Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, February 16, 2010

Keluar parti: PKR mula gelabah!


Berikutan keluarnya begitu ramai pemimpin dan ahli PKR dari terus menganggotai parti "tak guna seduit" tersebut, maka blogger-blogger pro-pembangkang pun mulalah memainkan "wayang kulit" mereka. Sememangnya sudah dijangka propaganda-propaganda perang saraf tersebut akan terkeluar dari entry-entry mereka kebelakangan ini. Maklumlah, mereka sendiri panik dan terkejut dengan fenomena "kesedaran secara besar-besaran" rakyat yang selama ini ditipu hidup-hidup, maka mereka mula "mengalabah" mencari alasan demi alasan untuk "memujuk hati" mereka yang lara.

Ada di antara blogger-blogger pro-pembangkang yang secara terang-terangan "mengalu-alu"kan pemimpin dan ahli-ahli PKR yang keluar dari parti. Kononnya, mereka yang keluar dari parti PKR itu "pengkhianat perjuangan parti", "duri dalam daging", "api dalam sekam", malah "tidak ikhlas" dalam perjuangan parti PKR. Hampir nak "muntah" pula mendengar dakwaan mereka! Bagaikan "buta hati", mereka begitu "buta" dengan fakta dan kebenaran. Itulah yang dikatakan "sokong membuta tuli".

Tahukah mereka bahawa pemimpin PKR dan ahli-ahlinya yang keluar parti tersebut sudah bosan dengan "kerenah kepimpinan PKR" yang suatu masa dahulu sangat disanjungi oleh mereka? Kononnya memperjuangkan "keadilan", hingga sanggup menamakan parti mereka dengan "Keadilan", bagaikan merekalah sahaja yang "adil". Tahukah mereka bahawa selama ini Anwar sedang membohongi mereka dengan perjuangan peribadinya untuk menjadi Perdana Menteri, sedangkan dirinya begitu hampir dengan jawatan itu suatu masa dahulu? Perjuangan Anwar adalah perjuangan peribadinya sendiri, sebab itulah dia sanggup menelan "kahak hijau" yang pernah "diludah"nya pada Kit Siang, Karpal, Nik Aziz, Hadi dan sebagainya. Sanggup dia men"jilat balik ludah"nya setelah puas meng"kahak"kan ramai tokoh pembangkang suatu masa dahulu? Betul punya "buruk" perangai! Dan perangai buruk macam tu pun ada lagi yang "sokong"? Betul punya "ngok"!

Siapa yang tidak kenal Ezam, Muzaffar Chandra, Nallakaruppan, Zahrain dan ramai lagi pengikut setia Anwar yang sudah menyatakan "serik"nya mengikut telunjuk nafsu serakah Anwar. Mereka yang pernah masuk penjara dan menghabiskan wang berjuta-juta ringgit untuk Anwar pun sudah "serik". Berapa ramai pembantu peribadi Anwar yang sudah mendedahkan salah laku dan tabiat buruk Anwar. Tapi masih ada lagi yang masih "tegar" menyokong "pengkhianat bangsa" ini. Mungkin setelah mereka "dijolok" Anwar, maka baru nak "serik"?

Kepada blogger-blogger pro-pembangkang, tak payahlah "memujuk hati sendiri" dengan alasan-alasan bodoh, "duri dalam daging" dan sebagainya. Pemimpin PKR dan ahli-ahli yang keluar parti itu tidak bodoh seperti kamu semua. Mereka punya kualiti yang mampu membuat Anwar sendiri yang "merayu menjemput" mereka menyertai PKR bersama satu "perjuangan palsu" suatu masa dahulu. Dan kini, setelah menyedari bahawa perjuangan Anwar itu hanya "kosmetik" semata-mata, maka masing-masing kembali ke jalan yang lebih baik dan lurus. Mereka pun "tak ingin" berpartikan parti "sehina" PKR!

Jangan kata UMNO "pancing beli" mereka pula kerana UMNO tidak pandai "taktik buruk lompat melompat 16 September" yang dipelopori Anwar. Ada yang pemimpin PKR yang "jual diri" pada UMNO, itupun "tak laku" se"sen" pun! Usahlah "menghalau" bekas pemimpin dan ahli-ahli PKR yang keluar parti, sedangkan mereka pernah di"pujuk rayu" menyertai "perjuangan palsu" suatu masa dahulu. Janganlah disamakan senario pemimpin BN yang keluar parti seperti Anwar dan Jui Meng, kerana Anwar sememangnya dipecat atas salah laku dan salah guna kuasanya ketika memerintah, manakala Jui Meng hanyalah pemimpin "kecewa" yang "gilakan jawatan" dan kalah bertanding. Kenalilah perjuangan sebenar.

"Buta"kah penyokong PKR dan PAS dengan peristiwa demi peristiwa yang berlaku di negeri-negeri "jajahan" Pakatan Rakyat? Rasuah, salah guna kuasa, perebutan kuasa, "kuda diperkudakan", pertelingkahan dasar dan pergaduhan "ala-ala budak sekolah rendah" dijadikan "hidangan" oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. Pendedahan demi pendedahan tentang penyelewengan pemimpin Pakatan Rakyat terus dibongkarkan. Masih lagi dalam "denial sindrom"? Anda semua punya akal, jadi tolonglah buktikan bahawa anda semua punya "akal"!

Sunday, February 14, 2010

50 MP Australia sayang sama Anwar...


Lancang betul mulut 50 ahli parlimen Australia. Biadap! Ikut sedap mulut saja bila nak usul sesuatu. Siapa diorang tu? Oooo.."kawan baik" Anwar. Patut pun "kurang ajar"! Dek kerana "kawan baik" diorang didakwa di mahkamah, maka ikut suka mak bapak diorang saja nak suruh Kerajaan Malaysia gugurkan pendakwaan. Kepala hotak diorang la! Apa fakta dan atas dasar apakah diorang nak Kerajaan Malaysia gugurkan kes liwat Anwar? Adakah semata-mata kerana Anwar tu "kawan baik" diorang? Kalau hanya itu alasannya, maka diorang memang tidak layak menjadi ahli parlimen Australia. Malah diorang tak layak pun jadi ahli parlimen di mana-mana negara sekali pun!

Biadap benar 50 ahli parlimen Australia ni. Apakah diorang tak tahu bahawa Malaysia ialah sebuah kerajaan yang sudah merdeka dan berdaulat? Apakah mereka tahu "adab sopan" dan tata budaya Malaysia? Rasanya mereka "buta" dan "tuli" tentang fakta ini dan cuba ber"kokok" untuk "sahabat karib" mereka ini. Mereka begitu biadap apabila cuba mencabuli urusan dalaman negara kita. Mereka begitu biadap apabila cuba mencampuri urusan kehakiman negara kita di mana Kedaulatan Undang-Undang dipatuhi sepenuhnya. Tak malukah mereka mencampuri urusan "rumahtangga" orang? Tak dijemput, tapi pipi tersorong-sorong macam tembok jamban!

Kononnya cuba membela "rakan karib". Bagaimana pula dengan pendakwaan Saiful Bukhari? Apakah pendakwaan Saiful itu boleh diketepikan begitu sahaja hanya kerana Saiful membuat pendakwaan kepada "rakan karib" mereka? Dimanakah keadilan untuk Saiful?

Bagaimana pula jika kes ini diterbalikkan? Bagaimana jika Anwar pula membuat laporan polis mendakwa bahawa Saiful yang telah meliwatnya? Laporan polis Anwar itu diterima dan siasatan dibuat. Seterusnya pendakwaan kehakiman dibuat sebagaimana sekarang. Pastinya 50 ahli parlimen Australia ini akan "menyalak macam anjing kurap" menuntut supaya Kerajaan Malaysia mengambil tindakan terhadap Saiful serta merta. Pastinya mereka akan desak supaya Saiful dihukum walaupun perbicaraan belum bermula. Pastinya akan mereka tidak akan mendesak agar kes ini TIDAK DIGUGURKAN. Dah jadi terbalik! Kerana apa? Kerana "their beloved Anwar"? Kepala hotak laaa...

Memang 50 orang ahli parlimen ini kurang ajar. Kurang ajar kerana cuba mencampuri urusan dalaman Malaysia. Apa kata kalau orang luar dari negara lain mencampuri urusan dalaman Australia? Apa rasa mereka jika ahli parlimen PAS tiba-tiba menempelak kerajaan Australia yang tidak "Isle"? Apa mereka rasa jika tiba-tiba YB Zahrain mendakwa mereka "diktator, cauvinis dan berfikiran komunis"? Rasanya, Duta Malaysia di Australia akan dipanggil kot?

50 ahli parlimen "kawan baik" Anwar ini memang "celaka" kerana cuba mencampuri urusan dalaman Malaysia. Balik la woi!!! Jaga la Australia tu baik-baik. Jangan dok sebok jaga "tepi kain orang". Jangan sekali-kali jejakkan kaki korang semua di Malaysia ni kalau tak nak rasa "penangan" orang Malaysia. "Lempang" adalah hadiah terbaik kepada mana-mana individu yang tidak menghormati Kedaulatan Malaysia sebelum dihalau keluar di sempadan. Sesiapa yang nampak salah seorang 50 orang ahli parlimen ini jejak kaki ke Malaysia, elok tangkap diorang, ikat pada kerusi, "sekolah"kan diorang, "lempang jepun" 4 kali, lepas tu halau balik Australia. Diorang ni layak dilayan macam tu je...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!