Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Wednesday, June 29, 2011

Eiiiiii..PANAS NIHHHH..!!! Kenapa la aku rasa macam nak lempang je Biskop Katolik niiihh..???


Rasanya apa yang kita nak buat pada Biskop Katolik, Paul Tan Chee Ing yang mengecam laporan Utusan Malaysia yang melaporkan terdapat gerakan yang berkait rapat dengan Kristian di luar negara yang menjadi penyumbang terbesar kepada perhimpunan Kotor 2.0?

Biskop ini meminta Utusan berhenti dari membuat laporan berita yang didakwanya sebagai tindakan "hentam Kristian". Rujuk sini untuk membaca laporan Utusan. Malah, dengan selamba dia berkata...
"Saya gerun kerana tidak ada apa yang dilakukan bagi menghentikan akhbar ini daripada mengeluarkan perkara mengarut seperti ini."

"Ini menunjukkan pihak berkuasa lebih berminat menangkap dan memantau orang ramai yang mahu meluahkan perasaan mereka secara sah daripada menghentikan tindakan mereka yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah terhadap beberapa individu dan kumpulan di negara ini." (sila rujuk sini)

Kepala hotak hang berjambul la Biskop oiii..!!! Lu ni Biskop ke, Biskut? Nak hentikan apa ke bendanya bila terbukti ada gerakan yang berkait rapat dengan Kristian bagi dana untuk menghuru harakan negara? Lu tak sayang negara ni ke "Biskut" oii?

Oiii "Biskut"! Apa yang "luah perasaan secara sah"nya? Kotor 2.0 tu bukan dapat permit pun! Sejak bila perhimpunan haram jadi "sah" pulak? Kristian Katolik jatuh hukum "sah" sendiri ke??? Lu ingat negara berpelembagaan ni tak ada undang-undang? Lu berapa lama tinggal di Tanah Melayu ni? Lu nak kena halau ke?

"Fitnah" lu cakap? Apa bukti yang lu nak kata Utusan sebar fitnah? Lu jangan cakap ikut suka hati mak bapak lu! Sekiranya Utusan lempar bukti betul-betul bertepek kat muka lu, apa lu nak kata?

Kalau lu rasa Utusan "fitnah", lu saman je la Utusan! Kita tengok, sapa betul! Kalau Utusan salah, kita suruh Utusan tuntut maaf dan bayar saman kat lu. Tapi kalau Utusan betul, lu keluar Kristian, lu jumpa Harussani dan masuk Islam. Lu berani? Kalau lu tak berani, lu jangan keluar statement suka hati mak bapak lu. Ini soal kedaulatan negara dan kepentingan rakyat. Lu ingat Kristian semua baik sangat ke?

Kalau Kristian semua baik, kenapa ada wujud kumpulan-kumpulan Kristian yang bermusuh antara satu sama lain? Lu jangan sebut Katolik, Protestant dan lain-lain tak bermusuhan sesama sendiri. Lu ingat kitorang tak tau ke permusuhan antara kumpulan-kumpulan Kristian? Lu pergi Vatican laaaaa...lu tau la nasib lu...

Lu dengar sini baik-baik "Biskut Marie". Utusan tak kata pun Kristian dalam negara ni yang kasi fund sama itu Ambiga punya mission. Yang dikataka terbabit ialah gerakan Kristian di luar negara. Gua ulang, KRISTIAN DI LUAR NEGARA! Yang lu terasa sangat tu apahal? Lu ada involve sama kasi fund pada itu Ambiga ke? Lu nak polis siasat lu ke?

Oii "Biskut Marie". Kalau lu Ketua Agama yang baik, warganegara yang baik, lu tentu sudah hantam sama itu 11 gerakan Kristian yang busukkan nama Kristian kat Malaysia ni. Patutnya, lu protect sama Malaysia ni dari diancam itu luar negara punya Kristian! Lu kena kasi tunjuk bukti yang Kristian di Malaysia ni tolak perhimpunan haram yang langgar ini negara punya undang-undang! Ini tidak! Lu encourage lagi itu Ambiga! Lu ni Ketua Agama ke, Ketua Perosak Krsitian?

Mr. Paul! Lu kena ingat. Mana ada negara dalam dunia ni yang ada Muslim, Kristian, Buddha, Hindu, Sikh dan banyak lagi agama dan boleh hidup aman damai macam Malaysia ni. Bukan berbeza agam saja, banyak kaum dan etnik pulak tu. Cuba lu sebut sebuah negara yang hidup harmoni dan saling hormat menghormati antara satu sama lain. Ada ka? Gua "gelenti" lu mesti checkmate punyaaaa...

Gua rasa, lu kena suruh lu punya missionaries pergi siasat itu 11 gerakan Kristian di luar negara. Diorang sudah kasi buruk nama Kristian di Malaysia. Kasi hantam sama dia olang la..buat apa lu hantam Utusan..???!!!

Lu tengok Islam aaa...kitorang tolak keganasan walaupun yang bikin ganas itu orang Muslim jugak. Kitorang kutuk jugak diorang yang salah guna nama Islam untuk bertindak ganas. Tak kira la Al-Qaeda ke, JI ke...Islam talak ganas punya agama. Itu lu mesti kasi contoh dalam hidup lu...

Gua kasi ingat sama lu. Lain kali lu hati-hati sama itu malaysiakini. Dia olang suka kasi pusing lu punya statement! Lu kasi jaga sikit. Ramai sudah kena punya. Lu jaga-jaga dengan dia olang. Next time lu jangan buat statement itu macam la. Lu kasi gua hangin la ini macammmm...!!!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!