Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, December 15, 2010

Pendedahan Panas Membara..!!! Musti baca...!!!


Panas membara! Itulah yang boleh Duke gambarkan kelahiran blog Kak Ummi Hafilda Ali, adik bongsu kepada adik beradik Azmin Ali. Kak Ummi, walaupun hentam kromo saja dalam penulisannya yang berbaur penuh emosi dan semangat juang, beliau ada mendedahkan beberapa perkara panas yang melambangkan keperibadian Azmin sebagai seorang abang dan anak. Ikutilah edisi bongkar dari Ummi Hafilda Ali...


Azmin derhaka pada ibunya...
"...bahkan ketika azmin nak ke mekah tahun lepas apa pesanan ibu saya kepada dia AZMIN BERTAUBATLAH yg menyebabkan azmin naik angin dia kata kenapa perlu dia bertaubat dia tak berdosa punya angkuhnya pada ibu sendiri pun dia nak kencingkan".

Memang tak guna punya anak! Sanggup dia melukakan dan mengguris hati ibunya sendiri??? Ibu tu ikhlas beri nasihat, tapi dia pulak hangin tak tentu pasal. "Tak berdosa" alasannya? Kepala hotak dia tak berdosa! Maksumkah Azmin? Dah setaraf Nabi dah ke???

Adik beradik Azmin semua mintak Azmin bertaubat!
"Kakak saya yg kedua pun baru balik mekah nama intan dia kata dia menangis dan berdoa di depan kaabah supaya azmin diberi hidayah insaf di atas segala dosa dosanya.Kak Long saya pun baru 3 hari lepas sebelum berlepas ke India ada kata dia tak keberatan kalau ada wartawan nak tanya pendapat dia, cuma satu pinta dia sebagai kak long azmin bertaubatlah,pasal politik dia tak pandai nak bercakap kerana dia suri rumah.Abang ipar saya jamal saya anggap abang kandung dunia ahirat sering memberi kata kata semangat dan dorongan yg buat saya terus ingin kedepan menegakkan kebenaran.Dia pun turut berdoa depan kaabah baru baru ni bahkan ketika wukuf dia ada sms dengan saya dia kata dia baru je berdoa pasal azmin dan shamsidar, berlinangan air mata saya bila baca sms tu , abang ipar lebih mulia dari abang kandung sendiri. Itulah ujian tuhan".

Duke ingat Ibu Azmin & Ummi Hafilda je yang rayu supaya Azmin bertaubat! Rupanya adik beradik dia semua mintak & rayu Azmin dan Shamsidar supaya bertaubat! Kenapa adik beradik Azmin mintak sangat-sangat supaya Azmin diberikan hidayah dan bertaubat? Nampaknya mungkin Azmin dan Shamsidar ada melakukan dosa yang besar dan nyata sehingga adik beradik mereka begitu sepakat meminta mereka bertaubat segera....


Azmin berak dalam seluar kat sekolah!
"...tu kakak kakak dia yg basuh berak kencing dia masa kecik sampai darjah satu pun masih berak dalam seluar tanyalah kak long dia selalu cikgu panggil suruh cuci bontot azmin dah terberak dalam seluar dan kenapa selama berbelas tahun dia tak bertegur sapa dgn kakak-kakak dia jadi YB hangguk adik beradik sendiri pun dibuang nak pimpin masyarakat dan negara pi lah mabuk bini sendiri pun di gadai apatah lagi bangsa melayu nanti dilelong kat mana nanti nauzubilah.."

Ini yang paling kelakar! Ternyata Azmin ni memang pengotor dari kecik. Masa kecik lagi dia dah bergelumang dengan taik! Bila dan besar, dah berbini dan beranak pinak, Azmin masih lagi bergelumang dengan "taik" Anwar! Pengotor sampai ke tua la nampaknya....

Hangpa semua bacalah sendiri kat sini...panas membara!!!

Duke pilih Mukhriz untuk UMNO Kedah!


Duke rasa terpanggil untuk memberikan sedikit komen tentang desas desus rombakan Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Ramai rakan-rakan yang menghubungi Duke meminta agar Duke menzahirkan pendapat tentang rombakan yang dikatakan bakal mengubah lanskap dan hala tuju Badan Perhubungan UMNO Kedah. Namun Duke sedar, siapalah Duke untuk berlebih-lebih dalam hal ini. Semuanya bergantung kepada Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden UMNO Malaysia dan penilaian beliau yang akan dizahirkan pada rombakan UMNO Kedah tidak lama lagi.

Duke pernah menyenaraikan 15 orang Ketua Bahagian UMNO di Kedah dan mengadakan undian di blog kampungan ini, bagi mencari seorang Ketua yang layak untuk menjadi MB Kedah sekiranya UMNO/BN berjaya merampas kembali Kedah dari terus dijajah pakatan PKR, DAP dan PAS. Namun, seperti yang Duke jangkakan, undian tersebut mendapat bantahan ramai berikutan nama Mukhriz dan beberapa tokoh UMNO Kedah tidak tersenarai. Sebenarnya, Duke sengaja berbuat demikian untuk menyampaikan sebuah "mesej" secara sinikal. Pada yang faham, tentunya mengerti apa yang terkandung di sebalik "pole" tersebut.

Nah! Sekarang masanya untuk merayu kepada Dato' Seri Najib. Siapakah yang dirasakan paling layak untuk mengepalai Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah?

Mengikut tinjauan Duke, ramai rakan-rakan blogger yang mahu Dato' Hj. Mukhriz Mahathir diberikan peluang untuk mengetuai UMNO Kedah sekaligus menggantikan Dato' Seri Shafie' Afhdal yang bagaikan "tak menang tangan nak handle" UMNO Kedah ini. Itu satu pandangan yang mendapat sambutan ramai akar umbi.

Namun, ada juga pendapat yang memberikan sokongan kepada Mahadzir Khalid yang juga bekas Menteri Besar Kedah. Menurut pendapat ini, adalah tidak adil untuk menyalahkan Tok Det Khalid di atas kekalahan Kedah memandangkan bahawa punca sebenar gelombang Tsunami pada PRU12 dulu berpunca dari kepimpinan Pak Lah dan menantunya di peringkat pusat.

Ada juga pendapat yang mahu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Dato' Seri Jamil Khir mengambil alih mengetuai UMNO Kedah. Pendapat ini diberikan berdasarkan Jamil Khir merupakan "pemimpin pilihan Presiden" yang secara "automatik" diangkat naik secara mendadak.

Ada juga segelintir pendapat kecil yang mahu memberikan mandat besar ini kepada Dato' Paduka Ahmad Bashah yang kini berjawatan "Boss No.2" UMNO Kedah. Pendapat ini pula diberikan berdasarkan Tok Bashah adalah "orang lama", "berpengalaman" dan "beri muka". Namun, alasan yang diberikan terlalu rapuh untuk diterima pakai.

Sesunggguhnya rombakan kepimpinan UMNO Kedah ini bukan satu tugasan mudah untuk Dato' Seri Najib. Sebelum ini, Duke diberitahu bahawa Dato' Seri Najib sering menerima "report yang sedap di dengar", sebagaimana "report" yang pernah Pak Lah terima dahulu. "Report" tentang UMNO Kedah itu begitu "sedap" dibaca, bagaikan UMNO Kedah boleh memang pilihanraya "anytime"!

Mujurlah ada sumber yang memberitahu Duke bahawa Dato' Seri Najib tidaklah menerima bulat-bulat "report sedap di dengar" itu. Beliau ada "back up report" katanya...

Pada pendapat Duke yang tak berapa bijak ini pula, tokoh pilihan Duke untuk mengepalai Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah adalah tidak lain tidak bukan, DATO' HJ. MUKHRIZ MAHATHIR. Duke tidak bermaksud untuk meniru atau "ikut kata kawan-kawan" yang ramai meminta Dato' Mukhriz pulang berjasa di kampung halamannya. Duke ada alasan yang tersendiri...

Duke masih ingat. Duke, AloQSeTaQ dan Bapak3 pernah berkesempatan bertemu Dato' Mukhriz di Pondok Mahaziran suatu ketika dahulu. Ketika itu Dato' Mukhriz baru saja dilantik sebagai Timbalan Menteri MITI. Kami berempat bertentang mata. Kami merayu dan memohon pertimbangan dari Dato' Mukhriz untuk menyatakan kesediaannya untuk mengepalai UMNO Kedah. Namun agak hampa apabila Dato' Mukhriz "menolak" rayuan bersungguh kami bertiga. Namun kami tidak terkilan kerana Dato' Mukhriz memberikan alasan yang cukup waras, rasional dan bernas untuk diterima oleh akal kami.

Namun baru-baru ini, kenyataan Dato' Mukhriz menyatakan kesediaannya untuk mengepalai UMNO Kedah sekiranya dipilih oleh Presiden UMNO adalah cukup mengembirakan hati Duke dan rakan-rakan. Semangat kami bagaikan kembali membara untuk berjuang bermati-matian untuk memastikan UMNO Kedah gagah kembali! Semangat kami bagai dibakar untuk terus berjuang berketuakan seorang pemimpin yang sangat layak untuk dijadikan "ikon" UMNO Kedah. Seorang tokoh muda UMNO yang dihormati kawan dan lawan! Beliaulah sandaran transformasi UMNO Kedah demi merealisasikan harapan, dan nafas baru rakyat Kedah yang semakin lemas dibawah kebobrokan Kerajaan PAS Kedah!

Mukhrizlah pilhan Duke untuk dinobatkan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah! Biarpun begitu, janganlah rakyat dan semua ahli UMNO meletakkan harapan yang tinggi menggunung terhadap anak muda yang bernama Mukhriz Mahathir ini. Bro Mukhriz bakal berhadapan tugas yang sangat getir untuk dilalui. Usahlah mengharapkan Mukhriz mampu menawan Kedah dalam sekelip mata. Banyak lagi "kerosakan" dan "kelemehan" UMNO Kedah yang perlu diperbaiki oleh anak mantan Perdana Menteri ini. Beliau perlu diberi peluang dan perlu diberi kerjasama sepenuhnya oleh semua pihak.

Jika Bro Mukhriz dipilih, maka perlu diingat bahawa rintangan paling getir yang perlu dilalui oleh beliau ialah "warlord-warlord" UMNO Kedah terlebih dahulu. Jangan diambil ringan pengaruh "warlord-warlord" UMNO Kedah ini. Mereka sudah lama bertapak dan meluaskan pengaruh politik mereka. Mereka begitu "jaguh" di mata ahli UMNO Bahagian masing-masing. Mereka mungkin "jaguh" di mata ahli UMNO Bahagian mereka, namun itu tidak bermaksud mereka juga "jaguh" di mata rakyat di DUN atau Parlimen masing-masing!

Apakah "warlord-warlord" ini akan begitu ikhlas dari lubuk hati untuk berketuakan seorang anak muda "berkepala botak ditengah" yang datang dari Kuala Lumpur (Mukhriz tidak membesar dan menetap di Kedah) untuk menjadi Ketua mereka? Mereka punya "ego" dan "seniority" yang menjadi penghalang "keikhlasan" hati untuk menerima Bro Mukhriz sebagai Ketua Badan Perhubungan UMNO Kedah. Perkara ini sedar atau tidak, Bro Mukhriz perlu hadapi dengan bijak...

Apa yang Duke tahu, kini Mukhriz sedang di"himpit" oleh golongan "opportunist" yang ke hulu ke hilir bersama beliau. Pantang Bro Mukhriz pulang ke Kedah, pastinya mereka-mereka ini akan mencari jalan bertemu dengannya. Nak Mukhriz "tolak", tak manis pula..risau dikatakan sombong. Bila dilayan, menjadi-jadi pula! Hati-hati Bro Mukhriz. Semoga Bro Mukhriz dapat mengenal pasti "siapa kawan dalam perjuangan" dan "siapa lawan dalam kawan". "Lawan dalam kawan" lebih memeritkan untuk dihadapi!

Apapun, Duke mengharapkan yang terbaik untuk Dato' Mukhriz. Sama ada Mukhriz terpilih sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah atau tidak, Duke tetap memilih Bro Mukhriz sebagai tokoh UMNO terbaik untuk mengemudi kapal UMNO Kedah yang kini ternyata "mandom"n "hambar" dan "serba tak kena". Duke mengharapkan transformasi yang dilaungkan oleh Dato' Seri Najib akan berjaya direalisasikan oleh Bro Mukhriz di Kedah. Itu harapan peribadi Duke...

Pada Dato' Seri Jamil Khir, Tok Det Khalid, Tok Bashah dan semua tokoh UMNO Kedah pula, bukanlah Duke menafikan kepimpinan kalian. Namun, berikanlah kerjasama sepenuhnya kepada Dato' Mukhriz Mahathir ini kerana beliau lebih "relevan" dan "reliable" dari kaca mata akar umbi UMNO dan yang paling penting, dari kaca mata rakyat Kedah sendiri! Pergilah tanya orang ramai di market borong, pasar malam, shopping complex, sawah bendang dan "nat-nat" kampung, "survey" dan "rating" pastinya memihak kepada nama "Dato' Mukhriz Tun Mahathir"! Jangan kecil hati. Terimalah hakikat. Dato'-Dato' sayangkan UMNO, kan? Mahu UMNO Kedah kembali gagah, bukan? Jadi berilah kerjasama terbaik. Alahhh..itu pun kalau Dato' Mukhriz terpilih...kan?

Jika benarlah perkhabaran desas desus yang kuat berdengung ditelinga Duke, maka Duke ucapkan "alhamdulillah", syukur ke hadrat Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pemberi Rahmat. "Sirih bakal pulang ke gagang" akan menjadi kenyataan? Sama-samalah kita berusaha gigih untuk memastikan perkara ini berlaku. Kemudian sama-samalah kita ketepikan segala sengketa lama dan perbezaan pendapat yang tidak menguntungkan UMNO Kedah. Selepas itu sama-samalah kita mengembeling tenaga, masa, wang ringgit dan apa yang kita ada untuk merampas kembali Kedah Jelapang Padi ini dari terus diliwat pakatan "penipu" rakyat. Dan kemudian kita perlu sentiasa berdoa dan bertawakkal pada Allah S.W.T agar memberikan kemenangan kepada Islam, Bangsa Melayu dan Tanah Melayu yang ikhlas dibawa untuk rakyat Kedah. Dari UMNO/BN kepada rakyatlah kami berkhidmat hingga ke akhirnya....

Wallahua'alam.

Tuesday, December 14, 2010

Bongkar..!!! "Pakatan Rakyat" sebenarnya tidak wujud!


“Kenapa perlu dibawa isu yang kita tidak ada kesefahaman bersama?” – Anwar Ibrahim.

Ayat di atas ini adalah bukti kukuh menunjukkan bahawa PKR, DAP dan PAS tidak sepakat sebenarnya, sekaligus membuktikan bahawa “Pakatan Rakyat” yang kononnya dibentuk oleh PKR, DAP dan PAS tidak wujud sama sekali. Anwar ditanya pihak wartawan mengenai isu-isu yang akan dibawa ke Konvensyen Pakatan Rakyat pada Ahad akan datang ini. Anwar, Kit Siang dan Hj. Hadi sebulat suara menjawab bahawa Konvensyen “Pakar Kencing Rakyat” itu hanya akan “membincangkan isu-isu yang dipersetujui sahaja”.

Apakah isu-isu yang dipersetujui bersama oleh gabungan jahat PKR, DAP dan PAS ini? Masing-masing mempunyai dasar perjuangan yang sangat berbeza. PAS kononnya memperjuangkan Islam, manakala DAP pula menolak Islam secara total. PKR pula bercita-cita mahu Anwar menjadi Perdana Menteri, padahal kerusi parlimen DAP adalah yang paling majoriti di kalangan pembangkang. Mahukah “dinasti Lim” dan “dinasti Singh is King” DAP ini melepaskan peluang menjadi orang No.1 negara ini?

Hanya satu isu sahaja yang penulis jangka akan diperbincangkan oleh gabungan syaitan di antara PKR, DAP dan PAS di dalam konvensyen mereka Ahad ini, iaitu “menjatuhkan dan menewaskan Barisan Nasional”. Hanya itu saja persamaan yang ada pada PKR, DAP dan PAS. Dan seperti biasa, Barisan Nasional pasti dikutuk hebat tanpa fakta, difitnah dan dimaki hamun oleh perosak-perosak negara ini.

Pengkhianat negara No.1, Anwar Ibrahim pastinya tidak akan melepaskan peluang ini untuk memberi ucapan memburuk-burukkan Kerajaan Malaysia. Bukankah itu hobi utama Anwar yang terkini. Kit Siang juga dijangka akan meneruskan ucapan ter”gagap-gagap” dengan bahasa Melayu “pelat Cina bukit baru 2 bulan masuk Malaysia” mengutuk kerajaan yang bermurah hati memberikan kewarganegaraan percuma kepadanya. Begitu juga dengan Karpal yang dijangka akan berucap di dalam bahasa Inggeris kerana Karpal tidak fasih berbahasa Melayu meskipun dilahirkan ketika Malaysia ini masih menggunakan nama Persekutuan Tanah Melayu lagi!

Itulah yang dijangka akan berlaku pada Konvensyen Pembangkang Malaysia. Ternyata barisan pembangkang Malaysia tidak memiliki “standard” pembangkang yang sihat dan berkualiti. Pakatan PKR, DAP dan PAS yang mendakwa mereka “sangat sepakat” sebelum ini ternyata bermain “wayang” pada rakyat Malaysia. Mereka tidak sepakat pun sebenarnya! Itu kenyataan sebenar kedudukan PKR, DAP dan PAS.

Sebab itulah gabungan PKR, DAP dan PAS ini tidak pernah mendaftarkan gabungan jahat mereka ini sebagaimana Barisan Nasional. Mereka hanya mencipta logo gabungan PKR, DAP dan PAS ini semata-mata untuk mengabui pandangan rakyat yang kononnya mereka sepakat dan bersatu. Padahal pakatan itu tidak wujud pun sebenarnya! Tiada “Pakatan Rakyat” kerana pakatan itu sendiri hanyalah “mimpi” dan tidak realistik. Untuk apa kita semua percaya pada perkara yang tidak realistik?

Ternyata PKR, DAP dan PAS hanya ber”main wayang” selama ini. Sesuai sekali dengan sifat semula jadi mereka iaitu “sifat suka menipu rakyat”. Ramai yang sudah tertipu sebelum ini, dan ramai juga yang telah tersedar dan cepat-cepat keluar dari pakatan palsu PKR, DAP dan PAS ini. Sampai bilakah rakyat Malaysia akan terus tertipu dengan pakatan palsu ini? Sama-samalah kita nantikan saat kematian gabungan “wayang-wayang” politik pembangkang ini…



Ehsan dari myKMU.net

Anwar's and Wikileaksphobia...



Anwar at MCKK...
"Where it begins...they did it to me...
Well..I did it back in return..."






Anwar as UM's student...
"I did it...
But nobody knows it..rite?"






Anwar as Deputy Prime Minister...
"I still can't help it..such an addicting passionate...
I did it..but I was not charged..fuhhh..!!! What a relief..."







Anwar's Sodom Trial returns 2008...
"Ouchhh...I did "kantoi" again...
But I still can delay with it..."







Anwar on Wikileaks 2010...
"Waaaaa..!!!...Who the hell is this Assange???
Is he
UMNO's Oversea Club member???"

Bila Kak Su Bersuara... Heh!