Friday, April 22, 2011

Panasss..!!! "Haji" Azwan Ali dah jadi "Babi" Azwan..???!!!





Astagfirullah Al-Azim...apa dah jadi pada "Haji" Azwan Ali ni? Cuba korang tengok apa yang dikatakan Azwan di "twitter"nya. Inikah cara seorang "Haji" berbicara? Inikah adab seorang yang sudah menunaikan rukun Islam yang kelima ini?

"Melayu anjing"? "Melayu sampah"? Apa ke benda yang cuba disampaikan oleh "Haji" Azwan? Bila ditegur, dia kata pula "suka hati mak bapak" dia lah nak cakap pasal apa sekali pun! Inikah cara seorang "manusia" yang sudah bergelar "haji"?

Saya masih ingat kenyataan yang dikeluarkan oleh Azwan ketika baru pulang dari menunaikan haj sebelum ini. Dia berkata, dia sudah insaf, kembali menjadi lelaki, akan menjaga "mulut"nya dari memperkatakan perkataan-perkataan buruk dan menghina, dan menjaga perilakunya setelah bergelar "haji".

Namun begitu, Azwan telah membuktikan bahawa "dia sememangnya jenis Melayu yang mudah lupa". Lantaran tabiatnya yang sememangnya buruk, mulutnya yang tidak terkawal, dan sifat semulajadinya yang teruk, Azwan terpesong dari mengotakan apa yang dikatakan sebelum ini.

Itulah Azwan Ali. Adik kepada Azmin dan Ummi Hafilda. Mereka semua anak-anak kepada Hj. Ali. Kasihan Arwah Hj Ali. Azmin sudah hanyut dibawah ketiak Anwar, manakala Azwan terus dengan caranya yang bertuhankan nafsu, beraja di hati. Mungkin hanya Ummi Hafilda dan adik beradiknya yang lain saja yang masih tahu batas-batas kehidupan mereka.

Saya menggesa agar Azwan di boikot oleh semua stesen TV dan sewaktu dengannya, sama ada yang tidak berbayar atau berbayar, Azmin dan productionnya harus di "gam" buat sementara waktu selagi dia tidak berubah dan membuktikan bahawa dia sudah berubah. Dia kena ingat, meskipun dia boleh cakap ikut suka mak bapak dia, negara dan penyiaran di negara ini bukan dia dan mak bapak dia yang punya!

Sumber dari:sini

9 comments:

Yuseri Yusoff said...

Cari makan dengan RTM, tapi hari2 kutuk kerajaan. Ini spesis apa punya manusia ntah..

Anonymous said...

aku tengok rancangan tv rtm1 entap apa jadah tajuknya bersana artis (ya ke artis) peremouan dan separuh umur dengan pakaian yang langsung tak sepadan dan memalukan, ter pekik terlolong, tak ada pakedahnya, kau 2 oaran tak rasa maluke?
cuma aku nasehat kat kau orang ber2,
selepas solat (InsyaAllah aku percaya kauorang berrsolat) pakai pakaian yang kay pakai kat tv tu, dan pandang dalam-dalam imej yang terpampanh di cermin tu, siapa kah itu.

Anonymous said...

Mmg sial dai ni..Haji konon...thuuiii...ko tu AA mcm anjing..perangai dan kelakuan serta perkataan AA tu dh mmg spesis anjing!!!

Anonymous said...

ni salah seorg dilebel 'angerah allah' xguna dia ni kita nasihat , biarkan membuang masa,,,semua dia tau,,,mencucuk'' ni allahualam ,tau ke xtau ,,,,,

Anonymous said...

Aku pun sama juga.hatiaku bertanya2 mengapa RTM1 mengambil pengacara macam dia dalam rancangan dahulu dan sekarang.Sekali pun aku tak menonton rancangan itu sebab aku tak suka pengacara tu. Harap RTM ambil maklum..rentikan aje lah rancangan tu nanti budak-budak terikut-ikut perangai manusia saperti itu.

Anonymous said...

aku nak cakap sikit ust tempat aku aku pergi kursus haji dulu ada mengatakan nak tahu seseorang tu d
terima hj atau dapat hj yg mabrur apaabila dia kembali ketanahair nye perangai dan percakapan nye akan beerubah walaupun tak seratus peratus tapi perubahan tu pasti ketara. hj azwan ali ni kenaa pegi buat haji lagi laah tak pun selalu pegi buat umrah

Anonymous said...

bukan ke dia hanya pergi umrah (ziarah) saja

Anonymous said...

kalo dh x bleh nk tgk org lebih n wt cmne...standard la...die pg haji pun silap2 x ikhlas....kesedaran nk insaf tu dtg kejap je or utk publisiti....ptt la melayu bnyk x naik...bkn nk kutuk tp hakikat...tgk org berjaye skit dh start nk dengki....melayu2......mcm mane name malaysia nk dikenali...

Anonymous said...

azwan ali the best...like..:p

Bila Kak Su Bersuara... Heh!