Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Friday, July 15, 2011

GEMPARRR..!!! Anggota PDRM anjur 1 juta berhimpun tunjuk perasaan terhadap Pakatan Haram..?!!!


Macam-macam anggota polis dikutuk puak-puak Pakatan Haram. Ada yang menggelar mereka "anjing". Ada yang memanggil mereka "b*bi", ada yang yang mencarut pada mereka. Ada yang kata polis kejam dan zalim. Dan polis hanya berdiam diri, membiarkan boss mereka menjawab segala tohmahan dan fitnah tersebut...

Saya terfikir, sebagai manusia biasa yang bertugas sebagai pemelihara keselamatan dalam negeri, apakah polis tidak punya perasaan bila dikutuk sebegitu rupa? Apakah anggota PDRM di seluruh Malaysia tidak punya hati dan perasaan?

Selama ini, puak-puak Pakatan Haram termasuk SUHAKAM, melaung-laungkan hak dan asasi manusia. Apakah anggota PDRM bukan manusia? Dimanakah letakknya hak mereka sebagai manusia, sedangkang mereka hanya melakukan tugas mereka untuk mengawal keamanan negara dari unsur-unsur negatif seperti Bershit!

Mereka dituduh kononnya kejam, sedangkan itulah jalan tindakan terbaik yang mengikut standard mana-mana polis di dunia untuk mengekang perhimpunan haram, rusuhan dan seumpamanya. Salahkah mereka bertindak begitu? Salahkah mereka bertindak sedikit tegas dan garang untuk meleraikan perkara yang menidakkan hak rakyat lain dan diri mereka sendiri?

Saya ada menemui beberapa anggota polis yang terlibat mengawal Bershit tempohari. Mereka merungut. Mereka berkata, mereka pun tak suka dikerah untuk bekerja begitu teruk. Mereka juga ada keluarga dan anak bini untuk diluangkan masa bersama. Mereka juga ada tanggungjawab peribadi.

Namun, memandangkan mereka mengutamakan keamanan ibu negara dan mendaulatkan titah DYMM Yang DiPertuan Agong, mereka rela berkorban meninggalkan kepentingan keluarga mereka untuk mengekang Bershit. Mereka berkata, Bershit memang betul-betul menyusahkan rakyat dan semua anggota polis di seluruh Malaysia.

Hasil dari tindakan mereka yang sedikit keras itu menyebabkan mereka digelar kejam, zalim, anjing, b*bi, dicarutkan, dimaki hamun, ditohmah dan difitnah oleh media serta pemimpin puak-puak Pakatan Haram. Adilkah mereka dihukum begitu sedangkan puak-puak itulah punca segala kekalutan negara sebelum ini!

Seorang anggota PDRM yang berpangkat sarjan dan hampir pencen berkata, dari sejak dia bertugas sebagai anggota PDRM hinggalah sekarang, puak-puak parti pembangkang selalu menyusahkan anggota polis. Apa saja tindakan polis, semuanya salah. Suruh berkali-kali bersurai cara baik, mereka dibalas dengan maki hamun. Bila diarah dengan cota, gas pemedih mata dan semburan air, mereka dikatakan kejam pula!

"Apa kata jika semua polis di dalam Malaysia ni letak jawatan dan kita suruh semua pemimpin Bershit tu jadi polis. Kemudian kita buat perhimpunan macam diorang dan kita tengok macamana diorang nak kawal keadaan. Time tu kita tunjuk perasaan cukup-cukup, amacam?" cadang seorang dari lans koperal yang minum bersama...

Cadangan itu membuatkan ke enam-enam anggota polis itu mengangguk serentak tanda setuju! Saya tahu, meskipun mereka setuju, tapi mereka takkan berbuat begitu. Mereka tidak sebodoh dan tidaklah bersifat tidak rasional seperti Bershit. Namun sekiranya terjadi, saya fikir, bukan saja pemimpin Pakatan Haram hilang kawalan, silap-silap, Ketua Pakatan Haram yang berbungkus leher tu boleh patah lehernya terus..!

Sumber: klik sini

2 comments:

Anonymous said...

kesian abang-abang polis. haritu ketua diorg siap kluar statement kat tv. dia kata yang turun padang semua makan nasik bungkus aje. puak bershit yg kena tangkap lagi mewah dapat makan buffet kat pulapol

berapa agaknya kerajaan belanjakan utk buffet tu ? aku rasa mau rm10 sorang gak tu.

p/s: kat sini pun ada yg baik hati nak bagi RM10

Anonymous said...

Macam pukimak jer cadangan ngko pencacai a.k.a anjing UMNO

Bila Kak Su Bersuara... Heh!