Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Saturday, August 20, 2011

GEMPARRR..!!! PRU 13 AKAN DIUMUMKAN BILA-BILA MASA DARI SEKARANG..!!!


Gendang perang sudah dipalu! Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah mengumumkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, tanpa perlu menunggu Jawatankuasa Khas Parlimen selesai memtransformasikan sistem pilihanraya negara.

Nampaknya gegak gempitalah puak-puak Pakatan Haram yang tidak puas hati dengan pengumuman Najib itu. Mereka sebelum ini memberikan syarat kepada Kerajaan supaya tidak melangsungkan PRU ke-13 selagi Jawatankuasa itu tidak selesaikan masalah yang ada pada sistem pilihanraya yang dikendalikan SPR.

Saya percaya, Najib akan dikecam dengan pelbagai kata nista dan sebagainya selepas ini. Namun, rasionalnya sudah Najib sediakan. Ramuannya cukup pedas untuk memerah padamkan muka dan menyebabkan telinga puak-puak Pakatan Haram ini berasap, termasuk Ambiga dan geng Bershitnya.

Najib sudah katakan sebelum ini. Barisan Nasional, Najib, dan seluruh jemaah menteri sendiri pun akan rasa cukup terhina sekiranya BN menang dengan cara yang tidak bersih dan menggunakan tipudaya kotor. BN sendiri pun tak suka apabila SPR "memenangkan" Pakatan Haram di 4 buah negeri dan 1 Wilayah Persekutuan pada PRU 12 dahulu.

BN sendiri tahu bahawa sistem SPR perlu dibaik pulih dan sebab itulah Jawatankuasa itu ditubuhkan. Jawatankuasa itu ditubuhkan bukan kerana tunduk pada desakan parti pembangkang. Tapi ia ditubuhkan sebab BN berpendapat, ia perlu ditubuhkan. Itu rasionalnya dan tal payah diputar belitkan lagi.

Saya melihat pengumuman Najib ini menimbulkan rasa tidak puas hati oleh ramai puak-puak Pakatan Haram. Komen-komen di "Yahudikini" penuh dengan caci maki kepada Perdana Menteri. Macam-macam ditohmahnya Najib. Terpaksa pula saya hentam balik di ruangan berita yang sengaja di"spin"kan oleh portal pembangkang itu.

Sebelum ini, semua negeri di bawah jajahan Pakatan Haram sudah mengumumkan bahawa mereka sudah bersedia untuk menghadapi PRU ke-13. Ketua Pembangkang yang air maninya dalam dubur Saiful pun sebelum ini dengan bangganya mengumumkan Pakatan Haramnya itu sudah bersedia menghadapi PRU ke-13. Mereka sedia menggempur BN, begitulah kononnya kata mereka.

Tapi, bila Najib umumkan bahawa tarikh PRU ke-13 boleh diumumkan pada bila-bila masa dari sekarang, mengapa mereka nak marah pulak? Bukankah mereka kata mereka sudah bersedia? Sedia apa ke namanya kalau marah-marah dan kelam kabut begini? Takut ke? Ada telur ke takde ni? Zuraida memang takde telur, tapi Anwar Ibrahim tu ada ke telurnya?

Saya melihat, tiada sebab untuk mereka melenting kepada Najib. SPR sebelum ini "memenangkan" mereka di beberapa buah negeri BN, termasuk Selangor yang menjadi kubu kuat BN sebelum ini. Dua buah negeri asal bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir dan Tun Dolah, iaitu Kedah dan Pulau Pinang, jatuh ke tangan mereka. Malah majoriti 2/3 BN pun "dinafikan" oleh SPR.

Jadi, dimana yang tidak telusnya lagi? Agen pemerhati mereka pun ada di setiap pusat undi! Agen mereka tidur, tak buat kerja dan makan elaun buta, kah? Sayugia saya ingin ingatkan. BN pun bukannya kuat sangat untuk menghadapi PRU ke-13, namun insyaAllah, dengan berkat doa orang BN yang teraniaya dan difitnah siang dan malam, BN akan kembali mendapatkan majoriti 2/3 itu!

InsyaAllah. Ayuh..!!! Gendang perang sudah dipalu..!!!


Sumber: klik sini

1 comment:

www.vrushtechnology.com said...

It’s a good knowledge sharing website. I appreciated your work and knowledge. Thank for this. Website Designing and Development Company Ahmedabad

Bila Kak Su Bersuara... Heh!