Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, April 13, 2009

Saf Kabinet Baru, KPI & Bekas TPM.

Agak lama tak update blog...sorry...agak busy kebelakangan ni...tugas dan rutin membatasi segala...

Saf Kabinet Baru dah di umumkan...dan Dato' Seri Najib dah umum bahawa kabinet kali ni diawasi oleh KPI...aku setuju betul dengan adanya sistem lagu ni...ada standard piawaian. Pak-Pak Menteri ni kena kawal sikit...takut lupa daratan dan tak buat kerja...ada yg tak buat kerja dan buang masa sana sini...malah sebelum-sebelum ni yang dok salah guna kuasa..rasuah sana sini...mujoq la DS Najib buat penilaian KPI ni...kalau ada menteri yang baloq liat, "tibai ngan rotan"...

Dulu...ada sekoq menteri ni...dari menteri, dia jadi timbalan PM...mamat ni memang tak guna...dalam pemilihan UMNO, dia gulingkan seorang arwah Tun yang banyak berbudi kepada UMNO, BN dan rakyat hanya dengan menggunakan "RM" juta-juta! Dialah "bapak" kepada segala "rasuah politik". Sebelum dia mulakan budaya "rasuah politik" ni, tak wujud pun budaya ni dalam UMNO...dialah "bapak perosak UMNO". Siapa yang tak ingat tentang kejadian dia di Sabah. Tanya Tun Datu' Mustapha. Tanya Tan Sri Sanusi Joned. Tanya veteran UMNO Sabah. Dia standby satu beg "RM" untuk cantas arwah Tun, penyandang Timbalan Persiden UMNO time tu...

Mujoq la mamat tu dah kena buang dari UMNO...mujoq la "kesumbangan" mamat tu dah dibongkar oleh PDRM, SB dan sistem perundangan kita. Walaupun mamat tu terlepas dari hukuman mahkamah atas sebab teknikal, dari segi bukti-bukti dan hujah-hujah pendakwaan, mamat tu memang "bersalah". Tak pa lah...terlepas mahkamah di dunia, mahkamah di akhirat masih menanti dia....

Dan sekarang mamat tu dah tubuh parti baru...parti tu pun ditubuhkan oleh bini dia...masa tu dia dok merempat dalam jail disebabkan oleh "kesumbangan" dia sendiri! Sekarang ni dai dah jadi Ketua Besaq! De facto kata orang...Dan aku hairan...kenapa orang macam dia ni masih "laku" di kalangan rakyat walaupun dia ni penipu besaq dan dah banyak kali dah dia kantoi menipu! Tapi rakyat masih percaya kat dia? Malah PAS dan DAP pun tertipu ngan dia? Aku tak tau tang mana depa letak akai yang Allah bagi tu...kat kepala lutut kot?

Takkan depa tak tau mamat tu rapat ngan Wolfowitz, Soros, Rice, Albright dan ramai lagi yahudi-yahudi did seluruh dunia? Takkan depa tak tau mamat ni menyokong "perjanjian damai" antara Palestine dan Isreal yang dianjurkan oleh US, yang mana declaration itu ditentang habis-habisan oleh Fatah, Hamas, Iran, Iraq, Syiria dan banyak lagi negara Islam kerana berat sebelah serta menguntungkan Yahudi? Tak paham aku...atas dasar apa depa puak-puak yahudi ni "redha" benar dengan mamat ni...mamat ni pulak siap bangga dengan pengiktirafan kuasa-kuasa yahudi ni..."bukan semua orang dapat penghormatan tu...depa jeles la tu..." itu jawapan dia? Tak tahukah dia bahawa yahudi itu tidak akan sekali-kali "redha" dengan seseorang itu sehinggalah seseorang itu menurut kehendak hati dan tujuan kehendak depa?

Hairan aku...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!