Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    45 minutes ago

Wednesday, April 21, 2010

Ciri-Ciri Calon Pilihan Pakatan Rakyat Paling Tepat!


Berikut adalah senarai ciri-ciri calon pemimpin Pakatan Rakyat pilihan pemimpin bagi PAS, PKR dan DAP. Dipercayai dengan memiliki yang seperti tersenarai dibawah akan memenangkan Pakatan Rakyat. Sifat-sifat calon Pakatan Rakyat "GERENTI MENANG!" adalah seperti yang berikut:

  1. Calon pemimpin Pakatan Rakyat mestilah mempunyai "track record" sebagai peminum arak. Kalau dah "sedar diri", bertaubat. Kemudian selepas menang pilihanraya, boleh minum balik! Take beerrr..!!!
  2. Calon pemimpin Pakatan Rakyat seboleh-bolehnya haruslah memiliki seekor "kuda". Kalau tak mampu beli "kuda", mestilah mempunyai "patung kuda". Kalau tak mampu juga, mestilah mempunyai "gambar kuda". Tapi kalau tak mampu juga, calon berkenaan hendaklah "suka main kuda" atau "beli tiket yang ada gambar kuda"!
  3. Jika "teringin" nak jadi calon Pakatan Rakyat, maka individu tersebut mestilah menyokong sebarang usaha untuk me"murtad"kan muslimin dan muslimat di Malaysia. Menurut fatwa agama "PIS", adalah "sunat" untuk calon pemimpin Pakatan Rakyat untuk menyertai atau menganjurkan "Forum" yang menyokong usaha me"murtad"kan umat Islam di Malaysia...laungkan semangat "Lina Joy", pasti terpilih jadi calon Pakatan Rakyat.
  4. Calon DUN atau MP Pakatan Rakyat haruslah membenarkan kalimah "Allah" digunakan oleh "non-muslim" sama ada melalui media elektronik atau media cetak. Sekurang-kurangnya nanti, secara tidak langsung ramai diantara muslimin dan muslimat yang akan "kompius" dan "was-was" dengan Allah. Dalam "triniti" pun Allah, Allah mempunyai "ruh" dan sebagainya.
  5. Bakal ADUN atau MP Pakatan Rakyat mestilah pandai "bermain kata" dan "memutar belitkan lidah". Adalah "bonus" jika memiliki kerjaya sebagai peguam. Sekurang-kurangnya kelak boleh membantu dan membela kes "peliwat tegar"! Malah jika ada "bau-bau bacang" dengan pengamal undang-undang pun boleh juga...
  6. Adalah digalakkan untuk membeli "tiket loteri". Menurut pemimpin hebat pilihan Pakatan Rakyat di Hulu Selangor, duit hasil dari loteri itu diharapkan boleh menampung dana sukan! Para pemimpin kanan Pakatan Rakyat sangat sokong "calon paling tepat" mereka ini.
  7. Mestilah mengaku dikhalayak ramai sebagai "Melayu". Lebih "afdhal" jika menulis cerpen, sajak, pantun, mahupun buku yang berjudul "Saya pun Melayu"! Namun harus diingat, konsep "Ketuanan Melayu", "hak-hak keistimewaan Melayu", "sosial kontrak" dan "jus soli" mestilah dihapuskan...habis-habisan! Barulah "Melayu"!
  8. Calon ADUN atau MP Pakatan Rakyat mestilah "tak tahu malu", "tebal muka" dan "muka tembok". Biarpun pernah melakukan pelbagai masalah kepada agama, rakyat dan negara, individu yang ingin menjadi calon Pakatan Rakyat mestilah "pandai buat spin". Contohnya seperti "saya sudah bertaubat" dan "itu duluuuu..."!
  9. Mestilah berani lawan hukum Allah. Kalau "saman hudud Allah", lagi cerah masa depan untuk dipilih. Bukan apa...susah la kalau hudud Allah terlaksana. Nak "minum jack daniel" susah, nak "lumba kuda" pun susah, malah nak beli loteri pun tak boleh! Ini boleh "mendatangkan marah"! Tu yang "mamat" tu "saman" tu kot? Tapi takpe. Sekarang ni dah join Pakatan Rakyat. Dah "suci". Lepas ni "hudud tak cukup sifat" ciptaan "PAS tak cukup ilmu" tu pun akan disokong "mamat" tu...
  10. Haaaa...ini syarat dan ciri-ciri paling besar dalam perebutan menjadi calon ADUN atau MP Pakatan Rakyat. Mestilah pandai bodek "dewa". Pemimpin Pakatan Rakyat tu mestilah kreatif mengipas dan meng"air-cond" si "Sivaji The Boss". Kalau boleh, ciptalah slogan yang mampu menaikkan semangat "Boss besar", contohnya, "Bontot diutamakan, KY Jelly didahulukan!". Barulah "boss" sayang...terus lantik jadi calon punyaaaaa...!

Begitulah ciri-ciri yang akan membuat anda-anda semua dipilih sebagai calon ADUN atau MP Pakatan Rakyat. Menurut seorang rakan, siapa yang mempunyai ciri-ciri begini pastinya akan disokong 100% oleh PIS. Malah Tuan Guru "PIS" akan arah semua penyokong-penyokongnya supaya mengundi individu "istimewa" tersebut. Apatah lagi PKR. Pastinya satu lagi kerusi Parlimen atau DUN akan jadi milik mereka. DAP? DAP akan ketawa berdekah-dekah! Kenapa? Tak percaya ke? Kalau tak percaya...cuba pi tengok kat Hulu Selangor nuuunnnn...!

Monday, April 19, 2010

Dr. Halili pulak yang diserang...?!


Seperti yang diduga, "komplot" Pakatan Rakyat sememangnya terkenal dengan "cakap besar"nya. Sifat sombong dan iri hati terpahat dalam "perut busuk" mereka. Ketika Pakatan Rakyat sedang bergelut dengan krisis "tersalah pilih calon" PRK Hulu Selangor, seorang demi seorang pemimpin PKR yang selama ini begitu komited dengan perjuangan palsu telah bertindak keluar parti apabila menyedari bahawa mereka telah dipengaruhi dan ditipu hidup-hidup oleh Anwar dan konco-konconya. Yang terbaru ialah Dr. Halili Rahmat yang merupakan teman baik Anwar sendiri.

Terkedu dengan tindakan keluar parti oleh Dr. Halili, maka "melatah sakan"lah beberapa pemimpin Pakatan Rakyat yang tidak dapat menerima kenyataan. Dr. Halili dikutuk "rapat". Tindakan Dr. Halili itu dianggap sebagai "rahmat" dan suatu proses pemutihan oleh beberapa pemimpin Pakatan Rakyat yang sebenar "tertekan". Demi untuk menutup malu mereka, maka mereka pun berkata...

"Memang namanya (Dr. Halili) antara yang dicalonkan, mujur kita tak pilih beliau, kalau kita (pimpinan Pakatan Rakyat) pilih sudah tentu merugikan rakyat kelak. Alhamdulillah, dengan keputusan Dr. Halili keluar (parti) seolah-olah suatu rahmat daripada Allah, (maka) saya cuma nak ucap terima kasih." - Mahfuz Omar.

Mahfuz tanpa segan silu mendakwa bahawa Dr. Halili merupakan pemimpin bermasalah dan telah di"beli" oleh Salehudin Hasyim. Siapa Salehudin Hasyim? Kaya sangatkah Salehudin untuk mem"beli" prinsip pegangan orang? Berapa juta yang telah dibayar? Seperti biasa, itulah perangai pemimpin Pakatan Rakyat. Itulah "modal" mereka, tidak pernah lekang dari fitnah dan hasutan dengki khianat. "Sudah dibeli", "proses penyucian" dan "personal attack" adalah perkara-perkara yang perlu dihadapi oleh setipa individu yang keluar dari "komplot jahat" itu. Tak percaya? Tanya Zahrain, Zul Kulim, Hee Yit Fong, Osman Jailu dan lain-lain...depa dah kena dah!

Dr. Halili dipersoal oleh sebuah blog kormesial "totok" PAS di utara semenanjung...

"Bukankah Khalili adalah AJK PKR Hulu Selangor? Tugas untuk menghidupkan pejabat MP Hulu Selangor adalah sebahagian dari tugas beliau. Mengapa harus dipersalahkan parti?
Ini bererti Dr Khalili tiada sebab konkrit untuk meninggalkan PKR.

Soalan saya pada Dr Khalili, walaupun beliau telah bertanding dua kali di Hulu Selangor, mengapa MAJORITI pengundi Hulu Selangor masih tidak mengenali beliau? Mengapa Zaid Ibrahim lebih popular dari Dr Halili Rahmat di Hulu Selangor, tempat kelahiran Dr Halili sendiri?"

Pada saya, ini adalah soalan "counter attack bodoh" yang disoal untuk menutup kesalahan dan kelemahan Pakatan Rakyat! Memang benar setiap AJK harus memainkan peranan "menghidup"kan parti dan berkhidmat di kawasan masing-masing. Tapi tanggungjawab tu bukan pada AJK saja, ianya juga terletak pada bahu ahli-ahli dan jua kepimpinan pusat. Takkan itu pun tak faham? Sudahlah Ketua PKR kat situ uzur, takkan PKR Pusat lepas tangan bila Ketua disitu kurang upaya? Apalah sangat kuasa AJK berbanding PKR Pusat...takkan itu pun nak "spin"?

Memang benar Dr. Halili pernah bertanding 2 kali di Hulu Selangor. Memang betullah ramai yang tak kenal Dr. Halili sebelum ini. Itu normal dan bukan isu pun! Siapa kenal MP-MP lain yang agak terpencil? Apakah semua orang di Malaysia ini kenal siapa Dr. Hayati di Pendang tu? Siapa kenal Firdaus di Jerai? Siapa Firdaus tu? Orang Selangor kenal ke? Lainlah Zaid. Zaid bekas Menteri "bodoh". Tetiba saja dilantik "senator" oleh "PM yang suka tidur". Pastinya budak sekolah yang tak kenal politik pun tahu. Masakan tidak? Bukankah Zaid terkenal sebagai penyokong Lina Joy murtad & "tikam nombor"? Apa la punya soalan..kalau kata "bodoh", marah pulak!

Proses "penyucian"? Macam proses penyucian di gereja kah? Pada penilaian rakyat, profesion perubatan adalah lebih mulia dari profesion guaman. Jasa para doktor lebih mulia dan dipandang tinggi oleh masyarakat kerana berusaha menyelamatkan manusia berbanding kerjaya Zaid yang sanggup membela penjenayah demi wang ringgit! Berapa banyak insan berdosa dibela dan berapa banyak penjenayah terlepas semata-mata kerana "mulut dan lidah" insan seperti Zaid. Bukan niat saya menghina profesion guaman dan memang perkara ini subjektif dan boleh dipertikaikan. Namun, umum sedia maklum dan boleh difikirkan sendiri tentang perkara ini, seterusnya nilailah sendiri...terpulang pada pendapat masing-masing!

Yang pastinya komplot Pakatan Rakyat semakin tidak relevan, semakin celaru dan semakin tidak boleh dipercayai oleh segenap lapisan rakyat. Hampir setiap hari semakin ramai yang sudah "celik" dan berubah bersama arus "transformasi" kerajaan dan menolak "reformasi" yang menuju kehancuran. PKR sebenarnya yang "gelabah", lebih "gelabah" dari biawak lidah bercabang seperti Raja Petra. Pada saya, pemilihan Zaid Ibrahim sebagai calon menjadi Ahli Parlimen Hulu Selangor adalah satu penghinaan kepada penduduk Hulu Selangor sendiri. Ingin saya nyatakan disini kepada komplot Pakatan Rakyat, "jangan ingat penduduk Hulu Selangor itu boleh dihina dengan berketuakan Zaid Ibrahim"!

Sunday, April 18, 2010

Boleh caya ke si Zaid Ibrahim ni???


Saya bukanlah pengundi P94 Parlimen Hulu Selangor. Saya tidak pernah tinggal di kawasan Parlimen Hulu Selangor. Namun begitu, Parlimen Hulu Selangor didiami oleh pelbagai pecahan kaum di Malaysia seperti Melayu, India, Cina dan kaum-kaim lain. Telah ditakdirkan bahawa Zaid Ibrahim, Kamalanathan dan 2 orang lagi calon bebas akan berentap menentukan kerusi Parlimen Hulu Selangor setelah pemergian bekas Ahli Parlimennya ke Rahmatullah. Rakyat Malaysia di Hulu Selangor sekali lagi akan mengundi bagi menentukan wakil mereka ke parlimen.

Di antara calon-calon PRK Hulu Selangor kali ini, Zaid Ibrahimlah yang paling popular. Zaid hampir dikenali hampir seluruh negara. Pernah menjawat jawatan Menteri penuh dan seorang peguam yang terkenal di Malaysia. Mewakili PKR setelah dipecat oleh UMNO, mampukah Zaid memenangi PRK Hulu Selangor? Jika diperhalusi, bolehkah rakyat mempercayai Zaid Ibrahim khususnya di Hulu Selangor?

Zaid "orang luar". Apa yang dia tahu pasal Hulu Selangor? Mungkin dia juga seperti saya. Berapa buah sekolah disana? Berapa klinik dan hospital di Hulu Selangor? Apakah tarikan yang ada di Hulu Selangor? Apakah aktiviti ekonomi utama Hulu Selangor? Apakah masalah penduduk Hulu Selangor? Saya percaya, Zaid Ibrahim tidak mampu menjawab soalan-soalan ini sebelum dicalonkan di Hulu Selangor. Mungkin Zaid boleh menjawab soalan-soalan ini sekarang, itu pun setelah diberitahu oleh pemimpin PKR setempat. Nampak sangat Zaid Ibrahim sememangnya "buta" tentang Hulu Selangor.

Diakui sendiri oleh "orang kanan yang paling disayangi Anwar" iaitu Azmin Ali, pemilihan Zaid Ibrahim sebagai calon dipertikai secara peribadi olehnya. Azmin secara peribadi tidak bersetuju dengan pemilihan Zaid. Entah di atas dasar apa, mungkin Zaid Ibrahim dilihat sebagai "musuh politik dalaman"nya. Atau mungkin juga Zaid sememangnya dilihat tidak layak menjadi pemimpin dimata Azmin. Atau mungkin sememangnya, Zaid dipenuhi dengan "ciri-ciri peribadi yang negatif" yang hanya akan memalukan PKR dan Pakatan Rakyat sekiranya dinobatkan sebagai pemimpin. Mungkinkah Azmin berpendapat bahawa menyokong Zaid Ibrahim disifatkan sebagai "sokong bawa rebah"?

Bukan mahu menyerang peribadi Zaid. Namun, kebanyakan rakan dan lawan Zaid "kenal" tentang peribadi Zaid yang sangat "advance" dan "moden". Zaid dikhabarkan gemar "minum air kencing syaitan". Pagi-pagi lagi dah "tonggang". Begitulah khabarnya. Saya tidak mahu menuduh dan tidak tahu sama ada tuduhan ini benar kerana saya sendiri tidak pernah melihat dengan mata kepala saya sendiri. Namun, begitulah yang dikhabarkan oleh mereka-mereka yang "pernah rapat" dan "kenal" Zaid Ibrahim.

Ada pihak yang masih memuji Zaid kerana mengaku tentang hal ini dan tidak hipokrit mengenainya sebagaimana segelintir pemimpin UMNO lain. Namun pada saya, itu bukan isu dan hanyalah cubaan "spin" untuk menutup kelemahan calon mereka. Ketahuilah bahawa UMNO akan menyingkir mereka yang terlibat dengan tabiat tidak sihat ini dan Zaid Ibrahim dikatakan diantara mereka-mereka yang telah disingkir! Mungkin kerana mahu terus "tonggang arak", maka Zaid Ibrahim memilih PKR dan bukan PAS sebagai parti "lompatan"nya. Arak dan PKR begitu sinonim. Tidak percaya? Tanyalah Khalid "gagap" dan Ronnie "the Don" mengenai isu "rampasan arak" di Shah Alam tempohari.

Pada saya, seluruh rakyat Malaysia khususnya di Parlimen Hulu Selangor yang bakal diwakili Zaid Ibrahim dan Kota Bharu yang pernah diketuai oleh Zaid, bolehkah kita mempercayai Zaid? Layakkah Zaid dinobatkan sebagai wakil rakyat atau pemimpin kawasan mereka? Apakah pegangan dan dasar-dasar Zaid sebagai pemimpin sebelum ini? Lihat saja tindakan dan kenyataan-kenyataannya terhadap Islam dan Melayu selama ini...

Zaid pernah menyaman Hudud di atas kapasiti individunya sendiri. Pernahkah UMNO menyaman atau mencabar Hudud Allah. Malah UMNO sendiri sering mempertahankan Hudud dari dicemari oleh PAS yang sering cuba "mempolitik"kan Hudud demi kepentingan politik mereka. Kepimpinan PAS sebelum ini pun mengakui bahawa mereka tidak mampu men"draf" Hudud secara "jami' maniq". Malah ada draf Hudud mereka yang sangat mudah dipertikai keadilannya dan mereka sendiri akui akan draf Hudud mereka. Nampak sangat mereka tidak mampu dan kurang berilmu. Tapi, si Zaid ni "pandai-pandai" sendiri menyaman Hudud? Siapa Zaid untuk mempertikaikan Hudud? Muftikah dia? Sahibul Samahah negeri mana?

Zaid pernah menulis buku "Saya pun Melayu". Buku itu cuba menegaskan bahawa Zaid juga Melayu dan "sayang"kan bangsanya. Namun, lihat saja tindakan dan kenyataannya yang mempersoalkan keistimewaan Melayu di tanah tumpah darah bangsa Melayu. Zaid mempertikaikan Ketuanan Melayu di Tanah Melayu. Kenyataan ini bagaikan "menafikan hak tuan rumah yang selama ini berkorban memberikan bilik-bilik dirumahnya untuk didiami secara percuma kepada orang luar yang bukan keluarganya". Cuba bayangkan. Kalaulah Zaid memberikan 5 buah bilik dirumahnya untuk didiami oleh Ah Chong, Muniandi, Gurmit Singh, Mas Joko dan Azmin dengan beberapa perjanjian. 50 tahun kemudian, anak si Azmin mempertikaikan anak Zaid sebagai "tuan rumah", apa reaksi anak si Zaid? Kalau anak Zaid hanya mengangguk, pastinya anak Zaid itu bodoh dan bangang! Dan kenyataan Zaid ini hanya menunjukkan bahawa dia boleh dikategorikan sebagai "melayu yang mudah lupa", "melayu pengkhianat bangsa" dan "melayu murtad.

Setelah pelbagai serangan Zaid Ibrahim lakukan kepada Islam dan Melayu, layakkah Zaid mewakili rakyat Hulu Selangor? Setelah Zaid menghina Islam dengan isu penggunaan kalimah "Allah", isu murtad Lina Joy dan isu Bar Council berforum mengenai pemelukan agama Islam, mahukah rakyat Hulu Selangor mengangkatnya sebagai pemimpin mereka? Tidak memalukan merekakah kelak? Bolehkah kita percaya padanya? Bolehkah kita mengamanahkan Hulu Selangor padanya? PAS sendiri pun malu untuk berkempen untuk Zaid, masihkah mahu memberikan undi pada Zaid ini? Boleh caya ke ni?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!