Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Saturday, November 15, 2008

Ust Azizan pun "flip-flop" jugak???

Hari ini baru terbongkar ke"flip-flop"an Ust Azizan dan Exco-exco kerajaan PAS negeri Kedah???! Hari ini TV3 sudah melaporkan bahawa kerajaan PAS Kedah sudah menarik balik kuota perumahan 50% untuk bumiputera di Kedah. Sekejap bagi, sekejap tarik balik! Now you see it, now you don't! Tak tetap pendirian dan mudah digertak.

Sebenar, ada pro dan kontra tentang kuota perumahan 50% untuk bumiputera ini dilaksanakan. Dan salah satu kelemahannya, kerajaan PAS Kedah akan kehilangan sokongan dari kaum bukan bumiputera di Kedah. Sebenarnya, kaum bukan bumiputera ini adalah salah satu faktor kemenangan politik PAS pada PRU12 yang lalu. Dan oleh kerana TAKUT akan kehilangan kuasa dan jawatan MB serta Exco yang baru di nikmati, maka "depa" pun tarik balik la kuota tu. Nak jaga hati, kononnya! Lemahnya kerajaan PAS di Kedah! Sebelum buat tak pikiaq dulu...dah buat baru tahu kesan buruknya...

Nampak sangat kerajaan pimpinan Ust Azizan ni penakut. Takut apabila digertak! ADUN DAP baru gertak sikit nak keluaq pakatan, depa dah gelabah. Lim Kit Siang gertak sikit, depa dah kecut! Kontraktor bantah sikit, depa dah tunduk! Habis tu macam mana nak perintah Kedah ni? Baru tak sampai setahun, dah buat menyerah kalah kat desakan-desakan cam tu. Kata nak bela rakyat. Kata dulu nak jaga kebajikan rakyat! Sekarang mana perginya "kebajikan" tu? "Kebajikan" untuk kepentingan "periuk nasi", kuasa dan politik depa kot?

Sekarang rakyat dah nampak siapa sebenarnya PAS di Kedah. Rata-rata orang PAS sendiri dah mula sedar akan kelemahan PAS di Kedah. Itu belum masuk golongan "atas pagar"dan bukan bumiputera lagi tu. Ramai yang dah menyesal dah...! Another puppet was found in Kedah. Mula-mula kata "jangan sebok kacau hal Kedah", lepas tu tarik balik kuota tu? Hehehhehhe...hari ni cakap lain, esok cakap lain. Tak dak pendirian ke? Itu baru hal kuota je, belum hal lain lagi tu! Kalau hal-hal lain yang lebih besar, saya tak tau la apa yang akan berlaku...huru hara jadinya Kedah ni nanti...

Itu la...UMNO ajak form kerajaan campuran PAS Kedah tak mau. Sombong. Nak jugak join dengan DAP dan PKR. Sekarang baru tau apa yang dah jadi. PAS juga yang dapat malu. Dah la depa tu terang-terang tak mau Islam. Ini tidak...mau lagi dok pi "hemoi" dengan depa. Yang orang sama-sama Islam ajak bersatu ni depa tolak! Lagu tu ke Islam PAS? Islam PAS ajaq lagu tu? Sekurang-kurangnya, UMNO saudara seIslam PAS. Sekurang-kurangnya, UMNO ada pengalaman mentadbir kerajaan dan UMNO boleh membantu PAS. Kalau mana yang UMNO kurang PAS boleh lengkapkan. Tapi tu la...PAS tetap dengan sikap bodoh sombongnya. Harap PAS Kedah boleh fikirkan untuk berbincang dengan UMNO Kedah semula! Together we are strong! Hidup Islam! Hidup anak bangsa Melayu! Hidup Kedah! Hidup Malaysia!

13 comments:

Anonymous said...

hang kalau dengaq TV3 pastu main sedap hang tulis sah hang nie bangang... dengaqlah berbagai sumber beb jangan main sedap hati ja tulis... dah tak se umno dengan ko terus ko bantai... nie politik bangang... cuba ko baca SinarHarian apa yg dijelaskan oleh JOHARI ABDUL pasal kouta nie... kat KedahLanie pon ada aku rasa... orang tua tu buat demi MELAYU pon hangpa bangkang... last DAP plak boleh terima... POLITIK apa kenama macam nie... tu la bangkang tanpa usul periksa ikut MCA GERAKAN bangkang pasai kouta nie.. depa tu ca ya nun alif dan demi survival politik bangsa depa... hang bangsa apa plak...

common la bro... buang ja POLITIK KEPARTIAN nie bro... bila bangsa nak maju.. kalau politik bangkang demi parti nie.. bangkang lah demi agama dan rakyat jelata....

songkok_tinggi said...

setpol manbedoi,
depa takut dgn abang angkat depa dap, tanpa dap depa tak leh menang, tu yg jadi hamba dap lani.

Anonymous said...

sapa kata ikut dapa...
yg MB nak halau DAP tu masih ikut ka
itu kira nak pertahankan hak melayu la tuuu

yg masalahnya hangpa yg parti melayu dok bantahnya...

kalau dap ka mca ka gerakan ka...ok la jgk...

hangpa tu yg ikut mca sebab sama2 bantah...

kata kat org sedap last depa yg kena cucuk hidungnya...

geli said...

dok dengag tv3, pastu wat blog syok seniri..

patut la...

hidup melayu?? hidup Islam??

wakaka....hang dok kutuk ni pon pemimpin hang dari bangsa hang, agama hang gak..

ooo..silap, melayu umno xsama dengan melayu PAS, Islam umno tak sama dengan Islam PAS...

Islam hadhari?? apa ke he nya yob???

wakakaka...umno, dulu kini dan selamanya...wakakaka...

profit said...

Dear Wadah Politik utara,
PAS has long lost their political will.They have been sodomised blindly by our PM hopeful guy.
PAS has to back to their own roots and stay on their course.

DukeOfUMNO said...

hehehhehe....terima kasih tuan geli dari blog perisik rakyat atas komen anda...itu menunjukkan anda berani kerana meninggalkan komen dan identiti blog anda...tidak seperti lain2 anonymous yag seakan2 membaling batu sembunyi tangan! Hehehehhehe...

Mula2 siap pertahankan keputusan...baguih la...lepaih tu kena ugut sikit ngan DAP & Lim Kit Siang...teruih takut ka??? teruih gagap ka? hehhehhe...common la...yang betoi tu teruskan la...aku sokong aihhh....sebab tu UMNO tak bunyi langsung pasai kuota ni...MCA bunyi pun UMNO tak bunyi aihhh...lain la PAS...DAP bunyi teruih serot masuk seronnnn!!! hehehhehhe...lagu tu ka tak takut DAP??? muahahhaha....ngaku je la...aku tak gelak aihhhh....

DukeOfUMNO said...

buat en. geli kita...

aku tak gelakkan pun kat hang...maklum la...Islam hang Islam tulen...ya la...akhlak hang kan akhlak Islam...terpuji...!err...hang buleh ukur ka tahap keIslaman or keImanan seseorang tu? errr...bila masa lak aku kata aku ni Islam Hadhari? Takdak pun aku sebut...awat? aku solat lain ka dari kaifiyyah yang solat? hang pernah tengok aku solat ka? err...tanya lagi...Hang rasa2 solat hang tu confirm diterima semata2 kerana hang tu PAS? dan solat aku ni tak diterima ka pasai aku ni ahli UMNO? err...aku ingat status aqidah atau keIslaman seorang muslim tu hanya layak dihakimi oleh Allah...bukan makhluk! kira hang ni lebih hebat dari Allah lah nooooo???

p/s: Err...bukan aku yg kata aaa...hang yang kata Islam UMNO tak sama ngan Islam PAS...jangan dok dolak dalik noooo....hehhehhe....

Anonymous said...

Sapa kata UMNO tak bunyi... dah tak keluaq UTUSAN / Bharian... hang tak tau laa... tapi keluaq NST.. ooo hg tak reti baca orang putih kot... sebab hg belajaq mate sains dalam BM.. itu la pasai... pierahhhhh sembang hingaq satu kampung.. ekoq penoh taik....

-Kedah Umno disagrees with housing quota for bumiputras-

ALOR STAR, SAT-The Kedah Umno liaison committee does not agree with the Kedah state governmemt’s new policy to set a 50 per cent housing quota for bumiputras effective Sept 1. Committee chairman, Datuk Seri Mahdzir Khalid, said the new policy could have adverse effects overall.

“Whenever we make a policy we have to look at the multiracial makeup of the state and the country,” he said.

Mahdzir, who is also chairman of the Muda Agricultural Development Authority (Mada), said the policy did not only involve one group but others too and a detailed study had to be done before implementation of any policy.

“I will raise the matter at the liaison committee meeting next month,” he told reporters after giving Hari Raya gift-money to more than 30 orphans of Rumah Anak-anak Yatim Darulaitam, at a Hari Raya reception organised by Mada here today.

Recently, Kedah Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, announced a new policy of reserving 50 per cent of housing for bumiputras in the state.

Even though he met resistance from various quarters, including developers, DAP and Gerakan, he stood fast.

The housing quota for bumiputras before this was 30 per cent.

SARFAMS said...

Salam Blogger,

MAAF jika saya insan muda ini menganggu arena ini.

Apa yg saya nak katakan disini, bangsa cina yg melihat 'perdebatan' dalam ruangan komen ini telah ketawa kepada Melayu.

Hanya kerana artikel kecil ini, sesama kaum dan agama sanggup memaki hamun sesama sendiri dan saling bangkang membangkang.

Sudahlah wahai orang2 Melayu, saya hanya boleh kata bahawa dalam UMNO dan PAS tetap ada KESALAHAN MASING-MASING... Janganlah kita perasan atau syok sendiri keatas parti kita.

Kalau beginilah berterusan kaum Melayu, saya yakin 50 tahun akan datang Melayu akan hancur... Jadi,bersiap sedialah untuk KEHANCURAN MELAYU jika suasana ini terus berlanjutan.

KITA boleh beri pendapat atau komen, tetapi tolonglah guna dengan kata-kata enak dan bersopan seperti yg diajar dalam Melayu dan Islam. Jangan terus memaki hamun seperti orang yg tidak mengaji.


Ikhlas,

SARFAMS.BLOGSPOT.COM

DukeOfUMNO said...

Hehehheh...

Pengikut PAS memang suka memaki hamun dan mengeji orang...itu memang sedia maklum dari zaman berzaman...hehhehe...itulah Islam PAS yang tidak mencerminkan Islam sebenar...

Mahadzir Khalid dah dalam dah tak setuju dgn kuota ni...dan depa tak mau heboh sangat...UMNO Kedah tau bahawa nak jual 30& kuota bumi pun susah...dan Bumi pun tak mampu nak beli kuota 30% tu...apatah lagi 50%...it doesn't make sense...
akhirnya nanti ramai la kontraktor kat kedah ni papa kedana dan terpaksa tanggung lebihan hutang depa...sebab tu la pelabur dan businessman susah nak masuk kedah...sebab dasar k'jaan tak berapa mesra...mundur la kedah cam ni...nampaknya bakal lebih teruk dari kelantan...nampapaknya lepas ni ramai la pulak rakyat kedah ni merantau pi cari makan kat tempat lain cam bebudak kelantan tuuu....

heiii...sedaq la...memang la polisi ni nampak untung dalam jangka masa pendek,terutama pada Bangsa Melayu....tapi hakikatnya, utk pembangunan dan pertumbuhan ekonomi akan mundur ke belakang..hang tak belajar makro mikro econs ka??? aku nasihatkan, pi la belajaq lagi...

aku tak suka baca NST...maklum la kalimullah dok conquer NST selama ni...regime kalimullah dan KJ dak dalam NST tu...hehhhehe...bukan buleh percaya sangat...lebih kurang harakah la jugakkkkk...lagi tak buleh pakai!...rasa macam diperbodoh2kan je bila baca harakah ni...hehhhhehhe...takpa la kalau hang suka...itu hang punya cita rasa...hehhehhe...

apa2pun...salam ukhuwah kepada anonymous yang ternyata takdak teloq utk menyembunyikan identitynya hatta di alam cyber cam ni pun...hehhehhe....salammmm.

Wallahua'alam...

setpol said...

azizan ni nak tunjuk hebat tak kena tempat.
30% kuota bumi yg tak terjual seluruh negara dok ada 3billion lebih, ni naikkan 50%.gila kot. dia belajaq ekonomi kat markas pas pokok sena sana tu kot.
nak jadi hero melayu, tang dap dgn pkr dok balun melayu, tak tentang, sokong lagi adalah.ulaq sungguh.

Anonymous said...

http://malaysiakini.com/news/93356

bila masa tarik bro??mana ada tarik pon...islam kan suh siasat dlu satu2 benda tue sebelum wat tuduhan...

flip flop kat mana ni??

kalau dah tarik, watpa MCA bunyi lagi??

kedah lebih sejahtera bawah PR, dengan izin Allah.

DukeOfUMNO said...

Hang tak nampak question mark ataupun dalam bahasa melayunya "tanda soal" kat tajuk besaq tu???...hehheh...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!