugerah Tuhan” memilih Yahudi sebagai teman-teman baiknya. Siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim yang saya maksudkan.

Tidak dinafikan bahawa Anwar Ibrahim memang berkawan dengan sebilangan tokoh-tokoh Islam, namun Anwar dilihat lebih akrab dengan golongan-golongan Yahudi dan proksi-proksi Rejim Zionis yang memusuhi Islam sejak zaman berzaman.

Perkara ini dibuktikan dengan keputusan Anwar untuk tinggal di Amerika Syarikat setelah dibebaskan dari penjara beberapa tahun lalu. Persoalannya, mengapa Anwar memilih Amerika Syarikat sedangkan sekalian dunia tahu bahawa negara “Uncle Sam” itu merupakan sebuah negara”proksi Yahudi”.

Sedangkan, Anwar boleh memilih untuk tinggal di Arab Saudi, Turki atau mana-mana negara Islam yang dikatakan menjadi sahabatnya. Misalnya, sekiranya Anwar memilih Arab Saudi untuk menjadi tempat tinggal dahulu, sekurang-kurannya dia boleh beberapakali menunaikan haji, umrah dan menziarahi Rasulullah SAW di maqam Baginda. Dan Anwar juga boleh rapat dengan ramai cendekiawan dan ulama Islam tersohor di sana, bukan?

Mengapa dia memilih Amerika Syarikat untuk menjadi “rumah kedua”nya? Bijakkah Anwar memilih rakan?

Saya difahamkan bahawa Anwar baru-baru ini berlepas ke luar negara untuk bertemu dengan AlGore, salah seorang sahabatnya yang memperjuangkan Lesbian, Gay, Transgender dan Bi-Seksual (LGBT). Dengan orang sebegitukah Anwar jadikan sahabat? Padanlah video skandal Anwar bersepah-sepah di seluruh dunia!

Ramai yang tahu bahawa Anwar sangat rapat dengan beberapa tokoh pro-Yahudi. Antara yang dipilih Anwar untuk menjadi rakan karib dan rujukannya ialah Paul Woltfowitz, George Soros, Howard Berman dan ramai lagi. Mengapa Anwar memilih golongan Yahudi yang terkenal dengan kezaliman mereka terhadap umat Islam sebagai sahabat?

Kini dipercayai Anwar sudah dibawah telunjuk mereka. Salah satu buktinya ialah tindakan Anwar yang menyokong perjanjian berat sebelah, The Annapolis Summit, tajaan US berhubung pertelingkahan Palestin-Israel. Mengapa Anwar sokong perjanjian tersebut sedangkan seluruh negara Islam timur tengah, Hamas, Fatah, malah semua negara Islam membantah? Anwar ternyata pro-Yahudi!

Apa lagi yang diharapkan dari Anwar? Melihat Anwar kini, saya tidak terkejut sekiranya Rejim Zionis Yahudi Israel akan membukan sebuah pengkalan ibupejabat Mossad di Malaysia sekiranya “sesumpah” itu berkuasa nanti!

4 comments:

Anonymous said...

umno dah lama bagi yahudi masuk malaysia...

Anonymous said...

umno dah lama bagi yahudi masuk malasia

Anonymous said...

umno dah lama bagi yahudi masuk malasia

Anonymous said...

woi mamat pakatan kat atas, itu pun sebab anwar punya kerja. kan dulu dia dalam umno. dia yang bawa masuk semua tu. dah kena buang dari umno, korang pulak angkat jadi anugerah tuhan. nampak sangat pakatan rakyat hanya dipenuhi oleh bahan buangan aka taik2 orang lain..phuiih

Bila Kak Su Bersuara... Heh!