Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Saturday, June 18, 2011

Opsss..!!! Mat Sabu takut Normah jadi janda..!!!


Nampaknya Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu, sudah goyang kepala lutut apabila Perkasa dan Pemuda UMNO berikrar untuk turun padang berhimpun pada hari yang sama dengan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Terbaru, Mat Sabu melalui Harakah Daily, menyatakan kebimbangannya untuk bertembung dengan perhimpunan anti-Bersih 2.0 yang mewakili majoriti rakyat Malaysia.

Mat Sabu dalam kenyataannya di Harakah Daily juga meminta agar Perkasa dan Pemuda UMNO meminda perhimpunan untuk membantah Bersih 2.0 ke tarikh yang lain, selain dari 9 Julai. Kata suami kedua kepada Normah itu, Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan dengan tujuan yang “bersih”, manakala Perkasa dan Pemuda UMNO berhimpun dengan tujuan kotor dan jahat untuk menghalang tujuan “demokrasi” yang mereka buat.

Begitulah kata-kata dan alasan suami kedua kepada Normah itu. Mungkin Mat Sabu takut Normah menjanda sekiranya terjadi sesuatu yang tidak diingini kepada Mat Sabu. Sayang Mat Sabu kepada Normah mungkin sangat mendalam sehingga berdepan dengan Perkasa dan Pemuda UMNO pun Mat Sabu sudah kecut perut!

Suka saya ingatkan kepada Mat Sabu bahawa Malaysia adalah sebuah negara demokrasi. Dan ikut suka Perkasa dan Pemuda UMNO lah untuk berhimpun pada tarikh mana sekali pun! Apa Mat Sabu peduli? Sebenarnya, pada pandangan saya, mungkin Perkasa dan Pemuda UMNO sengaja memilih untuk turun berhimpun pada tarikh, hari dan masa yang sama dengan perhimpunan haram Bersih 2.0 itu. Kenapa? Mat sabu ada masalah?

Alasan Mat Sabu sangat dangkal untuk mengelak dari Bersih 2.0 bertembung dengan Perkasa dan Pemuda UMNO. Apakah Mat Sabu fikir bahawa alasan putar alamnya bahawa perhimpunan Bersih 2.0 itu dilakukan dengan “hati yang tulus, bersih, suci nan murni” boleh diterima rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO?

Mat Sabu fikir rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO bodoh untuk diputar alamkan begitu saja? Mat Sabu ini betul-betul “old style”, ketinggalan zaman. Itu taktik lama yang orang dah tak pakai dah! Sebenarnya, untuk pengetahuan Mat Sabu, rakyat di zaman ini sudah tidak makan dengan alasan bodoh seperti itu. Mereka lebih bijak menilai yang mana buruk, dan yang mana yang baik.

Dengar sini Mat Sabu. Rakyat dari sejak awal lagi sudah sedar bahawa perhimpunan Bersih ini memang membawa kekecohan, kekacauan, menyusahkan mereka, menyesakkan mereka, mengganggu ketenteraman mereka dan mereka sangat menyampah apabila kehidupan mereka terganggu oleh perhimpunan yang sangat berbau politik tersebut.

Mereka sudah meluat dan menyampah dengan Pakatan Haram yang tidak bertamadun dan suka mengacau ketenteraman mereka, terutamanya di hujung minggu. Hujung minggulah masa mereka untuk bersama keluarga, meluangkan masa setelah penat bekerja dengan berjalan-jalan menjamu mata di sekitar ibu kota.

Sejarah perhimpunan Bersih 2007 menyaksikan perhimpunan itu tidak membawa kesan apa-apa sebagaimana yang didesak, malah perhimpunan itu dihambat pihak berkuasa bagaikan manusia menghalau anjing yang menyalak. Meskipun manusia tersebut berjaya di gigit sedikit oleh anjing itu, namun anjing itu bertempiaran lari bila manusia itu menyemburkan air. Kena air pun lari ke? Pejuang apa ke namanya begitu?

Perhimpunan Bersih 2007 juga berjaya menghimpunkan sampah sarap yang bertimbun dan teruk juga untuk DBKL membersihkan sampah sarap yang ditinggalkan oleh puak-puak tidak bertamadun yang keluar dari hutan rimba itu. Peserta-peserta perhimpunan yang lari dari “water cannon” bertempiaran lari masuk ke kedai-kedai berhampiran dan menyebabkan peniaga-peniaga di sekitarnya terganggu serta mengalami kerugian. Kedai terpaksa ditutup awal untuk mengelak dari dibabitkan dengan perhimpunan tidak bermoral itu!

Selain itu, pemandu-pemandu teksi juga merungut apabila rezeki mereka disekat oleh perhimpunan itu akibat jalanraya yang sesak teruk dipenuhi oleh penjahat-penjahat jalanan yang mengejar kuasa. Mereka menganggarkan telah kerugian sebanyak RM150 pada hari perhimpunan bodoh itu. Petekma baru ini misalnya telah melakukan laporan polis membantah perhimpunan yang merugikan pencarian rezeki mereka itu.

Selain itu, warga kota yang mahu “window shopping”, bersiar-siar di ibunegara juga terganggu dengan tindakan bangang perhimpunan Bersih itu. Itu belum lagi dikira dengan pelancong asing yang ternganga-nganga melihat kelakuan “monyet-monyet” yang baru keluar dari hutan itu. Memburukkan nama Malaysia saja!

Untuk apa Mat Sabu membazirkan masa penyokong-penyokong Pas melakukan kekacauan jalanan itu? Bukankah lebih baik Mat Sabu anjurkan qiamullail, solat hajat, tazkirah, atau program-program yang tidak mengganggu ketenteraman awam. Kalau setakat nak hantar memorandum saja, hantar pakai email pun boleh. Tak pun, lantik saja 2-3 orang wakil, dan pergi bertemu dengan SPR, kemudian serahkan memorandum. Habis cerita. Duit tak habis, tenaga tak habis, jimat masa, tak ganggu orang dan tak ada sesiapa yang nak buat laporan polis!

Sebenarnya Mat Sabu atau NGO Bersih yang diketuai Ambiga ini tidak perlu pun buat perhimpunan. Tak ada isu ketidak telusan Pilihanraya atau perkara berbangkit yang sewaktu dengannya pun. SPR sudah telus. Sekiranya Mat Sabu sangsi, sila rujuk kepada para pemerhati wakil parti atau pemerhati antarabangsa yang dilantik. Rasanya mereka lebih relevan untuk memberi pandangan berbanding Ambiga yang tak tahu apa-apa!

Jelas sekali bahawa alasan Mat Sabu tidak benar sama sekali. Sebenarnya, Bersih lah yang turun dengan tujuan jahat dan kotor serta berniat untuk mengotorkan rakyat sebagaimana kotornya hati perut mereka. Dan Perkasa dan Pemuda UMNO lebih bersih dan teguh jiwanya, mahu tidak mahu terpaksa turun padang untuk membersihkan kekotoran yang ada pada Bersih 2.0 itu!

Mat Sbau fikir, Perkasa dan Pemuda UMNO suka ke berhimpun ramai-ramai tengah-tengah panas dan membuang masa mereka melayan perangai tiga suku pembangkang? Mereka juga ada anak bini, saudara mara dan sahabat handai serta kehidupan yang lebih baik. Sebenarnya mereka tak gemar pun. Namun, meskipun terpaksa berdepan dengan pihak berkuasa, mereka terpaksa bertindak membantah perhimpunan sia-sia itu. Siap sedialah Mat Sabu. Cium Normah puas-puas 8 Julai tu, 9 Julai kita berentap..!!!

Sumber: MyKMU.net

2 comments:

Anonymous said...

Kepada Menteri KDN...Tangkap segera Mat Sabu dan Ambiga pompuan keling tu tahan dibawah ISA sebab buat huru hara dengan mendadakan demo bersih yang akan jadi rusuhan...apa lagi tunggu bukti sudah cukup...kalau menteri tak cukup telor minta PM tukar cari yang ada cukup telor macam Bung Moktar MP Kinabantangan tu..atau Ibrahim Ali...hahahaha...baru cai puak - puak penghianat negara... Sekian oleh Skuad CounterStrike.

Anonymous said...

Pastikan Mat Sabu dan ambiga paria dipijak ramai-ramai.Aku tak akan turun pada 9 Julai nanti kerana kalau aku turun aku akan pasti dekati si paria tu,selanjutnya............sejarah baru.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!