Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Sunday, May 15, 2011

Bolehkah saya katakan AJK PAS ini sebagai Munafik?



Memang susah bercakap dengan orang yang tak reti bahasa ni. Nama saja ada title "Dr.", tapi kepala hotaknya berjambul! Dr. Dzulkifly, salah seorang AJK PAS-Erdogan ini menyifatkan Datuk Seri Najib "takut" pada buku jingga dan mengarahkan agar buku tersebut di hentam. Masuk akal ke tak masuk akal dakwaan dia ni?

Kedangkalan ideanya bagi menutup kelemahan Pakatan Haram jelas terserlah. Apa yang nak ditakutkan dengan buku jingga itu? Biarpun Pakatan Haram mengeluarkan buku merah, buku hijau, buku warna-warni sekali pun, apa yang kami nak takut? Buku tu hanyalah bohong dan janji "bulan bintang" saja. Rakyat pun dah tahu..!!!

Jadi, apa yang ditakutkan dengan buku jingga? Apa yang signifikannya mengenai buku jingga? Satu-satunya signifikan yang terpamer dalam buku jingga ialah "PEMBOHONGAN" pakatan haram yang bermimpikan Putrajaya sehingga sanggup menipu rakyat sendiri! Itu saja, tak lebih dari itu...

Cuba lihat kembali manifesto PRU12 Pakatan Haram Selangor yang dikeluarkan ketika sedang riuh berkempen dahulu. Banyak lagi "janji-janji" pakatan haram yang gagal ditunaikan. Apa status janji Pakatan Haram terhadap perkara-perkara di dalam manifesto di atas?

Pakatan Haram sudah menang di Selangor. Mengapa tidak tunaikan janji-janji di atas? Manifesto dua tiga muka surat pun tak mampu nak buat, apatah lagi dikeluarkan sebuah buku yang berpuluh muka surat! Nampak sangat janji bohongnya...

Tahu tak apa yang Rasulullah sabdakan dalam hadisnya? Rasulullah SAW bersabda dalam mafhumnya bahawa...

Tanda-tanda munafik di kalangan umat Islam ialah...

A. Apabila berkata-kata, dia berdusta
B. Apabila berjanji, dia tidak tepati
C. Apabila diberi amanah, dia khianati


Pada pendapat pembaca, secara jujurnya merujuk kepada manifesto Pakatan Haram dan di antara ketiga-tiga kategori pada hadis di atas, golongan yang mana satukah Dr. Dzulkifly dan pakatan haram?

A. A sahaja
B. A dan B sahaja
C. B dan C sahaja
D. Semua yang di atas
E. Tidak satu pun di atas

Harap pembaca memberikan jawapan seikhlasnya menurut hadis berserta hujah dan alasan...

7 comments:

Anonymous said...

apa lu cakap ni bro. AJK PAS tak boleh dipanggil munafik atau fasik. Mereka ni dah sahih KAFIR LAKNATULLAH. mcm DAP. panggil saja mereka kafir babi laknatullah. kalau dia org dah ada syurga sendiri dan anjing pada tuan DAP, kaki bunuh budak kecik, ambik isteri org, boleh masuk keluar neraka dan syurga, tu bukan islam. tu dah sama dgn sai baba atau ayah pin.
muga allah celaka dan laknat kan nik aziz serta anjing PAS. mmmm.. agak agak kena jilat ke kote nik aziz. maklumla pelacur pun dah ada kat belakang ofis dia.

Anonymous said...

namapun fuckatan haram. yg ada anu.war, n.ajis.

adi wiranata said...

wahai kaum Pas. Janganlah ada berlebih-lebih dalam perkara yang tiada kepastian. Wajib berpegang kepada kebenaran. Tatkala bukti telah didedahkan dengan izin Allah s.w.t. sebaiknya kamu saling berpesan mengenai azab Allah untuk setiap perlakuan mungkar yang telah terjadi. Kembalilah ke pangkal jalan semasa hayat masih di kandung badan. Kami umat Islam tetap yakin kamu adalah saudara kami dan atas sebab itu kami berpesan-pesan....

pakteh adam said...

Penasihat dia orang pun mempunyai Punai Yang Sihat

Kalau kita berjalan jalan di pasar malam di tempat sendiri...orang dok senyum dan kita pun membalas senyum... rupe rupe nya ZIP seluar terbuka.... rasanya 1 bulan kita tak tempuh pasar malam tu dik kerana malu.

Si Punai Sihat ni bukan saja gambar live dan berada dimana mana... boleh lagi berceramah sana sini dan paling baik, boleh kata orang macam macam lagi tu.... tak ke GAMPANG punya manusia tu!!!

Anonymous said...

Orang bijak selalunya bersetuju pendapat.PAS terlebih isle dari Islam.

Anonymous said...

Orang bijak selalunya bersetuju pendapat.PAS terlebih isle dari Islam.

Anak Ganu said...

Heheheh buat ler buku blue black ker buku setebal kamus ker, setebal yellow pages ker..kalau dah dasar penipu tak kemana?....

Cetak ler banyak mana pun, hatta nak eksport ker Iceland pun buat ler.....yang najib nak marah bukan pasal buku tu...Najib nak marah pasal membazir kertas...hehehehe.

Kertas mahal sekarang ni, buat banyak2 implimintasinya tak ada, nak buat apa????....

Yang terdahulu pakai kertas 2-3 keping tak tertunai ni nak sebuku?...aku boleh buat...tunai aku tak janji?..setakat syiokkk sendiri jer...hahahahaha

Serupa org kata ler...bila berkata sesen pun tak keluar, cakap ler apa sahaja, fikirlah apa sahaja, hatta gunung pun boleh di alih kalau nak, pakai air liur ngan air kosong...bila dapat..nak buang sampah didepan mata dalam tong pun rasa tak mampu...hahahahaha

Tu kat Kelantan tu pakai buku apa? buku 555 ker, yang Kelantan maju serupa Singapork..? Banggunan pencakar langit sampai 99 tingkat, Masjid PAS penuh ngan marmar, parking kereta auto seperti di Jerman, Pasaraya kalah Heathrow London, Jalan2 kampung mengalahkan jalan2 di Belanda, Rakyat2 semua seperti rakyat Brunei bak kata duit kelau setakat 10 hinggit tu bakar buat cucuh rokok...hebat..hebat....

Rumah2 didirikan untuk golongan rakyat sederhana..?...bukan miskin ha...utk golongan sederhana...pasal miskin tak wujud di kelantan...

Ruang berniaga seluas swimming pool bertaraf antarabangsa...perghhh hebat..hebat..

Mana ada orang Kelantan keluar dari negeri sendiri?...berpusu-pusu rakyat negeri lain bekerja di Kelantan?..peluang kerja terlalu banyak....hebat..hebat...berpuluh tahun Nik Aziz memerintah...kagum betul aku...dengki aku Negeri aku tak cam tu....

Tapi..ada jugak 4 ekor rakyat Kelantan ni kerja ngan aku...bila tanya pasal apa tak kerja kat negeri sendiri? dia org kata dah puas..pasal gaji kerajaan kelantan bagi tinggi sangat??? dia mintak 1500 sebulan, PAS kelantan nak bagi 15 ribu sebulan...tu yang lari tuh....hahahahahahaha

Bila Kak Su Bersuara... Heh!