Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, September 3, 2010

Adakah PAS sudah "kafir"..???



Selama bertahun-tahun PAS melaung-laungkan tentang hudud dan perlaksanaannya di negara kita ini. Selama itu jugalah PAS mengajar ahli-ahlinya untuk menuduh UMNO sebagai kafir. Selama itu juga PAS membohongi rakyat dengan retorik politiknya itu. Dan selama itulah juga PAS terus menghukum Kerajaan Malaysia dan UMNO sebagai melaksanakan undang-undang kafir dan menolak undang-undang Allah. Sedangkan hudud ada termaktub di dalam perundangan Syari'ah, walaupun tidak menyeluruh kerana tidak cukup ilmu dan ijtihad terkini, sekurang-kurangnya usaha dan implimentasi seperti itu tetap dilaksanakan.

Namun, PAS kini semakin mengecewakan ramai pengikut-pengikutnya. Baru-baru ini PAS telah mengubah pendirian yang dilaungkan selama ini. PAS telah berubah sama sekali apabila menetapkan bahawa "Hudud tidak semestinya dilaksanakan jika PAS atau Pakatan Rakyat memerintah Malaysia". Mengejutkan, tapi itulah kenyataannya. PAS nampaknya sudah hilang arah tuju dan prinsip pegangannya selama ini.

Bukan mudah untuk meruntuhkan tembok kedegilan PAS selama ini. Namun, demi mengikut kemahuan, menjaga hati dan menurut kehendak DAP dan PKR, PAS bagaikan lembu dicucuk hidungnya sanggup melacurkan Islam dan pegangan yang dipegang sejak bertahun dahulu. Menyedihkan bagi seluruh umat Islam, namun kenyataan pahit ini terpaksa diterima. Tentunya pengikut-pengikut PAS yang selama ini berjuang untuk melihat hudud terlaksana di Malaysia sangat kecewa dengan pendirian terbaru PAS ini.

Nik Amar Nik Abdullah, pastinya dengan kebenaran dari Tok Guru selaku Mursyidul Am PAS telah mengisytiharkan bahawa tidak semestinya hudud dilaksanakan sekirannya PAS memerintah Malaysia. Saya hanya menyerahkan segala dosa pertuduhan PAS mengkafirkan UMNO dan kerajaan selama ini kepada Allah S.W.T.

Sesungguhnya perjuangan PAS sudah bukan untuk Islam lagi. Perjuangan PAS sudah terpesong jauh. Perjuangan PAS hanyalah mahu menewaskan BN dan melangkah riak menuju Putrajaya. Justeru itu, saya mendesak PAS agar menggugurkan perkataan Islam yang ada pada nama parti itu dengan serta merta. Tiada guna lagi membohongi umat Islam dengan mempermaikan nama agama suci kita itu!

Thursday, September 2, 2010

Kan aku dah kata petang tadi....!!! Kan dah kena...




Baru saja aku buat posting dibawah, memberi warning kepada semua kaum bukan bumiputera, terutamanya bangsa Cina agar tidak terus membuat provokasi terhadap bangsa Melayu. Baru sangat-sangat.

Tiba-tiba sudah tersiar berita dari blog
The Unspinners mengenai serangan fizikal yang tidak bertanggungjawab oleh 10 orang budak Melayu terhadap 2 lelaki berbangsa Cina di simpang Jalan Pinang, menuju ke KLCC. Sememangnya aku mengutuk tindakan budak-budak Melayu tu. Tak pasal-pasal saja budak Cina tu kena "hentak". Tapi, perkara dah berlaku dan kita tak boleh nak "gostan" ke belakang lagi dah. Apa-apapun budak Cina dua orang tu dah buat report polis. Harap-harap, pihak polis akan melaksanakan tanggungjawab mereka mengikut lunas undang-undang.

Tu laaa..aku dah kata dah tadi. Tak silap jangkaan aku kali ni. Budak Cina tu ada kata yang dia terdengar budak Melayu tu kata "Baliklah ke negara asal". Bunyi "racist" semacam ja. Pada aku, ini mungkin akibat tindak balas yang bodoh kepada provokasi bodoh tahap melampau yang dilakukan oleh bangsa Cina baru-baru ini.

Tidak dapat dinafikan, jika isu ini berlarutan, keadaan pasti akan bertambah buruk. Jika bangsa Cina terus melakukan provokasi terhadap kaum Melayu selepas ini, mungkin keadaan akan bertambah parah dimana akan timbul krisis perkauman di Malaysia. Budak Cina provoke budak Melayu. Budak Melayu belasah budak Cina. Budak Cina belasah balik budak Melayu. Hari-hari lagu tu..tak ke haru-hara Malaysia ni. Salah siapa? Siapa yang mula dulu? Haaa...tu la...haaa..provoke la lagi!

Aku dah kata..."Jangan jolok sarang tebuan! Hangpa jolok jugak...kan dah jadi benda yang kita semua tak suka!".

Aku harap tak kira pemimpin politik Cina dari MCA, DAP, Gerakan dan lain-lain memainkan peranan pro-aktif untuk menasihati semua kaum kerabat bangsa mereka untuk menghentikan sebarang provokasi terhadap bangsa pribumi, terutamanya Cina. Dan aku menyeru supaya orang Melayu bertenang dan siasat siapa saja yang membuat provokasi terhadap kita. Seterusnya kita buat laporan polis dan minta tindakan sewajarnya diambil. Tapi kalau dah melampau sangat dan Menteri "CKMM" tu dok hanya bagi amaran saja tanpa tindakan...errmmm...nasib la haa..jadi apa-apa nanti aku tak tanggungjawab. Korang pandai provoke, korang kena berani la terima akibatnya. Dah gatal sangat..garu sendiri laaa..

p/s: Alangkah baiknya kalau yang kena tibai tu Namewee, Katy Lim Li Lian atau Darren Chee tu...heheheh...tapi bukan aku suruh aaa..nasib la..sapa suruh provoke bangsa Melayu?!

Anak Cina ni memang sengaja cari pasal.!!! Ini sudah lebihhh...Chisss..!!!!





Apakah ertinya semua ini? Adakah tiada sesiapa yang dari kalangan pemimpin kita yang mampu mengambil tindakan terhadap penghinaan ini??? Mana Hisyamuddin? Sila ambil tindakan sebelum ada pihak yang terlebih dahulu mengambil tindakan sendiri..!!!

Mana puak-puak pemimpin Pakatan Rakyat yang kononnya sayangkan Malaysia dan keharmonian kaum di negara ini? Mana dia Anwar, isteri dan anaknya? Mana Kit Siang anak beranak? Mana Karpal anak beranak? Mengapa diam apabila Malaysia dihina di Indonesia dan di dalam negara sendiri? Mengapa kamu semua tidak vokal untuk mengutuk Namewee dan mendesak Kerajaan mengambil tindakan terhadapnya? Mengapa tidak desak kerajaan menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi isu seperti ini??? Nampak sangat pemimpin Pakatan Rakyat menyokong Namewee, menyokong penghinaan terhadap Islam dan bangsa Melayu!

Mana dia Kit Siang? Mana Guan Eng? Mana Ronnie Liu? Mana Teresa Kok? Mana Eli Wong? Mana Soi Lek? Mana Tiong Lai? Mana Tsu Koon? Mana???? Namewee, Katy Lim Li Lian dan Darren Wee adalah dari bangsa kamu semua! Bagaimana kamu mengajar anak bangsa Cina kamu itu? Apakah kamu mengajar mereka agar berkurang ajar, biadap dan melampaui batas seperti ini??? Kamu fikir bangsa Melayu akan berdiam diri? Pernah dengar peristiwa 13 Mei 1969? Kamu mahu ianya berulang??? Nak sangat ke??? Chisssss..!!!!!

Wednesday, September 1, 2010

Ayuh Cina..teruskan serang Islam dan Melayu!






Nampaknya krisis dan isu perkauman di Malaysia semakin hangat diperdebatkan. Sana-sini membicarakan tentang Namewee yang menerbitkan video "youtube"nya yang terang-terangan menghina bangsa Melayu dan Tanah Melayu. Tidak cukup dengan itu, Islam juga turut dipermain dan dipersendakan oleh tokoh politik Pakatan Rakyat, seperti insiden "Tazkirah MP Serdang di dalam Masjid". Sementelah itu, Ketua Pemuda UMNO Malaysia pula mengugut mahu keluar parti jika sokongan keahlian di PERKASA meningkat berbanding UMNO. Banyak lagi isu-isu panas berbau perkauman yang berlegar di negara kita sejak kebelakangan ini.

Insiden-insiden itu sedikit sebanyak menarik minat beberapa tokoh politik lain yang cuba memberikan reaksi terhadap isu sensitif ini. Azizan Razak misalnya meminta agar Namewee ditangkap saja sekiranya benar dia menyalahi undang-undang negara. Malah MB Kedah itu meminta diwujudkan undang-undang untuk mensabitkan kesalahan yang seumpama dilakukan oleh Namewee itu. Namun, Dato' Seri Hisyamuddin "CKMM" masih lagi "berlembut". "Toleransi" kononnya, sedangkan akta ISA memang ada di Malaysia.

Anwar juga cuba mengambil kesempatan. "Sesumpah" ini cuba mem"beli jiwa" orang Melayu apabila mencanangkan bahawa dia akan mempertahankan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan. "Belit"nya ini begitu kontra sekali dengan apa yang dibuatnya selama ini. Selama ini, "si kitul" ini beriya-iya memperjuangkan kesamarataan hak tanpa mengira bangsa di Malaysia, senada dengan kemahuan DAP@PAP ini. Lihatlah bagaimana si "peliwat" ini bermain kata. Kata dibibirnya lain, dibuatnya lain! Mudah saja Zulkifli Noordin menafikan kebenaran Anwar dengan mencabar Anwar untuk menubuhkan sebuah negara berperlembagaan Islam. Cubalah jika Anwar berani, kerana pastinya DAP akan sekali lagi menyuruhnya bertaubat!

Pada saya, isu ini masih lagi isu sensitif walaupun bangsa bukan bumiputera khususnya Cina dan bukan Islam (juga berbangsa Cina) sudah kurang sensitif tentang perkara ini. Islam dan bangsa Melayu di"serang" secara konsisten baru-baru ini. Trend ini semakin berani dilakukan oleh golongan chauvinis ultra kiasu yang melampau. Jangan kata mereka tidak tahu sensitiviti tentang hal ini, mereka tahu. Namun, mereka saja menimbulkan dan "menyerang", sengaja dan mungkin cuba "test market". Maklumlah, apa sangat Menteri KDN a.k.a "CKMM" mampu lakukan. Paling kuat pun Dato' Seri "CKMM" mampu beri amaran, beri amaran separa keras dan amaran paling keras. Dan palin teruk sekali pun, hanya dipanggil memberi keterangan di balai polis! Mungkin sebab itu mereka bersikap seperti "kaduk naik junjung". Melampau dan terus melampau mencabar Islam dan Melayu.

Mereka juga mungkin berani terus berkurang ajar kerana galakan dan dorongan oleh pengkhianat Islam dan bangsa seperti Anwar, "Menantu" dan beberapa tokoh lain dari Pakatan Rakyat. Bila Melayu Muslim sendiri menggalakkan mereka, ditambah pula dengan sokongan kuat dari pihak "bar council" yang kurang peduli soal "moral", maka bertambah galaklah mereka menyerang. Apatah lagi Melayu sudah berjaya dibahagi 3 dan di"pecah perintah"kan mereka. Ekonomi sudah mereka kuasai. Undi mereka pula semakin ditagih oleh BN dan PR, maka bertambah naik tocanglah mereka. Semakin tamak dan semakin meminta-mintalah sekarang sifatnya. Tidak percaya? Tanya Soi Lek, Tsu Koon, Kit Siang, Guan Eng, Karpal, MP Serdang, Teresa Kok, Eli Wong dan Khalid Samad. Mereka juara serang Islam dan Melayu!

Apa nak jadi dengan bangsa Melayu Muslim yang masih menjadi majoriti di Malaysia? Melayu masih di takuk lama. Tun Dr. M dalam wawancaranya dengan National Geographic mengaku masih lagi gagal mengubah sikap Melayu secara amnya. Melayu masih di"wayang" dan dipersenda oleh golongan "bermata sepet ini". Bangsa ini mengatakan bahawa mereka "tidak mahu disuruh untuk berterima kasih kepada Kerajaan Melayu Malaysia. Bangsa Cina ini mahu hidup dan diberikan hak setaraf dengan bumiputera dan macam-macam lagi tuntutan mereka. Sedarkah Melayu PAS dan PKR tentang perkara ini? Pada mereka, mungkin biarlah Islam dan Melayu tergadai di tanah tumpah darah mereka ini asalkan mereka menang dapat kuasa! Bodohnya sifat ini hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Saya hanya menyerahkan perkara ini kepada Allah S.W.T untuk memberikan ilham, kebijaksanaan dan kekuatan kepada Dato' Seri Najib dan DYMM YDP Agong untuk menangani perkara ini. Semoga kehebatan Allahyarham Tun Abdul Razak yang menyatukan bangsa-bangsa di Malaysia suatu ketika dahulu diwarisi oleh anakandanya yang bernama Mohd. Najib. Saya masih ingat bagaimana Tun Abdul Razak mengambil risiko untuk melawat negara komunis China bertemu Mao Tse Tung sebagai misi lawatan hubungan dua hala walaupun ramai rakyat Melayu yang meragui tindakannya itu, dan akhirnya susah payahnya itu membuah hasil apabila Melayu, Cina, India dan kaum-kaum lain berjaya disatukan walaupun baru sahaja mengalami peristiwa 13 Mei 1969. Pada PRU 1974, BN begitu selesa menang dan kembali mendapat kepercayaan rakyat negara ini. Apakah Dato' Seri Najib mampu mengulangi kehebatan ayahandanya? Sama-samalah kita berdoa.

Sebagai benteng terakhir kepada Islam dan Melayu di Malaysia, saya serahkan segalanya kepada kebijaksanaan DYMM YDP Agong untuk mengekang kemaraan serang-serangan dari pihak yang tidak tahu mengenang budi ini. "Perang" fesyen baru ini begitu digemari dizaman ini. Yahudi berjaya menang perang sebegini di barat dan tidak mustahil juga "yahudi bermata sepet" ini juga mampu melakukan perkara yang sama di bumi bertuah ini. Sebagai Ketua Agama Islam dan Ketua Angkatan Tentera Malaysia, saya yakin dengan kreadibiliti DYMM YDP Agong Sultan Mizan Zainal Abidin. Daulat Tuanku!

Tuesday, August 31, 2010

Eksklusif : PAS Kedah sudah Political Over Dose!



Baru-baru ini, saya ada pulang ke kampung di Kedah untuk berbuka puasa bersama ibu tersayang. Setelah menunaikan solat tarawikh bersama ibu di sebuah masjid, saya keluar semula setelah menghantar ibu saya pula ke rumah. "Kawan" ingin bertemu...

Alhamdulillah. Pertemuan tidak dirancang itu telah memberikan kepada saya gambaran kemelut dalaman PAS Kedah. Maklumlah, rakan saya ini berjawatan di dalam PAS di kawasannya. Sahabat saya ini mendakwa bahawa "Pemimpin PAS sudah Political Over Dose"!. Dia tidak teragak-agak untuk menceritakan kepada saya tentang pergolakan dalaman PAS ini memandangkan saya berasal dari sebuah keluarga PAS (Bapa saya mengecat pintu rumah berwarna hijau dan berbulatan putih ditengah!). Mungkin dia fikir saya masih PAS.

"Sekarang di Kedah sudah tidak lagi memakai istilah "Parti Memerintah Kerajaan". Tapi "MB memerintah Parti" dan satu lagi ialah "MB memerintah Kerajaan". Ini adalah fenomena baru yang di bawa oleh bekas pensyarah itu dengan sikap yang keterlaluan terhadap ahli parti yang mahukan pelaksanaan mengikut syura dari peringkat cawangan hinggalah pusat." Begitulah "angin"nya sahabat saya ini terhadap kepimpinan Azizan Razak.

Pada sahabat saya ini, Azizan itu tidak lebih dari seorang bekas pensyarah dan bukanlah seorang yang bergelar "ustaz". Azizan digambarkan sebagai seorang "nafsi-nafsi", di mana Azizan hanya memerintah mengikut acuan kepalanya sahaja dan tidak berdasarkan konsep syura dari peringkat cawangan sehinggalah ke peringkat pusat. Pada rakan saya ini, Azizan sudah keterlaluan apabila memerintah Kedah secara sendirian dan mengenepikan fokus PAS yang sebenar.

Menurut sahabat saya ini, dia sudah bosan dengan pertikaian pendapat di antara pemimpin-pemimpin atasan PAS. Sebagai contoh, dia mempertikaikan perlaksanaan pemerintahan PAS di Kedah yang sangat berbeza dengan pemerintahan PAS di Kelantan. "Bolehkan kita bagi alasan Kelantan MBnya seorang ulama' sementara Kedah hanya sekadar individu lulusan Universti KENT dan Azhar? Kemudiannya, kita bangga apabila PAS Kedah ikut cara Kedah dan PAS Kelantan ikut cara Kelantan...Namanya Parti Islam adakah MB Kedah ikut berlainan Kitab dengan Kelantan?

Seterusnya dia mengkritik bahawa pemimpin PAS adalah lebih teruk dari UMNO. Katanya, PAS dahulu menjerit dan memekik meminta UMNO mengamalkan dasar yang lebih Islamik dan turut menuduh UMNO terbabit dengan penyalahgunaan kuasa. Tapi, bila PAS memerintah, mereka juga turut melakukan perkara yang sama! Menurutnya, "orang yang tahu dan tidak mengamalkannya akan masuk ke dalam neraka lebih awal dari mereka yang tidak tahu dan tidak melaksanakannya". Saya meminta dia mengurangkan sedikit "volume" suaranya. Bukan apa, risau juga ada orang report pada PAS Negeri, maklumlah rakan saya ini berjawatan di dalam PAS!

Kawan saya ini rupanya sayangkan Nik Aziz! Dia cukup marah apabila Azizan dan ramai pemimpin PAS yang tidak "senada" dengan "fatwa" Nik Aziz. "Arahan serta nasihat Mursyidul Am tidak dihormati..nama saja Parti Islam pimpinan Ulama' tapi Ulama' yang kita sangat hormati macam TGNA yang terbukti ketokohan yang sepatutnya di contohi.Namun, apa yang belaku adalah sebaliknya apabila ada pimpinan PAS yang yang lain sering berlaian "fatwa", tindakan ini menyebabkan INTERNAL POLITICAL UNSTABILITY menjadi semakin parah", katanya. Yang melucukan saya, dia cukup sakit hati apabila Nik Aziz hanya diberikan tugas sebagai "bomoh hujan" atau sekadar imam masjid solat hajat, manakala "fatwa"nya tidak disepakati. Marah betul dia...

Katanya, PAS kini ada sindrom "kutuk kat belakang". Katanya, Muktamar PAS baru-baru ini hambar belaka berbanding dahulu. Banyak tidur dari mendengar. Tujuan perwakilan yang hadir lebih kepada melancong berbanding tujuan asal Muktamar yang bertujuan untuk membahaskan isu dan masalah (tujuanya Muktamar sebenarnya ialah mengutuk dan mengkafirkan UMNO sebenarnya!). Bila balik dari Muktamar, mereka lebib suka mengata dibelakang. Maklumlah, PAS Kedah kini sudah berjawatan dan memerintah Kerajaan Negeri. Siapa yang lawan atau kritik, nanti tak dapat jawatan atau "sumbangan ikhlas" (share rasuah le tu?) dari kepentingan kerajaan! Sebab tu depa kutuk kat belakang!

Demikianlah kemelut hal dalaman PAS Kedah. Perkara ini jika ditanya kepada pemimpin PAS Kedah, pastinya seperti biasa akan dinafikan sekeras-kerasnya. Takkanlah depa nak mengaku hal pekung di dada. Namun, dengan pendedahan eksklusif ini, maka kita sedikit sebanyak dapat menilai, apakah PAS dan kepimpinannya masih lagi berpegang kepada Islam dan dasar mereka yang tanpa hala tuju sebenar. Orang berpolitik, mereka juga mahu berpolitik. Tapi ternyata mereka ini hanyalah omongan kosong kepada rakyat. Mudah kata, mereka hanya mampu bercakap, tapi tak serupa bikin!

Perlukah 13 Mei 1969 berulang?


Isu ini agak sensitif. Namun, terpaksa jua saya menulis kerana isu ini seakan-akan tidak lagi menjadi sensitif dikalangan masyarakat berbilang kaum di negara kita. Isu ini ialah isu perkauman. Ianya juga dipanggil "racisme" atau "assobiyah" di kalangan penganut PAS. Sejak kebelakangan ini, isu sensitif ini semakin galak dimainkan oleh segelintir pihak yang cuba menjadi hero bangsanya sendiri. Ada juga pihak yang cuba bermain kata untuk menafikan hak kaum lain dengan kenyataan yang chauvinis yang menzahirkan pendirian ultra kiasunya. Ada juga yang terpaksa mempertahankan hak bangsanya meskipun terpaksa berdepan dengan tohmahan "racist". Itulah yang terkini tentang negara kita.

Sikap yang tertonjol baru-baru ini begitu mendebarkan semua pihak, terutama pihak berkuasa dan Kerajaan. Maklumlah, keharmonian kaum digugat sewenang-wenangnya oleh "culprit" bangsa yang semakin mencabar kesabaran bumiputera. Dalam hal ini, ada segelintir tokoh politik yang terpaksa memberikan komen yang agak tegas dan bimbang jika berulangnya peristiwa hitam seperti 13 Mei 1969 dahulu. Namun, nampaknya ingatan itu seperti mencurah air di atas daun keladi apabila isu ini semakin meruncing dengan beberapa perkara seperti kes pengetua Puan Hajah Aishah, kes kurang ajar Namewee dan kebiadapan beberapa politikus seperti Ahli Parlimen Serdang dan KJ sendiri yang mengugut mahu keluar UMNO semata-mata kerana pertambahan keahlian PERKASA.

Pada saya, isu kebangsaan atau perkauman ini terjadi hanya kerana segelintir pihak ultra kiasu yang diberi muka dan sudah naik kepala! Sepatutnya, mereka ini ditahan saja dibawah akta ISA. Usah diberi muka sangat kepada mereka ini. Jika tidak, mereka akan bersikap melampau sebagaimana mat-mat Indon yang berkurang ajar pada Malaysia baru-baru ini. Apa kata jika pihak Kerajaan aktifkan semula "Operasi Lalang" dahulu? Bukanlah hendak menakutkan sesiapa. Namun, sikap melampau pihak chauvinis ultra kiasu ini begitu mencabar keistimewaan Islam dan hak bumiputera di Malaysia. Ini sudah lebih!

Pada saya, Namewee dan Ahli Parlimen Serdang itu tahu tentang sensitiviti dan adab budaya di negara kita ini. Namun, mereka bagaikan sengaja buat-buat tak tahu dengan menghina negara, bumiputera dan institusi DiRaja di negara ini. Ternyata mereka sengaja melupakan semangat Rukunegara - Kesopanan dan Kesusilaan. Yang paling menyakitkan hati, mereka "sengaja" menghina DYMM Sultan dan Raja-Raja Melayu! Sedangkan mereka tahu DYMM Sultan dan Raja-Raja Melayu adalah tonggak utama yzng memelihara hak keistimewaan Islam dan bumiputera. Selepas "sengaja" menghina, mereka kononnya "meminta maaf" atas perlakuan mereka.

Setakat itu sajakah? Tiadakah tindakan yang sepatutnya diambil terhadap ketelanjuran mereka yang melukakan hati setiap Muslim dan Bumiputera di Malaysia ini? Amaran? Amaran keras? Kemudian "amaran paling keras"? Kertas siasatan telah dibuka dan kes sedang di siasat? Apakah kes ini akan disiasat selama 2-3 tahun seperti kes Karpal menghina DYMM Sultan Perak itu? Inilah yang terjadi apabila pihak-pihak kurang ajar ini belajar dari si Nizar yang kurang ajar memohon derhaka terhadap DYMM Sultan Perak! Bila ada bumiputera seperti Nizar dan tiada tindakan diambil, maka semakin melampaulah puak-puak chauvinis ultra kiasu ini berkurang ajar!

Saya mendapat tahu dari sumber-sumber yang dipercayai bahawa Dato' Seri Najib kalau boleh tidak mahu menggunakan akta ISA terhadap golongan politikus ultra kiasu ini. Beliau mungkin enggan digelar "diktator" atau "mahazalim" sebagaimana Tun Dr. Mahathir dahulu. Mungkin ada pro dan contra terhadap pendirian ini. Namun, apakah kita dapat bersabar lagi apabila ada politikus yang "sengaja" menghina Islam, bangsa kita dan DYMM Sultan dan Raja-Raja Melayu? Jika benarlah DS Najib mahu kita bersabar, sampai bila? Apakah kita patut bersabar walaupun "dipijak-pijak kepala" oleh bangsa tak tahu mengenang budi ini?

Bangsa yang satu ini benar-benar kurang ajar sekarang. Mereka memegang kuasa ekonomi negara, namun mereka begitu tamak haloba sehingga cuba menafikan hak bangsa lain dengan tidak mempedulikan kuota bangsa lain. Tidak cukup dengan itu, Melayu dituduh pula racist walaupun Melayu hanya bertindak mempertahankan hak mereka. PERKASA hanya NGO yang mempertahankan hak itu, namun si KJ pula bagaikan "Si Kitul" yang cuba meraih simpati? Kemudian ada pula seorang kafir harbi yang tidak tahu hormat agama lain, berdiri di saf hadapan dengan tidak menutup aurat seraya memberi tazkirah ramadhan kepada makmum? Si kurang ajar Namewee pula membuat video di internet dengan mengutuk bumiputera dan negara? Apakah harus dibiarkan perkara-perkara ini tanpa tindakan? Nak cetus huru-hara kah?

Pada saya, ini bukan lagi tahap "amaran". Sepatutnya, ini bukan lagi di tahap "amaran keras", "amaran separa keras" atau "amaran paling keras". Ini sudah di tahap patut diambil tindakan keras serta merta. Ramai masyarakat Melayu yang sudah marah dan bengang. Saya risau jika pihak yang berkurang ajar ini akan di"apa-apa"kan oleh beberapa pihak bumiputera yang sudah tidak dapat menahan sabarnya. Bangsa Melayu terkenal dengan amoknya. Saya risau mereka yang biadap ini di"amok"kan pula oleh Melayu yang kurang sabar ini. Karpal pernah ditampar. Guan Eng pernah ditempeleng. Saya tidak suka ini berlaku kerana ianya mencemarkan keharmonian masyarakat. Saya risau "api yang kecil" ini bakal merebak menjadi "marak" dan sekali lagi peristiwa 13 Mei 1969 akan berlaku di Malaysia. Perlukah peristiwa ini berulang? Tepuk dada, tanya selera.

Monday, August 30, 2010

Vote Ends...


Hahahahaaa...ada orang marah bila aku buat vote atau poll ni...macam-macam depa kata kat aku pasai poll ni....hahaha..ada yang kutuk (kurang kot pahala posa tu?)..ada yang puji & faham tujuan aku...ada yang nak tong sampahkan result vote ni..dan macam-macam lagi lah...hehehe..sabaq ja laaaa...bak kata orang..ni blog aku..aku punya suka la nak buat apa sekali pun..hahahahha...kalau gamak tak suka..pi la baca blog Kedahlanie hat yang dok perbodo hangpa tu...hehehhehe...

Vote ni berakhir hari ni..dan aku tak pandang pun pada keputusan vote tu..hahahahaaa...pasal motif aku lain...

Aku lebih suka kepada respon hangpa melalui ruangan komen...hahaha..ada yang call aku semata-mata nak tahu rasional aku buat vote ni...heheheh...

So memandangkan vote ni akan tamat hari ni..maka aku rasa tak payah lah aku reveal tujuan atau motif vote ni...

Sebagaimana hangpa dok tanya..dok komen..duk kutuk..dok puji..hangpa pikiaq la sendiri pasai pa aku buat poll ni...hehehhehehe...pikiaq la sendiri noooo...dan renungkan la sendiri..aku malaih nak habaq kepada orang yg malaih nak pikiaq ni...bagi otak tu bergerak sikit time-time bulan posa ni...kan?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!