Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Tuesday, June 28, 2011

Panasss..!!! Warkah "cinta" untuk Wardina Safiyyah..!!! Pecah kaca pecah gelas, lepas baca harap Wardina balasss..!!!



Saya tertarik untuk menyentuh tentang penjelasan Wardina Safiyyah yang bertajuk "Satu Jawapan..." di sini. Wardina dah jawab panjang lebar. Sekarang, ini jawapan saya untuk Wardina dan ada penjelasan yang perlu ditagih dari ibu manis jelita ini..!!!

Antara yang di"jawab" oleh Wardina ialah...
"Saya telah dipanggil oleh YB Nik Nazmi untuk turut serta bersama dalam Karnival Mesra Rakyat bersama dgn Uthaya Sankar, Safee Sali dan ramai lagi pada pagi Sabtu tersebut. Saya yakin tiada agenda politik dalam program ini maka saya bersetuju. Saya diminta memberi MOTIVASI KEIBUBAPAAN (satu bidang yang memang dekat dengan hati saya)

Akan tetapi saya tidak dapat hadirkan diri pada pagi tersebut kerana hal yang tidak dapat dielakkan, maka disuruh oleh YB untuk hadir pada majlis penutupan pada waktu malam pula. Saya bertanya apa sebenarnya program malam itu. Perlukah saya hadir? Kerana seikhlasnya saya sudah teramat penat kerana baru lepas pulang dari satu lagi program di SIRIM Shah ALam bersama 400 wanita dan remaja perempuan. YB menegaskan bahawa ramai menantikan kehadiran saya. He insisted me to come.

Tiada siapa memberitahu saya apa agenda malam itu.Walaupun berkali-kali saya bertanya. Saya dibawa ke restoran untuk makan malam. Kemudian saya diberitahu YB Azmin sudah sampai. Saya tidak pula tahu, kerana tiada siapa memaklumkan kepada saya. YB Azmin bukanlah seorang penjenayah dan saya bukanlah seorang yang biadap.Kami berbual dan ini kali pertama saya berbual dengan beliau. Saya berjumpa dengan ramai orang...janganlah begitu jumud dalam pemikiran. Bagaimana pula gambar saya dengan Datin Seri Rosmah Mansur? Ada yang nak tolong sebarkan?"
Saya siarkan gambar Wardina dan Datin Seri Rosmah..nanti Wardina kata "unfair" pulak!

Nampaknya, Wardina sudah diperdaya oleh Nik Nazmi. Wardina tidak sedar bahawa dia akan dipermainkan oleh ahli politik PKR itu. Tiada sesiapa memberitahunya mengenai agenda malam itu dan kehadiran "istimewa" Azmin Ali.

Tapi, mengapa Wardina sanggup menurut perintah Nik Nazmi? Mengapa Wardina menurut apa yang "disuruh" oleh ahli politik PKR itu? Dia boss Wardina, kah? Dia bayar gaji Wardina? Jika Nik Nazmi sekadar kawan Wardina, tidak salah rasanya menolak jemputan itu. Lagi pun Wardina "letih" dan "tak suka dikaitkan dengan mana-mana kepentingan politik", bukan?

Sehingga fakta penjelasan Wardina ini, saya belum lagi menuduh Wardina memihak kepada PKR. Tidak salah bersembang sebentar dan makan malam dengan Azmin. Mengenai gambar bersama Datin Seri Rosmah, kita tidak highlight kerana majlis itu tiada kena mengena dengan politik dan Datin Seri Rosmah bukan politician..!

Selain itu, Wardina juga berkata...
"Saya sedar implikasinya sekiranya saya kelihatan duduk semeja dengan beliau. Tetapi saya merasakan bahawa amat perlu untuk kita tidak berfikiran sempit dan menghormati hak saya atau sesiapa sahaja untuk bertemu dan berbincang denagn sesiapa pun! Saya tidak melakukan kesalahan.

Saya dijemput berucap untuk memberi motivasi kepada penduduk di situ hanya untuk 10 minit. Saya jujurnya agak terkilan kerana diberi masa yang begitu singkat. Sepatutnya saya tidak perlu pun hadir. Tetapi saya ini orang yang berpegang kepada janji. Saya sepatutnya dimaklumkan dengan lebih terpenci mengenai apa yang akan berlaku.

Sepatutnya lebih berkesan jika saya turun padang dan mengadakan motivasi bersama ibu-ibu dalam kumpulan yang lebih kecil agar impaknya lebih terkesan. Saya megakui saya tidak berapa gemar dikaitkan dengan mana-mana parti politik dan saya amat dukacita dengan apa yang berlaku. Buat masa ni lebih banyak yang dapat saya sumbangkan sekiranya tidak menyertai mana-mana parti politik...anatara sebabnya juga saya merasakan kita di Malaysia belum mencapai satu tahap yang benar-banar 'matang dan tulus' maka saya sememangnya tidak teringin pun melibatkan diri dalam politik...."

Wardina sedar implikasi kehadiran dan tindakannya malam itu. Jadi mengapa hadir? Sebab "disuruh"? Kalau Nik Nazmi suruh Wardina makan taik, maka perlu diikut juga sebagaimana yang "disuruh"? Sudah sedar implikasinya negatif, tapi Wardina harung juga. Jadi, sendiri tanggunglah...

Hanya diberi tempoh 10 minit untuk Wardina berucap? Berbaloi ke? Nampaknya Wardina dipermainkan Nik Nazmi lagi. Orang macam tu ke yang Wardina kawan? Kawan yang mempergunakannya untuk tarik crowd? Wardina tak sedar ke dia jadi alat politik Nik Nazmi??? Atau sengaja membiarkan diri diperalatkan?

Rasanya, Nik Nazmi mungkin cuba mengatur pertemuan antara Azmin dan Wardina. Ucapan yang hanya mengambil masa 10 minit mungkin hanya "alasan". Azmin ada "crush" pada Wardina ke? Mungkin Azmin sudah lama makan hati berulam jantung akibat "dimadukan" isterinya Shamsidar!

Dan Wardina tambah perasanya lagi...
"Tetapi saya percaya ada hikmahnya disebalik semua ini. Semoga kita bijak menilai dan tidak terpengaruh dengan orang-orang yang kronik dalam jiwa mereka. Blogger yang seolah-olahnya tiada kerja lain selain mencaci orang lain dan menulis dalam cara yang tidak ilmiah serta menjengkelkan. Tiada rasa malu dan bersalah menyebarkan fitnah pada saya (dan juga orang lain). Apa nak jadi dengan Malaysia? Apa nak jadi dengan oang Melayu? Bangunlah dan gunakanlah akal yang diberi ini kita ini untuk berfikir...."

Opsss..!!! Tidak semua blogger berfikiran sebagaimana Wardina. Yang berfikiran seperti yang Wardina katakan itu majoritinya adalah blogger-blogger Pakatan Haram yang hilang rasional berfikir. Blogger pro-UMNO/BN jarang begitu. Jika berlaku pun, kami akan mohon maaf. Tak caya tanya rakan-rakan saya yang lain...

Biasanya, yang mencaci cerca, mencarut dan sebagainya ialah blogger Pakatan Haram. Ini memandangkan mereka telah diberi lampu hijau dan di"halal"kan untuk berbuat demikian oleh Mursyidul Am agama PAS, Nik Aziz Nik Mat. Lagi pun, mereka sudah "dijamin syurga" oleh Nik Aziz. Tak caya? Tanya rakan-rakan saya lagi...

Saya ingin sarankan agar Wardina menggunakan akal dan fikirannya yang matang untuk perjelaskan perkara di bawah ini...


Apa maksud Wardina dengan apa yang dikatakan pada twitternya kepada Shahrizat Jalil itu? Wardina nak "sitting in there doing what you're doing"?

Wardina nak buat ucapan penggulungan di Parlimen juga? Jika begitu, Wardina kena jadi politician dan kemudian perlu menjadi seorang Menteri seperti Shahrizat! Wardina juga perlu buat apa yang Shahrizat buat...kan?

Wardina nak jadi ahli politik dari parti mana? Wardina nak bertanding di Parlimen mana? Siapa yang nak lantik Wardina jadi Menteri? Katanya tadi tak mahu dikaitkan dengan parti politik, nak libatkan diri dengan politik pun tak hingin, katanya.

Ni apa cerita ni? Ni cakap pakai akal dan secara ilmiah ke tidak ni? Menjengkelkan ke tidak ni? Tu laaa...kawan lagi dengan Nik Nazmi tu..kan dah jadi lebih kurang macam dia jugakkk...!!!

Rasanya perkara ini Wardina belum jawab dan kita perlukan penjelasan dari ibu cantik jelita ini...!!!

p/s: Asyik lawan Mak Lampir jer...nak jugak usik Wardina sesekaliii..! Heh!

15 comments:

Anonymous said...

Celebrity cari makan dengan Media Premia tak boleh kelihatan duduk semeja dengan pemimpin pembangkang? Biar betul orang Umno ni? Saya yang undi Umno pun dah naik meluat.

Anonymous said...

Butoh,kita bukan budak kecil.
Kau ni menipu shj sama dgn wan azizah.
Pls la,masuk shj PKR dan PAS.
Muka taik kau , kita dah meluat dlm MHI.
Cuma TV3,dah tak ada org.
Thats all.

Anonymous said...

alahai si wardina nmpk gaya berckap mcm kurang matang,,tidak mau dikaitkan dgn politik konon abih tu yg ko pegi perhimpunan yg dah jelas ada agenda politik pembangkang apahal plak,,penjelasan wardina langsung tidak masuk akal,,

wahai wardina tak payah ckp berbelit belit,ko ckp jer trus trang yg ko nak join pkr abis citer,,

aku dpt rasakan yg di dlm hati ko tu memang memuja anwar kan? memuja anwar adalah perkara biasa kerna memang rmai kaum puan dan juga laki yg memuja anwar lalu terkulai layu di dlm dakapan anwar.

Kote bengkok anwar dan hayunan mantapnya itu menjadi igauan setiap ppuan dan juga pria yg memuja anwar,,

Anonymous said...

Anonymous June 28, 2011 8:45, Mcm mana pulak umat Islam pas yg makan gaji dgn Kerajaan BN tidak mahu solat berimamkan yg bukan dari puak mereka dan tidak mahu makan daging sembelihan yg bukan dari kelompok mereka..... dengan kejumudan puak2 pas inilkah maka mereka dengan begitu mudah diKELDAikan oleh puak2 kafir harbi DAP.

Anonymous said...

Anon 8.45
Kalau wakil rakyat dari parti lain2 duduk semeja dalam satu majlis perasmian dsb, itu kita faham (itu kerja mereka). Kalau wardina (artis) duduk semeja dengan pemimpin pembangkang dalam majlis politik pembangkang (sorang diri pula), itu sudah cerita lain beb. Situasi sangat berbeza.

Apa2 pun, aku nak tahu juga apa jawapan wardina pd soalan diatas.

Anonymous said...

Ala bukan sekali dua tulisan wardina kat tweetwer tu condong ke arah pembangkang. So, takyah la malu2 nak mengaku. Kami tak kesah pun, malah tak jadi kudis pon kalau wardina nak sokong pembankang. Cuma kami harap jgn jadi HIPOKRIT sudahla,

anti bohmau said...

iyelah tu...engkau duduk bsembang sikit punya baik tup2 kata tk minat politik! padahal dah berapa kali pergi jumpa tok guru mintak restu wally slipor tuh?, dah jumpa nik nazmi, sembang dgn assmin...dasar prasan lawa & bijak tp buat benda bodoh gitu gini payahla kt nak percaya...pgayr utk geng klabuasap saja..mcm dia la!

siap la nanti kena tala...

aku pun meluat jugak dgn pr ni tapi lagi benci dgn pgayr, pas & dap!! hehehe....

Anonymous said...

Wardina sangat marah kepada bloggers, katanya dia 'difitnah'. Betulkah wardina difitnah?
Soalan pokoknya ialah tuduhan bahawa wardina lebih condong untuk menyokong pembangkang (anwar/pakatan rakyat),yang pada mulanya berasaskan twitter mengenai YB Shahrizat (isu yang belum dijawab oleh wardina). Kemudian wardina menerima pula undangan (oleh seorang pemimpin pakatan rakyat) untuk hadir dan berceramah (motivasi) dalam program pakatan rakyat.
Tak mungkin seorang yang begitu bijak macam wardina boleh jadi begitu 'naive'(na'if) sehingga tak dapat 'membaca' dan mengagak apa tujuan sebenar jemputan oleh YB sahabatnya.
Jika dikumpulkan semua fakta2 dalam hal ini memang menimbulkan persepsi yang amat jelas kepada masyarakat bahawa wardina lebih condong kepada pembangkang.
Memang wardina sebagai individu ada hak umtuk menyokong sesiapa sahaja. Tetapi sebagai seorang petugas TV3 amatlah tidak wajar wardina bersikap 'talam dua muka', iaitu dengan makan gaji dengan TV3 tetapi tindaktanduknya menimbulkan kebencian oleh penonton setia TV3 dan memberi masalah kepada TV3.

Anonymous said...

hehehehe..aku pun muak juga dgn perempuan ni.berlagak dan sombong..
mcm org lain tk islam dia saja yg lebih islam...bodoh tv3..dulu pun terkangkang kangkang dlm gmbr sekarang dah jadi wali...poorrraaahh

ma$$ said...

to anon 8.45, blogger umno tak marah pun. blogger umno cuma laporkan saja, tunjuk gambar. cuma mencatat, dan mempersoalkan, betulkah wardina kamu nak join? Itu ajer. tak kesah pun. pastu wardina jawab balik kan marah kat blogger. kalu ya kata ya, kalu tidak kata tidak, tak payahla marah2 macam pemikiran dan otak dia saja yang bagus dan excellent dan orang melayu lain ni otak lemah.

Anonymous said...

SORRY, WARDINA NI MMG BELAGAK BIJAK.. TGK AJE CARA DIE BCAKAP DGN TETAMU KAT MHI. MCM DIE SGT PANDAI..

PANDAI LA KONON SMPAI TAK TAU NIAT SAHABAT YB!! HAHAHA..

WARDINA, KALAU NAK BERHIJRAH MENJADI MUSLIMAH YANG BERHIJAB, BAGUS LA.. SBB DULU PUN AWK SGT SEKSI DAN SOSIAL.. (TAK CAYA?? TAK AYAH DIE)

TAPI JANGAN LA PANDANG ORG LAIN JAHAT DAN BODOH! IKUTLA AMALAN N CARA MUSLIM SEJATI..

DLM DUNIA PULAK, IKUTLAH PEMIMPIN BAGI KEAMANAN SEJAGAT OK! DAH TAK PERLU PUTAR BELIT LAGI, ITU ORG MUNAFIK.. LEBIH BAIK JGN TUNJUK PANDAI.. DAN LEBIH DOWN TO EARTH.. LAGI ORG SYG!

WASALAM

Anonymous said...

da nak main SAMAN2 plak???kenapa???duit yg dapat masa saman MYDIN dulu dah habis ke wahai WARDINA.. alaa..c'mon la WARDINA.. kenapa baru SEKARANG ni nak sibuk2 bagi motivasi yg kononnya bersifat kekeluargaan..dalam perhimpunan politik plak tu..macam dah takde tempat lain lagi nak sampaikan motivasi ko tu..tak sesuai tau.. jawapan ko tu MURAHAN sungguh.. MUNAFIK..kalo setakat 10 minit,apa sgt yg boleh ko cakapkan pasal kekeluargaan..rakaman video masa ko buat PC tu pun asyik menjilat bibir..tak pandang kamera dan asyik berdeham..itu sebenar tanda2 org yg bercakap BOHONG..nak menutup kesalahan..maka nya bibir kering,tak berani memandang tepat bila bercakap dan asyik berdehem.. TEPUK DADA,TANYA SELERA wahai WARDINA..perempuan dibawah LINDUNGAN KA-ABAH..

Anonymous said...

wardina pernah bagi jawapan, familynya adalah keluarga sakinah.. hebat!! definasi serta 'pganugerahan' terhadap diri sendiri..

utk pgetahuan umum, sy pernah bersua muka dgn wanita yg bernama WARDINA ini.. baru sahaja bulan lalu.

wanita yg kononnye sakinah, hijab, beriman ni tidak memberi SALAM (ASSALAMUALAIKUM) kpd kami, tetapi HELLO..

kami sgt terkejut melihat sifat berpura2 warak dihadapan masyarakat n kamera. Dan die seorang yg sgt berlagak utk bersalam dgn tetamu, cthnya : ade 4org wanita, tetapi wardina akan salam org yg dirasai bpengaruh..

ITULAH WARDINA! tolongla, muslimah sejati tidak pernah bongkak, munafik, sombong, memandang org lain sebelah mata.. sedarla

MakCik Ajuma said...

Salam,

Kepada Anonymous: Jagalah bahasa anda, perkataan mencarut anda seperti 'Butuh' 'kote anwar' memang tak baik digunakan. Hairan ngapa tak ada editing ya blog ni? Saya rasa anda memang budak kecil. Otak tak matang. Mencarut-carut begini. Jika anda dah bosan tenguk Wardina di TV3, jangan tenguk. Pergi buat kerja-kerja yg baik2 dpd mencaci orang lain. Ingat Allah melihat, mendengar dan memberi balasan kepada kita dengan cepat. Bertaubatlah... Pada Wardina, bersabarlah. Aunty berdoa awak akan terlepas dari aib ini.

Anonymous said...

Biase la makcik arjuma org umno mmg suke mencarut.. Blogger umno yg jumud... Mmg suke memfitnah artis yg islamic. Artis yg seksi yg diaorg suke same mcm boss dia la rahim tamby pengedar video lucah yg berjaya... Haha

Bila Kak Su Bersuara... Heh!