Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Thursday, June 23, 2011

2 Jam totok PAS maki hamun DAP..!!! Hahahahaaa...


Semalam, selepas habis waktu kerja, saya lepak sebentar bersama rakan-rakan Pas di sebuah kedai mamak. Isu paling panas semalam ialah isu "DAP tak mahu berpakaian rasmi sebab bercirikan Islam"! Selama 2 jam, kami berbual mengenai topic itu saja...

Tak perlulah saya transkripkan perbualan itu. Takut panjang sangat, malas pula nak baca. Namun, secara dasarnya, jelas sekali perbualan bersama rakan-rakan totok PAS itu menyaksikan DAP dibelasah, dimaki hamun, dicerca dan dicarut-carut sepuas-puasnya. Siapa kata puak PAS tak mencarut? Huh?!

Rasanya semalam, sekiranya Kit Siang dan Guan Eng ada depan diorang, rasanya memang dah renyuk muka kena penampar rakan-rakan saya. Berkali-kali jugak la orang yang duduk disebelah meja kitorang terkejut sebab meja kena tampar kuat. Nasib baik meja besi, kalau tidak dah pecah dah...

Marah betul diorang pada DAP. "Kalau kapiaq tu, kapiaq jugak la!" kata A**il.

Saya sengaja sedapkan hati mereka (padahal perli!), "takpa..nanti Tok Guru Nik Aziz dengan Ayah Chik boleh tarbiyah depa..silap-silap masuk Islam terus".

Rakan saya Ha**een balas,"hang rasa depa tu nak terima ka? Dah lebih 3 tahun dah, kita tarbiyah depa ka, depa yang tarbiyah kita???" marahnya diaaa...

Saya senyum ja sepanjang perbualan tu. Saya lebih suka mendengar dari banyak bercakap. Saya lebih suka berfikir dari bercakap benda-benda yang tak berapa sedap didengar ni. Apatah lagi yang keluar dari mulut itu ialah carutan. Bukan jenis saya untuk mencarut macam orang-orang PAS nihhh...

Namun, selepas bayar bil, saya sempat bersinis..."Tu la Tok Guru kita ni, yang kapiaq tu depa peluk, siap tunjuk ibujari tanda baguih lagi kat Lee Kua Yew...tapi kat saudara seIslam kita sendiri kita buat musuh...", kata saya.

Depa ternganga sebentar. Mungkin kelu sebab saya yang belanja depa semalam kot? Hahahaaaaaa....depa tak tau saya Duke...Duke of UMNO...itu yang pasti!

2 comments:

Anonymous said...

Steady Duke.. Lu pandai pancing bro..

TiangSeriCengai said...

sudah ader yg dh sedor bagus laa syukur ....

Bila Kak Su Bersuara... Heh!