Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Sunday, May 15, 2011

Gemparrrr..!!! Islam sudah lama diancam Anwar..!!! Sesat lagi menyesatkan..!!!


Baru-baru ini umat Islam di seluruh Malaysia dikejutkan dengan dakwaan wujudnya usaha-usaha yang mencabar kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara. Siasatan polis sedang berlangsung terhadap dakwaan yang turut mencabar perlembagaan negara itu. Usahlah kita ganggu siasatan pihak berkuasa itu, kerana soal itu melibatkan undang-undang negara.

Namun, saya lebih tertarik untuk mengupas tentang wujudnya usaha yang mencabar aqidah dan pegangan Islam yang sedang dan telah lama dicabar oleh pihak tertentu, iaitu mengenai “pluralisme”. Kita semua tahu tentang pengertian fahaman pluralisme yang diharamkan oleh Majlis Fatwa dan para ulama muktabar seluruh dunia.

Persoalannya, meskipun diharamkan dan ternyata terpesong dari aqidah sebenar, fahaman itu masih lagi mampu bertapak dan meluaskan fahamannya di negara ini. Ini semua kerja Anwar Ibrahim yang membawa masuk fahaman songsang tersebut dan dipelopori oleh sebuah institut yang bernaung dibawahnya – Institut Kefahaman Dasar (IKD).

Sebagaimana kita maklum, IKD ditubuh dan diwujudkan oleh Anwar Ibrahim sejak sekian lama. Institut ini yang dibiayai oleh sebuah yayasan Kristian di Jerman yang bernama Konrad Adrenuer Foundation (KAF) ini sudah bertapak di Malaysia sejak tahun 1984 lagi dan membawa fahaman pluralisme ke Malaysia.

Baru-baru ini bekas Presiden ABIM, Dr. Yusri Mohamad, yang lebih tinggi fahaman Islamnya berbanding Anwar, menyelar pengkhianat bangsa itu berkenaan usahanya dan Institut naungannya itu yang melebarkan fahaman pluralisme di negara ini. Anwar dibidas oleh Dr. Yusri secara berdepan dihadapan rakan-rakan bekas Presiden ABIM yang lain.

Dengan muka tak malu, Anwar cuba menjawab dan meletakkan kesalahan tersebut dibahu Khalid Jaafar, serta “lelaki Y” itu enggan bertanggung jawab mengenai pluralisme yang diperjuangkan oleh Institut itu.

Namun, cubaan mengelak Anwar itu pantas dibidas oleh Dr. Yusri dengan menyatakan bahawa pemimpin “anugerah syaitan” itu sepatutnya lebih bertanggungjawab dengan apa yang dilaksanakan oleh Institut tersebut memandangkan dia adalah ketua dan penaungnya. Penaung apa yang tidak tahu apa yang dilakukan oleh Institut dibawah naungannya?

Malah, Dr. Yusri turut mengecam Anwar terhadap ucapan-ucapannya yang mempromosi fahaman pluralisme. Ucapan Anwar yang memperjuangkan fahaman pluralisme bukan saja bertempat di London yang bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”, malah ucapan-ucapannya di New York, India dan banyak negara luar turut menunjukkan penglibatan Anwar sebagai “bapa pluralisme” yang beragama Islam!

Dr. Yusri selain itu terus “membelasah” Anwar secara satu lawan satu dengan memalukan “papa jahat” itu. Dr. Yusri tanpa ragu menyatakan bahawa Anwar mempunyai masalah besar mengenai kefahamannya tentang Islam, dan begitu juga dengan rakannya, Khalid Jaafar, serta Mahmud Al-Majzub, sahabat rujukan Anwar yang juga pengasas ajaran “aurat Ismailiyah” yang difatwakan sesat oleh Majlis Fatwa Negeri Selangor.

Pada saya, usaha mencemarkan kedudukan Islam sememangnya satu ancaman merbahaya di negara kita, namun usaha Anwar yang cuba memesongkan aqidah umat Islam di negara ini lebih merbahaya. Ia mampu menyebabkan umat Islam terpesong aqidah dan mengamalkan fahaman yang sesat!

Ternyata Anwar tidak layak untuk berbicara mengenai Islam di atas fahaman Islamnya yang cetek, malah sepatutnya tidak dibenarkan untuk berkhutbah di mimbar ekoran fahaman sesat yang dibawanya kepada umat Islam di negara ini. Seharusnya, Anwar diletakkan sebaris dengan nama-nama pengasas ajaran sesat lain seperti Ayah Pin, Mahmud Al-Majzub, Ashaari Muhamad dan ramai lagi.

Seharusnya semua umat Islam di negara ini dimaklumkan mengenai kesesatan yang cuba dipelopori oleh Anwar yang kononnya pemimpin “anugerah Tuhan”, namun lebih mirip kepada “syaitan” yang menyesatkan. Umat Islam perlu sedar bahawa Anwar bukan sahaja pengkhianat pada bangsanya, malah dia juga pengkhianat terhadap aqidah agama Islam. Anwar memang sesat dan menyesatkan!

Sumber: MyKMU.net

5 comments:

Anonymous said...

Al Jub adalah anugerah Allah utk menjadi pengikut Iblis dan penghulu yang bakal mengepali pengikut2 Iblis di Malysia...i.e pengikut tegarnya Nicky Ajis..sehingga menjanjikan syurga kepada sesiapa yang menjilat kaki Al Jub...

Teringat semasa sekolah ;;perihal Syurga yang dimaksudkan DAJJAL..cam sama je yang dijanjikan Nicky pada pentaksub2nya.

Anonymous said...

Kalau menurut Ustaz Mat Deris, Nik Ajis tak ada bezanya dengan Anuar, sebab itu mengapa NIk Ajis terus menyokong Anuar

KEDUA DUANYA JALAN SEIRING - PENGIKUT JADI MANGSA

AKU HAIRAN DENGAN ORANG ORANG MACAM HARUN DIN .

APA SEBENARNYA YANG HARUN DIN NAK PERJUANGKAN?

APABILA ULAMAK SUDAH TIDAK DISEGANI MAKA ULAMAK AKAN JADI BAHAN CACIAN

Anonymous said...

harun din ke, sudin ke, nik aziz laknatullah dan anuwar. mereka ni anjing yg suka menjilat tuannya DAP.
wahai anjing berkopiah dan anjing yg suka tibai bini anjing lain, baik la kamu jadi serigala jadian. kurang kurang sebulan sekali bulan mengambang je kau jadi sewel dan nyanyuk mcm mat sabu dan mahfuz...ehh.. anjing gak. tak pe la. jadi la anjing terus. boleh sewel, nyanyuk dan menyalak utk tuan DAP.

Anonymous said...

hmmmmm, menarik komen2 yg dilemparkan..... nk tanya hampa.... mcm mana plak najib bleh bersembang mkn tengah hari skali dengan pembesar kristian tu apa ke hal plak? cuba habaq mai sat............. opsssss lupa plak 1MALAYSIA+1ISRAEL

Anonymous said...

boleh saya tau bila dan dimana pperdebatan diantara dr yusri dan anwar berlangsung yang membincangkan isu ini???


untuk pengetahuan saudara dr yusri adalah pensyarah undang2 sya di universiti...boleh saya dapatkan kesahihan isu saudara ini?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!