Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Tuesday, July 26, 2011

Biometrik salah, itu salah, ini salah...pembangkang nak pelempang..?!!!


Menyampah betul aku dengan puak-puak pembangkang ni. Bila orang beri cadangan penambah baikan sistem dalam SPR, diorang kira nak kondemmmmm je. Tak membina langsung! Tak pernah pun apa yang Kerajaan atau SPR buat nampak elok dimata diorang.

Macam-macam korang kutuk. Tak selamatlah, tak semestinya selesai masalah lah, tak bersih lah, macam-macam korang kata. Aku kasi pelempang kat korang, selesai kot?

Belum pun biometrik dilaksanakan, diorang dah tolak. Baru je biometrik diperkenalkan, diorang dah tolak. Apa ke benda ni? Dengar la dulu penjelasan dari SPR mengenai biometrik tu. Faham betul-betul benda alah tu...

Lepas tengok dan kaji implimentasinya, baru la beri komen! Ini belum apa-apa lagi dah dah tolak! Macam ni pembangkang yang sihat? Kepala hotak korang laaaa..!!!

Ntahapahapantahhhh la pembangkang ni. Patutnya, beri la cadangan yang membina. Bukannya mengkritik! SPR tu bukan Kerajaan. SPR tu bebas politik. BN pun tidak, PR pun tidak! Bantu la diorang nak baiki sistem. Kang kalau aku cakap korang bodoh, korang marah pulakkk!

Asyik nak menyalak je kerjanya. Anjing pun tak menyalak tiap-tiap hari tau! Agaknya korang pembangkang ni, kalau korang yang urus sendiri pilihanraya tu baru korang puas hati kot? Jadi macam sistem pemilihan PKR yang macam haram hari tu? Lagu tu???

9 comments:

Anonymous said...

kalau dia membantah makna dia takde peluang nak guna hantu diorang lah tu, orang yg cakap pengundi hantu biasa dia mempunyai hantu tu, macam pencuri nak melarikan diri dia akan jerit pencuri-pencuri lepas tu tunjuk kat orang lain.

Anonymous said...

Bukan nak kata bodo kat diorng ni (pembangkang) masalahnya mmg dari dulu lagi diorang mmg bodo lahh...

SPR hanya akan dijulang apabila pembangang (bukan pembangkang ek) ni dapat takluk putrajaya, pegang malaysia dan jadikan malaysia negara republik...

HAaa..masa tu diorang akan puji SPR baekk punyer...sekarang ni kerajaan cakap la aper sahaja, bina la teknologi pilihanraya tercanggih pun beruk2 ni x kan terima...

Dah dasar jumud sampai otak pun dah berlumut mcm itu lah...bodohnya pembangang ni bukan kepalang lagi...

Aku cukup2 menyampah dengan gaya politik banjingan ala2 gampangan tahap hanjing kurap daripada juak2 pembangang terutamanya juak penyokong totok PAS yang terlalu jumud dan taksub dengan tok garu mereka...

Semoga jahanam la mereka2 ni PRU13 nanti...dasar pakatan banjingan jerr...menyusahkan rakyat....

ajai62 said...

Assalam Bro

Memang mereka bodoh Bro... hanya tahu membangkang.. sebab tu masa sekolah asyik terkangkang tahap bengap... sampai ketua menyusahkan orang...

The Unspinners said...

Bukan pembangkang nak pelempang. Yang nak kena pelempang adalah Duke of UMNO. Sebabnya, Duke asyik gentel biji kelentit mak dia. Tu sebab bapak dia bengang. Duke of UMNO menjuburi bini bapak dia, sebab belajaq dari AlJuburi. Kah, kah, kah. Apa lagi, bapak Duke of UMNO terus menjuburi Pandikutty dan jadilah Duke of UMNO AlJuburi2. Kih, kih, kih......

Anonymous said...

Dah name pun pembangkang. mmg ler x de keje lain. keje membangkang je lah. semua orang x betul, dia orang aje betul.

X bebaloi kalo Duke nak tampor dia org ni. buat sakit tangan je. dia orang ni bukannya jenis yang gheti base. sombong bodoh x boleh ditegur, dungu pulak tahap yg x boleh diajar.

La ni, dok asyik nak tutup citer2 bohong yg dah kene kantoi dia org dok bejalan seluar tlondeh pun x perasan.

Bagi pihak SPR gune je sistem biometrik tu. Itulah yng paling afdhal. (sistem ini diguna pakai di Korea Selatan dan sgt efektif).

Utk mase tkini, kite tunggu je ape pulak citer2 dongeng pasal sistem ni PR akan spin.

Anonymous said...

Dorang bukan bodoh jek.. Dorang dah tahap KELDAI.. Bodoh yang tak boleh di ajar.. Kang kalo di ajar kuor plak hadis kata haram ajar pada ulama dan ketua.. Pastu jadi lah KELDAI suruhan DAPIG celaka lahanat tu..

-cry reen- said...

hahahahhahha
maleh nak ulas bab bangkang2 tu. dah mmg namenye pembangkang. tp tajuk tu plg best. hahahahaha.. mcm pacik teman ckp la, "kami mintak sistem undi dakwat yg murah aje, utk ape habiskan duit rakyat utk biometrik yg mahal".. kalau tuju je tajuk ni kt beliau, kang derhaka plak teman.. wuwuw~

Anonymous said...

Bagi PENENDANG sekali, Dia orang ini setakat Pelempang tak cukup..

Anonymous said...

pembangkang takkan puas hati selagi tak berkuasa..sbb mereka rasa pendapat mereka betul sahaja..kalau berkuasa..hancur laa negara kita...yg hanya akan di kuasai oleh satu kaum itu dan hancur la melayu..at least sekarang semua kaum dpt hidup aman..keep up a good work Duke!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!