KedahNews.com

GEGARRR..!!! PERSOALAN "MAT SABU SYIAH?"

Sunday, February 13, 2011

Anwar hina mahkamah Malaysia di US..!!!


“Satu kaki saya di parlimen dan satu kaki lagi di penjara. Saya harus balik ke Malaysia esok dan perlu muncul di mahkamah pada 14 Februari."

“Muncul di mahkamah hanya sebagai satu syarat, sebab semua keputusan telah dirancang. Sekali anda didakwa, anda pasti akan dipenjarakan."

“Saya boleh pilih untuk tinggal di sini (Washington) dan tidak kembali (ke Malaysia) tetapi pilihan telah dibuat”.
- Anwar - Forum “The Future of Democracy in the Islamic World”,Washington DC, New America Foundation (10 Februari 2011).

Di atas adalah beberapa petikan ucapan yang keluar dari mulut busuk Anwar baru-baru ini di US, yang di laporkan oleh AIDC. Dilaporkan bahawa forum itu turut dihadiri oleh Woltwowitz dan Mallot untuk memberi sokongan padanya.

Jelas sekali Anwar telah menghina mahkamah dan sistem perundangan Malaysia. Dan jelas sekali Anwar sememangnya suka memburuk-burukkan Malaysia apabila berkunjung ke luar negara.

Ramai lagi Orang Kena Tuduh (OKT) yang didakwa di mahkamah negara. Jika benar terbukti OKT itu bersalah, maka tentunya dia akan dihukum oleh pihak mahkamah. Dan jika OKT itu didapati tidak bersalah, maka tentunya dia akan terlepas dari hukuman. Amalan tersebut adalah jelas di mana-mana negara termasuklah Malaysia.

Tetapi, sebenarnya Anwar cuba menagih simpati dari US, sekutu rapatnya dahulu. Mengharapkan Obama memberikan sedikit simpati padanya, kononnya dia teraniaya. Kalaulah Bush masih lagi menjadi Presiden US, pastinya Anwar akan dibelanya. Obama? Jangan haraplah. Obama tidak bodoh macam Bush...

Cuba bayangkan jika Saiful Bukhari, saksi-saksi pendakwaan dan semua bukti-bukti kukuh yang mengaitkan Anwar meliwat itu dibawa ke hulu ke hilir di seluruh dunia. Diceritakan pada setiap negara-negara Islam, negara-negara maju, negara-negara membangun dan kelas ketiga, apa akan jadi pada Anwar?

Tindakan Anwar ini jelas mengandungi unsur subjudis memandangkan kes ini sedang dibicarakan di mahkamah. Anwar secara tak langsung membayangkan bahawa dia tidak bersalah dan dianiaya mahkamah Malaysia. Apa kata BAR Council?

Apa pun kita tunggu esok. Kalau Anwar tak datang ke mahkamah, kita belasah dia cukup-cukup. Kalau dia datang mahkamah pun, kita belasah dia cukup-cukup jugak! Datang atau tidak, belasah tetap belasah. Siap ko esok!!!

4 comments:

Anonymous said...

sebenar anwar ni cerdik mengambil kesempatan dikala pemimpin umno dibuat mimpi...tak ke bodoh nama dia pemimpin umno menteri kdn perdana menteri timbalan menteri...tapi anwar bebas kemana2 dan mencelaka mereka...mesti ada sebab takut nak ambil tindakan ...jgn2 masing2 tahu taik masing2 kot..boring la bro dok citer anwar kutuk malaysia luar negara ni.tipa kali benda ni kluar ia menunjukan kebodohan org melayu sendiri

Ular Menyusur Akar said...

Bagus Duke, kita kunci mulut dia.

agbr47: Betul betul penghianat.

Anonymous said...

Memang betul apa.. korek..korek..korek dah lupa ka? siapa atur hakim negara?

opppss melayu mudah lupaaaa

Anonymous said...

"....tiap kali benda ni kluar ia menunjukan kebodohan org melayu sendiri...." konon kata anon 7.05..

jawap aku : sapa suruh bodohkan diri mereka wahai hakim.. peguam negara... polis....SPRM dan apa kejadah lagi!!