Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Thursday, September 8, 2011

Panasss..!!! Anwar mesti meraung tengok gambar Tun M yang ni..!!!

Bukan gambar ni...ni gambar kamjad mak mandin tuuuu..tu haa..gambar Tun M kat bawah tuuu..

Pemimpin Pejuang Melayu Sejagat!

Gambar yang dipetik dari Utusan di atas adalah merupakan detik-detik Ayahanda Tun Dr. Mahathir Mohamad, dianugerahkan sebagai PEMIMPIN PEJUANG MELAYU SEJAGAT.

Anugerah tersebut diberikan kepada beliau pada Majlis Wacana Pemikiran bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad yang diadakan di Ayer Keroh Melaka.

Saya fikir, Israel wajar juga membuat wacana sebegini. Cuma, wacananya berbunyi "Majlis Wacana Pemikiran bersama Anvar Abraham". Seterusnya, Kerajaan Israel ini bolehlah anugerahkan Anwar dengan gelaran PEMIMPIN ANUGERAH ISRAEL oleh Kerajaan Penyangak/Penjenayah, Benjamin Netanyahu!

p/s: Saya rasa, sampai mati pun Anwar takkan dapat saingi Ayahanda Tun M...Anwar tu celah gigi dia jer...

11 comments:

Hashim Putera said...

UNTUK MEREKA YANG MASIH BEBAAL (Bhg II)

UMNO hanya ditubuhkan pada tahun 1946. Sila baca betul betul. Buka mata dan buka kepala: KMM 1938, PKMM, API dan AWAS pada tahun 1945. UMNO ditubuh pada tahun 1946. Baca sekali lagi : sembilan belas empat puluh enam UMNO ditubuhkan dan bukan sembilan belas tiga puluh lapan. Tarikh 1946 ini pun untuk UMNO telah ditalkinkan. UMNO yang baru ini ditubuhkan pada tahun 1988. Ini fakta sejarah yang tidak akan berubah hingga hari kiamat.

UMNO bukan sahaja TIDAK berani melaungkan – merdeka – malah gerombolan ini telah mengeluarkan slogan lawak seram yang berbunyi: Hidup Melayu! Slogan lawak seram ini seolah-olah orang Melayu 'kurang oxygen’. Masih tidak jelas - apakah pada tahun 1946 dahulu orang Melayu sedang nyawa-nyawa ikan atau kurang oxygen untuk bernafas sehinggakan perlu dilaungkan ‘hidup Melayu’. Atau kerana hakikatnya UMNO ini satu gerombolan yang bebal dan tidak dapat memikirkan slogan yang masuk akal.


Masih lagi bebal...klik kat sini untuk berhenti jadi bebal

Anonymous said...

YAB TUN....go strong and keep healthy as NATION need U .....

by NO Nonsense Citizens.

Sudir said...

wei hashim bebal.. ko ikutlah komunis tu.. ko kena ingat jugak.. parti penjilat yang ko agungkan tu PAS, PKR DAP ditubuhkan tahun berapa? Ataupun ko nak masuk parti komunis tu..

Anonymous said...

apa motif lu cakap cina pendatang

aku generasi baru ta faham la..

Anonymous said...

tu muke thun blerr,asal muka dia cam gampang ha...bengis gler...klu anjing tgk pun takut,ni kn plak bini dia...tu yg mengekor je tu,nk melawan goyang...

Anonymous said...

Khalid Samad didakwa JAIS, nyata ianya talibarut UMNO, apa guna diberi kuasa rakyat Selangor nak share ideal pun tak boleh. Macamana nak jalan hukum Allah SWT ...... nanti lagi teruk BN akan bantai Al Quran & Pakatan Rakyat ... teruskan bersatu menolak BN (Barang Naik) - Caj prepaip GST 6 % mulai 16 Sept ini. Tak menyesal lagi ke? sokong BN, aku dah dikena GST 6 % semasa repair kereta kedai dikampung. Inilah ertinya Rakyat diutamakan ... ha3 (tertipu lagi 1 Msia)

Anonymous said...

Semoga Ayahanda Tun M dan Bonda Siti Hasmah sentiasa dirahmati Allah dan diberkatiNya.Amin.

Terima Kasih Tun,atas jasa-jasa tuan pada Malaysia.

Anonymous said...

Hairan semakin ramai nk sokongan Komunis! Kenapa bodohnya orang Melayu sekarang ni? Nak glamur atau nk gantung diri sendiri!

Anonymous said...

hashim putera yang bebal ....
anda sebanarnya yang bebal, kalaulah umno bebal, tidak akan terbina sebuah kejayaan seperti sekarang dan rakyat malaysia akan hidup seperti rakyat somalia masih berperang sesama sendiri. Komunis mungkin masih menjadi gerila dan kita masih lagi berperang dengan gerila komunis. dan kejayaan seperti sekarang tidak akan kita nikmati. lihatlah bagaimana bebalnya pas dan pkr ketika kapir harbi mengutuk, mencerca dan menghina pemimpin melayu mereka bertakbir. atas dasar hukum apa mereka bertakbir membesarkan allah itu ketika puak kafir mengutuk orang islam. betapa bebalnya puak pas dan pkr - lihat apa jasa nizar bekas menteri besar perak buat kepada islam khasnya. yelek tadak tetapi lihat apa jasa nizar kepada puak kafir harbi cina - memberikan tanah seluas 400 hektar kepada sekolah jenis kebangsaan cina - mana ada nizar beri tanah kepada sekolah agama rakyat atau sekolah pondok atau apa-apa pertubuhan untuk kebajikan orang islam, tetapi puak bebal mana yang mempertahankan nizar sehingga sanggup menjadi pahlawan guling, mungkinkah kamu orangnya. orang islam mana yang nizar beri geran pajakan 100 tahun, orang yang mata sepet dan sembah tokong adalah nizar beri geran 1000 tahun. tetapi puak bebal mana yang pertahankan nizar separuh mati? puak mata sepet tu ada kamu nampak keluar berarak mempertahankan nizar, adalah seekor dua yang banyaknya melayu bebal macam kamu. biarkanlah kamu dengan kebebalan kamu kerana tuhan telah menutup pintu hati kamu dengan kebodohan yang kamu sangkakan sebagai kecerdikan.

kopral singh said...

Hashim ni anak haram chin peng kot...!

rakab said...

Hashim,

Walaupun banyak persatuan menentang penjajah ditubuhkan sebelum Umno,..Tapi hakikatnya Umnolah yang berjaya mendapatkan kemerdekaan untuk tanah melayu .

Itu adalah fakta sejarah yang takkan berubah sehingga kiamat !.

'Hidup melayu' dijadikan slogan kerana matlamat Umno ialah untuk menyatukan orang melayu terlebih dahulu .
Umno 1946 tak pernah dibubarkan oleh ahli-ahlinya.

Pengharaman dan pemulihan semula Umno pada 1988 hanya dari segi perundangan sahaja.

Tetapi dari segi semangat dan perjuangan ahli-ahli Umno masih berterusan sehingga ke hari kiamat !!.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!