Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Friday, July 1, 2011

Pedasss Berapiiii..!!! PAS sanggup berDOSA BESAR kerana AMBIGA..!!!


Selama ni, PAS selalu menuduh UMNO berdosa, kononnya kerana tidak mengamalkan muamalah Islam "ala-ala PAS. Meskipun tuduhan itu tidak benar, UMNO hanya mampu bersabar dan kadangkala hanya mampu menyindir saudara seIslamnya itu...

Namun kali ini, jelas sekali Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan fatwanya dengan menyatakan bahawa ADALAH BERDOSA BESAR UNTUK MENYERTAI PERHIMPUNAN KOTOR 2.0 PADA 9 JULAI INI.

Saya nak tanya saudara-saudara PAS. Tahukah "anta-anta" semua tentang DOSA BESAR? Tahu tak apa makna DOSA BESAR? Kalau tak tahu, sila tanya ustaz-ustaz ada yang berhampiran "antum" semua. Tak payah tanya Nik Aziz, dia tak ada dalam Malaysia sekarang ni, dia tengah "melencong" bersama pemimpin-pemimpin PAS lain...

Kalau dah tahu apa benda dan apa maknanya DOSA BESAR tu, apakah antum semua nak sertai perhimpunan kotor tu lagi? Nak jugak? Kenapa? Kerana takut tak diberikan tiket ke syurga yang Nik Aziz print tu? Ermmm..?

Nak ikut Islam "ala-ala PAS" atau Islam sebenar? Tak takut dengan DOSA BESAR ke? Katanya, orang PAS ni lebih Islam dari kami ni. Tapi tak takut pulak buat DOSA BESAR, ek? Terlebih Islam apa ke jadahnya begituuuuuu....?!!!
BERDOSA BESAR SERTAI PERHIMPUNAN BERSIH 2.0 - Majlis Fatwa Kebangsaan

KUALA TERENGGANU – Merosakkan perpaduan merupakan satu perbuatan yang berdosa besar di sisi Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia. Prof Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin.

Justeru, kata beliau, adalah tidak wajar untuk umat Islam negara ini menyertai perhimpunan haram yang dirancang diadakan kumpulan tertentu pada 9 Julai ini kerana bakal memecah belah umat Islam Malaysia.

Menurutnya, negara ini mempunyai ekonomi yang teguh dan sedang bergerak ke arah lebik baik dan jika perkara yang mahu dilakukan boleh menyekat atau merosakkan negara maka ia tidak harus diteruskan.

“Malaysia sekarang bukan sahaja aman, malah orang luar menjadikan negara ini sebagai contoh dan kalau sudah ada yang baik kita perlu jaga dan kita pertingkatkan atau dibaiki untuk menjadi lebih baik,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Perasmian Wacana Pendidikan Fatwa Terengganu yang turut dihadiri Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, kemajuan bukan bererti meruntuhkan sesuatu bagi membina yang baru kerana kemajuan juga bermaksud yang kurang ditambah dan yang kurang baik diperbaiki.

Dalam pada itu, beliau berkata, Islam tidak melarang umatnya memberi pandangan tetapi ia perlu dilakukan melalui saluran yang betul dan sebaiknya adalah melalui perbincangan.

3 comments:

Anonymous said...

Tidak terkejut bila PAS berpeluk dengan Ambiga yang sokong murtad lina loy dan penah mempertikaikan islam kerana Musyhit dul am nik aziz penah ckp mereka berkawan dengan syaitan,stakat keling ambiga nie xhairanlah bg mereka,pas dah jadi PARTI AJARAN SESAT SEMALAYSIA

biascona said...

sampai ada fatwa..hebat..

Sensasi saat ini:
Lebih Panas Daripada BERSIH 2.0

Kamal Sanusi said...

Fatwa yg dikeluarkan di Malaysia ni pun banyak yg memeningkan kefala hotak ajer sbb ada fatwa yg halal di Kedah, haram di Perak, harus di negeri lain.

Yg perhimpunan balas geng Perkasa yg dah jadi pekasam akibat diperkosa dan geng pemuda yg memilih perasuah sebagai ketua tu macam mana pulak. Majlis Fatwa Kebangsaan tak nak keluarkan fatwa jugak ka, halal or haram?

Oh ya, musti halal sbb organizer dia org Melayu/Islam atau kafir dari MCA, MIC, Gerakan atau PPP dan yg sekasta dengannya.

Wakakakakakaka...............

Blanket ban is not the answer

Bila Kak Su Bersuara... Heh!